| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
power
Od: meno moje ach jaj
|
Pridané:
4.12.2025 12:40
posielam powerbanku 20000 mAh
|
| |
Re: power
Od: _iiii
|
Pridané:
4.12.2025 18:24
za tie miliony mohli elektrifikovať trať
|
| |
Re: power
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:38
To pochybujem a naviac tie vlaky aj bez baterii by stale vela, kedze ide o vela suprav. Takto su pouzitelne univerzalne. Skor mam starost o zivotnost takych baterii a ci sa nebude setrit na kureni. Zmysel by mozno malo to, keby sa v kazdej stanici, ked tam vlak stoji, nabijali a tiez to, zeby vlakova suprava mala mat na streche fotovolticke panely aby bola schopna cez leto efektivne klimatizovat a aj chladit baterie.
|
| |
Re: power
Od: Vlakvedúci
|
Pridané:
5.12.2025 14:41
veď z tých to aj bude asi poskladané, čínske powerbanky pozliepané izolepou
|
| |
Atómofka
Od: Jaaasom
|
Pridané:
4.12.2025 13:06
A teraz tú slovenskú dezolátsku:
1. Na nabíjanie budú musieť postaviť minimálne dve nové atómovky!
2. To sa hneď pokazí, zhorí, vybuchne.
3. A budú so sebou voziť diesel generátor, aby niekam vôbec došli a nepomrzli.
|
| |
Re: Atómofka
Od: martinccc
|
Pridané:
4.12.2025 13:30
Keby sme mali žiť ako si dezoláti predstavujú tak máme prídeľový systém a rozhlas po drôte. (ale ľudia si boli "blišý")
|
| |
Re: Atómofka
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
4.12.2025 14:13
Veď aj volia tak, aby presne toto nastalo.
|
| |
Re: Atómofka
Od: xixo
|
Pridané:
4.12.2025 16:33
A ty sviňa si myslíš, že keď tam bude šimpečka, tak bude všetko fasa?
|
| |
Re: Atómofka
Od: Hovato
|
Pridané:
4.12.2025 19:11
Áno ty prasa. Určite bude lepšie ako za Robertka Vladimirovica Ficina.
|
| |
Re: Atómofka
Od: Ole dezole
|
Pridané:
4.12.2025 20:53
Dezole to dochadza pomaly. Najskor to rozdbal velky mufty, aby to dzurinda nastartoval musel predat banky a elektrarne. Teraz do za 15 rokov rozdrbal robo ale uz nie je co predat. Takze 20 rokov budes konsolidovat a nezabudni si kazde vianoce spomenut ako si huliaka dostal na ministerstvo.
|
| |
Re: Atómofka
Od: xixo
|
Pridané:
5.12.2025 7:14
Áno, cigán to tu rozpredal, a tak ste mu verili tie dvojnásobne platy.
|
| |
Re: Atómofka
Od: Ole dezole
|
Pridané:
5.12.2025 8:51
Ved pisem ze dezole to dochadza pomaly. U teba typujem este 4 roky konsolidacie.
|
| |
Re: Atómofka
Od: xixo
|
Pridané:
5.12.2025 11:26
Na to zabudni, takých odkundesov nikdy voliť nebudem.
|
| |
Re: Atómofka
Od: pozorovateľ
|
Pridané:
5.12.2025 11:27
a na gramotnosť koľko rokov konsolidácie?
tipujem s ypsilonom má iný význam
|
| |
Re: Atómofka
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:42
Dzurinda nemusel nic predavat a ked uz predaval nemal to predavat tak hlupo ako telekomunikacie, ked nemcuri proste odmietli vyplatit dividendy a odmietali by to doteraz, pricom by nadalej poziciavali svojej matke aby nejake prachy mali. Vsetko co sa dalo Dzurinda predal za pomerne mali peniaz a teraz uz stat nema ziadne aktiva, takze jedine co sa da je, ze zvysuje dane. Samozrejme sme vdaka Ukrajine prisli aj o distribucne poplatky z plynu. Suma sumarum, zostali sme s holou ().()
|
| |
Re: Atómofka
Od: omg9966
|
Pridané:
5.12.2025 13:48
Dzurinda mal už davno sedieť doživotne!!!
|
| |
Re: Atómofka
Od: ___________
|
Pridané:
4.12.2025 14:13
to je kseft, nikoho netrapi efektivita
|
| |
Re: Atómofka
Od: Jaaasom
|
Pridané:
4.12.2025 14:53
No napríklad z krajského elektrifikovaného mesta pôjde takýto vlak po koniec elektrickej trate a odtiaľ plne nabitý pôjde do poslednej obce a naspäť na baterky. Keď je to celé do 80 km, tak je efektivita celkom fajn a ľudia nemusia prestupovať ani sa nijako zdržiavať.
|
| |
Re: Atómofka
Od: ___________
|
Pridané:
4.12.2025 15:11
v tom zmysle, ze je zbytocne az na par usekov tahat so sebou este aj akumulatory, takto to bude stat viac
|
| |
Re: Atómofka
Od: dawda
|
Pridané:
4.12.2025 16:19
Baterky u vlakov nedavaju zmysel, stacil by tam naftovy vlak a aby si so sebou vozili trochu nafty na taketo pripady, jeden vlak s modernym dieslom vyprodukuje minimum emisii,
zaroven v blizkosti nastartovaneho vlaku sa ludia nemusia pohybovat a dychat zblizka tie vypary, plus tesne vedla zeleznicnych stanic ludia ziju malokedy kvoli hluku, ktory vznika pri pohybe kovovych kolies po kovovych kolajach
kde baterky naopak davaju perfektny zmysel su trolejbusy v mestach, kde sa ludia pohybuju tesne vedla takychto vozidiel a zaroven je ich na jednom mieste v jednom case kludne niekolko, zaroven je to dobre riesenie aj kvoli hluku kedy autobus prechadza cez obyvane oblasti
|
| |
Re: Atómofka
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
4.12.2025 16:41
Áno, lebo celý systém (motor, prevodovka, olej, nádrž) rastie zadarmo na strome a stačí ho striasť, do vlaku sa nainštaluje a bude sa udržiavať sám...
Nasadiť toto výlučne na neelektrifikovanú trať je síce blbosť, ale na takéto využitie je to dosť fajn. Napríklad donedávna na KE-HE by sa to bolo celkom dobre využilo.
|
| |
Re: Atómofka
Od: spoo
|
Pridané:
4.12.2025 21:05
KE-HE je 80 km ?... aj v zime s kurenim da ten "vlak" 80 km?
|
| |
Re: Atómofka
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
4.12.2025 21:33
Nie, 97, ale z Bánoviec nad Ondavou do HE bolo 34 neelektrifikovaných a dosť dlho sa tam menili lokomotívy, čo zvyklo trvať takých 15 minút.
|
| |
Re: Atómofka
Od: ____________
|
Pridané:
5.12.2025 6:46
ak sa na regionalkach nebude vykurovat cely vagon, ale len madla a sedadla ...
|
| |
Re: Atómofka
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:52
No ved o toto mam obavu. Ci sa nebude setrit na kureni. Ak to urobia rozumne nemuselo by sa na klimatizacii, staci aby na supravu pridali fve.
|
| |
Re: Atómofka
Od: Jaaasom
|
Pridané:
4.12.2025 21:05
Tak teraz sa to využije na KE-HE-Snina, kde posledných 25 km nie je elektrifikovaných.
|
| |
Re: Atómofka
Od: ___________
|
Pridané:
5.12.2025 6:56
:-)
to uz vypravovat z konecnych stanic po jednom samostatnom vagone v style "plzenskych" elektriciek ktore maju na kazdom vozni samostatny pohon a postupne ich pripajat v kazdej relevantnej stanici :-)
|
| |
Re: Atómofka
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:45
Alebo zaujimavy koncept je s metanol/etanol palivovymi clankami. Ich emisia je iba voda a CO2 ale ich proces vyroby spotrebovava CO2, takze by to bolo neutralne.
|
| |
Re: Atómofka
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:51
Suhlasim. Skor je otazka aku zivotnost potom budu mat tie baterie a ci sa nebude napr. menej kurit aby sa setrila energia. Dufam, ze tam daju aspon nezavisle kurenie. Ideal by bol metanol alebo este lepsie etanol, kedze je netoxicky.
|
| |
Re: Atómofka
Od: mig2
|
Pridané:
4.12.2025 15:40
A teraz par nedezolatskych. Toto akoze vyriesi problem s tym, ze ZSSK nema dostatok strojvodcov? Toto ako vyriesi problem s meskaniami vlakov? Nakup novych strojov akoze nahradi poriadnu organizaciu dopravy tak, aby sme pekne vedeli ludi zvazat z obci to vacsich uzlov(miest) za pracou tak, aby ta doprava bola max o 15% menej efektivna ako sa trepat autom? Toto vyriesi problemi s parkovanim na zeleznicnych staniciach?
|
| |
Re: Atómofka
Od: Ole dezole
|
Pridané:
4.12.2025 20:39
Mozno by pomohlo, prestat volit mafiu co rozdrbe vsetky peniaze a zostane aj na nieco ako napr platy rusnovodicom.
|
| |
Re: Atómofka
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.12.2025 7:29
mozno by pomohlo nedavat 40% populacii vlaky zadarmo, ale aspon za naklady...
|
| |
Re: Atómofka
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:47
Toto som si myslel asi ked som mal tak 15 rokov. Neskor mi doslo, ze to tak nie je. Ziadna vlada peniaze nevytvori, peniaze dokaze bud vybrat na daniach alebo sluzbach. Kedze vsetky sluzby (statne podniky) sme si defacto rozpredali a nemame uz ani poplatky z tranzitu plynu, tak nam zostal posledny zdroj.
|
| |
Re: Atómofka
Od: smerak
|
Pridané:
5.12.2025 10:48
predrazene IT nakupy alebo nakup outletu su co?
|
| |
Re: Atómofka
Od: mig2
|
Pridané:
5.12.2025 13:46
S tymto absolutne nesuhlasim. Vlada tvori peniaze tym, ze otvara trh pre investorov (domacich,zahranicnych, zivnotnikov, atd.), investuje peniaze do infrastruktury, vedy, vyskumu a skolstva.
Toto sa v dlhodobom horizotne pretavy to rastu HDP a vyssiemu vyberu na daniach. Ano peniaze vytvoria firmy a zaklad musi vytvorit stat.
Toto je velmi zjednodusene ale takto dajako to funguje.
Ako priklad si vezmite USA od roku 1939 az po 90 roky.
Alebo Cinu od niekedy od roku 1980 az 2020.
|
| |
Re: Atómofka
Od: _______
|
Pridané:
5.12.2025 7:58
po zrusenych ic by ich mohlo napadnut stat na striedacku s kazdym druhym rychlikom iba v kazdej druhej stanici, alebo tak nejak :-)
|
| |
Re: Atómofka
Od: Marhulka
|
Pridané:
4.12.2025 17:36
Ty asi nie si moc chytri, pravda? Vlak na baterky s dojazdom 80km je naozaj game changer ... som zvedavy kolko bude dojazd pri plne obsadenom vlaku, pri minus 10 niekde na Orave ... Ti padne dojazd v pohode na 40 km ... Naozaj vyborny napad :) Takze nie lenze vlaky nam budu horiet , zrazat sa, ale po novom ludia budu vystupovat niekde do pola s tym, ze są vlak vybil :))
|
| |
Re: Atómofka
Od: pozorovateľ
|
Pridané:
5.12.2025 11:31
Čo by sme si počali s toľkými chytrými. Podstatné je poznať zopár populárnych cudzích výrazov.
|
| |
Re: Atómofka
Od: zlatinqooo
|
Pridané:
4.12.2025 19:31
Zlatinko, dufam, ze sa ozves aj vtedy ked sa body 1 , 2 a 3 naplnia :-*
|
| |
evlak
Od: kmvlak
|
Pridané:
4.12.2025 13:48
1500 neelektrifikovanych km trate ... 80 km dojazd, akoze v ktorych usekoch realne ten vlak bude moct jazdit? :D + uz vidim ako to bude nakoniec prezentovane, ze 16 vlakov ma spolu dojazd 80 km.... lebo ved preco nie
|
| |
Re: evlak
Od: SanchoSK
|
Pridané:
4.12.2025 14:17
Pointa je v tom, ze realne staci prejst 80km po dalsie nabitie v stanici.
|
| |
Re: evlak
Od: Peter 48
|
Pridané:
4.12.2025 14:27
Však dobíjať sa to môže aj počas jazdy na elektrifikovanej trati.
|
| |
Re: evlak
Od: dewferfe
|
Pridané:
4.12.2025 14:30
To záleží, aké sú limity a zapojenie elektroniky imho... A aj zberače na streche majú asi nejaké limity, ale predstavujem si to rovnako ako ty. Keď môže súprava s 50 vagónmi s autami naloženými ísť, tak jeden osobák so 100 ludmi dnu, by malo ist tiez a aj na nabijanie ostat.
|
| |
Re: evlak
Od: Zcewfireof
|
Pridané:
4.12.2025 14:29
Nie som moc vlakista, ale mohlo by to byt aj tak, ze po elektrifikovanej trati pojde z okresneho mesta do okresneho a nasledne bude po neelektrifikovanej trati pokracovat do najblizsich dvoch "dedinskych" zastavok a potom naspat? Nemusia kvoli tim max 40 kilometrom prepajat vozen, alebo nechat prestupit ludi.
|
| |
Re: evlak
Od: Socialista
|
Pridané:
4.12.2025 15:34
Ha teraz to uz cele dava zmysel. Uz som chcel buchnut sarkasticky hate komentar na vsetko co sa pohne :)
|
| |
Re: evlak
Od: SanchoSK
|
Pridané:
4.12.2025 14:36
Alebo skusim inak - na Slovensku je 18.000km ciest. Takze bezne auto potrebuje dojazd 18.000km na jednu nadrz, hej?
|
| |
Re: evlak
Od: xixo
|
Pridané:
4.12.2025 16:36
Ďalší keket do partie.
|
| |
Re: evlak
Od reg.: black3r
|
Pridané:
4.12.2025 20:12
Ak ratame iba situaciu, ze sa vlak dobija pocas jazdy pod dratmi a na neelektrifikovanej konecnej sa rovno otoci, tak napr. Nitra - Bratislava (35km neelektrifikovanych), Nitra - Komarno (26km neelektrifikovanych), Bratislava - Skalica (7km neelektrifikovanych), Rajec - Cadca (21km neelektrifikovanych)...
Ak ratame aj situaciu, ze sa vlak dobije v stanici z nejakej nabijacky kym caka na otocku, tak napr. Kralovany - Trstena je 56km, Surany - Zlate Moravce je 41km...
Zvolen-Banska Bystrica-Zilina je na oboch koncoch elektrifikovana trat, medzi tym je 68km bez elektriny...
|
| |
Konečne
Od: Tatranska ondatra
|
Pridané:
4.12.2025 14:34
konečne nejaký ozajstný vláčik na baterky !
Tie maximálne rýchlosti sú inak celkom impozantné - s ohľadom na stav v našej gubernii.
|
| |
Šetrenie
Od: ja tu
|
Pridané:
4.12.2025 17:21
Možno nečakaná otázka - nebolo by lacnejšie tie trate, na ktorých je prevádzkovaná osobná doprava a ktoré sú do 40km elektrifikovať?
|
| |
Re: Šetrenie
Od: Mr X
|
Pridané:
4.12.2025 17:33
Nie nebolo
|
| |
Re: Šetrenie
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
4.12.2025 23:11
Zrejme bolo, ale z toho by asi niekomu nekaplo dost do vacku. :(
Uz aj amici pochopili, ze elektricke kamiony vzhladom na zataz a podmienky nemaju moc zmysel na dlhsie trate, teraz u nas musia prist na to, ze aj taky vlak nebudu moct bezproblemovo nasadit ani na trase BA-KN, lebo uz zo strachom v ociach by sa v zime mozno dokotulal len do DS a tam sa musel po zvysok dna zrejme nabijat, aby vecer sa mohol vratit.
|
| |
Re: Šetrenie
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 9:53
To si pridaj k tej sume este jednu nulu.
|
| |
Re: Šetrenie
Od: pozorovateľ
|
Pridané:
5.12.2025 11:33
Lacnejšie by bolo darovať všetkým cestujúcim elektrobicykle :)
|
| |
len taka otazocka
Od: mamutiik
|
Pridané:
4.12.2025 18:59
nebolo by lahsie a lacnejsie z dlhodobeho hladiska natahat "kable"?
neviem co v krajine kde vlaky buraju 3x do roka chcem sediet na baterke...
|
| |
Re: len taka otazocka
Od: Testerr
|
Pridané:
4.12.2025 22:51
Baterky sú na streche
|
| |
Re: len taka otazocka
Od: Jaaasom
|
Pridané:
4.12.2025 23:12
Tak tam ich ukradnú.
|
| |
Re: len taka otazocka
Od: Vlakvedúci
|
Pridané:
5.12.2025 14:39
navrhujem aby boli vlaky na kábel, normálne šteker v domovskej stanici, a bude sa to ťahať za vlakom
|
| |
Degtdschhtd
Od: Degesuj sa
|
Pridané:
4.12.2025 23:14
Kuuurva tu sa cinanci uchechtaju k smrti
|
| |
Re: Degtdschhtd
Od: __________
|
Pridané:
5.12.2025 7:38
oni dodaju solary a ak zsr ziskaju nad kazdym metrom trate 1oow, tak z 1oookm je to 1oomw :-)
|
| |
Re: Degtdschhtd
Od: ____________
|
Pridané:
5.12.2025 7:43
wiki Seznam_Ceskych_a_slovenskych_lokomotiv
|
| |
Re: Degtdschhtd
Od: Vlakvedúci
|
Pridané:
5.12.2025 14:44
úplne si predstavujem ako to teraz pozerá číňan na 3 dielnom skladacom telefóne vo vlaku medzi Pekingom a Šanghajom čo ide 350 km/h
|
| |
a ta cena je
Od: sarusian
|
Pridané:
5.12.2025 6:43
aj s kablami na nabijanie 220V, alebo bez nich ? Ja len, ak dojdu baterky, ze si mozu natiahnut predlzovak a dat dobijat zo siete :D - inac ma zarazila cena - cena pri prvej objednavke 9 mil./vlak, ale ked doobjednam dalsich 20, tak cena bude spolu 8,95 za vlak, nemala byt cena nizsia radovo v % ? Vidim v tom velku kulehu...
|
| |
80km, pocet nabijani a zivotnost
Od: +-/
|
Pridané:
5.12.2025 7:55
Tak a teraz akoze za den sa to kolko krat bude nabijat? 2x...aka je tam zivotnost baterii a kolko bude stat vymena?
Aka je zivotnost normalneho vlaku a aka je priemerna zivotnost obdobneho vlaku v sucastnosti a kolko krat za takuto zivotnost by tento baterkovy nezmysel menil baterie a za kolko....
A ano, zaplatime to VSETCI, otazka je, ci sa planuje elektrifikovat, alebo takto zaplatat. Zas budeme testovaci panak.
A na zaver, iba pre dezolata je niekto dezolat, to iste plati o opiciach a dalsich hlupakoch, co pocituju ulavu pri urazke ineho cloveka. Zvacsa sa na to pise aj diagnoza, ako napriklad sociopat.
|
| |
______________
Od: _______________
|
Pridané:
5.12.2025 8:04
po zadratovani mozu batterypacky vybrat
|
| |
do matkypiči
Od: matkypiči
|
Pridané:
5.12.2025 9:34
na kerú riť sú nám nové vlaky?! už nekonsolidujeme?
stav železníc je na plač, tam nový vlak nemá zmysel
len berú pracujúcim ľuďom a prejebávajú na nezmysly
to je tak, keď volebné právo majú aj tí, čo neodvádzajú
je potrebné konečne urobiť tú diaľnicu z BA do KE po južnej trase. pomaly budeme mať diaľnicu z KE k hraniciam UA, ale medzi LC a KE je hovno. ľudia by aj šli pracovať do KE zo širšieho okolia, keby nemuseli odjebať 2-3 hodiny denne cestovaním. v KE a okolí sú vyššie mzdy, je tam nedostatok ľudí, ale tá doba cestovania denne to ničí. hlavne že budeme mať elektrické vlaky, to nás určite spasí
|
| |
Re: do matkypiči
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 10:00
A komu inemu maju zobrat ked stat nevlastni ziadne aktiva (ano nieco vlastni ale uz je toho malo). Si myslite ze PeS a SaS by setrili nejako inak? Komu zoberies? Dochodcom, ktory by neprezili bez 13. dochodku? Rodinam? Detom? Sluzbam statu? A nebodaj predas polovicu F16 a nebudes nakupovat PVO a dalsiu vyzbroj co sme si darovali? Myslis si nebodaj, ze budu schopni spravit nejaku reformu aby odvratili demograficku krizu? Nahnat sem migrantov? Oni riesenia nemaju a su nebezpecni, pretoze kazde ich rozhodnutie nemusi byt lahko zvratitelne. Skody uz narobili dost a to nevladli ani 4 roky. Niektori si tu predstavujete velmi lahke riesenia. Netvrdim, ze sa to neda robit lepsie ale realita je taka aka je.
|
| |
___________
Od: ___________
|
Pridané:
5.12.2025 10:26
nie su zamestnanci, za to mozu nezamestnani
to je taky protiklad ....
|
| |
Re: ___________
Od: XMen
|
Pridané:
5.12.2025 11:23
Nie su ludia. A aj ked je este vela romov, tak skolstvo ich nie je schopne vzdelat.
|
| |
Re: ___________
Od: __________
|
Pridané:
5.12.2025 12:58
hlavne tych co o tom rozhoduju
|
| |
niekomu dobre strasi vo vezi
Od: ano ja som to vedel
|
Pridané:
5.12.2025 12:57
Ved to je superKo, Slovensko bude moderne na vsetky 4 svetove strany. Tesim sa uprimne, ze som odisiel zo Slovenska, drzte sa, posledny nech zhasne!
|
| |
Re: niekomu dobre strasi vo vezi
Od: Babka Blažková
|
Pridané:
5.12.2025 14:36
Teším sa úprimne, že si odišiel. Možno je to pre teba šok, ale Zem je guľatá a ak pôjdeš moc na západ tak prídeš na východ tak pozor
|