
neprihlásený
|
Štvrtok, 12. marca 2026, dnes má meniny Gregor |
|
|
Výkonný český Turris router dostupný v lacnejšej verzii, bez WiFi
Značky:
Českoroutery
DSL.sk, 10.3.2026
|
|
České združenie CZ.NIC stojace za známou českou značkou routerov Turris začalo aktuálne ponúkať lacnejšiu verziu nového výkonného routeru Turris Omnia NG, ktorá nemá zabudovanú podporu WiFi.
Nový model Turris Omnia NG bol uvedený do predaja na konci minulého roka a je pomerne výkonný, má ale pomerne vysokú cenu. Predávať sa začal za cenu 12.7-tisíc Kč, čo je aktuálne v prepočte približne 521 eur.
Nová verzia má označenie Turris Omnia NG Wired a je nezanedbateľne lacnejšia. Oficiálna cena zrejme nebola oznámená a u jednotlivých predajcov sa líši, dá sa nájsť aj za cenu pod 10.5-tisíc Kč, čo je v prepočte cca 430 eur.
Turris Omnia NG má oproti predchádzajúcemu modelu Omnie výrazne zlepšenú konektivitu. Má dva 10-gigabitové SFP+ porty, štyri 2.5-gigabitové Ethernetové porty, zabudovanú podporu najnovšej generácie WiFi 7 v 5 GHz a 6 GHz pásme a WiFi 6 v 2.4 GHz pásme s využívaním štyroch antén pre WiFi.
Pripravený je tiež na rozšírenie o podporu pripojenia k mobilnej 5G sieti, keď má M.2 slot pre modem pre takúto sieť, dva sloty pre SIM a dodatočné štyri pozície pre antény.
Nová verzia Turris Omnia NG Wired má rovnakú špecifikáciu, nemá ale zabudovanú podporu WiFi a nemá žiadne antény. V prípade potreby sa dá ale v budúcnosti rozšíriť aj o podporu WiFi pomocou ponúkaného kitu.
Turris Omnia NG, kliknite pre zväčšenie (foto: CZ.NIC)
Router je postavený na štvorjadrovom 2.2 GHz 64-bitovom ARMv8 procesore, 2 GB RAM a 8 GB eMMC flash pamäti. Zároveň má ďalší M.2 slot pre pripojenie NVMe SSD.
Na prednej strane má farebný IPS displej s rozlíšením 240 x 240, na ktorom môže ukazovať aktuálny stav ale napríklad aj rozličné konfiguračné informácie vrátane informácií pre pripojenie k WiFi.
K štandardnému modelu sa dodáva až 90-Wattový zdroj. Presnú spotrebu výrobca neuvádza, router ale nemá takúto vysokú spotrebu a rezerva je k dispozícii pre napájanie rozširujúcich komponentov a zariadení vrátane napríklad SFP modulov, mobilného modemu, SSD, ďalších diskov pripojených cez USB. Router je chladený pasívne.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
joke jak prasa
Od: geňo
|
Pridané:
10.3.2026 17:03
ceny týchto nových turrisov sú joke
mikrotik ponúkne riešenie na vyššej úrovni a za zlomok ceny
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: cvk
|
Pridané:
10.3.2026 18:47
Môžeš dať nejaký ten Mikrotik s Wifi 7 a 10 Gb portami?
Podľa mňa to nie je projekt zameraný na zisk. Je to malosériovka, takže nemajú úspory z rozsahu.
Nerobil som si analýzu tohto modelu. U pôvodnej Omnie som pozeral, ako si ich ľudia ladia, ale v podstate som nenašiel lepšie komponenty. Používajú kvlitné antény a dizajn majú urobený celkom dobre - pohrali sa s detailami. Keď som pozeral konkurenciu v tom období som nenašiel nič zásadne lacnejšie s porovnateľnými parametrami.
Nevýhodou môže byť Open Wrt a Wifi ovládače. Vraj to nie je najlepšia platforma na Wifi.
Aj SW aj HW majú open source. Všetko majú zverejnené. Bežný človek to asi neocení.
Turris sú skôr zariadenia pre nadšencov. Skúšali aj niečo jednoduchšie a lacnejšie MOX. NG je zas asi zamerané na malé firmy. Ak by im to nikto nekupoval, asi by sa nenamáahali s vývojom, ale dieru do sveta neurobia.
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: FGbviu
|
Pridané:
10.3.2026 19:34
Napr. novy hAP be³ ma WiFi 7, 2.5Gbit porty, ale nema SFP+ porty. Mikrotik ma vo vseobecnosti vyfailovane WiFi. Za podobnu cenu by som siel skor cestou (ked robime sietovanie):
- RB5009 router
- managovatelny Gigabit switch s SFP+ a aspon par PoE portami
- maly 2.5Gbit nemanagovany switch s SFP+
- overene WiFi AP
Rozdelis to na jednotlive diely, lahsi upgrade v buducnosti a rozdirovanie WiFi. Jednotlive komponenty prepojis cez SFP+ a mas 10Gbit backbone. Cenovo si na tom mozno o par desiatok eur viac, ale mas neskonale flexibilnejsi setup, ktory zvladne ovela viac.
Nevravim, ze Turris je zly napad, ale Mikrotik ma viac nastaveni a hlavne sa pouziva, takze po internete najdes kopec rieseni na rozne problemy + overeny a dlhotrvajuci support (updaty RouterOS).
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: buzerant
|
Pridané:
11.3.2026 10:59
Závisí, či potrebuješ WiFi 7 a 10 Gbps porty. Ak by to niekto s 10 Gbps fakt myslel vážne, siahne po poriadnom 10 Gbps switchi a nie po zariadení s 2 takýmito portmi.
WiFi 7 ponúka také rýchlosti, ktoré reálne nedosiahneš, lebo budeš limitovaný samotnými zariadeniami, resp. ich flash modulmi a radičmi, zaťažuje to ale aj procesor. V podstate WiFi 7 je niečo ako PCIe 6. Existuje, ale nemá praktické opodstatnenie. Podobne ako 10 Gbps je v SoHo, kam je tento Turris orientovaný, tiež na dve veci.
Turris OS neponúka zďaleka toľko možností ako OS od MikroTiku. Áno, môžeš si tam dať aj dačo iné, alebo sa s tým serkať cez konzolu. Otázkou je - načo? Načo, keď niekto iný má hotové riešenie za menej?
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: pellegrini
|
Pridané:
11.3.2026 11:04
Verzia Omnia NG bez WiFi je lacnejšia asi o 20%. Mohli urobiť aj verziu bez SFP, čo by zase stlačilo cenu dolu. Displej je tam tiež na dve veci, nakoľko ľudia nestoja pred routrom a nesledujú blikanie diód či údaje na displeji.
Skôr to chcelo transformovať starú Omniu 2020 do nového hardvéru, úspornejšieho a rýchlejšieho. WiFi 6, 6x 2.5 Gbps port, 2x USB, slot ma microSDXC, cenovka 200 € a bol by to fasa router na také to domáce žuvanie.
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.3.2026 12:12
> Mohli urobiť aj verziu bez SFP,
Nie, ked chcu 10 Gbit. SFP+ je lacnejsie ako 10GBase-T.
> WiFi 6, 6x 2.5 Gbps port, 2x USB, slot ma microSDXC, cenovka 200 € a bol by to fasa router na také to domáce žuvanie.
Ty chces vlastne Mikrotik hap be3 ( MA53UG+HbeH) :-) Wifi 7, 5x 2.5 Gbps, 3xUSB (z toho jeden USB-C), microsd, matter+thread, 150-180 eur.
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.3.2026 12:21
A kto kupuje router schopny uroutovat 10 gbit a s wifi?
Nikto, to je ta vec. Totiz ked mas 10 gbit uplink, tak mas aj 10+ gbit lan a tym padom aj 10+ gbit switche. Core switche su jadrom tvojej siete, nie router. No a ked mas takuto vybavu, tak to mas niekde v racku. Racky maju taku vlastnost, ze su urobene z kovu a elektromagneticke vlnenie cez ne ide dost blbo. Preto nechces mat wifi tiez v racku, lebo tvoji useri budu mat dost blby experience. Takze mas externe AP (jedno az N).
Takze toto je produkt pre par nadsencov, ale nie prakticky vyuzitelny. V praxi, ked ides na cenu, si kupis par veci od mikrotiku alebo ubiquiti, vyskladas z toho lepsie riesenie a este aj usetris voci tomuto.
A to este nespominam TurrisOS. V praxi asi jediny routrovy os, ktory dokaze pri update zresetovat svoju konfiguraciu, alebo jej cast. Rano sa zobudis a nejde ti net, lebo v noci sa updatol. No nekup to.
|
| |
Re: joke jak prasa
Od: kokotko123
|
Pridané:
11.3.2026 14:52
Tak tak. To, že má 10 Gbps SFP+ porty neznamená, že reálne zvládne routing takéhoto trafficu.
|
| |
Re: presne toto
Od: d9rk5t9do
|
Pridané:
10.3.2026 20:26
Cena nevadi, pretoze dizajn je velmi revolucny. Ostatne routre vyzieraju ako plastove hracky.
|
| |
Re: presne toto
Od: Berg
|
Pridané:
11.3.2026 8:52
Presne. Dizajn je veľmi dôležitý.
A je to svetový unikát, krabica s WiFi anténami. Vyzerá úplne ináč ako tvoj domáci TP-Link.
Pri routeri ~500 EUR ma nezaujímajú specs, ale aby nevyzeral ako plastová hračka.
|
| |
Re: presne toto
Od: Roland Batorovsky
|
Pridané:
11.3.2026 11:53
Pri tej cene to ma fungovat dokonale a vediet spravit kavu. Nejaky dizajn mozem jebat, aj tak to kazdy strci do skrine ci nejakej diery a zabudne. To asi len ty sa este stale musis chvalit, ze mas doma wifi ako pred 20 rokmi.
|
| |
Re: presne toto
Od: erika7
|
Pridané:
11.3.2026 14:44
Niektori si ho davaju do skrine, niektori na chladnicku, niektori vedla telky. Tp-link je oproti tomutu turrisu nieco ako moderny kompjutr z wishu. Tak isto kolko mas zavrety svoj notebook a kochas sa pohladom na neho v zavretom stave?
|
| |
Re: presne toto
Od: starsi
|
Pridané:
12.3.2026 2:21
Aj vlajky Galaxy S aj iphones, aj honory vyzieraju tie drahsie premiovo, hadaj preco magor? Ty si taky kolik co jazdi na multiple a tvrdi, ze ma 7-ckove bavo a je to to iste. Dizajn patri k reprezentovaniu premiovosti a tou turris ovplyva, ty mentol.
|
| |
Re: presne toto
Od: Berg
|
Pridané:
12.3.2026 6:19
Jaj ty si ale chápavý.
Hotový Sherlock. Ako si uhádol, že mám doma WiFi?
|
| |
Banana PI R4?
Od: SanchoSK
|
Pridané:
11.3.2026 9:26
No neviem, mama BPi-R4 uz asi rok, ma to 2xSFP+, kopec portov vratane SIM slotu, 4GB RAM, eMMC, ale aj M.2, microSD a neviem co vsetko. A stalo to 100 EUR. Napajane je to obycajnym USB-C zdrojom.
Cely asi isli hore, uznavam (vdaka, AI!), ale aj tak je to vyrazne menej, ako Turris.
A je podporovany OpenWRT.
Cize nie, dakujem.
|
| |
POCHOPTE PROSÍM
Od: ÓmManiPadmeHum
|
Pridané:
11.3.2026 11:22
Prepacte, ale radarovu stanicu do domacnosti si dnes moze dat len totalny ignorant. Wi-fi je nudzovka, nie na bezne pouzivanie.
Potom, ak vam zhora vystavia dlh este aj za ozarovanie susedov, ktorych ohrozujete a nicite im zivot tymito radarmi, snad sa nebudete divit, ak vam alebo vasim bliznym navrhnu ozarovanie.
Kludne si to majte, ale na chalupe tak minimalne 40 metrov od najblizsieho domu!
Ak by ludia tusili, ze ich problemy castokrat nastavaju, ked si volajaki ignorant da hento domov, krompacom by boli schopni rozbit v ramci sebazachovy aj celu spolocnu rozvodnu skrinu! Nemate ziadne pravo umiestnit vykonny radar do blizkosti ludi a nasledky za to ponesiete
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: ferinko
|
Pridané:
11.3.2026 16:45
Alobalovu ciapku na hlavu a spoko ...
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: alobal24
|
Pridané:
11.3.2026 20:14
Uzemnenu, ci neuzemnenu?
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: Itechnick
|
Pridané:
12.3.2026 2:35
Ak clovek neni celkom tupy, Wi-fi router s dosahom desiatok az stoviek metrov aj ked ho ponuka akoze zdarma operator, proste nie je tak celkom vasa vec, ak mate susedov. Obcas nosim so sebou EMF merak, ked mi zakaznik nic netusiac tvrdi, ze zrazu nespava, chodi po doktoroch, boli ho hlava, strieda sa u neho teplo a chlad a zistite, ze operator dal 2 metre za stenu nový 5GHz Wi-fi router s dvoma alebo troma vykonnymi antenami, povedali by ste mu to? Bezny alobal aj v patdesiatich vrstvach neriesi nic, nepoznam sposob na odtienenie, z hladiska odrazov nesmu byt podla mna pouzite ziadne kovy ani grafit, uzemnit treba aj magneticku zlozku EM poľa! Ako? Magnetmi? Ja neviem!
A na odtienenie BTSky v blizkosti domu nestaci ani pol metra hruby tehlovy mur. Pani, prestahujte sa! A dochodkyna povie: Nemam kam!
Odchadzam s placom a neviem, co im mam povedat
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: Itechnick
|
Pridané:
12.3.2026 2:53
Totizto, neviem ani to, kam by sa mali dnes prestahovat!
Nejake experimenty s tienenim sme robili, starsie 2,4GHz sa daju odtienit ako tak, tieto nove routre neviem ako odtienit, mozete dat aj grafit na cely byt aj hruby plech aj kovovu klietku okolo routra, a bude to vcelku este aj v susednych bytoch hovno platne a tu zmenu od instalacie tychto Wi-fi niektori citia na desiatky metrov! Merak vam ukaze mozno 0, ale ked date cez to volaco stahovat alebo video, niektori ludia sa zrazu idu aj s profi tienenim bytu posrat, nemozu dychat, maju zrychleny pulz, chodia po doktoroch, nespia, dusia sa, zeru tabletky na tlak zrazu, maju problem sa sustredit, je ich vela! Po case v takomto prostredi, niektori potom uz viac neznesu ani bezdrotovu mys! Telo uz potom reaguje aj na ovela slabsie EM pole ako na akutnu hrozbu, kazdy ma ten prah iny, nove Wi-fi citim aj ja a je mi zle v niektorych bytoch, kde bolo predtym uplne dobre
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: Itechnick
|
Pridané:
12.3.2026 3:16
Poznam typka, co vedel presne urcit, kedy je na routri u jeho suseda aktivita. Typek ma tak odtieneny byt, ze nas merak u neho ukazuje 0uW/m2. Ale akonahle sme u suseda zapli Wi-fi, vedel to hned pri starte a on sa isiel posrat, tvrdil, ze je to stale extremne silne (zvlast pri starte a ked je tam aktivita) tep mal nahle minimalne 120 a viac, za chvilu sa zacal dusit, nemal sancu tam vydrzat ani desat sekund! Bud su to odrazy, lebo to tienenie nevieme dokonale uzemnit alebo ide o magneticku zlozku (co ja viem?) Poriadne magnety na uzemnovacich kabloch to zlepsili, stale vsak neobyvatelne! Tienenie grafitom alebo hrubymi Al foliami nedoporucujem! Domnievame sa, ze aj pri beznom uzemneni dochadza k nebezpecnym odrazom, na zaklade posudku citlivych ludi ktori sa osvedcili ze vedia detekovat EM polia, je iste, ze technicky 0uW/m je hovno platne a tienenie Al alebo grafit je obrovske riziko bud koli magn. zlozke resp. skor sa javi byt ze koli odrazom
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: ITechnick
|
Pridané:
12.3.2026 3:36
Zaverom toho vsetkeho je, ze asi nesmu byt na odtienenie EM ziarenia pouzivane vodive materialy ako kovy, hlinik a ani grafit! Hrube kovy ako aj v niekolkych vrstvach specialne Al folie maju asi 24 hodin nieco ako absorbciu, potom ci uz so zemnenim alebo bez, bude situacia si myslim ze este horsia ako pred odtienenim, je jedno, co ukazuje merak, uz vieme, ze nula na meraku nemusi byt celkom nula!
A teraz co? Viete to dokonale uzemnit a zarucit sa, ze ste nevytvorili odrazy a ze tam nebude indukcia? Merak ukazuje nula a vnimavy osvedceny clovek firme co im to odtienila povie, ze je to horsie nez predtym! Vseobecne, kov, vacsie kovove plochy alebo predmety v byte (ani pruziny v matracoch) nedoporucujem, neviem ako kovova strecha, skor nie ako ano
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: ITechnick
|
Pridané:
12.3.2026 4:42
Zabudol som vam povedat, ze aj ked mam 130kg, nosim stale slipy velkosti S.
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: náhľad na vec pro lite maxx
|
Pridané:
12.3.2026 3:38
Vysvetlis mi, preco ked som 5g telefon zabalil do neuzemneneho alobalu, zrazu stratil signal, pretoze sa na neho nedalo dovolat? Bol to normalny, tenky, svacinkovy Al-obal.
|
| |
Re: POCHOPTE PROSÍM
Od: náhľad na vec pro lite maxx
|
Pridané:
12.3.2026 3:42
A este mi vysvetli, ci si uplne drbnuty alebo nejaky kuchar casnik pobehujuci s merakom. Pretoze ked nieco odtienis, obalis si byt grafitom alebo cim len chces, ma to druhu stranku: vsetky vysielace v tvojom byte budu vnutri davat odrazy a mobil bude vysielat vyssim vykonom, pretoze ma dynamicky regulovany vykon a utlm predsa z tlmenia bytu. Ty budes nejaky tiktokovy vedator.
|
Pridať komentár
|
|
|
|