neprihlásený Pondelok, 4. novembra 2024, dnes má meniny Karol
Francúzov firmy nemôžu otravovať emailami po pracovnej dobe ak nechcú

Značky: emailFrancúzsko

DSL.sk, 2.1.2017


1. januára vstúpila vo Francúzsku do platnosti novelizácia zákonníka práce, ktorej cieľom je ochrániť zamestnancov pred povinnou prácou a okrem iného pred povinným vybavovaním emailovej korešpondencie mimo pracovnej doby.

Na prijímanie novelizácie sme upozornili už v máji.

Podľa dostupných informácií zákon pravdepodobne úplne presné pravidlá pre firmy a zamestnancov nepredpisuje a zahŕňa najmä povinnosť v jednotlivých firmách stanoviť konkrétne pravidlá.

Podľa BBC pravidlá v jednotlivých firmách majú definovať časy, kedy sa od zamestnancov nevyžaduje reagovať na emaily alebo posielať emaily. O aký počet hodín za týždeň v krajine, kde je uzákonený iba 35-hodinový pracovný čas, musí minimálne ísť a či je vôbec stanovený nejaký limit nie je jasné.

Podľa agentúry AFP majú firmy s viac ako 50 zamestnancami konkrétne podľa novej legislatívy povinnosť rokovať so zamestnancami o pravidlách týkajúcich sa pracovných aktivít mimo pracovného času.

Ak k dohode nepríde, firma musí zverejniť oficiálne presné pravidlá požiadaviek a práv zamestnancov mimo pracovnej doby. Či zákon nejak obmedzuje podobu takýchto pravidiel nie je jasné, aj oficiálne publikovanie presných pravidiel ako také môže byť samozrejme prínosom pre zamestnancov a naopak firmy môže donútiť aby modifikovali svoje prípadné prehnané nároky na zamestnancov mimo pracovnej doby.

Na druhej strane podľa agentúry AFP nie sú v zákone stanovené žiadne špecifické sankcie priamo za nedodržiavanie novej legislatívy.

Vo Francúzsku nejde o prvé podobné opatrenie. Už pred dvomi rokmi bola podobná zmena zapracovaná do kolektívnych zmlúv zamestnávateľských zväzov z technologického a konzultačného sektora, pričom zakazovala firmám od zamestnancov vyžadovať komunikovať mimo pracovnej doby. Toto opatrenie sa dotýka ale len približne milióna zamestnancov.

Aktuálna nová zmena začína platiť spolu s inými zmenami naopak znižujúcimi práva zamestnancov, napríklad v podobe ich jednoduchšieho prepúšťania. Proti novelizácii bol v uplynulom roku veľký odpor a keďže proti niektorým zmenám sa postavila aj časť poslancov vládnej strany, vláda ju presadila s obídením hlasovania v dolnej komore parlamentu s uplatnením článku ústavy umožňujúceho jej prijať zákon aj bez schválenia v dolnej komore parlamentu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

SpaceX má začať testovať tankovanie Starship na orbite v marci
Počet vrstiev flash pamäte sa zvýši nad 400 najneskôr v 2026, plánuje ju Samsung
Google mení spôsob vývoja Androidu, ďalší Android 16 príde už v prvej polovici 2025
Microsoft predĺži podporu Windows 10 o rok, za poplatok
Nvidia má údajne predstaviť CPU pre PC v septembri 2025
Demonštrovaná elektrická verzia pôsobivého dvojnohého robota Atlas
Vydaný Thunderbird pre Android
Apple uviedla notebooky s procesormi M4
NASA sa vesmírna solárna plachta mierne ohla, test bude stále možný
Google používa na programovanie intenzívne AI, programuje viac ako štvrtinu nového kódu


Diskusia:
                               
 

"ak nechcú". Pokial nebudeš chcieť poletíš. Vybavené.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

My sa ale nebavime o Slovensku.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Tahat sa za prsty s odbormi vo Francuzsku? To asi nechce ziadny zamestnavatel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Navyse toto je velmi lahko dokazatelna vec...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nie je našťastie tak jednoduché. Lebo odborníci na strome nerastú a ani ich nečaká 50 pred bránou. Lopaty a byroktatov neriešim - nepatrím medzi nich.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

35-hodinový tyzden
kolko hodinovy je v pezote a citrojene ?
farizeji... tu davaju 400eur a tam si nechaju 4000 a este o hodinu denne menej "robia"
superEU
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

A cakal si nieco ine? Co ste si mysleli, ze po vstupe do EU budete mat vsetci vyssie platy? Mozete cestovat a tych 400eur pekne minut inde ako doma a to vam musi stacit! Slovak si viac nezasluzi!!!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Životná úroveň toho, ktorého štátu v Európe za posledných 20 rokov závisí od množstva zlodejov v tom ktorom národe. Tie národy čo kradnú menej sa majú lepšie, tie čo kradnú viac, horšie. Takisto výška platov - tú určuje voľný trh - prečo by mali platiť viac, keď ľudia robia aj za menej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

OK, vsak nech maju pravidla aj pre toto.
Ale viac ma zaujalo ze trochu liberalizuju prepustanie zamestnancov, to je krok dobrym smerom.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No ak budu to odomna ziadat a daju mi to pisomne, tak si to necham pekne zaplatit ako nadcas. A mimo pracu mooooc pomaly pisem a citam emaily. Pripadne mam zakazene nesukromne veci robit z domaceho Internetu od manzelky :D Hned sa manazeri stiahnu s prehnanym poziadavkom, kedze rozpocet to nedovoli.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Alebo sa vykašlú na teba a prijmú niekoho, kto nebude vymýšľať :) Veď sa len zamysli - keby si ty bol šéf, chcel by si zamestnanca, ako si ty?
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

toto je to, že ľudia na slovensku sú zvyknutí že za "socíku" bola robota a skrátka si musel robiť. Bohužiaľ sa to prenieslo aj do "demošky" a zamestnávatelia (najmä tí zahraniční) majú zo zamestnancov otrokov a väčšina ľudí sa posťažuje v krčme alebo na rodinnej oslave a potom šúcha nohami lebo sa bojí, že nič lepšie za 400 eur nenájde.. bohužiaľ. Ale táto generácia odchádza a teraz mladí buď nebudú robiť vôbec, alebo pôjdu do zahraničia - pre Slovensko zle, pre nich dobre. Uvidíme kam sa to posunie, dúfam že dostaneme rozum konečne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Alebo sa vykašlú na teba a prijmú niekoho, kto nebude vymýšľať.

tj, necha sa zotrocit, pal do rumunska.. nekaz tu pracovny trh
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

vies, ono treba vediet kedy a kde si otvorit hubu a drizdat chujiny o pomalom pisani a manzelkinom internete a kedy ju drzat zavretu, pretoze niekde/niekedy tvoj nazor a drizdy (podla druhu institucie) nikoho nemusi zaujimat

ak zamestnavatel nieco chce, musi na to vytvorit pre zamestnancov nielen technicke podmienky, napr. sluzobny mobil/tablet/notebook s 3G/4G mobilnym inťerňeťom ale aj legislativne pokrytie, napr. pohotovosti ... atd

vzdy mozes nesuhlasit a nechviet sluzobny mobil/notebook a platene pohotovosti, ved oni ti uz dvere ukazu
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

sluzobny ntb v praci a sluzobne cislo mam na pevnu linku. mobil som nechcel. Este nieco?

Inu sluzba pohotovost je uplne nieco ine ako praca v sukromnom case. Pokial obe strany sa vedia dohodnut je to len ich vec. Ak sa dohodnut nevedia, vtedy je tu zakon. Pokial sa ale niekto chce hrat na hulvata, moze tiez prist k "nespokojnosti" zamestnanca v nevhodnom case zamestnavatela. Ide o dohodu medzi rovnocennymi, nie medzi otrokom a otrokarom.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

spravne si to vystihol: otrok a otrokar

rovnocenni boli za komunizmu ked kazdy robil vsetko a pritom nic, isteze nie su rovnocenni dnes
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Lebo ludia si nevazia samych seba. Jednemu znamemu v KII hovori jeho veduci (korejcan), ze kolko casu venuje praci? Tak ze tych 8-10h denne. A kolko rodine? Ten zvysok. Tak ked ten pomer otocis, budeme ta povazovat za dobreho zamestnanca. No a tak ich poslal dopice.
Rovnako je to vsade. Pokial su jasne pravidla dopredu a v zmluve, si aspon na to pripraveny a nemusis suhlasit. Ak niekto meni pravidla hry a mysli si, ako ty budes robit nonstop za smiesny peniaz, je to jeho naivna predstava.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sak to hej, vsetko ma svoju mieru ... a odist sa da vzdy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V našej montovni menom Slovensko je väčšina zamestnaná ako roboši za pásom + remeselné práce ako murár atď. U týchto skupín sa nepredpokladá založenie e-mailovej adresy takže tento problém sa nás netýka.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

na montovni menom Slovensko je fascinujuca vec, ze zaroven mame vysoku nezamestnanost a taktiez nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily (firmy maju realne problem najst zamestnancov).

vyzera to ako paradox, ale nie je, kedze nezamestnani si prevazne ludia co hovno vedia a dopyt je po vzdelanych (nemyslim teraz kulturologiu) ludoch. holt sme sprosty narod. keby sme boli vzdelanejsi, aj ta nezamestnanost by nebola taka vysoka a este aj upratovacka na verejnych toaletach by zarobila viac, pretoze by na jej miesto necakalo na pracaku 100 000 ludi.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Samozrejme že nevedia nájsť zamestnancov keď majú na nich nereálne požiadavky. Lebo niekto čo niečo vie nebude predsa robiť za 500 až 600€ keď inde mu dajú >1000€
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IT; telekomunikacie; manazment kvality; elektrotechnika; energetika a v podstate cokolvek technickeho zamerania. vsetko u nas tazko obsadzovane pozicie a ani pri jednom z nich nemas plat 600€.

obsadit miesto upratovacky zachodov na hlavnej stanici nie je problem, pretoze tisice ludi, ktori su nezamestnatelni v hore spominanych odboroch (pretoze jedine co vedia je tak zotriet podlahu a aj to im musi najprv niekto ukazat ako).

odborne pozicie je tazke obsadit hlavne na vychode (KE), zatial co na zapade v BA je problem s nekvalifikovanou pracovnou silou.

a samozrejme kulturologia, ci uz ma bakalar aj Mgr. pred menom alebo nie, nie je odborne vzdelanie. s tym mozes tak maximalne predavat hranolky v McDonald's alebo pisat pre Zem a Vek.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

manazment kvality telekomunikacii, to tym myslis tie vecne reklamy kde sa stahuju subory, alebo kde sagan obera strom a pozera pri tom TV? taku baju napise aj upratovacka..
pripadne rusenie predajni, aby si cakal v rade 1 hodinu ?
to je manazment? alebo FUP ?
tych skutocne vzdelanych, co skutocne TAHAJU dopredu sektor je pramalo.. mozno tak 10 v kazdej obrovksej korporacii. zvysok je len ekvivalent upratovacky s mysou a klavesnicou v ruke, resp tačtač dotykovym čudom.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

co ma sagan so subormi? ake stahovanie stromov?

nikde manazment kvality telekomunikacii nespominam. ale niekto asi nevie citat s porozumenim, resp. zuzke smrdia nohy.

"zvysok je len ekvivalent upratovacky s mysou a klavesnicou v ruke, resp tačtač dotykovym čudom" s tym plne suhlasim. firmy totiz maju problem zohnat dostatocne kvalifikovanych ludi na tie pozicie. ved o tom pisem.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Neviem z ktorého kraja si, ale ver tomu že niekde tých 600€ - 700€ bežne zarábajú a ešte sú radi. Preto keď mi zamestnávateľ začal platiť málo tak som sa zobral a išiel inde kde som za tú istú robotu dostal podstatne viac. Ak si zamestnávateľ nevie oceniť zamestnancov ktorí majú know how tak je to len a len jeho smola.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

700 v IT? tak to ani v Sobranciach take nie je.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ako pisem, najvacsi problem zohnat ludi je na zaspade (ba). a to aj napriek tomu, ze kazdy co nema v hlave nasrane ale nieco aj vie robit a nenajde si pracu na vychode, ujde na zapad.

proste furt mame malo kvalifikovanych ludi. jeden z problemov je aj ten, ze len sa vyhovaraju na picoviny (ako ty teraz), namiesto toho aby sli studovat. dalsi z problemov je nase uzasne skolstvo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja sa na nič nevyhováram a ani na nič nesťažujem. Ja som sa zariadil podľa svojich možností a schopností. Zarábam (v čistom) o cca 200€ viac ako je v mojom odvetví priemerná hrubá mzda takže ja som spokojný.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, kvalifikovanych ludi je dost. Respektive tie montovne az tak kvalifikaciu nevyzaduju, zamestnanca si jednoducho zaucia na vacsinu pozicii behom par mesiacov.
Problem je ze ked uz sa slovak ma stahovat alebo dochadzat kvoli praci tak uz radsej ide o par km dalej za nasobky vyplaty ktoru dostane v slovenskej montovni(ceskom zacinajuc a UK kocniac). Ani nehovorim o sedej ekonomike kde robi kopa ludi ktori su oficialne nezamestnani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby ti ludia odchadzali, nemali by sme dnes situaciu ked takmer polovica firiem nedokaze najst kvalifikovany pracovnu silu a musia si vystacit s absolventami ci ludmi z inych odborov, v kombinacii s 9% nezamestnanostou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

staci ponuknut dobru mnzdu.. keby mne niekto ponukne 2500, idem tam a neriesim.. dam im 8hod denne. ale slusnych 8 hodin denne, cokolvek o chcu takmer.
ak nie, tak si tych 2500eur zarobi ci uz v zahranici, alebo ako nepriama konkurencia otvorenim sro/zivnosti. tam zainvestujem presne to iste "cokolvek co by chceli", len s tym, ze sa o zisk nemusim delit okrem statu a zdravotnej a socialnej aj so zamestnavatelom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podla mna sa vzdelany clovek, alebo pracechtivy nepreda u nas.. 2-3 tisic v cistom tu nikto neplati, tolko dostane snazivy nevzdelany clovek mimo SR.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

viac. ale tiez porovnatelne viac zaplati za najom, za energie, za pivo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ by sa takéto niečo zaviedlo na našom milom malom Slovensku, tak firmy hneď na druhý deň vyrukujú s formulármi, kde zamestnanec vyjadrí svoj dobrovoľný súhlas s otravovaním a ten, kto nevyjadrí bude za dva mesiace nadbytočný :)
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Je to tak. Takze treba konecne kopnut do zadku vsetkych komunistov nech sa riadne liberalizuju pravidla => zvysi sa zamestnanost => zvysi sa vyjednavacia schopnost zamestnancov a realne postavenie - lebo nepodpisem a ked sa nepaci, tak ma mozte vyhodit, ale vedzte, ze noveho cloveka nenajdete => nemusim nic podpisat a vlastne nepotrebujem k tomu ani ziaden papier a aj tak to plati...

Lenze toto je vec nad chapanie 90% zamestnancov v SR. A preto hura Fico nam zvysuje minimalnu mzdu a dani viac "nenazranych" zamestnavatelov a aspon niekto robi nieco pre chudobnych... :-(

PS. ja som zamestnanec, ale mat silnejsiu vyjednavaciu poziciu by bolo pre mna len a len vyhoda...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ano, ale vsetkoho vela skodi, aj velmi silnej vyjednavacej pozicie - potom to vsetko prestahuju do rumunska, bulhaska, ci bangadesa, vsetko je o rovnovahe

myslis ze keby sa vsetci zamestnanci (davno zahranicnym investorom skupenej) firmy XY s tisickami zamestnancov rozhodli ze chcu 35 dni dovolenky miesto 25 a mat 1500 € plat miesto 1000 €, co by spravil majitel firmy?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze je to o rovnovahe. Pokial zamestnanci budu chciet viac ako realne vyprodukuju, bude sa diat to co teraz - nepaci sa ti, mozes odist...

Len presne ide o to, aby stat obom stranam pomahal a nie zdieral ich a nechaval medzi nimi "zlu krv" a milion pravidiel/komplikacii/problemov.

Z tohto hladiska si myslim, ze stat by mal dbat len o dodrziavanie par zakladnych veci (praca viac ako X hodin je objektivne sebaposkodzujuca a tratia na tom vsetci, takze zakaz je OK. Zamestnavatel musi platit, lebo inak sa nikomu neoplati pracovat a stracaju na tom vsetci. Zamesnanec musi pracovat, lebo to iste. Pokial niekto pride o pracu/nieco sa mu stane, tak nenechame ho zomriet od hladu, ale pomozeme mu nakopnut sa a dalej pracovat).
Vsetko ostatne redukovat na totalne minimum, lebo zbytocne beru peniaze/pracu (nizsia pridana hodnota)/cas aj zamestnancom aj zamestnavatelom.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Gandor, uplne suhlasim, len tazko sa to vysvetluje, liberalizmus je zaznavany vela ludmi aj ked ma vo svete dokazatelne pozitivne prinosy. Zial nie je tu nijaka politicka vola to menit, lebo ludom staci hrat na city a vyvolavat tie najnizsie pudy a kolotoc sa toci bezpecne dalej :)

Vela statu moze teoreticky tiez fungovat, ale este je priskoro, este sme nedozreli a nedorastli do takeho zriadenia, kedy by si kazdy uvedomoval nie len svoje osobne potreby a sucasnost ale aj potreby celku a buducnosti. Teraz to je system "po mne potopa" a v takomto je "socializmus" cira utopia. Ked sa budeme navzajom respektovat a neprekracovat hranice v zmysle moja sloboda konci tam kde zacina sloboda druheho tak mozno raz dozrejeme aj na ten "vysnivany" socializmus :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1% populacie su psychopati.
Vela ludom nejde o to nieco mat, ale musia mat viac.

Za tychto okolnosti komunizmus nemoze fungovat, lebo tato cast populacie bude "opravnene" chciet aj ked objektivne nepotrebuju a tym beru aj ludom co naozaj potrebuju...
Dokym sa nezmeni tato podstata ludi, tak komunizmus nemoze fungovat.
Na druhej strane ak by sa to niecim zmenilo (napriklad plna automatizacia "vsetkeho" a teda by nedokazali "ukradnut" veci ostatnym = podobne ako dnes napr. vzduch), tak nieje krajsia myslienka ako komunizmus :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

este v ziadnej firme, v ktorej som pracoval nepozadovali aby som vybavoval emailovu firemnu korespondenciu po pracovnej dobe. Zakon na toto je podla mna zbytocny, ale ak existuje niekto, koho nutia po pracovnej dobe riesit firemne emaily, tak ok, moze byt, zakon je fajn. Ibaze nedostatocny. Preco len emaily? Ucitel musi po pracovnej dobe opravovat slohy, pisomky, testy.. treba ten zakon zmenit, ze po pracovnej dobe zamestnavatel nemoze vyzadovat akukolvek cinnost spojenu s pracovnymi povinnostami. Potom to bude koser.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

uf to si tu nemal písať o učiteľoch , hneď sa tu zbehne proletariát a bude ti tu vypisovať ako majú učiteľia 2 mesiace voľno a na obed už sú doma.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

sak nech pisu... akurat nechapem, preco ked tak vsetci tym ucitelom zavidia, nikto z nich nechce ist ucit...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dobre. Tak mam znamu co robi v dopravnej firme a musi byt furt na telefone lebo hocikedy jej kamionisti volaju ked maju daky problem. Aj o polnoci. Na druhej strane dosledok by bol, ze by firma musela zobrat 3 pracovnicky namiesto 1 a aj plat by sa im rozdelil na 3 :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nerozdelil. Minimalku musia dostat vsetky:).
A inak ano, nechapem ako tu robotu vobec moze niekto robit, sialenost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

horšie je že obe strany majú pravdu

lebo učiteľia majú toľko voľna, že až, a opravovať písomky môžu v škole cez hodiny ktoré nevyučujú (čo aj zväčša robia)

ale nie je učiteľ ako učiteľ, lebo niekto kto má matematika-fyzika má iné nároky na prípravu aj výučbu ako niekto s geografia-telesná

niekto pristupuje k práci zodpovedne iný nie - lebo výsledok je nemerateľný, ale platy, voľno aj výhody majú rovnaké

pri iných zamestnaniach sa dajú dať kvóty, ale učiteľ nemôže za neschopnosť svojich žiakov (kdežto sústružník priamo zodpovedá za chybný výrobok)

to že mnohí učitelia nie sú riadne zaplatení je smutná realita ale nech netvrdia ako ťažko makajú
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

keby to, ale ako tu bolo spravne vypocitane a poznamenane, ucitel si zo svojho platu moze kupit az 10000 ks. 5 centovych rozkov, svine jedny nenazrane - zobrat im treba, naco im je 10000 rozkov kazdy mesiac + tie prazdniny: toto boh nevidel

(pre istotu: kto to nepochopil, to bola ironia)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akákoľvek činnosť spojená s pracovnými povinnosťami je výkonom práce, ktorý sa započítava do pracovného času

zákonník práce ma maximálny pracovný čas, povinné prestávy, právo na oddych, ..

to že zamestnávateľ nemôže vyžadovať činnosti spojené s pracovnými povinnosťami po pracovnej dobe je dokonca aj u nás zavedená dávno, len to nie je to výslovne uvedené

aj s prácou nadčas musíš súhlasiť (napr. aj podpisom pracovnej zmluvy)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

slohy sa same neopravia kamo.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale ak učím 6h denne a 2h doma opravujem slohy, tak v tom nevidím problém

a hlavne každý deň opravuje tie slohy, že ?

nehovoriac, že veľa učiteľov má "volné" hodiny (keď neučia ale popíjajú kávu v kabinete)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

alebo maju pridelenu triedu a robia papierovacky? Alebo supluju? Alebo riesia skolsky ples, alebo to bezny clovek nevie, kazda skola odosiela tony formularov, lebo jebnuti uradnici nemaju co robit tak vymyslaju. Skola vsetko musi riesit cez ASC agendu, uradnici maju pristup do tejto agendy, ale aj tak sa musia vypracovavat kokotske statistyky rozneho charakteru a zasielat. Aby nahodou ti dole nemali pocit, ze nieje co robit. A do toho ti ziaci co chceli ujst z hodiny odtrhnu radiator, ked lezu von oknom, ini sa potyckuju v autobuse, lebo na vylete vychlastali za pol hodinu flasu domacej.. atd
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo na maturity je toho 5x tolko co v bezny skolsky den.. Zastupkine riaditela musia prakticky vsetko robit doma, lebo daky inteligent vymyslel, ze aj riaditel a zastupcovia musia ucit. Zastupkine tusim plny uvazok.. ale to niesom si isty... V niektorych skolach dokonca zastupca robi komplet celu skolsku agendu do pc, a na to inokedy ako po zaverecnej faktze nieje cas. Samo sa to nespravi, a vacsinou to dostane ten najsikovnejsi, ktory to "vie robit" a ti ostatni sa z toho vyzuju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslím že v porovnaní s iným učiteľom ale má zástupca riaditeľa aj iné finančné ohodnotenie (práve za prácu a vedomosti naviac)

to že stále nemusí byť primerané, je druhá vec, ale tu sa bavíme o pracovnom čase a volne

a taká práca navyše počas maturít je odmenená 3 mesiacmi prázdnin
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

:) riaditel/ka a zastupca, pripadne 2 zastupcovia nemaju cas mat prazdniny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nebavme sa len o konkretnom zakone.
Celkovo pravidla v tomto su relevantne pre vsetkych - ak uz v nicom inom, tak ze ti urcita skupina coskoro zakaze nakupovat cez vikend pre podobnu ochranu predavacov.

Ale ak chces nieco co sa ta mozno dotyka z pozicie zamestnanca - tak su to zakony o nadcasoch - tak su vzdy preplacane alebo nie? Z priplatkom? Bez priplatku? Kedy a kedy o kolko?
A hlavne ked uz mame k tomu zakony tak kolko uradnikov chces poverit aby to kontrolovali (a predrazovali tym pracu vsetkym hlavne zamestnancom)? Alebo chceme mat zakon urceny pre porusovanie ako je to teraz? Preco to nestaci nechat riesit medzi sebou zamesnanca so zamestnavatelom? Ale posilnit poziciu zamesnanca tak, aby nemusel vzdy len ustupovat a to buzeraciou zamestnavatelov (kde X% kvoli tomu nepodnika a netvori im konkurenciu v odbere zamestnancov) nedosiahneme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V mojej praci niektori kolegovia maju doma zapnuty email aj ked sa to od nich vobec nevyzaduje... nechapem ich ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takáto diagnóza sa volá vlezdoprdelstvo alebo frustrácia osobným životom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem ako ty, ale ja pouzivam aj doma aj v praci thunderbird, kde mam nastavene vsetky svoje emailove adresy. To ze si doma precitam, alebo budem ignorovat pracovny email je ciste namne, ked nechcem, nemusim, ked chcem, mozem. Ked pozriem do odoslanych, tak najneskor som vybavoval firemny email 19:51. Nemusel som, nezabilo ma to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na druhej strane iste suhlasis, ze sukromne emaily sa pocas pracovnej doby nevybavuju.. ze? No vybavuju, preco nie, este som nemal taku pracu, kde som si nemohol pocas pracovnej doby riesit sukromne emaily. Ty ano?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár