neprihlásený Sobota, 4. mája 2024, dnes má meniny Florián
Elektromobily majú horší dopad na prostredie ako benzínové automobily

Značky: elektromobilynové technológie

DSL.sk, 19.7.2015


Používanie elektromobilov v závislosti na lokálnych podmienkach môže mať a minimálne v USA priemerne v súčasnosti má podľa novej vedeckej štúdie horší dopad na životné prostredie ako používanie automobilov na benzín.

K takýmto záverom prišla štúdia amerického súkromného výskumného inštitútu National Bureau of Economic Research, NBER.

Spaľovanie benzínu vs elektrárne

NBER vo svojej štúdii zohľadňoval v prípade elektromobilov vplyv na prostredie elektrárňami vyrábajúcimi elektrickú energiu spotrebovávanú elektromobilmi a v prípade benzínových automobilov priame emisie vznikajúce spaľovaním benzínu.

Model použitý inštitútom bol pritom veľmi detailný, zohľadňoval pre jednotlivé okresy konkrétny pôvod distribuovanej elektrickej energie a vplyv na prostredie počítal podľa emisií typov konkrétnych elektrární dodávajúcich elektrinu do danej lokality ale pochopiteľne v lokalite elektrárne.

Zároveň pre možnosť vzájomného porovnania prepočítaval emisie rozličných škodlivín na škodu vyčíslenú finančne, vyplývajúcu okrem iného zo zvýšenia úmrtnosti. Prepočtové koeficienty a model zohľadňujú aj hustotu obyvateľstva a existujúci stav ovzdušia v jednotlivých lokalitách a ďalšie emisie vo veľkých metropolách tak majú horší a nákladnejší negatívny dopad na prostredie.

Porovnanie bolo uskutočňované pre jedenásť konkrétnych modelov elektromobilov, ku ktorým boli ako ekvivalenty vybrané porovnateľné benzínové autá. V prípade modelov, ktoré majú priamo benzínovú a elektrickú verziu, sa porovnávali samozrejme tieto dve verzie.

Mestá vs vidiek, západ vs východ

Vzhľadom na to, že dopad emisií je horší v husto osídlených oblastiach a v prípade elektromobilov používaných v mestách sa emisie generujú v elektrárňach mimo týchto miest, vo veľkých metropolitných oblastiach má používanie elektromobilov typicky menší celkový dopad na prostredie celých USA ako používanie benzínových vozidiel.


Porovnanie dopadu na životné prostredie USA pri používaní elektrického a benzínového Fordu Focus v jednotlivých štátoch vyčíslené v amerických centoch na prejdenú míľu, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: NBER)



Vzhľadom na používanie čistejších typov elektrární celkovo v západnej časti USA má používanie elektromobilov typicky menší negatívny dopad, najviditeľnejšie je to v Kalifornii.


Porovnanie dopadu na životné prostredie v jednotlivých okresoch USA pri používaní benzínového (vľavo) a elektrického (vpravo) Fordu Focus, kliknite pre zväčšenie (obrázok: NBER)



Vo východnej časti USA sa ale elektrická energia často vyrába v uhoľných elektrárňach a používanie elektromobilov má podľa štúdie celkovo horší dopad na životné prostredie.

Aj vďaka tomu je priemerne v USA v súčasnosti dopad používania elektromobilov na prostredie podľa štúdie horší ako používanie benzínových elektromobilov. Napríklad v prípade elektrického Fordu Focus bol negatívny dopad prepočítaný na priemerne 2.5 centu na prejdenú míľu, u benzínového ekvivalentu je to 2 centy na míľu a dopad je horší presne o 0.49 centu na míľu.

Pri využívaní automobilov mimo veľkých miest je dopad horší o 1.46 centu na míľu.

Tesla, čas dobíjania

Rozdiely sa líšia podľa porovnávaného elektromobilu, u všetkých bol celkový priemerný dopad v USA ale horší ako u ich benzínového ekvivalentu. Najmenší rozdiel bol zaznamenaný u najvýkonnejších vozidiel a u 85 kWh Tesla Model S bol negatívny dopad oproti BMW 750 0.07 centu na míľu.

Porovnanie ovplyvňuje aj čas dobíjania, keď podľa času dňa sa mierne líši typ generovania distribuovanej elektrickej energie. Prezentované výsledky počítali s predpokladaným typickým spôsobom dobíjaním v súčasnosti, ktoré sa realizuje najmä v nočných hodinách.

Pri nabíjaní len od 13:00 do 21:00 by sa v prípade Fordu Focus ale priemerná záťaž na prostredie znížila na 2.18 centu na míľu a rozdiel oproti benzínovej verzii by bol výrazne nižší. Či by napríklad pri Tesla Model S bol tento už ohľaduplnejší k prostrediu ako jeho benzínový ekvivalent autori štúdie neuvádzajú.

Neúplné porovnanie, sebectvo štátov

Štúdia má okrem iného slúžiť ako podklad pre jednotlivé štáty USA pre stanovovanie výšky lokálnej podpory pre nákup a používanie elektromobilov.

Sami autori ale priznávajú viaceré limity štúdie, napríklad dopad na prostredie počítajú len v prípade samotného používania automobilov a nezohľadňujú dopady ťažby ropy, výroby a distribúcie benzínu ani dopady ťažby a prípravy uhlia pre elektrárne a výrobu vozidiel a napríklad batérií.

Či by započítanie týchto faktorov zmenilo výsledky porovnania nie je jasné. Zároveň použitý model je mimoriadne komplikovaný a je otázne ako presné sú všetky jednotlivé vstupy, pochádzajúce väčšinou z rokov 2010 až 2012.

Zároveň je otázne ako by takéto porovnanie dopadlo v iných krajinách a špecificky v európskych krajinách a na Slovensku.

V každom prípade na základe výsledkov štúdie federálna a lokálna podpora nákupu elektromobilov používaných v niektorých štátoch USA vyúsťuje do dotovania momentálneho zhoršovania životného prostredia.

V niektorých štátoch táto podpora dáva zmysel pri lokálnom ponímaní životného prostredia, keď pri používaní elektromobilov v týchto štátoch sa zhoršený dopad exportuje do iných štátov, kde sú umiestnené elektrárne. Konkrétne kým pri zohľadnení dopadu na prostredie celých USA sú elektromobily lepšie k prostrediu len v 12 štátoch USA, pri zohľadnení dopadov len v štáte ich používania sú lepšie v 34 štátoch. Na to ale samozrejme doplácajú ostatné štáty, ktoré elektrickú energiu produkujú.

Autori štúdie hlavne ale pripomínajú, že do budúcnosti sa očakáva čoraz väčšia neškodnosť výroby elektrickej energie a podpory majú zmysel minimálne pre vybudovanie celého ekosystému pre elektromobily.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni
Spotify zrejme pripravuje uvedenie bezstratovej kvality audia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia


Diskusia:
                               
 

Neviem sa zbavit pocitu, ze je to trocha ucelna studia, hlavne ked je robena v USA, v dobrom samozrejme :)
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Môžeš si uroniť serióznejšiu aj svoju vlastnú štúdiu, ktorá bude k ničomu...
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

chceš vlastnú štúdiu? Tu ju máš:
podľa Eurostatu na Slovensku sú emisie pri výrobe elektriny 0,176 kg CO2/kWh. Tesla Model S žerie 0,2kWh na kilometer, čiže 35g/km
Porovnateľný Mercedes S AMG 65 (ktorý má o polovicu pomalšie zrýchlenie) má emisie 279g/km, tj. 8 krát viac
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ty asi nevieš moc dobre čítať, však???
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Je zaujimavé, že štatistika vyšla pár dní po tom ako sa dohodol Irán o "jadrovom programe" a zrušení embarga na vývoz ropy.
Asi tak ja verím tejto štatistike :)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Problem je uz to ze nezohladnlili El.E. pri vyrobe paliv. Bateria ma zivotnost 10 rokov, ale vyroba benzinu zatazuje stale. IMHO je ta studia silno biased.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

pravdu maju
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A teraz si vsetci predstavte ze tu surovu ropu musie reafinovat...a problem hlavne je v RAFINERIACH ktore tu ropu rafinuju...az tak su tam auta a ich splodiny.. Predstavte si ze na svete NEBUDE ani jedna rafinerka...a elektrinu budeme vyrabat ekologicky...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

+ a zabudli započítať 100rokov devastácie prírody ropným priemyslom.
+ vojny.
+ prevážanie ropy z jedného konca sveta na druhý

-------------------------------
Ja sa môžem vykašlať na ekológiu.
Elektromobil nesmrdí.
Nechcem živiť Arabovu, Rusov a Texasasanov.
-------------------------------

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Spravne. Dobry postreh.
A tato alibisticka veta v clanku ma dost zarmutila.

"Či by započítanie týchto faktorov zmenilo výsledky porovnania nie je jasné."

To teda jasne uz davno je: https://youtu.be/6IXoTVXzQxI
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

... dajte mi výsledok, ja to spočítam ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi týmto štýlom sa robia všetky ŠTÚDIE
Odpovedať Hodnotiť:
 

proč? když má elektřinu z obnovitelných zrojů, tak je celý článek lživý a účelový a ty jsi hloupý člověk, snadno ovlivnitelný ;)
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

lebo vyroba FV panelov a baterii niejak nezatazuje zivotne prostredie, ze ano. Bordel zostane v cine a to nas nemusi vobec trapit.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

1. citajme s porozumenim: "zohľadňoval pre jednotlivé okresy konkrétny pôvod distribuovanej elektrickej energie"

2. obnovitelne zdroje tiez nie su bez skody na zivotnom prostredi. taka vyroba a likvidacia panelov (ako aj ziskavanie materialov na ich vyrobu) maju svoje problemy. turbiny zas radi masakruju vtaky a netopiere, co vo vysledku dokaze ovplyvnit lokalny ekosystem.

3. nie vo vsetkych oblastiach je mozne nasadit efektivne vyrobu el. z obnovitelnych zdrojov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

"amerického súkromného výskumného inštitútu"
alebo
"daj love a povedz co ma studia povedat"
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

o veterných turbínach sa vždy hovorí iba že masakrujú vtáky, ale oni majú ešte väčší dopad, dokonca horší ako FVE, keď na výrobu stožiaru je potrebné extrémne množstvo železa a hliníku a na výrobu rotoru s čo najmenším odporom sú potrebné ložiská na princípe elektromagnetom, ktoré sa robia zo vzácnych zemín, ktoré sa opäť tažia v Číne (vlasntne nie podľa zelených vznikajú na lodi počas prepravy)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

detaily uz nepoznam, neskumal som.
akoze, podporujem vyskum alternativnych zdrojov, akurat mam za to, ze v sucastnosti stale nie su tak zelene ako sa nam snazia nahovorit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ničím nepodložené drísty.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

1. Vplyv na avifaunu - narusenie migracnych tras - masakrovanie nie je az tak znacne.
2. Zelezobetonova zakladna - neodstranitelna.
3. Zvyseny hluk - norma ministerstvom zdravotnictva definuje urcitu hladinu hluku v zastavanych oblastiach - priemerne VTE ich prekracuju => v nocnych hodinach nemozna prevadzka v blizkosti obyvatelnych lokalit
4. Vytvaranie subsonickych frekvencii - vplyv na nervovu sustavu zivych organizmov.
5. Strobo efekt ako u HAWT tak u VAWT pricom u VAWT v zavislosti od tvaru vrtule.
6. Esteticke znicenie scenerie krajiny
Toto su priame vplyvy na zivotne prostredie a organizmy. Neratam do toho vyrobu komponentov

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pokracovanie:
Technicke dopady:
1. flicker
2. potreba 60% redundancie instalovaneho vykonu
3. kompenzacia ucinnika
4. prudko zavisle od rychlosti vetra - vykon klesa tretou mocnicnou od rychlosti.
5. ucinnost pri ideealnej turbine 59% u VAWT okolo 22%.
6. Zavisle od KONSTATNEJ rychlosti vetra. Nefunkcncne do 5m/s, nad 25m/s nutne brzdenie z dovodu rozsypania vrtule (v zavislosti na type vrtule)
7. Takmer nemozna predikovatelnost - v zavislsoti od terenu. Pozaduju malo clenity teren - idelane pri mori, nie moc vhodne pre vnutrozemie.
8. Vhodne podmienky tam, kde je problem vybudovat prenosovu/distirbucnu siet.
Este nieco?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Wind and solar power paired with storage could power grid 99.9 percent of the time
ScienceDaily.com/releases/2012/12/121210133507.htm

Technology could lead to more reliable renewable energy systems
ScienceDaily.com/releases/2013/12/131203124532.htm

Minimizing power grid disruptions from wind power
ScienceDaily.com/releases/2014/01/140102113124.htm

Wind farms can provide society a surplus of reliable clean energy
ScienceDaily.com/releases/2014/03/140320140854.htm
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Takze z tvojej strany nic, alebo nerozumies tomu co si tu nahadzal.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ktoré popierajú Tvoje drísty...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

no vsak vravim, ani tomu nerozumies co si tu naserviroval ty teoretik.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

daj si to preložiť.

Všetko, čo spomínaš, boli možno problémy pred 100 rokmi, nie dnes.

Kto nechce, hľadá dôvody
kto chce, hľadá spôsoby.

:-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vies chlape, ja som z oboru a pripadove studie na VTE som robil, takze to, ze si si to precital a aj si to prelozil este neznamena, ze tomu rozumies, co dokazuje aj tvoj koment.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vôbec, ale ani náznakom neznamená, že sa do nedá robiť dobre...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto ide hodnotiť bezpečnosť nukleárnych elektrární a vyberie si na prípadové štúdie tieto:

A-1 v Jaslovských Bohuniciach
Černobyľskú
Tokaimurskú
Mihamskú
Fukušimskú

Čo myslíš, ako mu vyjde (ne)bezpečnosť?
A čo bude tento výsledok znamenať?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ze si ucelovo ohybas situaciu v tvoj prospech, pricom som ti vyssie vypisal co plati u nas - takze studie mimo nasu geograficku polohu su uplne, ale ze uplne nepouzitelne.
Jedina VTE, ktora sa javila na urovni so zaujimavymi parametrami bola v case komunikacie s riaditelom spolocnosti len prototyp a odvtedy je ticho. Takze co si vlastne ukazal - si len teoretik co si nieco precital na nete a tym to skoncilo. Samozrejme mne si ukazal ako nemas o problematike ani paru, ale kludne si vymysli dalsi pseudoargument ako tvoj posledny prispevok - mne to zilami netrha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tá tvoja zelená elektro-pozitívna štúdia vplyvu na životne prostredie má vážnu trhlinu. Slovensko vyrába 53,8% elektrickej energie z jadra teda žiadne emisie ale produkuje jadrový odpad ktorého nukleotidy sa rozkaldaju tisice rokov a majú ovela ťažšie dopady na životne prostredie ako CO2 ktorý je ekologicky odburatelný fotosyntezou. Ako dlho by si takýmto elektrohujerským sposobom mohlo ludstvo dovoliť jazdiť kým si zaplni planetu jadrovým odpadom? Vo svete (a už vobec nie na Slovensku) nieje dosť obnovitelných zdrojov aby ludstvo komplet prešlo na elektromobily bez obmedzení typu dialková doprava tovarov a služieb, cezhraničná sloboda podnikania, rýchla preprava ludi na dovolenky, či len obyčajne ale pravielne cestovanie za prácou do krajskeho mesta.
To ako narastie cena elektrickej energie ked prejdeme komplet na elektromobily ani nehovorím.
Nezavrhujem elektromobily, maju buducnost ale len ako doplnok, ako auta s kratkym dojazdom v meste a to pre ich ekologicke náklady pri výrobe baterii.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Ekologické náklady pri výrobe batérií...
A to je čo pre Boha???
Ktorá ťažká batéria je ekologická?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Keď napíšeš veľké B menej ho urazíš?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

on to myslel ako meno. skratka od Bohus
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Každá správne recyklovaná...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pán Dovičín, čo nové v školstve?
Nemyslím si, že nejaká súčasná batéria je niečim ekologická...
Už len tie kovy ktoré sú potrebné pri jej výrobe...
To ako sa zrecykluje je už úplne bezpredmetné...
Ťažba najviac zaťažuje životné prostredie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, rozkladajú sa podobne ako pôvodná rádioaktívna ruda.

A v čom je ten dopad oveľa ťažší??

Jadrový odpad môžeš zavrieť do bane, odkiaľ sa vyťažil.

To sa dá pomerne ľahko.

K jadrovej energii sa nesiaha len preto, lebo je lacná (hoci nie lacnejšia než eurohujermi dotovaná slnečná), ale hlavne preto, že inak vytváraný CO_2 nie je odbúrateľný fotosyntézou, teda že by ho stále viac pribúdalo než ubúdalo.

Ľudí, ktorí by presadzovali diaľkovú prepravu tovarov elektromobilmi, by asi mali rovno zastreliť.
Na to máme predsa vlaky!
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Keď sa to tak zoberie, vlaky (na elektrifikovaných tratiach) sú de facto elektromobilmi...
Problém vlakov je, že preprava po nich je málo flexibilná a v porovnaní s cestnou prepravou drahá. Oplatí sa najmä pri tovaroch, ktoré treba prepraviť naozaj na dlhé vzdialenosti, s ktorými nie je potreba počas prepravy manipulovať a najmä je ich možné vlakom prepraviť z miesta výroby po miesto spotreby - tzn. nerastné suroviny, chemikálie a podobný materiál
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Preprava vlakmi je lacnejsia ako preprava cestnou dopravou. Lacnejsie ako vlakmi sa da tovar prepravovat len lodnou dopravou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a flexibilitu ti zaruci vybudovana lokalna pozemna cestna komunikacia v oblasti ktoru si navstivil.
v pripade vacsich miest mas MHD, v mensich taxiky (drahe), alebo pozicovnu aut.

jebat sa 1500 kilometrov autom iba preto, aby si to mal potom jednoduchsie z domu/hotela do obchodu je kravina.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hej hej, a tovar privezu asi letecky
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

aky tovar mas na mysli? ten co sa na vacsie vzdialenosti prepravuje na lodiach a vlakom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Daj nejaku studiu o tazsich dopadoch na zivotne prostredie ako CO2. Ono zatial sa o tom totiz iba hovori. Jedine, co malo dopad na zivotne prostredie bola havaria JE.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mno v tvojom prispevku ti chyba informacia spred par rokov ze na svete uz je aj reaktor ktory spaluje vyhorene palivo pricom z reaktora vychadza neutralizovane a cloveku aj prirode uplne neskodne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A teraz si vsetci predstavte ze tu surovu ropu musie reafinovat...a problem hlavne je v RAFINERIACH ktore tu ropu rafinuju...az tak su tam auta a ich splodiny.. Predstavte si ze na svete NEBUDE ani jedna rafinerka...a elektrinu budeme vyrabat ekologicky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Štatistiky sú veľmi zaujímavá vec, na čísla sa dá pozrieť toľkými rôznymi spôsobmi, že určite nájdeš aspoň jeden, ktorý vyhovuje názoru ktorý chceš dosiahnúť :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Staci hlavne, ze nezaratali aky vplyv ma na prostredie vyroba benzinu, hlavne, ze vyrobu elektrickej energie rataju...nezmyselna studia...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Tak tak, opat sa zacina masirovanie proti elektromobilom a hlavne teraz ked sa zistilo, ze to zacina byt pouzitelna alternativa. Tej studii tiez chyba ina myslienka. Aj keby sa vyprodukovalo viac skodlivin pri elektromobiloch ako pri ropakoch tak tie skodliviny su vypustane centralne a nie decentralizovane v mestach kde ziju tisice az miliony ludi ako je to pri ropakoch. Taktiez sa neberie do uvahy, ze vyroba elektriny sa postupne presuva k obnovitelnych zdrojom a vyroba baterii sa zacne postupne zefektivnovat lebo doteraz sa robi v malych seriach. Navyse sa baterie daju recyklovat, takze potrebne materialy nie je nutne opat tazit.

Zaujimalo by ma, kto si objednal tu studiu. Exxon?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Dlhodobým problémom USA pri výrobe elektrickej energie je masívne využívanie tepelných elektrární, vďaka čomu dlhodobo viedli v rebríčku znečisťovateľov ovzdušia (už ich síce predbehla Čína, ale per capita možno ešte stále vedú).

No a ďalším problémom je, že Amíci mali dosť problémov so svojimi jadrovými elektrárňami a novú stavajú až teraz, 30 rokov od dokončenia poslenej. Pritom, len 19% elektrickej energie sa u nich vyrába z jadra a 39% sa vyrába z uhlia, čo je pri ich spotrebe enormné množstvo. A to teda vedie k relatívnej väčšej škodlivosti elektromobilov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ano to je sice mozne, ale elektrarna je centralny znecistovatel ovzdusia a je lepsie riesit problem centralne nez, tam kde ziju ludia a musia dychat tie splodiny. Katalizatory ci DPF filtre na autach neriesia problem. Su tam iba na riesenie nariadeni z EU resp. statov a ich noriem. Stale su to ale znecistovatelia.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

To fakt netušíte načo sú tam tie DPF? Čím viac sa zvyšuje tlak a nafta sa v motore rozprašuje na menšie a menšie kvapky, tým menšie sadze produkuje motor. Tie sadze sú tak malé že sa zachytávajú v pľúcach a je to karcinogénne. Kvôli tomu sú tam DPF a nie z nejakého "nariadenia".
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Este raz si prosim precitajte moj prispevok. Dakujem
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

pistik moj, ty v akej rozpravke zijes? Automobilkam je sumafuk ci ich produkty vypustaju nejake karcinogenne latky. To preco existuju DPF filtre je koli EURO normam, cez ktore by moderne diesle bez nich nepresli. Takze existuju iba koli nariadeniam. Treba viac pouzivat to co mas na krku nez nieco vypotis.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

To želiezko a tetovačku myslíš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz ked tam ma len to, tak potom je vsetko jasne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavny problem v USA je elektrifikacna sustava. Tepelne elektrarne sa lahko rozmiestnuju po krajine, zato jadrove hocikde stat nemozu.
A kedze amikom by to kable nepotiahli, musi robit elektrarne co najblizsie k vekym odbernym miestam (mestam).

Keby sa vyuzival potencial elektromobilov ako smart grid, na vyrovnavanie rozdielov dopytu, tak by mohli mat menej a redsie rozmiestnenych jadroviek a boli by aj zeleni, aj vysvieteni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To co vravis praveze v clanku spomenute bolo...

"Aj keby sa vyprodukovalo viac skodlivin pri elektromobiloch ako pri ropakoch tak tie skodliviny su vypustane centralne a nie decentralizovane v mestach kde ziju tisice az miliony ludi ako je to pri ropakoch."
A z clanku:
"Vzhľadom na to, že dopad emisií je horší v husto osídlených oblastiach a v prípade elektromobilov používaných v mestách sa emisie generujú v elektrárňach mimo týchto miest" .... resp. " konkrétny pôvod distribuovanej elektrickej energie a vplyv na prostredie počítal podľa emisií typov konkrétnych elektrární dodávajúcich elektrinu do danej lokality ale pochopiteľne v lokalite elektrárne. "

Podobne s tvojimi prognozami a posledny odstavec textu...

Vysledku nic nezazlievam ale ani z clanku - poukazuje sa, ze momentalne sa elektricke vozitka neoplatia vsade ale je vysoky predpoklad na zmenu do buduca...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano ale nie len to. Ja som chcel povedat, ze ked je zdroj znecistenia centralny je to ovela jednoduchsie ho riesit nez cakat kym sa vymenia filtre vo vsetkych autach resp. kym sa vymenia auta stare za nove.
Za dalsie elektromobily neriesia primarne problem so zdrojom energie ale skor ho diverzifikuju a ciastocne aj decentralizuju (mensie elektrarne na obnovitelne zdroje energie). Dalej riesia prave zivnotne prostredie, v ktomrom primarne zijeme (teda nemusime dychat exhalaty v mestach) => lepsia zdravotna kondicia obyvatelstva => mensie vydavky na zdravotnictvo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak mne stacila studia, kde rafinerky spotrebuju tolko elektrickej energie za rok, ze by sa tym dalo nabit 20 milionov elektromobilov. Rafinerky su priamo napajane na elektrarne, kedze maju rocnu spotrebu velku ako niekolkomilionove mesto...tot vsjo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Baterie sa daju recyklovat ? A do ktoreho zberneho dvora ich mam odniest ? A kde si mozem kupit baterie, ktore boli vyrobene z recyklovanych materialov ? Vy zijete na Marse ?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Napr. prvy hit na google:
http://www.mobile-energy.sk/kalkulace-ceny-repase
Odpovedať Hodnotiť:
 

tie zelené sa pomelú a naplnia do sa do tých modrých obalov??
repasácia # recyklácia
čiže v praxi zelené na smetisko a nahradia sa modrými z Číny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, ale link sa dal blby.
Tu sa nehovori nic o recyklaci surovych materialov. Ale o vymene jednotlivych clankov. Co je podstatny rozdiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tak je dost velky rozdiel medzi recyklaciou a repasovanim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm a co takto UTFG. Odnesies ich priamo automobilke, kde si kupil auto. Okrem toho ho ich mozes odniest aj do zberneho dvora na nebezpecny odpad tak ako to robis s bateriami teraz. Ci skor nerobis, ze?

Ocividne vy nezijete na Zemi. Uz dnes su baterie recyklovane aj koli tomu, ze obsahuju vzacne materialy, ktore je dost drahe tazit a aj to co sa tazi je v Cine. Toto uz je realita. Treba si najskor veci overit, nez sem nieco napisete. a zaujimat sa o svet okolo vas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

druhý odstavec, súkromný inštitút, a už sa mi to nezdalo ....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A keby to bol vládny tak by sa ti to zdalo? Zasa by si remcal o iluminátoch..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

treba nejaku nevladnu nesukromnu instituciu ktora by na veci dohliadala.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto porovnanie je prinajlepsom kontroverzne a bude iba na hluposti ludi ak to akceptuju. Sposob porovnania nedava zmysel. U elektromobilov posudzovali vplyv elektrarne, kdezto v pripade aut na benzin priame emisie vznikajuce spalovanim benzinu. To je dvojity meter. Vedia ze vplyv elektrarni na zivotne prostredie (v zavislosti na type elektrarne) moze byt horsi nez vplyv benzinoveho auta, ale ak chceli porovnavat vplyv elektrarne a nie vplyv elektromobilu, potom sa pytam preco to neporovnavali s vplyvom fabrik na spracovanie ropy a vyrobu benzinu aby skutocne porovnali jablko s jablkom a nie jablko s hruskou? Asi preto ze vedia, ze na rozdiel od auta na benzin, elektromobil nema negativny vplyv na zivotne prostredie a elektrarne tu boli, su aj budu nie len kvoli elektromobilom ale aj kvoli vsetkym ostatnym technologiam ktore potrebuju elektricku energiu na svoju funkciu, dobre vedia ze sa elektrarne nezatvoria kvoli negativnemu vplyvu, ale uz poukazu na to aky "zly dopad" maju elektromobily...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

by som bol zvedavý, koľko dostali peniazí od ropných spoločností za túto štúdiu :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To bolo prve co ma napadlo, ked som si precital nadpis.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

konspirator level boss
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

fucking illuminati everywhere
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Bohuzial to nie je konspiracia. Na wired.com ich niekto odhalil ako sukromne centrum, financovane ropnym magnatom a 3 dalsimi, na ropu prepojenymi darcami.
Zaujimave aj je, ze pri elektromobiloch merali emisie pocas celeho zivotneho cyklu zdrojovej energie. U fosilnych paliv ale len emisie, vznikajuce pri prevadzke - vynechali tazbu, prepravu, rafinovanie a dalsiu prepravu na cerpacie stanice. To je malinko z cesty...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Bohuzial je skor evidentne, ze nepoznas spravny vyznam pojmu "konspiracia" Za predpokladu, ze vyssie haha pise pravdu, tak sa praveze jedna o konspiraciu, pretoze konspiracia znamena AKT SPRISAHANIA. Vela ludi si mylne zamiena, ze konspiracia znamena nieco ako spekulaciu, ale to je hlupost sirena hlupakmi v mainstreamovych mediach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri elektromobiloch ratat s vyrobou elektriny, ale pri benzinovych nepocitat s vyrobou benzinu mi pride takmer ako porovnavat hrusky s jablkami.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

Tak ked si deges a miesas 2 rozdielne veci, tak co s tebou...
Porovnanie je spravene dobre. Ak by mali pocitat s vyrobou benzinu na jednej strane, tak by museli pocitat na strane elektrarni s vyrobou paliva. Pretoze ani do elektrarne nemoze ist len tak hocico co vykopes zo zeme.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

mohli zarátať oba, ropa je oveľa náročnejšia na spracovanie
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

pri miere detailnosti do akej isli je vobec udivujuce ze sprvili tolko co spravili.
samozrejme ze to nie je dokonale, samozrejme ze nemohli zapocita vsetko. keby si vyhradili este take 2 roky prace aby zapocitali aj to, co tam tebe chyba, nasiel by sa v roku 2017 (kedy by to uverejnili) dalsi trulo ktoremu by tam chybali dalsie detaily tak na 5 rokov prace. a vlastne co, ved nech 50 rokov iba skumaju, pocitaju a zistuju a nie ze cokolvek uverejnia skor, nez to budu mat do puntiku stopercentne detailne.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Benzin je produktom rafinerie, nie jeho vstupnou surovinou, takze ak by si chcel pri elektromobiloch pocitat s vyrobou paliva pre elektrarne, tak pre benzinove motory by si musel ratat s tazbou ropy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by sme nikde neskončili. Čo tak zákerná výroba batérií pre elektromobily a množstvo drahých kovov?
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

Prave preto, ze by sme takymto sposobom nikdy neskoncili, treba porovnavat do rovnakej hlbky - teda ak autori studie pocitali s vyrobou elektriny pre elektromobily, mali pocitat aj s vyrobou benzinu (ktory je rovnako zdrojom energie pre bezny motor, ako je elektrina pre elektromobil).
Ak by sme chceli ist o uroven hlbsie, prosim, ale nech to potom plati pre obe skupiny rovnako.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Nielen výroba elektriny, ale aj jej distribúcia...
Tzv. obnoviteľné zdroje vôbec nie sú aj ekologické. pozrite si napr. fotovoltaiku. Koľko čo treba k jej výrobe a pritom to má veľmi mizerné parametre, v noci to mlčí. Veterné vrtule sa za mrazov pre istotu netočia, 400 m3 betónová pätka v zemi a pomník naveky, ktorý nikto nikdy nebude rozoberať. Ešte nejaké??
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

veterniky sa v mraze tocia. Su zavisle od rychlosti vetra, nie od teploty vzduchu. Od teploty zavisi vlhkost a od tej vykon, ktory je prave vecsi pri nizsej teplote. To len pre upresnenie informacii, inak samozrejme mas pravdu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Asi toho málo ešte o svete vieš...
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

nevysvetlis.
elektromobil s najazdenymi 0km uz znecistil prostredie ako auto so spalovacim motorom za ¬80.000 km
lebo bateria
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

http://www.wsj.com/articles/SB1000142412788 medzera 7324128504578346913994914472

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/ medzera 10.1111/j.1530-9290.2012.00532.x/full
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pouzivaj skracovac napr. dopice.sk a podpor tak slovensku ekonomiku
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

pouzivaj skracovac lnk.sk a nebudes hulvat.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

preco by sme my, pouzivatelia dopice.sk mali byt hulvati?

lebo tebe sa tvoj skracovac paci viac?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tu sú riadni sexuálni maniaci, keď si ho potrebujete skracovať.
Predlžovač niekde nie je?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nech sa paci: http://www.www.reallyhugeurl.com/index.php
:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Daj si tam www.dsl.sk

To sa mi snáď len zdá...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najsmutnejsie je, ze to uz povazujete za normalne.
Slusnost mi tu na DSL.sk chyba najviac. Akoby sme uz ani neboli ludia. "Homo homini lupus." (Titus Maccius Plautus)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas pravdu, ale este by to chcelo aj pridat ako zaazuje vyroba baterii.
Myslim ze ten graf by bol o dost iny.
Tak ci tak chvalim ze si necucali veci z prsta a je vidiet ze elektromobil nie je az taka jednoznacna zachrana zeme ako sa ho mnoho ludi a krajin snazi prezentovat.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kazdy si z toho vyberie to co mu vyhovuje. ti ktori kritizuju elektromobily si z toho zoberu ze naozaj nie su az take dobre a ti co kritizuju spalovacie motory si z toho vyberu ze to je podplatena studia.
ty si si z toho ocividne vybral to prve. napriek tomu ze studia bola velmi skreslena lebo nezohladnili zatazenie prosttredia pri vyrobe benzinu, napises, ze ich chvalis, lebo ostatne veci si nevycucali z prsta. zasnem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mne sa paci spracovanie. Nie je to len chabe konstatovania ako zvycajne.
Nie som prti elektromobilom, som proti sucanym baterkam.
OK, cize treba spravit uz len tabulky vyroby benzinu a bateriek a mozeme konecne povedat co je ekologickejsie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vzhladom za sposob ziskavanie elektrickej energie v USA je to celkom pochopitelne - viac ako polovicu energie maju z uhlia.
U nas by to ale bolo ine, nakolko viac ako polovicu energie ziskavame z jadra. Z uhlia mame menej ako tretinu energie.
(data: https://flowcharts.llnl.gov/ content/international/2007EnergyInternational.pdf)
+ Ako je aj v clanku spominane, hodnotil sa len sposob ziskania energie, nie tazba a podobne...
BTW tesla: http://waitbutwhy.com/ 2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Vo Francúzku by to dopadlo ešte lepšie...

Uhoľné elektrárne sú najväčší hnus - vypúšťajú tony rôznych ťažkých kovov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ropné lobby začína mať obavy o biznis ďaľších 100 rokov. Pomaly im dochádza, že napr. Google ich začína ohrozovať ich potenciálom automobilového priemyslu.
Preto aj tá dohoda s Iránom .
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stále platí, že uhoľné elektrárne sú najhorší znečisťovatelia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viva la amerika a platené súkromné štúdie. Určite z toho dôvodu dotujú elektromobily aj severské krajiny. Maju príliš zdravé prostredie tak ho potrebujú zaťažiť "neekologickými" elektromobilmi. Už im niekto vysvetlil že elektrárne sú aj atómové, slnečné, veterné a vodné? Alebo im tieto články na wikipedii ešte stále neodblokovali?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problem vsak je, ze ti, co tak bojuju za obmedzenie aut, tak bojuju aj proti jadrovym elektrarnam. To, ze 12 najvecsich lodi sveta zaserie planetu viac ako vsetky automobily na planete dohromady im uz nevadi. Dalsia vec, ze elektromobil rovnako nema dopad len vyprodukovanim emisii, ale niekde sa ta energia vyrobit musi a nie je to primarne len vyroba ale zarataj dalsie aspekty ako prenos a regulacia + likvidacia odpadu takeho celeho auta. Ta studia je na velmi slusnej urovni.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

A jeden štart raketoplánu sa tomu vyrovnal.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Áno, 12 najvačších lodí zaserie planétu viac ako všetky automobily dohromady ALE nie zas toľko, ao by ju zasrali automobily, keby prevážali rovnaký náklad ako tých 12 lodí.

Buďme k lodiam spravodliví, prosím.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

V poriadku, stale ale viac ako elektrifikovana zelenicna preprava.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale veď hej, keď žltí bratia potiahnu, tak ako to plánujú, svoju hodvábnu železničku z Pekingu až po Bratislava-Vajnory, či ešte ďalej, to bude revolúcia v doprave, to asi tie loďky prídu o živobytie ale či sa to uskutoční, to sa dozvieme možno tak o 10-20 rokov, zatiaľ je na špičke efektivity dvojtaktný 300 tonový Wärtsilä RT-flex96C chlipkajúci si 171 gramov mazutu na 1kWh.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nepochopil.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hm, viem že nepatrím najbystrejším, tak ak som niečo nepochopil, tak mi to teda nejak objasni. Mal som pocit, že sme sa vzácne zhodli na tom, že lode sú efektívnejšie ako autá a elektrické železnice sú efektívnejšie ako lode. Či?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Potial to je v poriadku. Problem je, ze pointa prispevku bola niekde inde a to, ze tak ako si napisal neda sa posudzovat nieco na zaklade nejakej jednej vztaznej jednotky bez ohladu na dalsie faktory - tak ako vlaky su ekologickejsie avsak po mori akosi jazdit nejazdia, tak su lode sice najvecsi znecistovatelia, ale ako vravis k preprave nakladu je to tolerovatelne - tak ako v tomto pripade auta na benzin sice vypustaju nejaky bordel von avsak elektromobil hoci nevypusta nic, stale sa to schovava inde.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nuž, neviem čo dodať. Iba ak, že opäť raz zvíťazilo dobro nad zlom :)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pozrite si, z coho vyraba el.energiu Norsko a z coho USA, kym sa rozhodnete pridat "kvalifikovany" prispevok. Je to neuveritelne, kolko samoukov, ktori neovladaju zakladne fyzikalne zakony, sa dnes povazuje za odbornikov na obnovitelne zdroje energie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hneď po prvých vetách človek nájde jednu gigantickú chybičku krásy, pre ktorú je táto štúdia úplne scestná. Tak porovnávajú elektrinu a vplyv elektrární, ktoré ju vyrábajú na životné prostredie s emisiami pri spaľovaní benzínu. Akosi mi tu chýba rovnako ako je pri elektrine, tak aj pri benzíne vplyv na životné prostredie celý reťazec výroby benzínu t.j. ropné plošiny, rafinérie, doprava a pod. ale samozrejme v takomto prípade by celá štúdia nespĺňala vôbec svoj účel, že :).
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

To bude tym, ze sa problemu nerozumies - Prete tazozba ropy sa nerobi za ucelom vyrabania paliva - to je prakticky odpad resp ako sekundarny produkt a ropa sa tazi primarne pre dalsi priemysel. Kdezte el. energia sa vyraba primarne na jej spotrebu, nie ako vedlajsi produkt.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ahaa a ja blbec som bol v tom, že sa ťaží predovšetkým kvôli výrobe paliva, či už benzín, nafta a iné...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pjetro to vie vysvetlit lepsie - zvycajne tak na 3 prispevky, ale v skratke: bez ropy by sme boli v prdeli viac nez len to, ze nebudeme mat na com jazdit. Ropa je klucovy produkt pri vyrobe plastov, liekov a dalisch mnohych produktov. To, co sa uz takto pouzit neda, ide do paliva - benzin, nafta atd. A co je uz vysloveny hnus ostava ako mazut pre spominane lode.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

popripade este ako palivo pre elektrarne, ktore spaluju naftu
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Kde na tie sprostosti chodíš?
http://en.WikiPedia.org/wiki/Petroleum_product
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Skoda vysvetlovat niekomu, kto argumentuje wikipediou - mas o prispevok nizsie vysvetlene ako sa veci maju v skratke. Ale je mi jasne, ze uz vies googlit a klikat na prvy link, tak je zbytocne ti vysveltovat ako to v realite chodi.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

A vieš Ty, čo sú to referencie?
Zrejme netušíš, lebo také kreposti by si nepísal.
Pozri si tam 2. referenciu a potom možno prestaneš písať takéto hlúposti...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

EIA.gov/dnav/pet/pet_pnp_pct_dc_nus_pct_m.htm

Finished Motor Gasoline 45% až 47%
Kerosene-Type Jet Fuel 10%
Distillate Fuel Oil 30%
Residual Fuel Oil 3%

(45% až 47%) + 10% + 30% + 3% = 85% až 87% na palivá
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Správne má byť:
88 % až 90 % ide na palivá.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takze podla tvojej logiky: ropa sa netazi primarne na vyrobu fosilnych paliv. Potom elektrina by sa mala vyrabat primarne na pohon elektromobilov.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie, fosilne paliva sa tazia, nevyrabaju. Pjetro no taaaak.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ahaaaaaaa, takze 2 storocia chemickych vedomosti stelesnene v tych hektaroch krakovacich vezi v Slovnafte to je na okrasu. A ja ze tam z ropy vyrabaju benzin, naftu, ine fosilne paliva a dalsie vedlajsie humusy vznikajuce pri spracovani ropy.

To su ale debili. Nie aby pekne rovno tazili super-kvalitnu 95tku ci 98cku z benzinoveho loziska, naftoveho loziska, kerozinoveho loziska ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dnes nemas zrejme svoj den - fosilne palivo je ropa, uhlie apod. Benzin je uz produktom, ale nie fosilne palivo - ten benzin nevytazis zo zeme. A to mam o tebe vysoku mienku, ale tiez si len clovek.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak fosilnym palivom myslime organicke nerastne suroviny (ropa, uhlie, plyn ....), tak hej. Potom mas pravdu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nie je to nahodou tak, ze automobily spotrebuvaju elektrinu, ktora by bola tak ci tak vyrobena, keby sa nevyuzila na nabijanie elektromobilov, vyuzila by sa niekde inde, alebo by bola prebytkova?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Vyroba sa planuje tak, aby nebol nedostatok ani prebytok - ak ti tu zacne jazdit miliarda elektromobilov, tak sa vyroba s tym bude musiet vysporiadat, takze ziaden prebytok ani vyuzitie niekde inde.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Staci si pozriet kolko spotrebuje rafineria elektriny a zatocia sa vam panenky. Ale to samozrejme nikto spominat nebude.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Kebyze dementi robili energiu v jadrovych elektrarniach tak by mali ovela lepsie vysledky tie elektromobily, ale ked su dementi a palia ropu, tak im treba.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

dalsia vec je "maintenance cost" a teda sviecky, rozvody, oleje (ktore menia kazdych 5 tisic mil), prevodovky, KAT/DPF a kopa dalsich nakladov na udrzbu aut... pri elektro treba ratat servis baterii a ich recyklovatelnost... cela ta "studia" je uplna mozno z polovice... najefektivnejsie su aj tak vlaky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Autori štúdiu mali radšej čas investovať do stavania utečeneckých táborov pre imigrantov a ešte by im ostali peniaze na nákup humanitárnej pomoci...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aby vas mater zabila
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tesla > akekolvek ine auto

Keby mam peniaze na Teslu o inom ani nerozmyslam
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

za 40k kupis vytunovanu (nie seriovu) octaviu RS combi a za dalsich 40k mas na nafre 400-500tisic km podla sposobu jazdy. MFP celu teslu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Za 1k máš vytunovany Favorit RS a za ďalších 79k máš na jazdenie.

S týmto prístupom pôjdem peši a ostane mi 80k.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tvoju nekompetentnost sa zapajat do akejkolvek diskusie dokazuje tvoj navrh na nakup vytunovanej ochcafky rs. a na nadftu!!! potiahni to este dalej, navrhni nakup vytunovanej fabie rs. bude este viac penazi na naftu. a na prislusenstvo: kosacku, mlatacku, snehovu frezu.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Co mas proti octavii RS? a jasne ze na naftu, hadam by som nekupoval benzinovu picovinu co zere 15 litrov.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme nekupuj benzinak co zere 15l ale taky co sa zmesti do 7l.

Skratka benzin je benzin. To ale kto nevlastnil kvalitne benzinove auto nepochopi.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

z akeho uleteneho dovodu by som kupoval benzinak co zere 7 ked mam diesel co zere 5?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Napríklad to, že je to isté auto len z naftovým motorom o 2000 - 3000 € drahšie, drahšia údržba a NIKDY sa ti nevráti rozdiel ceny paliva?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

aktualne je priemerna cena nafty 1,182€ a benzenu 1,396. Ja robim cca 1500km mesacne = 58€ rozdiel ked uvazujeme spotreby vyssie. 2000€ mas spet za 34 mesiacov a 3000€ za 51 mesiacov. Uplne ina vec je, ked si ten benzin das hned prerobit (alebo rovno kupis) na plyn...

Co sa udrzby tyka, za 3 roky co ho mam som do udrzby spojenej s naftou dal 0,00€, vsetko boli take chyby co by mal aj benzin..
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nerátaj to takto. 1,396 - 1,182 = 0,214 je drahší liter benzínu. A žerie to auto asi o 2 litre viac, čiže ak nafťák zožerie 5L/100km a benzíňak 7L/km vychádza 100km
nafta - 5,91€
benzín - 9,77€

Čiže na 100km je na benzíne drahších o 3,86€ (3000€/3,86€ = 777,20 spotrieb na 100km).
Na benzíne najazdíš 77720km a až potom sa ti začne vyplácať nafťák.
Presnejšie nezačne, lebo po toľkých km už sa serú na nových nafťákoch iné veci.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A mimochdom zle rátaš, ak ťa stojí nafta na 1500km 58€ pri uvedenej cene tak jazdíš za 3,27 litra na 100km? (3,27 x 1,182€ x 15 spotrieb = 57,97€).

Nič to nemení na tom že to rátaš úplne zle a ráta sa to tak ako som dal vyššie. Rátaj s rozdielom ceny paliva, nie koľko zožereš za mesiac. Na benzíne spravím "zadarmo" takmer 80 000km ak si nekúpim naftové kachle
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

58€ je prave ten rozdiel ceny paliva za mesiac...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak hura do 1,0 ecobost benzinov :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

keby som teraz kupoval nove presuvadlo, bolo by full-elektro alebo ked uz nieco s ICE, tak jedine voz na CNG... neriesim DPF, spotreba 4kg/100km (passat) ekv. 3l benzinu, percento pevnych castic = 0.nulanič a tankovat sa da aj doma (treba plnicku)...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Inak ak sa nemýlim tak naftová ochcávka rs má dva výfuky, jeden je ale bohužiaľ atrapa už z výroby. Iba koncovka :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

------------ ------------ ------------
Autori studie su bud c0c0ti, alebo pikolici najati ropnou lobby.

Takze porovnavat vplyv elektromobilov a fosilakov na zivotne prostredie a pritom pri elektromobiloch neskutcne uzasne a presne kalkulovat s elektrarnami (ci celym elektrarenskym priemyslom), ale kde do boha kalkulovali s ropnymi rafineriami (ci celym ropnym priemyslom)? Dufam ze nezabudli do modelu zapocitat aj vypustanie CO2 fosilakmi.
------------ ------------ ------------
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je štúdia dobrá. Konečne sa niekto nad tým zamyslel a spočítal niečo.
Môžeme diskutovať, či je to účelové, úplné alebo ako.
Ale hlavný message má byť podľa mňa inde - ak chceme dotovať elektroveci (autá, kúrenie, ...) kvôli ekológii, nie je možné to oddeliť od spôsobu výroby elektrickej energie. Teda ak sa niekto zameria len na jednu časť systému, je to nedostatočné. Ak chce niekto riešiť ekológiu a green energy, musí komplexne riešiť tak oblasť výroby, ako aj oblasť jej použitia.
Ostatne, to by nám povedal asi aj sedliacky rozum.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Tiež sa mi to páči.
A pre nechápavých vyššie čo nariekajú že sú tam neni zarátane emisie pri výrobe paliva, tak neni sú tam zarátane ani emisie na ťažbu vzácnych kovov, spracovanie, prevoz cez pol sveta a výroba betérií.

Bolo dokázane že aj Toyota Prius z dlhodobého hľadiska viac znečisťuje hlavne kvôli výrobe batérií
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

prius nieje dobry priklad, lebo je to hybrid a zere skoro 5l/100km..
http://goo.gl/CD0NJZ
Odpovedať Hodnotiť:
 

1) Lenze tu bateriu nevymienas kazdych 800-1000 km ako opotrebovanu, pricom spaleny benzin kazdych 800-1000 km "opotrebovany" je.

2) Takato studia je cisto len vec nazoru, co do nej zapocitat a co nie a VZDY bude kontroverzna, nejednoznacna a diskutabilna jak hovado.

Este vy bolo treba porovnat vyrobu vsetkych materialov (nielen baterie u elektromobilu), teda vlastne ci je pre ziv. prostredie horsie vyrobit 1 a 1/4 tonove auto fosilák, alebo 1 a 1/4 tonovy elektromobil. To by sme ale museli mat neskutocne/rozpravkovo presne informacie. Nakolko skodi ziv. prost. vyroba bloku valcov ci klukovej hriadele z prislusnych zliatin? Nakolko skodi ziv. prost. vyroba pohonnej jednotky elektromobilu? A tato otazka sa tyka vsetkych 10000 suciastok az kym nebudeme mat kompletny obraz o celom aute.

TOTIZ: ABSOLUTNY ZAKLAD je stanovit si ciel. Budem sa zaoberat aj vyrobou vozidla, alebo len jeho prevádzkou? Táto dementna studia sa zaoberala len prevádzkou a aj to neskutocne nekompetentne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nech zaratas do toho porovnania cokolvek, musis to spravit silne ucelovo aby ti vysiel elektromobil menej ekologicky.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

...povedal kto?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

autori tej ropno-lobistickej "studie"
Odpovedať Hodnotiť:
 

<a href="http://lnk.sk/25p">How Tesla Will Change The World</a>

Viem, ze je to dlhe citanie (a este v cudzej reci)
ale vysvetli to to pekne od podlahy, ako sa veci maju.

Ak nemas tolko casu skus si precitat aspon cast: "An Angry Giant"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Banda tupých hláv... čo im koluje namiesto moči benzín.
Ako môže niekto povedať, že elektromobily sú/budú/by mali byť LEN doplnok k súčasnej technológií? .. Vážne ? ..
Vôbec. Prestanete si stavať domy z trusu a uverte tomu, že zem nie je plochá ..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

http://goo.gl/nW2DrO

Je tam podrobne rozobraná aj téma tohto článku. Po prečítaní celého blogu by malo byť jasné, ktorý pohon automobilov je budúcnosťou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skoda ze vacsina tu-diskutujucich mudrlantov je obmedzenych na zdroje v slovencine, takze takato perla ich vobec neobohati.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Su tam aj pekne obrazky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj tak budú zase koče a koníky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chcem, chcem, chcem!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neverte všetkému čo napíšu, niekedy napíšu aj napíšu...

https://www.youtube.com/watch?v=rjn3NJTnfmI
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno viacerí poznáte lobby ohladne olova v benzíne. Aj tam boli robené tzv. "štúdie" o neškodnosti.
Clair Patterson sa rozhodol ísť do tvrdého boja s ropným priemyslom a ich najatým vedcom Robertom Kehom, aby dokázal, že za zvýšený výskyt olova v prírode môže tzv. olovnatý benzín. Bolo to po prvýkrát, čo bola vedecká autorita využitá k utajeniu ohrozenia verejného zdravia a prírody.
Nepopierajme, že sa také nič nedeje aj teraz, keďže sa jedná o časť priemyslu kde sa točia brutálne prachy!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár