neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Elektromobil vytvoril nový rekord vo vytrvalostnej rýchlosti

Značky: elektromobilyrekordy

DSL.sk, 24.7.2014


Elektromobil Sunswift eVe vyvinutý študentami austrálskej Univerzity Nového Južného Walesu v stredu prekonal svetový rekord v priemernej rýchlosti eletromobilu dosiahnutej na trase dlhej 500 km, ktorú musí vozidlo prejsť bez dobíjania batérie.

Univerzita o tom informovala v tomto oznámení.

Rekord bol dosiahnutý na pretekárskom okruhu dlhom 4.2 kilometra a eVe dosiahlo priemernú rýchlosť o niečo vyššiu ako 100 km/h, presnú hodnotu musí ešte podľa oznámenia potvrdiť Medzinárodná automobilová federácia FIA.

Doterajší rekord vytvorený pred 26 rokmi mal hodnotu 73 km/h.

Sunswift eVe je solárnym elektromobilom, ktorý univerzita vyvíja aj pre účasť vo viacdňovej vytrvalostnej súťaži World Solar Challenge. Počas včerajšieho rekordu boli panely odpojené a predstavovali len mŕtvu záťaž.


Sunswift eVe (video: Univerzita Nového Južného Walesu)



eVe má panely z článkov Sunpower C60 s efektivitou 22.7% a s celkovým výkonom 800 W, 60 kg batérie Panasonic NCR 18650, dva efektívne motory vyvinuté austrálskym výskumným inštitútom CSIRO, telo z uhlíkových vlákien a maximálnu rýchlosť 140 km/h. Vozidlo je dvojmiestne.


Sunswift eVe (video: Univerzita Nového Južného Walesu)



Cieľom vývojárskeho tímu je vozidlo upraviť pre splnenie podmienok pre bežnú cestnú premávku a uviesť na trh.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami


Diskusia:
                               
 

este ze uvedenie na trh je skorej o ropnej lobby a $$$$
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

tak si zaloz firmu a zacni ich vyrabat
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

neviem potom ako sa dostala na trh Tesla model s
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Eberhard mal vela penazi a zmyslel si ze vsetky elektromobily vyzeraju jak golfove voziky a maju nanic dojazd, tak ulial trochu penazi na vyvoj a zacal vyrabat luxusne elektromobily, ktore si kupil aj Jay Leno, ktory inak vysmial typka zo Solar Taxi, co obehol cely svet
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Skusim ti priblizit dva priklady.

1. Vytvaranie vodika z vody bez elektrolyzy bol uz vela krat dokumentovany aj prezentovany na videu. Podla dokumentacie Stanley Meyer (autor vyroby vodika z vody) mal uz vyvinuty jednoduchy (nenarocny na financie) motor. Teraz si predstav, ze take auto, dokaze vyrabat kazdy zrucnejsi zivnostnik a palivo ma takmer kazdy clovek na zemi dostupne.

2. Vyrobime auto tak, ze ma obmedzeny dojazd, ma "specialnu" koncovku na cerpanie paliva, ktore si uzivatel musi cerpat z nasich cerpacich stanic; alebo si musi menit baterie, ktore mu dodame len my!

Uz chapes preco existuje Tesla? Pretoze "auto" ti nedokaze vyrobit kazdy a aktualne benzinky maximalne dostanu nanutene hadice a baterie od korporacii, ktore vlastni ta ista investicna skupina, ktora obchoduje s ropou. V horsom pripade si urobia vlastne "pumpy" ako Tesla Motors.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nenarocny na financie, zdokumentovany a vody je vsade dostatok, jednoducha vyroba.. Akosi mi tam nieco nesedi.. Ropna lobby je urcite silna, ale totk je silne susto
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A energiu to akože berie skade...?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je napriklad jeden z dokazov http://dolezite.sk/old/Vodik_bez_energie.html, kde sa autor uz priblizil no stale je este daleko od porovnatelneho vysledku. Sam pise, ze zrazu "ma problem" a nesmie o nom hovorit. Este uvadza link na podobne zariadenie, ktore sa ich pokusom podoba.

Par rokov dozadu som cital o troch Poliakoch, co uz chceli hladat komercne nasadenie... zostalo po nich ticho.

Kazdy pokus skonci schemami a dost vysokym percentom napodobnenia Mayera.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ty si asi v skole moc nevynikal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na takom budem jazdit do prace.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

konecne prototyp elektromobilu, ktory vyzera aspon trochu normalne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

..dokladat tovar do regálov, v de Bille, zametat a prehadzovat škatule v sklade (a lapat tam potkane :p
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Staci, ked si do toho auta das toto zariadenie:
https://www.youtube.com/watch?v=qaCk0jK--8s

A teoreticky by ti boli zbytocne aj solarne panely. No pre istotu si jeden nechas, aby si mal cim nastartovat.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Že ešte týmto *****inám veríte... :-|
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetko je sice pekne ,ale ak bude chciet ist niekto do prace ,nedajboze viac ludi , tak prejdu 100km a musia nabit auto som zvedavy kto to bude stale robit
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Preco? Ked nebude zamracene a cesta nepovedie hore do kopcov, a pojde pokojnym stylom, tak musi dojst v pohode kamkolvek... :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

s 0,8 kWh zdrojom? to nevytiahne ani do trochu vacsieho kopca, nieze dojde kamkolvek.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ved jasne, to bolo nadnesene. Musel by si dat niekolkdnovu pauzu na odpocivadle, kym by tym vobec nabil aku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre info, 60 kilová babetta má 2kW. Čiže 0.8kW nepotiahne také auto. Možno predĺži dojazd o 100 metrov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Neviem síce, o čom je reč ale 0,746kW je 1,0 konskej sily. A jeden kôň potiahne hociaké auto, to mi ver.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

700W je bezna vrtacka.. myslis, ze vrtackoku "potiahnes" auto so zmysluplnym zrychlenim a koncovou rychlostou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie 2kW má ten moped aby sa s celkovou záťažou 150 kíl rozkotúľal na 50km/h. A ty myslíš že 0.8kW potiahne auto? Kdeže :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Výkon a sila sú dve rôzne veci. Škrečok v koliesku ti potiahne aj nákladný vlak, ak ho dobre sprevoduješ, akurát tá rýchlosť bude dosť nanič.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skoda, ze neuvadzaju priame parametre auta, iba suche konstatovanie, ze prejde 800km na nabitie a max rychlost je 140kmh. Neuvadzaju kapacitu baterii (chapem to tak, ze su dve, ale aj to je na ich stranke blbo napisane) ani vykon motora, hmotnost auta, proste nic dolezite, aby sa to dalo porovnat s komercne predavanymi produktmi. TeslaS by podla mna toto zvladla lavou zadnou, keby mala dojazd 500km, co nema :) ale ak by sutazili na 300km, tak to Tesla da. Novy vw eup ma vraj pri 120tke 20kWh odber, tesla bude mat o daco viac, ale aj tak by jej to 85kWh bateria pocas 3 hodin mala dat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pekny clanok o VW e-up! http://goo.gl/vTn10P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

teslu by niekto po ceste hackol a minul bateriu na klakson a dialkove.. :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ee, Musk povedal, ze to opravia, nakoniec preto aj ta akcia bola, aby nasli chyby, nie aby sa strapnili, ze tam nejake su...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Batérie rozhodne nebudú dve. Akumulátory v týchto autách sa skladajú z veľkého množstva malých článkov. V článku sú spomenuté NCR 18650. Pre predstavu, ten článok vyzerá asi takto: http://dopice.sk/a1W

Podla datasheetu (http://dopice.sk/a1X), jeden článok váži asi 45g, to je pri 60kg okolo 1300 článkov. To by pri udávanej typickej kapacite 2900mAh a napätí 3,6V na článok znamenalo kapacitu batérií okolo 13,5 kWh. Lenže niečo musí vážiť aj riadiaca elektronika a takéto batérie potrebujú aj nejaké to chladenie, takže to pravdepodobne bude menej. Prikláňal by som sa k číslu okolo 10kWh.

Pre porovnanie, Tesla S používa okolo 7000 článkov, ktoré by mali vážiť o čosi viac (cca 50g, ale sú to len špekulácie), čo je okolo 350kg, no celá baterka váži asi 450 kg.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prakticky sa ludia v tesle vozia v oplechovanej baterke :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

z 10kWh bateriou by nedali 500km pri 100kmh rychlosti... teda zas nevieme hmotnost auta, ani ci pri teste sedeli 2 alebo len sofer.. Tam si pozri ten clanok o Eup, pri 80tke to zerie 10kWh, hmotnost baterie 230 kg ale ma len 18kWh. Ak teda panasonic nema dake super baterky, tak pri 60kg musi mat dakde okolo 5-6 kWh. Toto je len ciste hadanie, preto som ako prve pisal, ze je zle, ze neuvadzaju konkretne technicke parametre.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"panasonic nema dake super baterky" analyza jak prasa :D:D:D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

???
"ak teda panasonic nema dake super baterky" = ak nema baterie s vyrazne vyssou ucinnostou ako konkurencia, alebo ak chces, ak maju panasonic baterie rovnaku/podobnu energeticku hustotu ako konkurencia

a to nebola analyza ale predpoklad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

" "panasonic nema dake super baterky" analyza jak prasa :D:D:D "
ale presne zodpovedajuca vypovednej hodnote tychto hura agitacnych zelenych clanockov, je skoda nieco seriozne analyzovat, kedze to je v prvom rade PR clanok pre univerzitu, sunpower (ok, ten robil v tomto pripade iba aerodynamicky kryt) a panasonic a zvysok je iba omacka. Pokial pravidla sutaze neobmedzovali hmotnost a okruh nebol niekde na trase pretekov do vrchu, co im branilo dat tam tych baterii podstatne viac?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Panasonic nemá žiadne super články ale obyčajné 18650. Hore máš datasheet, môžeš si to zrátať sám.

E-up, žere pri 80-tke 10kWh/100km, títo chlapci prešli 500km priemernou stovkou. Ak by baterka mala mnou predpokladaných 10kWh, tak je to priemerný príkon 2kW, teda 2kWh/100km.

Takže chlapci zmenšili spotrebu v ultralahkom vozítku na tento jediný účel, pri ustálenej rýchlosti, vetre a teréne, 5 krát oproti autu určenému pre trh v bežnej premávke. Na tom nie je nič neuveritelné, to sa deje aj s obyčajnými autami.

Samozrejme, čísla, ktoré som tu dal sú zaokrúhlované, doodhadované a v žiadnom prípade to doma neskúšajte.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla Roadster bude mat coskor dojazd s new baterkou 400 mil. Takisto som sa docital, ze pri urcitych podmienkach je mozne zajst aj s terajsou baterkou s modelom S, 400 mil a planuje sa sutaz pre prveho zakaznika, ktoremu sa to podari :) In Musk America trust ! :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked sa nad tym zamyslite tak nevymysleli nic nove. Baterky Panasonic, motor z australie, solarne clanky tiez nejake seriove. V podstate iba taky lepsi modelarsky kruzok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak funguje "vyvoj" - zobrat davno znamu ideu a aplikovat ju v sucasnosti, na sucasne materialy, technologie a vysledkom je pekna publikacia resp prototyp...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

maju zacat skumat z akej rudy sa ziskava zelezo, potom ako ho z nej dostat, ako ho zlepsit na ocel, vyrobit si kladivo..

.. zistit ako naparit kremik a vyrobit solarny panel..

nejak takto by to malo prebiehat?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ne, skor mal na mysli vačší, učinnejší R & D, pokrok, bud úplne nový, alebo by zvačša stačilo pootvárat trezory ropních monopolov a uhlobaronov, a vytiahnut a trochu zaktualizovat nejaké dávnejšie papers & proposals, aal. patenty a študie,..

takže ani ne železo, ale úplne iný prvok, supertažký, stabilný (na tzv. "ostrovku stability"), (+-neco jako kov)
a úplne iný princíp pohonov
(ne napájanie,výroba el.prúdu skrz napájanie solárnimi panelmi, s ešte stále s príliš malým účinníkom, a aj to len vtedy ked zrovna svieti slnko, a neni pod mrakom,/noc..
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslis, ze to je take jednoduche ako v serialoch..
.. skus napisat aspon jeden vedecky clanok, co by mal aspon jednu citaciu
Odpovedať Hodnotiť:
 

njj, ovšem
(ale aj tak sú, dost často, rozne zdržania, na ceste pokroku, ktoré by ani nemuseli byt..
a najma v tejto oblasti výzkumu vývoja a objavov iních, lepších pohonov, a objavy novich princípov

p.s. skúšam ;P
Odpovedať Hodnotiť:
 

To uz je vyskumane ak o tom nevies.To by bolo zasa iba kopirovanie. Od studentov by som ocakaval nejake inovacie a svieze myslienky.
Moj stryko niekedy okolo roku 1978 urobil bratrancovi elektricku karu. Bola tam baterka z auta, nejaka retaz, malo to styri kolesa. Akurat tam chybali tie solarne panely. A to nemal vysoku skolu, bol iba obycajny elektrikar. Ja som mal vtedy okolo 5-6 rokov. Takze prepac ak neodpadavam ak nejaky studenti urobia elektricku karu zo suciastok co kupili na E-BAY. Preto mi to pripada iba ako vytvor nejakeho modelarskeho kruzku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a samotný pohon riešil jako?
a dobíjanie tej (škodováckej ? asi, alebo z liazky) autobaterie ? jako často ju musel dat nabijat
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Mal som okolo 5 rokov. Myslis ze ma zaujimalo ako to funguje? Vtedy bol moj jediny problem, ze ma na to bratranec nechcel pustit. :-) Bol tam nejaky elektromotor neviem z coho. Mozno pracka.Pohon bol pomocou retaze na zadne kolesa alebo koleso.
A stryko je uz mrtvy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v SES tlmace maju uz aspom 30 rokov elektricke vozidla na prenos materialu vramci podniku. 2miestne, korba cca 1x2m. A co teraz... prinosom tych studentov je, ze ten elektromobil dosiahol na 500km trati rychlost nad 100kmh, co sa este nikomu nepodarilo a nevie to ani teslaS za 80 tisic dolarov... Navyse su to studenti, od nich sa necaka vyvoj, ten budu robit ked vystuduju a pojdu do praxe, toto je na ucenie sa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nikde neni ale pisane ze to bolo neustale v "tahu". Ono je rozdiel robit rekord na rovine a do stupania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na každej väčšej stanici boli v minulosti tzv. jašteričky- malé elektrické vozíky s batériami pre 1 osobu s nákladnou plochou + ťahalo to daľšie vozíky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iba mna najviac zaujala tato veta?
"Doterajší rekord vytvorený pred 26 rokmi mal hodnotu 73 km/h."
Zaujimalo by ma ci sa voebc niekto ten rekord za tich 26 rokov pokusil prekonat.
Alebo je ten pokrok v oblasti bateriek a elektromobilov fakt taky pomaly.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je taky pomaly lebo potom kam s ropou... Putin nebude mat na katuse a nove ponorky a tak...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Celkom casto citam ze sa nieco vyvynulo ako prototyp a teraz sa pracuje na tom aby to mohli predavat aj komercne. Za posledne 3 roky som takychto clankov precital kopec a este som nic, z toho o com som cital, v reale nevidel. Mozno len nemam informacie, mozno mam pravdu.
Peace.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár