neprihlásený Piatok, 5. decembra 2025, dnes má meniny Oto
Samojazdiace Google taxíky nočným dobíjaním rušili obyvateľov, mesto im ho zakázalo

Značky: Googlesamojazdiace technológiezaujímavosti

DSL.sk, 2.12.2025


Zastupiteľstvo mesta Santa Monica pri Los Angeles prijalo nariadenie zakazujúce spoločnosti Waymo zo skupiny Google v noci dobíjať jej samojazdiace taxíky na dvoch nabíjacích staniciach v meste.

Upozornili na to noviny Los Angeles Times.

Na dve nabíjacie stanice, ktoré sa zrejme nachádzajú blízko seba, sa chodí nabíjať evidentne množstvo týchto samojazdiacich taxíkov. Podľa novín naraz sa môže na oboch staniciach spolu nabíjať 56 vozidiel Waymo.

Prichádzajúce a odchádzajúce vozidlá ale rušili nočný kľud svojimi svetlami a zvukmi a obyvatelia proti tomu protestovali. Elektromobily majú samozrejme výrazne tichšie motory ako autá so spaľovacími motormi, podľa legislatívy tak musia vydávať zvuky aby ich ostatní zaregistrovali.

Zastupiteľstvo mesta Santa Monica po protestoch obyvateľov prijalo nariadenie zakazujúce nočné nabíjanie na týchto staniciach medzi 23:00 a 6:00 a vyzvalo Waymo, aby prestalo tieto dve nabíjacie stanice v týchto časoch využívať.

Zatiaľ nie je jasné, či spoločnosť bude nariadenie rešpektovať. Ak nie, podľa predstaviteľov mesta Santa Monica pristúpi k právnym krokom.



Najnovšie články:

Netflix kupuje veľkého konkurenta HBO
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.23
Slovanet vo vianočnej akcii sprístupní takmer sto TV staníc
Linuxové jadro 6.18 definitívne novým LTS jadrom s dlhou podporou
Železnice kupujú 16 vlakov na batérie, s dojazdom 80 km
V Česku zvýšili rýchlosť DSL už na 500 Mbps
Populárna značka SSD a pamätí Crucial končí
Orange má na predplatenej karte akciový 100 GB balík dát
Let's Encrypt bude vydávať certifikáty iba na 45 dní
Telekom podporuje jednoduchý prenos eSIM na iný telefón


Diskusia:
                               
 

chvalabohu u nas nieco taketo nehrozi

u nas su ine fenomeny: 20-25 rocna crepina dajako prejde cez TSK a moze dalsie dva roky jazdit po cestach
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

dnes dajaky 20-25 rocny co nepresiel nicim moze volne existovat .. estez enas zacipuju a budu aspon nejak pod kontrolou
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Tak prave toto je vo vacsine statov USA horsie... Ich "kontroly" su viac na smiech nez tie nase a "tuning" svojpomocne je bezny.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nuž mohli by sa vyrábať 0-ročné črepiny neprepchaté debilnými povinnými asistentami a nevypnuteľnými eCallmi, potom by som možno o nejakej zauvažoval.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A čo máš proti eCallu? Že by ti to mohlo zachrániť život? Smutné, no.
Má to vôbec nejaké negatívum?
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

No predsa, že ho sleduje Soroš a Šimečkova manka.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nie, nevypnuteľný mikrofón v aute pripojený na nevypnuteľnú SIMku je úplne v pohode. Absolútne neexistuje, že by to niekto niekedy zneužil. A ešte z toho vyletujú dúhové jednorožce.

Nerob zo seba ešte väčšieho, než si.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

narcis to nepochopi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani ruža
Odpovedať Hodnotiť:
 

A mobil s ktorym chodis aj na wc to ma inak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Da sa povedat, ze auta vyrobene 2003+ su uplne v pohode auta. Relativne moderne a bezpecne (vyrazne lepse ako auta z '90tok), kultivovane motory, ok spotreba a vykon. Pokial sa o ne majitelia starali tak budu uplne v pohode a ziadny crep. Iba ak by ich hrdza zozrala.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Prahy, dutiny vystriekaš voskom, spravíš servis okolo motoru a pojazdí ďalších 20 rokov. Na rozdiel od elektro
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

na benzine menis baterku kazde 4-5 rokov!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spravne vravis, "pokial sa o ne majitelia starali". To uz samo o sebe je velmi silny predpoklad, ktory sa pri 20 rocnych autach stretava s krutou realitou. Hlavne v tom, ze ceny vela nahradnych dielov+praca uz casto vyrazne presahuju hodnotu auta, takze ludia sa takych "na pol" pokazenych crepov cim skor zbavia a novy majitel, kym auto jazdi, to riesit nebude.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

V tom lepsom pripade ludia aspon menili olej v intervaloch urcenych vyrobcom, co je tiez dalsia podpasovka, kedze v tom case sa zacali pouzivat LL oleje, pri ktorych dal vyrobca nezmyselne intervaly 20k+ km. Pri mestskej prevadzke je pri takom najazde uz z oleja brusna pasta. Dalej sa zacali objavovat ku*vitka spojene s EURO4 a downsizingom (napr. legendarna 1.2HTP s preskakujucou rozvodovou retazou, 16V 2.0TDI s praskajucou hlavou, prva generacia DPF, ktore sa zapchavali skor nez zachody na stavbe, atd). Uz ani nehovoriac o "kvalitnych" MAF senzoroch, ktore sa pri silnejsom kychnuti rozpadnu a potom auto dymi jak lokomotiva (co je v spojeni s DPF smrtelna kombinacia)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Napriklad legendarna 3.0TDI je sice neskutocny drziak, ale aj tam treba raz vymenit rozvody, co vzhladom na osadenie motora vyzaduje vybrat cely motor z auta. Diely+praca po znamosti 3000e+, bezny autoservis 5000e+. Ale realita je taka, ze ked sa na to servisak pozrie, tak v drvivej vacsine tam objavi este dalsie chyby, co treba vyriesit, kym je motor vonku + dalsich 2000e. Cize realne sme na sume 5000e+ na aute, ktore sa dnes predava za polovicu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pozri sa iným smerom ako po nemeckých šrotoch a vydojených nafťákoch. Je tu veľa spoľahlivých, jednoduchých motorov na ktoré sú lacné diely aj údržba.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napriklad?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to radsej 2.0 alebo 2.4 od Hondy. Za tie prachy mas povinny servis na 700000-1000000 km. A tie motory to aj vyzrzia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skor mi prekaza, ze zacali jazdit pakistanci a dalsie narodnosti bez znalosti dopravnych predpisov a ulic.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Takze elektro ktore ta zrusi pretoze ho nepocujes vadi, dizel 4 liter behajuci po ulici nie.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

v tomto pripade si treba precitat original clanok, lebo z tohto vycucu od DSL clovek nepochopi pointu:
1. EV v dosledku legislativy musia vydavat (neprijemny) zvuk pri nizkych rychlostiach
2. ako kazde ine auto, tak aj tieto musia v noci svietit
3. kedze sa jedna o autonomne auta, tak pri pomalom posune a zisteni prekazky vyadvaju hlasne pipanie (v tomto pripade pri priblizovani k nabijacke)
4. cely charging hub je uprostred obytnej oblasti, rovno pod oknami
5. behom noci sa tam chodi nabijat cela flotila waymo, takze je tam nonstop nejaky provoz
6. viackrat sa stalo, ze auta zblbli a vytvorila sa rada niekolkych desiatok aut, ktore zablokovali ulicu tak, ze ani zachranne zlozky neboli schopne prejst

Cize suma sumarum odpoved na tvoj komentar - je nieco uplne ine, ked ti pod oknom prejde behom 10 sekund 4 liter dizel ako ked ti nonstop celu noc pod oknami svietia, bzucia a pipaju autonomne EV
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hned to dava zmysel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a to tie auta sa same zapoja do nabijacky ???
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Áno. A pumpárov prepustili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by aj mňa zaujímalo, kto im zapojí kábel. Alebo tam majú chodiaceho robota?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Cize vsetko co sa da hravo vyriesit. Auta mozu cakat uplne inde a prichadzat az ked je auto nabite.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Takže podľa teba majú prísť na nabíjanie už nabité? To je skutočne geniálna myšlienka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetko zakazat a bude pokoj! Vratme sa ku parostroju. Naozaj deemeentny narod v USA
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ano Slovaci by mali riadit svet!!!!!
AJ JEZIS BOL SLOVAK
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Jezis musel byt Slovak, videl si jeho obraz a sochy? Ziadny clovek co zije v pasme Gazy tak nevyzera ako on.
Odpovedať Hodnotiť:
 

stat: vyzaduje zhorsenie novej technologie otravnym zvukom a svetlami

tiez stat: vyzaduje zakazanie pouzivania novej technologie pre otravne zvuky a svetla ktore sam nariadil

dobra praca, preregulujte sa do doby kamennej ved preco nie, naco by ludia inovovali ked zakazat je lahsie
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie je pravda, ze tie motory su vyrazne tichsie, slusny benzinovy motor je tichsi ako elektromotor, ako som si vsimol, plati to tak voci dieselom, ale tie su same o sebe problem.

S tymi umelymi zvukmi to je faux pas. Este by mohli pridat vyfuk a dymit :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ty si videl EV tak asi jedine na obrazku alebo na parkovisku
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

skor mava vlhke sny ako zasuva do zasuvky a nabija ju biohmotou vlastnej produkcie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kupil som nedavno hybrid, po mne vsetky uz maju povinne ten otravny bzuciak, aby auto bolo pocut.
ked idem na baterku, auto je tiche.
hlucnost je okrem blbeho bzuciaka zavisla aj od kvality pneumatik, trieda hlucnosti A nebude tak zvucna ako C
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár