neprihlásený Štvrtok, 18. decembra 2025, dnes má meniny Sláva
EÚ ruší úplný zákaz predaja áut so spaľovacím motorom od 2035

Značky: elektromobily

DSL.sk, 16.12.2025


Európska únia mení platné pravidlá pre predaj osobných áut so spaľovacím motorom od roku 2035 a nové pravidlá už nebudú znamenať faktický zákaz ich predaja.

Podľa nových pravidiel budú musieť výrobcovia od roku 2035 znížiť u osobných áut oproti roku 2021 emisie o 90% a nie o 100%.

Dnes to oznámila Európska komisia.

Výrobcovia tak budú môcť naďalej aj po roku 2035 reálne predávať napríklad aj vozidlá so spaľovacím motorom a hybridy, ak naplnia celkovú požadovanú mieru zníženia emisií.

Zároveň okrem celkového zníženia emisií o 90% u výrobcom predaných osobných vozidiel bude musieť zvyšných 10% emisií výrobca kompenzovať a to používaním oceli s nízkym obsahom uhlíka a vyrobenej v EÚ a podporou používania syntetických palív a biopalív.

Podľa doteraz platnej legislatívy navrhnutej v roku 2021 a schválenej Európskym parlamentom v roku 2023 malo byť od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021. Od roku 2035 následne malo byť vyžadované zníženie emisií o 100%, teda nulové emisie.

Aktuálne ohlásené zmeny okrem zníženia cieľu na zníženie emisií o 90% zahŕňajú aj ďalšie zmeny a aj pravidlá týkajúce sa zníženia emisií od roku 2030 budú flexibilnejšie. Napríklad pre dodávky sa cieľ znížiť emisie od roku 2030 znižuje namiesto o 50% na o 40%.

Program Battery Booster s rozpočtom 1.8 miliardy eur bude podporovať výrobu batérií kompletne v EÚ, pričom 1.5 miliardy bude určených na bezúročné úvery pre európskych výrobcov batériových článkov.

Špeciálne budú podporované malé cenovo dostupné elektromobily s dĺžkou do 4.2 metra, pričom za takéto autá vyrobené v EÚ budú môcť výrobcovia získavať tzv. super kredity. Cieľom tohto opatrenia s označením Small Affordable Cars je podporiť uvádzanie viacerých malých elektromobilov.

Kompletné informácie o zmenách je možné nájsť v oznámení EK.



Najnovšie články:

Telekom sa priblížil 100% pokrytiu 5G, v celej sieti je dostupné natívne 5G
Samsung poprel plán ukončiť výrobu SSD so SATA rozhraním
NASA sa nepodarilo obnoviť kontakt so sondou pri Marse, nevyzerá to s ňou dobre
4ka oznámila zvýšenie pokrytia 5G, priznáva problém pokrývať vidiek
Druhá séria sci-fi Fallout podľa počítačovej hry začne zajtra
DVB-T frekvencie po odchode Joj budú využité na platenú televíziu 4ky
Majetok Elona Muska sa blíži 700 miliardám
Samsung údajne čoskoro ukončí výrobu SSD so SATA rozhraním
Telekom aplikácia na niektorých Androidoch nefunguje, operátor nevie uviesť presné požiadavky
Rust je už oficiálnym programovacím jazykom linuxového jadra, nielen experimentom


Diskusia:
                               
 

V roku 2035 uz nebude auto so spalovacim motorom nikto chciet. Ruka trhu to vyriesi sama...
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Viac pravdepodobné je, že v 2035 bude z eu kalifát.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

zmienka o požiadavke na použitie nizkouhlíkovej oceli, to fakt? Si z nas robia <;> alebo je to banda hlupákov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To druhe je myslim uplne spravne :)

Neboj o rok ich napadne zakazat ocel a pouzivat miesto toho kevlar, alebo vyvinut nejaky specialny tvrdy plast, idealne z recyklacie.

A mozno ich napadne zakazat aj pouzivanie karbonu, ved je to tiez predsa uhlikate vlakno a ked uhlik obmedzit, tak prikaz znel jasne - zakazat a bez vynimky :D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

TAK ZNOVA

Cina ma spotrebu celkovo 9,443 TERAWatt za rok

Slovensko ma 4.73 Tera Watt hod za rok

cela EU vratane ukrajiny/srbska/britanie ma okolo 3300-3900 TWh a to su porovnatelne velke uzemia (zapad ciny je ajtak len pust)

Ja tu nemienim dusit ekonomiku ked ostatny sa premnozuju ako potkany a potom sa tlacia sem knam -platte si to zo svojho
LIBTARDI/komunisti greendealovy pyebany athajte rozdavat duhove kondomy do afriky azie.

Ocel(uhlie) je zaklad, samotna EU na tom vznikla!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Robo to sem taha, take lahke nevies ty moj dezole.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

dezolé bliakajú po námestiach!
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Takí ako ty počas kovidu. My vieme.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Vy viete.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak ak to sem taha tak mu treba dat po papuli...

Ja nemam problem ak sem navozi lacnu prac silu ,

ALE musi tu byt na pracovne vizum (takze ho mozem na druhy den vyhostit ), musi robit len hovnojoby (napriklad nocne za pasom) a nesmie brat dobre pracovne miesta slovakom!!

Dalej musi prijat ucinne zakony tak, aby sa tu nemohli mnozit a keby aj tak jeho decko nedostane obcianstvo! (jednoducho mat medzinarodnu zmluvu sz danou krajinou migranta tak, ze ak sa nieco take stane tak bezodkladne si to decko prevezmu) Cim sa zabrani problemom do buducna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nebolo by lepsie porovnavat spotrebu na obyvatela? Spotreba na plochu je dost zavadzajuca, hlavne ked sa bavime o krajine, ktora ma polovicu uzemia tazko obyvatelnu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

NIE

Plocha bezne urodnej pody , bezne urcuje prirodzenu mieru max populacie . Ked sa niekto premnozuje a potom musi nicit prirodu(priemyslom), len preto aby si mohol dovolit zase nakupit potraviny a energonosice, aby cvargu uzivil....

Bez cinskeho odapdu prezijeme v pohode. A EU si nemusime nicit preregulanostou a ideologiami

Vsak prave bez tej zapdnej pustnej casti je cina podobne velka ako EU!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

toto je myslenie feudalizmu,

praveze oni robia velmi dobre a podla zakona o preziti silnejsieho, len europania su topela ktore nevedia citat co sa deje a preto o 20 rokov zaniknu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Problem je v tom, ze Europa je rovnako premnozena. Ak sa chces bavit o ploche vs spotreba, tak sa hned mozu ozvat krajiny ako Brazilia alebo Argentina a vyrazne nizsimi spotrebami.
Nespochybnujem to, ze Cina je na tom zle ale zrovna Europa v tomto ohlade velmi nezaostava.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ciastocne je to pravda , lebo sme sem nasackovali migrantov, keby sme ich vyhostili tak by to az taky problem nebol (ale ajtak azia/afrika su omnoho premnozenesie, vsak na to su statistiky (preco ich asi francuzi prestali robit mimochodom??) ).

A mna nezaujma zaostala juzna amerika.

Pointa je ze tu v Europe nikto normalny nechce neeuropskych migrantov a zaroven nikto normalny nechce likvidovat vlastny priemysel tym, ze tu pustime spinave dumpingove produkty z ciny a predrazovat zivot europanom prehnanou regulaciou (ETS2/Greendebil).


Odpovedať Hodnotiť:
 

To ze nieco bolo neznamena automaticky ze to tu ma byt aj dalej!
Ale kludne si dalej kupi v bazare iPhone 1 alebo Samsung Galaxy S1

Skratka posuvame sa dalej
Nikto nechce stare mobily!
Nikto nechce stare auta!
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

hovor vylucne za seba a nezovseobecnuj :)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

V starom aute nemas spiclovaci gsm modem, trtko

V starom aute nemas umelo priduseny motor , takze spaluje palivo normalne a tym padom sa nekazi tak rychlo...

Posuvas sa dalej, ale k okraju priepasti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trabant v elektro verzií a je to
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby len progresívny kevlar ... možno aj Kamenického lekvar.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to prvé ani druhé sa navzájom nevylučuje... (kamarát hovoril...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tam niet o čom, b) je správne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nizkouhlíkova oceľ je typ ocele, ktorá má odlišné vlastnosti od uhlíkovej ocele. Nemá to nič spoločné s dekarbonizáciou. Veta z tlačovej správy hovorí iba o tom, že má byť použitá z EU a nie z Číny a tým sa zníži uhlíkova stopa.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nebodaj im doslo, ze outsourcing vsetko neriesi a ze doprava produkuje kopu skodlivin?

Kolko im zhruba potrva kym si uvedomia, ze plyn/ropa cez ruru je daleko ekologickejsi a lacnejsi ako to iste lodou? Moj dohad je, ze nikdy pri sucasnom kurze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mám strach, že pod takýmto násilným drancovaním peňazí od chudoby EÚ si udržia jednotnosť. som zvedavý ako tie "podmienky" budú chcieť uplatňovať u nových členov ako Chorvátsko, Rumunsko, nedajbože Ukrajina.

už vidím tie krásne historické kamenné budovy - zateplené polystyrénom a oblepené fotovoltikou

poprípade 80% domov na UA sú staré drevené chatrče a vaľky. Tam budú riešiť energetické certifikáty a prípojky na elektro auta?

ha-ha
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tak verim, ze coskoro sa odstahujes!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ak sa eu ekonomicky darit nebude tak sem fakt nikto nepojde tomu ver ty kalifat!
Hlavne si sprav 5 deti a nekecaj blbosti!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Hmm takze pride zazrak? Lebo zatial dopyt po EV velmi nestupa a automobilky s tym zacinaju mat problem a odpisuju straty.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Prve LCD televizory tiez nikto nechcel...
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

ano a tiez to vyriesili nasilnym zrusenim vyroby a predaja plaziem :( ... to, ze vdaka LCD sa vyznamne rozsiruju choroby ako farboslepost, poruchy spania (pre modre svetlo), tupozrakost a kopec dalsich, su len bonusy za prechod na technologiu, ktora ma o par watt nizsiu spotrebu, ale farbove spektrum a sposob zobrazovania nam nici zrak.
Dakujem, ale taketo nenasilne vnucovanie fakt neprosim. Radsej nech existuje na vyber a cas rozhodne - ale aj tie naoko uvolnene poziadavky su len vysmechom a zaplatanie diery prilepenym papierikom z cukrika.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Plazma je mrtva. LCD malo horsi obraz, ale zas bolo lacnejsie. Plazmove PC monitory ani nevznikli.
Momentalne tu vsak mame OLED, ktory vsetky tieto nedostatky rusi (uz aj cena je prijatelna). Akurat, ze moze trpiet vypalovanim pri neopatrnom pouzivani.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

LG ma vyriesene vypalovanie, respektive zivotnost ci cas kym sa vypalovanie objavi je dostatocny na to aby ho bezny spotrebitel nemusel riesit ci brat do uvahy, uz ich TV prekonava zivotnost Samsung panelov nasobne
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Nic nemaju vyriesene. Vypalovanie vidam casto, aj na AMOLEDe na mobile, ktory mam nieco cez rok uz vidno tmave miesta po ukazateli baterky, signalu, hodin. Nasrat. AMOLED podava fajn farby, to je fakt ako ze Berg dokaze spravit dva drepy, ale stale je to lepsie pre oci nez IPS alebo TFT.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo s tým akože robíš? Ja mám Amoled z roku 2017 a nič nie je vypálené, iba Android mi zostarol.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Huste. Fakt huste. A to ho urcite pouzivas kazdy den, a ako spravny IT guru a podpredseda zdraveho rozumu mas jas na minimum, kvoli uhlikovej stope, kvoli baterke a kvoli tomu, aby tvoje oci boli viac namahane zaostrovanim obrazu. Ja mam jas naplno, dokonca aj maximalnu vykreslovaciu frekvenciu, aj vykon, aj efekty. Mobil pouzivam denne, teda kazdy den a neradim sa medzi facebooko-insta-tiktokove mysliace elity.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aby sme sa rozumeli... lebo vidno, ze sem chodi mnoho müslitelov...

Na mojom androide, ked stiahnem vrchnu malinku listu, posunu sa s nou smerom nadol aj hodinky, ukazatel signalu, nazov operatora - proste mini biele kokotinky a na ich mieste ostane tmave, "vypalene" miesto. Je to proste evidentne viditelne. A to nikdy nikde nepouzivam always on displej. Len na rucickovych hodinkach, tam ano.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Asi máš nejakú divnú značku mobilu. Ja mám v rodine niekoľko mnohoročných Amoled Samsungov, niektoré aj z druhej ruky s neznámym pôvodom, a na žiadnom nie je vypálený symbol baterky ani nič iné. Aby si niekto nevytvoril dojem, že každý Amoled je nanič.

Používať displej na maximum jasu je podľa mňa nemožné, pokiaľ človek nie je na priamom slnku, čo takmer nikdy nie som. Večer v prítmí pri telke je optimálne dokonca minimum jasu (čo sa nastaví úplne automaticky).

BTW, v príspevku vyššie si zbytočne útočný. Peace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, od siedmej večer do šiestej ráno mám auto filter modrého svetla.

Je to Honor. Neni sú to diery v displeji, ale je tam vidno "duchov", jemne tmavšiu oblasť po bielych sratických fontoch.

Max nastavenie jasu je nemožné? Aha, dobre no.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslel som nemožné pre oči. V bežnej miestnosti by sa to nedalo vydržať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gratulujem, tri príšerné hlúposti v jednej (zloženej) vete. To sa len tak hocikedy nevidí.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ty si mi ale expert. Stare TV tiez generovali modre svetlo v rovnakom mnozstve.

To ze ludia cumia VIAC to je skratka fakt
Samozrejme do mobilu!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Netrep. Kazdy ich chcel, napriklad uz len preto, ze boli tensie nez CRT... bezny lud sa vo farbach aj tak moc nevyzna, staci ze "to je farebne, nie ciernobiele". A naviac, CRT posobili ako zdroje gamma ziarenia. Spolu s nizkou obnovovacou frekvenciou, uplna lahodka.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Skus si zahrat FPS hru na CRT a porovnaj sz IPS..

Ta plynulost je neporovnatelna.

Jedine kvalitne riesenie je mat 8K display ako 4K, to znamena ze mas duplicitne pixely vedla seba a mas dalsiu mriezku ktora kazdy druhy zatemnuje (stroboskop nieje riesenie)

nastuduj is Gray to Gray tranzicie pixelov...

Ak by vyrabali aspon 24 palcovy flat CRT (coz uz boli zarodky v tej dobe) tak si urcite jeden kupim
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tak, ako nie kazdy CRT moonitor nie je herny, tak nie kazdy LCD je na filmy... hraval som rozne konzoly na CRT, ale momentalne mi postacuje OLED LG za liter a k tomu PS4 (ja viem, je aj PS5) a nemenil by som. Urcite nie za CRT.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale boli velmi drahe, tak ich nikto nekupoval. To iste s EVs.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hlupák a kto zakazoval plazmy a OLED? nehovoriac, že LCD sú cenová spodina oproti autíčkam na baterky, ktoré je navyše nutné dotovať!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No snazia sa straty optimalizovat umelym predlzovanim zivotnosti akumulatorov, sw znizovanim nabijacieho vykonu aby akumulator vydrzal zaruku.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Stačila by petícia v ktorej by občania EU žiadali, aby všetci EU politici, úradníci i zamestnanci EU a všetci priamo či nepriamo naviazaní na nich museli do 4 rokov využívať na akúkoľvek prepravu v rámci EU jedine dopravné prostriedky poháňané elektrinou - nie hybridy.

Niet toho boa, že by tie ich smernice nezrušili.

Ja chcem aby išli príkladom, a nie sa vyvážali v V12 audinách a lietali na tryskačoch na obed, zatiaľ čo obyvateľov nútia do elektra.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ty budes nejaky neoficialny predseda klubu dobrovolnych brain-roterov. Inak si neviem vysvetlit take naivne hluposti.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Sak medzirocne to rastie. Kazdy koho poznam kto skusil elektro uz ten klepotajuci zastaraly srot nechce.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Niektori jazdime aj na neklepotajucich a nezastaralych, niektore aj vydavaju sexi ucho hladkajuce zvuky a uz aj male dieta vie z dialky rozlisit podla zvuku ci ide auto alebo autobus, to pri elektro suvixoch nehrozi, dalsi bod dole, same nevyhody e-aut, nikdy nevydrzali tak dlho a byt tak opravitelne ako napriklad legendarna Skoda Felicia.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

"každý koho poznám..." je naozaj fasa argument, ty máš akurát tak klepotajúci zastaralý šrot medzi ušami!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, uplne zbytocne nariadenie, za 10 rokov to budu kupovat iba fajnsmekri.

Akurat ta podpora malych EV je smiesne, na trhu je drviva vacsina EV mala. Este aj ten Enyaq je uplne splostene, pocitovo u vodica male auto.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

debilko, ruka trhu dá vymletým eurozmrdom leda tak poriadne po hube!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Spravne zijeme v slobodnej krajine. Nik mi nema co diktovat s cim mam kurit. Idem prilozit pneumatikou. Na tuto zimu mam nachystany cely dvor.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Pneumatikami by si nemali kurit lebo z nich vychadzaju oblaciky syntetickych sajrajtov. Avsak pri tvojej logike by som sa nedivil, ak si aj klobasky udis nad pneumatikami.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak a vydojeny olej z mojho servisu prilievam na ne aby viac hrialo a ked je ho vela tak odlievam do potoka.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

A prečo si tým olejom rovno nepomastíš bryndzové halušky?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To je veľmi dobrý nápad.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Bryndzove halusky eats only gays. Reel hetero man eats klobása.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Vráť sa k angličtine na základnej škole, až potom ju používaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pisem scenar na film "Berg - pribeh pneumatiky". Film sa odohrava v Slovenskom cyber meste roku 2030, maly chlapec, nie moc pohladny, ale rozmaznany pride o svacinu, pretoze ju nezjedol hned. Tp vyusti az do toho, ze pomocou mamy sa stane bezprecedentnym milionarom, zarobi na predaji hier, kde si buduje vlastne mestecka, kde recykluje pneumatiky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chapem ze je tu taky informacny chaos a kopa ideologickych manilupacii ludmi politikmi, ze uz bezne ludia ani netusia co to vlastne ta hodnota Slobody je. Ak chces byt naozaj slobodny, tak sucastou takej slobody robit si co chces, je vzdy aj to ze prijmas zodpovednost za nasledky tvojich cinov na ostatnych. Bez zodpovednosti za vplyv svojich cinov na druhych sa jedna len o vynutenu moc a nasilie a zo slobodou to nema nic spolocne. Takze k pneumatikam, kedze to svinstvo z horenia je skodlive pre zdravie druhych (ak je to tebe osobne uz teda jedno) tak maju moralne pravo ta za to zazalovat a odsudit ako zlocinca na nahradu alebo ine odcinenie sposobenej skody na ich zdravi (bez ohladu na zakony - tie s principmi slobody nic nemaju spolocne a nie su ani potrebne). Takze palenie pneu (ak su ine metody zbavenia sa) je moralny precin ublizenia na zdravi voci spoluobcanom, nie sloboda.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

keby palil stare oleje, tak v kvalitnom kotli na tom urcenom by prakticky vobec nezasvinil okolie, ale tu je problem, ze eurohujeri obmedzili aj takuto moznost a teda im nevadi smrad a dym z uhlia, alebo vlhkeho dreva, ktory realne poskodzuje zdravie ludi v okoli takeho domu.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Vona spaleneho dreva na dedine, vychadzajuca z kominov je carovna a tvoje myslenie ked vyobrazim, tak vidim tak dlhe hnede nutricne nehodnotne nieco na dne porcelanovej misy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Netrep kokotiny. Na zhorenie pneu by mal byt povolany expert z oblasti horenia pneumatik, napriklad pneumatolog so specializaciou na letne, zimne, aj celorocky. Ale kedze takuto instanciu nemame, nic proti spoluobcanom sa nestalo. Je lahke, ked casnik alebo stolar vyprava hovna, ze "vsak ta pneumatika dymi", ale pokial nie je dostupny akreditovany nezavisly plateny pmeumatolog, neni co riesit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

On to písal pre takých menej chápavých jednoduchých a počítal s tým že sa aspoň jeden ozve a tak sa aj stalo .
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To, ze v EU zakazeme, alebo uplne nezmyselne obmedzime spalovaky ma asi taku silu pre zemegulu ako prd vo vetre a jedine co dosiahneme bude dalsi upadok ekonomiky v EU.
Blbci v EU parlamente, ktori to presadzuju asi chodia na dovolenku vylucne lietadlom do hotelov vedla letiska, preto nevideli ako v azii smradi denne miliony motoriek, co nevyprodukuje ani cela EU.
A nech zabudnu eurohujeri, ze aziati sa vzdaju motoriek a presedlaju na bicykle, alebo nebodaj voac peso zacnu chodit.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/tOS
(Vietnam to ban gas-powered motorbikes in central Hanoi next year)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

sa pozri, koľko električiek sa predáva v Číne...

aj v USA sa to posúva, hoci to vôbec neriešia legislatívou ako zadubená EU.
Je jedno, či to bude v roku 2036 alebo 2046, ale ešte sa dožijeme doby, kedy šoféri áut so spaľovákom budú na smiech.

elektrinu si vyrobíš aj na svojej streche. palivo sotva.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

A čo keď človek má len 1/10000cinu svojej strechy? Kde si potom vyrobí elektrinu? Bude šľapať na bicykli popri tom ako bude piť svoje latté či aká je tvoja predstava?

V roku 1950 bolo v Slovenskej republike 823 158 trvalo obývaných bytov, ktorých počet sa do roku 2021 zvýšil na 1 736 505.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Lebo ty predpokladas, ze sidliska budu koncepcne fungovat rovnako ako teraz so spalovakmi. No nebudu. Problemom dotacii EV je v tom, ze dotacie mali byt na infrastrukturu a nie na kupu vozidla. Nie je az taky problem vybavit aktualne parkovacie miesta nabijackami. Nie je problem to ani uregulovat s nabijanim aby neklakla siet. Problem je, ze 99% ludi a aj energetikov si mysli, ze sa nezmeni koncept fungovania a predstavuju si to tak, ze keby sa teraz vsetky auta vymenili za EV tak co s tym. Toto a takto logicky fungovat nebude. Ten system sa zmeni. Ale ano, kym to tak nebude, tak si EV kupim az ked budem mat dom a vlastnu FVE.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ano, plan EU nieje aby kazdy kto ma dnes spalovak ho vymenil za elektromobil. Plan je aby 2/3 ludi ktory maju dnes spalovak nemalo auto a aby vyuzivali iny sposob dopravy, napr. bicykle, kolobezky, zdielanu dopravu pripadne verejnu dopravu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Planovat mozu co chcu ,to sa vie x krat zmenit. Ale ano, formu regulacie uz potrebujes dnes aj na urovni neokresnych miest, lebo ludia "potrebuju" 3 vehikly na byt. Taketo auta sa dnes kupuju za cenu priemerneho bicykla a preto sa neda nikde parkovat, lebo aj socialne pripady potrebuju aspon 2 auta. A druhy dovod je, ze ta verejna doprava nefunguje. Ked sa budem vediet dostat z miesta A do miesta B pohodlne bez komplikacii a nebudem na to potrebovat auto, strati sa zmysel jeho vlastnenia. Minimalne to vyriesi tretie+ auto v domacnosti a vyrazne zredukuje aj to druhe. Kazdopadne sme odbocili od temy, lebo ako hovorim - vybudovat nabijacku a uregulovat to nie je taky problem ako sa prezentuje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jáj, stará dovrá Lada Niva pred domom istí všetko!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Krtkujeme...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ADAM 84
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, istí všetko. Je to také staré hrdzavé ťažítko. ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

toto nie je zrušenie zákazu, toto je len zreálnenie zákazu a povolenie výnimiek.
takto budú môcť automobiky predávať elektroautá pre plebs, kým milionári si budú naďalej kupovať superšporty so spaľovákmi.

ale tiež si myslím, že toto by mal vyriešiť trh. fandím elektromobilite. hoci doteraz to nebolo moc presvedčivé, mám dojem, že už sme sa dožili doby, kedy sa to začína preklápať. výkonnejšie baterky, rýchlejšie nabíjanie, nabíjacia sieť sa rozrastá, dokonca pokročili aj recyklačné technológie na batérie.
Hovorí sa, že technológia dosiahne zrelosť vtedy, keď ju vlády začnú zdaňovať. ;-) A to sa už deje - zavádzajú dane za km pre elektroautá (UK, Spain), lebo spotrebné dane z palív akosi začínajú chýbať.

Takže správna otázka znie, že kam sa automobilizmus posunie o 10 rokov. Dovtedy všetci vymeníme autá aspoň raz, takže je šanca na významnú zmenu v trendoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Supersportiaky so spal motorom koncia! uz tam nemaju ako zvysovat vykon.
Jednoduchsie to spravis s ele motorom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

s tvojou logikou uz davno mali skoncit aj formule. Paneboze, preco si umoznil aby internet mal kazdy mentol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ziadna ropa a plyn sa tu netazi. Takze pre nas je lepsie postupny prechod na ele auta. Sak preto stavame tie atomovky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A uran sa tazi a spracovava kde?

Frantikov z Afriky vykopli, takze uz nemozu drancovat ale len kupovat za trhovu cenu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto treba vytvorit "migrantsku miliciu" , ktora dobije uranove polia spat v afrike, teda ak chcu zostat v EU, ak sa im nepaci , pa pa...

Subsaharci su taky premnozeny, zeby bojovali za misku ryze...

Rusi dobili svoje uzemie z nerastnym bohatstvom mierumilovne?? Euroamericania(predtym nez zradili vlatnych) dobili severnu ameriku mierumilovne?

Musime v EU zacat byt pragmaticky a vytvorit rozumnu EU armadu a z migrantov vytvarat pre nas uzitocnych zoldnierov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeš ísť prvý.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Znies ako nejaky vytrety konspirator, idem ta udat ako potencionalne skodlivu osobnost pre system demokracie, az moc premyslas. Tvoja IP bola loadnuta, extrahovana z komentaru a uz sa ti nainstaloval pegasus do mobilu, asi by sme mohli pohonit nad tym, co mas na displeji.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár