neprihlásený Pondelok, 29. apríla 2024, dnes má meniny Lea
Čína demonštrovala kuriózny električko-autobus jazdiaci nad autami

Značky: dopravaČínazaujímavosti

DSL.sk, 3.8.2016


Čína v utorok v provincii Hebei prvýkrát verejne otestovala dopravný prostriedok nového kuriózneho typu TEB, Transit Elevated Bus.

TEB je autobusom kombinovaným s električkou respektíve trolejbusom, ktorý je široký až dva jazdné pruhy a vďaka vyvýšeniu poskytuje priestor pre prejazd osobných automobilov pod týmto vozidlom.

Jazdiť má následne nezávisle na premávke nad existujúcimi pruhmi, čo oproti električkám šetrí miesto a nevyžaduje u existujúcich ciest elimináciu pruhu pre vyhradenie trasy, hoci úprava ciest je potrebná. Oproti autobusobom to má umožniť riešiť problém upchatosti miest, keď autobusy budú schopné pokračovať aj pri zápchach. Oproti podzemnému metru ide samozrejme o výrazne lacnejšie riešenie.

Aby nehrozila kolízia s autami, TEB jazdí v skutočnosti po vodiacich koľajniciach.

TEB má elektrický pohon, je dlhý 22 metrov, široky 7.8 metra, dosahuje výšku 4.8 metra a priestor pre prejazd vozidiel je vysoký 2.1 metra. Vo vozidle má byť miesto až pre 300 cestujúcich, pričom zapojiť za sebou je možné štyri vozidlá.


Animovaná prezentácia konceptu TEB (video: TEB Technology)


Video z prvej verejnej jazdy TEB (video: New China TV)



Vozidlo vyrábané spoločnosťou TEB Technology Development Co bolo prvýkrát predstavené v máji, v utorok bola demonštrovaná testovacia jazda prototypu po trase dĺžky 300 metrov. TEB sa ale pohyboval rýchlosťou len 10 km / h, pričom do budúcnosti sa počíta s rýchlosťou 60 km / h.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom
Google začne vyplácať dividendy, prekročil hodnotu 2 bilióny
Raspberry Pi rozšírilo ponuku modelov Compute Module
Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou


Diskusia:
                               
 

super nápad, určite lacnejšie ako Metro a v prepchatých mestách nie je veľmi iná možnosť ako zvýšiť kapacity električiek/autobusov. Jediné, čo by ma zaujímalo, ako to funguje, keď je na ceste kamión?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

dobre
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Všimli ste tie roztrojené tyče, aby pri ních netancovali striptérky.

https://youtu.be/lPdl3uxW3aI?t=38

Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

JJ, ale len niektore, tymto presne urcia tyce pri ktorych mozu baby tancovat, a pri ktorych nie.
PS je lepsia regulacia, ako uplne zakaz.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To majú aj vo Viedni v metre
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja v tom žiadny problém nevidím. Kamionista predsa nie je kokot a keď uvidí túto ozrutu na ceste tak logicky zastane na križovatke za ňou a nebude sa snažiť vtrepať pod ňu ako osobné autá.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Ináč je to super nápad a určite omnoho lacnejší ako budovať metro, prípadne nejaký typ nadzemnej dráhy. Gratulujem čínskym inžinierom k super nápadu a prajem im veľa šťastia k zdarnej realizácii čo najviac projektov tohto typu.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

.... zeby nam bola nasa prva METRO stanica na prd?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

prestante tu lestit bambus cinanom, ked nezdochnu na smog, tak na rakovinu urcite
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

ty radsej cierny klacek, co? ej pan je gurman :D
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Veruže super. A tých doplnení dopravných predpisov a špecifikácií umiestnenia zrkadielok, aby mal aj šofér dostatočný prehľad, aj k zníženiu ochrany chodcov aby tým nedošlo.Snáď aj hviezdičkové testy áut preto bude nutné rozšíriť a zopakovať.
A rozhodnúť, čo s odbočovaním vľavo, keď používa koľajnice: dávať prednosť ako električkám, či uznať ako autobus či povoliť iba odbočovanie vpravo?
A čo ak sa pod ním stane nehoda? Je účastníkom? Nie je? Aké má zákonné poistenie?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, ma to privela: Co ak? Tak nech to zrusia a nech zapchy neriesia.
Skoro ako na Slovensku to tam bude. Bud za sluzbu (postavenie funkcnej nad-autovky) zaplatia o nulu viac. Alebo ju neurobia lebo cena je sice priazniva, ale je vela otazok a nepomoze to na 100 percent.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

pravda, preco stale vymyslaju nove veci, pri ktorych vznikaju dalsie necakane problemy? nikdy sme ani len z tych konov do aut nemali prestupit.
ale co ak ta kon zhodi? asi sme ani len z tej posratej jaskyne nemali vyliezt. ale co ak do jaskyne pride predator?
hmm, naco sme zliezali z toho sprosteho stromu? kedy sa ludstvo pouci, ze pokrok nikam nevedie, iba problemy prinasa?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zo stromu bolo treba zliezť najmä kvôli soli, lebo ešte nebola donášková služba a telefóny, ale tieto drobné mušky sú už vychytané a konečne stačí zliezať len kvôli pokémonom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde o kamionistu za, ale pred nim.
Pointa toho ma byt, ze predbehne celu kolonu. A ako ju predbehne ak v nej nieco trci?
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

a ked bude chciet v zapche odbocit ??
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

nieco trci? no tak bud to bude musiet byt vo vyske "nad kamionom" alebo to bude moct jazdit len v zdielanom pruhu s osobakmi. Uz som videl na ceste kadeco, ale z osobaku nic trcat dohora este nie. okrem chuja co vykukal cez stresne okno, ale s tym by si tento zazrak vedy a techniky poradil.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

tak to si videl málo :) Ja som videl v BMW prevážať ovocný strom na výsadbu do záhrady. Trčal cez strešné okno. Je pravda, že som videl aj na otvorenom kabriolete prevážať veľké sadrokartónové dosky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co ma co kamion robit v centre?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dovážať tovar do obchodov v centre?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

videl som uz tolko krat dovazanie tovaru, ale zatial ani raz kamionom. a cinania su vo vseobecnejsi nizsi, mozno maju aj dodavocky nizke, do dvoch metrov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze ty nemas vodicak ?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A za kamiónom budeme stáť zase my ostatný.
Je to zaujímavý nápad, ale má obmedzené využitie.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No on myslel skor, ze ked bude kamion/autobus pred tou elektrickou, ako to vyriesili.
Zrejme maju zakaz jazdit v tych pruhoch...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kamionista nema co v meste hladat.

v priestoroch, kde to bude jazdit, bude zakaz vjazdu pre vsetky vozidla nad nejaku vysku a je vybavene. a kto by to nechcel respektovat, tak sa na vstupy este namontuju zatarasy regulujuce vstup do tohoto zakazu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co kamion, staci dodavka alebo auto s truhlou alebo bicyklom na streche ...
2,1 m je tusim nejaka minimalna norma aj pre garaze ...

Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

staci znacka s vyskovym obmedzenim..a ak by to nestacilo, tak "sablona" kt. zburas skor, ako sa stretnete...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Skôr si myslel, že šablóna zbúra teba, nie? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak mozno tento zazrak bude nasadeny len na 3+ prudove cesty, kde treti pruh bude vyhradeny prave raroham s vyskou 2.1+ m
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

inac dal by sa tam perfektne hrat pingpong
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

alebo squash :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

cital som ze vraj v cine kamiony mozu jazdit len pocas noci
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co poliaci s dlhymi antenami???
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Budú ich mat prehnuté po náraze, presne ako doteraz. A pod električkou na strope budú "šľahúne" presne také isté ako sú pod mostom v BB pri kauflande. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zahnut!
Odpovedať Hodnotiť:
 

offtopic: vidim, ze nie som jediny, kto si vsimol tento polsky kolorit :D
Otazkou je, ci to robia kvoli slabemu signalu radia v Polsku alebo si chcu vychutnat polske radio aj pri ceste do Afriky :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To maju vysielacky ako vozia kamionisti. Na niekolko desiatok kilometrov sa vedia dohovorit s inymi Poliakmi, ci kamionistami a vedia o zapchach, policajnych kontrolach, ci len tak pokecaju. Preto aj jazdia ako blazni, maju informacie od ludi, co sli pred nimi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v centre kamion nema co robit. a ak mas rozumnu infrastrukturu (coho sa mozno aj na slovensku jedneho dna dockame), tak ma vsade obchvaty, takze do mesta ani nepachne, s vynimkou startovacieho a cieloveho skladu. a sklady ci fabriky tiez nebyvaju v centrach.
a hento zas nebude ludi rozvazat po okolitych dedinkach, cize nevidim problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co by robil v meste kamion prosimta ... ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa chod pozriet do priemyselnych miest ako to tam vyzera. :-)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autobusy a kamiony su na niektorych cestach zakazane kdyby neco :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ze ty nemas vodicak ?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

V cine/indii to mozno ma aj zmysel ale v brazilii a francuzsku??

Ako nechapem preco podporujeme taketo prehustovanie (urady, firmy,byty...) na jednom mieste.

Ak by sme vsetkych zacali (napr. financne) motivovat tak aby sa netlacili napriklad (uvediem na pripade zo Slovenska) do centra Bratislavy, ale do blizkych vacsich miest ako Trnava, Nitra, Zilina, Bystrica Kosice... tak by bolo toto cele "riesenie" totalne ZBYTOCNE.


Menej ludi - menej zahustena doprava (menej energii spotrebovanych na dopravu...) (++uspora casu pre ludi - menej casu stravenych cestovanim...)


Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Viac ludi pokope viac prace, obchodnych prilezitosti, vecsie zisky
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

kravina ako hrom, viac stresu, viac zapch, eventualne spirala = menej casu, menej penazi... to by si musel zasadne spat na pracovisku, ale to je tiez stres. mas rodinu? tak ci tak by si cestoval skor ci neskor za nou.

ma to svoje hranice, tak ako vsetko ine v 2 ci 3 rozmernom priestore a ked to vyriesis tak, ze budes stavat do nesmiernej vysky, dajme tomu 5km, bude trvat dlho, kym zides hore, ci dole.

vid nepochopitelne turnusy sobotnajsie do CHorvatska a spat, no mozem kaslat, zasadne chodim mimo soboty, take ubytka su.

ale to som ja..

iste, je lepsie cestovat hoci aj 30 minut v kolonach, ako 60 na prazdnej ceste, matematicky. ak je to denno denne.

lenze zabudol si, ze Viac ludi pokope viac prace, obchodnych prilezitosti, vecsie zisky = aj vyssie ceny a cize viac bohatstva je len fikcia
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Áno, často míňam tie zástupy šťastlivcov bývajúcich "10 minút" od BA. Určite radi cestujú domov v kolónach. Vlastne to majú radšej ako sa niekde trepať ďalšiu 3/4 hodinu po rovnej ceste.

O 100km ďalej som doma skôr ako Ty, tomu ver a menej uťahaný. A s benzínom spálený m hádam aj plus mínus rovnako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty ktorou vypadovkou opustas mesto, ze obides vsetky tie zapchy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mal som na mysli vyjazdy na senec
Odpovedať Hodnotiť:
 

totálne = úplne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno, obľúbené slovenské riešenie. Načo riešiť? Spoplatníme, zakážeme, vyriešené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konečne som prezrel a viem ako je na tom DSL.sk!!! A nieje na tom vôbec zle! :O
http://dopice.sk/i1k
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/i1m
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude ale treba rušiť ťažkú dopravu. A aj autobusy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stačí aby mu niekto zastal na koľajniciach a stojí tiež.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Áno, rovnako ako električka a napriek tomu sa úspešne používa.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ale o tej nikto nedeklaruje ze sa vyhne zapcham...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ked clovek vidi len problemi nikdy nedosiahne ciel.
Ma to vela nevyhod a mozno sa to da pouzit len v par mestach vo Svete ale aj tak je to zaumijavy nevyskusany koncept, ktory ale moze fungovat, pripadne z neho vznikne nejaka odnoz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vzhladom k tomu, ze tych 10km/h je asi stale rychlejsie, ako priemerne zapchy vo velkomestach, tak ani v tej rychlosti nevidim problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj ked verejnov dopravou nejazdim vobec ale na tomto by som sa siel previesť, mozno to do 50 rokov bude aj na sk. S kamionmi by som si starosti nerobil pretoze predpokladam ze ten jeden pruh bude iba pre osobne auta do urcitej vysky. Normalne sa mi to paci
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár