Elektromobil vytvoril nový rekord vo vytrvalostnej rýchlosti
Diskusia k článku: Elektromobil vytvoril nový rekord vo vytrvalostnej rýchlosti
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Twixie
|
Pridané:
2014-07-24 11:00:19
Batérie rozhodne nebudú dve. Akumulátory v týchto autách sa skladajú z veľkého množstva malých článkov. V článku sú spomenuté NCR 18650. Pre predstavu, ten článok vyzerá asi takto: http://dopice.sk/a1W
Podla datasheetu (http://dopice.sk/a1X), jeden článok váži asi 45g, to je pri 60kg okolo 1300 článkov. To by pri udávanej typickej kapacite 2900mAh a napätí 3,6V na článok znamenalo kapacitu batérií okolo 13,5 kWh. Lenže niečo musí vážiť aj riadiaca elektronika a takéto batérie potrebujú aj nejaké to chladenie, takže to pravdepodobne bude menej. Prikláňal by som sa k číslu okolo 10kWh.
Pre porovnanie, Tesla S používa okolo 7000 článkov, ktoré by mali vážiť o čosi viac (cca 50g, ale sú to len špekulácie), čo je okolo 350kg, no celá baterka váži asi 450 kg.
|