neprihlásený Piatok, 28. novembra 2025, dnes má meniny Henrieta
V Česku pribúda WiFi v ďalších stovkách vlakov, už je v 60%

Značky: Českodoprava

DSL.sk, 26.11.2025


Český štátny vlakový dopravca České dráhy pridáva ďalšie stovky vlakových spojov, v ktorých je k dispozícii pre cestujúcich WiFi, a v cestovnom poriadku na budúci rok bude WiFi prítomné v 60% všetkých spojov.

České dráhy o tom informujú v tomto oznámení.

V súčasnosti České dráhy podobne ako ďalší vlakoví prepravcovia používajú na poskytovanie WiFi pripojenia vo svojich vlakoch pripojenie cez mobilné siete operátorov, pričom používajú profesionálnejší a vysokokapacitnejší hardvér ako modemy pri domácom pevnom pripojení cez mobilné siete a napríklad využívajú možnosť pripojenia na viac sietí. WiFi vo vlakoch môže byť dostupné tak aj tam, kde cestujúci vo vnútri vozňov nemajú dostatočne dobrý mobilný signál.

WiFi vo vlakoch je už roky bežné, pričom sa začalo nasadzovať a najpodporovanejšie je v diaľkových spojoch. V tých bude v Česku v budúcom roku WiFi k dispozícii v 90% vlakov.

Dostupnosť WiFi sa teraz zlepšuje najmä v regionálnych vlakoch, okrem iného aj vďaka novým vlakom RegioFox a RegioSpider. Celkovo pribudne WiFi v 453 vlakoch, z toho až 426 je regionálnych spojov.

Celkovo bude WiFi podporované v 5277 vlakoch z 8723 rôznych vlakov v novom cestovnom poriadku.


Špeciálna anténa Starlink na vlaku InterPanter, kliknite pre zväčšenie (foto: České dráhy)



V koľkých percentách vlakov je WiFi podporované vo vlakoch slovenskej ZSSK, nie je jasné.

České dráhy zároveň WiFi vo vlakoch zlepšujú, keď priebežne nasadzujú nové routery pripájajúce sa na 5G siete a testujú už aj zabezpečenie WiFi s využitím pripojenia na Internet cez satelitný Starlink.

Zároveň zlepšujú aj mobilný signál vo vlakoch, keď do vlakov Pendolino, Railjet a InterPanter nainštalovali opakovače mobilného 5G signálu a zároveň laserom upravujú okná pre lepší prechod mobilného signálu.



Najnovšie články:

WiFi hotspot v Androide začína podporovať 6 GHz pásmo
Najbližších päť rokov má byť najväčším výrobcom smartfónov Apple
Definitívne ceny elektriny na 2026 zatiaľ nie sú známe, regulovaná cena sa ale zvýšila o 70%
Vydaná nová verzia softvéru Memtest86+ pre testovanie pamäte
GrapheneOS kritizuje Francúzsko a odchádza z neho, nemá byť bezpečné pre open source projekty
V Južnej Kórei sú najpredávanejšími modelmi skladateľné smartfóny
Seagate dosiahla kapacitu 6.9 TB na jednu platňu HDD
Mobilná sieť SpaceX z vesmíru funguje už aj v Európe, na Ukrajine
Skladateľný iPhone má stáť 2400 dolárov, má byť bez viditeľného ohybu
Zálohovanie správ v Signale dostupné už aj na iPhonoch


Diskusia:
                               
 

Pukance ku komentárom si môžete kúpiť tu, tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Po dlhej dobe som sa zo sadomaso dovodov rozhodol pre hodinovu cestu rychlikom v nasej milovanej bieloruskej vlasti..polovicu casu sa na mna kukal EDGE, 4g ked sme prichadzali do stanice.. Ta reku opacim tu super duper wifi.. mal som sotva 2mbps.. odpad proste. Najleosie je, ze ceske drahy reportovali info, ze platia za Starlink len 1/3 toho, co beznym operatorom...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Teraz pribúdajú, o pár rokov budú zase ubúdať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo by mali ubúdať keď to bude fungovať dobre?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolobeh života, pochopíš časom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna vec je mať vo vlaku free wifi a druhá vec je pokrytie signálom. Darmo je po celej trase plný signál wifi, keď je vaic ako polovicu trasy bez pripojenia k internetu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je treba sa tam ist pozriet ako to funguje, nie vsade maju tolko dezolatov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že tie vlaky bez internetu vôbec niekedy jazdily. Ako je to vôbec možné? Otázky, samé otázky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono nemozes mat oboje. Bud mas pojazdny vlak a net nepojazdny, alebo potom, vlak ktory neide, ale zato interfernet funguje ppc. :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja chcem od vlaku, aby jazdil pravidelne, často, spoľahlivo, načas, bezpečne, lacno, lístok stál vždy rovnako a mohol som ním cestovať ktorýmkoľvek vlakom a tiež aby vozne boli ako tak čisté. Internet mám v pc. Ale hej, uznávam že je to moja chyba, lebo mi to nemyslí progresívne... preto som usvedčený dezolát.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ludom nejde uz uplne dobre ani trojclenka. Pocty ludi ovlyvnuju pocet vlakov a cenu listkov. Za minimalnu cenu investicie za internet tu mozeme mat viac cestujucich. Voci cene za etcs. To moze pritiahnut investicie, reklamu ... Ako by si nazval cloveka co nechape ani len zaklady ekonomiky, voli si mafiu do vlady a stazuje sa ze niet penazi na vlaky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý jazdí vlakom pre niečo iné. Sú omnoho vyspelejšie krajiny, kde vo vlaku nemajú internet, resp. ten internet je taký, ako keby tam ani nebol. A vlaky im praskajú vo švíkoch. Vlak je služba verejnosti. Má byť v prvom rade efektívna a dostupná pre každého. Kľudne nech je internet len v prvej triede, alebo nech radia vozne súkromných dopravcov a každý si môže kúpiť lístok do vozňa toho dopravcu, ktorý bude mať nadštandardné služby... je mi jedno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdy jazdi vlakom pre to iste, aby sa dostal z bodu a do b. Ano v indii vlaky praskaju vo svikoch. Ano, ludia maju problem s trojclenkou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamarát mi vravel, že vlaky preto meškajú a chodia neskoro, lebo chytajú internetový signál.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na SK si rad, ze vlak pride, bonus je ak sa cestou nepokazi/nezhori... a nie to este wifi na nom lol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako upravuju okna laserom? A ked nesedim pri okne nemam signal lepsi? Dik
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár