|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
presnost
Od: bt4w
|
Pridané:
23.1.2018 9:12
k tomu poslednemu odstavcu: pri audio/video aplikaciach staci ak kumulovana chyba (ci uz za hodinu alebo za rok) nepresiahne tisicinu sekundy. na nanosekundy to ozaj netreba.
|
|
Re: presnost
Od: jasneeeee
|
Pridané:
23.1.2018 9:57
Cele to má tú výhodu, že multimediálny obsah vytvorený pre okulus nebude synchronizovaný na iných zariadeniach, lebo chip v okuluse bude rátať čas inak ako bežný chip.
BRAVÚRNE RIEŠENIE, SLÁVA DIKTÁTOROVI.
|
|
Re: presnost
Od: reakcias
|
Pridané:
23.1.2018 11:36
"Výhodu" :)
|
|
Re: presnost
Od: a6666666
|
Pridané:
23.1.2018 20:46
24 fps, 25, 30, 48, 50, 60, 90, 100, 120 fps
kde je 200fps?
ved ak je to pre 50fps, logicky aj pre 100fps..
pardon, som ja ale trulo, ved ak je to pre 25fps, logicky aj pre 100fps..
|
|
Prečo si to ešte viac nekomplikovat
Od: Pepezvber
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
A skončí to tak že tie flicks sa budú aj tak konvertovať na čas ktorému bude rozumieť "management" :-)
|
|
.....
Od: ZMRD
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
Posielam jeden flick Janke Hospodárovej cez Wifi vo veľkom kancli
|
|
Re: .....
Od: Janka H.
|
Pridané:
23.1.2018 9:32
Ja ti posielam filcky ty zmrd.
|
|
Re: .....
Od: Klávesnice
|
Pridané:
23.1.2018 11:24
Máš naviac? Chováš to u seba či importuješ?
|
|
Re: .....
Od: jhk
|
Pridané:
23.1.2018 16:38
co je to filcka???
ma to nieco so slaninou ta koza na slanine to je?
|
|
ničivý teoretik
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.1.2018 9:15
Klasicky laicky pristup. Skuseny odbornik by rovno vytvoril minimalne dve, aby bolo priekazne overitelne, ci sa oplati vytvaranie dalsich.
|
|
Re: ničivý teoretik
Od: 65432122
|
Pridané:
23.1.2018 9:48
Som si istý že ty ich máš vytvorených aspoň sto
|
|
flicky
Od: Trololo
|
Pridané:
23.1.2018 9:54
Takze vlastne nasli najmensi spolocny nasobok hore vymenovanych timeframeov. Blahozelam a posielam kvety
|
|
Pekná snaha
Od: siirii
|
Pridané:
23.1.2018 10:00
Pekná snaha, ale kto sa naozaj venuje multimédiám tak vie, že to nič nerieši. Väčšina non-PAL frameratov sa totiž definuje rovnako, ako hlúpe NTSC, teda napr. 24 FPS je v skutočnosti: 24 000 / 1001, áno používa sa aj celých 24 FPS, ale minoritne. Rovnako to platí aj o 60 FPS, kde sa v drvivej väčšine prípadov (SDI kamery pre USA trh, broadcasting, atď) fičí na 60 000 / 1001 a nie 60 FPS.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 10:22
Broadcast trh je rozdeleny na "US" alias /1001 a "zbytok" alias celociselne FpS uz desatrocia. Podobne je to s I a P snimkovanim. Nastastie vstup pocitacov sa silne priklana na stranu celociselnych FpS a P snimkovaniu. UHD taktiez nema v standarde I snimkovanie, teda tato vetva vyvoja bude postupne zanikat. Ci zanikne aj "US" /1001 system pod vplyvom IT a prechodu SDI na IP ukaze cas.
Aj Oculus jasne pise, ze /1001 rychlosti ignoruje.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 10:30
No a k tomu je samozrejme zase pri laickej verejnosti mix pojmov. Dnes kazdy hovori o 4K ale:
4K je pomenovanie pouzivane v digitalnych kinach. Neznamena len rozlisenie.
4K je "Digital Cinema Initiatives" definovany stream o rozliseni 4096x2160, komprimovany pomocou JPEG2000, s maximalnym bitrate 250MBit/s a 12-bitovou farebnou hlbkou (4:4:4)
UHD je pomenovanie pre beznu spotrebku:
Definuje hlavne rozlisenie 3840x2160. K tomu niektori vyrobcovia monitorov aby boli "4K" robia 4096x2160. Aby to bolo jednoduche tak pod UHD su aj rozlisenia 7680x4320 a 15360x8640, ktore maju oficialne nazvy 4320p a 8640p.
|
|
Re: Pekná snaha
Od: asdadsa
|
Pridané:
23.1.2018 12:40
to mas podobne ako ked zo 4x4 vzniklo 8x8 :-)
|
|
soudrzi
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
23.1.2018 10:23
a faktor 999/1000 nechali soudruzi kde?
ten z 24 fps robi 23,976 a z 30 fps zasa 29,970 fps
|
|
Re: soudrzi
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
23.1.2018 10:27
ahaaaa
"Medzi rozlíšeniami chýbajú NTSC rozlíšenia, ktoré sú definované komplikovane ako 24 x 1000 / 1001 a 30 x 1000 / 1001 fps."
sak preto, lebo to by uz museli ist asi do femto- a attosekund, neviem z hlavy najmensi spolocny nasobok
|
|
Re: soudrzi
Od: mor_PH_eus
|
Pridané:
23.1.2018 10:49
vysvetli mi pls že prečo to nie je jedno? (neprovokujem, myslím to vážne) díkes
|
|
Re: soudrzi
Od: siirii
|
Pridané:
23.1.2018 13:17
Ten rozdiel sa zdá byť malý, ale nie je. V profi broadcastingu máš zvyčajne celý chain genlocknutý, teda máš jeden generátor hodín, podľa ktorého sa synchronizuje celý chain. A aby Ti časť systému išla 60 FPS a časť v 59.94 FPS je jednoducho neakceptovateľné.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 19:44
Ako pise kolega, pri "broadcast" kvalite je problem ZIVE vysielanie a vkladanie/extrakcia zvuku. Video je delene do frame-ov, to je jasne kazdemu. Dnes sa v drvivej vacsine pouziva na prenos signalu SDI (Serial digital interface) kde je v jednom streame prenasany obraz aj zvuk. Ak zoberieme do uvahy u nas pouzivane 50i snimkovanie a FullHD rozlisenie tak mas 1.5Gbit/s stream. Na jeden snimok teda pripada 30Mbit. Pri danom snimkovani sa ten snimok prenasa presne 1/50s (=20ms). Audio ma pri SDI 16 mono kanalov, 48kHz, 24bit teda cca 0.4Mbit zo snimku. Z toho ti vyjde, ze audio cast snimky trva cca 0,25ms a zvysok je video a ostatne drobnosti.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 19:51
Ak chces teda do streamu vlozit zvuk, musis to robit v presnom casovom momente, ktory trva 0,25ms a takto 50 krat za sekundu. Neda sa to riesit metodou typu "VSAK DAM TAM NEJAKY BUFFER", pretoze signal takto prechadza v beznej televizii cez desiatky zariadeni a na konci by velmi plavala synchronizacia zvuku a obrazu.
|
|
Re: soudrzi
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
23.1.2018 20:08
Pri ZIVOM vysielani je problem obdobny. Mas reziu, kde su privedene signaly (napriklad z kamier v studiu) a chces prepnut vystupny signal z jednej kamery na druhu. Nemozes to urobit "kedykolvek" ale len na hranici frame-ov aby bol stream plynuly, nemozes to sekat uprostred snimky. Teda zaciatky a konce snimkov z prichadzajucich kamier musia byt v rovnakom case. Preto sa cely retazec v televizii synchronizuje (tzv. genlock). Ak signaly nie su uplne synchronne, moze sa pouzit synchronizer, co je v podstate oneskorovac, ktory oneskori vstupny signal o taku dobu aby hranice snimkov nastavali v rovnakom case. Zase ich ale nemozes pouzivat vo velkom, lebo sposobuju oneskorenie obrazu a zase riesis synchronizaciu so zvukom. Nehovoriac o tom, ze su drahe (niekolko tisic eur pre 1 az 2 signaly)
|
|
Re: soudrzi
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
23.1.2018 20:19
A ešte si nespomenul to množstvo reklám, čo sa tam musí pokrstiť.
|
|
Re: soudrzi
Od: Joshinkov bratrancov konov brat
|
Pridané:
23.1.2018 20:46
--->zmestiť
|
|
Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: Pocasie
|
Pridané:
23.1.2018 14:02
Cize to si moze teraz kde to spravit svoju vlastnu jednotku? Ja si urobim vlastnu konstantu 1,5Prdele a bude predstavovat 2/70 600 421 sekundy...
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
23.1.2018 14:22
Hlavne sme mali už dávno opustiť sprostú desiatkovú sústavu a používať dvanástkovú ;-)
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: kockakvader
|
Pridané:
23.1.2018 19:11
V amerike je to bezne. Predpokladam ze aj tuto pani pochadzaju z ameriky a pridat do skupiny zbytocnych mier a vah (imperialna "sustava") pridat jednu dalsiu zbytocnu, idealne zlomkovu a nekompatibilnu s bezne pouzivanymi prefixmi im prislo ako velmi dobry napad.
Mojim jednoznacnym favoritom je foot-candle, citujem Wiki:
"Thus one foot-candle is equal to one lumen per square foot or approximately 10.764 lux.[note 1] In practical applications, as when measuring room illumination, it is very difficult to measure illuminance more accurately than ±10%, and for many purposes it is quite sufficient to think of one foot-candle as about ten lux as is typically done in the lighting industry."
Je to taka onicom jednotka, ze sa to zvrhlo na "kolko je to?" "ta das 10".
|
|
Re: Utorok, 23. januára 2018, dnes má meniny Miloš
Od: Pocasie
|
Pridané:
23.1.2018 21:40
Ja 1,5prdele uz pouzivam, dneska som poslal zakaznikovi vsetko v jednotkach 1,5prdele aj s kalkulackou..
|
|
Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
23.1.2018 14:52
Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Nanosekunda.
Na-nose-kunda. :-)
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: gdfgdf
|
Pridané:
23.1.2018 16:39
Onanosekunda
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: loj
|
Pridané:
23.1.2018 16:39
v kunde nos.
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: Nezaregistrovaná Lulu
|
Pridané:
23.1.2018 19:22
Netuším. Ale onanotechnológia nie je úplne najnepríjemnejšie technológia.
|
|
Re: Aká je najlepšia fyzikálna jednotka?
Od: a6666666
|
Pridané:
23.1.2018 20:50
pikosekunda
|