
neprihlásený
|
Pondelok, 13. apríla 2026, dnes má meniny Aleš |
|
|
Napriek zvýšeniu cien pamätí dodávky PC narástli
Značky:
PCpredaj
DSL.sk, 12.4.2026
|
|
Hoci už od konca minulého roka sa výrazne zvyšujú ceny DRAM pamätí aj flash pamätí a tým aj náklady na výrobu počítačových zariadení a očakáva sa zníženie dopytu po PC, v prvom štvrťroku dodávky PC medziročne ešte nezanedbateľne narástli.
Uvádzajú to analytické spoločnosti IDC aj Gartner.
Podľa IDC počet dodaných kusov sa zvýšil o 2.5% na 65.6 milióna, podľa Gartner o 4% na 62.8 milióna.
Podľa oboch spoločností dodávky v prvom štvrťroku narástli aj práve kvôli nárastu cien, nie napriek nárastu. Podľa Gartner distribútori v prvom štvrťroku zvyšovali skladové zásoby, keď nárast cien počítačov sa má prejaviť až v druhom štvrťroku.
Podľa IDC k rastu prispela aj migrácia z Windows 10 a nové uvedené produkty.
Tradične najväčším výrobcom bolo aj v prvom štvrťroku Lenovo. Podľa IDC malo Lenovo 25.2% podiel, HP malo 18.5%, Dell 15.7%, Apple 9.5% a Asus 7.2% podiel.
Podľa Gartner malo Lenovo podiel 26.5%, HP 19.3%, Dell 16.5%, Apple 10.6%, Asus 6.7% a šiesty Acer 6.4% podiel.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
RAMka
Od: Jaaasom
|
Pridané:
12.4.2026 16:27
Ono sa im to predáva, keď na Win11 z základe dajú 4 GB RAM a 256 GB SSD...
|
| |
Re: RAMka
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
12.4.2026 19:01
Ved to im dopraju kralovsky, Win11 pozaduju aspon 4GB a 64GB HDD, takze ak im daju 256GB SSD, je to vlastne kralovska pohostinnnost ;)
|
| |
Re: RAMka
Od reg.: ToSomJaKarol
|
Pridané:
13.4.2026 8:05
Moja 486tka funguje aj dnes velmi dobre, vobec netusi co je to ten Win 11 a je spokojna.
|
| |
Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Teror
|
Pridané:
12.4.2026 16:51
Áno, narástli, pretože prišiel koniec podpory Windows 10 a aj ľudia vidia čo sa deje, že je zle, tak si chceli kúpiť ešte svoje posledné PC.
Predaje budú už iba klesať. Nadnárodné nenásytné technologické korporácie ani nechcú aby mali doma ľudia PC s vlastným operačným systémom, aby mali doma uložene svoje dáta na diskoch.
Pretože chcú aby všetko sa riešilo cez cloud tzn. dátové centrá, úložiská. Časom nebudeme mať doma žiadne dáta, ani operačný systém a ani PC. Pretože aj nový Windows už má byť v cloude, na ktorý sa len pripojí zákazník cez zariadenie. Samozrejme to všetko za paušálne poplatky s obmedzením. Čiže záver: NEBUDEŠ NIČ VLASTNIŤ A BUDEŠ ŠŤASTNÝ - Vaše WEF :-/
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Berg
|
Pridané:
12.4.2026 18:30
Hej, rast ceny RAM a SSD sposobili, ze nic nevlastnis.
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Teror
|
Pridané:
12.4.2026 18:44
Nebudeš vlastniť časom nič, to je len začiatok procesu teraz... To sa nedá spraviť zo dňa na deň. Ale začalo to a ľudia tak nebudú kupovať tie PC, nemysli si... Ceny spôsobili to, že dosť ľudí si nekúpilo PC, aké chceli, alebo aj vôbec. Mnohí to stihli pred tým zdražovaním, alebo počas procesu, keď ešte tie ceny nešli tak vysoko... Ale ceny stále stúpajú, tie komponenty budú ešte drahšie a aj nebudú dostupné. Takto odstavia aj autá na pohonné hmoty... Nenásytné dátové centrá hltajú pamäte, disky SSD aj HDD atď. Výroba komponentov sa len začala presmerovať pre AI... Myslíš si, že o 5, 10, 15 rokov si v pohode kúpiš lacno PC niekde v obchode? Nebuď smiešny. Podnikateľov aj s ich PC obchodmi zlikvidujú. Jednak má prísť digital ID napojené na digitálnu menu v mobile, ktoré ma ovládať AI. Ani ti nedovolia si kúpiť PC aj ak by bolo v ponuke. Ale už aj SONY s novým PlayStation 6 upúšťa od prepojenia s PC... Smer je zlý - nenásytné pažravé dátové centrá s cloudom a AI - DIGITAL NWO.
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: optimo
|
Pridané:
12.4.2026 19:01
AI technológie prinášajú vyšší stupeň optimalizácie rôznych procesov, čo bude mať v konečnom dôsledku lepšiu využiteľnosť surovín, ale aj iných nerastných zdrojov
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: ...
|
Pridané:
12.4.2026 22:25
Jasne, a svist ju potom balil do folie.
Mnoho z nas ma vlastny domaci cloud. Firmy si svoje citlive data zacinaju strazit rovnako a von sa neposiela nic, co nemusi. Ze ty si sa pokakal, lebo si nieco myslis alebo ti niekto nieco nataral je tvoj problem.
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Jaasom
|
Pridané:
13.4.2026 0:30
Firmy chcú myslieť na bezpečnosť, chrániť si svoje dáta a odrazu príde eFaktúra a budú štátom nútené posielať VŠETKY a CELÉ svoje faktúry nejakým poštárom, čo sú neznáme firmy domáce alebo zahraničné, a jediným predpokladom pre digitálneho poštára je čistý register trestov nejakej osoby a môže tieto super citlivé dáta zbierať ktokoľvek.
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 6:56
Faktury su odkedy citlive data?
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: fakture
|
Pridané:
13.4.2026 10:56
Od volakedy predtym
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Berg
|
Pridané:
13.4.2026 6:53
Židojašteri to majú úplne vymakané. Okrem AI majú aj stroj času.
Od 1989 si nenadobudol žiadny majetok, lebo v 2026 vzrástla cena "bežnej" kapacity RAM o 50 EUR.
Áno, ceny stále stúpajú a stúpajú. Dnes si už mlieko nekúpim za 1KČs.
Kde sú tie časy, kde ku kúpe nabúchaného počítača z JZD Slušovice stačilo predať štyri 4-izbové byty.
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: alaksk
|
Pridané:
13.4.2026 10:57
Je ten židojašter teraz pri tebe?
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: mor_PH_eus
|
Pridané:
13.4.2026 7:13
preco by som mal byt stastny, ak nic nevlastnim? nechapem tomu tvrdeniu...
|
| |
Re: Ste mimo? Je to súčasť NWO
Od: Altered
|
Pridané:
13.4.2026 10:46
Pretoze keby vlastnis vela veci, bol by si smutny.
|
| |
DDR MODULY
Od: Bergie
|
Pridané:
12.4.2026 17:28
Toto je skvelá šanca, ako zarobiť daľšie miliardy do môjho ram-kového impéria.
|
| |
Re: DDR MODULY
Od: Berg
|
Pridané:
12.4.2026 18:30
Ano
|
| |
ceny uz idu dole
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
12.4.2026 23:21
Ceny RAM modulov už idú dole, takže tá AI bublina sa končí.
Ono to ani nebola až taká katastrofa, lebo už 20 rokov máme ceny na 10€/GB, takže tak aj ostali, ibaže potom stáli tie 128GB moduly 1200€ a z toho sa išli mnohí posrať. Ak ale padnú na polovicu, tak by sme mali situáciu, že bude stáť RAM <10€/GB, teda možno ~ 5€/GB, čo by bol tiež úlet.
|
| |
Re: ceny uz idu dole - HAHA nebuď naivný!
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 0:10
AI nie je žiadna bublina, to je oblb s tou bublinou pre naivných. AI tu s nami bude nastálo, tie najväčšie AI dátové centrá, ktoré hltajú RAMKY sa ešte len začínajú budovať. Oni potrebujú aby AI bol vládca sveta - ide o NWO - čiže digitalizácia, digitálne peniaze v mobile, napojené na digital ID + sociálny kredit po vzore totalitnej Číny. Skrátka budujú pre nás digitálny svet, riadený umelou inteligenciou, naspäť sa to nevráti a tiež nič nespľasne, nemá čo, ty bublina! :-D Bude zle. NWO sa blíži a bude nás život riadiť robot - AI. :-/
|
| |
:-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 0:23
Veľké technologické firmy na čele s Amazonom, Microsoftom a Googleom sú presvedčené, že éra, kedy sme vlastnili výkonný hardvér doma, sa končí. Nahrádza ju model „Cloud PC“. A nie je to len marketingový ťah – ekonomická realita trhu s čipmi nám možno nedá na výber.
Prečo sa to deje práve teraz?
Dôvodom, prečo sa táto vízia stáva realitou práve v roku 2026, nie je len pokrok v rýchlosti internetu, ale najmä umelá inteligencia. Výrobcovia čipov presmerovali väčšinu kapacít na výrobu AI akcelerátorov pre dátové centrá. Komponenty ako SSD, pamäte DRAM či grafické karty sú pre spotrebiteľov čoraz drahšie a vzácnejšie.
Keďže postaviť si výkonné domáce PC sa stáva luxusom, „prenájom“ výkonu cez cloud sa začína javiť ako jediná ekonomicky zmysluplná alternatíva.
HP, Microsoft aj Amazon už naskočili na vlnu
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 0:24
Trh sa už prispôsobuje. Nie sú to len teoretické úvahy, ale reálne produkty, ktoré vidíme okolo seba:
Microsoft: Predstavil Windows 365 Link, malé, uzamknuté zariadenie pre firmy, ktoré nerobí nič iné, len streamuje Windows z cloudu.
HP: Na veľtrhu CES 2026 ukázalo EliteBoard AI PC – počítač zabudovaný priamo v klávesnici, ktorý funguje na princípe tenkého klienta.
Amazon: Svoje streamovacie kocky Fire TV Cube postupne transformuje na pracovné stanice cez službu WorkSpaces.
Je to bublina alebo nutnosť?
Bezos je známy svojimi presnými predpoveďami, no aj on sa niekedy nechá uniesť sci-fi víziami (ako kolonizácia Marsu). Súčasná mánia okolo AI dátových centier a cloudových počítačov môže byť obrovskou bublinou, ktorá bude mať problémy so splácaním dlhov.
Pre bežného používateľa je však výsledok rovnaký: Ak budú ceny hardvéru naďalej rásť kvôli dopytu po AI, „cloudový počítač“ sa môže stať štandardom nie preto, že ho chceme, ale preto, že si klasické PC už nebudeme môcť dovoliť.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 0:30
Chcú aby bolo všetko za mesačný poplatok a oni budú ako feudáli vyberať poplatky za každú IT službu.
Za používanie Cloud PC si budeme platiť, budeme sa chcieť hrať? Najprv zaplať potom sa hraj! Budeš potrebovať vlastný priestor na dáta? Zaplať! Toto bude katastrofa pre nás, obludný biznis pre nich! :-/
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Asi takto
|
Pridané:
13.4.2026 6:48
Vsak toto, zlate feudalne casy. Platil sa len desiatok, dnes chce feudal zo zlatej vane 50%.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: sdfdsfds
|
Pridané:
13.4.2026 8:27
vzhladom na to, ze ta minuskuju si myslim, ze sa tvoje predpovede vyplnia. bohuzial.
mlada generacia, a to myslim tak do 25-30, je jednoducho ADHD retardovana. im staci pausal, pretoze rodicia platia pausal. rodicom je to jedno, lebo im tymi prachmi zapchaju hubu.
nebudes nic vlastnit sa pomalym varenim zaby plizi do reality, resp slovensky napisane - skutocnosti.
nevadi, ja uz pracujem na tom aby som bol sebestacny aj mimo IT, stac mi jedlo a teplo, a budem sa pozerat na "civilizaciu" par rokov, do nejak dokopem, dozijem.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 7:54
Pre bezneho usera to moze byt jednoduchsia cesta ako si spravovat vlastne PC. U hrania ak sa vyriesia dalsie komplikacie, to moze byt tiez zaujimava alternativa a ze sa to bude platit? No vsak zadarmo nie je nic, takze je to uplne normalne. Navyse mnoho ludi za hranie uz dnes plati rozne gamepassy a zilami im to netrha. Rovnako ako sa radi predhanaju v tom, kto ma rychlejsi negarantovany internet miesto toho aby si to zoptimalizovali na nejaku realnu potrebu.
To iste data - ak nechces platit za cudzi priestor, mozes si vytvorit sukromny vlastny cloud. Mozes si ho prevadzkovat a mozes si nakupit HW aky uznas za vhodne. Nikto a nic ti nebrani a ani v buducnosti ti branit nebude.
A ti co si to vedia zratat si vyberu podla toho co sa im oplati viac. Cize vlastne nariekas kvoli tomu, ze budes mat vacsi vyber.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: dsfdfdsfd
|
Pridané:
13.4.2026 8:31
holy nezmysel, matematicky nikdy nikto nedokazal obhajit, ze prenajom je vyhodnejsi. ak by bol, nikto by nevlastnil, ani ten majitel/kapitalista/akcionar.
mam dokaz, moj 14 rocny intel 1.gen stal 1000eur, fical 24/7 bez jedineho padu. to je 168 mesiacov. to je 5.95eur mesacne. samozrejme b som musel toto pocitat trochu sofistikovanejsie, ale nechce sa mi. nechce sa mi zapnut ani AI, aby mi to spocitalo (pretoze by som ho musel overovat).
nic v zlom, ale tazko by tomu niekto mohol konkurovat. dnes mam PC za 200eur, beat that.. ak mi vydrzi 10 rokov, co verim ze nebude mat problem...
alebo inak. kupil som PC za 60eur.. 8GB RAM, intel9th gen, 256NVme.. kto mi chce dokazat, ze toto by sa mi oplatilo prenajat? stavime sa?
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 9:10
Ten tvoj holy nezmysel sa mi rozoberat nechce, lebo by to bolo na dlho a aj tak by som tu hadzal hrach o stenu. Kazdopadne ja netvrdim, ze PC nebudu - to tvrdi ten co tu vyssie vypisuje hluposti. 200€ pc ti vydrzi 10 rokov ledva na nenarocne pouzitie, u hrania to bude ine. Moj 2500€ pc vydrzal 6 rokov. Aktualne je sice stale dost vykonny, ale proste zastaral, tak som zlozil druhy za -/+ to iste. Pri mesacnom pausali 50€ a pri dostupnom vykone highend GPU a CPU by to uz bolo lacnejsie. Ale to nie je o tom ze PC idu zaniknut, ani ze budu extremne drahe ale ze budes mat na vyber dalsiu moznost. Mne nedava zmysel ani gamepass, za rocny pausal by som zaplatil viac ako za vsetky hry co mam v gameliste, ale kopec ludi to tak robi a netankuje ich to.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: dgdfgfd
|
Pridané:
13.4.2026 9:16
toto sa mi paci, ako rychlo odsuddis 200eur pc.
je to i5-12500 s 32GB RAM a NVMe nema zmysel spominat
ale bezi mi tam hromada virtualziacie, PC je na linuxe a je stabilny, teploty stabilne, preco by nemal vydrzat? ak mi 14 rokov drzal a virtualizoval intel asi i5-670 tak preco by tento nevydrzal 10 rokov?
hry hram v skutocnom zivote.. ta hra sa vola zazitky..
pisal som skor o pracovnom pc. samozrjeme herny mozno traifam vedla, hry som hraval ale prestal som, bola to zabava slintat nad 64MB RAM, ked som vlastnil 32MB RAM a o grafiakch ani nepisem, to boli casy..
je vysoko pravdepodobne, ze tie hry su zamer s vysledkom Cloud PC. MUSEL by som si ist zahrat nieco nove, aby som porovnal ten graficky zazitok z hry.. Len nepoznam nikoho v okoli, kto by mal velmi dobru hernu zostavu, pamatam si skor FarCry1 na max detailoch.. to spravanie vody, atd, akby som to porovnal, bol by som objektivnejsi.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: dsfdsfds
|
Pridané:
13.4.2026 9:20
este k tomu steam/gamepass/gamelist a co ja viem co.. samozrejme ze om bol pirat hier v mladosti, ale nikdy uz len z principu nepristupim na dotovanie hier, ktore nemozem vlastnit v offline svet, samozrejme legalne zakupene. nemusi nutne byt na fyzickom nosici, moze byt na "disku", ale liencia.. nie dakujem.. pretoze potom majitelia dotycnej hry mozu prestat udrziavat server a hry "vypnut" co potom.
samozrejme pisem o offline hrach, singleplayer, nie multi.. kedze to je ina dimenzia, jednak zazitok, ale ked mohol fungovat CS , quake, unreal tournament offline na LAN Party, preco nie aj tie moderne.. proste odmietma byt zavisly na vyrobcovi, na jeho milosti a nemilosti.. moje vypocty a kalkulacie jasne hovoria, ze oplasti sa vlastnit (dom/byt), idealne dom, pretoze ak je pasivny, stoji v pohode do XY eur mesacne, lenze dane to kazia, ale to je ako strcit roxor Saganovi do predneho kolesa.. a porovnavat neporovnatelne (fyziku "dom stoji ale nic nestoji" a umele navysenie dani / nakladov) je zlozite..
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 9:32
Aj stare hry musis na konci dna cracknut ak mali odvolavky na funckncy server. Priklad - assasins creed 1. Vypli servery a nespustil si ani offline singleplayer. Bolo treba riesit crack. Nehovoriac o tom, ze "stare" hry mali problem, ze hoci vlastnis fyzicku kopiu, tak ti bola figu platna lebo na novom OS a HW si to uz kvoli optimalizacii nespustil.
A aktualne cez rozne platformy je prave to udrziavanie aj starych titulov celkom dobre. Takze je to presny opak toho co si myslis.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: sdfsdfdsfs
|
Pridané:
13.4.2026 10:00
ponuka dopyt..
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 9:18
Tu nejde len o peniaze, koľko to stojí, ale nebudeš mať vlastné programy, hry, fotky nič... Nebudeš si môcť ani inštalovať čo chceš... Nič nebude tvoje, navyše to bude pod totálnou kontrolou, sledované a obmedzované... Teraz si na svojom PC robíš po svojom, potom to nebude už možné, ukladáš a sťahuješ, inštaluješ si, čo chceš... Potom ti napr. taký Google/Mrkvosoft nariadi iba aplikácie ktoré sú v úvodzovkách vhodné... Za väčšie objemy dát v cloude sa nedoplatíš a kto vie, či ti bez kontroly vôbec dovolia ukladať tam, čo chceš...
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: dfgdfg
|
Pridané:
13.4.2026 9:24
okrem ineho, samozrejme je to tema "paranojoa" silne pochybujem, ze mi vedenie microsoftu pracovalo na cloude amazonu.. konkurencia by mohla kriticke veci ukradnut.. samozrejme bezny Janko z Kezmarku (alebo Janka), nie su zaujimavi "ciel" spionaze.. ale s AI, Ai by vedelo vyhodnotit prvotny napad extremne lahko a urkadnut know how zacinajucej firmy.. ak je listovana na burze, mohla by ukrandut aj zaverecne spravy a zobchodovat ich za milisekundy na burze, atd.. taketo abritraze pre zle nastaveny system boli mozne a Ai bude este moznejsi...
tu nejde o to, ze mam na PC nieco "co nemam mat".. nie, nemam.. PC ma prestal bavit, ale tu ide o elementarny/zakladny princip "slobody" aspon ako takej..
priklad: ak by vedel zamestanvatel, ze je zena tehotna, mohol by ju legalne skor vyhodit, ako ona ukaze papier, ze je tehotna. a kedze takyto "leak" mohol nastat z dovodu "cloud PC" ovela jendoduchsie, ako bez neho, je to jeden priklad, kde je to seriozne aplikovatelne na "Janku z Kezmarku"
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 9:25
Pises sprostosti, je to tvoja viera ale nic viac.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: duhsadasuob
|
Pridané:
13.4.2026 9:32
len cas ukaze, ci pise hluposti alebo trafil do cierneho, pripdane niekde medzi..
inak by ma velmi zaujimalo, ci by si bol ochotny podelit sa s internymi uctovnymi dokladmi.. mas vsetko uplne 100% OK ?
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 9:44
Ziadne cas neukaze, je to jednoducho hlupost. Moje data su moje data a ulozim si ich na svoje ulozisko. Chces povedat, ze nebudu vyrobcovia diskov, flash diskov atd, NAS a dalsich? Lebo kto povedal? Tu sa nejako vsobecne veri na nejake "svetove" elity. Na krasnu ukazku toho ako by to dokazalo fungovat staci ist na domovu schodzu. A v pripade monopolizacie trhu sa objavia zakonite dalsi hraci, alebo ludia zacnu veci bojkotovat.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: gfdgdfgfd
|
Pridané:
13.4.2026 9:55
monopolizacia trhu neexistuje?
myslis ze mozes konkurovat VISA / MC ?
skus to.. mal som firmu, ktora sa o to snazila.. nemalo to cenu.. s kapitalom problem nebol.. ale to skoda vysvetlovat
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: ...
|
Pridané:
13.4.2026 10:01
Ano mozes, vola sa to priamy bankovy prevod. Dokonca dnes chodi okamzite. Este nieco?
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: dsadassd
|
Pridané:
13.4.2026 10:12
nerozumies, priamy konkurent VISA MC znamena, ze ak si urobis eshop, nebudes zavisly na ich infrastrukture, ktoru tu opisovat nebudem.
drzia si svoj oligopol.. to je moj nazor a moje skusenosti.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: asdasdas
|
Pridané:
13.4.2026 10:13
a stripe nie je moznost, je korupcny.. tak isto ako bazos napriklad - drzi "svojich" a konkurenciu maze..
ale tak, nepredpokaldam, ze by si do toh ovidel hlbsie, 99% ludom stacia chlieb a hry..
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: rudollfo
|
Pridané:
13.4.2026 9:49
Uvazujes ako typicky gay.
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: asdasdas
|
Pridané:
13.4.2026 10:00
uvazujes ako niekto s IQ 140, tak aj argumentujes
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: Teror
|
Pridané:
13.4.2026 11:13
Už aj nové smartfóny nemajú slot na pamäťovú kartu. :-/ Tam ťa to odkazuje ukladať si do Google Cloudu cez net. Jednak platíš za prenos objemných dát, ktoré nahrávaš a jednak paušál za úložisko. Potom príde aj daň za dáta... :-/
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: lolololol
|
Pridané:
13.4.2026 10:03
prenájom výpočtového výkonu a diskového priestoru dáva zmysel - ako prenajímateľovi tak aj nájomcovi, inak by neexistovali Microsoft Azure, Google GCS, Amazon AWS atď.
to, že to nedáva tebe zmysel v tvojom konkrétnom prípade, je v poriadku, vlastniť všetko a nevlastniť nič sú dva extrémy, väčšina ľudí žije niekde medzi - napr. vlastní byt, ale apartmán/chatu na dovolenku si prenajíma(pritom tú chatu/apartmán tiež niekto vlastní a tomu to neprekvapivo tiež dáva zmysel)
|
| |
Re: :-/ Bude zle, AI ide ďalej krvavou cestou
Od: sdsadas
|
Pridané:
13.4.2026 10:12
ved ano, mat na vyber, je OK
ale diktovat "toto uz nie" tak to uz nie.
a krivit trh s poplatkami pokutami a danami je to iste, ako diktovat..
aj samotny internet, je "prenajom", ale napriklad pozriet film 1x a mat ho na VHS/DVD/HDD je vlastnenie.
este lepsi prikald je hudba.. vezmi si ze za kazdy odohraty kus mp3 by si musel platit napr 1-2cnety..
a najlepsi priklad bude asi porno...
|
Pridať komentár
|
|
|
|