neprihlásený Pondelok, 29. apríla 2024, dnes má meniny Lea
Gigantická externá batéria v cestovnom kufríku

Značky: batériespotreba a výdrž

DSL.sk, 13.6.2015


Známy taiwanský výrobca počítačových zdrojov FSP, Fortron Source Power, uviedol na trh nový modelový rad viacúčelových úložných systémov energie FSP Emergy.

Konkrétne FSP Emergy plní úlohu externej batérie s veľkou kapacitou, môže slúžiť ako zdroj elektrickej siete pre zariadenia pripájané na štandardnú sieť striedavého prúdu, ako štandardná UPS chrániaca pripojené zariadenia pred výpadkom napájania z elektrickej siete a tiež ako batéria pre solárne panely.

Produkty sa pritom vyznačujú veľkou mobilitou, keď sú vyhotovené v tvare cestovných kufrov.

K dispozícii sú celkom tri modely, jeden zo série Emergy 1000 a dva zo série Emergy 3000.

Model Emergy 1000 má rozmery 42.5 cm x 23.5 cm x 37 cm, obsahuje Li-Ion batérie s kapacitou 900 Wh a má hmotnosť 17 kg.

Dva modely Emergy 3000 majú rozmery 39 cm x 22 cm x 68 cm a hmotnosť 30 kg. Odlišujú sa použitými batériami, jeden model má kapacitu 1.7 kWh a používa batérie typu Lithium Iron-Phosphate, druhý má 2.6 kWh a používa Li-Ion batérie.


FSP Emergy, kliknite pre zväčšenie (foto: FSP)



1.7 kWh model, ktorý je drahší, má výhodu v podobe väčšej životnosti batérií dosahujúcej 2 000 cyklov nabíjania. U modelov s Li-Ion batériami počet cyklov výrobca neudáva.

Všetky modely ponúkajú pre nabíjanie dva USB výstupy s výstupom maximálne 2 A a dva výstupy štandardného striedavého prúdu s maximálne 1.5 kVA. 1.7 kWh model je určený len pre trhy so 100 až 120 V sieťami, zvyšné dva modely aj pre trhy s 220 až 240 V sieťami. Nabíjať sa batérie môžu z elektrickej siete alebo jednosmerným prúdom zo solárnych panelov, pričom FSP ponúka 50-Wattové prenosné panely rozmerov 108 cm x 40 cm.


Predstavenie FSP Emergy 1000 (video: Allround-PC)



Produkty FSP Emergy majú celkovú efektívnosť konverzie medzi jednosmerným a striedavým prúdom 90% a sú chladené pasívne. Pri fungovaní v režime UPS je možné zvoliť medzi režimom stand-by s prepnutím až po detekcii výpadku a typicky dlhším reakčným časom a režimom on-line.

FSP nezverejnil krivky výdrže v závislosti na odberanom výkone, podľa kapacity a udávanej efektívnosti je napríklad typický notebook možné nabiť aj z najmenšieho modelu mnohonásobne a môže ísť o efektívny prenosný zdroj energie napríklad pri dlhšom pobyte v lokalitách bez elektrickej siete.

Produkty FSP Emergy majú ale pomerne vysokú cenu podobne ako UPS s takýmito kapacitami, 900 Wh model má určenú predajnú cenu 2100 dolárov, 2.6 kWh model 3300 dolárov a 1.7 kWh model 4500 dolárov. Sada troch 50-W solárnych panelov má stanovenú cenu 630 dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


Diskusia:
                               
 

Za ten 30kg by som si musel pripatit, ak by som to chcel brat do lietadla a celkovo pri tej hmotnosti by som si uz mohol zobrat asi rovno elektrocentralu... Cele tieto prenosne baterie mi pridu ako "modna vlna". Dalsa zbytocnost...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

otazne je, ci by ti to do lietadla vobec vzali, jedna sa o dost nebezpecny naklad
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Do lietadla to vezmu bez problemov.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Nic nieje tak pohodlne,ako ked si pri vypadku prudu pustis doma elektrocentralu,idealne ked ti doma spi dieta,9/10 dusevne chorych odporuca
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

neviem, kolko elektrocentral ti preslo rukami.. ale invertorove hondy s 4T motormi su podstatne tichsie, ako priemerny vysavac... s tym, ze tu centralu, predpokladam, nechces mat pustenu v obyvacke
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

a je to tu. bateria na kolieckach :D

ze niekto poslal miestneho mudrlanta radit cinanom a oni zmajistrovali tu bateriu
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

nahodou to je uzitocne ak idete ako skupina ludi niekam na nejaku dlhu cestu kde budete bez elektrickej infrastrukturi tak vsetci si mozte nabijat mobily.

Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

z toho mrazi...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Z toho bude mrazit, ked na to zapojis klimu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Na hory ako stvorene. Este keby k tomu pribalili nejakeho somara co by to vlacil.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

dnesne holky sa bezne paria so somarmi, takze nebude problem
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ty si jahôdka s guľami ...
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Somar to predsa kĂşpi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

na to sa pouzivaju skladacie solarne panely a nejaky 7 ci 12k mAh powerbank ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Tebe dobre jebe...
Už na nič iné nikto nemyslí, len na prijebaný mobil!
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Tam kam vedie cesta, po ktorej mozes tahat taky kufor, je aj elektrika. Skor to mali dat do nejakeho batohu...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

k ruským digitálkam.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne ma hned napadol ten stary vtip: (neviem presne ako to bolo)

Ide rus s kuframi cez kremel a ma nove digitalne hodinky. Okoloiduci sa pristavi a pyta sa ako sa mu pacia. On na to: "Paradne, presne, len tie baterie!" (rozpravac si pri slove baterie potazka kufre)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Alebo, že ako zistíš že ta KGB odpočúva? Pribudne ti v izbe skrina...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie ruske mozno nieco vydrzia. Skor by sa hodila k Apple Watch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna super vec. Kiezby to mali v Hello Kitty designe :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre teba?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aby mu to mohli deti vlacit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

obdaroval som na Vianoce celu rodinu. So zenou sme si kupili nove mobily a detom hla baterky. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten kufrík by mali dodávať ku Apple Watch Battery Suitcase Edition. Konečne by vydržali aspoň týždeň, či dva. Samozrejme by stál len 999,- euri v akcii s Apple Watch Battery Suitcase Edition, a bez 1199,- eur.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

hmm zaujímavý nápad,
len nepridali takú informáciu ako dlho sa to nabíja
typol by som tak 24hod minimálne :) a nabíjanie tiež asi dosť papká,...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Odjakživa sa mnohé nabíjacie batérie vyrábajú tak, aby sa nabili 1.4-1.6 násobkom ich kapacity a nabíjací prúd je 1/10C a znesú aj 1/5C. Niektoré špeciálne rýchlo nabíjacie typy sa dajú nabiť aj za menej ako hodinu. Samozrejme, že potom je nabíjací prúd veľmi vysoký a nenabijú sa na 100% svojej kapacity. Z tých údajov čo som tu napísal, sa dajú vypočítať aj nabíjacie prúdy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak čo si to potom nevypočítal?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A čo som mal vypočítať???
Že ak má napr. 2.6kWh že ju treba nabíjať 14 hodín prúdom 1/10C? To vychádza okolo 260A...
Ak sa to niekomu zdá veľký prúd, tak to nie je prúd, ktorý papá nabíjačka z el. siete, ale nabíjací prúd batérie!
Isteže pri týchto špeciálnych batériách budú pomery trochu upravené. Aj kvôli rýchlosti nabíjania, aj pre celkovú energetickú bilanciu.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Cize sme sa dozvedeli hovno z tvojho odborneho vykladu
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Dozvedeli sme sa úplne presne a všetko. Niečomu nerozumieš???
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

čo ti šibe???
ani poriadna /myslím poriadnu do nákladáku/ olovená batéria sa nenabíja 260Ampérmi nie ešte tieto sračky, nevieš počítať???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

olovena bateria teda moze byt "poriadna" a stale sa bude nabijat mensim prudom ako litiova...

samozrejme 260A je trochu premrstene - chcel by som vidiet tu nabijacku co by k tomu predavali za dalsich 5000USD.
a hlavne by som chcel vidiet ako vytiahne 260A z tych 50W solarnych panelov :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

55 Ah batéria do auta sa nabíja 5.5A prúdom 15 hodín.
180 Ah batéria sa nabíja prúdom 18A minimálne 14-16 hodín.
2600 Ah batéria sa teda bude akým prúdom nabíjať štandardne?
260A! A je jedno na aké napätie je batéria!!!
Keď je na základovke do PC prúd aj cez 100A, a podľa dávnej špecifikácie INTEL-u tam boli prúdy aj cez 130A...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a pri tejto, ktorá je 2.6 kWh budú pomery slabšie, samozrejme... Lebo normálne sa udáva kapacita batérie v Ah a nie energia v kWh, lebo to je dosť zavádzajúce.
Potom iste, ak je napätie batérie napr. 13V, tak na 2.6 kWh musí byť schopná dodávať prúd napr. 2A po dobu 100 hodín. Čo nie je až tak veľa... Je to málo. Takže kapacita batérií môže byť niekde o 15-20% vyššia.
Odpovedať Hodnotiť:
 


kde máš napísané 2600Ah batéria???
ty chumaj..to je 2,6kWh teda 2600A/h pri 1 Volte alebo 260A/h pri 10V alebo ešte o niečo menej pri 12V..a to je úplne nereálne na použitý typ batérií
a výstup je max. 1,5kVa teda oveľa menej ako udávaná kapacita 2,6KWh
prepočítaj si 44Ah batériu čo je schopná dodať v kWh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi nesleduješ postupnosť...
U batérie 44 Ah sa dá vyjadriť v kWh až vtedy, ak poznáš jej napätie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepleť watty a ampére. Nevieš pri akom napätí sa bude nabíjať, takže nevieš ani prúd.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kludne tam može byt natlačených 26 kusov 18650 článkov (krát 4-8 ) seriovoparalelne na 96V , prúd vtedy vychádza pár ampér...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To si trochu domotal. Ak totiž poskladáš bátériu do série z viacerých článkov, tak má výslednú kapacitu o chlp menšiu ako je kapacita najmenšieho(najslabšieho) článku...
Paralelne sa články moc nezvyknú zapájať, je to totiž veľké riziko, najmä časom.
A ak by aj batéria bola 96V a mala kapacitu 2600 Ah, aj tak ju bude treba nabíjať tým obrovským prúdom, prípadne polovičným, ak je na to batéria vhodne chemicky stavaná...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ak je napätie batérie 12V, tak kapacita je 2400:12=200Ah, nabíjací prúd 20A, pri 24V nab. prúd 10A. Ale možno je vyskladaná na 300V, kapacita cca 8Ah, nabíjací prúd do 1A. Pri 300V je jednoduchšie, s menšími stratami konvertovať na 230~. Akumulátor automobilu TESLA je tiež vyskladaný z Li-ion 18650 (cca 600V) s kapacitou až 80 KWh
Odpovedať Hodnotiť:
 

LiIon baterie 18650 pokial su nove tak sa zvyknu zapajat aj paralelne. V takmer kazdom laptope ktory je 6-9-12 clankovy su pospajane 3s2p, 3s3p alebo 3s4p. O sledovanie stavu samotnych clankov (ballancing) sa stara elektronika vnutri clanku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fíha... Dobre že nemám také batérie. To musí byť iná sranda ak niektorému článku prejde trpezlivosť!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nerob zo seba vola väčšieho ako si, v batériách k NTB je to presne tak , a používajú sa články z jednej série aby mali rovnaké vlastnosti.
Klávesnice...elektronika vnútri batérie nie článku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj tak nie sú rovnaké a akože mám mať načo taký notebôčik?
Hádam viem čo mám a o čom píšem, však?
Ty píáš za seba, ja budem za seba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Giganticky externy kufrik v cestovnej baterii
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tá silne obmedzená životnosť akumulátorov je sprostota :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

hm, no konecne sa splnil sen vyrobcov mobilnych telefonov. Konecne mozu vyrabat supertenke a super velke telefony s minimalnou vydrzou. Ale mozno aj notebookov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj tak su tam nejake efestky natlacene.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak do chorvatska okrem kufrov s oblecenim a jedlom beriem uz i kufor-baterku, palec hore.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár