neprihlásený Pondelok, 19. mája 2025, dnes má meniny Gertrúda
Železnice zaviedli poplatok nútiaci na elektronický nákup lístkov, opäť má ďalší výpadok

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 16.5.2025


Štátny železničný dopravca ZSSK, Železničná spoločnosť Slovensko, má po zavedení vysokých tzv. poplatkov za servis fakticky nútiacich minimálne v časti prípadov na elektronický nákup lístkov opäť ďalší technický problém týkajúci sa elektronického predaja.

Tentokrát má čiastočný výpadok využívaná platobná brána, niektoré transakcie pri nákupe lístkov elektronickým spôsobom prostredníctvom webového eshopu alebo mobilnej aplikácie môžu byť zamietnuté. Konkrétne podľa ZSSK nefungujú platby platobnými kartami.

ZSSK na to upozorňuje v tomto oznámení.

Realizácia platieb inými metódami, pomocou kreditu ZSSK, Tatra Pay, Sporo Pay a ePlatby VÚB, je funkčná.

Podľa oznámenia kvôli výpadku sa dá lístok momentálne zakúpiť bez účtovania poplatkov za servis v pokladniciach na staniciach aj vo vlaku.

Výpadok je ale ďalším v poradí už minimálne piatym incidentom alebo odstávkou od nedávneho zavedenia poplatkov nútiacich na elektronických nákup, ktoré cestujúcim znemožnili alebo výrazne znepríjemnili nákup lístkov elektronickým spôsobom. Minimálne v jednom prípade boli napriek tomu cestujúcim pri využití iného spôsobu nákupu účtované aj poplatky za servis, o vrátenie ktorých následne museli požiadať reklamáciou.

ZSSK zaviedla poplatky za servis od 15. marca. V prípade nákupu lístka v pokladniciach na staniciach sa pripočítava k cene lístka poplatok 1 euro. Pri kúpe spiatočného lístka účtuje ZSSK poplatok dvakrát, takže dosahuje 2 eurá. Poplatok za nákup lístka vo vlakoch je až 3 eurá a týka sa to aj nákupu cestujúcim zo stanice, kde nie je otvorená pokladnica.

Odvtedy ide už o tretí neplánovaný čiastočný alebo úplný výpadok elektronických predajných systémov, k predchádzajúcim prišlo na konci marca a minulý týždeň. Zároveň spoločnosť mala odvtedy aj dve dlhé 6-hodinové plánované nočné odstávky predajných systémov, počas ktorých sa lístok nedal kúpiť elektronicky ani v pokladniciach.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Hokej pomohol vytvoriť ďalší rýchlostný rekord slovenského Internetu, zrejme prispel už menej
V ďalšom referende obyvatelia odmietli veterné elektrárne, je ale neplatné
Na hackerskej súťaži hackli aj Firefox, Redis, VMware ESXi a SharePoint
Tretia séria populárneho Star Trek seriálu začne v júli
Podiel ARM stúpa v PC aj serveroch, presiahol 13%
Robot zloží Rubikovu kocku za desatinu sekundy, potrebuje odolnejšiu kocku
Odštartoval ďalší sci-fi seriál Apple
Nový radič umožní lacnejšie SSD pre PCI Express 5.0 s nižšou spotrebou
Prvý deň hackerskej súťaže Windows 11 hackli trikrát, padol aj Red Hat Linux
Qualcomm uvedie aj CPU pre servery, potvrdila spoločnosť


Diskusia:
                               
 

Mne to nešlo ani minulú sobotu, keď nič hlásené nebolo: platba akože prejde, banka povie, že OK, ale peniaze neodišli a lístok neprišiel, tak som nastúpil bez neho. Nakoniec mi sprievodkyňa povedala, nech to skúšam až od ďalšej stanice, nakoniec som to kúpil po pol hodine trápenia a na tretí pokus cez stránku. Ale aspoň som ušetril 5 €...

Celú tú spoločnosť treba čo najskôr rozpustiť a trate nechať súkromníkom.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

A keď ešte zákazníci presunú poskytovanie platieb na externého dodávateľa, bude si riešiť externý dodávateľ takéto incidenty priekazne interne.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ked vyberas na dodavku riesenie IT firmu kamarata, ktory ju zalozil tyzden pred vyberkom a sam ledva zvladne email. A aby usetril a bolo aj na 7cku v Mkovej vybave , milenku, GLSko manzelke a nejaku vilu, tak treba najat najlacnejsich koderov z najlacnejsich. Podla mna ak by toto dali tomu typkovi z Mama Ozen ma, dodal by sto krat lepsie riesenie.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ten týpek bol iný čávo ;-) Ktohovie v akom biznise fičí.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Podla mna je minimalne v Microsofte ako Viceprezident pre software development a Ai .
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=Qj3gQk4acYg
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked vyberas na dodavku riesenie IT firmu kamarata, nakoľko máš na rozdiel od utláčaných obetí systému z povolania priekazne gule prijať samostatné rozhodnutie.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Mohli by si aj ujednotiť informácie. Mne tvrdila istá pani v pokladni v NMnV, že aj z
kreditu odrátajú ten poplatok.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Očakávanie, že teta za okienkom bude vedieť kvalifikovane zaradiť platobnú metódu a k nej uplatnenú položkú sadzobníka je priekazne nepochopením celej situácie na železniciach. (ŽSR aj ZSSK)
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

A presne uvádzaný investigatívny aktivizmus stojí za tzv. poplatkom za servis, nakoľko ide o verejnosti zdarma dostupné informácie, interpretáciu ktorých teta za okienkom priekazne bez právneho vzdelania poskytovať nesmie.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Vyzera ze to je vypadok GP webpay, co zrovna uplne nesuvisi so ZSSK, posielali o tom mail.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ja nakupujem cez aplikáciu už dlhý čas, snáď odkedy to išlo. Načo by som stál v rade na stanici pol hodinu a potom mi ujde vlak. Takto keď si dobijem kredit ako Igorova manželka, tak mám ešte aj bonus pár percent. To je ako freespiny v online kasíne, takže keď prídem naspak na východ tak mi ešte ostane aj do matu pozvárať
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

lEBO JE TO CHORE CO ROBIA...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to choré... Niektoré stanice kde sa dal zakúpiť lístok sú po 18tej hodine už zavreté čiže nadobro Železničná spoločnosť takto ruší pokladníkov? Čiže ak si chcem kúpiť aj za poplatok tohto jedného €, tak mi to nedovolia, musím zakúpiť za tri € vo vlaku, lebo ja nie som povinný nosiť telefón a nikto ma nemôže nútiť ako to chce táto spoločnosť. Mám pocit, že toto je cesta konca tejto spoločnosti, ešte že je alternatívou autobus. Pokiaľ tiež niečo ak tu nevymýšľaj.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

autobus bude asi ok v ramci a okolo velkych miest. Vsade inde je to uz len nudzovka. Akurat som tento tyzden siel autobusom (raz za rok, ked mam auto v servise). Cena cestovneho na danej trase identicka ako ked idem sam autom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne ako ja. Je tosmiesne, ked cesta autom cca stoji rovnako. :D :D
Su to babraci a este ktomu aj zlodeji asi. Od takych necakajme sluzby pre ludi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne ludia na takych poziciach, ktore by mohli robit rozhodnutia su skostnatele struktury, ktore uz nemaju kapacitu sa na to pozriet ocami modernej doby a inovovat. Spoje sa rusia, lebo su nerentabilne - no preco asi.Miesto toho aby mimo velkych centier zmenili politiku vozoveho parku - naco ide 45 miestny autobus, ked sa vie zaplnit na max 20% v urcitom case? Nech ide velky autobus v spicke rano a poobede a medzi tym mozu jazdit male mikrobusy alebo 15 miestne dodavky. Aj cena by sa dala udrzat, aj je to lahsie servisovatelne aj mensi okruh by to mohlo robit pripadne. Dokonca ak by velmi chceli byt moderni, tak by sa dalo rezervovat miesto cez aplikaciu a vedeli by operativne riesit ci v danom case poslu dodavku, alebo dve alebo sa oplati autobus. Je x moznosti ako to riesit aoni zvolia najhorsiu = ludia radsej budu chodit autami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako hej... a tí bezapkový čo? Nie ich zrovna málo. A to nespomínam mnohých starších, menej vládnych, deti a spol.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aplikacia nema byt podmienkou jazdy, ale ze si dopredu vies rezervovat miesto a dispecing by vedel operativne prisposobit velkost alebo pocet vozidiel. Mas dajme tomu narazovo viac ludi na zastavke, tak miesto dodavky pride autobus (lebo sa o tom dopredu vie), alebo by prisli 3 dodavky miesto jednej a mohli by mat aj symbol oznacenia, kam ma clovek nastupit aby sa vedelo zoptimalizovat miesto. Samozrejme pocitas s tym, ze ti nasadne aj niekto kto aplikaciu nema.
Alebo sa ti stane, ze tam mas nezvycajne viac ludi nepoznajuc system (turisti, kulturna akcia apod) s cim si nepocital, tak vodic nahlasi, ze treba poslat dalsie 3-4 auta alebo autobus a za par minut su tam schopni byt. A aby si eliminoval prvu situaciu, tak k tomu vie aplikacia pomoct, lebo vecsina, ktora tak chodi pravidelne tak fungovat bude a mas realnejsie data s ktorymi vies pracovat ako to, ze teraz naverimboha posles bus, ktory sa nevie vytazit. Alebo ti niekam do tramtarie idu 3 za den, tak si odkazany na auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snívajte s nami. A vieš aké množstvo ľudí nemá auto? Alebo ním proste nejazdí a to posledné, jazdiť s ním napr. do roboty. A hej, mám kolegov čo nič iné nepoznajú, neviem či niekedy videli autobus či vlak zvnútra. Tí majú bežne 3-4 autá. A busy sú zväčša pre chudobu...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jazdenie autami zvysuje uhlikovu stopu, nielen mnozstvo spaleneho paliva, ale je tam aj ubytok inych prevadzkovych kvapalin, opotrebenie suciastok. Uz len napr. keby 40 clenna osadka autobusu jazdilla 20 autami po dvoch, napr. nejakej 1.3-ke kde je potrebna typicky 45Ah bateria, znamena to 900Ah opotrebovavanie akumulatoru co v konecnom dosledku prispeje k rychlejsiemu vytazeniu specifickych nerastnych surovin. Vivat autobusy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No vsak ano, kym system nefunguje pre ludi, tak sa nan ludia vyseru a preto pouzivaju auta. Kto auto nechce, ten jazdi MHD ak mu to vyhovuje. Ja ale nehovorim o mestach, kde ta MHD jakz takz funguje. Ja hovorim o obliastiach s max okresnymi mestami a dedinami dookola, kde sa bez auta a casto aj dvoch nepohnes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudli sa na :
A) možnosť technických problémov
B) možnosť kybernetických útokov na systém
C) skutočnosť že nie každý je vlastníkom mobilu na ktorý sú po technickej stránke kladené isté nároky
D) skutočnosť, že nie každý má v mobile aktivovaný internet
E) skutočnosť, že nie každý je naklonený k IT technológiám. Tento krok je nesmierne diskriminačný.Naopak od začiatku spustenia cestovného zdarma symbolicke poplatky:
Do 80 km - 1 eur,
Do 150 km - 1,50 eur,
Do 270 k. - 2 eur
Nad 350 eur- 3 eur
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nezabudli, len na to proste kašlú, motivácia niečo meniť je nulová. Štátom vlastnená ZSSK je presným obrazom štátu a štát je zas obrazom voličov. Ak väčšine národa nevadí alebo priamo vyhovuje, že im takto systematicky kadia na hlavu, radi budú naďalej voliť mafiu a hlupákov a všetky verejné služby budú vyzerať presne takto.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Systematické kadenie na hlavu plne napĺňa oprávnené požiadavky prodemokratických síl na zavedenie priekazne systémového riešenia správy štátu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja zvyknem využívať sporopay na platbu cestovného lístka. Už sa mi viac krát stalo, že tento spôsob platby neprešiel, nevedel som platbu realizovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s.r.a.t cele zsr, auto to isti
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

S.R.A.T. >> Super registracia a teleportacia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Este ze existuje fake stranka kde ti predaju predrazenu dialnicnu. Hold dobre podmienky treba vyuzit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este ze taka stranka existuje, kedze na mnohych pumpach su neochotne obsluhovacky digitalnych pokladnicnych terminalov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuje aj oficialna stranka kde si ju kupis za normalnu cenu. Esteze existuju ludia co podporuju mafiu, inak by preceda nemohol v zlatej vani velkou lyzicou kaviar zrat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este ze mozem aj ja podporit svojou trochou na chod statu. Cim viac prispejem na chod statu, tym viac podporim ekonomiku a budu sa mat dalsie generacie lepsie, lebo vsetci budu viac minat.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár