|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nielen do laptopu
Od: RIKK
|
Pridané:
12.3.2009 9:35
gratulujem tym co to navrhli, vyvoj baterii stagnoval dlho po uvedeni nimh, potom po uvedeni liion technologie, aspon ze ta sa dalej rozvija, liion-lipo-lipofe-toto tu v clanku. tak teraz treba dufat ze to nezostane len ako navrh, a baterky najdeme v laptopoch, mobiloch a RC modeloch uz coskoro
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: sinmae
|
Pridané:
12.3.2009 9:45
nenajdeme, najprv sa musia vypradznit sklady s bateriami so starou technologiou. taketo nieco nepustia do produkcie este hodne dlho. a tak je to so vsetkymi novinkami, ktore v labakoch uz nejaky cas funguju, ale von sa nedostanu...
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: RIKK
|
Pridané:
12.3.2009 13:41
Nieje celkom pravda s tym vypraznenim skladov. ked bola vynajdena technologia lipofe4 spolocnostou A123, kratko potom s nimi Devalt urobil zmluvu a odvtedy pouziva rychlonabijatelne baterie v profesionalnom naradi.
|
|
Re: nielen do laptopu
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
12.3.2009 17:34
a preco sa nedostala technologia do NB a podobnych veci? chapem ze prve kusy su asi dost objemne ale aj tak...
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: RIKK
|
Pridané:
12.3.2009 18:09
Pretoze lipofe4 ma nizsi pomer energie ku vahe oproti liion/lipo. vyhodou je naopak vyssi vybijaci/nabijaci prud, vysoka bezpecnost pri poskodeni clanku a takmer dvojnasobny pocet cyklov nabijania.
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: DS_
|
Pridané:
12.3.2009 12:15
Celkom tomu fandim aby to vyslo, ale aj nabijacka musi byt prisposobena... jednoduchy prepocet 20 sekund vs. 6 minut ukazuje na cca 20 krat vacsi nabijaci prud. A pri takych prudoch predsa aj ohrev pri nenulovom vnutornom odpore musi byt znatelny. Atd. ... urcite bude este vela prekazok ... a ide stale len o simulaciu...
|
|
Re: nielen do laptopu
Od reg.: sevo82
|
Pridané:
12.3.2009 12:31
vieme citat??:)
"Výskumníkmi zostrojený prototyp menšej batérie s nešpecifikovanou kapacitou sa nabíja medzi 10 až 20 sekundami..."
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: Bozzthe ninja super god
|
Pridané:
12.3.2009 20:04
Ty si asi kokot, ty nevies citat ani mysliet!!
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: KocuRR
|
Pridané:
12.3.2009 21:05
a ty vieš čítať? :D
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: Johny323
|
Pridané:
13.3.2009 8:23
Hlavne sa nevie vyjadrovat!
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: milan.ko
|
Pridané:
12.3.2009 12:54
Ak som to v clanku spravne pochopil, tak ide o nabijanie tym istym nabijacim prudom. Meni sa technologia katody, nie nabijaci prud.
|
|
Re: nielen do laptopu
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
12.3.2009 13:07
a ako inak chces nabit baterku rychlejsie? vyssim napatim?
samozrejme jej musis dodat prikon, aby mohla vydat nejaky vykon. takze take iste mnozstvo energie sa musi dostat do baterky omnoho rychlejsie pri rovnako napati = vyssi prud..
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: DS_
|
Pridané:
12.3.2009 13:15
Pardon, iba som to preletel a tu vetu som prehliadol, na zive.sk je podobny clanok a tam sa hovori iba o simulacii ... kazdopadne uz aby to bolo a nielen pre laptopy...
|
|
Re: nielen do laptopu
Od: DS_
|
Pridané:
12.3.2009 13:17
Keby si mal pravdu, bolo by to perpetuum mobile...
|
|
baterie
Od: ......
|
Pridané:
12.3.2009 10:44
..a este zaujimavejsie to bude, ak sa tieto baterie zacnu vyuzivat v automobiloch na elektrinu....prides na "pumpu" nabijes baterky za 3 minuty , zaplatic a ficis dalej dalsich 500 km...
|
|
Re: baterie
Od: ground
|
Pridané:
12.3.2009 11:44
ak nepride nejaky patentovy troll (napr. GM) a nepatentuje si celu metodu potiahnutia katody inym materialom :/
|
|
Re: baterie
Od: ignus
|
Pridané:
12.3.2009 11:50
presne tak, patentovi nenazranci, vykoristovatelia, vykradaci, su najvacsi zdrziavaci vo vyvoji...
|
|
Re: baterie
Od: D3VIANT
|
Pridané:
12.3.2009 12:10
Vies o tom ze si povedal daco mudre. 100% suhlas. :)
|
|
Re: baterie
Od: .em
|
Pridané:
12.3.2009 12:13
Ono to uz je aj teraz, kde statom USA dotovane nano-titanatove baterie nanosafe (od spolocnosti altairnano) pouzite uz v niektorych automobiloch nabijes za 10 minut, ich zivotnost je 15 rokov (10 rokov na 80%C ak sa nemylim). Ich cena je ale... No ale na elektroauta sa mozme tesit - ziadne splodiny, ziadny olej do motora, chladenie vzduch/voda aj pre baterie, nenarocnost na udrzbu, stovka pod 4, maximalka obmedzena pneumatikami a cestami ;) (400kmh+), rekuperativne dobijanie pri brzdeni, prejdes emisnou ;).. atd.. Nevyhoda - arabski shejkeri budu zarabat menej.. :)
Aut na elektrinu je uz hodne (v LA/USA mas po meste elektropumpy pre green cars).. niektori si ich prerabaju aj doma (od ery EV1). Existuju aj skutre na baterie (najzn. Vectrix), dragster (killacycle), lietadla/glajdy s motorom (electraflyer).. staci sa opytat googla (uz to je realita)..
|
|
Re: baterie
Od: hshsh
|
Pridané:
12.3.2009 16:16
ziadne splodiny? myslim, ze to vidis nejak velmi ruzovo. ako keby pri vyrabani elektriny nedochadzalo k znecistovaniu prostredia.
|
|
Re: baterie
Od: .em
|
Pridané:
12.3.2009 16:43
A pri rafinovani kvapalneho paliva tiez nic nevznika?? A to neratam kolko elektriny treba na spracovanie ropy...
Pokial viem, tak elektroauta neprodukuju ziadne splodiny, no to, ze elektraren niekde 50km od mesta nieco produkuje je nieco uplne ine (lebo ona to produkuje aj tak) ako ked to produkuju auta v meste (ja som totiz pisal o autach, nie o vyrobe el. energie, ktora sa da takisto vyrabat cistejsie).
|
|
Re: baterie
Od reg.: ShodanN
|
Pridané:
12.3.2009 18:23
Pri tomto si vy "ekologovia" musite spocitac zivotny cyklus auta ... ktory sa pohybuje niekde v priemere 10 - 15 rokov ... kolko emisii vznikne pri tazbe surovin, ich rafinacii, naslednom spracovani do polotovarov, dalsim spracovanim, moontazou, kolko ktora tovaren vypusti do ovzdusia a potom az mozete pocitat s tym ze bude nejake palivo spalovat nejaku dobu, udrzba, vymeny dielov, kvapalin a nakoniec naslednu likvidaciu napriklad zosrotovanim .... tak sa dostane udaj o nejakych emisiach a vplyve na zivotne prostredie koho a coho ...
|
|
Re: baterie
Od: .em
|
Pridané:
12.3.2009 18:42
Ja som nezacal o tom, ktora tovaren kolko coho vypusti... napisal som len (a myslim ze dost jasne), ze elektroauta splodiny neprodukuju (mozno som mal napisat este pre istotu - pri jazde, nie pri vyrobe auta ani el. energie - moja chyba, nedokonala veta)... To, ze si uz niekto potreboval rypnut pseudoekologickou uvahou o splodinach, neriesim.
|
|
Re: baterie
Od: 5os
|
Pridané:
13.3.2009 11:26
Nepis sprostosti a nikto do teba rypat nebude. Auta na cisto elektricky pohon nebudu ekologicke a vobec nebudu rozsirene az dovtedy, kym nebudu elektrarne na termojadrovu fuziu. Cize najblizsich 30-60 rokov na elektrinu jazdit nebudeme a ak ano tak urcite nie na "cistu". A o ekologickosti v suvislosti s elektrickymi autami mozeme hovorit iba ako o presunuti splodin z miest na vidiek.
|
|
Re: baterie
Od reg.: mirec10
|
Pridané:
12.3.2009 19:03
Tomu moc never ze to bude 500km, niektore elektromobily najazdili na 1 nabitie priblizne 100km. V clanku sa vravi o rychlejsom nabijani (a zrejme to plati aj pre vybijanie), nie o vyssej kapacitnej hustote. Dalsi problem je prikon elektromobilu pocas nabijania. V nejakom dokumente som videl ze keby chceme namiesto fosilnych paliv pouzivat elektrinu, museli by sme mat 10x viac elektrarni...
|
|
Re: baterie
Od reg.: mirec10
|
Pridané:
12.3.2009 19:16
... pocitajme teda so spotrebou 25kW na 1 hodinu (pri rychlosti 100km/h), aj to musi byt dobra aerodynamika, dobra cesta, priaznivy vietor atd. Vykonova kapacita baterie je teda 30kWh, ked to chceme nabit za 3 minuty to mame 25*(60/3)= 500kW. Mno to co by pomaly ku kazdej benzinke zacali dostavovat jadrovu elektraren ....
Ten prikon som dostal z tohto PDF:
http://tinyurl.com/power-req
|
|
Re: baterie
Od reg.: mirec10
|
Pridané:
12.3.2009 19:20
repair: Jednu 30 som neprepisal na 25
|
|
Re: baterie
Od: Johny323
|
Pridané:
13.3.2009 8:25
Najpr by museli urobit technologiu baterie ktora vydrzi celych 500 km pri aspon 50 KW motore...:))
|
|
Re: baterie
Od: 5os
|
Pridané:
13.3.2009 11:18
Tieto baterie nebudu v autach nikdy, lebo vzhladom na ich hmotnost maju nizku kapacitu.
|
|
Atuor
Od: LionAAA
|
Pridané:
12.3.2009 13:39
Autor clanku je znotu znamy Tu-tu-tutko:) co sa stale odkazuje cez Tu:).
S5 k clanku, len skoda ze sa tie baterie aj rychlo vybiju :), ale potom sa daju castejsie pouzivat...
|
|
Re: Atuor
Od: .em
|
Pridané:
12.3.2009 14:05
Heh.. no mohli to tam trocha lepsie napisat - rychlejsie sa vybiju/dokazu zo seba vydat vyssi vybijaci prud.
|
|
Re: Atuor
Od: 5os
|
Pridané:
13.3.2009 17:46
Alebo inak povedane, dokazu zivit energeticky narocne zariadenia.
|
|
zaujimave, zaujimave...
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
12.3.2009 17:44
Nevedel som sa vysomarit z toho clanku ale napadla ma taka vec ze ci ta skusobna bateria nema nejaku velmi nizku kapacitu (ze sa to sprava skor ako kondenzator alebo nejaky hybrid medzi baterkou a kondenzatorom). Tym padom vychadza vysoky nabijaci prud + ze sa asi znacne neprehrieva = pravdepodobne nizka kapacita :)
Len dufam ze sa mylim - to by znamenalo ze ten vynalez nie je az taky prevratny ako sa zda...
|
|
chyba
Od: jajaja :)
|
Pridané:
12.3.2009 21:35
informoval o vyvinutí novej technológia výroby
|