neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Za použitú Teslu emisná penalizácia 9800 eur, má príliš znečisťovať ovzdušie

Značky: elektromobilydoprava

DSL.sk, 11.3.2016


Ojazdené vozidlo Teslal Model S znečisťuje podľa meraní singapúrskeho Úradu pozemnej prepravy ovzdušie viac ako luxusné benzínové limuzíny a užívateľovi importujúcemu vozidlo do krajiny tak dal úrad namiesto bonusu emisnú penalizáciu.

Na prípad upozornil Channel News Asia.

Singapúrec Joe Nguyen si v minulom roku doviezol do krajiny ojazdený Tesla Model S, presná konfigurácia, vek a množstvo najazdených kilometrov nie sú známe.

Ako u iných importovaných vozidiel prešlo vozidlo emisnými testami respektíve testami spotreby, keď aj u elektromobilov posudzuje Singapúr znečisťovanie ovzdušia. Spotrebu elektrickej energie totiž prepočítava na úroveň znečisťovania spôsobovanú elektrárňami, ktoré danú elektrinu vyrábajú. Aktuálne aplikuje koeficient 0.5 gramu CO2 za každú spotrebovanú Watt-hodinu.

Spotrebu vozidiel meria metodikou UNECE R101, pričom u Tesly nameral až 444 Wh na prejdený kilometer. To znamená znečistenie na úrovni 222 g / km a zaradenie do triedy až C3, ktorá znamená znevýhodnenie vozidla sadzbou 15 tisíc singapúrskych dolárov, v prepočte cca 9800 eur.


Ilustračné video, Tesla demonštruje samojazdiace schopnosti Modelu S (video: Tesla Motors)



Uvedený nový Model S podľa informácií pre Tech In Asia má ako nový výrobcom udávanú spotrebu 181 Wh / km, čo by znamenalo emisné zvýhodnenie. Úrad v stanovisku uviedol, že spotreba aj ojazdených elektromobilov môže závisieť na tom v akom je auto stave, ako sa s ním jazdilo a ako bolo udržiavané.

Podľa stanoviska výrobcu Tesla Motors musel byť test uskutočnený nekorektne a spolupracuje so singapúrskym úradom, aby test zopakoval.

V súvislosti s týmto prípadom je potrebné upozorniť na minuloročnú štúdiu súkromného výskumného inštitútu National Bureau of Economic Research, NBER, podľa ktorej v súčasnosti elektromobil prispieva celkovo v USA ku znečisteniu ovzdušia viac ako porovnateľný benzínový model.

Stav v konkrétnej lokalite je samozrejme výrazne závislý na typickom type použitých elektrární a vďaka čistejším formám je v západnej časti USA ekologickejšie jazdenie elektromobilmi a vo východnej benzínovými autami. Používanie elektromobilov samozrejme ale v každom prípade zlepšuje stav znečistenia vo veľkých mestách, keď sa elektrická energia väčšinou generuje mimo nich a k priame znečisteniu neprichádza. O štúdii sme detailne informovali v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

Prečo čuráci v singapure nezačnú zarátavať aj energiu čo bola použitá pri výrobe benzínu alebo nafty? Veď to je rovnaká logická kokotina ako toto...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne tak. Navyše za emisie by mal platiť ich priamy producent a tie následne započítavať do ceny produktu, v tomto prípade elektriny. Osobne by som sa stavil, že to tak aj je.
Takisto by ma zaujímalo, či emisné poplatky platia všetci používatelia elektriny, alebo len motoristi jazdiaci elektromobilmi.
Každopádne absurdná blbosť.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Len či nejde o priamu reakciu na požiadavku majiteľa o uplatnenie dotácie pri kúpe elektromobilu v rovnakej hodnote, dôsledne kopírujúcej absurditu logiky pripisovanej spôsobu výpočtu emisnej penalizácie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ropný priemysel cíti svoju smrť, tak kope ako sa dá.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

Z CO2 ešte nikto nedostal rakovinu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

to je síce pravda ale zabíja niekoľkomilionkrát rýchlejšie ako tá rakovina
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to co je za argument toto... aj dusik zabija milionkrat rychlejsie ako rakovina, VSETKY plyny v atmosfere vo velkom mnozstve zabijaju milion krat rychlejsie ako rakovina... tvoj argument je uplne nelogicky, ako mozes porovnavat chorobu s "jedom" (facepalm)
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

To co je za argument toto... VSETKY choroby vo velkom mnozstve zabijaju rychlejsie nez "jedy". Facepalm
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

o N2 mi nič nehovor...sa môžem nadýchať rovno z výroby 99,9999%
a zabudol som tam dať smajlíka...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=GbXp-EUzkWY
Odpovedať Hodnotiť:
 

ropny priemysel zdochyna.
tesla ma realne max. spotrebu omnoho nizsiu. ak maju bateria 70 az 90 kWh, tak je vylucene aby mali 0,44 kWh/km, lebo by mali dojazd iba asi 160 km az (70´kWh/0,44/kWh/km) az 204 km (pri 90kWh bat/é,44kWh/km), tesla ma pritom pri beznej rychlosti realny dojazd az 450 az 500 km podla kap. baterie. setrny styl dojazd este predlzi, to znamena takmer 3x a viac nizsiu spotrebu, ako to, co udal urad. pri setrnej jazde aj 4x tak nizku spotrebu. je to cele hruby blud.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Povedzme, že benzínový motorček v aute minie 7L na 100km.
To je cca 9 Eur.
Nabijeme TESLA afto, musíme dať baterke povedzme 120kWh.
To je nejakých 30 Eur.
+- na špekulácie...
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Som nepochopil čo si to tu za bludy napísal, alebo čo ťa k tomu viedlo. Aj keby to auto malo spotrebu až 444Wh/km ako uvádzajú Singapurské úrady tak je to 44kWh na 100km a to je maximálne 6€. A ak by malo auto spotrebu ako uvádza výrobca 181Wh/km, tak to by bolo 2,5€ na 100km.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Stačia ti 3 ľudové, aby si používal búdku na hlave...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

...jasné že na krku...
:-)
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

pripletiem sa k vam , ale co naklady na vyrobu baterie
bateria nech nezerem sa tiez musi zaplatit v tom aute
auto stoji cca 20tis , baterku si ohodnotili na 10tis
spolu to mate 30tisic , za 15tisic si kupim auto a kolko nim prejdem KM na benzin za dalsich 15tisic ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na toto sa vyser, lebo to by si potom riešil aj cenu elektromotorov, versus spaľovací motor...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Je to možné, ak auto nabili a potom nechali pol roka stáť so zapnutým palubným PC sa baterka vybila. Potom prešli 193km namiesto 475km.
Výsledok zaručený, spotrebná daň z naftu zachránená.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co je blbost? ze prepocitavaju kW na CO2 alebo ze podla nich ma stara tesla vacsiu spotrebu ako nova?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

keď budeš mať 90 a prežiješ 4x rakovinu a budeš mať transplantovanú polovicu orgánov možno sa dozvieš, kto klame.

Dovtedy si, ale šetri na súkromnú kliniku, lebo z verejného poistenia to štát nezaplatí.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Eventuálne, nakoľko dozvedenie je štátom garantované právom na vzdelanie, predsudok opodstatnenosti šetrenia poistením je v konkrétnom prípade možné plne nahradiť za objektívne overiteľné vedomé neukončenie vzdelania.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Lebo Singapur je ostrov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preto, lebo to mnozstvo pouzitej energie pri vyrobe benzinu je bezvyznamne s energiou v benzine.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Na výrobu benzínu sa spotrebuje obrovské množstvo elektriky.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Technicky na vyrobu benzinu nepotrebujes elektriku, ale zdroj tepla.

Ano, elektrika moze byt jednym z nich (ina moznost je napr. NG), ale "obrovske mnozstvo" je nic nehovoriaci pojem. Skus skor kHw alebo MJ na pocet litrov. Aby si nahodou nezistil, ze po prepocitani na liter je to zaokruhlovacia chyba.

A inak aj na rozbehnutie elektrarne potrebujes odniekal elektrinu ;). Preto je boostrap po blackoute trocha komplikovanejsi.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano, kWh a bootstrap, ja viem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

181 Wh / km
znamena to snad, ze bateria z notebooku, ktora ma cca 60W/h by pohla teslu az o 300 metrov ?
samozrejme na rozjazd to neposaci, ale priemer je priemer...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Musis brat do uvahy aj napatie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale zas aspoň tam majú čisto, tam odpadky na zemi a dokonca ani odpľutá žuvačka nehrozia.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Tak tie žuvačky ma ozaj vytáčajú. Je ich plná stanica a mesto.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

To máš pravdu, u nás pred jedným nemenovaným hypermarketom pred vchodom je už tolko žuvačiek poprilepovaných na ceste že už skoro tvoria súvislú vrstvu.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

treba ich predať do ameriky,tam kúpia každé "hovno"
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Pokladajú nový asfalt ;)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

to aky dementi robia v singapure na tomto urad? Oni budu pokutovat majitela auta za emisie, ktore vypustaju elektrarne? A ja, ze horsie nez je na Slovensku ani nemoze byt.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Géniovia tam robia.
Ako sa zbaviť chudobných ľudí - otráviť im vodu, vzduch, predávať im lacné nekvalitné potraviny a toxické výrobky.

Bohatý to prežijú, lebo majú lepšiu zdravotnú starostlivosť, a kupujú netoxický tovar.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

akí
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kto vela cestuje, vidi a nechyba mu pokora, po case pochopi, ze na tom nasom slovensku si zijeme velmi dobre, a tu cast, ktora nam vadi vieme zlepsit svojou aktivitou a usilovnostou, aj ked lenivci a na zadku pripeceni obmedzenci s tym suhlasit nebudu, pretoze su na tom rovnako ako ten singapursky uradnik
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Neda mi na toto nereagovat. Suhlas na 100%, najviac kricia ze Slovensko je najhorsie na svete ti, ktori ine krajiny videli tak na Markize. Skuste si to vy curinovia, chodte von a zite tam a potom mi rozporavajte ako na Slovensku nic nie je, ako je vsetko drahe a ako je vsetko najhorsie na svete. Mne to vychadza ze jedine v com sme najhorsi na svete je, ze kydame na vlastnu krajinu a ludi, to je nas narodny sport. Toto som nikde inde som to nezazil a to som toho pocestoval hodne a zijem vonku uz 10 rok...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

to moje malé plus sa v tých buzerantských mínuskách úplne stratilo
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To dokazuje že Slováci sú divný, a preto tu nemôže byť dobre.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pises nezmysly. Na Slovensku kam ides tak tam sa Ti dvihne adrenalin, skus porovnat situaciu, ze nieco vybavujes napriklad v Nemecku a na Slovensku, v Nemecku - rychlost, profesionalnost, preciznost, usmev - na Slovensku - jebnute kancelarske neschopne krysy, ktore Ti tak dojebu den a este z Teba vytiahnu penaze za rozne poplatky a tak to je napriec vsetkymi statnymi uradmi. Komercne sluzby detto, vo svete je zakaznik pan, tu je zakaznich chuj, ktori musi platit a idealne drzat hubu. Slovensko je v tomto uplne za opicami, otrasna krajina, otrasny system a polovica ludi su tupe primitivne ovce. Kydame opravnene.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Nie Slovensko, ale my sami. Všetci do jedného sme takíto...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ale to predsa znamená, že nie najhorší, ale najlepší na svete.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nekydaj na slovákov,ty kurva!Choď sa pojebať do nemecka,buzerant.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ved pise, ze polovica je kokotov a ty si evidentne jeden z nich, ovdomrd vidlacky.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

To bude tym, ze uz ked tam ides sa tvaris ako kkt...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco teda 10 rokov zijes vonku, ked je na slovensku tak dobre?

P.S.: Nieco som precestoval a par rokov pracoval vonku...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

neda mi - pises zaujimave bludy a kydy. Aj cesi su v hociakej oblasti na tom lepsie nez tupe skorumpovane slovensko a to som uz tiez nieco precestoval a zil minimalne v 4 statoch.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Kauza a kauzalita...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna je to dobra hovadina. Ved to z coho vyrabaju elektrinu su zodpovedny oni. Cize by si tu emisnu penalizaciu mal dat stat, lebo nepodporuje bezemisne zdroje energie.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

:)) zaiste, v idealnom svete, ale nie u singapurskeho uradnika
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Konečne zvíťazila spravodlivosť!Gratulujem!Singapúr :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

DSL je veľmi zábavný web,naozaj:-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Neprehrala, nie zvíťazila.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hmmmm,čo sa stane,keď pozorovaný začne pozorovať pozorovateľa?Amikor a fagyi visszanyal?Hmmmm...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Alebo,lepšie povedané.Čo sa stane,keď už to vedel od začiatku,keď sa zaregistroval?Kto koho učí?A kto je koho fanatik?Kto,koho manipuluje?A kto si myslí,že manipuluje?Hmmmm...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo,lepšie povedané:"kto je koho fanatikom?Alebo neviemčo,sloVIENčina je čudná jazyka...A kto bol Štúr?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo čo ak sa pôvodne pozorovaný po uvedomení si pozorovania rozhodne pozorovateľa nepozorovať, nakoľko dozorná činnosť je nielen v rozpore s jeho predstavou/definíciou rešpektovania súkromia, ale zároveň aj aktivitou redundantnou k súbežne prebiehajúcemu pozorovaniu pozorovateľa pozorovateľmi riešenia takejto dilemy, ktorej možnú realizáciu popisovaným postupom zároveň implementuje?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Neskoro,ale dobrý pokus!Remíza je tiež výsledok.Toť vsio,maľčik...Skôr,či neskôr sa to samo porieši,a ja dúfam,že to aj sám zažijem.Rozumieš mi?Hmmmm,dilema...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre čas je skôr a neskôr to isté, čím ním neskorá remíza nemôže byť považovaná za dobrý pokus.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak sa to samo uvidí,časom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemaš prafdu,vysledok je aj remiza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existenciou( napríklad vesmíru) je garantované, že ak aj, tak súčasne nie len.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vštko sa deje súčasne aj tak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čas je len fyzikálna veličina,alebo fyzikálnou veličiniou?Kto vie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Súkromie je nedefinované pri dnešnom svete...Ale existuje ajtak,aj keď si to Umelá Int.nemyslí...Vitajte v biorobotickom svete,debili!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Súkromie existuje,aj keď nie je pozorované...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keďže MU to nie je umožnené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

*iba keď
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme elektromobily mozu za to, ze staty vyrabaju elektrinu spalovanim uhlia... navyse, ked idem okolo schwechatu alebo slovnaftu, nemam ani najmensi dojem, ze by spracovanie ropy bolo co len trochu ekologicke. ale preco si od zavisti pekne po slovensky nekopnut vsakze?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Ojoj,moralista v tebe sa nezaprie!Dúfam,že už chystáš nejakú odplatu Singapúru za ten ich ohavný čin :) Alebo,nie?Ty slovák s veľkým R :-)
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

ked su taki premudreli, tak by som im povedal, ze moja tesla sa nabija vylucne energiou z panelov a vrtul, ze mam na to zabudovany tesla software :-D Potom mi asi zapocitaju co2 vylucovane autami robotnikov pri vystavbe panelov a vrtul :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie, zarataju Ti spolicensku hodnotu vtakov rozsekanych vrtulami a upecenych panelmi ;)
A aby Ti malo nebolo, zajebu ti dan z luxusu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je na odmenu za emisné pokury pre VW a Mercedes :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Dami a pani,

aku CO2 stopu zanechava 1L benzinu/nafty ked kopec zamestnancov musi ist do prace (cestovanie + kancelarie + klimatizacie tiez konzumuju elektrinu -> produkcia CO2), ti zamestnanci musia nieco jest (dovoz potravin tiez produkuce CO2), vyroba celeho zavodu vytvorila dozaista mnozstvo CO2 atd a mozem v tejto uvahe pokracovat az ku samotnej rope.

Elektrina je na tom dozaista lepsie v tomto prepocte..staci natahat fuzy krajinou a verim ze to bude daleko menej celkoveho CO2 vygenerovaneho na 1J energie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lenze to by si musel mat dobru siet a usposobnene elektrarne. To prve by si este uhral, ale povedz ludom, ze postavis dalsie jadro, aby Ti uhlie neprodukovalo co2, tak hned mas na krku najebanych kokotov z greenpeace a vsetkych pseudointelektualnych hippikov ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uznavam racio tejto uvahy uhlie vs atom - je to tak ako pises. Pokial by bol vsade atom pripadne nejaka cista/cistejsia alternativa ako generovat energiu do kablov tak zrazu by sme mali CO2 velmi blizko k tomu k comu sa tolko snazime dostat - teda k nule. Ale to je asi na najblizsich 10 rokov iba sen. Benzin ma najvyssiu energeticku hustotu na 1L - tak skoro sa nam ho asi nepodari zamenit za nieco ine. Chcelo by to "superakumulatory" s vysokou hustotou - drzim palce vedcom a biznisom ktore to budu chciet pretlacit aby sme sa zbavili zavislosti na rope..

Na margo: zatial si nedokazem predstavit to, ako by zvladala energeticka sustava ohromny narast poctu energie chtivych vozidiel, ktore by boli prakticky nonstop napichnute na "stavu"...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty chceš co2 na nule? To myslis emisie? Alebo vo vzdechu? Veď potom zahynie všetko zelené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze pri jade risk > zisk

Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Vies, ze ani nie?
Existuju rozne nastroje na analyzu rizik, ich eliminovanie, a na poucenie sa z krizoveho vyvoja strany a vlady po XIII zjazde KSC; ktorych pouzitie je striktne vyzadovane pri kazdej, aspon trosku serioznej a nejakym sposobom zivot ovplyvnujucej, kokotine.
Akou su napr. farmacia, elektrarne, aut-moto...

Co znaci, ze za tych par rokov, isiel dopredu nielen vyskum a vyvoj; ale aj, a to je hlavne, zabezpecenie bezpecnosti a bezproblemovosti priebehu stiepnej reakci, transportu energie ako aj bozp pracovnikov :D

Teda, vo svetle aktualnych vedomosti a praktik, Ti vychadza jadro este lepsim a ekologickejsim zdrojom ako slnko a voda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie. dnes sa zaraba na "zelenej energii" a keby si ludom povedal pravdu, ze ok postavime solarne elektrarne a namiesto 15 centrov budete platit 45 centov a budete ekologicki (to je ale dost sporne) tak ta ukamenuju. Fotovoltaika v tomto stave v akom je je proste draha a mozno vzdy aj bude.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako aj živôt sám...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fak,som zjebaný...Ale Neo sapiens...




Odpovedať Hodnotiť:
 

cena elektromobilu na 1km = 2 centy
cena benzinoveho auta na 1km = 10centov
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

toto ma zaujima, hod, pls, kompletnu kalkulaciu vratanie odpisov, poistiek, udrzby...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak mas 25kW leaf, to mas 25*0,16= 4€ Dajme tomu ze to da 120km => 3,33 centu na 1km co je o 66% viac ako pises. Za 4€ ja prejdem 85km, ale!!! leaf stoji 30000 najlacnejsi a najdrahsia fabia combi stoji 16400. Za tych 13600€ budem zadarmo jazdit 10 rokov ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Auto ako auta, o cene ako celku - auta sa nebavme.
Baterku treba nabiť.
Onú 80kWh(+-) treba nabiť už spomenutými cca 120kWh.
Cena dajme tomu 25 centov za 1kWh.
Teda nejakých 30 Eur.
Takže ak má nejaký dojazd s priemernou jazdou dajme tomu 400km na jedno nabitite, koľko vyjde cena 1km??
No to je cca 7-8 centov.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár