neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
Adblock Plus vyhral súd, čitatelia podľa súdu s reklamami nesúhlasili

Značky: reklamaweb

DSL.sk, 1.4.2016


Spoločnosť Eyeo, tvorca populárneho rozšírenia Adblock Plus pre blokovanie reklám na webových stránkach, vyhrala v domácom Nemecku už piaty súdny spor s prevádzkovateľmi veľkých webov.

O aktuálnom víťazstve nad vydavateľom jedných z najväčších novín Süddeutsche Zeitung informuje v tomto oznámení.

Populárny nástroj Adblock Plus je určený pre filtrovanie a blokovanie reklám na webových stránkach, dostupný je vo forme rozšírenia pre populárne webové prehliadače. Od verzie 2.0 obsahuje funkčnosť Acceptable Ads, ktorá prepúšťa reklamy spĺňajúce kritériá nerušivej reklamy z explicitne definovaného zoznamu, tzv. whitelistu. Prepúšťanie reklám Acceptable Ads je štandardne povolené, užívateľ ho môže ale vypnúť.

Na konci minulého roka spoločnosť zverejnila, koľko musia prevádzkovatelia veľkých webov a inzertných sietí platiť za prepúšťanie ich reklamy. Spoločnosti, u ktorých zaradenie na zoznam povolených reklám vyústi do odblokovania viac ako desať miliónov zobrazených reklám za mesiac, musia Eyeo platiť 30% z reklamných príjmov, ktoré vygenerujú neblokované reklamy.

Podľa vydavateľa Süddeutsche Zeitung podľa informácií Eyeo by spôsob fungovania Adblock Plus spolu s Acceptable Ads nemal byť dovolený, presnú argumentáciu Eyeo neuvádza. Podľa skorších informácií nemeckí vydavatelia typicky argumentujú porušením zákonov o hospodárskej súťaži.

Súd v Mníchove ale aktuálne podľa Eyeo konštatoval, že užívatelia návštevou webov neuzatvorili žiadnu zmluvu s prevádzkovateľom, nesúhlasili so zobrazovaním reklamy a majú právo reklamu blokovať. Rovnako mal konštatovať, že mechanizmus Acceptable Ad vydavateľom pomáha generovať príjmy a neznevýhodňuje ich.

Na druhej strane majú zase prevádzkovatelia webov samozrejme právo užívateľov, ktorí si blokujú reklamy, blokovať a nezobrazovať im svoj obsah.

Súdy v Nemecku rozhodli už v prospech Eyeo aj v prípade vydavateľov a televízií Axel Springer, RTL Interactive, ProSieben / Sat1 a Zeit / Handelsblatt.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom


Diskusia:
                               
 

ten adblock pekne valcuje :) za par to bude gigant za niekolko miliard dolarov :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

dufam ze to bol len vtip, lebo kde by nahrabali miliardy mi fakt hlava nebere :D
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Bude platena a neplatena verzia a neplatena bude zobrazovat reklamu.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takze platena verzia adblocku bude blokovat reklamy aby som mohol pozerat neplatenu verziu webu plnu reklam. Seems logic. Pockat vsak to Piano vlastne nebol az tak zly napad..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

cital si ten clanok, ak chce firma byt zaradena na whitelist, cize byt vyradena z blokovania, tak musi zaplatit autorom addlocku 30€ prijmov z reklamy, to sa ti zda malo
Odpovedať Hodnotiť:
 

plus existuje aj platena verzia addblocku
Odpovedať Hodnotiť:
 

30% a 30€ je sakra rozdiel :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jednoznačný súhlas s klasifikáciou rozdielu je možný po vyjadrení 100 €.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len ci prezije bezplatny obsah takuto ranu, aby nam nahodou este neobzivlo Piano na vsetkych portaloch
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

IMHO si za to môžu sami. Keby bola reklama decentná a informatívna, nikto by s ňou nemal problém.
Teraz keď prídeš na web, blikajú Ti flashové sračky, samo sa spúšta video, zobrazujú sa popupy cez celý display, ktoré je občas fakt problém zavrieť (hlavne na mobiloch).
Keby návštevníci neboli z reklám znechutení, nikto by adblock nepoužíval.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

dobre hovoríš
dsl.sk má vkusne umiestnenú reklamu, na ktorú občas aj kliknem.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

ja pravidelne klikam na onlinegames.sk pre pravidelny pridel najnovsich hier, a pravidelne tiez posielam kvety, ked nie inak tak aspon takto symbolicky: Posielam vam vsetkym kvety.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Nech si pijano obživne, mne to je 3-5. V dnešnej dobe, kedy je väčšina článkov preberaná a spoplatnené sú koľkokrát zaujaté a tendenčné komentáre a v podstate objektívna žurnalistika neexistuje mi to nevadí. Spoplatnené weby som prestal čítať úplne a nechýba mi to. Jedným dychom dodám, že 90% týchto webov šíri jednu informačnú líniu a nezaznieva žiadny opačný názor, aby si čitateľ mohol vytvoriť vlastný názor. Nehovoriac o prípade, kedy si otvorím nejaký portál bez adblocku a z celej stránky tvorí text tak 30% a zvyšok sú bannery a iné kraviny, ktoré mi blikajú do ksichtu. Ako už bolo povedané, prevádzkovatelia webov si za to môžu vlastnou nenažranosťou...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Na druhej strane uznávam, že sú weby, na ktoré chodím rád, pretože je na nich kvalitný a zaujímavý obsah a tam si adblock zabúdam vypínať, priznám sa. Rovnako ale musím povedať, že ten vypnutý adblock by mi na týchto weboch nevadil (hovorím aj o dsl.sk).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

P.S.: Posielam do redakcie elektronické kvety, ktoré sa dajú vytlačiť v kancli na tablete cez WiFi.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Na tablete vytlacis tak maximalne hounov.To ale samo o sebe este nevylucuje hotovy papier;-)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nehovor to nikomu, ale na Piano je vychytavka Nepi Jano!
br
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poznám ten plugin ale rozhodol som sa radšej nečítať danú stránku vôbec
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby neboli kokoti a nezacali davat flash reklamy cez polku obrazovky tak by som adblock ani nezacal pouzivat.

Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Mňa vytáča ešte situácia, že ideš kliknúť na x-ko a zavrieť reklamu a presne v ten moment sa reklama pohne a namiesto zatvorenia reklamy sa otvorí stránka s reklamou. No na porážku. A že nepoužívaj potom adblock
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak generujú tie ich zasrané príjmy. To majú presne načasované.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Popisovane spravanie elementu nie je time driven, ale event driven, podobne ako u masozravych rastlin ci pasci.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

flash to nemoze byt lebo tam uz konci podpora
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Som tu kdesi cital nieco ze Tatrabanka chce od Adobe odkupit Flash za 1 euro a presadit ho
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Nakolko nedavno susedovie kocur cosi potajomky zahrabaval v rohu zahradky a ako iPhony, tak i Tesly su vacsie, mozno uz odkupenie a presadenie aj prebehlo.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ale na DSL.sk je neslusne pouzivat blokovac. Aspon si dajte vynimku.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

My si posleme kvety.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

No len dovtedy, kym niekto nepride s blokovacom posielania kvetov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dsl.sk reklamu nepotrebuje. V skutočnosti žije z toho, že poskytuje za ťažké prachy kvalifikované analýzy najlepších svetových odborníkov ku konkrétnym technológiám a výrobkom. Ceny sú trochu nekresťanské ale firmám sa to stále oplatí. Príklady otázok a sadzby:

Je nový ajfón úplne napiču lopata alebo to je super telefón pre tých, ktorí potrebujú pracovať a nie sa srať s nastavovaním sockárskeho androidu? (fy. APPLE, 5 mil.€)

Čo je lepšie, linux alebo windows? (mestské zastupiteľstvo Mníchov, 3 mil.€)

Sú elektromobily perspektívna technológia alebo máme radšej počkať s vývojom, lebo nikto si takú pičovinu nekúpi kým nebudú lepšie baterky? (fy. VW a.s., 7 mil.€)

Ako ďalej s rozvojom Kežmarku? Hyperloop alebo tu zrobíme toten nový európsky parlament? (mestské zastupiteľstvo Kežmarok, 2 mil.€)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tomu neverim zeby sa redakcia DSL dala skorumpovat, oni pisu iba pravdu a ked napisu ze nieco je napicu tak asi aj je.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Vacsina webov sa musi naucit, ze reklamu netreba davat do kazdeho 20teho riadku v zdrojaku. Nie kazdy inzerent je rad ked vidi ako mu zbytocne utekaju prachy bo debilko ma tak dany kod reklamy ze ludia nato klikaju v podstate omylom. Ja som rad ze vyhrali.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Inzerent potrebuje stopiť peniaze, aby znížil základ dane. A sem tam aj kliknúť na svoj web.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Problem je uz v tom, ze vobec daky sud zacal s pluginom do browsera, to je zaciatok konca slobody. Je uplne jedno, ako sud dopadne. Sloboda skoncila uz zaciatkom toho sudu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Najvacsia reklama tohoto webu su samotni dikuteri. Neplati na nich ziaden AdBlock, chodia sem koli sebe odovzdavat svoje moudra a dennodenne su ich tu desiatky.
Nejednu reklamnu agenturu by od zavisti roztrhlo vyrobit taku reklamu ako tu na DSL.sk
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ta hej,len sem-tam má admin svoje dni..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Až na to, že nie sú sem-tam, ale len tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Este by mohli vymysliet AdBlock na Billboardy
minule sedim v aute a pozeram kazdych 50m od seba billboard
Nase mesta ani nieje vidno liniu ulice len odlepujuci sa papier z reklamnych ploch.

Clovek ani nevie ako ta ulica vyzera bez reklamy.... (smutne)
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

No aby si sa neposral.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Má pravdu, všetkým to vadí okrem tých pár hajzlov, čo sa bilboardami živia. Ak ku ním patríš, tak prečo kurva radšej nepredávaš piko? Tam mám aspoň slobodu si to piko nekúpiť ale nepozerať sa na tie pojebané bilboardy sa nedá.

Nikto to už nedokáže zrušiť, lebo každé dva roky potrebujú tí vypatlaní politici vycapiť svoje pojebané vyškerené hlavy na tie pojebané bilboardy.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

billboardy mozno zaniknu same. ja uz ich vobec nevnimam.. pre mna je to neefektivna reklama a pre mladych predpokladam tiez.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nezaniknú. Ja som jeden z tých, čo sa nimi živia (teda okrem iných foriem reklamy) a s istotou ti môžem povedať, že v najbližších desaťročiach nezaniknú ;) V skutočnosti je to VEĽMI efektívna forma reklamy, aj keď sa to tak na prvý pohľad nemusí zdať.

BTV, spávam naozaj dobre :)
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Prosím ťa, napíš mi kde bývaš. Potrebujem to z výzkumných dôvodov. Aj kedy chodíš spať.

http://dopice.sk/h1t
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nakolko prienikom vsetkych nabozenskych smerov je presvedčenie o neustalom pokusani diablom, moznost ziskania informacie o caso-priestorovych suradniciach, oznacujucich zmenu jeho stavu bdelosti je podmienena ukoncenim existencie vier.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super , konecne. Sudy na slovensku by sa mali poucit.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár