neprihlásený Štvrtok, 2. mája 2024, dnes má meniny Žigmund
V Nórsku zvažujú zákaz áut na benzín už od 2025, povolené majú byť iba elektromobily

Značky: elektromobily

DSL.sk, 5.6.2016


Ďalšou krajinou, ktorá reálne zvažuje zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom, je Nórsko.

O tomto zámere medzi koaličnými stranami informovali tento týždeň noviny Dagens Næringsliv. Podľa Afterposten.no ale podľa niektorých koaličných strán zatiaľ k dohode neprišlo a či bude takýto zámer nakoniec presadený nie je tak zatiaľ známe.

V každom prípade zámer počíta so zákazom predaja nových osobných áut priamo produkujúcich emisie, teda áut s benzínovými aj dieselovými motormi, od roku 2025.

Nórsko je pritom krajinou, kde elektromobily majú už v súčasnosti veľmi vysoký podiel na predaných nových autách výrazne prevyšujúci tento podiel v iných krajinách. Elektromobily tvoria totiž viac ako pätinu nových predávaných vozidiel v krajine.

Nórsko je ale zároveň tiež významným exportérom ropy a zemného plynu a tieto suroviny sa významnou mierou podieľajú na produkcii a bohatstve krajiny.


Ilustračný obrázok, počet registrovaných elektromobilov rozličných typov v jednotlivých európskych krajinách za Q3 2015, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: ACEA)



Ako sme upozornili v tomto článku, rovnaké opatrenie a s rovnakým termínom zvažuje aj Holandsko. V tejto krajine na konci marca prijala dolná komora holandského parlamentu uznesenie poverujúce vládu, aby pripravila legislatívu zakazujúcu predaj vozidiel so spaľovacími motormi od roku 2025.

Pre návrh ale rovnako ako v Nórsku nie je medzi koaličnými stranami jednoznačná podpora a či bude nakoniec takáto legislatíva prijatá nie je zatiaľ jasné.

Holandsko je po Nórsku v rebríčku podielu elektromobilov na nových predávaných autách na druhom mieste, keď elektromobily tvoria cca desatinu všetkých nových predávaných vozidiel.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám
Česko dáva milióny na zlepšenie 5G signálu vo vlakoch
Microsoft sprístupnil zdrojové kódy MS-DOS 4.00
Chrome plošne zapol šifrovanie odolné kvantovým počítačom, spôsobuje to problémy
Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom


Diskusia:
                               
 

Dalsi co sa neporadili s odbornou komunitou dsl.sk? No ved oni na to doplatia, naivky... To my slovaci vieme ze vonava ochcavka 1.9 tdi s jazdenickom za 5l na 100 je najlepsia neprekonatelna technologia na svete
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Tak tak, dobre ty hovoris, az mi je to divnô. A este lepsie ked si mozes tu naftu udrbat v robote...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

To je eco+
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Auto si môžeš nábytok aj v robote.
Len sa nedá ukradnúť do bandasky elektrika skoda.

Inak nábytok teslu S85 stojí od 3,4 do 7,8usd na 500km.
To sa už ani kradnúť neoplatí.
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

Dopln si slovnik vo Swype :)) nabytok=nabijanie?
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

mam to na kokote.
Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Lebo si kokot.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Doplnte si slovnik vo Swype :)) kokot=pamat?

Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

oblizal si mi kokot
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tesla sa nabíja zadarmo na ich staniciach..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale iba pre terajsie modely.. Majitelia Tesly3 uz budu za nabijanie platit.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a filter pevnych castic odstranit a predat, nech ide spotreba este kusok nizsie
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Každému obhajcovi spaľovacích motorov, želám suseda čo každé ráno na dvore 10minut štartuje TATRU 148.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ja mám suseda, čo má akože autoservis a kúri pouzitym motorovom olejom. V zime je v okolí čierny sneh. V jeseni mám čierny povlak na jablkách.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

dufajme ze ten olej ktorym kuri je ekologicky
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Neboj sa! Dlho Vás to trápiť nebude. Rakovina je sviňa.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Tak to mi zostava iba zazelat ti dobru chut :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To máš grilované, mňam...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co z toho, ked na lazoch rano susedovie masiny cez vlastnu cirkularku aj tak nepocut.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Jo ho, to je zvuk! Cirkular na volnobeh :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ja prajem každému obhajcovi elektromobilu aby býval pri elektrárni.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

My tu v Gabcikove byvame. A nestazujeme si.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Prečítal si si aj príspevok na ktorý som reagoval? Pokiaľ hneď za plotom nemáš plavebnú komoru tak sa neozývaj.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ako suvisi plavebna komora s elektrarnou?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

S priesakom vody do blízkych domov a pivníc...
Isto majú z toho diela miestni veľkú radosť.
A čo, vráta stále pokazené?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Je pravda že pri Gabčíkove som dávno nebol ale naposledy keď som tam bol tak z jednej strany elektrárne bol kanál a z druhej 2x plavebná komora. Celé sa to označuje ako "vodné dielo Gabčíkovo". Takže to má plavebná komora spoločné s elektrárňou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektraren a plavebna komora su 2 rozdielne veci. Mimo nasej gubernie sa stavaju elektrarne skor na priehradach v horach - s velkym prevysenim, kde nie je ani chyru o lodnej doprave - nie na jedinej medzinarodnej vodnej ceste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, nisan leaf si kupim a aj ked to nema kufor, aspon ani dojazd ziadny nema, ze do BA a spet sa neda s tym ist. ALe budeme ekologicki, lebo vyrobit a zlikvidovat baterie je zadarmo.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

baterie sa vyrabaju a likviduju v meste popri chodniku kde chodia mamicky s kocarikmi?

a elektro auta predstav si kufor maju, a maju aj dojazd ktory 90% vodicov na den bohate staci ked sa drbu do roboty a do kauflandu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

akurat, ze 80% vodicov to nema kde nabijat, lebo zije v bytovke..
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

no spravit pripojku na parkovisku pred cinziakom je fakt ze technicky neprekonatelny problem kvoli ktoremu asi budeme musiet zostat pri ochcavkach 1.9tdi:D

mimochodom zalozne riesenie moze byt aj predlzovacka na 220 vyhodena cez okno v kuchyni a zakupena v tescu:D
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Hlavne ked byvas na 10. poschodí, super nápad. A si predstav, ze v jednom takom činžaku by bolo takých 20, co by mali elektromobily. Vyzeralo by to jak vianocne retaze.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

chapes vyznamu slov "elektricka pripojka na parkovisku"?
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

A Ty chapes vyznamu prispevku na "predlzovacka na 220 vyhodena cez okno v kuchyni a zakupena v tescu:D " ??
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a ty chapes vyznamu slov ako hyperbola, nadhlad, zvelicenie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a vy co pivnicu nemate?
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Máme len sa nam tam nemesti auto :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani po rozobrati ? :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a keby tych 20 ludi zacalo v noci nabyjat, tak rozvody zhoria. A este v petrzalke mas cele sidlisko...

BUde este treba cele mesto prekopat, a spravit nove el. rozvody... aspon budem mat robotu :)
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Lácike, si to ty? Nendeš na jédno?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

elektrárne budú len rady, konečne im niekto spotrebuje nočný prúd
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len kedy sa potom tie precerpavacky budu doplnat :-O
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ked v nich bude malo, aby zbytocne nepretekali.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

šak nebudem jak chuj tahat kable cez balkon pripojim to na benzinovu elektrocentralu a je , elektrina bude a potom mozem ekologicky jazdit Ta ŇÉ ?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Videl som chlapíka čo mal na pakláku malú elektrocentralu ktorou napájal motor ktorým bola cez remeň hnaná oska na pedáloch. Čistý "ekológ" toto...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pánko si spravil hybrid, ved to je tiež eko či už nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne ze v Bratislave nevedia za 15 rokov vyriesit ani problem s parkovanim, kolko si myslis, ze bude trvat kym spravia pripojky na nabijanie? Ani sa netrap s odpovedou do tolko nevies ani napocitat.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

za to parkovanie platí mesto, tak jasné, že nie sú prachy. Za nabíjanie platia ľudia, to ti postavia aj za mesiac
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vacsina vodicov ide 15km do prace a 15 km naspat. Tym bude treba nabijat tak raz tyzdenne. Okrem toho jedna polovica aut sa z parkoviska pred panelakmi nepohne, tym treba nabijat tak raz za mesiac.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Momentalne nie je dostatok miest na parkovanie, preco myslis, ze pripojik by bolo dostatok? Ci, ten kto by neskoro prisiel by mal smolu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V ramci hesla, kto v noci nespí ráno má, bude platiť, kto v noci pride neskoro ráno tlačí auto sám.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano bolo by ich dost, rovnako ako su teraz v kazdej prdeli cerpacie stanice. Preco? Lebo dopyt ponuka
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ty si fakt tak retardovany, alebo len nemas kam pichnut klacek v nedelu po obede ?
a to uplne cela sustava v panelaku zvladne ten odber, vsakze..
mozno, ak to budes nabijat 10A, pripadne max 16A, cize tak 2.5kW/h
ano, na cestu do zamestnania to staci
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V dnešnej dobe je "pretekár" v 1.9TDI už len na smiech.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

pred cinziakom nemas kde parkovat, kde to este nabijat auto...

Ale ked zacnu auta levitovat nabijem si ho kludne aj z obyvacky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predpokladám že si ešte na vlastné oči nevidel parkovisko na sídlisku kde autá parkujú na každom kúsku volného miesta, lebo nikto nemyslel a stále nemyslí na to že autá treba aj parkovať nielen kupovať. Ako výborné riešenie by som videl natiahnuť nad parkovisko kovovú sieť ako pri autíčkach na kolotočoch a každé auto sa bude nabíjať pekne cez anténku....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je pravda, ale ľudia vyriešili aj zložitejšie problému.
To len ..... tvrdia vzdy,


že sa to nedá.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

v bytovke ziju najvacsie socky a chudaci vychodnarski.
ten kto ma na auto byva v dome a ne v kralikarni.

Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

To je len otázka dobudovania takéhoto niečoho. V niektorých mestách sa dá vidieť aj na sídliskách na parkovisku takéto elektro skrinky na dobitie batérie, toto je skôr myslené pre normálne autá, ale rovnako by sa to dalo spraviť aj pre väčší výkon a teda pre eletromobily. Kde je dopyt, tam je zväčša aj ponuka.

http://dopice.sk/hDw
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. kto to zaplati?
2. kto zaplati vybudovanie novych prenosovych sieti kedze odber elektriny bude miestami niekolko nasobny
3. kto vybuduje nove elektrarne? a hlavne ake elektrarne?
4. vsimni si kolko taky stojan zaberie miesta, kde zoberies miesto navyse ktore musis obetovat na tie stojany? budes mat menej miest na parkovanie alebo zaberies znovu cast zelene?


e-auta sa sice budu rozsirovat ale nijak radikalne.samozrejme ak sa zas vlady nezblaznia a nezacnu z dani podporovat dalsiu sprostost ktora sa nakoniec ukaze ako riadne nakladna ked sa budu musiet dobudovat elekrarne a rozvody na ktore sa pri tych dotaciach na e-auta samozrejme zabudne tak ako sa zabudlo na to co vsetko sposobi dotovanie vyroby elektriny z FVE panelov a "vrtuliek"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veru spravodlivejšie je nepochybne likvidácia tam, kde sa mamicky rozhodli deti vychovavat na cistom vzduchu, cerpanim financovania z Programu rozvoja vidieka, v sulade so zamermi zjazdu EU o rovných príležitostiach.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

pouzil si argument "mamicky s kociarikmi"... automaticky si sa diskvalifikoval z dalsej diskusie ako uplny kokot

je to uplne rovnake, ako ked legislativci pouzivaju abstraktne hrozby pedofilie a terorizmu na odovodnenie dlasieho obmedzovania slobody
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Svojim vyjadrovaním si sa ty diskvalifikoval z úplne všetkých diskusií - používaš nadávky a vulgarizmy miesto argumentov. A ani si len nepochopil význam príspevku na ktorý reaguješ... Čítanie s porozumením Ti robí vážne problémy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kup si teslu, ta ma kufre 2 :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Niekto si kúpi teslu za 100000€ a vytešuje sa že má dobíjanie zadarmo a niekto si kúpi benzínové auto za 35000€ a na benzín mu ostane 65000€ :) To že tesla má 600hp ma netrápi lebo dokáže využiť ten výkon tak na rozbeh :) Tradičné tvrdenie teslákov že načo by jazdili rýchlo je pri takom (papierovom) výkone auta silno úsmevné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo HP je na rozbeh , už na zakladnej škole učia male deti aký je rozdiel medzi HP a krutiacim momentom . Vydieť že si iba ovečka a keby každý je ako ty tak je ludstvo v pečku , pokrok by bol v prdeli vďaka takým ako ty
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Napísal si to pekne, ale to nič nemení na fakte že elektromobily ešte nie sú konkurencieschopné voči "klasickým" autám (benzín/diesel). Možno namiesto MHDčky na jazdu do roboty...

BTW: Čo sa teraz učí na základnej neviem. Už pár (desiatok) rokov ZŠ nenavštevujem...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Elektromotor má ľahký rotor, mnohé vlastnosti musia riešiť riadiaciou jednotkou, ktorá určite má nejaký namakaný firmvér.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kriste pane na plafone - Vydieť ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a pri 65000 mas pri 2tonovom aute aky dojazd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechápem tvojej otázke. Ak myslíš že za 65000€ koľko PHM nakúpim tak je to cca 46000l benzínu (pri cene 1,4€/l). Koľko km na tom odjazdíš závisí od viacerých faktorov, ale chvíľku ti bude trvať kým to minieš. Možno to bude trvať aj viac ako je životnosť batérií v tesle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No šak počkaj ty inteligent jeden. :) Inak budeš vyprávať keď budeš platiť dva krát tolko za chleba ked dopravcovia prejdu na tie elekto mobily.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ten legislativny navrh sa pokial viem tyka osobnych, nie nakladnych aut
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zatial.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

no zatial neexistuje bateria schopna utiahnut na dostatocnu vzdialenost niekolkotonove nakladne vozidlo, takze urcite sa tak hrozne obavat nemusis
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

magorina je mysliet si, ze kamionova doprava je nic.. ten vzduch pride do mesta tak ci tak.
1 velka lod nakladna ma tolko splodin, ako vsetky auta v akomkolvek meste.. a predsa ludia chodia k moru, za cerstvym vzduchom..
ci mesta maju na vstupe filtre ?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nakladna lod je najekologickejsie dopravny prostriedok. Pomer paliva na kg je neporovnatelne radovo lepsi ako pri kamionoch.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Sak ale ved to je jasne, ze ked voda nadlahcuje, na lodi do jedneho kg vojdu aj dve, ba niekedy aj tri kg paliva. Moderne kamiony predsa kvoli tomu tiez fukaju kolesa vodou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Akurat ze 15 najvacsich lodi znecistuje ovzdusie rovnako, ako vsetky auta dokopy.

Mozu mat pomer paliva na kg ovela lepsi, ale vies co je to za palivo? Nafta v autach je v porovnani s mazutom v lodiach ekologicke palivo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano a kedze na kg nakladu je najmensia spotreba paliva tak je uplne rozumne vozit tovar cez pol zemegule ako ho vyrobit co najblizsie ku spotrebitelovi :) :) :)

ked si fero pojde pre jablka s jozovi do susednej dediny na starom naftaku tak ty ako ekolog ho bude zje8avat lebo mal si tie jablka kupit v supermarkete kde sa dopravili ekologickymi lodami z juznej ameriky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Si aj to palivo niekedy videl?
To je najneko palivo ake existuje, skus to teda prerat nie na pomer vaha paliva/nakladu, ale skodlivych exhalatov/nakladu, budes prekvapeny.
Vies napriklad ze lode maju zakazene na ten mazut ist v pristavoch? Musia ist na normalny diesel. Az tak je to skodlive ze par km posvanie v pristave je ekologicky problem pre vsetkych co tam byvaju a robia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://tinyurl.com/hpugwpz
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a keď budú aj traktoristi musieť orať na elektro traktore
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

tak sa na vacsie vzdialenosti opat zacne vyuzivat zeleznica, a auta budu rozvazat tovar len v ramci mesta.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tazko. Zeleznice nielen ze nevedia, co pytat za prepravu, nevedia dodrzat datum a cas, kedy to bude v danej stanici, nevedia poriadne zabezpecit prekladku... Same zapory a ziadne klady, no nekup to.

Zatial co kamion ide zo skladu A do skladu B, viac neriesis.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ak by zacali staty uctovat za myto realne peniaze podla toho ako tie kamiony nicia cesty a ake naklady su na tie cesty tak ako je to pri zeleznici tak velmi rychlo sa pride na to, ze na dlhsie trasy je zeleznica vyhodnejsia
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ak zacnes uctovat, ze ti mangelka chce zobrat polku majetku pri rozvode a to je 17 melonov, tak je na ten rok dva vyhodnejsia slapka hoci aj za 1000€ na noc! Teraz sa vsetci prestanu zenit?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

uctuje sa trojnasobok, ak nie dvadsatnasobok uz teraz.
50eur za <3.5t vozidlo
fakt si myslis, ze 3,5t vozidlo nici dialnicu?
borisko
Odpovedať Hodnotiť:
 

sikmacik ak si si nevsimol pisal som o kamionoch a to niesu do <3.5t :)
a tie teda nicia cesty a to poriadne a nejde len o nicenie ale celkovo o pouzivanie
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.9TDI je perfektný motor, takmer bez emisií.
Bohužiaľ, VW bol donútený predávať ho nekompletný aby nedosahoval príliš dobré parametre. Skurvení ilumináti.

Pričom stačilo tak málo. Ale pravda nakoniec vyšla najavo, ako vždy. Toto je plastová trubka, ktorá rieši všetko. Zázrak? Nie, len sa pár múdrych hláv z demokratickej nemeckej republiky dalo dokopy a opäť sme o krok pred NIMI.

http://dopice.sk/VWpicovina
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

tie nanocastice ktore ti produkuju moderne dizle ti nezachyti ziadny filter a prave tie su paradoxne podstatne nebezpecnejsie nez husty cierny dym zo starej vetriesky, pretoze castice exhalatov z motorov tychto starych aut neboli mensie nez ludska bunka, takze organizmus sa ich vedel vlastnou cinnostou zbavit. nanocastice z modernych dizlov (ktorych exhalaty sa mozu opticky javit ako cistejsie) vsak naopak prechadzaju ludskym telom doslova ako cez sito, pretoze su tak male ze prechadzaju aj pokozkou a nielen dychanim a organizmus nevie s tak malymi narusitelmi spravit nic. tieto castice neskor vytvaraju lokalne mikrozapaly z ktorych sa rozvijaju dalsie ochorenia vratane rakoviny.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

No dobre a čo benzín? Benzín je OK, či?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

pocuj kamo, ved bud uz uprimny.. ty vlastnis ropnu rafineriu, priznaj sa
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

To nie ale nedávno som tankoval a mám ešte skoro plnú nádrž. Tak by som bol nerád keby ste si odhlasovali nejakú pičovinu a ja už to nebudem môcť minúť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na vysokej som mal učiteľa (inak fakt perfektný človek) ktorý nám toto isté rozprával.. aj keď som mu veril len na polovicu, lebo som to nechápal, ale ďakujem za vysvetlenie, niečo na tom bude :)
Nie ste to náhodou vy, pán Š.T. ? :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

naftu zakazat, benzin je ok
nafta aj elektromobil ma +300kg, drzim palce, ked do teba niekto narazi
radsej 1200kg, ako 1500kg.. reps viac
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Možno sa niekedy podarí vyrobiť 1.9 TDI aj v plne elektrickej verzii...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

BMW X1 s prisernym vzhladom, nepouzitelnym kufrom a dojazdom maximalne tak do najblizsieho okresneho mesta s neuveritelnou eko-cenou len 35 000€+..
Sice novy model dojazd az 300km, to nie su vobec zle cisla, ta cena je stale uplne mimo.

Nissan Leaf to same.. uz od 29 050€.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Keby môj pradedo zbohatol na ropných autách, dedo tak isto....
Tiež by som tvrdil že elektromobilu sú zle, aby som si udržal dividendy.
Aky máš dôvod ty? Skrat a exhalaty? Hluk? Rád vymieňaš olej a leješ ho do potoka?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To nema rad nikto ale auto za 30tis a nemozes s nim ist ani do kosic. Proste v dnesne dobe je elektromobil jednoucelova vec a to velmi draha. Stale rozmyslat aky mas dojazd. Auto je o slobode, prides na pumpu a za 10 minut mas na dojazde 1000km, elektromobil tu slobodu zabija.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

tak tak, elekto auta davaju zmysel len pri prenajme baterie a jej vymene v sirokej sieti vymennych stanic. To by ale museli mat vsetci rovnake baterky. Napr. tesla3 ak bude stat okolo 30k s baterkou, tak by mohla stat 20k a baterku by si si prenajimal za standardnu cenu ako teraz platis benzin, cojaviem 50€ za 700km. Potom by sa nad tym dalo porozmyslat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3 minuty aj s toaletou, nie 10.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Velmi zlá správa pre ropnú lobby a našich obhajovačov bazárového 2.0 tdi prassata na hlinách vole :D :D
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

prosimta, norsko a 5mil obyvatelov..
mame tu indiu, cinu, pakistan, atd.. to mas zfleku 3 miliardy ludi
a ver, ze tam ma auto aj 16 rocny tajtrdlik..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsetky staty co si menoval, sa idu zadusit od sajrajtu, co maju vo vzduchu. Cina je aktualne najperspektivnejsi trh pre elektricke automobily.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tovarne pojdu tiez na baterie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to pritom Norske socialisticke hospodarstvo zije z tazby ropy :D Su to chuji - sami si pod sebou rezu konar :-D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zato ty predáš svoje potomstvo za 5centov, a sám zdochneš na rakovinu pľúc.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Preco? Ved ich spotreba klesne, tak budu viac vyvazat. J*bnuta EU chce predsa stale diverzifikovat zdroje plynu a ropy. :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A komu to budu vyvazat, ked spotreba klesne aj inde? A z coho budu platit tie stedre dotacie na elektromobily a ostatne nezmysly, ked im prudko klesnu prijmy?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

zlacnie - bude sa opat viac pouzivat na vyrobu elektriny
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je rovnake, ako to nase tvarenie sa na ekologickych. Je jedno, ze vyroba alebo prevadzka tej akoze ekologickej veci spravi bordel na opacnom konci planety. Alebo ze bordel z tovarne zakopeme hlboko pod zem. Hlavne, ze okolo seba mam pekne cisto.

Ludia proste zdementievaju, a pomoze mat s nimi jedine sucit.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a ty pouzivas zachod alebo series rovno do kuta v obyvacke?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

malokto si uvedomuje, ze aj TV konci v Afrike.. dokumentov je halda, milion dokumentov o tomto.
nuz, farizejsky europan si to nikdy neuvedomi, nema na to IQ, lebo ma IQ len na papierovacky a masturbaciu nad cislami na papieroch, nevidi realitu.
hlavne ze ma lcd jas 1:bilionu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

výroba elektriny je v priemere mnohokrát čistejšia, ako spaľovanie ropy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som príjemne prekvapený tými číslami. Netušil, že v minulom roku sa v Európe predalo možno 150.000 elektromobilov.
Elektromobily sa pomaly, ale isto dostávajú zo štádia, kedy si ich mohli dovoliť kupovať, len bohatí nadšenci, do štádia, kedy sú už takmer bežný, aj keď drahší spotrebný tovar.
Ak niekto je proti elektromobilom, tak sú to ropné koncerny a paradoxne to môžu byť aj vlády v niektorých štátoch. Pretože fosilné palivá sú mimoriadne výhodným biznisom a pre štát platí to isté pri výbere spotrebných daní.
Priznám sa, že to nie je ekológia, čo ma na elektromobiloch najviac priťahuje. Je to fantastická, a už aj teraz realizovateľná myšlienka, že by som autom mohol jazdiť zadarmo - samozrejme po prvotnej, ale jednorazovej investícii napr. do slnečných panelov. A že viac-menej zadarmo by som mohol mať energie v celom dome.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Otrepaná fráza je, že aj tak to štát potom zdaní. Neviem si však dosť dobre predstaviť, ako môže zdaniť niečo, čo si vyrobím doma. Ani v súčasnosti mi štát nezdaňuje jablká, zemiaky či vajíčka ktoré si dopestujem a dochovám doma...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Velmi jednoducho - vsetky tie smart senzory do domacnosti prejdu casom z kategorie "pre nadsencov" do kategorie "povinne". Tak ako napr. nariadili od tohto roka povinne merace tepla na radiatoroch. Zaroven bezi paralelny program EU s gigabitovou pripojkou do kazdeho domu za kazdu cenu. Takze aj posielanie detailnych dat zachvilu bude vyriesene. A ty budes zasa nariekat nad svojou naivitou.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Alobalovu foliu si si uz nasadil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Ani v súčasnosti mi štát nezdaňuje jablká, zemiaky či vajíčka ktoré si dopestujem a dochovám doma..."

Ano, ak je toho malo. Skus ale dopestovat niekolko ton, a dojdes minimalne na tieto zaujimave veci:
1) na pestovanie takeho mnozstva uz budes potrebovat povolenie od statu
2) ked dostanes povolenie, budes musiet kazdorocne vykazovat urodu
3) na zaklade vykazu budu vediet, kolko ta maju skasnut na daniach
4) a ako bonus ti zvysia dan z nehnutelnosti na ten pozemok, kde to pestujes, lebo to uz bude podnikanie
5) pre chov vacsieho mnozstva zvierat (napr. slepic na tie tvoje vajicka) budes potrebovat povolenia od veterinarov, hygienikov, a nechci vediet, kolko dalsej byrokracie a predpisov budes musiet dodrzat

Takze dokym si chudak s 2 slepicami a 3 jablonami, tak ano, neplatis statu nic, ale o to viac si to vynahradi, ak to budes robit vo vacsom.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

navyse ak im vypadne prijem z dane z paliv, tak stat mavne rukou a ide sa dalej.. yoooo, urcite! z coho by dotovali potom prizivnikov, aj ked tie peniaze maju ist na vystavbu/opravu ciest Akonahle bude kriticke mnozstvo elektroaut, pride nejaka forma zdanenia, to musi byt jasne aj skolkarovi.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Cize, ak spravne rozumiem tejto logike, tak solarne panely a vlastnu elektrinu si clovek ani nema vyrabat, lebo ak to zacne robit, tak mu to potom zdania.
Radsej ma pouzivat uz teraz zdanenu energiu - ci uz fosilne paliva, alebo elektrinu z drahych rozvodnych sieti - kedze ta uz zdanena je, tak tam sa nie je coho obavat.
Rozumiem tomu dobre?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nie, solarne panely nemas pouzivat preto, ze to je drahsie ako co z toho ziskas. A ked si myslis, ze ak mas solarnu elektraren a dodavas do siete elektrinu, ze za to nemusis platit, tak si na omyle. Ak si das na strechu 1 panel a svietis si s tym v kuchynke, tak tam dan neplatis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze ti este nic nehovoria take srandy ako smart grid a kludne mozu byt viac zdanene samotne FVE panely. Jednorazova investicia do panelov, ktore ti dokazu nabit auto takmer za kazdych okolnosti by ta vysli viac, nez by si zaplatil za energiu pri nabijani elektromobilu za cely zivot aj pri 3nasobnej cene energie. A ako tu uz ktosi dobre napisal - zavedie sa mytny system na vsetky cesty a si "usetril".
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Fakt?
Mozes nejako dolozit tuto informaciu?
Moja drobna uvaha:
- Tesla S ma 85kWh bateriu, prejde na nu cca. 400km, cize spotrebuje cca 0.212kWh na kilometer.
- vacsina ludi najazdi za rok do 15.000km, cize v prepocte na pracovne dni (~200 dni do roka) je to asi 75km za den - co sa mi zda vyrazne viac, ako by som ocakaval, ale dajme tomu
- na 75km cesty minies teda 16kWh energie. Priratajme straty parkovanim a podobne, dajme tomu 20kWh.
- ak by som si kupil solarne panely, chcel by som, aby mi tuto stratu vynahradili za povedzme 4-5 hodin nabijania, cize by som smeroval k 5kWpp
- cena za 1kWpp je momentalne niekde na urovni 1.300CHF, cize povedzme 1.100EUR. Potrebujem 5kWpp, cize 5500 EUR.
- treba priratat asi 3.000 - 5.000 za battery storage, kedze panely ficia vacsinou vtedy, ked je auto v praci a teda sa nemoze dobijat.
- celkova cena mi vychadza na 10.000 EUR, co pri aute za 100k EUR nie je rozhodne nestravitelne.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

V pripade, ze energia by stupla aj 3nasobne sa dostavas na cenu cca 0,5 €
Co mas nakupenu energiu za tu sumu priblizne 230 plnych nabiti z nuly. Nech Ti ta tesla spravi na jedno nabitie priemerne 350km, tak nou dokazes najazdit 82k km, Co pri tom rocnom najazde je 5,5 roka. Az po tomto case zacinas jazdit "zadarmo".
Akurat hovorime o idealnych podmienkach a modelovych cenach za energiu. Na to, aby si dosiahol instalovany vykon potrebujes mat ale idealne podmienky. Takze bud si prirataj redundanciu, alebo na dosiahnutie tejto kapacity budes potrebovat viac casu a samozrejme stale hovorime o slnecnom beznom dni. Ak by sme vsak predpokladali,za cenu 0,2 €, tak to uz mas cca 200k km a pri rocnom najazde je to takmer 14 rokov. Stale hovorime o VT. pri nabijani NT to bude este dlhsia doba, ktora bude hranicit so zivotnostou panelov. Ak sa zavedie ina forma spoplatnenia, tak si v tom lepsom pripade prachy len jednorazovo presunul.


Odpovedať Hodnotiť:
 

fiha .. 0,5 € za 1kW .. ty brdo, to kde mas tak drahu elektrinu ? (teda aj ked vezmem, ze je to trojnasobok) .. ved pri tarife pre eko dom (ked uz chcem mat FV panel, tak musim mat dom, kde ho dam) som cca na desatine ceny ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bezna cena vo VT pasme je cca 0,16€ za kWh - v mojich podmienkach. Samozrejme lisi sa cena od poskytovatela a lokality podla tarify. Ja som uvazoval len o VT. Tam, kde je mozne mat NT + zmena inej tarify, cena ide este nizsie. Lenze navratnost bolo treba dimenzovat pre aj teoreticke brutalne nevyhodne podmienky na strane klasickeho nabijania bez FVE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ludia niekedy neverili, ze sa za vodu bude platit.
cakaj pa rokov a bude elektromer aj na dedinskych stuniach
pan inzinier.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm .. ak by si tych 10000Eur odlozil na splatky za elektrinu, tak ti to vystaci (pri tvojich cislach/vypoctoch) na cca 40 rokov .. teda vysoko nad hranicu zivotnosti aj panelov aj elektroniky okolo a o baterkach a aute ani nehovorim .. teda take to bude jazdenie "zadarmo" ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne, ty kupis 20kWh baterie za 3-5k a preto Musk predava 10kWh baterku za 3500 dolacov... porad mu dodavatela. Inak ta 10kW nieje vhodna na kazdodenne na/vybijanie, na to je ta 7kWh za 3000 a potrebujes 3 kusy. Cize len baterie ta budu stat 12 tisic a nieze cely system 10 :) Za dalsie chcem vidiet ten solarny system, co ti v zime da 20kWh denne. V lete by ti dal 4x tolko, co by si stym robil potom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

9000 :) neviem pocitat!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a yo, 10kWh batrerka je zrusena, mala len 500 cyklov :) 7kWh ma vraj 5000.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Palenku ti zdani, resp. ti ju zakaze doma vyrabat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak. Palenka sa doma nemoze vyrabat preto, ze by sa tazko vymahali dane. Ci oslepnes nikoho netrapi, lebo aj tak este nikto nikdy neoslepol, len pred 2 rokmi v cechach ked im tam poliaci liali vodu do ostrekovaca.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Drobna korekcia - metanol sice bol z polska, ale lial im to tam Slovak.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To sú dosť odvážne tvrdenia o štátu, ktorý je schopný spoplatniť TV a rádio, ktoré nechceš, nepozeráš a nevlastníš...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

o štáte
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zdani ti to velmi jednoducho
ak by sa preslo z benzinu/nafty na elektro auta tak vypadok zo spotrebnych dani ziska zo zavedenia celoplosneho myta

technicky to je pomerne lahko zvladnutelne

a len pre srandu si vyrataj kolko ta budu stat panely aby si si mohol nabijat auto sam :)
skus ratat cenu bez dotacii lebo ta skor ci neskor skonci




Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre inšpiráciu: Skús sa opýtať niekoho staršieho čo to bol krupón...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pán Kostelanský, keď vás tak fascinuje myšlienka jazdiť po prvotnej jednorázovej investícii zadarmo tak mám pre vás perfektnú ponuku. Urobíme dohodu a po prvotnej jednorázovej investícii budete mať odteraz zadarmo benzín, elektrinu, pivo toaletný papier aj lístky do divadla.

Čo vy na to?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

1. jasne ze to zdani! 2. minule som tu uvadzal priklad (nejdem hladat dam z brucha, ale najdi si prispevok asi k clanku ze tesla3 nebude mat zadarmo elektrinu) ze 700kWh rocne mas za prvotnu investiciu 1900€ No to mas prosim pekne na 29 dobiti 24kWh leafu = 3500km (teoreticky, v skutocnosti to bude menej ovela). 3500km ja dam za 200€, cize skoro 10 rokov mozem kupovat naftu wole a nemusim NIC + mam dojazd 800km a nie 120 jak ma leaf.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

elektrinu nezdani, lebo sa neda oddelit ci je minuta na nabijanie auta alebo na ine ucely
a nikto si len tak nedovoli dat spotrebnu dan na svietenie,vysavanie,..

najjednoduchsie riesenie pri vyssej koncetracii e-aut bude zavedenie celoplosneho myta. satelitny system uz existuje a rozsirit ho nieje ziadny problem

zrusia sa spotrebne dane na benzin a zavedie sa myto a vec bude z pohladu statu vybavena
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

No a tu je bod v ktorom sa mylis. Ked bude inteligentna siet a to je len otazka casu, budu distribucky vediet aj to kedy si zapol konvicu. A nielen ze to budu vediet, oni ti to budu aj riadit - budes mat len dovolene pouzit urcity spotrebic v danom case. A ked ho chces pouzit mimo iny cas, tak su 2 moznosti: 1. nezapnes ho 2. zaplatis to ako VT + mozu si nastavit rozne prirazky navyse.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a kto tu inteligetnu siet zaplati?
a hlavne to bude velky uspech ked si za par rokov budeme musiet davat pozor na to kedy ake spotrebice pouzivame aby nahodou neprisiel ucet ktory ti vyrazi dych :)

hlavna vec, ze ludstvo napreduje. len je otazne ku comu napreduje :)

a je uplne jedno ci budu vediet ci si zapol mikrovlnku, konvicu,... ak nebudu chciet znizit standard tym, ze ludia budu nuteni prestat pouzivat tie spotrebice tak aj tak bude treba investovat obrovske peniaze do vystavby elektrarni a rozvodnych sieti
to len nejakym nutenym manazmentom pouzivania spotrebicov nevyriesis a samozrejme vystavba tych inetligetnych sieti bude taka nakladna, ze sa nakoniec ukaze, ze je lepsie postavit jednu-dve elekrarne navyse ako ten nezmysel :)
ved to by si musel prebudovat elektricke siete vo vsetkych domoch/bytoch a to som zvedavy ako k tomu chces donutit ludi ak im teda nechce vramci "vyssieho dobra" nieco direktivne nanutit nech to stoji co to stoji :)


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

UZ teraz mas vybrane oblasti v testovacej prevadzke - staci, ze ludia mozu usetrit. Kazdy, kto si to neuvedomuje ako pises, bude chciet usetrit a mas to zachvilu celoplosne. Potom sa to uz da len zakonom a vyriesene.
Kvoli zvysenej sptrebe bude nutne investovat aj do prenosovej sustavy aj do vyroby ako pises. A nieje to az take sci-fi, Staci, ze ti pridu v blizkej dobe menit elektromer - mnozstvo domacnosti to caka, pri tej vymene tam mozu uz rovno supnut co o par rokov budes nenavidiet.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

keby si netrepal
inteligentna siet nieje o nejakom elektromeri a par sprostostiach okolo, tam by bolo treba prebudovat celu instalaciu v dome a to nikoho nemozes len tak nutit
ved dnes mas v mnohych domoch 2-vodicove vedenia a pritom 3-vodicova norma je tu uz par desatroci a ty tu bluznis o prerobeni na inteligetnu siet ktora bude znamenat nielen nutne investicne naklady ale aj razatnu zmenu v sposobe vyuzivania elektriny

zabudni ze to pride v blizkej dobe
a kde pre boha na tom usetris? :) snad nie tym, ze sa budes obmedzovat a zit ako v afrike. potom samozrejme usetris ale to mozes zacat robit aj bez toho aby si si do domu za tazke tisice dal namontovat inteligetnu siet :)

kosit travu nebudes cez den lebo to ti inteligentna siet nedovoli alebo ta to bude stat tolko, ze ta to prejde mat pekny travnik a tak budes kosit v noci lebo bude lacna elektrina a este aj ked si cely dvor osvetlis tak ta to vyjde lacnejsie ako kosit cez den :)
len neviem ci sa to bude pacit susedom
Odpovedať Hodnotiť:
 

wtf? HDO ti nieco hovori? Cez co asi to ide? Aj teraz na zaklade len posrateho monitorovania klasickeho budika vies relativne presne odhadnut co pouzivas.

Setri sa napr tym, ze ti vypnu akumulacne zariadenia v case, kedy ich najmenej potrebujes resp 1-2 hodinovy vypadok az tak nemusis postrehnut z hladiska dispecingu to vsak moze pomoct pre vyrovnavanie spiciek.
TO, ze si to nevies predstavit neznamena, ze to nie je realizovatelne, alebo, ze je to scifi. Jasne, ze celoplosne hned zajtra to fungovat nebude, ale uz to existuje a aj sa to realne pouziva.
Len aby si sa nedozil este kompenzacie skutocneho ucinnika skor nez cakas a potom zacne byt ta prava sranda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne nemusis pisat co je HDO, to ja viem ale to ma od smartgrid riadne daleko a rozhodne smartgrid neznamena len nejake trapne HDO

na zaklade monitorovania posrateho klasickeho budika vedia leda tak hovno zistit co pouzivas
nepozeraj tolko scifi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne ze smart grid nie je trapne HDO. Len sa netreba tvarit, ze je to az tak uplne scifi. Ty si to dobrovolne nedas, ja rovnako. Ale vela ludi ano - staci im ponuknut lepsiu cenu energie s tym, ze ti mozu do toho zasahovat a uvidis tu davovu psychozu. Staci to iba dobre spropagovat, povedat, ze ludia vlastne o nic nepridu a rocne usetria az mozno 50% a zarucene mas 1/4 obyvatelstva v "rade" na zavedenie.
Vsak sa len pozri kolko ludi podpise zmluvy s novym distributorom medzi dverami ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

si vedla.
ludia su dost homo na to, aby si tu IQ zostavu dali dobrovolne..
tak ako dobrovolne kupuju smartfoniky, pricom su to retardovane zariadenia, akakolvek nokia classic ich da do vacku, co sa tyka spolahlivosti a odolnosti..
vola sa to fetis
smart hento tamto
smart iCar Battery..
60% si to kupi a 40% bude musiet prejst..
Odpovedať Hodnotiť:
 

to uz musi byt iny fetisista ktory sa bude vystatovat, ze ma doma inteligentnu elektricku siet a podla toho aku mu daju elektrarne aktualnu cenu elektriny sa rozhoduje ci ide pokosit travnik alebo nie :)

neporovnavaj toto s kupovanim smartfonov a inych pico...vyn ktorymi sa priemerny ludia snazia vzbudit dojem ze su nieco viac


Odpovedať Hodnotiť:
 

smart grid je sice pekna akademicka myslienka ale tym to asi konci
uz vidim ako budu ludia skakat od radosti ked po obrovskej investici(samozrejme nutenej,dobrovolne do toho pojde len nadsenec a tych vela nieje) do smart grid budu zit ako niekde v afrike s pridelovym systemom :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

elektromobil, a co traktor ?
resp, teraz si dam benzin do bandasky a ked bude pruser - nalejem z bandasky a idem do prdele
a co benzinovy generator? ako sa bude generovat elektrina z fosilnych ? nijak ?
robotnici budu makat cez fotovoltaiku na stavbe?
to, ze norsko je inteligentna krajina, nic nemeni - aj Babylon bol super. a kde je dnes.
aj Rim bol super, kde je dnes ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nori si mozu dovolit e-auta lebo oni nemaju problem s vyrobou elektriny kedze tam maju plnu pi.. horskych riek/potokov kde si tu elektrinu bez problemov vyrobia

ale pre krajiny ktore elektrinu vyrabaju prevazne z fosilnych paliv je prechod na e-auta ako prejst z kaluze do blata :) ak nie este horsie, lebo naklady na prechod(vystavba elekrani a sieti) budu obrovske a prinosy nulove
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak sa bude palit uran a povinne na kazdu budovu solarka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s uranom suhlasim aj ked treba doriesit rychle mnozive reaktory a potom bude viacmenej dorieseny problem s odpadom z klasickych jadroviek

ale povinne solarka? kto to zaplati? bez dotacii je to v nasich podmienkach ekonomicky nezmysel a ak budu musiet byt vsade tak som zvedavy kde sa zoborie tolko na dotacie :) alebo snad budeme donuteni platit viac za elektrinu len preto, ze sa par ekoteroristov tak rozhodlo?

to sme sa potom teda dopracovali z tej totality do "slobody" :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak hodis do kufra zapnutu elektrocentralu a ide sa, ved tesla ma kufre dva.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som rychlejsi ako internet :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dopadne to ako aj s tými ledziarovkami.nebe sa to volať auto Ale samochod.a nafta sa premenuje ako riedky olej fritovaci.... čo bojite be dobre.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sa divim ze rovno nejdu dalej. Zakazat sukromne vlastnictvo aut a boli by len autonomne elektrotaxiky. Roznych druhov podla potrieb a poctu pasazierov, centralne riadene, automaticky sa nabijajuce, s dobrou aplikaciou a umelou inteligenciou predvidajucou potreby ludi. Do 2025 by sa to dalo stihnut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved auto nevlastnis, platis vsetky poplatky ako keby si ho vlastnil ale nakoniec ho aj tak musis zlikvidovat a nemozes si ho nechat, za vec ktoru si zaplatil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odhlásiš z evidencie a môžeš si ho nechať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cng a lpg sú podľa mńa v pohode. Ťažba plynu zanechá rovnakú CO2 stopu ako ťažba prvkov potrebných pre batérie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co v zime? ako kúry taky na baterky ved vyjebe viac eletriky na kúrenie ako na dojazd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kúpi si bufik na repkovy olej. A k tomu 2 slovom dva presivaky v akcii.
..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Auto treba zatepliť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takže v Nórsku od roku 2025:
1. Viac úplatkov na STK
2. Menej ľudí čo má auto

Socialisti vedia ako na to...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Esce budú dobré aj tebe bicykle.
Pozor..len nie elektrobicykle lebo te stoja za hovno.už po dvoch rokoch je baterka ko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sagan vyhral na elektrobicykli?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobil má výfuk v elektrárni. Ropa je ekologická.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kúpia v inom štáte
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby to s ochranou mysleli fakt vazne, tak by mali uzavriet vsetky vrty v krajine.
Ale tam uz ochrana prostredia konci ked sa jedna o peniaze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cele norsko by krachlo, keby nemaju vrty... jedli by maximalne tak surove ryby a zili v iglu.. resp ani to nie, iglu bysa roztopilo.
farizejom sa potom lahko vykrikuje.. aj mna keby dotuje vlada, by sa mi ziilo fantasticky
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa tu krasne rozčuľujete a horlivo debatujete o tom čo sa oplati, čo sa neoplati a kto aku prestavbu sieti zaplati a je to uplne zbytočne, pretože si všimnite, že politici si o tom rozhodnu tak ako chcu oni, či to už bude spravne, ekologicke, logicke riešenie alebo nie...keď zajtra povedia že elektrina bude o 0,1€ drahšia pretože pribúda elektromobilov tak mame tu všetci smolu pretože to tak proste bude...môžte hľadať alternatívy na výrobu elektriny alebo to jednoducho zaplatiť a rozmýšľať kde doma ušetríte aby ste neplatili tak veľa...a kto prerábky zaplatí? veď sú tu rôzne fondy, dotácie = verejné peniaze vybrané od nás platičov daní...čiže zaplatíme si to zase len my...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no je tu este jedna moznost, defenstracia politikov :)

sice dnes to nieje rozsirene v zapadnom svete ale co nieje dnes moze byt zajtra :)
politici uz riadne skusaju trpezlivost beznych ludi a ked to raz praskne tak sa to zastavi az po riadnom masakre
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak by si bol ochotny defenestrovat, boli by sme dvaja.
a tam sa nas pocet konci, obavam sa..
ja som uz davno nic nevyhazdoval z okna, cize som za.
do 160kg som ochotny tu svinu zdvihnut, ale na viac by som si uz zobral kladkostroj..
Odpovedať Hodnotiť:
 

zatial niesom ochotny nikoho defenestrovat ale to neznamena, ze zajtra sa to nemoze zmenit :)

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár