neprihlásený Nedeľa, 5. mája 2024, dnes má meniny Lesana
Pozor, veľká časť VW a Škodoviek sa dá otvoriť kvôli rovnakému šifrovaciemu kľúču. Odporúčania

Značky: bezpečnosťdoprava

DSL.sk, 12.8.2016


Automobilový koncern Volkswagen má na konte po minuloročnom škandále s manipuláciou emisií ďalší vážny problém, tentokrát v oblasti bezpečnosti.

Podľa zistení tímu expertov z Birminghamskej univerzity a spoločnosti Kasper & Oswald, ktoré publikovali tento týždeň na bezpečnostnej konferencii USENIX Security Symposium, môžu zlodeji jednoducho otvoriť veľkú časť a zrejme väčšinu vozidiel koncernu odomykaných diaľkovým ovládačom vyrobených od roku 1995.

Zlyhanie bezpečnosti

Môže za to nie dostatočne bezpečný návrh bezpečnosti systému elektronického diaľkového otvárania a to konkrétne používanie toho istého šifrovacieho kľúča vo všetkých vozidlách danej generácie systému diaľkového ovládania.

Vozidlá koncernu ako iné vozidlá používajú systém diaľkového ovládania založený na tzv. plávajúcich kódoch, v ktorom diaľkový ovládač generuje vždy nový kód zasielaný vozidlu pri odomknutí. Kód má svoje poradové číslo a vozidlo neakceptuje staršie kódy, aby zabránilo jednoduchému útoku so zachytením vysielaného kódu a jeho zopakovaním.

Experti identifikovali celkom sedem rozličných verzií systému používaných vo vozidlách koncernu VW, bližšie analyzovali štyri používané vo veľkej časti vozidiel. Systém nimi externe označený VW-1 sa používal vo vozidlách vyrobených do roku 2005, systém VW-2 od 2004, systém VW-3 od 2006 a VW-4 od 2009 až po minimálne niektoré tohtoročné modely.


Ilustračné foto, Škoda Superb z roku 2013, kliknite pre zväčšenie (foto: Škoda)



VW-1 v skutočnosti nepoužíva žiadne šifrovanie a jeho bezpečnosť je založená len na utajení spôsobu, akým funguje. VW-1 posiela ID číslo diaľkového ovládača, UID, počítadlo kódu vo forme LSFR, Linear Feedback Shift Register, a stlačené tlačidlo na ovládači, pričom časť dát je XOR-ovaná.

VW-2 odosiela UID, počítadlo kódu a stlačené tlačidlo, pričom zasielané dáta sú už šifrované algoritmom AUT64. Podľa zistení expertov ale všetky vozidlá s touto verziou používajú jeden rovnaký šifrovací kľúč. Ten sa tak nachádza uložený vo veľkom množstve existujúcich diaľkových ovládačov a v ECU jednotkách vozidiel, pričom experti ho zrejme získali z ECU.

VW-3 funguje podobne ako VW-2, odlišuje sa spôsobom vysielania dát a formátom paketu. Posiela v ňom ale tie isté údaje a vozidlá s týmto systémom opäť používajú rovnaký kľúč, odlišný od kľúča pre vozidlá s VW-2.

VW-4 je zhodný s VW-3, prešiel len na nový šifrovací algoritmus XTEA. Opäť ale vozidlá s VW-4 používajú podľa expertov rovnaký šifrovací kľúč.

Otvorenie vozidla

Pre vniknutie do vozidiel s týmito systémami tak stačí zlodejom znalosť spoločných šifrovacích kľúčov a pomerne lacný hardvér na zachytenie vysielania diaľkového ovládača.

Iba z jedného zachyteného vysielania pre dané cieľové vozidlo je možné zistiť UID a poradové číslo kódu a následne je možné cieľové vozidlo jednoducho otvoriť vyslaním paketu s potrebnými dátami a zašifrované príslušným kľúčom.

Zistenia sa týkajú len diaľkového odomykania, štartovanie vozidla využíva iný systém. Masové opravenie tohto nedostatočného zabezpečenia u existujúcich vozidiel je skôr nepravdepodobné kvôli potrebe minimálne upgradu firmvéru ECU a zrejme potrebnej výmene diaľkových ovládačov.

Riešenia

V každom prípade pokiaľ k oprave nepríde, experti odporúčajú majiteľom postihnutých vozidiel prestať používať diaľkové otváranie a odomykať auto fyzicky kľúčom.

Experti k svojim zisteniam dospeli analýzou vysielaných dát z diaľkových ovládačov a analýzou firmvéru z ECU jednotiek vozidiel. Popísané zraniteľné systémy sú podľa nich použité v mnohých modeloch značiek VW, Audi, Seat aj Škoda. V prípade Škody ide o Octaviu, Superb, Fabiu, Fabiu 2, Yeti, City Go a Roomster, pričom zraniteľnosť reálne overili u prvých piatich menovaných modelov a vylúčená nie je ani u ďalších.

Volkswagenu problém experti nahlásili už v novembri 2015. Podľa stanoviska spoločnosti pre expertov koncern začal používať v poslednej generácii systém s individuálnymi kľúčami, od ktorých modelov presne sa tak stalo alebo stane ale zatiaľ nie je jasné. Napríklad u Audi Q3 model 2016 ešte experti identifikovali zraniteľný systém VW-4.

Experti v rámci dohody s Volkswagenom pre ochranu majiteľov vozidiel nezverejnili zistené kľúče ani niektoré detaily šifrovacích funkcií respektíve systému VW-1.

Bližšie detaily zistení expertov je možné nájsť v práci zverejnenej na konferencii (PDF).


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer ďalšieho nového Star Wars seriálu
Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni
Spotify zrejme pripravuje uvedenie bezstratovej kvality audia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt


Diskusia:
                               
 

budem mat nove auto
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

u nas taka obycaj skodovku si pozicaj
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Serus ľudia!Keď sa tu nájde odborník,aký ročník a motorizáciu si vybrať? :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

rocnik 2012, motorizacia ruzove suche..
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Suché,červené 2009 Cabernet Sauvignon.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Z lidla za tri pade
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

s vonou siri a zaprdkov, prajem dobru chut
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Hmm,máte zvláštne chute :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ahoj ja som odbornik... ber novu mazdu 6, 2.0.. nemas zac..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja som tiez odbornik, ale nebudem davat rady, kym mi od opytovatela nepridu peniaze na ucet
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tak ale nic nove, Ceshi su znami fusheri, coho sa chytia, to doiebu :(
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Aspoň že robia iba plechy...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Oorav si to, spravne ma byt Cabrio Savignon
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale bacha,aby Ti ho niekto nešlohol.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Note to self: citaj pomaly

Nie je to "UNISEX Security Symposium" ale "USENIX Security Symposium"
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

aj ja som to tam videl, az mi prislo divno :-)))
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nech mi hacknú Favorit z 91 ;)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

na to je uz davno analogovy exploit
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Vtedy bol este svet kesu, lahko sa dal zohnat potrebny hackovaci hardware na otvorenie tvojho auta
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Hej a volala sa cihla
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

aaale prd, staci drot :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nestacilo na to nahodou pravitko a tenisova lopticka?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

pre zlodejov informacia urcite zaujimava, ale nie az zivotne, kedze VW/Skoda si otvarali veselo aj doteraz ...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Zaujimavejšie bude sledovanie postoja policie, prokuratury a poistovni k vysetrovaniam, uzatvaranym nedodrzanim povinnosti majitela, zabezpecit svoje vozidlo a evidencia vozidiel, v suvislosti s danym zakonom.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ako tiez si mohli lepsi nazov pre tu konferenciu vymyslet
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Inac dobra rada ze experti radia pouzivat kluc :))
Som skusil a zacal mi po otvoreni pistat alarm. Potom som musel stlacit tlacidlo na DO aj tak.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak tak, DO deaktivuje aj alarm co otvorenie klucom nerobi.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

odporucam trojfazove overovanie, sms,mail,pinkod
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Este postou nech poslu na tvoju adresu vytlaceny kod a vsetky musis skombinovat, zasifrovat a poslat autu
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

a keď zamkneš auto kľúčom a nie DO tak sa ti zapne aj alarm?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V kluci je imobilizer ale to sluzi tusim len na odblokovanie startovania. Ked je auto odomkunute cez DO a zamknem ho klucom (bez DO) do 30 sekund sa rozblika cervena kontrolka co signalizuje alarm. Ak zamknem s DO, cervena kontrolka sa rozblika hned. Je to Skoda Superb. Napriklad ak odomknes dialkovym a neotvoris dvere do cca 30s tak sa zase samo zamkne, je tam nejaky magic timer tych 30s ale to neriesi problem ze mi huka alarm (ma to senzory pohybu vo vnutri)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Obecne je zname, ze na hukacku vymysleli vraj uspesne PUR penu ;)
Neprepojit klucove otvorenie s imobilizerom je trosku za vlasy pritiahnute - sa ti stane, ze budes niekde na nakupoch napriklad a baterka v DO dozije, tak otvoris klucom a zrazu hukot a ludia kukaju, ze si zlodej...
Na druhu stranu spravit opozdene prepojenie otvorenia s klucom by sa dalo za predpokladu, ze by komunikoval aj kontaktne, takze zasunutim kluca napr. do magickych 30s by sa ten alarm nerozhucal. To by bolo logickejsie, ale zasa na druhu stranu menej rozumne, lebo tych 30s staci aj nesikovnemu zlodejovi na to, aby prekutral vacsinu schranok v aute a ukradol hoci aj znak z volantu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mne tak funguje alarm ako si tu pisal ale netreba len zasunut kluč ale aj zapnut zapalovanie do 1 minuty od odomknutia ak to nespravis auto sa zas zamkne a alarm znova spusti
Odpovedať Hodnotiť:
 

zapne
Odpovedať Hodnotiť:
 

zamknem kľúčom, odomknem kľúčom, nezapne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pochopitelne musis auto aj zavret klucom aby si ho mohol otvorit klucom bez mackanka..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak otvoris auto klucom, musis do 30s zapnut zapalovanie a alarm sa deaktivuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Experti odporúčajú vypnúť alarm.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Experti su kokoti
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Tak to si riadny expert!

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

predam golf. rok a farbu si vyber ty
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Predaj oktarínový v roku 1316, ked si taky frajer, ze davas na vyber.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

On to myslel tak, že ukradne auto z parkoviska pre teba.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dokazem si predstavit aj vacsi pozitok z pouzivania ako riesenie udrzby bez pristupu k znackovemu servisu, ktory zrejme ponuka nezahrna.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ponukni radsej mazdu
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nekupovať autá koncernu VW.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No radšej než kórejské šunty... alebo <'> na kapote... Bleh, fuj
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Korejske maju asi nejaky dokonaly system, pocul som ze hackli VW, Audi, Mercedes, BMW, Land Rover ale nikdy som nepoucul aby si niekto trufol hacknut dokonaly korejsky stroj. Asi pouzivaju blochchain algoritmus alebo este nieco dokonalejsie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo proste o tie šikmo-oké hrče nie je zájem...
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

sak a to je ta vyhoda :) menej zaujimave znacky a mas pokoj
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

je to to iste ako ze preco na linux niesu virusy, lebo ho nikto nepouziva. VW sa kradne najviac preto, lebo ho najviac ludi pouziva = potrebujes najviac nahradnych dielov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Preto používam Windows Mobile. Nikomu sa s tým nechce len koli mojej malickosti babrať. Výhoda byť jediný užívateľ. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Radšej <> na kapote ako na sedadle.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Tak to radsej na k2o2te... :-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To je jasné, ale čomu sa rovná?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tebe sa nevyrovná, to stačí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale zahnutie je "functional and aesthetically pleasing"(Sheldon).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo <> na kapote, pod kapotou aj na sedadle. A vedla obrovsky kok...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nielen v piatok by sa nemala.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ehm no dobre,otvori mi auto a co dalej pan zlodej? ukradne mi koncernove radio.. no poseriem sa :D so zederom ani nepohne,jedine,ze by si na pleci dotrepal cely 'volant aj s tycou'..
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Veľa ľudí necháva v aute aj drahšie alebo dôležitejšie veci ako koncernové rádio.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Napríklad rádio z Tesca
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 


VW-1 v skutočnosti nepoužíva žiadne šifrovanie a jeho bezpečnosť je založená len na utajení spôsobu, akým funguje.

... utajený sposob :DD
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ako tie reklamy... hlupak odhalil tajny sposob svojho otca a zarobil 500tis €.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Experti v rámci dohody s Volkswagenom pre ochranu majiteľov vozidiel nezverejnili zistené kľúče ani niektoré detaily šifrovacích funkcií respektíve systému VW-1.

ďakujeme a zbytok informaaciiii a iiii a iiii si spravíme radi ako DÚ = t.j. za domácu úlohu.

zamykať klúčom mám , to im asi preskočilo. kto vie či funguje vobec zámek ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Na stranke www.kamenomdookna.sk su tie kluce zverejnene
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hovorím vám, poriadna reťaz, macatý zámok a prípadne doberman na zadnom sedadle. Na to nie je pripravený žiadny moderný zlodej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To ta psickari zazaluju za tyranie zvierat

Odpovedať Hodnotiť:
 

Mno tak mu tam dáme ešte nejakú peknú dobermanku :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

... alebo dobergirlku
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár