neprihlásený Streda, 4. decembra 2024, dnes má meniny Barbora
Samojazdiace Tesly takmer havarovali, vodiči zachraňovali v poslednej chvíli

Značky: Tesla Motors / Teslasamojazdiace technológieelektromobily

DSL.sk, 22.10.2015


Nová podpora samojazdiacich funkcií v elektromobiloch Tesla Model S má napriek pôsobivým kvalitám svoje limity a minimálne v dvoch zdokumentovaných prípadoch jazdy v hraničných podmienkach respektíve potenciálne už za nimi viedla samostatná jazda takmer k havárii.

Tesla Motors sprístupnila samojazdiace funkcie pre Model S softvérou aktualizáciou 7.0 minulý týždeň, informovali sme o tom v tomto článku.

Tieto funkcie sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu.

Demonštrácie funkčnosti, ktorá bola zatiaľ sprístupnená len v USA, sú v absolútnej väčšine prípadov veľmi pôsobivé a bez problémov zvládajú bežnú premávku.

Plná zodpovednosť za jazdu je ale na vodičovi a Tesla vodičov upozorňuje aby v režime ovládania auta softvérom mali ruky položené na volante a boli pripravení zasiahnuť.

Funkčnosť je oficiálne určená pre jazdu na diaľnici respektíve iných podobných cestách. Tesla verejne na webovej stránke ale presne nešpecifikuje limity technológie a podmienky, v ktorých sa môžu používať. Tieto zrejme avizovala len priamo majiteľom.

V každom prípade ak vozidlo nemá dostatočne kvalitné informácie a nezvláda aktuálnu situáciu, vodiča upozorňuje najskôr na palubnom displeji a následne aj dôrazným akustickým signálom aby položil ruky na volant a prevzal kontrolu.

Dvaja vodiči zdokumentovali ale situácie, v ktorých sa vozidlo Tesla pri samostatnej jazde zrejme nezachovalo optimálne. V prvom prípade sa pruh, v ktorom bola Tesla, odpájal z viacprúdovej cesty. Vozidlo najskôr plne zvládalo jazdu v tomto pruhu, po skončení čiary vyznačujúcej pruh na ľavej strane a pred blížiacim sa koncom čiary na pravej strane ale pomerne výrazne otočilo volantom smerom doprava. Vodič stihol zareagovať a vrátil vozidlo späť do pôvodného smeru.


Prvá problematická situácia s aktivovaným Tesla Autosteer



Či sú tieto podmienky mimo oficiálne zvládaných podmienok samojazdiacou technológiou a či vozidlo vodiča vyzývalo na uchopenie volantu nie je z videa jasné, akustický signál ale na videu nepočuť. V každom prípade by k dôraznejšiemu upozorneniu vodiča malo zrejme prísť skôr, ak podmienky nie sú pre samostatnú jazdu podporované, a najmä bezpečnejšou reakciou vozidla v nezvládanej situácii je zachovať smer jazdy a nie ho prudko meniť.

V druhej situácii išla Tesla po obojsmernej ceste, pričom pri strete s protiidúcim vozidlom prudko zabočila doľava. Vodič opäť stihol zareagovať a strhnúť vozidlo na svoju stranu.


Druhá problematická situácia s aktivovaným Tesla Autosteer



V tomto prípade vozidlo evidentne aj akusticky vodiča upozorňovalo, aby prevzal kontrolu. Kedy začalo vizuálne upozorňovanie a či mal dostatok času prevziať kontrolu kľudne nie je jasné, prudké strhnutie volantu samojazdiacou funkčnosťou smerom k inému autu opäť ale zrejme nie je bezpečnou stratégiou v nezvládanej situácii.

V oboch prípadoch nie je vylúčené, že tieto situácie sú vylúčené v podmienkach používania technológie respektíve vozidlá upozorňovali vodičov aspoň vizuálne v dostatočnom predstihu a teda aj reálna vina za situácie je plne na vodičoch. Situácie ale nevyzerajú príliš vzdialené od situácií, do ktorých sa môžu vodiči dostávať a prudká zmena smeru sa v oboch situáciách zrejme javí ako neoptimálna a neodôvodnená.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Skylink preladil dôležité stanice
CEO Intelu bol donútený odstúpiť správnou radou
UPC vo vianočnej akcii sprístupní všetkým TV zákazníkom 42 staníc
Rast podielu Windows 11 sa zastavil
CEO Intelu odstúpil
mBank spustila podporu okamžitých platieb, zatiaľ ich iba prijíma
Sprístupnená testovacia verzia LibreOffice 25.2, začína ukončovať podporu Windows 7
Platené DVB-T zvýši od nového roka cenu
Oficiálne uvedený prvý WiFi router od OpenWrt
Raketa Falcon 9 dosiahla 400 úspešných štartov


Diskusia:
                               
 

Nechápem že tomu systému ľudia proste už tak slepo veria že čakajú, že to bude jazdiť samo. Na druhej strane nerozumiem prečo výrobcovia to deklarujú ako plne autonómne a absolútne spoľahlivé systémy...
Ja by som sa teda na taký systém nikdy nespoliehal, ani v aute za 150 000,- €
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

aj tempomat nejak zacinal a dnes funguje uplne paradne. Aktivujes tempomat a uz nemusis nic len tocit volant... teda teoreticky, lebo ti to kazia yebnuti ludia, ale samotny tempomat funguje fantasticky.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Snáď vidíš ten priepastný rozdiel medzi samojazdiacim autom a tempomatom. To nemôžeš porovnávať ani v najmenšom.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Rozdiel tam je, ale aj autonomne auto ma samozrejmne aj tempomat ako jednu zo sucasti.

Tempomat funguje dokonale, myslim adaptativny, pokial sa ti nezajebe ta radarova gula vpredu pod chladicom, neviem, kto to vymyslel dat dole, ale v Skode to mam.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Rozdiel je, ze Tesla od zaciatku jasne hovori, ze nejde o autonomne jazdenie ale len o asitenciu vodicovi a len za specifickych podmienok. Bud na dialnici s dobrym znacenim, alebo v hustej premavke. Ked to hovada pouzivaju bezhlavo, tak to potom aj tak vyzera. Prvy to nechal zapnute na odbocke a druy na prazdnej vedlajsej ceste.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Nože zajeb link zdroja.
"Tesla Autopilot relieves drivers of the most tedious and potentially dangerous aspects of road travel."(zdroj: www.teslamotors.com)
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ako co tak zdroj si pozriet navod od auta? JE to asistencna sluzba. Nie autonomna jazda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tempomat je zbytočná hlúposť a neporovnateľne jednoduchšia funkcia ako riadiť bezpečne celé auto.
Osobne nechápem načo sa o to viacerí výrobcovia snažia.
Hádam len preto, aby všetkých naveky utvrdili v tom, že auto treba za každých okolností riadiť manuálne.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Ani vlak nevie ísť úplne sám a to ide po koľajnici. Som zvedavý kedy im dojde že plne autonómne auto je utópia a prestanú sa o to snažiť.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

Ono sa to bude dat, otazka kolko snimacov / dat / situacii na ucenie a penazi je potrebne pre realizaciu a ci sa to teda oplati, kedze ludia nie su moc ochotny do takej technologie zainvestovat. Uz ci zo strachu, ktory je hlavna brzda ludstva, alebo z pozitku z jazdy (ja sa teda v kolonach nesmierne bavim..)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Asi si sa neviezol DLR v Londyne. By si cumel uz pred 10timi rokmi.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Vo velkych mestach su metra (riesene pod zemou, ci nad zemou) s vagonmi bez vodicov.

A funguje im to super, no mal som zrovna aj stastie byt v jednom vlaku, ktory dostal poruchu a zastavil. Obvykle jazdi 60km/h a zastavil uplne plynule. Ostatne vlaky pekne zastavia a cakaju v kolone, kedze tam jazdia vagony kazdych 5-15 minut. Prisli dvaja technici, po kontrole telefonicky poziadali o docasnu aktivaciu (KOD) manualneho riadenia vagonu a max. rychlostou 20km/h mohli dojst do prvej stanice.

Hned ako uvolnili trat, ostatne vlaky sa vratili do svojho rezimu s danymi casovymi rozostupmi a fungovali dalej bez poruchy.

Slovensko by nesmelo kradnut, ale investovat do poriadnych zeleznicnych trati. Aj Tesla auto na polnej ceste nebude vediet jazdit no a nase kolajnice su ako polna cesta voci tym, u ktorych samostatna jazda vlakov funguje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rok 1900:
lietanie je hlupost, to clovek nemoze dokazat.
osobne nechapem naco ludia vymyslaju lietadla.
hadam len preto, aby vsetkych utvrdili v tom, ze dopravit sa da za kazdych okolnosti len po zemi.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Súhlasím s konštatovaním neschopnosti človeka dokázať hlúposť lietania, i keď ho, vzhľadom k definícii entít, použitých na jeho formuláciu,,, osobne považujem za pomerne bezobsažné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvrdíš že "Tempomat je zbytočná hlúposť"? Skutočne tomu veríš, alebo iba trolluješ?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Skor len nenajazdil po dialnici viac ako 20 km dokopy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ono, dokonale...
Kamošovi takýto tempomat "skočil" na brzdu v cca 100km/h a bolo jediné šťastie, že autá za nim mali dostatočnú vzdialenosť lebo by ho určite zrámovali.
Odvtedy o takýchto "smart fičúrach" nechce, pochopiteľne, ani počuť.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

nehovorim ze nemas pravdu, sam som si tempomat vyskusal len asi 2 krat a tak velmi hodnotit nemozem, ale mam pocit ze tempomat iba reguluje privod paliva, ze priamo na brzdy (ani nic ine okrem paliva) nema dosah.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je prave rozdiel medzi tempomatom (lacne auta) a adaptivnym tempomatom (drahsie auta).
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

adaptivny tempomat prisposobuje rychlost autu pred tebou, nema za ulohu nudzovo zabrzdit auto v pripade nahlej prekazky
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Trepeš chlapče. Ešte si asi nepočul o FRONT ASSISTe...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

len do 30kmh ...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba si to vyskúšať. Ja som si to skúsil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sibe vam? tempomatom jazdim vzdy na dialnici ak sa da (Casto sa neda) a vzdy v dlhych dedinach. Das 50 a nemusis sa starat o rychlost len tocis volant. Policajti mi mozu fukat akurat tak praskovy cukor do kakaca, nech si pekne meraju. Na druhu stranu predvcerom rano bola hmla, viditelnost tak 50-70m a zrazu som zbadal ze idem 110 a ani sa to nezdalo.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Jeho kamos bol mantak, co si aktivoval tempomat pri predchadzajucej nastavenej hodnote mozno 40 km/h na dialnici a tym doslo k zabrzdeniu. Auto pouzilo motorovu brzdu a mal stastie, ze do neho nikto nenapral.
Toto sa totizto podarilo aj u nas vo firme, len s tym rozdielom, ze za zadkom mali kamion. Takze z auta totalka.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a to mal prasknuté tesnenie pod hlavou a valce plné chladiacej kvapaliny, keď mu to tak rýchlo zaflekovalo motorom, že ani nestihol zareagovať? ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mamlas, co prvykrat sedi v novom aute a skusa gombiky za jazdy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To si dal blby priklad.

Dnesne samojazdiace auta/prototypy su tak blbe/sproste/obmedzene, ze bud dokazu jazdit iba na trase, ktoru maju vopred v databaze (u Googla je to zatial tusim stvrt jedneho mesta !!!), alebo ak je jazda ozaj autonomna, ruky z volantu prec na 0,5 sekundy sa moze rovnat smrti.

Okrem toho sa nedokazu popasovat s trilionom situacii, ktore sa v realnej premavke vyskytuju: hmla, dazd, pokazeny semafor, prekazka/praca na ceste a prenosne dopreavne znacenie, dopravny policajt a dalsie.

V neposlednom rade zakony taketo nieco umoznia v SR asi v roku 2055. (chvalabohu)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

na SR to používam ja a na diaľnici nemusí mať nič zmapované a môžeš ísť aj hodiny bez rúk na volante, neurobilo ani raz ani jednu blbosť. V prípade extrémne zlých podmienok (zasnežené pruhy, silný dážď+tma, alebo inak ovplyvnená viditeľnosť pruhov) upozorní včas.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

o tempomate ze?
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

nie, autopilot
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

majitel modelu S?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

áno
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako vtip dobre.

A o viditelnosti pruhov v SR by som radsej pomlcal. Casto krat ma problem clovek, nie nejake samojazdiace auto.

Okrem toho biele takmer neviditelne pruhy poprelepovane oranzovymi pruhmi (sľa lepiaca paska) pri uz 3/4 roka trvajucej vymene zvodidiel medzi TA a NR na R1, tak takyto pruhovy gulas po odstraneni prenosnych dopravnych znaciek by bol iste delikatesou a mal byt tym pravym testom pre AI. Nie nejaky turingov test :)))
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

viditeľnosť pruhov na diaľnici je veľmi dobrá a Tesla nemá problém ani so slabou viditeľnosťou. Prakticky je to tak, ako píšeš - keď má človek problém vidieť pruhy a skôr si domýšľa, ako pozerá, má problém aj autopilot. Kde človek vidí pruhy bez problémov, vidí ich aj autopilot.

Problém s príliš veľa pruhmi zatiaľ autopilot nerieši, no nerobí mu problém čiary inej farby ako bielej. Prakticky to funguje tak, že si vyberie 2 čiary ktoré sú najbližšie pri kolesách smerom od auta a tých sa drží. Ak sa rozdeľujú čiary, jednu si vyberie (pravdepodobne tú, ktorú skôr detekuje/detekuje ako priebežnú, nie odbočovaciu). V praxi je to tak, že niekedy vyberie dobrú, niekedy zlú, no stačí sa zaradiť medzi tie správne a opäť funguje bez problémov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a o ktorom ze aute to hovoris?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba si mylit autopilta v liedatle a autopilotom v aute. Autopilot v lietadle je vlastne program, ktory ma udrzialavt iste parametre letu, akysi tempomat. Len pri tempomate sa udrzuje jediny parameter: rychlost no a pri autopilote lietadla je tych parametrov mozno viac. ALE autopilot lietadla a ani tempomat v aute sa nemusi pasovat s premavkou na pozemnykch komunikaciach !!!!!!!!!!!!!!! Tempomat = riadenie vstrekovania paliva v zaujme udrzania rychlosti, o nic viac.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Klud pjetro, nekric :D
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

NEMYL SI AUTOPILOTA v lietadle (sofistikovany tempomat na rychlost, letovu vysku atd) a "umelu inteligenciu", lebo autopilot v lietadle je v podstate iba komplikovanejsi tempomat. Napr. taky cuvaci senzor tiez ultrazvukom sleduje jediny parameter: vzdialenost prekazky (akurat nic s vozidlom nerobi, len pipa). Alebo brzdne systemy senzormi sleduju intenzitu brzdenia, pomer otacavosti kolies atd a podla toho reaguju. Ale nic z toho vsak neriadi auto v premavke a nesleduje situaciu vo fyzikalnej realite. Tempomatu je jedno ze pred tebou je kopa strku a ABSku je jedno ze pred tebou je 20% stupanie, alebo ostra zakruta .... atd.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Autopilot v lietadle vie na kazdu cast letoveho planu (leg) nastavit kurz, rychlost a vysku. Na automaticke pristavanie sluzi priblizovaci autopilot (APPR), ktory ale slepo veri ILS. Pokial to odosiela chybne informacie, tak amen tma. To je vsetko, co autopilto v lietadle vie.

Na druhej strane lepsie vybavene lietadla (a vsetky komercne) maju aj TCAS, co je system na varovanie pred moznymi koliziami. Ale on iba varuje, samotne riesenie problemu je na pilotovi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

---------------- ---------------- ----------------
Takze si zosumarizujme: klasicky autopilot je v podstate sofistikovany tempomat s planovacom. Priblizovaci autopilot slepo veri niecomu s nazvom APPR a vobec sa nestara o okolitu fyzikalnu realitu a varovny system pred koliziami TCAS je v podstate iba pipajuci CUVARI SENZOR (!!!)

Dakujem za vysvetlenie :)))

Takze v podstate dnes v roku 2015/2016 sme svedkami prelomovej ery prvych pokusosov o autonomne jazdy.
---------------- ---------------- ----------------

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pardon, druhych pokusov o komercne a bezne nasadenie. Prve pokusy bolo autonomne rozhodovanie tusim na tych vozitkach na Marse, kvoli niekolko hodinovym latenciam, ked vozitko potrebovalo reagovat ci uz pri pristavani alebo na povrchu v priebehu sekundy a nie cakat hodinu na povel zo Zeme.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

zabudol si na ADS-B, vdaka ktoremu funguje flightradar24.com a ktore vsetkym lietadlam v dosahu hlasi svoju polohu, vysku, rychlost a dalsie info.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha, takze ak si nastavim tempomat na mojom aute na rychlost xy, automaticky ocakavam ze to nastavi rychlost xy aj na vsetkych autach co idu v mojom smere a ak sa tak nestane, mozu za to yebnuti ludia v nich?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nikto s iq >50 neocakava, ze nastavenim tempomatu v tvojom aute sa nastavia tempomaty aut iducihc rovnakym smerom ako ty. Je ale logicke ocakavat, ze ak na dialnici je rychlost 130kmh, tak kazdy ide 130kmh okrem autobusov a kamionov. Ak teda idem 130, co je maximalna povolena rychlost, tak je logicke ocakavat, ze okrem aut s prednostnou jazdou ta nemoze nik predbiehat - a tie auta maju tento status iba ked maju zapnuty majak a sirenu. Vo vysledku ty sa na dialnici nemas co pozerat do spetneho zrkadla, lebo ta nikto nemoze predbiehat, kedze ides max rychlostou a teda mozes jazdit s tempomatom od vyjazdu na dialnicu az po zjazd. Jedine co musis sledovat su majaky a sireny.
No a potom su tu ludia co idu >130 a to su ti kokoti.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

AK to myslis vazne, tak 1. je rozdiel 130 tacho a 130 GPS a potom este realnych 130. Preto idiot, co si nastavi tempomat na 130 nejde realne 130, a ja ak valim tacho 145 ho predbieham.
To ze ma niekto nahovno nakalibrovany tacho, nie je moj problem.
2. Zakon pozna aj vynimocne situacie, kedy mozes MPR prekrocit - nemas ziadne pravomoci ani povinnosti zistovat, ci ten clovek porusuje predpisy zo svojej vole, alebo ma na to vazny dovod. NA to je tu ta banda zelenych gumkacov.
Takze suma sumarum, ak jazdis ako prasa - tj nepozeras do spetakov a kazdy, kto ide rychlejsie nad 130 tvojich tacho, tak by som teba oznacil poslednym slovom tvojho prispevku.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Škoda sa s ním hádať. Je to ovca bez vlastného úsudku a tak sa správa, žije a aj ako ovca jazdí.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

1A) ziadne GPS nie je v aute povinne, GPS udaje su mne uplne u prdele a mne su nezname, pretoze ziadnu navigaciu nemam, akekolvek uvahy o GPS mozeme vypustit

1B1) to ze tachometre su nakalibrovane tak, aby ukazovali cca o 4-5 km/h viacej je druha vec. Preto staci ist 135 km/h na tachometri a mame dosiahnutu MPRku. Neviem ci to je vseobecny fenomen vsetkych znaciek.

1B2) kolko ti ukazuje tachmeter zavisi od obvodu kolesa, ak si niekto miesto 195/55 drbne gumy 195/65, ma ine hausnumera, samozrejme zavisi to aj od natlakovania pneumatik, ale nie az tak velmi - preto treba prisne dodrziavat doporucene gumy s doporucenymi diskami
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

2A) mysliet si ze na dialnici nemusim pozerat do spätakov je zla predstava, ale zasa na druhej strane mysliet si ked to j*bem po dialnici 145 km/h na tachometri a som kral a kazdy sa mi musi do pol sekundy uhnut je UPLNE PODOBNE CHORA PREDSTAVA. Pravo na prednostnu jazdu maju zachranne zlozky (policia, hasici, zachranari) so zapnutou sirenou, buraky troch najvyssich ustavnych cinitelov (prezident, predseda parlamentu a premier), pripadne sirenou upozornujuce ine vozidla na cele kolony (napr. kolona prevazajuca miliardu eur, ci prezidenta USA ...). V ostatnych pripadoch ma roob zlu predstavu, dopravnu situaciu treba sledovat a uvolnit cestu aj niekomu, kto chce ist 200 km/h. ALE: nie za cenu rizika ohrozenia vlastneho majetku a zivota, proste tu cestu uvolnim ako to bude mozne, nie hned za pol sekundy. Pretoze to moze byt ozaj niekto, komu na zadnom sedadlo rodi zena, ale to moze byt iba cisty c0c0t co si mysli ze ked sa on ponahla, secci sa mu budu do pol sekudy uhybat
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to je uplne jasne, ze musis uvolnit cestu tomu co ide 200 ale ja pisem o tom ze to nieje koser a nemali by sa taketo pripady stavat. Ty totiz mas ist 130 a hotovo. Rovnako ako vcera rano som siel za 4 autami, ja som bol piaty, isli sme v rozostupe cca 20 metrov a pica s kocikom sa mi najebala na prechod hned za autom predomnou. 4 auta pustila, mna nie. Keby som ju nevidel uz davno predtym ako som potreboval brzdit, tak ju zrazim, a kto je podla zakona na vine? no ja! Tak isto som na vine ja, ked kokot ide 200 a ja mu 130 vojdem do laveho pruhu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A hádam by si nechcel aby bola vinná ona. Ak je tam raz na ceste, je to účastník cestnej premávky a Ty ju musí rešpektovať a neohroziť!
A čo ak nepočuje? Vtedy čo urobíš???
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zák. č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke ma okrem ineho body:
- chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť
- pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva

cize 4 auta predomnou pusila a keby aj nie ja som musel nudzovo brzdit na 100% To je ako podla teba OK? Videla ma, ci ma pocula neviem posudit, proste jebnuta pica co sa mi nasackovala do cesty. Prednost chodcov na prechode treba zrusit!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este dodam, ze nikdy, nikdy niiiikdy NIKDY som nemusel brzdit koli chodcom, ktori prechadzali mimo prechodu, lebo tam kazdy vie, ze prednost ma auto. Tak isto to treba spravit aj na prechode.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani nemusis menit zakon, staci nechat prechody casom "vyblednut" a vobec ich nemat, naco su nam!
Ludia budu pri ceste mavat 5 Eurovkami ako znamenie ze chcu prejst a vdacne ich pchat za stierace tym, ktori im milo zastavia a pustia ich cez cestu.

Alebo rovno do zakona navrhni aj ustanovenie, ze ked to teba naburam zozadu, lebo si pustil cloveka cez cestu tak na vine budes ty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bolo by to ovela lepsie, lebo mimo prechodov nezakape tolko chodcov ako na prechodoch.. hovorim o tych co chcu prejst na druhu stranu, nie o tych neosvetlenych co ide/lezi vnoci po krajnici a ty ho nevidis.

Na prechody, kde su moc frekventovane cesty sa da dat semafor, spravit podchod alebo nadchod. Aj ked to nechces pochopit, mne ide len o znizenie umrtnosti chodcov, o nic ine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No vidis, to iste dosiahnes ked zakazes auta a das ludom bicykle. Usetrene peniaze vyzbieras, nemusis ich minut na semafory, podchody a vseliake ine blbosti, klesne umrtnost, vzrastie celkove zdravie obcanov a mozes zaplatit uplne ine blahobytne veci.

Na realne problemy treba realne riesenia a nie rusit prechody a budovat podchody. Co starsi ludia? Invalidi? A mladi, co myslis, ze budu slapat do schodov alebo skratkou prebiehat cez cestu? Vsak uz dnes je problem pockat na zelenu alebo zo zastavky prejst 20 metrov k prechodu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetko je to sede uzemie, chodci si myslia ze su pani a vzdy maju prednost a niektori sa vrhaju na prechode pod auta jak c0c0ti mysliac si, ze maju prednost. Omyl. Prednost maju az vtedy, KED UZ NA TOM PRECHODE JE a dostal sa na ten prechod v sulade s vyhlaskou.

Na druhej strane sa na to treba pozriet z pohladu chodcov. Tych posratych 4-kolesovych, plechovych, smradlavych krabic je coraz viacej a chodec uz ani nemoze prejst cez cestu, ked ho 10 aut nepusti, tak sa jednoducho pod to jedenaste "vrhne" na hranici toho co znesie jeho pud sebazachovy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

auto je silnejsie ako chodec, takze ked mam aj 100x prednost, tak proste na ten prechod nevstupim. A to najma vnoci! Ked aj 5 minut budem cakat na volne okno, aj tak sa nehodim pod auto a nenecham sa zrazit. Ale to vysvetli tomu, co ide jak debil a ani sa nepozrie ci moze, lebo ved on ma prednost. Tak isto ako teraz pred chvilou motorkar predbiehal a v protismere islo auto a za nim ja. Superkokot, zobral by som mu vsetky papiere co ma aj rodny list a uz nikdy nedal s5.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2B) vyhlaska hovori kedy sa maju vydavat vystrazne zvukove znamenia, t.j. trubit (ohrozenie zivota a majetku), neviem ci je tam nieco o ponahlani. Ponahla sa totiz kazdy, len niekto trocha viacej. To by totiz mohol trubit a vyblikovat UPLNE KAZDY !!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a "banda zelenych gumkacov" svedci o tvojej dusevnej vyspelosti a schopnosti akceptovat konvencne autority

a nezabudni aj nejakemu zelenemu gumkacovi vynadat co stoji v strede krizovatky jak taky chuj, lebo ty predsa nebudes pocuvat nejakeho zeleneho pajaca v strede krizovatky, sak ty ides po dalnici 145 km/h
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nebudem ti tu vyvracat 4 tvoje komenty, ale z vecsej casti su to sracky Pjetro nehnevaj sa. inak ta povazujem za rozumneho.
Ze ta nezaujima GPS je tvoj problem, tvojich 130 tacho nie je realnych tacho, radar ti bude ukazovat nizsiu hodnotu a nie je to 4-5 km/h ale az 10%. Pri 130 km/h ides realnych cca 117-120 kmh + si prirataj rezervu odchylky radaru a ak chces, este +10kmh za to, ze nebudu merat presne 130. Takze mojich 145 tacho je realnych 130 a mozes nadavat a rozculovat sa ako chces, si ignorant ak sa nad niekym rozculujes ak ide rychlejsie ako ty, pricom neporusuje zakon. Ze sa niekto ponahla bolo myslene tak, ako si opisal, ty ale nevies preco sa dotycny ponahla a je ta hovno po tom . Na to su tu organy a tym to bude vysvetlovat. Alebo nebude. Ide to tak ci tak mimo teba. A ano, pokial policajt sam neovlada nieco s cim ma ma chut buzerovat, tak ho tiez preskolim namieste, kedze ked sa chce hrat na autoritu, tak so vsetkymi pravidlami ktore casto neovladaju.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nie, nieje. Polisi maju radar nastaveny na -10kmh. Takze ked ides 145, realne ides zrhuba 140 a nameraju ti 130. Mne pri 120 na tachometri namerali 112 na 90tke, tak som caloval pokutu. Kadzopadne nie ty si nebezpecny, lebo 140 sa k autu co ide 130 ako ma priblizis pomaly.. nebezpecni su ti, co idu ze vrrrrrrrrm a uz je 100m pred tebou... lebo taki su v spetaku daleko a zrazu su hned za tebou a este vytrubuju ze si si dovolil ist do laveho. V horsom pripade ta naburaju ako kosicanka v madarsku a zhoris aj so spolujazdcami. Potom este nafukaju a aj tak sa im nic nestane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri 145 Je to priblizne 135-138 - lidar meria s chybou 2%, takze minimalne ti pri nastavenych 130 nameraju 135 co je stale na hranici. Nehovoriac, ze kvoli 10€ co by ti dali pokutu na dialnici nebudu merat na 130 ale od 150 vyssie aby to malo vobec zmysel.
Jasne, ze taki su nebezpecni, ale rovnako nebezpecni su ti co: 1. sa snazia druhych vychovavat, 2. Ti co sa vlecu pre istotu 110. 3. Ti, co idu spominanych 110, v lavom pruhu. 4. Taky, co si to drbe 110 idealne za kamionom a na poslednu chvilu sa rozhodne, ze ho ide obehnut a ty sa mozes posrat, lebo brzdis aj ocami.
5. Taky, co sa uz teda rozhodne obiehat, ale tu zasranu rychlost nezvysi na tych aspon 130 ked sa za nim uz robi pomaly kolona, lebo si chce ten kamion, co ide 100 obehnut svojich pohodlnych 110.
Co mam skusenost, tak pirat vali rychlo, ale rata s mnozstvom okolnosti a je viac sustredeny ako jeden z tych vyssie spomenutych.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si to zosumarizujme.. najvacsie riziko predstavuje vysoky relativny rozdiel rychlosti dvoch aut. Preto zastavam nazor, ze na dialnici mas ist 130 (idealne s tempomatoom) cim minimalizujes tento rozdiel rychlosti a teda znizujes riziko nehody. Druha vec na dialnici, ktora minimalizuje riziko nehody je drzanie sa 1 pruhu - cim menej prechadzas medzi pruhmi, tym mensia pravdepodobnost nehody. Preto dlhodobo zastavam nazor, ze na trojprudovych dialniciach mas ist v strednom pruhu, nie pravom!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

§ 9
Spôsob jazdy
(1) Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu
jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného
pruhu; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní,
otáčaní alebo odbočovaní.

Nazor zastavaj aky chces ale na ceste jazdi podla predpisov!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://goo.gl/naocvz

a tunak junaci preco nemusia????
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hovorí sa tomu súbežná jazda a je povolená na viacprúdových cestách v obci (a teda aj meste aby sme sa nehandrkovali o pojmoch) a za zvláštnych okolností akými je napríklad kolóna pri ktorej nie je možné udržať minimálnu povolenú rýchlosť (teda 80 km/h na našich dialniciach).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si fakt taky .......?

1) Na SR - Subezna jazda
2) Je to zaber z ciest kde platia slovenske predpisy?
3) V kolone mas stat tak, ze vsetci stoja na pravej ciare
a ty v lavom maju povinnost stat uplne vlavo aby vznikol "pruh" pre vozidla s pravom prednostnej jazdy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najvecsie riziko predstavuje nepozornost a nesledovanie diania okolo seba. Na dialnici potrebujes sledovat za seba viac ako na beznych okreskach.
Ked ty ides 120 a dobehne ta ten, co ide 280, tak ano, vtedy moc sancu reagovat nemas. Ale pri beznej rychlosti aj do tych 160 to problem nie je.
Za nehody sa najviac podpisuje nepozornost alebo neodhadnutie svojich moznosti. Rychlost je len sekundarny jav.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked sa budes nabuduce stazovat na uponahlany svet, spomen si, ze su taky, kt vychutnavaju krasu okolia (trebars kopce ziar do zv), ze si chcu bez hluku cigo vychytnat, ze je niekomu zle v aute alebo len tak, maju v pici sa ponahlat. A neponahlaju sa lim>130 pretoze najnizsia povolena je 80. Aby bolo jasne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

NEch si ho vychutnavaju - ale nech sleduju situaciu za sebou a neprinasaju len vecsiu nervozitu na ceste. Inak je to ciste ignorantstvo a ked sa ponahlat nechce, neznamena to, ze sa neponahla nikto a ze kazdy bude mat s vychutnavacom trpezlivost, lebo tiez nie je na ceste sam vsakze.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ked nechcem ist 130, tak si nastavim tempomat na 90 aby som nemusel predbiehat kamiony a neprekazal pomalou jazdou tym rychlejsim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

btw. ja mam skoro vzdy navigaciu zapnutu a idem tachometrovych 135, co je podla GPS 128. Na normalnej ceste idem tachometrovych 100 a v dedine milimeter pod 1500rpm, kedy idem 53-54. Pokuta je od 55.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vidis, ja ked idem podla GPS 130 tak mi tachometer ukazuje 132.
Ked idem podla GPS 50 tak mi tachometer ukazuje 51.

Gumy mam presne podla papierov.

A pokuta nie je od 55 ale od 56.
Nauc sa uz tie predpisy, ked chces poucovat!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

--------------- --------------- ---------------
kuratenko som zvedavy jak by si tieto svoje diskutabilne, subjektivne, silacke drizdy (co ma jaku odchylku - ked to nie je absolutne nikde zdokumentovane) jak by si vysvetloval rakuskym policajtom, ktori ti namraju svojim radarom 51 km/h v obci a zastavia ta aby si caloval pokutum kedze si prekrocil MPRku o 1 km/h
--------------- --------------- ---------------
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak neovladam rakuske zakony, nebudem sa hadat s rakuskym policajtom. Nehovoriac, ze po AT nejazdim a taketo kecy sa vraveli kedysi aj o CR a pritom su to stale len kecy a aj v pripade AT.
Neohybaj si situaciu aby sa ti k tvojim kecom hodila, lebo rec je o nasich cestach.
A posledna vec - svagor jazdil v AT autobusom pracovne a podla jeho rozpravania aj po poruseni pravidiel bolo jednanie s policiou na inej urovni ako bavit sa s typickym slovenskym buranom.
A tieto moje silacky dristy o tom, co ma aku odchylku mam vyskusanu u nas. Neviem co mas na podporu tych svojich ty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mam vyskusan odchylku 4 km/h pri 60 tke. T.j. ked idem na tachometri 59 km/h, realne 55 km/h a prekrocenie rychlsoti od 0 do 5 km/h je u nas koser, takze najpriek tomu ze v obci je 50tka, kazdy chodi na tachometri so 60tkou. Vyskusane to mam len na tabulovych radaroch pri vzajde do obce. O nic viac o nic menej.

Pri vyssich rychlsotia neviem. Netuim ci je odchylka 4 km/h stala ta ista (t.j. absolutna), alebo je percentulane a pri 130tke vacsia ako 4 km/h.
Odpovedať Hodnotiť:
 

---------------- ---------------- ----------------
a prave zvoli takym jak ty nase cesty vyzeraju jak vyzeraju, t.j. existuju minoritne ostrovceky pablbov, ktori si myslia ze zeleni gumkaci (ti najpodradnejsi pikolici co ozaj stoja pri cestach) to robia pre svoje potesenie, 200vkari su krali, ked nemam v aute najmodernejsie 3,14coviny som chuj a pod ...
---------------- ---------------- ----------------
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To je síce pekné že je to všetko tak silno logické. Prax je ale trocha iná. :)

BTW: Šoféri čo najviac ohrozujú bezpečnosť premávky sú práve tí fanatícký dodržiavači rýchlosti. Ideálne idú radšej ešte o 10kmh menej ako je povolený limit a vôbec ich nezaujíma čo sa deje pred nimi, za nimi a okolo nich lebo oni dodržiavajú rýchlosť tak sú predsa v pohode.

Ja sa radšej spoľahnem na svoj úsudok a idem tak rýchlo ako mi umožňuje situácia. Snažím sa predvídať a reagovať na aktuálnu situáciu.

Napr. Keď vidím že v protismere obieha auto tak spomalím aby mohol vodič bezpečne dokončiť manéver. Nepojdem stále rovnako rýchlo len preto lebo ja dodržiavam max povolenú rýchlosť a druhých "ber čert"...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ďalší z tých čo si myslí, že max. povolená rýchlosť je prikázaná rýchlosť..
a ešte padnime na zadok, že spomalí keď vidí auto v protismere, však nespomaľ, a môžete sa stretnúť.. kokot..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

na toto mam tiez priklad z praxe.. autobusy bezne chodia 60, tam kde mas ist 90. Podla zakona moze, lebo ako pises, max rychlost nieje prikazana, ale povolena. Kazdopadne tento fakt (ze bus ide 60) zapricinuje kopec zivotu nebezpecnych situacii, ked ho nervozni vodici ( ktori chcu ist spravne ako maju 90) predbiehaju. Rizoko celnej zrazky pri zle odhadnutej vzdialenosti protiiduceho je casto velmi velke. Takze v zaujme bezpecnosti treba autobusy co idu 60 z premavky vyradit a nech idu dopice! alebo 90 ako maju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a predstav si, že po ceste môžu jazdiť aj bicykle, chodiť chodci, prebehnúť zviera, a čokoľvek nečakané sa tam stať..

akým drzým egoistickým dôvodom si cestu privlastňuješ iba pre seba?

ďalší kokot
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

obehnu bicykel alebo chodcu je snad trochu rozdiel ako autobus, nemyslis? A inak bicykle/chodcov, ktori si to valia po medzimestskej ceste za znizenej viditelnosti bez reflexnych prvkov a svetiel by som rovno zatvaral do vezenia za ohrozovanie svojho aj cudzich zivotov. Vsimni si, ze vzdy pouzivam rovnaky meter, predpisy musi dodrziavat kazdy! Ked som zato kkt, tak som.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj akejkovelk ceste, nielen tam kde je 90, ale tam "to boli" najviac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

MPR
Odpovedať Hodnotiť:
 

prajem ti, aby ťa ako cyklistu v reflexnej veste obiehali predpisovou deväťdesiatkou autá, autobusy, kamióny,pol metra až meter od teba, v prípade že idú v protismere ďalšie vozidlá, ideálne tiež vyššie hmotnostné kategórie.
myslím, že už by si aj sám mohol vidieť čo si, strčiť si svoju MPH do zadku, keď nerozumieš o čom to je
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem v com je problem? Jazdim na biku a toot je normalna vec - jazdim po krajnici pokial je to mozne tak za nou, ak to mozne nieje, tak co najblizsie.
O com ten roob toci je to, ze obehnut cyklistu nie je problem aj ked ide nieco oproti - jednak ide priemerne tak 30 km/h a jednak je dlhy 2m, takze obiehaci manever nestoji ani za rec oproti autobusu, ktory sice ide rychlejsie, ale v konecnom dosledku si vyzaduje prehladny usek a v proti smere nic, takze moze ta brzdit dalsich 5 km.
3. Ak je niekto ignorant a ide si svojich 60-70 mimo obce a ani za svet neuhne, lebo ide pri stredovej ciare, tak by mal dostat pokutu. nehovoriac, ze casto ked ho uz clovek zacne obiehat, zacne mu ten chuj pridavat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, ak pojde v protismere ine vozidlo, tak z 90tky zbrzdim na 20 resp na 0 a pockam kym sa protismer uvolni. Medzitym domna odzadu nayebe 5 aut a domov pojdeme na stredovej tyci toho biku. A uz aj skupinku cyklistov som stretol vnoci o 11 neosvetlenych, dokonca na tej tyci niesol priatelku/akesi dievca a ked som po prudkom brzdeni, kedze oproti slo auto im vypicoval ani necekli. Zobrat aj rodny list a nepustit ho von z domu kym sa nenauci ZE MA BYT O S V E T L E N Y !!! Normalnych cyklistov vidis na 200-300 metrov vnoci, tychto som videl na dosvit reflektora, cojaviem 30m.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este jednu vec a koncim na tuto temu.. je mi jasny rozdiel medzi povolenou a prikazanou rychlostou. To ale nic nemeni na tom, ze ak je povolena 70, tak idem 70. Ocakavam ze kazdy tam pojde 70! Ak je povolena 130 tak pojdem 130, ak bude 150, pojdem 150. Ak toto vsetci budu dodrziavat, riziko nehody sa minimalizuje limitne k nule, cim presnejsie vsetci pojdu danou rychlostou. Chodcom by som zakazal vstup na medzimesto kde je 90kmh, rovnako ako maju zakazane dialnice. Cyklistom vnoci tiez. Pre nich su cyklisticke chodniky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

( ktori chcu ist spravne ako maju 90) .. toto je aj na vodičák, a na jednu cez hubu
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Veru, mal by si si jednu dat - Zakon taktiez pozna bezdovodne pomalu jazdu. Len jedine stastie tych spomalovacov je, ze policajti na to seru.
Na skuske ta za pomalu jazdu vyhodia rovnako.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ono sa to ako šťastie možno nezúčastnenému pozorovateľovi javí, no v skutočnosti si policajti môžu spomaľovačov len tak pomaličky vychutnávať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

btw. v lete bola na LV-Tlmace smrtelna nehoda koli autobusu, zomrel 13 rocny chlapec a bol tam zapleteny takyto autobus + profesionalny vodic. Bola to chyba vodica, ktory predbiehal tento autobus...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak mal 12..

http://goo.gl/50zLB6
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tom prípade bol teda vodičom, ktorý predbiehal tento autobus, jeho zákonný zástupca. Právna zodpovednosť je zákonmi jasne definovaná.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj dnes lietaju supermoderne lietadla, ktore maju spickove systemy ale castokrat sa prilisne spoliehanie sa na autopilota vedie k padu lietadla. Toto je v podstate rovnaky pripad.
S niektorymi vaznymi situaciami si nedokaze poradit ani super spickova technologia. Vzdy to treba sledovat a byt v strehu lebo to nemusi skoncit dobre.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

"ale castokrat sa prilisne spoliehanie sa na autopilota vedie k padu lietadla."

Hej, to pad lietadla v dosledku autopilota je uplne bezny, vsakze..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Hej a ty si zjavne pochopil o com pisem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni to predsa nedeklaruju ako plne autonomne a absolutne spolahlive systemy. Od toho to ma vizualne a akusticke signalizacie ked je system v prdeli.
Je to zaujimavy a trosku hard core krok od tesly to uviezt do prevadzky pre kazdeho... taky beta-test :/
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ja zas nechapem na zaklade coho si dospel k zaveru, ze ludia tomu slepo veria, kedze v oboch pripadoch sofer bol pripraveny zasiahnut. Takisto nechapem, kde si zobral, ze to vyrobcovia deklaruju ako uplne autonomny system. Proste si vymyslas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Praveze vyrobca to nedeklaruje ako autonomny system, ale vzdy musis sa venovat riadeniu a mat ruky na volante, dokonca to ma pomahat len na dialnici a nie klukatych okreskach. To si len experti z toho spravili KITTa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nikto to nedeklaruje ako autonomne a absolutne spolahlive, neviem kde si toto zobral.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Okrem iného som sa dočítal aj o tomto prešľape :
http://dopice.sk/f9o
..to len tak ako doplnok .. holt, chvíľu potrvá, než vychytajú všetky muchy a zatiaľ budú majitelia ako obetné baránky xD .. ale veľa šťastia..:)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

majitelia? co ten v protismere v druhom pripade? evidentne nemal teslu a isto neratal s obetovanim sa pre wow efekt betatestingu v ostrej prevadzke.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

tento prešľap nemá nič spoločné (okrem nadpisu) s autopilotom. Autopilot zatiaľ nemení nastavenú rýchlosť, aj keď prečíta značku s nižšou rýchlosťou. Používateľ ju vie prenastaviť na povolenú rýchlosť jedným klikom.

To je ako keby si mal neadaptívny tempomat (ten, čo stále drží rovnakú rýchlosť, neprispôsobuje vozidlám), narazil by si s ním, keďže logicky nezačal brzdiť a sťažoval by si sa naňho.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V oboch prípadoch nie je vylúčené, že tieto situácie sú vylúčené v podmienkach používania technológie respektíve vozidlá upozorňovali vodičov aspoň vizuálne v dostatočnom predstihu a teda aj reálna vina za situácie je plne na vodičoch.

Týmto chcem poďakovať užívateľovi syntaxTerror za hodnotný príspevok priamo v článku.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Keby som bol býval publikované použitie očakával, nebol by som si bol býval nezabezpečil svoje HowKnow dlhším klúčom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak tak, vyslovene sa hovorí o diaľnici v manuále, release notes a aj keď si to musíš manuálne povoliť v nastaveniach. Je to označené ako beta a píše, že buďte pripravený prevziať kedykoľvek vedenie pri každom zapnutí autopilota. Neviem, čo viac tí ľudia chcú. Stalo sa to pár krát aj mne, no čakal som to, čiže som neostal prekvapený ako oni a tiež to nebolo na diaľnici.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

navyše, v prvom videu to bolo očakávateľné, keď to používal na ceste bez čiar, pričom auto na dashboarde vizuálne ukazuje, čoho sa drží (v tomto prípade ničoho)

V druhom videu je už totálny inteligent, keď v komentári písal, že ho vozidlo niekoľko krát upozorňovalo, nech má ruky na volante, keďže si nebolo isté správnosťou detekcie (v dobrých podmienkach neupozorňuje). Keď si pozriete video pomalšie, napriek tomu mal nejakú sekundu, od kedy aj vizuálne aj zvukovo upozorňovalo na prevzatie vedenia, no ťažko človek tak rýchlo prevezme kontrolu, keď sa plne venuje kamere, namiesto cesty

Kým nie je plne autonómne, stále takých blbov bude kopa po svete
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je ich cela kopa, ale ked si kupia taketo auta, a budu ich takto pouzivat tak ich bude menej a menej :-). Kazdopadne som za inovaciu a neustale zdokonalovanie technologii, vsetky bugy sa nakoniec vychytaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

si vychytal
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spomenuté problémy nie sú relevatné. Ten systém je určený na používanie na diaľnici. Chcel by som vedieť, či nejaké problémy nastali tam.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Konštatovanie o irelevantnosti nie je možné považovať za relevantné, nakoľko z poskytnutých zdokumentovaných záznamov nie je jasné, či sa situácie odohrali mimo úseku, ohraničeného dopravným značením, určujúcim začiatok a koniec dialnice.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Vôbec sa nejedná o značky. Tesla píše varovanie, že nefunguje na cestách, kde nie sú čiary. Celkom jednoduché a logické.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A tvrdím niečo iné?
Celkom jednoduché a logické je aj prečítanie komentára, ktorého reakciu Váš príspevok komentuje.
(Od reg.: Sheer Mirage | Pridané: 22.10.2015 22:34 )
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

posielam kvety, či?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Dnes nie. Dnes je Sergeja. Mozme poslat akurat tak vodku...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jedine Alojze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa info čo mám o samojazdiacich autách jazdia nejako "100%" dobre iba v situáciach, ktoré majú veľmi dobre zmapované. Pričom aj tie môže ovplyvňovať počasie. Preto google síce má roky autá, ale musí na nich nabehať miliony km, aby mal dáta z ciest.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

podľa toho, čo za mňa odšoférovalo moje auto, zmapované nemusí byť vôbec nič, no autopilot je určený na diaľnicu, tam funguje výborne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tup, odkiaľ si?
Neprevezieš ma? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

v prvom prípade ťažko povedať, či to nebola len krátka korekcia, aké som videl pár krát vo videách z diaľnice a ťažko povedať, čo by sa stalo, ak by tak rýchlo vodič nezasiahol a v druhom prípade Tesla (a ani vodič) nevidela za horizont, preto začala akusticky aj vizuálne upozorňovať vodiča, aby okamžite prevzal riadenie a keďže v tom čase už AutoSteer bol vypnutý, to točenie volantu bolo spôsobené zrejme sklonom cesty a nesúviselo s funkciou automatického riadenia ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ti dvaja su podla mna torlovia, co z nejakeho dovodu troluju.
1. bud sa im tesla prestala pacit a ona in nechce vratit peniaze za auto
2. mali ho len pozicane a chcu ocierniz znacku

Uz len logicky, autopilot nie je hra, a ani vzdusny priesor.. Cize system, ktory bude realne fungovat, v realnej doprave, a ktory bude realne pocitat a opravovat chyby ostatnych, je podla mna futuristicke a zbytocne, POKIAL zostanu cesty v takom neoznacenom stave v akom su.. Posli te mi 2 centy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

neviem presne o com tu diskutujete, ale v clanku bola spomenuta spravna myslienka, ze v pripade problemov/poruchy by system mal padnut do bezpecnejsieho stavu. Ako zjednoduseny priklad s vlakmi: brzdy sa pod tlakom drzia od kolies, ked drbne vzduchotechnika, tak celuste padnu na kolesa a brzdi sa. Skratka princip: bezpecnejsi stav ma byt stabilnejsi a prevadzkovy labilnejsi. Ked autopilot nevie co dalej, ma napriklad mierne spomalovat, alebo pipat dlhsi cas, nie 0.5s. Je vsak pravda, ze ak na poslednu chvilu zbada pred sebou betonovu hradzu, tak miernym spomalovanim spolahlivo zakilluje posadku, neviem povedat univerzalne riesenie na vsetko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

katapult
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v podzemnej garazi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keď vie detekovať, ale s nedostatočnou istotou, tak robí presne to, čo popisuješ. Asi 20 sekúnd upozorňuje vodiča a potom spomaľuje.

Ak zrazu vôbec netuší, kde je cesta, musíš prevziať vedenie okamžite. To je to, čo vidíš na videu. Tam pomaly spomaľovať nepomôže, lebo keď nevie, kde je cesta, môže ťa z nej ľahko dostať, kým ty sa pomaly prebúdzaš.

Ak zbadá prekážku, brzdí pomerne silno, no nedupne na brzdy. Dôvod je ten, aby pri falošných detekciách náhodou nerobilo životu hroziace situácie, keď zrazu dupne na brzdy. Začne však silno hučať s upozornením, aby si na brzdu dupol ty. Dokonca aj samo dupne na brzdy ale až vtedy, keď považuje náraz za istý, tak začne na plno brzdiť v snahe o zníženie škody a zranenia pasažierov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bola len aktivovana nova defaultna funkcia kamikaze, majitelia si necitali manual...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no necital som vsetky komenty ale na obranu tesla to uvidiela hlavne pre dialnice a henta cesta na tom druhom videu teda nevyzera ako dialnica
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No vidíš, keby si nebol lenivý, nemusel si sem dávať tento zbytočný príspevok, ktorý bol v diskusii rozoberaný asi tak dvadsať krát vďaka takym ako si ty. A ani ja som nemusel drať "klávesničku". Áno, viem, ty sa nazdávaš, že disponuješ dôležitými informáciami, ktoré nikomu inému nenapadli a ktorými proste musíš obohatiť svet, ale nie je to tak.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Podla diskusie sa zda, ze jedinym bezpecnym riesenim bude v buducnosti teleport.
Ale aby to nedopadlo ako v StarTreku, /prasojesterka:)/.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. to nebol autoPILOT - ale autoSTEER - autoPILOT je len pre-aplha
** kto nepozna ani tento rozdiel, nemal by sa do diskusie ani len zapajat
2. autoSTEER funguje LEN a LEN na dialnici - oba pripady sa stali mimo nej (+US dialnice to je take siroke a tak fajne znacene ....)
3. autoSTEER je treba specialne povolit - de facto 3x
4. autoSTEER je BETA - a je logicke, ze ak zverujem BETA SW zivoty ludi - tak si davam fasa bach a nepipkam
5. autoSTEER vyzaduje a upozornuje neustale, aby ludia mali ruky na volante
6. autoSTEER - logicky aj pravne ma zatial zodpovednost LEN a LEN sofer auta - tak ako mohol zlyhat SW??

Moze mi teraz niekto napisat, ako zlyhala Tesla??

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tom prvom videu sa auto snazi vyhnut tym krikom na lavej strane cesty, je to uplne ocividne... Myslim si, ze bez zasahu vodica by sa vobec nic nestalo, akurat by auto preslo tesne okolo pravej krajnice

V druhom pripade sa autopilot vypol a spustil sa alarm, ten vodic je dmt za to, ze neuchopil volant po prvom pipnuti
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a bude horsie!! ak nepohnes zadkom

https://savetheinternet.eu

NEZABUDNI ZACHRANIT INTERNET

POZOR OSTAVAJU UZ IBA 2 DNI
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://youtu.be/9X-5fKzmy38
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár