neprihlásený Pondelok, 4. novembra 2024, dnes má meniny Karol
Torvaldsovi sa pokazila RAM, kritizuje výrobcov za nedostatočnú podporu ECC pamätí

Značky: Linus Torvalds

DSL.sk, 10.10.2022


Linus Torvalds, autor prvej verzie linuxového jadra a jeho hlavný správca, opäť kritizoval výrobcov a priemysel za nedostatočnú podporu ECC pamätí.

Torvalds tak spravil po tom, ako sa mu pokazil v pracovnej stanici používanej na vývoj linuxového jadra evidentne modul pamäte bez podpory ECC a stratil čas hľadaním príčiny problémov.

Torvalds má podľa skorších informácií zrejme pracovnú stanicu postavenú na platforme od AMD a podľa jeho informácií podporuje ECC pamäte. Počítač ale staval v začiatkoch pandémie nového koronavírusu a v tom čase podľa neho neboli dostupné ECC pamäte za rozumné ceny, použil tak pamäť bez ECC a neskôr ju nevymenil.

Ponuka ECC pamätí je vzhľadom na ich nízku podporu v desktopoch dlhodobo obmedzená. "I absolutely *detest* the crazy industry politics and bad vendors that have made ECC memory so "special"," kritizuje aktuálne výrobcov a priemysel Torvalds.

V minulosti Torvalds opakovane kritizoval nedostatočnú podporu ECC pamätí, nedávno kritizoval konkrétne Intel za jeho prístup k ECC pamätiam.

ECC, Error-Correcting Code, pamäť je RAM pamäť s technológiou umožňujúcou detekovať a opraviť chyby v uložených dátach.

K takýmto chybám často v podobe zmeny hodnoty jedného bitu môže prichádzať z rozličných dôvodov, okrem iného je to možné docieliť aj útokom označovaným Rowhammer a pravidelne sa takéto chyby môžu vyskytovať v prípade chybných modulov. ECC tak okrem iného umožňuje detekovať chybné pamäťové moduly.

Chyby v dátach v pamäti môžu viesť samozrejme aj k chybám v dátach uložených na disku.

ECC je štandardne podporovaná v serveroch. AMD podporuje neoficiálne ECC aj v procesoroch Ryzen pre osobné počítače, Intel naopak postupne podporu ECC z jednotlivých modelových radov pre PC postupne vypustil. V zatiaľ poslednej dostupnej dvanástej generácii Intel Core časť procesorov ECC pamäte opäť podporuje, ale len pri použití s čipsetom W680 určeným pre pracovné stanice.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

SpaceX má začať testovať tankovanie Starship na orbite v marci
Počet vrstiev flash pamäte sa zvýši nad 400 najneskôr v 2026, plánuje ju Samsung
Google mení spôsob vývoja Androidu, ďalší Android 16 príde už v prvej polovici 2025
Microsoft predĺži podporu Windows 10 o rok, za poplatok
Nvidia má údajne predstaviť CPU pre PC v septembri 2025
Demonštrovaná elektrická verzia pôsobivého dvojnohého robota Atlas
Vydaný Thunderbird pre Android
Apple uviedla notebooky s procesormi M4
NASA sa vesmírna solárna plachta mierne ohla, test bude stále možný
Google používa na programovanie intenzívne AI, programuje viac ako štvrtinu nového kódu


Diskusia:
                               
 

musi to byt krute pre pana Torvarldsa, ze mu to odjebalo tu cast isto programovanu v Ruste

Este ze mame Windows, tam staci format c
Odpovedať Známka: -5.9 Hodnotiť:
 

format C:
install linux
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

run lisux
Edvard Munch - The Scream
install windows
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

install arch snad
Odpovedať Hodnotiť:
 

install arch
edward munch
gentoo ftw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiež ma napadlo, že to musel byť priekazne prestrašný kód, keď to už treba hádzať na hardvér.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

"prilis drahe"

prosim Vas moze mi niekto osvetlit ako je mozne ze autor a hlavny spravca LINUXOVEHO jadra nema par posratych tisic $ na riadnu workstation a pozera az sa mu ide hlava vysrobovat kde usetri akych 50 $ na IT kutiku

ja tomu nerozumiem, poondiaty Linus Sebastian z LinusTechTips ma prijmy desiatky tisic dolarov mesacne, pritom je to obycajny chalanisko

je to ironia, osud, fenomen doby, co to je?
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Debil je to. Čo by to bolo...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

V tom je rozdiel. Linus kupu zvazuje, aj ked na to ma. Dezo kupi iphone lebo to srdco ziada.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Pozeral si vobec kolko stoja ECC pamete, a v akych velkostiach a rychlostiach su dostupne oproti normalnym?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Nuz pri starych AMD procakoch sa pouzivali najlacnejsie moduly, ktore boli osadene Rx4 a intel ich nebral... Tie stare AMD teda bezali aj so zvlastnymi konfiguraciami RAMiek pouzitelne.
Nove AMD to vsak zaklincovali, ze v pripade pouzitia ECC vyzaduju urcitu minimalnu rychlost a casovanie, ktore ked nedostanu, tak bud nejdu stabilne, alebo vobec.
Takze AMD si odpililo konar s ECC podporou aj samo sebe.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nie nepozeral, predpokladam ze su niekolkonasobne drahsie ako nonECC

rozdiely v nasobkoch od najsockovatejsieho lowendu az po hyper-extra-snob-feature nie su nicim vynimocnym, pri hocicom
- monitory istej velkosti su za 250 aj za 2500
- pneumatiky istej velkosti su za 40 aj za 400 jedna

atd, atd, atd

Odpovedať Hodnotiť:
 

256 GB ECC Registered DIMM, "tie zelene", 775 eur na amazone.

Najlacnejší 64 GB shit bez ECC na alze je za 217 eur.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo má Amazonka spoločné s RAMkami??
Odpovedať Hodnotiť:
 

kupim si auto bez stieracov a budem kritizovat vyrobcu auta ze strierace su moc drahy priplatok a su na vine ze som nabural ked prsalo.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Nepochopil si podstatu. Nevadí, skús nabudúce.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

tu je viac takych co si stale myslia ze linux je druh zrejuceho kozieho syra
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nie? A čo to teda je?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Nezálohujete ? Ouhkééj použite kiazič ramiek.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nie, on ju pochopil, ten debilko si ich nekupil lebo neboli/boli drahe, a to nic nemeni na tom keby platforma podporu mala.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Koľko krát si si musel zahlasovať za tento trápny výgrc a vythumbdownovanie cudzích komentárov?

Objavil si webproxy, gangster hacker bez zmysla života?

Torvalds si to spôsobil sám. ECC boli cez vrchol Covidu v poho k dispozícii, len ich cena rástla pre zvýšený dopyt.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kde kúpim nové auto bez stieračov?

ECC by malo byť už dávno štandardom, ale kým niekto výrobcom neklepne po prstoch, len tak ľahko sa nespamätajú. Trh nefunguje, nikdy nefungoval a fungovať nebude. Môžeme to vidieť na bezdôvodnom zdražovaní a umelo vytvorenom nedostatku.
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

vsade tam kde ich zabudnu namontovat a budes prvy co ju prevedie vodnou skuskou :) (a moznoze aj posledny...)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ako výrobný nedostatok súvisí s tým, že sa zámerne a cielene nevyrábajú ECC pamäte, aj keby to mal byť rovnaký štandard ako auto so stieračmi?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty si blbý ako kapitalista.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Prečo a načo by takáto ujovina mala byť štandard???
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Pretože nie je dôvod aby nebola a prispeje k všeobecnej spoľahlivosti počítačov. Nie je to práve, čo by mali počítače byť? Spoľahlivé?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Dovod preco nekupis auto bez stieracov je ze predaj aut je regulovany, a bez homologizacie auto na trz ziadna vyspela krajina nepusti. Preto kazde auto musi mat spravne polozene spetne zrkadla, bezpecnostne pasy, signalne svetla v spravnej farbe, 'zabavnu' elektroniku fyzicky oddelenu od riadiacej, ...

Veru mas pravdu ze by to neskodilo aj na pocitace. Od ECC pameti pocnuc, a zakazom IME,PSP, a kdeakych Plutonov konciac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Auta su regulovane/homologovane lebo by mohli byt nebezpecne, vseobecne ohrozujuce atd. Aplikovat to plosne na pc zbrzi vyvoj rovnako ako u aut... Ale nemusi to byt ciernobiele, su druhy pc (medicina), kde to samo ma zmysel. Dalej je tu rovina tej regulacie... Ak akceptujeme fakt, ze dokonalost neexistuje, tzn. rozumna regulacia od rozumneho regulatora nehrozi, ma zmysel ju zavadzat pri nedolezitych veciach?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minimalne standardy bezpecnosti a spolahlivosti nepovazujem za nedolezite veci. Pocitace dnes priekazne riadia vsetko. A aj obycajny domaci PC ma vsetky tvoje data, vratane pristupu k bankovemu uctu. Dovodov na regulaciu je viac nez dost.

Co sa tyka toho ze rozumna regulacia nehrozi, tym by som si az tak isty nebol. Keby sa oslabil vplyv korporacii na europsku uniu, dost by to pomohlo. Spomen si na GDPR. Zbytocne byrokraticka a slaba regulacia, ale napriek tomu zlepsila (trochu) sukromie na internete. Konecne. Zatial viac nez dokazal ktokolvek iny.

Niekde zacat treba, a aj keby pociatocna regulacia nebola najlepsia, da sa vzdy vylepsit neskor. Urcite lepsie nez nerobit nic, a cakat nez sa nieco zmeni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyhodu gdpr v bezpecnosti na nete praveze nevidim, lebo to ze niekomu "ukradnu" data nie je ovplyvnene tym, ze ten kto ich zbieral mal vypracovany projekt na to, ako bude s datami narabat... Co sa tyka cookies a sledovania, ten co to nechcel, to zakazal v prehliadaci uz pred gdpr, ten komu to je jedno klika na najvacsi button "allow". Ale beriem, ze je to lepsie ako nic, to je jasne a tiez suhlasim, ze robit nieco, je lepsie ako nic. Akurat by som mozno zacal najskor na odstraneni toho "keby" a az potom pokracoval tou funkcnou regulaciou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem s tymito regulaciami je, ze prospech ktory prinasaju nevidis, lebo ho povazujes za standard, a nemas s cim porovnavat.

GDPR nie je o nejakych trapnych cookies. Tie nikoho nezaujimaju, a tie vtipne bannery su iba chaby pokus o obidenie regulacie. Je jedno co povolis alebo odmietnes, stranky ta aj tak trackuju cez tzv. supercookies a profil browsera a OS.

Ale uz len to ze maju povinnost ti povedat co o tebe zbieraju, aspon naznakom, sposobuje ze v EU a aj v Californii (ktora ma podobnu regulaciu) zbieraju podstatne menej dat, nez napriklad v Kanade.

Ten rozdiel je o dost vecsi nez by si cakal, napriklad na blogu Bruca Schneiera sa pise rozdielnom spravani mobilnych appiek v roznych krajinach: "Tri VPN appky povolia nesifrovanu komunikaciu v niektorych krajinach ... 49 appiek pozaduje povolenia ktore Google povazuje za nebezpecne ... Najviac povoleni pozaduju v Bahraine, Tunisku, a Kanade ..."

Precitaj si to cele: dopice.sk/rbf
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba podliehat iluzii. Gdpr primarne zabezpecuje ze udaje z banky sa po expiracnej dobe stanu nezakonne a nie je ich mozne pouzit v trestnom konani. Ako to bolo predane verejnosti je ina vec. Ak by sa zbieranie dat stalo rovno trestnym cinom s nedelegovatelnou zodpovednostou statutata, veci by to mohlo zmenit. Takto bruci hlupak vorobiov a fico sa tvari ze video je nezakonne. Dedecek hodi 2 herecke etudy a je vysmiaty ako leco, oravak je v base. Nemoralne ale zakonne. Moralka sa nenosi, vsetko je na predaj a to priniesol liberalizmus. Patent na riesenia nema nikto, obcas treba bic, obcas cukor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

GDPR je europska regulacia. Ze ju Slovaci dokazali skorumpovat EU nezaujima. Za to si mozeme sami, a sami to musime aj riesit.

To s tou moralkou na predaj si sa riadne sekol. Ta moralka co sa dnes udajne nenosi, pochadza odkial? To ze si mozes hovorit co chces, a nikto ta za to neupali, to je odkial? Ze mas pravo na spravodlivy sud, aj ked nie si slachtic? Ze mozes volit a nebodaj aj byt voleny? Ze ta policia ani armada nesmie zbit, a uz vobec nie mucit, ako bolo za vlady cirkvy normalne? Ze vsetci maju pravo na vzdelanie, dokonca aj zeny, vymyslel kto?

Prave toto priniesol liberalizmus, a liberalne krajiny su jedine kde toto aj realne (v pripade USA aspon ako tak) plati.

A u toho bica je obzvlast dolezite aby sa nedostal do ruk grazlom ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale oni sú spoľahlivé. INTEL + nVIDIA a nedávaj si tam grcy W10/11.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trh funguje podla pravidiel, vztahov ci ext. vplyvov. Jednoduch vseobecne povedat, ze trh nefunguje je ako keby som si chcel na trhu v malom meste kupit ponozky, no nikto ich nepredava. Preto trh zrusme.

Je rozdiel medzi vyuzivanim trhu spekulantmi a realnym obchodovanim. Pozri si Forex. Ten mal byt urceny na obchodovanie menovych parov, urci hodnotu meny, vyrobca si nakupi za USD Juany, aby si mohol u cinanov kupit pracu na skladanie komponentov dodanych napr. z Japonska, Turecka a inych statov sveta s vlastnymi menami (ak nechcu dolarove kontrakty).
Realita, cca 98% su spekulacie.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tldr verzia pre teba aby si pochopil, ak trch nefunguje v prospech vacsiny tak trh nefunguje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trh fungujici v prospech vacsiny? Odkedy to je definicia trhu? Od staroveku trhy nemali vedomy a ani nevedomy ciel prospechu vacsiny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A práve preto nefungujú. Systém, ktorý nie je ku prospechu väčšiny jednoducho nefunguje. Lenže to nejaký individualistický zmrd nepochopí. A už vôbec nepochopí, že v konečnom dôsledku ide sám proti sebe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musí jebať. Systém nemá byť v niekoho prospech. Šak to je ako framework, ktorý priekazne uprednostňuje párne výsledky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Načo je nám systém, ktorý nie je v náš prospech? My ho vytvárame, určujeme aký má byť. Ak nemá byť v náš prospech, treba ho zmeniť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aby ste i ako demokratická väčšina nestratili šancu hrať priekazne aspoň raz fér.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Trh ma prospech pre ludi tym, ze si vedia verejne za dohodnute ceny vymienat tovary a sluzby. Len ty hladas ten prospech inde, ako realne je.

Vezmime si dopravu. Ludia vlastnia auta, s ktorymi obtazuju ostatnych na parkoviskach, na cestach, robia smrad, hluk, sem tam niekoho zabiju. Prosech je mobilita a hospodarsky rast, neprospech su choroby, predcasna ci velmi aktualna smrt osob.

Je teda doprava osob plus ci minus pre vsetkych?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie celkom presne, a nema to nic spolocne s nejakym individualizmom. To co nefunguje je priekazne 'volny trh', a to bolo dokazane este skor nez bolo dokazane ze komunizmus nefunguje.

Preto ani ziadna rozvinuta krajina volny trh nema. Vsetky maju regulovany trh. A ten funguje, aj v prospech vecsiny. Samozrejme, niekde viac, niekde menej, podla ochoty regulovat a kompetencie regulatorov ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kde je ten dokaz, ze volny trh (asi slobodny a neregulovany) nefunguje?

Ak je dostatocne velky, vie byt samotegulovany dlhodobo. Ak je maly, je citlivy aj na male zmeny a slabe externe vplyvy.

Nikto tu nehovori o spekulantoch, ktori posobia zamerne ci bez umyslu destabilizacne. Myslim iba na normalny slobodny trh.

Nemylit si slobodny trh s burzou, ako au burzy cennych papierov, komodit a pod. Podliehaju silnej regulacii (ako ktore, samozrejme) a ta regulacia je vlastna, statna cez autority.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Experiment s kapitalizmom vrcholil v Britanii v 19 storoci. Treba si uvedomit ze predchadzajuci system - merkantilizmus (ktory len tak mimochodom zastava isty Kotleba, aj ked asi ten nazov ani nepozna) - bol charakterizovany rozsirenou chudobou.

Liberali od zaciatku vkladali velke nadeje do volneho trhu, tym ze sa umozni kazdemu podnikat a pracovat tak ze to vyriesi problem chudoby. Pomerne dlho trvalo kym sa zrusili rozne statne monopoly a obmedzenia, ale chudoba zostala stale tak rozsirena ze uz v druhej polovici 19 storocia bolo jasne ze to nefunguje.

Preto aj vznikol socialny liberalizmus. John Stuart Mill, povodne klasicky liberal zastavajuci rovnu dan a minimalne zasahy zo strany statu, nekor vo svojom diele v roku 1879 nazval rozsirenost chudoby v kapitalistickych systemoch "zlyhanim socialneho zriadenia".
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este jedna vec: burza, vratane tej s cennymi papiermi, a spekulanti, to je predsa tiez sucastou volneho trhu. Nemozes na jednej strane tvrdit ze chces volny trh, a na druhej strane zakazovat niekomu obchodovat s derivatmi. To je predsa potlacenie ich slobody - regulacia.

A velky trh je este menej stabilny nez maly trh. Pozri si recesie v 19 storoci v USA (napr. , kazde 2 roky pokles o 15-20%, casto sposobene financnou krizou a krachom mnohych bank. Tak vyzera slabo regulovana ekonomika. To dnes klesne ekonomika o 5% a ludia panikaria ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Trh malých serverov je z hladiska predajcov parazitovany osobnymi pocitacmi. Preto to dodnes nie je standard.
Pritom z hladiska radica a aj samotnej RAM velky rozdiel v cene nemozno hladat.

Kde su krasne davne casy mainframov :), ked vsetko bolo drahe a pomale.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A nefiguruje tam náhodou záporne aj pretaktovanie RAM, nedostatočné napájanie a či zlý Refresh DDR pamätí? Lebo ak dotyčný pán nemá na špeciálne DDR, nemyslím pravé ECC, načo si tu vlastne sťažuje? Na vlastnú sprostosť?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ďalší komunista z detskej izby? Lebo je to presne naopak: JEDINÉ, čo funguje, je trh. Všetko ostatné je bieda, úpadok a skaza.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ďalší svedok voľného trhu s vypláchnutým mozgom rakúskou školou ekonómie. Ten váš voľný trh nefunguje ani na papieri, nie ešte v realite. Ostatné formy kapitalizmu ako napríklad korporativizmus sú ešte o niekoľko rádov horšie. Ale to v trh veriaci magori nedokážu pochopiť rovnako, ako kresťan nedokáže pochopiť, že verí nezmyslom.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ukaz mi krajinu, v ktorej obchod funguje podla tvojich predstav a napis aj dovod preco tam nezijes...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aké primitívne podsúvanie. Žijem na Slovensku a požadujem, aby bol u nás zavedený spravodlivejší systém narozdiel od tohto nastupujúceho fašizmu stavajúceho na liberalizme a idiotizme.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Co je podla teba spravodlivejsi system a preco si myslis ze by fungoval?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Jedine co funguje je dobre regulovany trh. Volny trh je este horsi nez komunizmus, a to uz je co povedat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Za príplatok stierače na auto. Ty si veľký mysliteľ. Stierače sú rovnaká samozrejmosť, akou by mali byť aj pamäte s ECC.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ECC nie sú štandardom len a len preto, lebo Intel.

AMD nemalo voči podpore ECC výhrady už dávno, avšak Intel túto fíčurku považoval za prémiovú a zbytočnú mimo servery. Treba však povedať, že AMD nepodporuje ECC oficiálne, ale doplnkovo a to tuším už od čias Phenomov II, neskôr Bulldozerov. To však nič nemení na tom, že tá podpora tam je a korekčné alrogitmy sú naozaj funkčné.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Však nech si kúpi takú zostavu, lebo ECC sú aj celkom dosť drahé RAMky.
A načo pičuje, nech si kúpi orig. Kingston bez ECC, tie v Európe dávali 10-ročnú záruku. A ak ich somár zbytočne nevyťahoval a nechytal a nešpekuloval s kadečím ako napr. lacný ATX zdroj alebo vypínať v neželanom čase, niet dôvodu aby sa RAM "samé" pokazili.
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Kedysi tu boli články o spoľahlivosti o diskoch, možno by mohli urobiť aj o tomto(pretože pod lampou je najväčšia tma)...

Mňa by napríklad zaujímalo, že keď sa teda zavádza ten Rust, či teda sa nebude zavádzať aj niečo iné(napríklad nejaká podpora niečoho ako DirectX pre pamäť(pretože napríklad grafiky majú podporu všeličoho ako OpenCL a prenos programov do grafárny a hrkanie si ako malé dieťa keď človek vidí výsledok :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

ECC nie sú štandardom priekazne len a len pre to isté, prečo nie je štandardom ABS. V F1 nie je štandardom dokonca ani systém pre rozjazd do kopca.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ale ABS je standardnom a je zakonom povinne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Akým zákonom???
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Priekazne zákonom pribrzdených.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Wiki: ABS is required on all new passenger cars sold in the EU since 2004.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Viete niekto konkretizovať to nariadenie??
Odpovedať Hodnotiť:
 

nechcem brat iluzie, ale tusim ze na Fabii je zadny stierac za priplatok :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kto má ECC nech hodí pamäťou...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

"v tom čase podľa neho neboli dostupné ECC pamäte za rozumné ceny" chudak no... pri tych $$$ co ma, tych 64gb ECC bol urcite problem :)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Je to držgroš a drobný škudlil... a ešte reve verejne ako mu ubližujú...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

taký Lacný Jožko z Haliera
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Mňa by zaujímalo, ak prišiel na to, že problém bol naozaj v prepnutí bitu v ramke a nie napr. pri prenose z disku, alebo chybe v programe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo proste jemu preplo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no a pan torvalds, kde je ecc vo vasom M2 macbooku ? Nechapem ale co podpichuje AMD, ktore to dava aj na mainstream platformu, za to ze on nevedel splasit ecc, je priekazne trapnost z jeho strany.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Je niekto, alebo nieco co Torvalds oblubuje? Okrem seba?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Nvidiu! ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby nešpekuloval, dal tam Intel, Kingstony, Windowsy, holé ženy, solitaire a gamesky tak mohol byť v pohode.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

presne tak. kto si za mládí poriadne nevykláti, potom mu jebe
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nemali by mat DDR5 ECC pre write aj pre read? Ci to je nieco ine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Súdruženko a trošičku ramôčky by sa pre mňa zadarminko nenašlo ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som uz len pre uplnost clanku doplnil linku:
https://www.gnu.org/software/ toto zmaz grub/manual/grub/html_node/badram.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked je niekto bohaty, neznamena to, ze ma aj dostatok rozumu.
Ked niekto dokaze programovat, neznamena to, ze sa rozumie HW.
Prave z toho vypliva to jeho nestastie. Kazdy kto zazil ako sa chova ECC v pripade chyb, tak vie, ze to je skutocne vhodne tak ako nudzovka, aby nedomrvilo databaze, resp. uzivatelske data, este nez sa rychlo stihne korektne server/PC vypnut a chybna pamat vymenit. Rozhodne sa s tym neda normalne nadalej fungovat, ked je niektora pamat chybna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rychlo je cca kolko taktov/ instrukcii nech si to tak viem lepsie predstavit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

13.5
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ma celkom zaujima. Kedze som kupu ECC pameti zvazoval prave z dovodov co popisoval aj Linus Torvalds, ale ked som pozrel na ceny a rychlosti dostupnych pameti tak ma priekazne presla chut, rad by som vedel ci to vobec ma zmysel.

Ako sa to sprava v pripade chyb? Clovek by cakal ze opravi a upozorni ta v ktorom module nastala chyba. Samozrejme s urcitym spomalenim. Robi to nieco ine?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani nemá. Kúp si starú dobrú spoľahlivú klasiku s DDR3, kvalitnú základovku, INTEL CPU a naozaj dobrý ATX zdroj, čo asi bežne nebude napr. ani drahý FORTRON(FSP) a americké KINGSTONy ako RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si vážne debil...!
Intel nebrať ani náhodou, a už keď DDR3, tak jedine s ECC!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravopisný rozdiel podstatného mena detekcia a slovesa detegovať súvisí s tým, že nie sú utvorené z rovnakého odvodzovacieho základu. Podobne je to napríklad aj pri dvojiciach slov absorpcia – absorbovať, transkripcia – transkribovať, reakcia – reagovať, funkcia – fungovať.

Správne je detektovať alebo detegovať, nie detekovať (podobne ako nie absorpovať, funkovať, reakovať)

https://slovnik.juls.savba.sk
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár