neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Česko bude mať vlakové vozne dobre prepúšťajúce mobilný signál

Značky: mobilydoprava

DSL.sk, 20.7.2021


Železničná spoločnosť České dráhy v susednej Českej republike bude riešiť problém slabého mobilného signálu vo vlakoch novým zaujímavým spôsobom, keď vo vozňoch použije okná umožňujúce dobrý prechod signálu.

Spoločnosť o tom informovala v stručnom oznámení.

Okná využívajú bližšie nešpecifikovaný patent spoločnosti Siemens a podľa prepravcu umožňujú ľahký prechod elektromagnetických vĺn s frekvenciami 500 MHz až 3.5 GHz.

Nový typ okien je už použitý v 50 moderných vozňoch určených pre niektoré trasy.

Vlaky majú problém s mobilným signálom z viacerých dôvodov. Trate prechádzajú typicky cez riedko obývané oblasti so slabým pokrytím signálom, signál okrem toho výrazne blokuje konštrukcia moderných vozňov.

Česko operátorom v minulosti prikázalo zabezpečiť postupne 100% pokrytie hlavných vlakových koridorov a následne pokrytie aj meralo. Zároveň iniciatíva Českých drah prichádza po tom, ako Český telekomunikačný úrad meral mieru tlmenia mobilného signálu modernými vozňami a zistil výrazné tlmenie.

Ako sme informovali v tomto článku, útlm bol vysoký najmä u nových moderných vozňov a často dosahoval na jednotlivých pásmach 20 dB alebo dokonca viac. Vo vozni Bmz241 s kupé útlm podľa frekvencie dosahoval až 35 až 45 dB.

Ďalšími riešeniami zabezpečenia mobilného signálu alebo pripojenia k Internetu vo vlakoch sú samozrejme inštalovanie opakovačov GSM signálu respektíve pikobuniek vo vnútri vozňov alebo zabezpečovanie internetovej konektivity pomocou WiFi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

na Slovensku zeleznice tiez dobre prepustaju...ludi
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Neprepustaju. nikto nechce za ten plat na zapade pracovat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ja som si vsimol ze 800 MHz LTE pasmo je viac tienene ako vyššie frekvencie. Mozno je to len tym ze vysielace 800 MHz su redsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Šikovné riešenie. Pri zabezpečovaní internetovej konektivity pomocou WiFi totiž vyvstáva problém jasnej zodpovednosti, kdežto takto si môžu železnice a operátori ako v každej koalícii zákazníkov pinkať vzájomnými výhovorkami priekazne na tých druhých.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Je neuveritelne, aky obrovsky rozdiel je v medzi SK a CZ zeleznicami. Este Erseg si to dole ako tak vystrngal ale zvysok slovenska o wifi vo vlakoch moze snivat. A to nehovorim o voznoch a ich veku. Dokonca wifi v autobusoch kde je nainstalovana, nema internetovu konekciu.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Kde byvas? Ja som starym voznom necestoval, ani nepamatam. Ale zrejme je povazie zem zeleznicne zaslubena.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Dôjdi na Východ (od Popradu ďalej), uvidíš tie dobytčáky.
Aj to málo, čo tu bolo, išlo ku Vám...
https://dopice.sk/pTG

Odpovedať Hodnotiť:
 

ale oni ich stahuju preto, aby tam za eurofondy mohli nakupit nove, pretoze by im nevyclenili do rozvinuteho kraju eurofondy na nove masiny :))
Odpovedať Hodnotiť:
 

To máš pravdu..... kúpia, ale primárne pre západ Slovenska. Veď i Hranatý kedysi povedal, že na východe nič nie je - t.z. ani nič nové tam netreba.
Veď diaľnica končí pri Bidovciach... a ďalej sú len 50-ročné plány....
Preto i na východ sa nehrnú investori - nie je doprava, nedá sa vyvážať. Ak by postavili, nedá sa vyvážať, lebo nie je doprava - začarovaný kruh.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako maju zabezpecit wifi, ked popri zeleznicnych tratiach nie su vysielace? Skus si zapnut data na mobile a kazdych 30 sekund ti vypadne signal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechápem načo ti je wifi vo vlaku, ktorý hodinu mešká a ty stojíš na stanici.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aby si si na nete kontroloval, koľko mešká.....:Đ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neporovnávaj západ s východom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

U nás majú železnice ešte efektívnejšie riešenie.
Odstránia sklá. 100% prechod signálu cez okno.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a este aj cerstvy luft, takze menej covidu vo vzduchu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...a v lete úspora na klimatizácii, v zime bude sa pripájať menej vozňov, aby pri tlačenici sa cestujúci sami zahrievali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nestacilo by len otvorit okno?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A cim ho chces otvorit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pomocou kotlebovho asistenta, ktorý na rozdiel od bežnej cestujúcej populácie posilňuje bicepsy?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

100 rokov netrebalo riešiť okná vo vlakoch a hneď po prvom progresívnom vylepšení zachraňuje situáciu priekazne bravúrnym vynálezom mesiáš pokroku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A clovek by pomyslel, ze vacsinu utlmu robi to velke uzemnene oplechovanie celeho vozna :) .. a ono je to podla ich vyskumu asi tvrdenymi sklami v oknach s alkalickou termovrstvou, aby nemuseli chladit/ohrievat vozne ako za Husaka, takze teraz osadia klasicke najobycajnejsie okna, ktore si dal navyse Siemens aj patentovat...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Staci sa vratit k baranim mechurom ktore sa na okna pouzivali starocia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Siel som z Prahy vlakom pred par dnami a wifi fungovalo celkom fajn, nebolo to uplne pokryte a obcas bol vypadok ale slo to aj ked na mobile som nemal signal.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár