neprihlásený Nedeľa, 3. marca 2024, dnes má meniny Bohumil, Bohumila
Tesla vybuduje bezplatné nabíjacie stanice v EÚ, pokryje aj Slovensko

Značky: Tesla Motors / TeslaelektromobilynabíjanieSlovensko

DSL.sk, 6.3.2014


Spoločnosť Tesla Motors, výrobca elektromobilov značky Tesla, v tomto roku výrazne rozšíri svoju európsku sieť rýchlonabíjacích staníc.

Spoločnosť to oznámila tento týždeň.

Spoločnosť pre podporu predaja svojich elektromobilov budovala doteraz najmä v USA sieť rýchlonabíjacích staníc, na ktorých si majitelia jej sedanu Tesla Model S môžu nabíjať svoje vozidlá zadarmo.

Model S má podľa údajov výrobcu na plne nabitú batériu maximálny dojazd 426 km, na rýchlonabíjacej stanici sa pomocou 120 kW za pol hodinu batéria nabije na dojazd cca 270 km.

V USA spoločnosť sieťou na začiatku roka prepojila západné a východné pobrežie USA, v Európe má zatiaľ iba 14 nabíjacích staníc. Podľa aktuálne zverejneného plánu do konca tohto roka sieť výrazne rozšíri a rýchlonabíjacie stanice pribudnú okrem iného vo Veľkej Británii, Francúzsku, Belgicku, Švédsku, Taliansku, Španielsku, Portugalsku ale tiež v Rakúsku.


Plánovaná sieť rýchlonabíjacích staníc a pokrytie dojazdu v Európe (obrázok: Tesla Motors)



Vďaka výraznému rozšíreniu siete sa výrazne zväčší pokrytie zóny dojazdu nabíjaním iba v tejto sieti a v zóne bude takmer celé Slovensko.

U Modelu S, ktorého cena začína v EÚ na 67 tisíc eur, je okrem rýchlodobíjania k dispozícii aj možnosť výmeny batérie za nabitú, ktorá trvá cca do dvoch minút. Táto možnosť je už spoplatnená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple nevyšla iniciatíva vlastných MicroLED displejov, zatiaľ zrušila ich nasadenie
F1 sa presunula na ďalší kanál Nova Sport, zatiaľ ho má iba jeden operátor
Softvér samoobslužných benzínok nezvládol dátum 29. februára
Česko ide zlepšovať mobilný signál vo vlakoch ďalšími spôsobmi
Windows 11 pridal podporu pre 80 Gbps USB


inzercia



Diskusia:
                               
 

Super konecne si so sebou nebudem musiet nosit nahradne baterky
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Rumunsko nieje v dosahu, takže keď pôjdeš domov budeš si musieť zobrať baterky.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

tu je pekne vidiet ako s nami (madarsko, cesko, polsko, slovensko) vsetci rataju
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

klikam na to ze to je widget gmapy a bacov falus on to je DZ~EJPEG
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

kolko takych aut by sa na slovensku/cesku/madarsku/polsku predalo? ludia tu to nepoznaju, nevedeli by co maju zavidiet, ved to vyzera ako obycajne sportove auto ;)
za to take velke cierne tankoidne BMW, to susedov porazi :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zap.Slovensko, ani ne 30tisicove mesto a uz sa tu premavaju dva modely S. A to sa tu to auto ani nepredava. Tak nehovor ze by tie stanice nebolo treba aj u nas.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jasne treba to. Na každé auto jedna stanica..
rentabilné pre teslu :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

prepac, ze som ani jeden z tych exemplarov nestretol :D
ale trh s teslami je na slovensku uz asi nasyteny na 100% ;)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ja som to auto uz osobne videl :) jedna cervena tesla stava v piestanoch pri stanici. Je to pekne auto z dialky sa da pomylit z aston martin.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej. V Piešťanoch je ešte jedna TESLA.
Hneď za TESCOm.
:-)

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

myslite tieto tesly? http://dopice.sk/8N5
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale on ma mozno pravdu v NR viem o jednej verejnej nabijiacej stanici. Donedavna som si myslel, ze sa nikdy nepouzije a par dni dozadu som tam videl cervenu Teslu S.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V NR sú 3 stanice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedy tam stáva? Chodím na stanicu denne a ešte som ju nevidel, aj keď je pravda, že áut si moc nevšímam...
Odpovedať Hodnotiť:
 

par krat som ju tam videl v nedelu do obeda, ked chodievam od priatelky na vlak.. cca 100 metrov od stanice smerom k centru.. konkretne je to tesla model S. Nabuduce ju vyfotim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej v NR su 3 stanice. jedna na wilsonovom nabrezi, jedna za OC MAX a jedna na cabajskej ulici. Po NR behaju elektromobily vacsinu si nevsimnes lebo som tu klasicke ludove auta, ktore nerozoznas stylu vw up a pod. Okrem nich beha po meste par elektrosportiakov jedna biela Karma a videl som este jednu ale ta len prechadzala cez NR asi, tusim 2-3 Tesly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...na take to vnutromestske/kratke medzimestske vylety ako stvorene! Vie niekto ako je na tom toto auto s udrzbou? Som total amateur, takze netusim ake su naklady napr. na rok (opravy, udrzba, etc.) - kazdopadne problem s vymenou oleja asi odpadava :-)
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Udrzba nie je ziadna... Nemusis chodit dokonca ani na garancne prehliadky... Platis len za elektrinu + nejake spotrebne veci ako brzdove dosticky atd...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Pozor! Nabíjanie na TESLA staniciach je plne zdarma. Aj v USA aj v EU.
http://www.teslamotors.com/supercharger

Takže auto je drahšie ale neplatíte už za benzín a to vám veľkú časť sumy vráti. Navyše na životnosť batérie máte záruku na výmenu.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jasne aj skylink ponukal programy zdarma .... Nikto ti nic neda zadarmo. Ak to robia ako promo, tak kvoli tomu aby zvysili vyrobu a za elektrinu platit budes pri dobijani - hadam si naivne nemyslis, ze ti prevadzku bude dotovat este firma ....
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No neviem. Pri cenach oproti nakladom si tie dobijacie stanice zadarmo mozu dovolit... Hlavne ak maju zarucene, ze na tom neprerobia (zivotnost baterie)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tesla's Battery Swap Only Takes 90 Seconds, Costs $60-$80
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No uz vidim ako mi pocas kavicky niekto "vymeni" bateriu ... a mozem ist stopom :-D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pozerali ste cenník tesla? to auto sa oplatí jedine ak najazdíte denne 10000 km (aj to so spotrebou Ska z 90tych rokov)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Myslím, že podobná diskusia sa viedla aj pri zavádzaní prvých benzínových staníc a prvých aut...

... dnes si už bez nich život predstaviť nevieme.

A pre tých čo ešte vedia používať mozog: skúste o výhodnodti/nevýhodnosti zavádzania elektromobilov porozmýšľať v kontexte so zmenšujúcimi sa zásobami ropy a zhoršovaním životného prostredia (ktoré je na nezaplatenie)


Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Skor by som veril Elonovi Muskovi, ako Skylinku.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Zdarma je pojem relatívny. Za elektrickú energiu zaplatí kupujúci pri kúpe auta. Napr 200.000 km môže stáť 10.000 eúr, o ktoré je cena auta vyššia.
Tesla nakupuje elektrinu v obrovských množstvách, takže má úplne iné ceny ako bežný občan.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

v paríži v roku 2012
jazdílo 1740 elektromobilov
v meste bolo 5000 parkovacích miest s možnosťou nabíjania

https://www.autolib.eu/stations/
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

brzdíš motorom - rekuperácia takže brzdy nezoderieš
Žiadny olej
Žiadna chladiaca kvapalina

výťahy jazdia na na jeden elektromotor aj 30 rokov.

Baterky a ultrakondenzátory sa vyvíjajú rýchlo.

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

elektoro mobil nepotrebuje prevodovku.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ropný priemysel sa len tak nezdá.
Ešte budeme pár desaťročí dýchať smrad a exhaláty.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ropny priemysel uz davno vlastni ine moznosti a patenty aby nahradil vypadnute zisky z ropy - to si myslite, ze ti sejkovia a magnati su hlupi ludia?
A po druhe uz posledne v diskusii pri tejto teme bolo povedane, ze 12 najvecsich lodi sveta vypusti vecsie svinstvo do ovzdusia nez vsetky automobily na svete dokopy. Takze suma sumarum - ano elektromobily maju vyznam hlavne v meste na kratke trasy, kde je najvecsia koncentracia aut. A na slovensku sa vo vecsine bez auta mimo velkych miest nepohnes a dobijat to cestou z prace polhodinu - uz teraz na obycajnych cerpackach niekedy clovek caka 5-10 kym sa dostane k tankovaniu, neviem si predstavit ako niekto caka na nabitie hodinu a potom dalsiu polhodinu nabija ak su pred nim 2 auta a vynechame okamzitu vymenu.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Autá mi smradia pod oknom. Lode mi nevadia (+jazdia na mazut)
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

auto sa može v robote nabíjať 8hodín
pri nákupe 30minút
v kine 120minút
doma 8hodín (spánku je aź aź)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takže ďalšia výhoda elektromobilu

môžeš ho nabíjať doma a na pumpu nemusíš chodiť.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Doma???
Čítaš vôbec tie energetické nároky???
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Auto sa dá nabíjať aj z 220v zásuvky, len to trvá celú noc.


Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Aké auto?
Už je dávno 230V AC v zásuvkách.

Tu píšu o príkone na rýchlonabíjanie až 120kW!!!
Ak by to aj bolo rozložené na 8 hodín, stále mi vychádza 15kW!
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

nočný prúd je lacný
rýchlo nabíjanie je menej účinné

ja mám na dome 3 x 25A 22kW
v robote 3 x 63A =43kW
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

elektro mobil sa dá nabiť aj z 110V americkej zásuvky



















...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nech sa páči, vyskúšaj si to...
Hodiny Ti pretočia ciferník.
Ale to máš možno Ty na novom dome.
Takých silných rozvodov do domácností je stále pomerne málo.
Veď načo aj!
Ešte si zober cenu tej nabíjacej stanice.
A 25A zásuvka je nejaká stará, že?
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

nedrístaj a račej googluj.

Charging your Nissan LEAF® at home is easy with a 240-volt home charging dock. [*] All you have to do is plug it in. It takes about five hours to go from empty to a full charge with the 6.6 kW onboard charger

Čiže elektromobil sa dá nabiť
za 5hodín / 240v /6,6kw

Máš ešte ďalšie problémy a komplexy?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A Ty o čom píšeš?
Si zrátaj ako málo energie takto ako si napísal dodáš batérií...
Prečítaj si ešte raz článok a pozri si, či je u vás doma možné len tak pomimo ostatné spotrebiče ťahať hol len tých tvojich 6.6kW a pozri si aj cenu takým nie tuctových nabíjačiek na také obrovské batérie!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

tri postrehy:

1) Este mi vysvetli, ktory bezny el. rozvod v barakoch vydrzi 6,6 kW prikon, kedze vsade su 10A a 16A istice? Ten 16 A konci na 3,5 kW a 25 A konci na 5,8-6,0 kW.

2) To si mam akoze kvoli nabijaniu auta v garazi rodinneho domu (pretoze na sidlisku pri cinziaku je to nemyslitelne) prerabat elektricke rozvody v celom baraku a davat tam mumutie istice viac ako 25 A?

2) To je 33 kWh na jedno nabitie, teda cca 33*0,15 € = 5 € na jedno nabitie s dojazdom 426 km. To mame 1,17 € na 100 km. Co je este menej ako 1 liter benzinu/nafty na 100 km. Ano je to 4x lacnejsie jak nafta a 6x lacnejsie jak benzin. Absolutna basencia nabijacich stanic v SR z toho robi dnes v podstate nezmysel. V podstate dojazd je iba 213 km, kedze sa musim vratit aj spat, pokial na ceste k mojej destinacii nie je ziadna nabijacia stanica.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

si kúpiš auto za 30 000eur
a nedokážeš si dohodnúť s elektrárňami vyšší istič a prerobiť zásuvku do garáže?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nejde len o istič. Niekto musí schváliť tak silnú prípojku. To totiž nie je len tak. Aby mal nejaký barák napríklad 50kW prípojku, to je sakra veľa. Ak je takých na ulici niekoľko, treba aj transformátor vymeniť, silnejšie rozvody a všeličo čo s tým súvisí.
A ešte niečo, neviem koľko taká baterka váži, ale určite to bude viac ako 50kg, takže na ukradnutie bude treba techniku.


Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ajajaáááj Pjetro,

nechcem byť k tebe zlý a tak potlačím svoj vrodený zmysel pre sarkazmus a veľmi citlivo ti vysvetlím niektoré nejasnosti. Nakoniec doplním malý výpočet.

Slovo "barák" je podľa všeobecnej mienky "dom". Nie byt v paneláku. Dom. Neviem o dome, ktorý by mal hlavný istič menší ako 32 ampérový.

Každý rodinný dom v dvadsiatom prvom storočí na našom krásnom slovensku je ku Gabčíkovskej elektrárni pripojený 3-fázovou sústavou, väčšinou v rámci "baráku" 3FTNS.

Poďme teda ku finálnemu výpočtu:

3x230x32= 22kW

HALLELÚÚÚJA, istič v bežnom baráku to ustojí, môžeš si kúpiť TESLU. Keď budeš svoj prívod zaťažovať len na polovicu tak aj tak máš za tri hodinky nabité.

Ešte ti chcem poďakovať za ten žart, že "mamutie ističe 25A". Pobavil som sa, náš prietokový ohrievač v kuchyni má mamutí istič 25 kW, je to takýto vesmírny stroj:
http://dopice.sk/8Mj
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

... má mamutí istič 25A, samozrejme ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To Neviem: nie som vyuceny elektrikar a tvoje argumenty neodmietam. Viem len, ze ked v kuchyni v cinziakovom baraku pustim el. trubu (cca 3 kW) a k tomu kanvicu (cca 1,5 kW), tak poistky letia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze mi nie je absolutne jasne kde (na parkovisku?) a ako (so svojimi 10A a 16A isticmi) by take auto nabijal cinziakovy clovek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty tu o com ako pises, co je 6,6 kW? Ak mas 24kWh bateriu a chces ju nabit 220V, pri 16A to mas cca 3,5kW. 24/3,5 to mas 6,85 hodiny pri 100% ucinnosti. Iste mozes mat aj 32A istice, to ale na 220 nikto nema. Skratka a dobre, Leaf nabijas celu noc. A potom mozes prejst 190km :) co je oficialny udaj, takze to vydel tak dvoma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo preco pocitate s 230 AC, ked na dome mas bezne zasuvku na 400V. Neviem ci tie auta su tak retardovane urobene pre nabijanie (nehladal som udaje o moznostiach o nabijani, takze brat s rezervou) takze nevidim dovod, preco by nabijanie malo byt problem.
Samozrejme druha vec je v akom stave ma vecsina ludi elektricku instalaciu, pretoze tam su zvecsa najvaznejsie nedostatky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nočný prúd je lacný?

(Nepíšte mi ko*otiny na monitor).
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

:-)
ach ty marha
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To že máš niekde 3-fázovú 63A zásuvku ešte neznamená, že z nej aj toľko môžeš ťahať!!!
A zvlášť na starom dome 22kW.
Si sa s koňom zrazil??
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Starý dom nové rozvody.
Elektro kotol má bežne 6 kW, 9 kW, 12 kW, 14 kW, 18 kW, 21 kW , 24 kW a 28 kW
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Len idiot si dnes dá čisto elektrokotol.
Teda pardon, česť výnimkám čo na to majú...

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

plyn je drahší ako elektrika (pokiaľ nemáš kondenzačný)
časí sa menia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ano, presne ako pises, 1kWh pri plyne stoji 0,05€, pri elektrine 0,15€. Drahsi ovela...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ZSE sadzba DD3 0,10 EUR/kWh
starý plynoví kotol má účinnosť len 60%
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyhodnost dd2 vs dd3 si musi prepocitat kazdy sam (pri elektroaute by to zrejme bolo jasne) lebo denny prud je v d3 drahsi jak v d2 0,138 vs 0,124. Vacsina ludi ma podla mna tarifu d2. Navyse vacsina ludi byva v cinziadkoch a bytovkach, to mam vyhodit predlzovacku von oknom ci? Elektroauto je momentalne nepouzitelna hracka pre bohatych - preto sa Tesla "predava" a povecme Leaf nie. Keby boli dostupne male 100kg jadrove reaktory, ze ti to auto pojde 30 rokov, alebo cojaviem 5kg, ze pojde rok, potom kupis za 1000€ novy, rozsiria sa elektroauta. Zatial je lepsia cesta palivovy clanok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

najlacnejšie je uhlie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavisi od konkretnej oblasti. Najlacnejsie je kurit plynom - aspon v mojom regione. Drevom len v pripade, ze si ho vies "zadarmo" zohnat, doviezt, mas ho kde skladovat a nie je ti luto zadrbat volny cas pilenim a vytesovat sa ako "lacno" clovek poriesil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ko... - uz radsej nic nepis.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Čiarka sem, čiarka tam.
Tomu tvojmu slovenčinovému guľášu <Nie mám doma solárnu elektráreň> poriadne nerozumieť, asi len tušiť, čo básnik myslel.
Teraz máš alebo nemáš doma solárnu elektráreň?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, aj doma.
120 kW pol hodinu, alebo 6kW desať hodín.

Inak to pokrytie Slovenska je vtip. Okolo poslednej nabíjacej stanice v Rakúsku spravili kružidlom na mape kruh podľa dojazdu...
Takže nabijete v Reichu zadara a v Košicoch vám zostane vyflusnutá baterka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobiť si baterku môžeš aj doma.
Mapa ukazuje že môžeš prejsť Európu na zadarmo

dobíjacie stanice sú aj na slovensku:
NS Košice
NS Bratislava
NS Poprad
NS Nitra

link (vymazať medzere):
http://www.zelenabuducnost.sk/wps/
portal/zb/domov/e-mobility/
kde-najdete-nabijacie-stanice/!ut/p/
b1/
04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOLd_Q
2dLZ0MHQ38vd0MDTydAtxM_V0
cjd3dTfSDi7P1C7IdFQFT1J0t/

Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosim vysvetli mi, ako si mam na sidlisku pred cinziakom v noci nabijat auto.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dobrá otázka...
:-)
Aj doma to bude paráda, lebo ani netuším na aké napätie sa tá batéria nabíja. Ak napr. na 48V, tak by tam boli tiež celkom slušné nabíjacie špagátiky k tej batérií...
Doslova hadičky na vodu...
:-)

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kúpiš si garáž?
alebo
vo Francúzku (paríž) sú bežne po meste parkovacie mestá na dobíjanie elektromobilov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kúpiš si mesačný lístok na trolejbus :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno 12 lodí...
Alebo aj 1 štart amerického raketoplánu ako ostatok za jeden rok!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Keď nikto nebude chcieť benzín a naftu zlacnie.
Lode budú môcť jazdiť na benzín a nebudú musieť páliť mazut.

Raketoplán mi neštartuje pod oknom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Odkedy raketoplat spaluje benzin, naftu, mazut?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Píše sa tu aj o bordeli do atmosféry.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Raketoplán pokiaľ viem spaľuje kvapalný vodík a kyslík, z čoho vzniká vodná para.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

mal aj prídavné rakety na tuhe palivo

už nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto sa hrá na Maniaka??
A dokonca konečne prišiel na to, ako si ho zeregistrovať?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prihlasovacie meno:
3Maniakx
heslo:
debylsom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prihlasovacie meno:
x2Maniakx
heslo:
pijanko
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm, a ďalej?
Daj ešte jeden.
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyvijaju sa rychlo, ale do obehu sa dostavaju akosi velmi pomaly :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby som bol z Texasu a mal vlastné ropné pole, skupoval by som patenty na baterky, aby ich nemohol nik vyrábať.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

musis liat vodu do ostrekovacov a dofukat pneumatiky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

blbost! Ma to vsetko to co klasicke auto, len nemusis menit olej. Zato stoji 3x viac a po 5 rokoch mozes menit bateriu v cene novej oktavie.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

na "cerpacke" si das vymenit bateriu za nabitu a bude. spoplatnene to sice je, ale asi nie cenou novej baterie
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

bateriu musis pri spiatocnej ceste vratit, inak zaplatis ovela viac ako len samotnu vymenu [nejake rozdiely v opotrebovani atd]
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved ti staci namiesto nabijania vymenit na cerpacke bateriu za nabitu, bude ta to stat urcite menej ako platit oktaviu, a bez cakania 5-tich rokov :-)
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

fuuha, skoro rovnaka odpoved
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a ked si docitas clanok do konca, precistas si aj "je moznost vymenit bateriu za nabitu" - pochybujem, ze to bude za cenu oktavie.... ono treba trosku rozmyslat a nie dristat
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

no ved to.. ta bateria ma hodnotu pol auta, si myslis, ze len tak ti ju vymenia na cerpacke za 10€, ze? Lebo tolko ma cca hodnotu 60kWh. Alebo 50$ alebo 100 alebo hocikolko :) si naivny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na bateriu sa vztahuje zaruka 8 rokov alebo 100 000 mil. inak cital som ze jej hmotnost je az 450kg. dve baterie a hned mas tonu nebezpecneho odpadu. teraz neviem co je ekologickejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

treba naliat vodu do pnenumatik a nafukat ostrekovace!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Adrique, niečo si si poplietol... abo logol?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pozri dokument who kill the electric car a okrem ineho sa dozvies aj o udrzbe
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri si tuto fotku: http://dopice.sk/8LW tu v podstate vsetky mechanicke casti auta. Raz som to sasi videl na zivo, odchadzal som s otvorenou hubou.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kasli na toto forum, v cechach uz par kusov beha po cestach, nakontaktuj sa na ich majitelov - ochotne ti zodpovedaju na otazky, maju aj stretka. A co sa tyka ceny - Ked porovnavas s dajakou fabou - tak je to drahe . Ale TESLA je ina kategoria. A ked porovnavas vykonovo , atd, s vyssou triedou, tak nezaplatis viac, ako za dajake klassicke auto vyssej triedy so silnym motorom ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechapem preco v podstate mini firma ktora s vyrobou aut nema nejake extra skusenosti dokaze vyrobit taketo auto.
Ako je mozne ze maju taky vysoky dojazd? Maju fakt nejake specialne baterky, alebo preco ich nevie skopirovat konkurencia?
Inak po velmi dlhom case konecne krasne auto z USA.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

vsetci to vedia vyrobit, ale nikto nema zaujem to vyrabat, lebo ropa, tesla asi nema ziadne ropne pole, alebo tam robi par cestnych ludi ;-)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To by som aj chapal keby realne nikto elektromobily nevyrabal, ale vyraba, len su to strasne sracky, bud mini picoviny, alebo dojazd 150km.
A teraz ked vidia ze tesla rastie ako besna, tak by som teda ocakaval reakciu.
Lebo vidim to tak, ze Tesla tymito stanicami si buduje moonopol, a novy hraci na trhu budu musiet mat kopatibilny system nabijania a vymienania baterky s teslou, a predpokladam ze tesla to ma patentovane, cize zarobi kralovsky.
Samozrejme az cas ukaze ci cesta tesli je spravna.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ono tie elektromobily sice vyrabaju aj iny, ale ako hovoris strasne sracky. Oni vobec nemaju zaujem to vyrabat, to vyrabaju len naoko aby vsetky tie EU a podobne komisie nemohli nadavat na kartel atd. Proste oni to vyrobia, naschval ako nepouzitelnu sracku a vedia ze to ajtak nebude nikto kupovat resp. len par chorych ludi no a tym padom je vlk nazrany aj koza ostala cela.

To je ako s dualsim mobilmi u nas. Ano vzdy boli nejake dostupne, aj priamo od velkych vyrobcov ako Samsung atd ale boli to vzdy take strasne a pomale nepouzitelne sracky ze to nikto nekupoval. Pritom na azijskych trhoch mali aj maju 2simkove verzie s este lepsimi parametrami ako u nas vlajkove lode s 1sim, preco niesu/neboli dostupne aj tu? Lebo operatori, lebo lobbing, lebo...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

inymi slovami, vdaka dotaciam z EU na konkretne francuzske/nemecke projekty elektrickych auticok sa v europe budu koncerny spoliehat na dokurveny trh a financnu podporu unie. srat na inovacie, ved nam za to nik neplati. potom sa jedneho dna zobudia, ako sa zobudili americania ked nezvladali konkurovat japoncom v automobilovom priemysle.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

dualsim - lebo ich nikto nechce. pozri si sikmookych - tam mas skoro vsade highend dualsim. alebo V-ckove mobily. ziaden problem. mobily s klavesnicami tiez.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

kolko stoja originalne nahradne diely na bezne auta?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stačí si pozrieť, kto je majiteľ a čo všetko už dokázal, a každému musí byť jasné, prečo to robí. Človek s víziou, čo hľadí do vzdialenejšej budúcnosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozno len ine spolocnosti nemaju tak odvahu. Predsa len cena nie je najmensia, v Nemecku tusim pytaju za najlacnejsiu motorizaciu 70k€.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cestni ludia = cestari ?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Tajomstvo úspechu jeho batérii tu je v tom, že ich začali vyrábať vo veľkom, sériovo a novou technológiou. Navyše sú to malé batérie spojené do packov. To dáva výhodu v chladení. Takže niekoľko inovácii dokopy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bolo k 18650 lion clankom ktore su v kazdom notebooku uz vyse 10 rokov?

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

automobilky okrem skladania komponentov zarabaju hlavne na motoroch a prevodovkach. v elektrickom aute ti staci jednoduchy elektricky motor a prevodovku netreba vobec. teda sucasne automobilky nemaju ziaden zaujem vyrabat (teda uz len skladat) nieco na com nezarobia tolko ako zarabaju teraz.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A ja ze preco su tie elektromobily take lacne.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Nizky predaj (cena), vysoke naklady za marketing a technologie (v zasade fixne naklady nech predas 10 alebo 10 000 000 kusov). Inak si to moc neviem vysvetlit...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nooo baterka je draha. pritom by stacila mala lacna baterka + extender.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Fanusik tamtungu sa pita: A bue sa dat nabyjat aj samsung galaxy ket my vidrzi cca pol dna?
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Jasné, uš sa prypravuje koncovka, budež ho mať nabytí za 3 sekundi a potom ty vidržý dva tížtne
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Mas tam chybu. Spravne ma byt "Fanusyk".
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

no teda ti si teda dal gramatike, po s sa nikti nepise y ale len i
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ak naschval pises i/y obratene, tak:
*fanusyk, *galaxi, *vidrzy

ak si iba neuvedomujes zaklady gramatiky:
*pyta, *nabijat, *vydrzi

tak ci tak rovnaky pocet chyb ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale aspon to skusil :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na ten sedan od TESLU sa čaká tak v priemere 3 až 4 roky. Je to otázka prestíže, jedno také auto v meste a hneď je na parkovisku fúúúra ľudí čo sa chce pri ňom odfotiť.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

na trhu je ešte len okolo roka, čiže podľa teba ho ešte nikto nemá? :-) či všetci tí ľudia to objednávaní už v 2010? :-)

Čakacia doba je 4-6 mesiacov a aj to najmä kvôli tomu, lebo zatiaľ majú len jednu fabriku, v Californii a kúsok to trvá vyskladať auto a poslať 2 tony z Californie + papierovačky
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Tak dlho netrva ani z californie poslat 50999 iphoncekov!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Osobne som este nevidel na Slovensku v premavke auto cisto na elektrinu. Napr. vo viedni ich vidím vzdy plno, ale tu v zivote ani jedno. Fico by mal dat na auta s cisto elektrickym pohonom nejake danove ulavy, ale to by toho trtka hranateho nenapadlo.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Sukromne ani ja, ale ako firemne su v eone, a celkom dost. Ale su neuveritelne hnusne
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hnusne? Isto si videl Tesly? Lebo tie auta su krasne.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

To je vec vkusu a tiez si myslim, ze su hnusne,
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Hovoril o cistych elektromobiloch nie o tesle. A nie teslu som nazivo nevidel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som videl aj nazivo, je rovnako pekna ako na obrazkoch.
Samozrejme, ze nie u nas... :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo by mal dávať? Čo je čisté na elektromobiloch? Jadro, uhlie, paroplyn? Aká je efektivita elektromobilov, ako zaťažuju baterie životné prostredie, aká je ich životnosť, kde ich budeme likvidovať? Každá dotácia do tzv čistých energii je len zákonom schválena korupcia a plýtvanie verejnými financiami. Vždy to dopadne tak že ostatný to budu musieť zaplatit, tak ako v čechách dotácie na kolektory zaplatili domacnosti vo vyššich cenách za elektrinu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

efektivita spaľovacieho motora je do 30%, samozrejme pri nie ideálnych otáčkach a malých rýchlostiach (do 40km/h) je to ešte omnoho menej. Elektromotor má efektivitu cez 90%.

Elektrinu vyrábame aj ekologicky, napríklad superchargre idú čisto na solárnu energiu, na Slovensku využívame vo veľkej miere aj jadrovú. Ak by sme ale využívali len fosílne palíva, aj tak by to bolo omnoho efektívnejšie, pretože elektrárne nie sú obmedzené rozmermi/hmotnosťou, čiže efektivita je tam na inej úrovni a napríklad stratové teplo vedia využiť opäť. Čiže v každom prípade je to násobne ekologickejšie
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

okrem toho netreba meniť olej, vďaka menšiemu opotrebeniu súčiastok (keďže ich je menej), ich menej končí na smetiskách a podobne.

Čo sa týka batérií, v súčasnosti spolupracujú s najväčšími výrobcami batérií na svete, aby postavili najväčšiu a najekologickejšiu továreň a výrobu a recykláciu batérií. V súčasnosti tvrdia, že väčšinu chemikálií vedia recyklovať, no reálne sa im prvé baterky na recykláciu začnú objavovať tak o 8 rokov (keďže 8 rokov má záruku baterka) a dovtedy toho ešte určite vymyslia viac.
V každom prípade si neviem predstaviť, že by zvyšky batérie po recyklácii tvorili väčší odpad, ako cez 10 000l spracovaného a vypáleného benzínu, čo spotrebuje bežne auto za svoju životnosť
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

8 rokov je pekna doba na pyramidovy efekt.

na druhej strane taky vw golf cng http://dopice.sk/8LU
stoji 17850 a kombinovanu spotrebu ma 3,5kg cng => 3,5*1,154= 4,039€ na 100km! mimo mesta udavaju 2,9(3,4€)

e-up! 23450€ 11,7kwh na 100km (dojazd 160km)[poprosim dajte cenu, tu neviem]dajme nech je to 1€
cng up! 10500€ 2,9kg na 100km (dojazd 380km)3,4€

rozdiel je 2,4€ na 100km navratnost elektormobilu je potom 540000km.(ak som dobre pocital :D

takze píííííčovina elektromobily za taku cenu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keď dostaneš rakovinu tak sa pýtaj prečo ... prečo ja.

Ty asi nebudeš ekológ.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Pretoze zeries vecsi bordel ako dychas. Nech potom zakazu dizle, benzin je cistejsi. A cng je zemny plyn - co take asi moze vypustat ty rakovina?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

čo jem si môžem vybrať.
čo dýcham si nevyberiem.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ano? skutocne? Tak si skus v bratislave kupit nepasterizovane mlieko z Polany. Je to asi rovnako lahke, ako ist sa na Polanu nadychat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cng je stlaceny zemny plyn, ak mas nieco proti nemu, tak mas velky problem, lebo vsetky restauracie varia na nom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

seriózne porovnávaš Golf s Teslou? Podľa tvojej logiky by si len dement kúpil BMW alebo Mercedes, lebo golf je podstatne lacnejší s lepšou spotrebou.

Pozri si rozmery auta, triedu luxusu a priestor vo vnútri, výkon a zistíš, že to sa s Golfom porovnať nedá, ale skôr s BMW 5 alebo Mercedes E (možno aj so 7 a Skom) a s výkonovo s ich najvyššími verziami. Tam je už cenový rozdiel dosť malý, zato spotreba je štvornásobná, čiže rátaj znova


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

sorry zle som sa vyjdril, neporovnavam teslu. ale elektromibily vs ine paliva.
golf som vybral len preto, lebo mi prvy padol pod ruku a mercedes S na cng nie je.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ak myslis FVE panely, tak to s ekologiou nema nic spolocne. Vyroba panelu nie je ekologicky rentabilna a to co sa spali pri jeho vyrobe v zivote nevrati nazad. Ti obhajcovia elektrickych aut: Ucinnost nie je vsetko - je fajn, ze je taka velka, je fajn, ze je priestor pre podnikanie, ale uvedomte si, ze ak sa v zaujme "ekologie" co je maximalne dobry ojeb, vymenia vsetky spalovacie motory za elektricke - tak niekde tu energiu bude treba vyrobit a to nepokryjes za sucasneho stavu => vybudovanie elektrarni, vybudovanie novych vedeni (uz teraz je problem s pernametnym pretazovanim na niektorych usekoch napriec celou europou), nakup, prevadzka, udrzba atd dalsich regulacnych,ochrannych, kompenzacnych, riadiacich zariadeni, stanic a mnozstvo dalsieho - to su mega obrovske vydavky a hadaj kto to zaplati? A to vobec nehovorim o mnozstve nepouzitelnych akumulatorov, ktore za par rokov budu vecsi problem nez jadrove palivo, ktore privadza nocne mory zelenym ekoteroristom.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

To je zavádzajúce. Treba počítať efektivitu celeho energetickeho cyklu. Problém je že pri elektromobiloch sa palivá najskor premieňajú na elektrickú energiu v elektrárňach (s určitou účinnosťou) 30-61%, dopravujú prenosovou sústavou (s určitou účinnosťou), energetická účinnosť baterii je asi 50% (straty). Pri spalovacom motore sa palivo spaluje priamo (odpada teda celý cyklus výroby, prepravy, uchovania). Ak si len hrubo spočítaš straty pri vyrobe elektriny tak ti vyjde že spalovaci motor je účinnejší :)

Ekologia. Bohužial jediná u nás ekologicky vyrobená elektrická anergia je z vodných zdrojov (ak nepočítame zanedbatelnú geotermálnu) a tých máme málo. Kolektory, veterné turbíny sa ukazuju ako ekologicky vysoko zaťažujuce.

Takže elektromobil nieje ani výhodnejši ani ekologickejši.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

TO si teda pekne pobavil. Takze pri elektrike treba ratat s celou efektivitou cyklu, ale pri palive nie? Tvrdis, ze pri spalovacom motore odpada cyklus vyroby prepravy a uschovania paliva a pri elektrike nie? To je pekna hlupost. Podla Teba snad palivo samo rasti vedla cerpacich stanic. Samozrejme aj palivo treba vyrabat (auta potrebuju kvalitnejsie palivo, nez elektrarne. Nejazdia predsa na mazut alebo uhlie), rozvazat, skladovat. Povedzme, ze nie su straty na prenosovej sustave, ale na druhu stranu, elektrina dokaze vyuzit uz existujucu prenosovu sustavu, tj stanicu staci zapojit do najblizsieho odberneho miesta, kym palivo treba stale dovazat.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

počkaj, benzín netreba prepravovať do benzíniek? Pri preprave nie sú straty (prepravuje sa benzín pomocou perpetuum mobile)? a veterná elektrina je neekologická? Batérie stratia polovicu energie? Dnes sú to samé novinky. Len mi potom vysvetli, prečo za 100km v benzínovom aute so zrýchlením 5sekúnd zaplatím 12€/100km a pri elektrickom 3€/100km?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nemal si ty náhodov predtým nick tupček? Daj si tie otázky do googla tam máš odpovede. Ano baterie stracaju 50% kapacity, ano vetrne turbiny zabijaju vtaky a obťažuju hlukom ludi a zver. Nie všetko čo maju v Rakusku je správne a musime mať aj my. To plati aj o neefektívnych autičkach na baterky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

keby boli vsetci taki tupi,tak by dodnes jazdili ludia na paru...konecne sa nieco zacina diat
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je zavádzajúce. Treba počítať efektivitu celeho energetickeho cyklu. Problém je že pri elektromobiloch sa palivá najskor premieňajú na elektrickú energiu v elektrárňach (s určitou účinnosťou) 30-61%, dopravujú prenosovou sústavou (s určitou účinnosťou), energetická účinnosť baterii je asi 50% (straty). Pri spalovacom motore sa palivo spaluje priamo (odpada teda celý cyklus výroby, prepravy, uchovania). Ak si len hrubo spočítaš straty pri vyrobe elektriny tak ti vyjde že spalovaci motor je účinnejší :)

Ekologia. Bohužial jediná u nás ekologicky vyrobená elektrická anergia je z vodných zdrojov (ak nepočítame zanedbatelnú geotermálnu) a tých máme málo. Kolektory, veterné turbíny sa ukazuju ako ekologicky vysoko zaťažujuce.

Takže elektromobil nieje ani výhodnejši ani ekologickejši.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

elektromobil je, ale nie na baterie. celkovo robia elektromobilom zle meno a mali sa presadit skor palivove clanky alebo spalovanie vodika, nieco co je rychlejsie a efektivnejsie ako baterie.
vobec, na svete nie je tolko litia na nahradenie dnesnej automobilovej populacie, takze je to iba medzikrok
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vodík aj palivové články sú oveľa neefektívnejšie na "dobíjanie", ako klasické batérie. Pri dobíjaní stratíš minimum energie, pri výrobe vodíka je to brutal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Baterie je nejdůležitější součástí elektromobilu. V minulosti byla baterie elektromobilu nejdražší součástí vozu a navíc se vyznačovala krátkou životností. Technologický vývoj ale neustále zlepšuje účinnost i výdrž baterií elektromobilů.  Prodloužení životnosti lithiových baterií umožnila především elektronika BMS (Battery Management System).


Celková účinnost pohonu elektromobilu závisí pochopitelně také na účinnosti výroby elektřiny z primárního zdroje a energetické účinnosti použitých akumulátorů nebo palivových článků (dle použité technologie NiMH, Li-ion nebo Li-pol se pohybuje kolem 50–80 %).


Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj o bateriach, na ktorych vydrzi ntb tyzden nepretrzitej prevadzky pocuvame uz 5 rokov a stale sa hovori, ze vyvoj ide dopredu, len akosi sa nestihne do tej praxe ani dostat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nick si trafil, len sa mi nechce prihlasovať sa.

podľa wikipédie majú batérie efektivitu 50-90% a ty predpokladáš, že do elektromobilov dávajú tie najhoršie? Ak ma pekne poprosíš, pohľadám a vyrátam ti efektivitu konkrétnych batérií v Tesle
Odpovedať Hodnotiť:
 

Wiki-expert, takych mam najradsej! Vyuceny stolar ide poucovat o programovani (analogia, dnes velmi casty jav)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravda pravda pravda, ale vyroba. Vyroba baterii moc ekologicka nieje. A na zaklade tohto + ich kratkej zivotnosti som cital clanky, ktore naopak hovoria o ich neekologickosti v krajinach, kde sa vyraba elektrina z uhlia (pocitane akop celkove mnozstvo skodlivin za zivot auta pri nejakom strednom mnozstve km (cisla si zial nepamatam)) = u nas kde je jadro to je ekologickejsie, v nemecku moc nie...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ešte že teba to napadlo dávať dotácie. Koho si volil? Aby sme vedeli ktorá strana je mafia a korupcia frendly.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A maju ich aj vo VIEDNI. :))))) S toho komplexy sršia ako slama s blavackej topanky.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

vsak pockaj, az ked si to kupia panacikovia z J&T tak Fico nahodi taku ulavu ze im ich prakticky zo statneho rozpoctu budeme kupovat my
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ked nie fico tak fico určite. Prakticky schizofrenia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja hej, tusim to bol opel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v Bratislave pred Ministerstvom dopravy stávajú dve, samozrejme na miestach kde by sa parkovať nemalo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

v BA jazdi biely Nissan Leaf, nepolepeny reklamou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna Tesla je v Ružomberku.
Ináč veľmi pekné auto.

http://dopice.sk/8LO
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

inak prečo je to tu ako novinka? túto mapu prezentujú na stránke už aspoň od polovice minulého roka.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

http://www.youtube.com/watch?v=iEZkGeTK-sc#t=68
Odpovedať Hodnotiť:
 

nerozumiem tomu prepoctu co hovoria vo videu a co sa pise tu v clanku...

vo videu je ze pri 32A domacej zasuvke trva 4 hodiny full nabitie. co je 230x32=7,4kW

7,4x4= 29,4kW/h

a v texte je 120kW za pol hodinu na cca 2/3 kapacity
120x0,5=60kW/h
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mozno je to maximalny nabijaci prud, ktory tam ide len na zaciatku, postupne bude asi uberat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mne sa to zda praveze kratko, ze na 32A zasuvke to trva len 4 hodiny.
Inak povedane, ze nestihne cez domaci kabel pretiect tolko energie, aby z nej bolo schopne auto prejst 400km ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba si uvedomit, ze sa mysli 3-fazova zasuvka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Da sa kupit Tesla tu v EU ? Za kolko , v akej vybave ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

očividne nemáš PIANO
takže Tesla bude pre teba drahá
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nemam Piano, mam Yamahu keyboard

Kde sa da kupit Tesla a za kolko ?

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za 65 litrov napr v nemecku, najlacnejsia bez centralu, klimy :) nie prehanam, ale najslabsia najlacnejsia s nahmensou vybavou. Alebo si kupis cojaviem nisan pathfinder, o 2 triedy lepsie auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

z mapy pre mna vyplyva,zebudem musiet chodit tankovat elektriku najblizsie do Rakuskouhorska...dobre som to pochopil???
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mapa ukazuje ako ďaleko zájdeš a kde po ceste dobiješ baterku.
Nabíjať môžeš doma, v robote .....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do Uhorska ani velmi nie..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tá zóna dojazdu je fasa, ale čo potom z odjazdom? Je mi prd platné, že sa nabijem vo Viedni a v Poprade sa už len môžem dať odtiahnúť naspäť do Viedne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nabíjať môžeš doma, alebo všade tam kde je 240v zásuvka.
Niektoré elektromobily majú záložný spaľovací motor (generátor).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zo zaciatku na slovensku par rokov nebudu nabijacie stanice, zacinat sa ale bude s odvozom - odtahovkou do viedne, so zlavou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobíjacie stanice sú aj na slovensku:
NS Košice
NS Bratislava
NS Poprad
NS Nitra
Odpovedať Hodnotiť:
 

Faktúru za spotrebovanú elektrinu vám následne zašleme poštou.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Som cital ze tesla vybuchuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mi sme zo zenov nad tym rozmislali a nijeje to dopre stavjat taketo elrktricke stanice, lebo uz je vsetko spravene aby auta chodili na benzini a nafty potom co budu robit benzinkari slovnaft a sejkovja ked potrebuju zidki, ked budeme kupovat elektricke auta tak s coho budu zit ti sejki oni nemaju ine primy len s ropi a to ss neda inak nahradit. Ked ma so zenouv prepustja z roboti taksi mozem najst hocigde robotu to mam istoti za 400 evri, ale sejki si nic ine nenajdu ked ropa nepojde. Treba podporovst srjkov bo inak nemoze to bit.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Mna tak napadlo ze keby sa presadili elektromobily, alebo v buducnosti presadia, tak vo filmoch nebudu uz vybuchovat auta? :) Filmy by neboli uz take akcne :/ Taky remake kobra11 s elektromobilmy v roku 2030 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

bol diel kde jazdili na elektromobile a samozrejme ho rozbili :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Auto na elektrinuje kktina na Ntu, uz davno mohli vymysliet trebars karu na osladenu vodu, no kto ma hodinu cakat, kym sa mi dobije kktske auto, ked mozem za pol minuty capnut plnu nadrz? Kkti nerozmyslaju boha im luteranskeho!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jak tak pozerám na tú mapku, tá dojazdová línia konči kdesi pred Prešovom ...

Jak typické ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

dobíjacie stanice:
NS Košice
NS Bratislava
NS Poprad
NS Nitra
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak sa proces dobíjania ukončí, postúpi sa informácia o množstve dodanej energie do zúčtovacieho centra VSE a priradí sa k vášmu zákazníckemu účtu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže svojim elektromobilom za 67k € pojdem každý deň tankovať do Košíc ... cool :-D

Ale ono sa to hádam pár desaťročiami zlepší :P :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Východoslovenská energetika a.s. (VSE) uviedla v utorok 30. novembra 2010 do prevádzky prvú verejnú nabíjaciu stanicu pre elektromobily. Nachádza sa pred budovou VSE v Košiciach.

Ako podporu rozvoja elektromobility ponúka všetkým zákazníkom využívajúcim tento druh dopravy možnosť bezplatného nabíjania do polovice roka 2011.
Odpovedať Hodnotiť:
 

niejak začať treba
Odpovedať Hodnotiť:
 

povedal si Henri Ford a šturil agregat do koča...a kone predal o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto reči o pokrytí Slovenska dojazdom s dvomi nabíjacími stanicami - to je pekná hovadina. Pokial nebudú univerzálne nabíjacie stanice v každom meste, nemá elektromobilita na slovensku význam. Predsa keď vlasním elektro auto v Košiciach, nebudem chodiť nabíjať do Nitry... Však prídem domov zase len s prázdnou baterkou...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár