neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Alza začala účtovať vysoký poplatok pri platbe firemnými kartami

Značky: webobchod

DSL.sk, 6.10.2020


Jeden z najväčších eshopov v oblasti počítačových produktov pôsobiacich na Slovensku, český eshop Alza, začal na Slovensku zákazníkom pri platbe firemnými platobnými kartami účtovať nezanedbateľný poplatok, keď na zákazníkov prenáša poplatok za platbu firemnými kartami pre kartové asociácie a vydavateľov kariet.

DSL.sk na to upozornil čitateľ, za čitateľský tip ďakujeme.

Poplatok je percentuálny a pri vyšších platbách môže dosiahnuť nezanedbateľnú výšku. V prípade čitateľa pri platbe nad 800 eur dosahoval poplatok 1.41%, v screenshote poslanom Alzou v stanovisku pre DSL.sk je poplatok 1.89% a v stanovisku eshop uvádza, že poplatok účtovaný kartovými asociáciami a vydavateľmi kariet môže dosahovať aj viac ako 2%.

Alza podľa stanoviska začala poplatok na Slovensku účtovať na konci septembra, v domácom Česku ho začala účtovať v lete.

"Naší snahou je vyvinout tlak na karetní asociace a vydavatele platebních karet, aby vysoké poplatky vázané na tyto karty byly zastropovány, jak je tomu u nefiremních karet, a my jsme tak k jejich účtování nebyli nuceni," uvádza spoločnosť v stanovisku.

Alza zákazníkov, ktorí majú firemnú kartu zapamätanú v eshope, na zavedenie poplatku upozornila podľa stanoviska emailom.

Zároveň pri platení platobná brána zákazníka na poplatok upozorní, keď zistí platbu firemnou kartou. To sa dá ale až po zadaní prvých šiestich číslic z čísla karty a podľa stanoviska je následne ešte možné zvoliť inú platobnú metódu. Tlačidlo pre zmenu metódy sa zrejme zobrazí po kliknutí na viac informácií o poplatku za platbu firemnou kartou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Včera som si všimol, že pri nákupe za nejakých 300€ mi chceli vyrubiť poplatok za platbu firemnou kartou nejakých 5€. Našťastie bola k dispozícii aj možnosť platby cez platobnú bránu banky, kde máme účet a táto možnosť bola bezplatná, takže v poho. Ale prekvapenie to teda bolo.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Pri tejto veci si vsak myslim, ze Alza vynimocne robi dobry skutok... Ani som netusil ze firemne plaobne karty mozu mat iny poplatok ako tie sukromne.

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

este lepsie bolo, ked kedysi alza uctovana separatne autorsky poplatok do SOZY
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Spravne, aspon bolo vidno, kolko si vypalnici beru od alzy. Akurat jebnuti slovaci picovali na nespravneho. Slovaci chcu byt klamani a motani medovymi fuzami. Treba pred nimi skryvat do cien rozne poplatky a vtedy su najspokojnejsi. Aj ten Ficiak zvysoval kadejake poplatky a este to vedel marketingovo predat, ze sme to zaplatili vsetci raz tolko a este len zaplatime a nase deti...

Radost fungovat v tomto kokotistane, kde ked ojebes ludi, este ti zatlieskaju.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Skutočný buržuj ako zákazník ale nemá najmenší záujem byť figúrkou v niekoho politikárčení kvázi spoločným bojom za kvázi priekazne vyššie dobro.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Kvázi sa tam opakuje 2x. Treba to vycizelovať.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Veď keď sa má, tak priekazne i sa.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Vitaj v skutocnom svete, kuratenko.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Burzuj muj chuj zase trepe plackoviny.
Slovac sa uz davno prestala stazovat na automaticke poplatky socke.
Je to kompenzovane tym, ze na oplatku si mozu takpovediac legalne, stahovat z netu, co len chcu.
Ved to maju predplatene, tak co?!
Nic s tym nezmozu ani nasi podplateni pravnici, pretoze takto to pasuje kazdemu.
A okrem ineho, vyrubit realny pausalny poplatok za nieco, co by sa mohlo stat len teoreticky, je v nasom prave povazovane za prezumpciu viny, co je v tomto pripade , u nas, protipravne.
Tak sklapni a suchaj nohami, nevzdelanec!
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Idiot nevzdelany. Sak sa kludne niekde verejne neanonymne rozpis, ze piratis filmy, hudbu a ine. Potom ked pridu chlpati, argumentuj tymto poplatkom :D...

kokot.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Jeden z tých ukomplexovaných chudákov, čo si páčikujú vlastné príspevky.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

no neviem, myslíš že by si cez TOR stále menil IP a páčikoval???
Odpovedať Hodnotiť:
 

narcisticky chuj je toho schopny ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nuž, na to nepotrebuješ TOR, stačí ti mobilný telefón, ikonka lietadla a incognito mode. A tiež, byť trochu narcistický penis.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Aha
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Jeebem ci ja svoju hlavu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja by som to tak zaviedol aj v praci. Dostanes superhrubu mzdu na ucet, a pekne si sam zaplat socialku, zdravotku, dan, stravne listky... A potom by mozno ludia pochopili, kto je najvacsi zdierac, ci zamestnavatel, alebo niekto iny.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Suhlasim a dal som ti plus. Ale nefungovalo by to v takomto strucnom rieseni.

Inteligentnych je tak max 20%, k nim chapajucich je tak 30%, zvysok su skor mudrlanti, tupci, protiprudovci...

Asi stvrtina bude zdesenych a zacnu hromzit. Zvysok do 3-5 rokov prestane platit jedno z toho, alebo vsetko co sa da neplatit.

Pre nevymahatelne dlhy a aktualny pokles zakaznikov zatvoria niektore pobocky. Po case stupne pocet ludi s nemoznostou liecenia alebo riesenia socialnych problemov. Nasledne pribudne pocet nelieceneho obyvatelstva a potencialnych siritelov nakaz a chorob.

Neplatiacim sa zvysi prijem ale bude to mat dopad na znizenie priemernej mzdy, lebo ludia pojdu pod cenu, ved aj tak budu mat stale viac v cistom, ako ked to povinne odvadzal zamestnavatel.

Oba problemy budu sposobovat dlhodobe problemy, no vyriesia aj kopec korupcnej administrativy a zredukuju trh zapadnym firmam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zamestnavatel. Ani superbrutto cena prace tu nedosahuje cistu mzdu slusnych krajin. V Skandinavii maju vyssie dane ale clovek si moze aj tak za 2 roky bez hladovky nasetrit na nove auto. Vychodoeuropski podnikatelia su sociopati, cest vynimkam.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ono je to komplikovanejsie ako podnikatelia sociopati.

Vychodoeuropski podnikatelia ti nedaju, lebo pokial to nie su oligarchovia ktori rozkradli byvaly statny majetok, tak ich tiez nemaju. Ich trh je iba na vychode, ma nizku kupyschopnost, su tu nasackovane lepsie financovane firmy zo zapadu. Zapad vyrobky z vychodu nekupuje, kupi ich vtedy, ked sa vyraba v montovni zapadnej firmy na vychode.

No a zapadna firma s montovnami na vychode ti peniaze neda, lebo nemusi. Co spravis, pojdes k tomu vychodoeuropskemu podnikatelovi? Ten peniaze nema, ved zamestnanci na vychode radi sponzoruju zapadne firmy svojimi peniazmi.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Omfg takyto super nazor clovek uz davno nevidel/nepocul hlavne nie na internete. Pome na pivo :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na slovensku sa problemy neriesia. Nie je to popularne.
Napriklad 20 pct vs studentov studuje vonku, standard su 2 pct. Co sa pre to urobilo ked to bolo 4 pct?
Danko zrusil autobusy do ciech, obmedzili sa vlaky ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Článok nehovorí úplne presne: podľa mňa to čo spoplatňujú je to čo si kartové spoločnosti zapýtali naviac oproti súkromným kartám. Môj skromný odhad je, že už teraz si pýtajú kartové spoločnosti za akúkoľvek tranzakciu od 3%.

Aj alza má ceny svojich produktov už navýšené o poplatky za bezhotovostnú a hotovostnú tranzakciu v banke (tzv. inkasné poplatky). Podľa mňa si kartové spoločnosti zapýtali viac a teraz čo? Tak to povieme zákazníkom.

Takže to, či ste to platili cez nejaký portál či čo je bezpredmetný, tie poplatky tam sú, len sú z nejakého dôvodu navýšené.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Percentuálny poplatok za elektronickú transakciu je absolútna nehoráznosť. Nemá to žiadne technické ani iné odôvodnenie. Tu nejde o hotovosť, že niekto musí niekde spočítať bankovky alebo mince a podľa ich počtu si zaúčtuje poplatok. Jediná správna regulácia bude, keď sa stanoví pevný maximálny poplatok za platbu kartou, ktorú nebude možné prekročiť pri akejkoľvek sume.
Ak bude niekto argumentovať, že v cene transakcie je nejaké poistenie proti podvodu a strate peňazí, tak to nech si riešia inak a zabezpečia transakcie a prijímateľov peňazí tak, aby sa podvody nediali.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

problém je aj v tom, že ak predáš telku, máš 1 transakciu za 1000€ napr. Ak predávaš rožky, môžeš mať 1000 transakcií za deň po 1€.
Ak by bol pevný poplatok za transakciu, potraviny, drogéria, lieky a pod. by išli hore, v podstate všetko, kde nerobíš veľké nákupy. Ak je percentuálna suma, môže to byť nespravodlivé voči elektru, značkovým oblečeniam a podobne. Ak je mesačný poplatok, znevýhodnení sú malí živnostníci, ktorí spravia pár transakcií za mesiac. Môžeš kúsok znížiť poplatky, ale v tom prípade by zase účty zadarmo v bankách nemohli byť.

Inak postavená otázka, kto by to mal platiť? Ako určíš spravodlivé rozdelenie, kto má platiť celý vývoj, bezpečnosť, infraštruktúru atď.?
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Aby predaj rožkov cez kartu neutrpel, poplatok by mohol byť percentuálny ako teraz, ale s obmedzením maximálnej výšky.

Spravodlivé určite nie je ako teraz, že jedna karta má poplatok 1 %, ale druhá technicky úplne rovnaká, teda s rovnakými nárokmi na sw a infraštruktúru, ale firemná, má poplatok 3 % a niektoré asi aj viac. To je akoby mala súkromná osoba 100 € aj firma 100 €, ale pre obchodníka by tieto peniaze mali rôznu hodnotu.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Pre debila co si ide kupit jeden rozok a ide platit kartou, priekazne iny poplatok ako jedno euro za transakciu nie je mozny.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Povedz severanom, kde platia kartou aj poplatok za verejne WC!!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Z hygienickych dovodov je vsade odporucana platba kartou.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

podla mna percentualny poplatok nie je zas uplne bezdovodny, pretoze s rastom sumy platby ti aj rastu potencionalne naklady na refundaciu podvodnych platieb zo zneuzitych kariet. tieto naklady na "poistenie" musi kartova spolocnost nejako do svojich poplatkov zahrnut, aj ked by som ocakaval ze so zlepsovanim zabezpecenia platieb (vdaka potvrdzovaniu platieb odtlackom cez mobil, zavedeniu 3d secure a pod) bude rizikova prirazka klesat.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Náklady na refundáciu znáša aj tak znovu obchodník, strhnú mu platbu + vyrubia pokutu.

Neviem odkiaľ Alza má také nízke poplatky za platby bežnými kartami, pre nás najlacnejšia ponuka bola sumup za províziu 1.95% a bez mesačného paušálu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tak to je ale vysoká provízia. Pri transakciách vykonaných na našom webe sa hýbu, resp. sú nám strhávané poplatky vo výške cca 1,15%. V tom je paušálny poplatok za transakciu a percentuálna provízia. To je relatívne celkom OK, najmä ak v oficiálnom cenníku banky sú uvádzané poplatky 1,5% za karty skupiny VISA a 2% karty skupiny MasterCard, Diners a AmericanExpress. A furt je to výrazne lacnejšie ako akceptovať platby kartou cez PayPal, kde nás stoja transakcie okolo 3-4%.
A v neposlednom rade, samozrejme poplatok transakciu je za hodnotu s DPH, ktorá sa odvádza štátu, takže v kalkulácii nákladov stoja transakcie reálne ešte o 20% viac.
Takže politiku Alzy celkom kvitujem, snaží sa znižovať svoje náklady presmerovaním zákazníkov na iné, pre Alzu nákladovo výhodnejšie spôsoby platby.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To som hľadal pred rokom možnosti na platbu kartami na prevádzke, nie cez web e-shop.

Počas toho sme ešte urobili anketu medzi zákazníkmi či by chceli mať možnosť platiť kartami a mobilom cez Google Pay, Apple Pay.
23% chcelo, nevadilo by im celkové zvýšenie cien
21% áno, len ak nezvýšime kvôli tomu ceny
56% nepotrebovalo platiť kartami

Tak sme ostali len pri hotovosti, a pravidelným zákazníkom sme pridali možnosť platiť prevodom na účet. Začali sme používať QR kód na platby cez smartbanking.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vdaka za zdielanie vysledkov tejto cennej ankety zadarmo!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Netreba zbytočne písať, že pravidelným, nakoľko s prístupom k trendsettingu na úrovni "sme ešte urobili anketu medzi zákazníkmi či by chceli mať", je, že od hipsterov cez mileniálmi počínajúcimi generáciámi, sa iný nevyskytnú, natoľko evidentné, že ani urputná snaha o frikulínske podbiedzanie využívania sofistikovaných metód marketingovej segmentácie zákazníkov na situácii priekazne nič nezmení.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Bezpečnosť a refundáciu kvôli podvodníkom nech si riešia celkom ináč. Nie tak, že budú vyberať výpalné od poctivých zákazníkov a od všetkých bezproblémových obchodníkov.

To je akoby v obchode pri platbe v hotovosti prirátali k pultovej cene nejaké percento a zdôvodnili to tak, že občas im niekto vykradne pokladňu, tak to niekto musí zaplatiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak si myslis, ze to v konecnom dosledku nezaplatis ty tak sa mylis. Je to pre nich naklad. Keby na neho nemaju financie tak skrachuju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak príde žiadosť o refundáciu, celé to hradí obchodník kde bola platba vykonaná (ak nedokáže, že tam naozaj zákazník zakúpil). Okrem vrátenia celej platby naúčtujú manipulačný poplatok pre obchodníka.

Tým strácajú bezkontaktné platby zmysel, ak by som mal dať do ruky zákazníkovi pero a tu mi podpíšte bloček, že ste to vy.
V podmienkach prenájmu terminálu je tá požiadvbka pri reklamácii predložiť banke podpísaný bloček zákazníkom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak to platis v nakladoch obchodnika aj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z niecoho musia zaplatit vyvoj. Sak ked sa featura nebude pouzivat, tak budu v minuse, ked ano, tak budu premie. Co sa ti nepaci?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vcera som si to tiez vsimol. Staci ale zaplatit biznis kartou az pri preberani a ziaden poplatok nemozu nauctovat.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Mne teraz týždeň a pol nedoručili zásielku, hoci mali veci skladom. Akurát dnes mi prišiel mail, že je to pripravené. Pri online platbe som si tiež povedal, že im to nezaplatím a skúsim na výdajnom mieste. Tak si to za chvíľu pôjdem overiť ale mám pocit, že si to strhnú dodatočne. Je to inak svinstvo, banky a všetci ťa nútia používať kartu ale v konečnom dôsledku si to zaplatíme v navýšení cien, obchodu bohužiaľ naozaj nejaké percentá platobná spoločnosť strháva za tieto platby.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako ta nutia? Osobne pouzivam hotovost a kartu tak cca pol na pol... Je to sice otrava, ale raz za cas si vybrat daco z banky, ci nechat si jednu vyplatu v hotovosti...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ale no tak. Ideme sa teraz baviť o tom ako ťa nútia? To hádam nie.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

No fakt, ako ta nutia pouzivat kartu? Este som nevidel obchod, kde by sa nedalo platit cash. V pripade vacsich sum (15k+) prevodom.

Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Na 1 blok nesmie byt viac ako 1000€, hotovosťou podnikateľovi môžeš zaplatiť do 5000€. Medzi fyzickými osobami je to do 15000€.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

V takom prípade je najjednoduchšie opustiť na pár dní rodné lazy a popri zliezaní cestou povyťahovať z gumákov slamu a z podrážok oklepať kuracince a na nejakom letisku priekazne skúsiť prenájom auta.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Tak ked zides z lazov a budes si prenajimat auto na letisku, tak zistis, ze hocijaka platobna karta ti nestaci - musi byt kreditna.

A to preto, ze ta karta nesluzi na platenie za sluzbu, ale na preukazanie tvojej doveryhodnotnosti, ze nie si osadnik, ktoremu ked das do ruky vec za desattisic euro, tak nezmiznes a to auto uz nikto nikdy nenajde. No a ked mas kreditku, tak niekto uznal, ze si schopny splacat svoje dlhy.

Mas aj alternativu pre hotovost: kauciu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na úrovni biznis modelu H2H nejde o alternatívu, ale z pohľadu hodnotenia dôveryhodnosti o presne to isté a v takom prípade nevidím dôvod nevyužiť priekazne starozákonné oko za oko.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

priekazne minimálne príspevok dňa
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ked jedneho dna prideme o hotovost, budeme sucastou bankoveho systemu, tak si s nami banky budu robit uz uplne co chcu. Nebudes im vyhovovat co i len nazormi tak ta odpoja zo systemu a nebudes moct nakupovat a platit, tak budes zobrat ako bezdomovec pred tescom, ale nie drobaky, ale hotdogy.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Kokotina. Chod do skandinavie a uvidis ako to moze fungovat. 95% platieb je kartou a niekde fakt uz hotovost neberu. Nema problem, ziaden poplatok.

Inak one, za tento krok by som cakal, ze alza zlacni, no zjavne sa chcu len nabalit. Aj tak to zaplatime v cene produktu, takze svinstvo to bolo aj predtym a vacsie, lebo si o tom nevedel, len si to tusil. Teraz na to takto poukazali. Len zadubenci ako ty si mozu mysliet, ze sa tie poplatky doteraz nijak neprejavovali.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Tie poplatky sa sice doteraz prejavovali, ale nevedeli ich dopredu rozlisit, prisli post-facto, po prebehnuti transakcie. Kedze Alza zmenila platobnu branu, tak teraz ich rozlisit vedia, tak sa logicky voci tomu brania.

Kedysi tiez Lidl a Kaufland neakceptovali platobne karty, a to vobec. Presne z toho isteho dovodu. Dnes ich akceptuju, lebo boli zastropovane poplatky (a ich sa firemne karty moc netykaju).
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Kaufland aj Lidl umoznuju platbu kartou o dost dlhsie ako boli zastropovane poplatky za platby kartou. Skor im asi islo o zvysenie pohodlia zakaznikov, vyrokovali mozno prijatelnejsie provizie alebo (najskor) zvysili ceny a marze tak, ze uz boli ochotni zaplatit kartove poplatky.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Davat za priklad Skandinaviu je trochu odvazne. Suhlasim, mozno aj viac ako 95% platieb je kartou, a stale to je problem. Preco?
Ked ti v obchode vypadnu terminaly, vacsina ludi nema ako zaplatit, lebo ziadnu hotovost u seba nema. Blbe.
Ak z nejakeho dovodu docasne rozbehas aspon jeden terminal (netusim dovod, preco teda nie aj ostatne), obchodom sa tiahne dlhy rad. Na druhej pokladni beru len hotovost a vacsinu casu je uplne volna :)
Prides na trh, vela trhovnikov berie len hotovost alebo chce poslat peniaze na mobil (nieco ako viamo, akurat to maju vsetci). Treti sposob platby. Cool.
Ides medzimestskym autobusom. Berie len karty. Nefunguje mu terminal. Cestujes zadarmo. Socialny stat. Dufas, ze linku nezrusia pre nezaujem.
Snazis sa zaplatit slovenskou kartou. Napriklad v appke na ten autobus. System nepozna 3d secure, lebo ho miestni z nejakeho dovodu nemaju. Platba na danom kroku pada. 3d secure samozrejme u seba vypnut nemozes..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Boha, aj meteorit ta vie trafit... a vychadzas von.

Vytiahujes situacie, co nastavaju raz za uhorsky rok, 0.00001% pripadov... Na take pripady majorita obyvatelstva jebe. Ak ti vypadnu terminaly a je to problem u dodavatela, dostanes odskodne, chod si to tam overit.

V autobuse pri platbe do 20e ci 50e sa ziaden 3D secure nekona.
Papa
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Vacsina je citanie s porozumenim, takze to ma az tak netrapi..
Ale to percento ma zaujalo. Asi totiz zalezi, co povazujeme za Skandinaviu. Vydlazdene ulice Stockholmu budu tomuto cislu blizsie. “Vidiek” vychadza vyrazne horsie, kedze udrziavat tam infrastrukturu nie je az tak rentabilne. A nie ze by zakaznicky servis nebol mily a ochotny, ale lepsie SLA veru neponuknu :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

v USA to vymysleli, offline platby do určitej sumy. Ak nemáš dostatok prostriedkov na účte, rieši si to s tebou banka aj s penále
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak potvrdzujem, že toto nemajú ošetrené. Nestrhli mi nič navyše. Som zvedavý kedy to upravia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nemozu ti to strhnut ani dodatocne (je to naklad firmy a musel by si nanho mat danovy doklad) a ani nepredpokladam, ze je to mozne nejak osetrit. Na pos terminal je poslana celkova suma k uhrade, ci je to platene sukromnou, alebo biznis kartou sa dozvedia az dodatocne po nacitani karty.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Toto presne som si myslel v pripade TR kariet ... aj napriek tomu sa Tescu nejak podarilo zacat tranzakciu a v pripade zistenia TR karty tu transakciu modifikovat (e.g. zaplati to len potravinove veci). Vobec by som sa necudoval, ked by daco take spravili aj v pripade fy kariet v alze ..
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Odkedy to maju? V tesku kedysi nebrali TR karty vobec na samoobsluznych pokladniach. Pojdem vyskusat. :)
V Kauflande, Bille a Terne mam obcas k nakupu prihodene noviny alebo casopis a ide to zaplatit TR kartou. Akurat v Lidli su pokladnici agresivni, takze tam to delim. Dokonca sa u nich vraj neda rozdelit platba na dve karty, iba na kartu a kes. V Bille mi vedeli rozdelit platbu na lubovolne sumy a na viac kariet (este ked bol limit na 20e bez PINu a nevedela som ho).
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri súkromných kartách je to celkom OK - poplatok je väčšinou pod jedno percento a manipulácia s hotovosťou tiež nie je zadarmo.
Čomu ale nerozumiem, prečo firmy (nie živnostníci, ale s.r.o. a a.s.) platia:
- poplatok za vedenie účtu
- poplatok za prevod na účet
- poplatok za platbu kartou (áno, minimálne v tatrabanke sa platí aj poplatok za platbu kartou)
- poplatok za výber z bankomatu, aj vlastného
a navyše, ak zaplatím firemnou kartou, tak obchod zaplatí 3-4 krát taký poplatok, ako keď súkromnou.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Platia preto, lebo banka vie, ze to moze pytat a oni zaplatia.

A na otazku, preco trcia v TB a nejdu inde je odpoved taka, ze prevody medzi uctami v TB su okamzite, zatial co s inou bankou to trva aspon jeden pracovny den. A kedze v TB je vacsina ich odberatelov a chcu mat co najrychlejsi cashflow... tak si to zaplatia na poplatkoch.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prevody medzi účtami v rámci banky má už hádam každá banka okamžite / do pár minút.
Ak posielam z FIO banky na účet jedálne vo FIO banke, tak do 10-15 minút mám mail z jedálne, že prijali platbu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keď posielaš z Fio banky do Foi banky, tak je to vrámci jednej databázy a nejde to cez národné clearingové centrum, ktoré to zúčtováva raz za pracovný deň - preto prevod na Slovensku spravidla trvá do ďalšieho pracovného dňa. Navyše v Česku sa od februára minulého roku rozbiehajú okamžité platby (a Fio je česká banka). Slovenské banky sa samozrejme nikam neponáhľajú. Okamžité platby majú tiež, ale prečo by si za to nezaúčtovali príplatok, keď môžu, no nie? Podľa plánov NBS by mali na Slovensku byť zavedené do konca roku 2021.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Skúšal som poslať CZK z FIO banky do MONETA Money Bank a počas telefonátu s príjemcom som meral čas, kedy príde platba. Prešla za 4 sekundy.

Rakúsky George vie okamžité platby v € od 11/2018
Český George Česká spořitelna vie okamžité platby v CZK od 2/2019
Slovenský George SLSP nepodporuje okamžité platby.
NBS sprístupnila TIPS pre okamžité platby od 11/2018
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

NBS umožnila. Ale neprikázala.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Lol, medzi vlastnymi uctami akejkolvek banky su prevody okamzite (a bez poplatku), aspon teda neviem o ziadnej kde to tak este nie je. A povedal by som, ze vecsina, co v TB je, tak splna podmienky na bezplatny ucet na zakladne ukony, inak by ich poslali do pice. Ale ak niekto plati za "okamzite" prevody v ramci vlastnej banky, tak v takom pripade si to plne zasluzi.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Citame s porozumenim. Ja som presne pisal o tom, ze ked dodavatel a odberatel (dva rozlicne subjekty, pre tych, ktori stale nechapu) su v tej istej banke, prevod je okazmity. Ked nie su, tak to bud trva, alebo si priplati.

Pri podnikatelskych uctoch si priplatis za vsetko, tam nemas cennik ako pre studentov alebo FO s kreditkou a hypotekou. PO maju uplne iny cennik a na podmienky na bezplatny ucet pre zakladne ukony sa tam nehra.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Fio podnikateľský účet = 0€ poplatok
Prečo platiť za každú transakciu, keď existuje banka, ktorá zbytočné poplatky nevyberá?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preto, lebo pozri si o tri komentare vyssie. Kua, to tu fakt ludia neviedia citat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

niektorí vedia aj čítať! :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ok, moja chyba, zle som pochopil. Kazdopadne okamzitu platbu do inej banky maju za priplatok aj dalsie banky.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ano, ale tvojmu dodavatelovi je jedno, kedy ti to pride, a on si urcite nepriplati aby ti to prislo hned.

A tak vysledkom je, ze aj tak si to dana firma zaplati, len s inou zamienkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je štatistika prijatých platieb od našich zákazníkov FO za posledný mesiac, rozdelená podľa bánk.
https://paste.pics/ABIWT
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A preto treba platit s bitcoinom ci litecoinom..
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

ibaze aj tam je vacsinou nejake % poplatok za to ze platis s krypotmenami a okrem toho prerobis na samotnej bitcoin transakcii (litecoin je na tom lepsie)
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

ziadny % poplatok tam nie je. A vysku transakcneho poplatku si urcije zakaznik sam, ako uzna za vhodne
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

hej urcite sa oplati dat 2-3 eur v zopar satoshi za transakciu... hlavne ked kupujes kabel za 3 eura, tak transakcia ta vide skoro rovnako ako ten kabel.

V pripade alzy mozno svoj dodatocny poplatok nemaju ale na inych eshopoch som videl uz percentualne poplatky.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

no vidis, nejskor tvrdis, ze tam je nejaky percentualny poplatok a potom napises, ze vlastne ani nevies ako to v alze maju. O akych 2-3 eurach pises? Ja tvrdim, ze zakaznik si sam urcuje vysku poplatku, tak naco by si daval 2-3 eura v sat, ked moze 5-10 centov? V noci byva spravidla mempool prazdny, tak aj za cent dokazes vykonat transakciu. Ale samozrejme, ak chces mat v peaku transakciu prioritne vybavenu, musis si priplatit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj tak ta to nakoniec vide vsetko drahsie lebo aj kupenie samotneho bitcoinu ci uz na burze alebo cez nejaky automat ta stoji nejaky poplatok, nehovoriac o case ktory musis vynalozit na to aby si to cele zrealizoval.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Netvrdím že Bitcoin je v momentálnom stave dokonalý, ale radšej zaplatím minerovi pár centov viac ako to dávať banke. Poplatok sa však určite neúčtuje v % a ak to robí obchodník, nie je to chyba bitcoinu.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

A kto asi tak prevádzkuje bitcoin, keď štát, či zoskupenie štátov, umožňujúci vyrubovanie dane z obratu vo forme poplatku nelicencovaným subjektom prestáva de jure priekazne zrušením ústavy existovať?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ja ti neviem, 90centov trx fee pri 2k eur sume mi prislo ako v pohode.. LTC vychadza tak na 10centy ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rozumiem preco, ale nepaci sa mi to ze koli cakaniu na zaevidovanie faktury sa doba dodania este predlzi.
Keby pridali ozaj vsetky banky, ze by sa to dalo zaplatit okamzite, tak by mi to az tak neprekazalo.

Doteraz som ani neriesil, ci to maju niekde lacnejsie a podobne, kedze komfort nakupu bol super.
Casovo to vyde podobne objednat inde a zaplatit firemnou kartou, ako sa prihlasovat do IB a platit FA alzy. Vo vysledku budem mat tovar o 2 dni skor.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Určite chcú len zarobiť na pokuty a toto dali len ako oficiálne stanovisko.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Je to dobrá vec a treba to podporiť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Slovensko
Alza
cena balika : 20e
postovne : 5e
(dobierka +1e)

Cina :
cena balika : 20e,
postovne : zdarma
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

čína to dotuje.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

okrem dotácií poštovného pribalila Čína od novembra 2019 aj malú, naozaj malú nechcenú drobnosť. :)

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

malú nechcenú drobnosť máš medzi nohami a ušami, po kovid si boli talianski číňania na čínsky nový rok osobne...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Kym to sem dojde, tak ta drobnost v tom baliku vykape ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Co by dotovala 10 rokov dozadu sme to mali dopravu cenovo rovnako. Dneska dostat nieco z kosic do presova stoji viac ako cez celu zemegulu.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A kolko je postovne z ciny, ked to ma prist o 4 dni ako z Alzy firemny balik?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kapitalista neporazi komunistu. leda by nahuckal par ludi aby skusili nejake demonstracie/revoluciu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

len kto je kto, či je väčší komunista číňan, či eu-lajno atď...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

EU je komunizmus len pre vyvolenych, pre zvysok je to tvrdy kapitalizmus ako za priemyselnej revolucie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Cina :
cena balika : 20e,
postovne : zdarma
DPH : 5€
od budúceho roku samozrejme...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ja viem, 4
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak z ciny je to o 5e lacnejsie niekedy aj viac.
Kazdopane aj alza berie z ciny takze po zavedeni cla zdrazeje, vo vysledku zaplatime vsetci vsade viac, to je fajn nie ;?D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Alza to asi nekupuje po jednotlivych kusoch, takze plati CLO a DPH uz davno.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Cina:
cena balika: 20 eur
colny dlh: 4 eur
poplatok za elektronicke colne konanie: 9 eur

Good job. O nejakej zaruke, reklamacii a dodani za dva mesiace vs. 12 hodin ani nehovoriac.

Kopec veci robi Alza fakt zle, ale 5 eur za dodanie som tam este nikdy neplatil a moznost jebnut to tam o pult a ist si k vedlajsiemu po nove/ine je na perfektna. S Cinskymi Aliexpress shitmi s neoddelenym primarom a sekundarom v sietovom adapteri sa to neda ani porovnat. A ked si objednas z Ciny nieco fakt kvalitne, tak si prirataj postovne minimalne 20-30 eur a poplatok 9 eur vyssie si nahrad 24 eurami. Opat, good job. Bylo to levne, mamo!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Myslim, ze po spravnosti to bude (pre koronu az od 1.7.2021) takto:

Cena balika: 20 EUR (cena tovaru aj s pripadnou dopravou)
Colny dlh (DPH = 20%, clo = 0%): 4 EUR
Poplatok PCS slovenskej poste: 4 EUR
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak sa cinsky dodavatel registruje ako platitel DPH v Europe (velky hraci ako Aliexpress, Gearbest a pod. to urcite budu), dan zaplatime priamo pri objednani. Takze pre tovar co stoji s dopravou 20 EUR a DPH je 4 Eura to bude vyzerat takto:
Cena balika: 24 EUR (cena tovaru aj s pripadnou dopravou a DPH)
Colny dlh (DPH = uz zdanene, clo = 0%): 0 EUR
Zasielka neprechadza colnym konanim: 0 EUR

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Akože platiť 2% za tranzakciu je lúpež. Tie banky už fakt nevedia ako okradnúť druhých.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Kartové spoločnosti, nie banky :)
Banky ťa "podoja" inak :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kľudne môže nadávať aj na banky, keďže majitelia bánk a kartových spoločností budú tí istí.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

|
|o
|\
|-\
|
|
|
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Naší snahou je vyvinout tlak na karetní asociace a vydavatele platebních karet, aby vysoké poplatky vázané na tyto karty byly zastropovány, jak je tomu u nefiremních karet, a my jsme tak k jejich účtování nebyli nuceni,"

Vysokými poplatkami pre zákazníkov ktorí za to nemôžu, ale odserú si to?
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Akoze za to zakaznici nemozu? Oni si vyberaju sposob platby, kludne si mozu vybrat nejaky lacnejsi.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Zákazníci nemôžu za to aké poplatky majú kartové spoločnosti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A kto iny? Oni zdvihaju dopyt po sluzbe, sluzba zdrazie. Klesne dopyt po sluzbe, sluzba zlacnie. Ekonomika 101.

Kludne mozu vyuzit iny, lacnejsi platobny prostriedok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dopyt po akej službe? Službe zriadenia a užívania karty k firemnému účtu? Tak už dnes je to hádam nejaký štandard a nie nejaký luxus. Ekonomika 101, nie? A práve preto je trochu od veci tlačiť na klientov a toto je tlak na klientov, nie kartové spoločnosti, tým je to ukradnuté či ty zaplatíš nejakému obchodníkovi viac na poplatku alebo nie. Skôr je to hyenizmus Alzy ako zo zákazníka vytrieskať ešte viac počas tejto takzvanej krízy.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

O com tocis, aky standard? To, ze ti niekto urobi zuctovanie platby, je sluzba. Nikto to nerobi zadarmo, ani ty by si to nerobil zadarmo.

No a konkretne platba kartou je pomerne drahy sposob vykonania platby. Ano, je pre zakaznika pohodlna, ale bude taka pohodlna, aj ked bude poznat skutocnu cenu - a bude musiet ju zaplatit?

Totiz alza alebo hociktory obchodnik ma z toho nula cela prd. Vsetko zhrabnu kartove spolocnosti. Preco by ti alza mala davat zlavu, ze ty si sa rozhodol platit kartou? Ako k tomu pridu ti, co platia cash alebo prevodom? Ty si sa rozhodol takto platit, tak si zaplat skutocny naklad; ti, co platia lacnejsim sposobom, si zaplatia ten svoj lacnejsi sposob.

Tlak na kartove spolocnosti vedia urobit iba klienti. A to tak, ze nebudu karty pouzivat, pokial budu poplatky take, ake su. No a preco by mal obchodnik schovavat poplatky do ceny tovaru? Takto je to vsetko pekne transparentne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Zdá sa mi, že teba sa tento problém netýka, pretože keby sa ťa týkal, tak by si sa v prvom rade na to pozeral z pohľadu toho klienta a pohľad predajcu či kartovej spoločnosti by ťa trápil asi tak ako ich trápi pohľad zákazníka...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Predstav si, nakupujem v alze, aj na firmu. A pokial chcem zaplatit dopredu, aby som dosiel iba pre hotovy papier, nemam problem zaplatit prevodom namiesto kartou, ked je to o niekolko euro menej.

Ovela viac ma serie to, to firemne objednavky pre platcov dph nevydavaju cez alzadrive, ale musim zaparkovat a trepat sa dovnutra.

Podobne je to s inymi predajcami. Viem, ze s kartou je vyssi naklad, tak nech si ho zaplatia ti, co trvaju na platbe kartou. Podla mna fer.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

aktualne je radost podnikat v presune penazi, napriklad freelancer si najde job na zahranicnom portali, ten ho skasne 20% z vyfakturovanej sumy a nasledne ho skasne paypal 4% a este aj pripadne jeho slovenska banka nejakym percentom, alebo pevnou sadzbou... no nie je to uzas? :) Takze miesto 100 euriciek dostane clovek mozno tak 60 a to si moze po 20% zdaneni navyse uz spokojne olizat laby, ako dobre si zarobil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vsetci po ceste mu poskytli sluzbu, poplatky su opravnene. Nemusel pouzit ich sluzby.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale nemyslis, ze provizia 20% je kapanek uzera, kedze prakticky nic negarantuju, iba umoznia 2 stranam sa spojit? V pripade problemov si vacsinou prehadzuju problem ako horuci zemiak, idealne na paypal, nech ten odbremeni a oni zostanu safe...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No vidis, konkurencia to poriesila, uzernici skoncia. Sak to kazdy kto pouziva mozog vidi, ze ak ma platit 20% a nedostava za to protihodnotu, posle ich dopice a ide inde - volba penazenkou.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jer potrebné stať sa takým freelancerom, ktorý vymyslí pasívny príjem generujúcu službu. That's all.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je nevyhnutnosť platiť kartou, ak existuje bezplatný prevod na účet.
Ak by na Slovensku spustili aj okamžité platby ako je to v 22 EÚ krajín, tak by platba prešla do 10 sekún a nie na druhý pracovný deň.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

alzu mozem jebat, od kedy zaviedli poplatky za osobny odber a teraz navyse uz ani nemaju bezporlbemove reklamacie, co bolo jeidne lakadlo preco kupvoat za vyssie ceny. ale s tymto suhlasim. kartel platobnych kariet ma neskutocny monopol a neskutocne zdiera vsetkych. dopekla s nimi. pribrzdena technologia s konceptom z 20 storocia. keby sme konecne presli na kryptomeny, nejake respektovane krajinami ako normalne platidlo, tak sa mozme zbavit vsetkych platobnych kariet, ich blbych poplatkov a nezmyselnych platobnych bran a ich komlikovanej a na implementaciu drahej PCI-DSS somariny a online podnikanie by zazilo neskutocny boom. ale nie, musime sa nechat brzdit tymito prizivnykmi ako je visa a spol.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Vsetky ransomware na zakryptovanie diskov uz na bitcoiny presli. Aj unoscovia a severna korea a ruska mafia si ich velmy vychvaluju, konecne moderny a hlavne anonymny sposob platieb.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

odporucam menej tv
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

nie zeby som nebol poddany, len mam viacero panov aj majitelov, cize teno banan repablik je az druhoradym panom a pred panom c1 zakonite musi sklopit uska aj stahnut chvostik, zije sa tu dobre, je tu cisto a pokoj, ludia maximalne vylízaní no co viac si moze moderny otrok ako ja priat, v telce delimano whole day, tu a tam nejaka socik inscenacia s marhošom klamarom, uplne popici, cakam kedy ma tu zavrazdi nejaky gulag mozog a nalozi do dobytcaku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

alza je pica
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

geqgeq je kokot
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mohli by sa spojit, co by asi vzniklo?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ty
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alza chce vyvijat tlak na banky, samozrejme skr penazenky zakaznikov :D radost citat co ti huncuti este nevymyslia :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nech vyhrajú nacionalisti a celú alzu zoštátnia a zrušia, Alzákov pošlú do táborov a odpracujú si to, čo napáchali na zákazníkoch. Ale nech sa stane v Čechách. Tu nie, tu nechcem fašistov,fuj. Magianko
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Cashless prostitutky tam mate svoj cashless zivotik. Tak vam treba
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár