| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
EL Auta
Od: ahporter
|
Pridané:
16.12.2025 18:45
V roku 2035 uz nebude auto so spalovacim motorom nikto chciet. Ruka trhu to vyriesi sama...
|
| |
Re: EL Auta
Od: ParaNoik
|
Pridané:
16.12.2025 19:17
Viac pravdepodobné je, že v 2035 bude z eu kalifát.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Ernest0
|
Pridané:
16.12.2025 20:59
zmienka o požiadavke na použitie nizkouhlíkovej oceli, to fakt? Si z nas robia <;> alebo je to banda hlupákov.
|
| |
Re: EL Auta
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
16.12.2025 22:12
To druhe je myslim uplne spravne :)
Neboj o rok ich napadne zakazat ocel a pouzivat miesto toho kevlar, alebo vyvinut nejaky specialny tvrdy plast, idealne z recyklacie.
A mozno ich napadne zakazat aj pouzivanie karbonu, ved je to tiez predsa uhlikate vlakno a ked uhlik obmedzit, tak prikaz znel jasne - zakazat a bez vynimky :D
|
| |
Re: EL Auta
Od: EHJHJKHKJ
|
Pridané:
17.12.2025 4:15
TAK ZNOVA
Cina ma spotrebu celkovo 9,443 TERAWatt za rok
Slovensko ma 4.73 Tera Watt hod za rok
cela EU vratane ukrajiny/srbska/britanie ma okolo 3300-3900 TWh a to su porovnatelne velke uzemia (zapad ciny je ajtak len pust)
Ja tu nemienim dusit ekonomiku ked ostatny sa premnozuju ako potkany a potom sa tlacia sem knam -platte si to zo svojho
LIBTARDI/komunisti greendealovy pyebany athajte rozdavat duhove kondomy do afriky azie.
Ocel(uhlie) je zaklad, samotna EU na tom vznikla!!
|
| |
Re: EL Auta
Od: No neviem
|
Pridané:
17.12.2025 8:43
Robo to sem taha, take lahke nevies ty moj dezole.
|
| |
Re: EL Auta
Od: miro0000000
|
Pridané:
17.12.2025 8:55
dezolé bliakajú po námestiach!
|
| |
Re: EL Auta
Od: Tribald
|
Pridané:
17.12.2025 14:46
Takí ako ty počas kovidu. My vieme.
|
| |
Re: EL Auta
Od: stare otasski
|
Pridané:
17.12.2025 20:12
Vy viete.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ehjkhjkh
|
Pridané:
17.12.2025 22:10
Tak ak to sem taha tak mu treba dat po papuli...
Ja nemam problem ak sem navozi lacnu prac silu ,
ALE musi tu byt na pracovne vizum (takze ho mozem na druhy den vyhostit ), musi robit len hovnojoby (napriklad nocne za pasom) a nesmie brat dobre pracovne miesta slovakom!!
Dalej musi prijat ucinne zakony tak, aby sa tu nemohli mnozit a keby aj tak jeho decko nedostane obcianstvo! (jednoducho mat medzinarodnu zmluvu sz danou krajinou migranta tak, ze ak sa nieco take stane tak bezodkladne si to decko prevezmu) Cim sa zabrani problemom do buducna.
|
| |
Re: EL Auta
Od: MikeTT
|
Pridané:
17.12.2025 9:00
A nebolo by lepsie porovnavat spotrebu na obyvatela? Spotreba na plochu je dost zavadzajuca, hlavne ked sa bavime o krajine, ktora ma polovicu uzemia tazko obyvatelnu.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ehjkhj
|
Pridané:
17.12.2025 9:22
NIE
Plocha bezne urodnej pody , bezne urcuje prirodzenu mieru max populacie . Ked sa niekto premnozuje a potom musi nicit prirodu(priemyslom), len preto aby si mohol dovolit zase nakupit potraviny a energonosice, aby cvargu uzivil....
Bez cinskeho odapdu prezijeme v pohode. A EU si nemusime nicit preregulanostou a ideologiami
Vsak prave bez tej zapdnej pustnej casti je cina podobne velka ako EU!
|
| |
Re: EL Auta
Od: iExploder
|
Pridané:
17.12.2025 9:53
toto je myslenie feudalizmu,
praveze oni robia velmi dobre a podla zakona o preziti silnejsieho, len europania su topela ktore nevedia citat co sa deje a preto o 20 rokov zaniknu
|
| |
Re: EL Auta
Od: MikeTT
|
Pridané:
17.12.2025 10:43
Problem je v tom, ze Europa je rovnako premnozena. Ak sa chces bavit o ploche vs spotreba, tak sa hned mozu ozvat krajiny ako Brazilia alebo Argentina a vyrazne nizsimi spotrebami.
Nespochybnujem to, ze Cina je na tom zle ale zrovna Europa v tomto ohlade velmi nezaostava.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ehjhjk
|
Pridané:
17.12.2025 21:49
Ciastocne je to pravda , lebo sme sem nasackovali migrantov, keby sme ich vyhostili tak by to az taky problem nebol (ale ajtak azia/afrika su omnoho premnozenesie, vsak na to su statistiky (preco ich asi francuzi prestali robit mimochodom??) ).
A mna nezaujma zaostala juzna amerika.
Pointa je ze tu v Europe nikto normalny nechce neeuropskych migrantov a zaroven nikto normalny nechce likvidovat vlastny priemysel tym, ze tu pustime spinave dumpingove produkty z ciny a predrazovat zivot europanom prehnanou regulaciou (ETS2/Greendebil).
|
| |
Re: EL Auta
Od reg.: m][sko
|
Pridané:
17.12.2025 10:31
To ze nieco bolo neznamena automaticky ze to tu ma byt aj dalej!
Ale kludne si dalej kupi v bazare iPhone 1 alebo Samsung Galaxy S1
Skratka posuvame sa dalej
Nikto nechce stare mobily!
Nikto nechce stare auta!
|
| |
Re: EL Auta
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
17.12.2025 10:36
hovor vylucne za seba a nezovseobecnuj :)
|
| |
Re: EL Auta
Od: ehjhjkhkj
|
Pridané:
17.12.2025 22:15
V starom aute nemas spiclovaci gsm modem, trtko
V starom aute nemas umelo priduseny motor , takze spaluje palivo normalne a tym padom sa nekazi tak rychlo...
Posuvas sa dalej, ale k okraju priepasti...
|
| |
Re: EL Auta
Od: Balík Dedinský
|
Pridané:
17.12.2025 14:14
Trabant v elektro verzií a je to
|
| |
Re: EL Auta
Od: Berg
|
Pridané:
17.12.2025 16:01
Keby len progresívny kevlar ... možno aj Kamenického lekvar.
|
| |
Re: EL Auta
Od: momora
|
Pridané:
17.12.2025 8:33
to prvé ani druhé sa navzájom nevylučuje... (kamarát hovoril...)
|
| |
Re: EL Auta
Od: miro0000000
|
Pridané:
17.12.2025 8:53
tam niet o čom, b) je správne
|
| |
Re: EL Auta
Od reg.: cca01
|
Pridané:
17.12.2025 9:38
Nizkouhlíkova oceľ je typ ocele, ktorá má odlišné vlastnosti od uhlíkovej ocele. Nemá to nič spoločné s dekarbonizáciou. Veta z tlačovej správy hovorí iba o tom, že má byť použitá z EU a nie z Číny a tým sa zníži uhlíkova stopa.
|
| |
Re: EL Auta
Od: §ôúhptpt
|
Pridané:
17.12.2025 11:19
Nebodaj im doslo, ze outsourcing vsetko neriesi a ze doprava produkuje kopu skodlivin?
Kolko im zhruba potrva kym si uvedomia, ze plyn/ropa cez ruru je daleko ekologickejsi a lacnejsi ako to iste lodou? Moj dohad je, ze nikdy pri sucasnom kurze.
|
| |
Re: EL Auta
Od: cista pfafda
|
Pridané:
17.12.2025 2:02
mám strach, že pod takýmto násilným drancovaním peňazí od chudoby EÚ si udržia jednotnosť. som zvedavý ako tie "podmienky" budú chcieť uplatňovať u nových členov ako Chorvátsko, Rumunsko, nedajbože Ukrajina.
už vidím tie krásne historické kamenné budovy - zateplené polystyrénom a oblepené fotovoltikou
poprípade 80% domov na UA sú staré drevené chatrče a vaľky. Tam budú riešiť energetické certifikáty a prípojky na elektro auta?
ha-ha
|
| |
Re: EL Auta
Od: rms_
|
Pridané:
17.12.2025 9:26
Tak verim, ze coskoro sa odstahujes!
|
| |
Re: EL Auta
Od reg.: m][sko
|
Pridané:
17.12.2025 10:29
Ak sa eu ekonomicky darit nebude tak sem fakt nikto nepojde tomu ver ty kalifat!
Hlavne si sprav 5 deti a nekecaj blbosti!
|
| |
Re: EL Auta
Od: XMen
|
Pridané:
16.12.2025 19:50
Hmm takze pride zazrak? Lebo zatial dopyt po EV velmi nestupa a automobilky s tym zacinaju mat problem a odpisuju straty.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ahporter
|
Pridané:
16.12.2025 20:05
Prve LCD televizory tiez nikto nechcel...
|
| |
Re: EL Auta
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
16.12.2025 20:28
ano a tiez to vyriesili nasilnym zrusenim vyroby a predaja plaziem :( ... to, ze vdaka LCD sa vyznamne rozsiruju choroby ako farboslepost, poruchy spania (pre modre svetlo), tupozrakost a kopec dalsich, su len bonusy za prechod na technologiu, ktora ma o par watt nizsiu spotrebu, ale farbove spektrum a sposob zobrazovania nam nici zrak.
Dakujem, ale taketo nenasilne vnucovanie fakt neprosim. Radsej nech existuje na vyber a cas rozhodne - ale aj tie naoko uvolnene poziadavky su len vysmechom a zaplatanie diery prilepenym papierikom z cukrika.
|
| |
Re: EL Auta
Od: lôkdpekovpo
|
Pridané:
16.12.2025 21:07
Plazma je mrtva. LCD malo horsi obraz, ale zas bolo lacnejsie. Plazmove PC monitory ani nevznikli.
Momentalne tu vsak mame OLED, ktory vsetky tieto nedostatky rusi (uz aj cena je prijatelna). Akurat, ze moze trpiet vypalovanim pri neopatrnom pouzivani.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Oprel Somtvojumamu
|
Pridané:
16.12.2025 21:12
LG ma vyriesene vypalovanie, respektive zivotnost ci cas kym sa vypalovanie objavi je dostatocny na to aby ho bezny spotrebitel nemusel riesit ci brat do uvahy, uz ich TV prekonava zivotnost Samsung panelov nasobne
|
| |
Re: EL Auta
Od: milion nitov
|
Pridané:
16.12.2025 21:24
Nic nemaju vyriesene. Vypalovanie vidam casto, aj na AMOLEDe na mobile, ktory mam nieco cez rok uz vidno tmave miesta po ukazateli baterky, signalu, hodin. Nasrat. AMOLED podava fajn farby, to je fakt ako ze Berg dokaze spravit dva drepy, ale stale je to lepsie pre oci nez IPS alebo TFT.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Jaaasom
|
Pridané:
16.12.2025 23:28
Čo s tým akože robíš? Ja mám Amoled z roku 2017 a nič nie je vypálené, iba Android mi zostarol.
|
| |
Re: EL Auta
Od: milion nitov
|
Pridané:
17.12.2025 0:00
Huste. Fakt huste. A to ho urcite pouzivas kazdy den, a ako spravny IT guru a podpredseda zdraveho rozumu mas jas na minimum, kvoli uhlikovej stope, kvoli baterke a kvoli tomu, aby tvoje oci boli viac namahane zaostrovanim obrazu. Ja mam jas naplno, dokonca aj maximalnu vykreslovaciu frekvenciu, aj vykon, aj efekty. Mobil pouzivam denne, teda kazdy den a neradim sa medzi facebooko-insta-tiktokove mysliace elity.
|
| |
Re: EL Auta
Od: milion nitov
|
Pridané:
17.12.2025 0:16
Aby sme sa rozumeli... lebo vidno, ze sem chodi mnoho müslitelov...
Na mojom androide, ked stiahnem vrchnu malinku listu, posunu sa s nou smerom nadol aj hodinky, ukazatel signalu, nazov operatora - proste mini biele kokotinky a na ich mieste ostane tmave, "vypalene" miesto. Je to proste evidentne viditelne. A to nikdy nikde nepouzivam always on displej. Len na rucickovych hodinkach, tam ano.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Jaaasom
|
Pridané:
17.12.2025 13:03
Asi máš nejakú divnú značku mobilu. Ja mám v rodine niekoľko mnohoročných Amoled Samsungov, niektoré aj z druhej ruky s neznámym pôvodom, a na žiadnom nie je vypálený symbol baterky ani nič iné. Aby si niekto nevytvoril dojem, že každý Amoled je nanič.
Používať displej na maximum jasu je podľa mňa nemožné, pokiaľ človek nie je na priamom slnku, čo takmer nikdy nie som. Večer v prítmí pri telke je optimálne dokonca minimum jasu (čo sa nastaví úplne automaticky).
BTW, v príspevku vyššie si zbytočne útočný. Peace.
|
| |
Re: EL Auta
Od: milión nitov.
|
Pridané:
17.12.2025 13:31
Áno, od siedmej večer do šiestej ráno mám auto filter modrého svetla.
Je to Honor. Neni sú to diery v displeji, ale je tam vidno "duchov", jemne tmavšiu oblasť po bielych sratických fontoch.
Max nastavenie jasu je nemožné? Aha, dobre no.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Jaaasom
|
Pridané:
17.12.2025 16:43
Myslel som nemožné pre oči. V bežnej miestnosti by sa to nedalo vydržať.
|
| |
Re: EL Auta
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
16.12.2025 21:42
Gratulujem, tri príšerné hlúposti v jednej (zloženej) vete. To sa len tak hocikedy nevidí.
|
| |
Re: EL Auta
Od reg.: m][sko
|
Pridané:
17.12.2025 10:32
Ty si mi ale expert. Stare TV tiez generovali modre svetlo v rovnakom mnozstve.
To ze ludia cumia VIAC to je skratka fakt
Samozrejme do mobilu!
|
| |
Re: EL Auta
Od: smakocynka
|
Pridané:
16.12.2025 21:30
Netrep. Kazdy ich chcel, napriklad uz len preto, ze boli tensie nez CRT... bezny lud sa vo farbach aj tak moc nevyzna, staci ze "to je farebne, nie ciernobiele". A naviac, CRT posobili ako zdroje gamma ziarenia. Spolu s nizkou obnovovacou frekvenciou, uplna lahodka.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ehjkhjk
|
Pridané:
17.12.2025 4:24
Skus si zahrat FPS hru na CRT a porovnaj sz IPS..
Ta plynulost je neporovnatelna.
Jedine kvalitne riesenie je mat 8K display ako 4K, to znamena ze mas duplicitne pixely vedla seba a mas dalsiu mriezku ktora kazdy druhy zatemnuje (stroboskop nieje riesenie)
nastuduj is Gray to Gray tranzicie pixelov...
Ak by vyrabali aspon 24 palcovy flat CRT (coz uz boli zarodky v tej dobe) tak si urcite jeden kupim
|
| |
Re: EL Auta
Od: smakocynka
|
Pridané:
17.12.2025 4:33
Tak, ako nie kazdy CRT moonitor nie je herny, tak nie kazdy LCD je na filmy... hraval som rozne konzoly na CRT, ale momentalne mi postacuje OLED LG za liter a k tomu PS4 (ja viem, je aj PS5) a nemenil by som. Urcite nie za CRT.
|
| |
Re: EL Auta
Od: rms_
|
Pridané:
17.12.2025 9:27
Ale boli velmi drahe, tak ich nikto nekupoval. To iste s EVs.
|
| |
Re: EL Auta
Od: miro0000000
|
Pridané:
17.12.2025 8:58
hlupák a kto zakazoval plazmy a OLED? nehovoriac, že LCD sú cenová spodina oproti autíčkam na baterky, ktoré je navyše nutné dotovať!
|
| |
Re: EL Auta
Od: Ach jajjjj
|
Pridané:
16.12.2025 20:52
No snazia sa straty optimalizovat umelym predlzovanim zivotnosti akumulatorov, sw znizovanim nabijacieho vykonu aby akumulator vydrzal zaruku.
|
| |
Re: EL Auta
Od: ParaNoik
|
Pridané:
16.12.2025 22:12
Stačila by petícia v ktorej by občania EU žiadali, aby všetci EU politici, úradníci i zamestnanci EU a všetci priamo či nepriamo naviazaní na nich museli do 4 rokov využívať na akúkoľvek prepravu v rámci EU jedine dopravné prostriedky poháňané elektrinou - nie hybridy.
Niet toho boa, že by tie ich smernice nezrušili.
Ja chcem aby išli príkladom, a nie sa vyvážali v V12 audinách a lietali na tryskačoch na obed, zatiaľ čo obyvateľov nútia do elektra.
|
| |
Re: EL Auta
Od: brain rotties
|
Pridané:
16.12.2025 23:20
Ty budes nejaky neoficialny predseda klubu dobrovolnych brain-roterov. Inak si neviem vysvetlit take naivne hluposti.
|
| |
Re: EL Auta
Od: Majly
|
Pridané:
17.12.2025 3:15
Sak medzirocne to rastie. Kazdy koho poznam kto skusil elektro uz ten klepotajuci zastaraly srot nechce.
|
| |
Re: EL Auta
Od: diskofil
|
Pridané:
17.12.2025 7:14
Niektori jazdime aj na neklepotajucich a nezastaralych, niektore aj vydavaju sexi ucho hladkajuce zvuky a uz aj male dieta vie z dialky rozlisit podla zvuku ci ide auto alebo autobus, to pri elektro suvixoch nehrozi, dalsi bod dole, same nevyhody e-aut, nikdy nevydrzali tak dlho a byt tak opravitelne ako napriklad legendarna Skoda Felicia.
|
| |
Re: EL Auta
Od: miro0000000
|
Pridané:
17.12.2025 9:15
"každý koho poznám..." je naozaj fasa argument, ty máš akurát tak klepotajúci zastaralý šrot medzi ušami!
|
| |
Re: EL Auta
Od: Hmmmmmm.
|
Pridané:
16.12.2025 20:29
Presne tak, uplne zbytocne nariadenie, za 10 rokov to budu kupovat iba fajnsmekri.
Akurat ta podpora malych EV je smiesne, na trhu je drviva vacsina EV mala. Este aj ten Enyaq je uplne splostene, pocitovo u vodica male auto.
|
| |
Re: EL Auta
Od: miro0000000
|
Pridané:
17.12.2025 8:54
debilko, ruka trhu dá vymletým eurozmrdom leda tak poriadne po hube!
|
| |
Socialny ohen
Od: Socialista
|
Pridané:
16.12.2025 19:16
Spravne zijeme v slobodnej krajine. Nik mi nema co diktovat s cim mam kurit. Idem prilozit pneumatikou. Na tuto zimu mam nachystany cely dvor.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: ahoj dement
|
Pridané:
16.12.2025 19:19
Pneumatikami by si nemali kurit lebo z nich vychadzaju oblaciky syntetickych sajrajtov. Avsak pri tvojej logike by som sa nedivil, ak si aj klobasky udis nad pneumatikami.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: Socialista
|
Pridané:
16.12.2025 19:28
Presne tak a vydojeny olej z mojho servisu prilievam na ne aby viac hrialo a ked je ho vela tak odlievam do potoka.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: Jaaasom
|
Pridané:
16.12.2025 20:05
A prečo si tým olejom rovno nepomastíš bryndzové halušky?
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: ahoj hore.dememt
|
Pridané:
16.12.2025 20:19
To je veľmi dobrý nápad.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: gjggkfl
|
Pridané:
17.12.2025 2:48
Bryndzove halusky eats only gays. Reel hetero man eats klobása.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: Jaaasom
|
Pridané:
17.12.2025 13:09
Vráť sa k angličtine na základnej škole, až potom ju používaj.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: Berg prtavy
|
Pridané:
16.12.2025 20:33
Pisem scenar na film "Berg - pribeh pneumatiky". Film sa odohrava v Slovenskom cyber meste roku 2030, maly chlapec, nie moc pohladny, ale rozmaznany pride o svacinu, pretoze ju nezjedol hned. Tp vyusti az do toho, ze pomocou mamy sa stane bezprecedentnym milionarom, zarobi na predaji hier, kde si buduje vlastne mestecka, kde recykluje pneumatiky.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: Emsi
|
Pridané:
16.12.2025 20:29
Chapem ze je tu taky informacny chaos a kopa ideologickych manilupacii ludmi politikmi, ze uz bezne ludia ani netusia co to vlastne ta hodnota Slobody je. Ak chces byt naozaj slobodny, tak sucastou takej slobody robit si co chces, je vzdy aj to ze prijmas zodpovednost za nasledky tvojich cinov na ostatnych. Bez zodpovednosti za vplyv svojich cinov na druhych sa jedna len o vynutenu moc a nasilie a zo slobodou to nema nic spolocne. Takze k pneumatikam, kedze to svinstvo z horenia je skodlive pre zdravie druhych (ak je to tebe osobne uz teda jedno) tak maju moralne pravo ta za to zazalovat a odsudit ako zlocinca na nahradu alebo ine odcinenie sposobenej skody na ich zdravi (bez ohladu na zakony - tie s principmi slobody nic nemaju spolocne a nie su ani potrebne). Takze palenie pneu (ak su ine metody zbavenia sa) je moralny precin ublizenia na zdravi voci spoluobcanom, nie sloboda.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
16.12.2025 20:37
keby palil stare oleje, tak v kvalitnom kotli na tom urcenom by prakticky vobec nezasvinil okolie, ale tu je problem, ze eurohujeri obmedzili aj takuto moznost a teda im nevadi smrad a dym z uhlia, alebo vlhkeho dreva, ktory realne poskodzuje zdravie ludi v okoli takeho domu.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: OriginalnyDementSk
|
Pridané:
16.12.2025 20:40
Vona spaleneho dreva na dedine, vychadzajuca z kominov je carovna a tvoje myslenie ked vyobrazim, tak vidim tak dlhe hnede nutricne nehodnotne nieco na dne porcelanovej misy.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od: je to asi takto
|
Pridané:
16.12.2025 20:38
Netrep kokotiny. Na zhorenie pneu by mal byt povolany expert z oblasti horenia pneumatik, napriklad pneumatolog so specializaciou na letne, zimne, aj celorocky. Ale kedze takuto instanciu nemame, nic proti spoluobcanom sa nestalo. Je lahke, ked casnik alebo stolar vyprava hovna, ze "vsak ta pneumatika dymi", ale pokial nie je dostupny akreditovany nezavisly plateny pmeumatolog, neni co riesit.
|
| |
Re: Socialny ohen
Od reg.: vvvaaa
|
Pridané:
16.12.2025 20:38
On to písal pre takých menej chápavých jednoduchých a počítal s tým že sa aspoň jeden ozve a tak sa aj stalo .
|
| |
zakaz spalovakov
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
16.12.2025 20:33
To, ze v EU zakazeme, alebo uplne nezmyselne obmedzime spalovaky ma asi taku silu pre zemegulu ako prd vo vetre a jedine co dosiahneme bude dalsi upadok ekonomiky v EU.
Blbci v EU parlamente, ktori to presadzuju asi chodia na dovolenku vylucne lietadlom do hotelov vedla letiska, preto nevideli ako v azii smradi denne miliony motoriek, co nevyprodukuje ani cela EU.
A nech zabudnu eurohujeri, ze aziati sa vzdaju motoriek a presedlaju na bicykle, alebo nebodaj voac peso zacnu chodit.
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od reg.: yanick
|
Pridané:
16.12.2025 22:27
https://dopice.sk/tOS
(Vietnam to ban gas-powered motorbikes in central Hanoi next year)
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od: momora
|
Pridané:
17.12.2025 8:41
sa pozri, koľko električiek sa predáva v Číne...
aj v USA sa to posúva, hoci to vôbec neriešia legislatívou ako zadubená EU.
Je jedno, či to bude v roku 2036 alebo 2046, ale ešte sa dožijeme doby, kedy šoféri áut so spaľovákom budú na smiech.
elektrinu si vyrobíš aj na svojej streche. palivo sotva.
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od: ...
|
Pridané:
17.12.2025 9:46
A čo keď človek má len 1/10000cinu svojej strechy? Kde si potom vyrobí elektrinu? Bude šľapať na bicykli popri tom ako bude piť svoje latté či aká je tvoja predstava?
V roku 1950 bolo v Slovenskej republike 823 158 trvalo obývaných bytov, ktorých počet sa do roku 2021 zvýšil na 1 736 505.
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od: ...
|
Pridané:
17.12.2025 10:24
Lebo ty predpokladas, ze sidliska budu koncepcne fungovat rovnako ako teraz so spalovakmi. No nebudu. Problemom dotacii EV je v tom, ze dotacie mali byt na infrastrukturu a nie na kupu vozidla. Nie je az taky problem vybavit aktualne parkovacie miesta nabijackami. Nie je problem to ani uregulovat s nabijanim aby neklakla siet. Problem je, ze 99% ludi a aj energetikov si mysli, ze sa nezmeni koncept fungovania a predstavuju si to tak, ze keby sa teraz vsetky auta vymenili za EV tak co s tym. Toto a takto logicky fungovat nebude. Ten system sa zmeni. Ale ano, kym to tak nebude, tak si EV kupim az ked budem mat dom a vlastnu FVE.
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od: jozko5
|
Pridané:
17.12.2025 11:12
Ano, plan EU nieje aby kazdy kto ma dnes spalovak ho vymenil za elektromobil. Plan je aby 2/3 ludi ktory maju dnes spalovak nemalo auto a aby vyuzivali iny sposob dopravy, napr. bicykle, kolobezky, zdielanu dopravu pripadne verejnu dopravu.
|
| |
Re: zakaz spalovakov
Od: ...
|
Pridané:
17.12.2025 11:40
Planovat mozu co chcu ,to sa vie x krat zmenit. Ale ano, formu regulacie uz potrebujes dnes aj na urovni neokresnych miest, lebo ludia "potrebuju" 3 vehikly na byt. Taketo auta sa dnes kupuju za cenu priemerneho bicykla a preto sa neda nikde parkovat, lebo aj socialne pripady potrebuju aspon 2 auta. A druhy dovod je, ze ta verejna doprava nefunguje. Ked sa budem vediet dostat z miesta A do miesta B pohodlne bez komplikacii a nebudem na to potrebovat auto, strati sa zmysel jeho vlastnenia. Minimalne to vyriesi tretie+ auto v domacnosti a vyrazne zredukuje aj to druhe. Kazdopadne sme odbocili od temy, lebo ako hovorim - vybudovat nabijacku a uregulovat to nie je taky problem ako sa prezentuje.
|
| |
Jožo Kučera
Od: www.hzds.sk
|
Pridané:
16.12.2025 21:09
Jáj, stará dovrá Lada Niva pred domom istí všetko!
|
| |
Re: Jožo Kučera
Od: Jaaasom
|
Pridané:
16.12.2025 23:26
Krtkujeme...
|
| |
Re: Jožo Kučera
Od: martinccc
|
Pridané:
17.12.2025 7:18
ADAM 84
|
| |
Re: Jožo Kučera
Od: Lues de Funes
|
Pridané:
17.12.2025 0:08
Áno, istí všetko. Je to také staré hrdzavé ťažítko. ;-)
|
| |
hovadina
Od: momora
|
Pridané:
17.12.2025 8:39
toto nie je zrušenie zákazu, toto je len zreálnenie zákazu a povolenie výnimiek.
takto budú môcť automobiky predávať elektroautá pre plebs, kým milionári si budú naďalej kupovať superšporty so spaľovákmi.
ale tiež si myslím, že toto by mal vyriešiť trh. fandím elektromobilite. hoci doteraz to nebolo moc presvedčivé, mám dojem, že už sme sa dožili doby, kedy sa to začína preklápať. výkonnejšie baterky, rýchlejšie nabíjanie, nabíjacia sieť sa rozrastá, dokonca pokročili aj recyklačné technológie na batérie.
Hovorí sa, že technológia dosiahne zrelosť vtedy, keď ju vlády začnú zdaňovať. ;-) A to sa už deje - zavádzajú dane za km pre elektroautá (UK, Spain), lebo spotrebné dane z palív akosi začínajú chýbať.
Takže správna otázka znie, že kam sa automobilizmus posunie o 10 rokov. Dovtedy všetci vymeníme autá aspoň raz, takže je šanca na významnú zmenu v trendoch.
|
| |
Re: hovadina
Od reg.: m][sko
|
Pridané:
17.12.2025 10:36
Supersportiaky so spal motorom koncia! uz tam nemaju ako zvysovat vykon.
Jednoduchsie to spravis s ele motorom.
|
| |
Re: hovadina
Od: zolina
|
Pridané:
18.12.2025 0:00
s tvojou logikou uz davno mali skoncit aj formule. Paneboze, preco si umoznil aby internet mal kazdy mentol
|
| |
Fuj nafta benzin a ropa
Od reg.: m][sko
|
Pridané:
17.12.2025 10:37
Ziadna ropa a plyn sa tu netazi. Takze pre nas je lepsie postupny prechod na ele auta. Sak preto stavame tie atomovky.
|
| |
Re: Fuj nafta benzin a ropa
Od: ôlkdfôvflf
|
Pridané:
17.12.2025 18:36
A uran sa tazi a spracovava kde?
Frantikov z Afriky vykopli, takze uz nemozu drancovat ale len kupovat za trhovu cenu.
|
| |
Re: Fuj nafta benzin a ropa
Od: ehjkhkjhk
|
Pridané:
17.12.2025 22:01
Preto treba vytvorit "migrantsku miliciu" , ktora dobije uranove polia spat v afrike, teda ak chcu zostat v EU, ak sa im nepaci , pa pa...
Subsaharci su taky premnozeny, zeby bojovali za misku ryze...
Rusi dobili svoje uzemie z nerastnym bohatstvom mierumilovne?? Euroamericania(predtym nez zradili vlatnych) dobili severnu ameriku mierumilovne?
Musime v EU zacat byt pragmaticky a vytvorit rozumnu EU armadu a z migrantov vytvarat pre nas uzitocnych zoldnierov ...
|
| |
Re: Fuj nafta benzin a ropa
Od: xixo
|
Pridané:
17.12.2025 23:25
Môžeš ísť prvý.
|
| |
Re: Fuj nafta benzin a ropa
Od: pohonič
|
Pridané:
17.12.2025 23:34
Znies ako nejaky vytrety konspirator, idem ta udat ako potencionalne skodlivu osobnost pre system demokracie, az moc premyslas. Tvoja IP bola loadnuta, extrahovana z komentaru a uz sa ti nainstaloval pegasus do mobilu, asi by sme mohli pohonit nad tym, co mas na displeji.
|