neprihlásený Pondelok, 27. októbra 2025, dnes má meniny Sabína
Počet nabíjačiek elektromobilov narástol za tri mesiace o 100

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 27.10.2025


Počet verejných nabíjacích bodov pre elektromobily dosahoval k 30. septembru na Slovensku celkovo 2919, nachádzali sa v 1145 rozličných nabíjacích staniciach.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Nárast počtu nabíjačiek bol výrazne pomalší ako v predchádzajúcom štvrťoku, keď narástol o 101. V druhom štvrťroku sa počet nabíjačiek zvýšil až o takmer 300.

Nabíjačky boli na konci júna umiestnené v celkovo 1117 rozličných nabíjacích staniciach, ich počet sa v treťom štvrťroku teda zvýšil o 28.

Sumárny výkon verejných nabíjačiek dosahoval na konci septembra 175 MW, na konci júna to bolo 162 MW.

Najviac je nabíjačiek na striedavý prúd s výkonom do 50 kW, takýchto nabíjačiek bolo na konci septembra 1731.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom aspoň 50 kW bolo 624, nabíjačiek s výkonom aspoň 150 kW bolo 458 a nabíjačiek s výkonom aspoň 350 kW bolo 106.



Najnovšie články:

4ka evidentne znížila FUP v sieti Orangu na 50 GB
Štát vydal nový eID klient 5.2, rieši znefunkčnenie aplikácie Zoom
Praha zakázala zdieľané elektrické kolobežky
HDD od Western Digital s prekrývajúcimi sa stopami údajne začínajú mať veľké problémy
Druhý štátny veterný park má mať 45 veterných elektrární pri Michalovciach


Diskusia:
                               
 

Mal som tyzden elektricke auto. Zrychlenie neuveritelne BRUTALNE, len to nabijanie bola pekna kktina. Sice som mal nabijaciu kartu od dilera, cize bolo pre mna zadarmo(platil to diler) ale vzdy musel zaplatit napr 20-25€ za tankovanie. Okrem toho ci som chcel alebo nechcel musel som sa ist vecer ako taky c.uj prechadzat 50min po nakupnom centre kym sa nabije. Po pistich dnom pouzivania nabijanie zacalo byt naozaj unavne. Neviem si predstavit zaplatit za auto 50-80k a este mat s nim taketo opletacky
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

lebo to mas primarne nabijat doma. nie kazda vec je pre kazdeho.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Lenze tato vec ma byt povinne pre kazdeho; ked sa zakazu spalovacie.
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Kde je napisane, ze musi mat kazdy auto?
Ked nemas kde nabijat (doma, v praci, v obchode, ...) tak chod hromadnou dopravou, alebo bicyklom.
Auta nemaju byt vsade a uz vobec nie pre kazdeho.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Alebo ludia presedlaju na motorky a bude to tu ako v azii, ze?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

vobec by som to nebral tak tragicky, v prahe maju nabijanie zo stlpov verejneho osvetlenia - su vsade, netreba nic kopat, iba na stlpy dorobit krabice s nabijackou.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A to mi chces povedat, ze kable v prahe maju dimenzovane na MW vykony? :-)

Lebo ak to maju len tka na lampach a "urcite nic nekopali a nemenili" tak je to tam na okrasu len.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

on len zlahcuje situaciu. videl jednu nabku na 100km2 a uz sa rozplyva
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano, s tym si mi Slováci urcite neporadime.
Sme skratka bezradni a neschopni a kazda vyzva je problem.

My sme taki podludia, oproti nie len Norom, ale ja ostatnym narodom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak vies, co ma taky Nor? Ropny vrt.
A co ma Slovak? Makovy trt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

------------- ------------- ------------- -------------
zo stlpov verejneho osvetlenia - a potom si sa prebudil ...

inak toto v clanku ma ukrutaaansky pobavilo: "Sumárny výkon verejných nabíjačiek dosahoval na konci septembra 175 MW, na konci júna to bolo 162 MW."

ak zohladnime ako rychlo nacerpa PHM spalovak (cisty cas tankovanie benzinovej nadrze 60-80 sekund, cestu k pokladni a cakanie a cas na benzinkovom hajli naozaj do cisteho casu tankovania nepocitame) a kolko stoviek km potom prejdeme (zavisi to od: priemer hadice, rychlost prudenia benzinu/nafty v hadici a energeticky obsah vo fosilom palicve pre premenu na energiu v motore so zohladninim efektivity spalovacieho motora), tak aby som toto iste mal na e-autach, nabijaci vykon by musel byt 7-10 MW (slovom SEDEM az DESAT MEGAWATTOW !!!!!!!!!!)


Odpovedať Hodnotiť:
 

a na Sloveksu su straslive tisice stojanov pre fosilaky (v kazdej zapadnutej dedine), takze ak by "Sumárny výkon verejných nabíjačiek dosahoval" napr. 100 GW, potom ano, potom vieme povedat ze infrastruktura je pripravena suplovat stojany pre fosilaky
------------- ------------- ------------- -------------
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tak, mas chodit bicyklom napr. roznasat deti po kruzkoch, chodit a nakup a hlavne sa nebat chodit s bicyklom v tomto hroznom pocasi. Uz vidim tie riesenia prepravy ludi a tovaru ako v Indii ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial viem tak ide o zakaz vyroby ICS aut, nie o zakaz ich pouzivania. Co neznamena ze od roku 2035 zrazu zacnu vsetci jadit len na EVs.
A mimochodom stale sa o platnosti tejto legislativy diskutuje.
Infrastruktura aj vozidla sa stale vyvyjaju. Predpokladam, ze do buducna budu jednoduche nabijacky aj v lampach verejneho osvetlenia (vid Praha) a bude sa to riesit nejako inteligentne. Mizive percento ludi potrebuje rychlo a vela nabit auto kazdy den. Vecsinou sa potrebujes len docucnut, co si minul pocas jazdenia okolo komina.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

bezohladu nato, vlastnenie auta za 15-20rovokov bude velmi drahe to bude znamenat ze menej aut bude na cestach lebo nie kazdy si to bude moct dovolit
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A padne aj posledna kritika socializmu, kedy boli auta drahe a cakalo sa na ne...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No vidis, oni vlastne setrili prirodu. Budeme mat svetlejsie zajtrajsky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vedeli ste ze si nemusite kupit auto za 80K ale len za 20K ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to je za 20k čo? Nejaká e-rikša? Alebo dvojstopová kolobežka s postranným vozíkom? Alebo nebodaj e-hadraplán?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj Teslu kupis v pohode 20k.
Vari by si chcel jazdit na novom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jazdit jazdenou teslou za 20k? Ty vole a to s nejakou vyslahanou baterkou, prejdem 200km alebo zrychlim na 130 a pip pip car needs charger, please charge before use
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Fakt? A tiez v nom odveziem 6 ludi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to mi pomoze, nabijacka v lampe.. na sidlisku mame asi 3-4 lampy a tak 200 aut...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked na tie lampy pripojis paralelne dalsie 3-4 lampy, mas 6-8 lamp a tak dalej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

6 az 8 lamp je priemer 7 a teda 200 aut deleno 7 vychadza 28.57 auta na jednu lampu. za predpokladu ze vsetkych dvesto aut nejazdi sucasne synchronizovane rovnake trasy, tak by tie lampy mohli stacit
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano ale ceny normalnych aut pojdu hore. Pocitil som to pred dvoma rokmi ked som si kupoval ojazdenu 6rocnu alhambru/sharana, ktora sa uz nevyraba a defacto nema za seba nahradu. Stala ma skoro ako stala v dobe, ked bola nova kupovana.
Odpovedať Hodnotiť:
 

spalovaky sa od 2035 v EU zrejme nezakazu, to boli vlhke sny spred 5-10 rokov

uz aj nemecko si uvedomilo ze to je nesplinitelna blbost

zrejme bude min 10 rocne prechodne obbodie ked v 2035-2045 nebudu moct existovat hole spalovaky, ale minimane hybridy, potom pluging hybridy, ciste e-auta ale nebudu v EU od 2035 povinne (to je cista hovadina), mozno tak od 2045/50
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre tych co maju dom a idealne solarne panely a baterie tak je EV super v podstate malokedy potrebuju verejne nabijanie. Pre beznu populaciu to rozhodne nie je cesta.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ak maju auta zaparkovane doma cez den, tak ano.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak ja som bol za posledné 2 mesiace na verejnej nabíjačke 3x. Najazdené za ten čas 7000km. Doma ma nabíjanie vôbez neobmedzuje, trvá to 2x 15 sekúnd (poobede prídem pichnem kábel, ráno odchádzam a odpojím) medzitým sa auto nabije na ďalších 400-500km
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

A na kabloch prilahleho el.stlpu sa ti pravidelne hromadia vtaky ohrievajuce si na kabloch svoje nozicky ;)
Ak by na jednej 30 domovej ulici si dalo po prichode domov nabijat si kazdy automobil, tak hlavne rozvodne kable na stlpoch by sluzili ako ohrevne telesa, lebo kazda pripojka keby sla cuvat len 20A z jednej fazy, tak taky zahul realne uz pocitia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Aspoň netrep.
20A z každej fázy = 14kW
Nehovorím, že sem-tam nedám na wallboxe 11kW (3x16A), ale väčšinou mi stačí 1x10A počas noci. EV autá budú menší problém ako tepelné čerpadlá. Auto si vieš načasovať, aj výkon nadefinovať / obmedziť. Pri tepelku keď bude -15°C tak asi budeš chcieť kúriť, a bude ti u prdele koľko má v tom momente príkon...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nie kazde auto a nie kazdy majitel ma rovnake schopnosti regulacie prikonu nabijania. Susedovi som robil redukciu na napojenie k jeho starej 400V 3fazovke a hadaj kolko mu nabehlo nabijanie po pripojeni? Detekovalo 3x32A (co suhlasilo s jeho istenim) moznost a spustilo i nabijalo 3x25A !!! Ked pouzil len 1 fazove pripojenie, tak mu vyhodilo po par sekundach 16A istic, lebo cucalo o nejaky chlp viacej. Navyse klasicka zasuvka sice je 16A, ale nie kazdy smejd co ludia maju namontovany to aj realne zvlada. Mne sa zacala prehrievat uz pri 2kw ohrievaci dizajnova zasuvka, musel som ju vymenit za poctive ABBcko. A ako vidim, fyzika ani matika ti nic nevravi, cize ak by si aj pocet domov vynasobil a pripocital k tomu aj beznu spotrebu, dostal by si sa k uz zaujimavejsim cislam prudu, ktore sa uz na vonkajsich stlpovych kablov vedia prejavit. Citaj teda s pochopenim.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ohanas sa tu fyzikou a matikou, ale v energetike je bezne pouzivany pojem súdobosť. Su k tomu tabulky, takze sa nikdy neprojektovali a ani neprojektuju rozvody na maximalne mozne zatazenie, ale koeficienctom sa znizuju, lebo v praxi je overene, ze malokto vie dlhodobo maximalne vyuzit to co mu ponuka jeho pripojka.

Auto ani wallbox nema ako a teda ani nevie detekovat aky je istic. Takze ked obsluha na wallboxe nastavi 3x32A (22kW) a auto to vie potiahnut, tak si cucne.
Hras sa tu na fundovaneho, ale akosi ti to nejde...
Odpovedať Hodnotiť:
 

zistit max. prudove zatazenie (cize aj zistit istenie) sa da a predstav si, ze to dokazu aj merace pouzivane pri reviznej kontrole.
To, ze si nieco este nevidel neznamena, ze to neexistuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hovorime o auta a wallboxoch, a tie to zistit NEVEDIA.
Ztrapnujes sa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akoze nevedia? Bud to potiahnu a nabijaju, alebo nepotiahnu a nenabijaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, nepotiahnu = neudrzi istic = nenabiju. Ale stale nevedia identifikovat prudovu zatazitelnost konkretneho istica.

Zatial v kazdom EV aute co som sedel sa dal nastavit maximalny odber v niekolkych krokoch. Vie to RAV4 PHEV ( 8, 16, 32 A vsetko z 1 fazy), VW ID3,4,7, Audi e-tron, TESLY dokonca po jednom ampere,...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímavé, že neriešiš, že každý má doma práčku a v sobotu ráno si ju každý aj zapne. To je rovnaký príkon, ako pomalé nabíjanie. Práčky predsa rozvodná sieť nemôže zvládnuť, zakážme práčky!
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Pracky su pripojene na rozvodoch elektrickeho osvetlenia? A asi peries 8-10 hodin v kuse maximalnym prikonom (2-3 kW) vsak.. alebo mi chces povedat, ze 500W staci na dobijanie auta?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

500 W na dobíjanie auta úplne bohato stačí v >90% prípadov (a ešte aj väčšina z toho zvyšku, ktorá denne robí veľké nájazdy niekde mimo mesta, by najskôr nemala mať elektroauto, ale diesel).
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak to je huste. Ja mam kokotbezkuj s baterkou 48 voltov a 10 amperhodin a 500w motor a nabija sa to 48 voltami a dvoma amperami, co je skoro 100 wattov a nabija sa to do plna z skoro nuly za 6-7 godin. A to je len zasrana kolobezka. A tvoje nabijanie auta zrovnavas z prackou kokot? Ja periem na 28 alebo 38 minut a nezda sa mi, ze by to 28 alebo 38 minut tocilo bubon nonstop rychlostou centrifugy a popritom nasavalo, alebo vysavalo vodu. Omg tito experty z dsl si zas dali lsd.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ročne prejdem autom asi 10000 km. Pri spotrebe 200 Wh/km by to boli 2 MWh. Rok má 8760 hodín, teda priemerný potrebný príkon je ani nie 250 W. Ak by som nabíjal polovicu času (a auto mi stojí na parkovisku aj oveľa viac, než len polovicu času), je to 500 W. Stačí na to tuším druhý ročník priemernej strednej školy...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

No ale výkonom 500 W by si doplna (50 kWh) nabíjal 100 hodín, teda 4 dni. To nevyzerá použiteľne ani po zažmúrení oboch očí. Z tohto dôvodu ani nie je možné rozumné nabíjanie priamo zo solárnych panelov (malý výkon).

Pre občasných motoristov je minimum nabíjania 2 Kw, pre každodenných intenzívnych jazdcov je nutné nočné nabíjanie aspoň 7 kW.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To vyzerá úplne použiteľne pre mestské vozítko, ktoré denne spraví 20-50 km, čo je presne use case pre elektromobil. Namiesto 500 W to môžu byť hoci 3 kW -- to je stále skoro nič, stačí na to 15 A istič a v noci sa za 12 hodín nabije na dojazd zhruba 200 km. Dovolím si tvrdiť, že to drvivej väčšine populácie drvivú väčšinu času úplne stačí.

A kto potrebuje každý druhý deň otáčať BA - Nová Sedlica a naspäť, ten nech si radšej kúpi nafťák.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nezhovaduj sa, kazdy uz pochopil, ze nevidis dalej od svojho nosa. Ja som 4 roky tocil kazdy pracovny den 2x150km dochadzanim do prace v druhom meste a nie som ziadna vynimka, v mojom omoli poznam par ludi, co to absolvuju ovela viac rokov. Ak by mali elektromobil, tak by asi v zime umrzli niekde na ceste pri vybiti baterky, ked nemaju moznost dobijania v praci nahodou... A chcem vidiet ako by ich bavilo denne si nabijat celu noc elektroauto, t.j. aspon 254x rocne, ked na pumpu im aj pri benzine staci ist raz tyzdenne, t.j. len 52x do roka, pripadne u lepsieho dizla len 30x.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tym ale prichadzas o efektivitu e-car, takze kto vybuduje ekonomiku na e, tak ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od teba si to ktovieako neberiem... viackrát si už dokázal, že nemáš bledomodrý šajn ani o elementárnych veciach a s pochopením písaného textu je to tiež zjavne katastrofa (čo si dokázal priamo týmto príspevkom). Nájdi si nejaké fórum pre seberovných a nesmraď medzi dospelými ľuďmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, pre mestské vozenie veľa elektriny netreba. Malým výkonom 250 W za noc (10 hodín) nabiješ 2,5 kWh, čo je asi na 15 km úspornej jazdy. Stále si myslím, a asi aj ty, že pod 2 kW by to celé nemalo praktický význam.

Dovolím si tvrdiť, že kto najazdí tak strašne málo, tak auto nepotrebuje a lacnejšie by ho vyšiel taxík.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, praktické a lacné riešenie by boli jednotky kW na auto. S tým by nebol ani problém pre kapacitu siete a vedeli by tak fungovať aj celé sídliská s pomerne malými investíciami. A ako príjemný bonus by väčšinou ráno auto malo ±maximálny dojazd, a nie zhruba polovičný ako pri občasnom nabíjaní doplna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, takze toto je ta ceresnicka na torte! Podobne ako android, vypnut nabijanie pri 80% kapacity? A funkovat v rozmedzi 20-80%? Takze si kupim eAuto s uz tak katastrofalnym trapnym dojazdom, ale nikdy ho nebudem nabijat do plna?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď si záchranár alebo hasič, tak budeš doplna.
Normálny pracujúci človek (nie obchoďák) deň dopredu vie, že nikde ďaleko nepôjde, tak mu „plnú“ netreba. A keď ide Ďaleko, tak si dá plnú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je zaujimava logika e-autistu. Takze budem mat e-auto, ale pretoze zajtra nejdem do chorvatska, nemusi byt nabite na 100%. Radsej budem nabijat 70, 80, 50% akku aby som castejsie mohol na pumpe vychutnuvat kvalitnu kavu a bagetky. Ze mi to nedoslo. Pockat? Casto trcia nabijacky len tak zo zeme pri holej ploche a bistro nikde. Hmm.

Odpovedať Hodnotiť:
 

tak daj vypocet kolko zvladne taka dedinska el. siet maximalny odber na domacnost v rovnakom case ked si taky mudri
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze, jedna poistka na zasuvki a jedna poistka na svetla. Staci poistka 10A.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to tie domy na ulici sú pripojené na elektrické stĺpy? Keby to boli verejné nabíjačky na stĺpoch, tak sa musia, samozrejme, vymeniť všetky káble podľa počtu zásuviek na stĺpoch. Na dedine sa to nikdy robiť nebude.

500 W nestačí, treba minimálne 2 kW, aby nabíjanie malo zmysel. Toľko má práčka v špičke. Indukčný sporák môže brať oveľa viac, takže zakážeme aj varenie a pečenie súčasne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

na dedinach su rozvody ulicami bezne tahane po stlpoch a nie su zakopane, preto sa aj tak zvykne vraviet. Vystrc nos zo svojho mocariska a poobzeraj sa po okoli, budes prekvapeny, ako sa na vacsine Slovenska (nielen) zije.
Ak by sme mali u nas distribuciu el.pripojek robenu ako v azii, t.j. kazde odberne miesto ma svoj privod az ku trafu, alebo k centralnej pripojke (preto su odtial tie uchvatne videa a fotky kablov nad hlavami ludi aj v roznych mestach), tak by bol problem prehrievania na odberatelovi - on je vlastnikom kabla. U nas mame rozvody robene odberatelskymi pripojkami od centralnej chrbtice, ktora je v sprave a majetku distribucky a teda ked je posledna pripojka vzdialena 1.5km a pred nou by existovalo 30 domov, ktore by si cucali na domacich nabijackach, tie kable nemaju na taku dlhodobu zataz priemer...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To mi vychádza, že si každý deň jazdil 200-300 km. Po toľkom sedení v aute ti nezaškodí hodinová prechádzka, aj keby si nenabíjal.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

rozumies, ze tvoj pribeh je absolutna haluz, platiaca tak pre 1% populacie? kazdy den chodit nabijat karu, to su najazdy, ktore ja spravim za 3 mesiace a ty to tu pribehom tlacis do tyzdna. ale ok, hypoteticky to je mozne. nie je to pre teba :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim, ale ak mas 50k - 80k na auto, tak vyrobca nepocita s tym, ze byvas s mamkou v trojizbaku v petrzalskom panelaku. Vyrobca pocita, ze mas vlastne nabijanie doma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sir, and how many was chargers with 5V/2A and 5V/3A? Thats the answer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no many no fany
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja ked som osem rokov dozadu kupoval nove auto so spalovacim motorom, tak som si povedal, ze dalsie auto uz urcite kupim elektricke (byvam v panelaku). Ved predsa vsade uz budu nabijacky aj na sidlisku kde parkujem - vsak v noci nabijem. O ono ch*j! Na sidlisku kde byvam je stale >>> 0 <<< nabijaciek!
Okrem toho situacia s komercnymi nabijackami je u nas furt katastrofalna. Na kazdej nabijacke je ina cena elektriny (rozdiely v cene oproti cerpacim staniciam brutalny), vacsinou vsade potrebujem ucet a speci appku. Hotovost nonsens. Niekde je zase iba pomale AC nabijanie. Je to ako v zaciatkoch mobilneho telefonovania. Zdieranie za pausaly elektriny, ktore sa neprenasaju do dalsieho mesiaca. Napr. pridem ako zakaznik Tesly na nabijacku inej firmy a mam rozdielnu cenu! Predstavte si, ze takto by to bolo na beznej benzinke. Prisiel by som na Shellku a preto ze nemam Ferrari, tak by som zaplatil za benzin dva krat tolko. Toto pokial sa nezlepsi elektroauta sa tu nikdy nerozsiria. A pri tom je to fantasticka vec.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Je to fanntasticka, ale akurat picovina! Rotujuce vnutornosti motorov sposobuju, ze vznika tocive pole, ktore jemne kruti aj s tvojim mozgom a kedze sedis uzavrety vo faradayovej klietke, tieto tocive polia ti casom sposobia rakovinu!
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Toto znie skôr ako toluén.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Bubacik co to melies? Minule sme si davali spolu pod mostom handricky a teraz sa tu hras na ooooo, ze ja som len vencil psika. A pritom fetak dusan je tvoj nevlastny brat. Pekny hajzel z teba!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Toto vyzerá, že napísala nejaká kukurička premenená z človeka. A pozor aj na práčku, tak sa to tiež točí, a počítače - tam je vieš koľko ventilátorov...
A vlastne aj benzínové auto má alternátor - točivé pole, Ďalej ventilátory klimatizácie, ... hotová točivá sodoma-gomora.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ale pozor, prdola chce byt investigativny! A vies o tom ze vo faradayovej klietke sedis len v aute? Pochybujem ze mas doma plechy po stenach a na podlahe a na strope, ale mozem sa aj mylit. A za dalsie, vetracik ani pracka nekreuje tak intenzivne tocive pole, ako desiatko-killo-wattovy motor ekonzervy! A naviac , sila tociveho pola slabne s trojuholnikom vzdialenosti! To znamena, ze 100cm od motora tesly take davky radiacie, ako 0cm od pracky, pretoze pracka je tiez faradayova klietka, to znamena, ze nic okrem pradla a vypustenej vody nevyjde von, za hranice pracky!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A od toho hrozivého motora nie si náhodou oddelený tiež plechom? Alebo sedíš v motorovom priestore? A motor samotný nemá okolo seba plechy a poriadne hrubé, že točivé pole je len v jeho vnútri?
Ty Faraday!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide ale o jednu dost podsstatnu premennu a to, ze voci asfaltu si izolovany gumennymi kolieskami a kedze sa v tom vozidle za jazdy vezies, aj sa sam grilujes a navyse si zberacom elektrickeho naboja, nieco ako van de graafov generator. Cize podobne, ako ta guma ochrani v realnom zivote, tu je to presne naopak a v celom elektromibile nastavaju odrazy tocivych poli, ktore ale nevychadzaju von a preto sa principialne jedna o pojazdnu mikrovlnku!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Moderne pneumatiky maju zemnenie v sebe, takze tam problem nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vraveli rusnovodici elektrickari a trolejbusari?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej a keď vystúpiš z EV, tak dostaneš do nohy elektrickú ranu. A ľudia keď vystupujú z trolejbusu, tak padajú mŕtvi na zem od tej elektriny, čo nazbierali vnútri.

Človeče, už sa preber, odlož toluén a zapíš za na fyziku do základnej školy namiesto čítania bádateľa a počúvanie fizza od rána do večera.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a teraz s EV chod este do zahranicia, cena 0,75 eur / kWh len tot v Rakusku ... lacnejsie je zobrat motor-generator a tanknut benzin :))) akoze im musi j**t musi j**t Na to aby ca elektrina oplatila je nutne aby pri priemernej spotrebe EV nestala 1kWh viac ako 0,50 eur, ked stoji viac tak je lacnejsi benzin (pri cene 1,50 eur / l benzinu)

dojazd uz prestava byt problem, dobijanie trva v minutach, verejne nabijacky su dostupn, ale cena za 1kWh je problem ! obzvlast este v zahranici.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale nepreháňaj, možno len ty nemáš šťastie na svojom sídlisku. Ale aj u nás v malom meste je nabíjačiek viac ako el.áut a sú až na výnimky neustále PRÁZDNE.

Rôzne firmy - rôzne ceny, každá má inú zmluvu s elektrárňami. Ako si predstavuješ rovnaké ceny? Všetky budú štátne a štát nariadi pevnú cenu? To by ale vyzeralo...

A hotovosť u bezobslužných nabíjačiek je úplný nonsens. Nahromadili by sa tam stovky eur a boli by vďačným cieľom pre vykrádačov. Takže sa to vyriešilo hneď na začiatku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nic, co by neporiesila jedna kamerka pripojena na internet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako poriešili kamerky vykrádačov bankomatov? Nula bodov a peniaze fuč za 4 minúty, skôr ako sa policajti vôbec zobudia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Minule som sa na svojom novom elektromodule bol s kamaratmi previezt do chernobylu, boli sme pozriet vyfuk z reaktora a svetielkujucu zver. UKrajina je plna nabijaciek a tak sme presli aj cez afganistan.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nechapem argument ze inrastruktura sa vyvija a o 5 rokov budu vsade nabijacky. Pozrime sa do historie za 70 rokov sme neboli schopni dostavat dialnice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A naco ked ich postavil stryko Abdul Hilfer a vsetci vyspeli slovaci chodia zarabat a zit do nemeckych skladov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

naco su ti dialnice? v tejto ruskej guberniii za chvilu budu zit len dochodci
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár