neprihlásený Pondelok, 29. apríla 2024, dnes má meniny Lea
Nároky na pamäť u Visty sú vysoké, alebo Windows od 3.0 po Vista

Predstavenie hardvérových nárokov pre pripravovaný operačný systém Windows Vista vyvolalo minulý týždeň v radoch užívateľov často negatívne reakcie, keď HW nároky Visty sú považované za príliš vysoké. V dnešnom článku prinášame pre porovnanie základné hardvérové nároky Visty a predchádzajúcich verzií Windows a to spätne až k Windows 3.0 vydaným v roku 1990.

DSL.sk, 29.5.2006


Po minulotýždňovom predstavení hardvérových nárokov Windows Vista viacero užívateľov reagovalo negatívne na požiadavky nového operačného systému, keď podľa ich názoru sú príliš vysoké vzhľadom na minimum doteraz oznámených pridaných nových funkcií.

Ako ukazuje prepočet aj so zohľadnením vývoja, požiadavky na pamäť u Windows Vista sú skutočne vyššie ako u Windows XP v čase ich uvedenia.

Najskôr sa ale pozrime na požiadavky predchádzajúcich verzií Windows.

Windows 3.0

Tento v máji 1990 vydaný operačný systém vyžadoval 286 procesor (6 - 12.5 MHz), 640 KB RAM pamäte, doporučovaných bolo ďalších 256 KB rozšírenej pamäte.

Windows 9x

Vývoj hardvérových nárokov sme okrem Windows 3.0 rozdelili na dve skupiny, na Windows 9x verzie vrátane Windows Me a Windows rady NT, keďže sú postavené na rozdielnom jadre a architektúre a ich nároky nie sú vzájomne objektívne porovnateľné.

Vývoj minimálnych a doporučovaných nárokov verzií Windows 9x je zachytený v nasledujúcej tabuľke, frekvencie procesorov sú uvedené v MHz, kapacita pamäte v MB, potrebné voľné miesto na disku v MB.


HW nároky Windows 9x



Stĺpec Moore vyjadruje násobný nárast výkonu hardvéru od vydania Windows 95 podľa dátumov vydania tak, ako ho predpovedá známe pravidlo zakladateľa Intelu Gordona Moora, podľa ktorého sa už niekoľko desaťročí prakticky takmer presne riadi nárast výkonu čipov. Toto pravidlo v najpoužívanejšej podobe hovorí, že nárast výkonu čipov a počet tranzistorov na čipoch sa každých cca 18 mesiacov zdvojnásobuje.

Stĺpce Mem X a CPU X vyjadrujú násobný nárast v doporučovaných požiadavkách na kapacitu pamäte a frekvenciu procesora oproti Windows 95. Ako je možné vidieť z tabuľky, tento nárast je nižší ako nárast výkonu daný Moorovým pravidlo.

U Windows 95 minimálne nároky zahŕňali 386DX procesor, doporučovaným bol 486 procesor. U Windows 98 bol vyžadovaný 486DX 66MHz, doporučované Pentium, u Windows Me ako aj u všetkých ďalších verzií okrem Windows Vista bol doporučovaný Pentium kompatibilný procesor.

Windows rady NT

Vývoj minimálnych a doporučovaných nárokov verzií rady Windows NT je zachytený v nasledujúcej tabuľke. Windows 2000, XP aj Vista založené na jadre NT majú postupne interné verzie NT 5.0, NT 5.1 a NT 6.0.


HW nároky rady Windows NT



Ako je možné vidieť z tabuľky, nominálne hodnoty vlastností doporučovaného hardvéru rástli menej ako výkon podľa Moorovho pravidla. Je ale treba povedať, že Mem X a CPU X hodnoty nie je možné priamo porovnávať s nárastom podľa Moora, keďže nezohľadňujú nárast vo výkone CPU a pamäte vďaka novým efektívnejším architektúram a technológiám.


Porovnanie Moorovho pravidla a nárastu požiadaviek



V prípade požiadavky na doporučovanú pamäť medzi Windows XP a Windows Vista by podľa Moora za obdobie od októbra 2001 do predpokladaného januára 2007 malo prísť k 11.3x nárastu, v požiadavkách na kapacitu pamäte prišlo k 8x nárastu.

Vzhľadom na nárast výkonu pamätí oproti roku 2001 ale požiadavky na pamäť u Windows Vista sú nielen absolútne ale aj relatívne, so zohľadnením nárastu výkonu, vyššie ako u Windows XP v čase ich uvedenia.

Najdôležitejšou otázkou pre užívateľov ale samozrejme je, či získajú pri hardvérových požiadavkách Windows Vista aj zodpovedajúci výkon celého systému. Toto definitívne ukáže zrejme až finálna verzia Visty, ktorej edície pre domácich užívateľov majú byť vydané podľa aktuálneho plánu v januári 2007.


      Zdieľaj na Twitteri


Koľko pamäte máte vo Vašom PC? (hlasov: 1236)

Do 64 MB      2%
Do 128 MB      2%
Do 256 MB      10%
Do 512 MB      32%
Do 768 MB      9%
Do 1 GB      30%
Do 2 GB      9%
Do 4 GB      3%
Viac ako 4 GB      3%


Najnovšie články:

Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom
Google začne vyplácať dividendy, prekročil hodnotu 2 bilióny
Raspberry Pi rozšírilo ponuku modelov Compute Module
Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou


Diskusia:
                               
 

To zachvilu aby som mal namakanu masimu uz len koli operacnemu system? Microsoft sucks!
Odpovedať Hodnotiť:
 

1)Ja si myslim ze je to spravne, aby software tlacil moznosti hardwaru dopredu.

2)Tie minimalne naroky teda vobec nie su nadsadene - ved sa pozri aka doba uz uplyula od vydania XP. Ja som kupoval komp pred vyse 3 rokmi a Vistu rozbeham aj keby som nechcel.
(Aero by chcelo novu grafiku, ale to by chceli aj hry, atd... :P)

3)Microsoft nie je jediny "vyrobca" OS.

Odpovedať Hodnotiť:
 

1)Ja si myslim ze je to spravne, aby software tlacil moznosti hardwaru dopredu.

2)Tie minimalne naroky teda vobec nie su nadsadene - ved sa pozri aka doba uz uplyula od vydania XP. Ja som kupoval komp pred vyse 3 rokmi a Vistu rozbeham aj keby som nechcel.
(Aero by chcelo novu grafiku, ale to by chceli aj hry, atd... :P)

3)Microsoft nie je jediny "vyrobca" OS.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Hodnotiť:
 

velmi intelignentna argumentacia, len co je pravda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

plne s Tebou suhlasim... presne to hovori aj clanok, Vista ma "narok" pozadovat 11.3 krat lepsi hardver ako XP, tolkokrat sa od 2001 zlepsil hardver...

a druha vec je presne to, ze ked ine OS pozaduju menej, hold to je trh. ked je to pre Teba dolezite, treba si vybrat ich
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dovolim si pripomenut, ze vykon procesorov uz par rokov nerastie podla Moorovho pravidla (rastie pomalsie).

Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna by len zaujimalo, kde funguje WinXP na 300MHz CPU a 128MB RAM (vid tabulka CPU dop). To asi v Mrkvosofte mysleli tak, ze sa da zapnut. Lebo ked akoze zapnem XP na 233ke s 64MB RAM (minimalna konfiguracia) tak som si takmer isty, ze uz tam nic viac nezapnem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmmm....ja sa nechválim, ale sťažujem.....ale mám CPU 375 Mhz a RAM 384.....a idem....xixixixi
Odpovedať Hodnotiť:
 

rozbehal som win xp sp2 na 300 MHz, 96 RAM .... a ide to.nic moc, ale cloveku staci
Odpovedať Hodnotiť:
 

hm sak co su to za min poziadavky? sak akoze xp mi islo uplne vpohode na p133
a islo aj na 486ke sice ju trosku zatazovalo :) ale na tej p133 mi to islo tip top
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby si aspon tolko nekecal!!! na 486 nemas sancu xp rozbehnut - potrebujes minimalne pentium...ale co sa tyka frekvencie, tak s tou sa da ist "v pohode" aj na 7MHz...vid http://www.winhistory.de/more/386/xpmini.htm
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty co davas aspon mi nehovor ze trepem ako nefim co
ked si zaskrolujes upe dole tak tam je kolonka ze
Referenz
486 SL 25 MHz
(Win 95)
tak ked tam je 486 tak som si myslel ze to je 486
neviem co tu zas machrujes aj tak som to povedal len tak btw.
hlavne co som povedal ze na p133 to islo snad lepsie ako w98 co som tam mal predtim
Odpovedať Hodnotiť:
 

No z toho tvojho prveho prispevku to vypada tak, ako keby si mal xp na 486 naozaj nainstalovane a "bez problemov" si na tom aj pracoval - preto som na ten tvoj prispevok tak reagoval.
A co sa tyka toho xp@133MHz - tu uz nie je ani tak problem rychlosti procesora, ale skor velkosti RAM ...neviem kolko si mal ty, ale ked porovnam, ako bezi xp a 98 pri 64MB, tak rozhodne nemozem povedat, ze by xp isli lepsie... pri >=128MB by sa uz dalo porovnavat, ale tu zas vyvstane otazka, ci sa vobec oplati k takemu procesoru davat taka velka RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to Xp ti na tej 133 mozno islo spustit ale iba spustit na normalnu pracu napr v Offce to nestacilo ani nahodou. to sa viac oplatilo nainstalovat win 2000 a mal si tiez stabilny system a pri troche stastia sa s nim dalo realne pracovat. a usetris este aj kopu miesta na disku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze moore zle predpokladal, teraz to uz je na grafe nie dvoj ale trojnasobok hehe. A nechapem tych uboziakov, co pisu ze mikrosoft je velmi narocny na hardware, ved to pri nadupanej masine po akej snivas ani nepocitis. Ja mam 2.8GHz
1GB ram a s nicim sa nestazujem ba o LINUXE ani radsej necitam, je to trapne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale nie kazdy je taky maniak ako ty ze potrebuje taky PC...niekde do kancelarii staci 850mhz a 512ram a staci to!!! preto si vela ludi nebude kupovat VIstu aspon tak 2 roky!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ty si myslis , ze mas nadupanu masinu, tak si uboziak.
Ja mam 3.5 GHz, 4GB ram , a o linuxe sa neoplati citat uz pri 512MB ram.
Odpovedať Hodnotiť:
 

4GB RAM? tam asi nemas WinXP 32bit pravda :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

To som zvedavy co povie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ach moj boze.. co vam hovori PAE akka Physical Addres Extension?
a vobec.. chvalit sa s tym kto ma dlhsieho.. ehm lepsie PC je dost detinske..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam Linux :P Uz 8 rokov a mam 3Gb Ram.

Odpovedať Hodnotiť:
 

povedz mi pripad kedy si skutočne využil 4GB pamate ? To som zas ja zvedavy čo odpovies, urcite to nebude hned a musiš poriadne zalobiť v pamati aby si mi odpovedal. Tipujem že ZATIAL NIKDY !
Odpovedať Hodnotiť:
 

4 Giga vyuzijes bezproblemovo pri robeni videi.... no vidno ze ty uzivas pc len na hry a hudbu....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti si trapny, sedis sa tim blbim windowsom a hovoris si linux sux. Sa zobud to neznamena ze ked spustis vecinu programov tak si king. Mam dojem ze si tkz power user alebo BSWU ( bul sith widnows user ). Pochybujem ze robis nieco ine ako hranie hier, napalovanie nelegalnych dat, pocuvanue mp3 a pozerenie filmov. Tvoja cela napln linuxary robia veci o, ktory sa ti ani nesnivalo. Blb
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ze si nenapisal aj "lYnux" .. pri tolkom pocte pravopisnych chyb by ma to ani neprekvapilo.
Tiez som uzivatel windowsu, lebo k tomu co ho vyuzivam mi plne vyhovuje. Na linux nenadavam, respektujem ho ako kazde ine alternativne OS. Skus aj ty zaujat podobny postoj. Pre cloveka co sa rad aj zahra alebo je proste nauceny cely zivot na Win, nema linux velky vyznam. Linux som si zatial len skusal, a nepostrehol som na nom nic pre mna zaujimave - zaujimava bola len skutocnost kolko to startovalo.. vecnost.

Nemam rad, ked niekto si da linux a povazuje sa za hardcore v IT, a pritom aj tak v nom nespravi viac nez vo windowse - klikanie na ikonky (hovorime o vynimkach, ale aj tie sa vyskytuju) Celkovo vsetky tie flame AMD vs. Intel, Windows vs. Linux, IE vs. FF, mi pripadaju primitivne. Kto pouziva alternativu, je IN a kto ostal pri klasike, je totalny outsider. Kazdy ma pravo si vybrat to co mu k pouzivaniu plne vyhovuje. Alebo stale nechapes? Tak surfuj na strankach vyvolenych...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skvela rec ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Respect
Odpovedať Hodnotiť:
 

konecne to tu povedal niekto na plnu hubu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim ze si to pekne vystihol :) tiez mi lezie krkom, ked na fore kazdy len linux rulezz, ms rulezz, a ja neviem co rulezz... (trapne)...a vyvoleni? vyvoleni dementi posielaju vyvolenym dementom sms...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hehehe....sak ti budem musiet vecer na x-ku poklonu zložit...pridi do 38-ky....;-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja pouzivam klasiku s prvkami IN. Tak teraz neviem kam sa mam zaradit, ked pouzivam Windows, ale nie XP, ale 2000ky, ktore mi momentalne najviac "sadli". Nepouzivam IE, ale pouzivam Maxthon na baze IE.

Tak teraz som neni ani outsider, ani IN...som odpad? :D

Jo, mimochodom, kebyze je rovnaky pocet utokov na FF ako je na IE, tak sa zistilo, ze IE je "bezpecnejsi". Kebyze Microsoft zacne pouzivat oficialne FF, tak by sa karta obratila a sposobila katastrofu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ti poviem, ze robit strih videa na 2.8GHz, 1GB, to je skutocne utrpenie ... to ze si pises v OOo svoje CV a kompilujes svoje BS a staci ti na to 32MB, tak to este neznamena, ze vsetci >32MB su hraci hier a BSWU ... skus najprv objektivne zhodnotit pouzitelnost tychto dvoch operacnych systemov na profesionalne aplikacie a potom ludom do niecoho nadavaj ... kazdy mame inu pracu, ine zaluby a teda aj ine naroky a tak ako tebe staci Linux, tak ini maju Windows ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si dal zle priklady, lebo OOo je pamatozrut a kompilacii tiez pomoze vela ramky aby sa zmestilo vsetko pekne do cache, ale inak suhlasim. Inak ak ti pri strihu videa 1GB pamate nestaci, asi pouzivas zly software.
A profesionalne nasadenie - tiez zle priklady windows na desktop, ale preto, ze na linuxe nie je profi soft (photoshop, autocad a podobne zverstva) a linux na server - v pohode, preco nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je v poho rodicia kupia HW na Vista a potom dam aj tak XP a mam super server :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nam linuxakom zas ostanu pekne lacne second hand masinky, na ktorych to pobezi zas o cosi rychlejsie.. juuuj..
normal sa tesim az pride ta vlna upgradu ;) aj ked zatial mi moj 500MHz stroj plne staci, je to svizne dost, ale taky cool'n'quiet a 512MB ram by som si nechal pacit.

Ale no flame pls.. ja sa len realne tesim
Odpovedať Hodnotiť:
 

JE TO CELE LEN O PENIAZOCH! O prepojeni vyrobcov software s vyrobcami hardware. Na pocitace sa predinstaluje Windows, ktory ale pobezi len s drahymi masinami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pravda, uz len cakam, kedy si obycajny clovek bude moct dovolit vistu, aj s potrebnym hardwarom??
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked predas oblicky, a tvoje vnucata budu platit uroky z pozicky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ee to nieje pravda vista bude stat zhruba tolko co teraz stoji xp tj okolo tych 4-5 co podla mna nieje az tak vela a tie poziadavky su podla mna blbost samozrejme ze ked ma niekto zasvineny pocitac tak mu ta vista nepobezi ani na opterone...a viete co je na tom najlepsie? vista potrebuje take vysoke hw poziadavky preto lebo v jej pozadi bezi kopa procesov ktore samotny chod pc, aplikacii a vsetkeho natolko zrychlia ze ten pocitac sa bude pri vas nudit, napr taky obycajny xp-ckovy word sa vam spusti skor ako vas napadne ze ho chcete spustit.......vacsina ludi ked si da vistu tak z nej nevyuzije ani 0,5% budu ju mat nelegalnu a bude im asi tak na dve veci...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no jo ... ale ako som spominal vyssie, tak skus robit na 500MHz spracovanie videa a uvidis, ze mozes mat aj WhateverOS a stale ti to pojde rovnako na prd ... ten vyber OS je skor zavisly podla narokov uzivatela na typ aplikacii, ktore chce pouzivat, ci z toho robi server alebo striznu alebo nahravacie studio alebo jednorukeho banditu a pod. ... a teda vobec nie od vykonu hardveru ... tymto samozrejme nijak na teba nenarazam, len chcem poukazat na to, ze je absolutne jedno, aky OS clovek ma, pokial splna jeho poziadavky ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je sranda aké sú minimálne požiadavky napr. na W98, áno dá sa to na tom spustiť, ale každý vie že ozaj pohodlná práca s tým bola až od 500MHz a vyššie a 128MB a vyššie... Tak teraz si dajme otázku na čom to bude NAOZAJ použiteľné ak min. je 800MHz, 512 MB?!?! A keci, že Win XP beží na P133/128Mhz a dá sa na tom pracovať, teraz dajme bokom (každý vie, že toto tvrdenie je obrovská píííčovina ). Hovorím o PHODLNEJ a svižnej práci!
Odpovedať Hodnotiť:
 

udaje o poziadavkach su ale vydavane pri vydavani systemu a v takom 1998 tie hodnoty pre Win98 boli naozaj primerane vzhladom na to, ake boli procesory a kolko stala pamet. nemozes porovnavat s dnesnymi GHz procesormi...

a co sa tyka XP ja som este nedavno v pohode bezal na 300 MHz a 128 MB
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja na 350 a 128.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zalezi na tom, co je pre teba "v pohode" Pre mna je v pohode ak ma XP aspom 1gb ram, a kludne moze byt aj slabsi procesor. Pre porovnanie, Barton 2500+ s 256 ram je subjekivne pomalsi pocitac, ako Duron 1000mhz s 512ram (a hlavne ked mas pomaly disk). A kludne si to odskusaj, ked mas moznost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na celkom prvom obrazku je chyba. Pri Win98 je min CPU 66 a doporucovane je 60. Asi to malo byt naopak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je to chyba, je to dovysvetlené aj keď nezdrôraznené neskôr v texte. Minimálne požiadavky boli 486DX 66 MHz, doporučované (hocijaké) Pentium. A Pentium malo minimálne 60 MHz, samozrejme bolo pri nich oveľa výkonnejšie ako 486DX 66 MHz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux pobezi na vsetkom a nema take problemy ako Widly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie su problemy, to je BIZNIS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no nepobezi na vsetkom, nie pre vsetok hardware su napisane ovladace pre linux, sa zobud...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mam 2000 a Ram mam 256mb ale idem kokupit ete 512 a
to mi bude uplne stacit

Za Hordu Zivot Poloziim
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najviac mi na článku prekážalo použitie slova "doporučené" namiesto "odporučené". Na Slovensku sa doporučujú akurát tak zásielky, keď mám dobrú radu, tak ODPORÚČAM. A je mi jedno, čo chce nová Vista, každý vie, že Windows nie je efektívny vzhľadom na využitie hardware-u.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol skapem ze linux sux :D ... zobud sa babo :)... linux powah... chod sa hrajkat ty babo 14 rocne :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je pravda a preto pouzivam staticticky najlepsi OS na svete-MAC OS X 10.4 TIGER na strojoch apple

Co sa tyka ram tak 16gb uplne staci na vsteko


Get a life,get a MAC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Svataaaa pravda cecilko...
Odkedy mam MacBook Pro s MAC OS X TIGER tak si ho neviem vynachválit.Odteraz len MAC

MAC, Design,Výkon,Multimedia,OS, 2 roky pred ostatnými
Odpovedať Hodnotiť:
 

Svataaaa pravda cecilko...
Odkedy mam MacBook Pro s MAC OS X TIGER tak si ho neviem vynachválit.Odteraz len MAC

MAC, Design,Výkon,Multimedia,OS, 2 roky pred ostatnými
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odkedy nemám MAC, neviem si život vynachváliť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som mal nainstalowanu vist a mam 256MB ram a windows mi bral 386MB z ram...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je ako "V buse je 5 ludi, 7 vystupy, kolko ma nastupit aby tam nebol nikto?" :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je. Este moze cast pamata swapovat na disk.
To je ako \"Bus ma kapacitu 32 ludi. Nastupi 47. Kde je 15 ludi? V batozinovom priestore...\"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie v batožinovom priestore ale na streche(ako v afrike).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja z poziadavkami suhlasim. Tu nejde ze kupovat si pc koli novemu win to mozes mat aj win 95 stale ide o to co ponuka novy system a ten novy system toho ponuka dost vela. vyvoj sa neda zastavit a vyvoj je dobry na to aby sme si vsetko ulahcovali inak by sme este byvali v jaskyniach. Aspon sa prestanu predavat take "sunky" a zacne sa vyvijat aj lepsi HW a bude pristupnejsi pre uzivatelov. Keby Vista mala poziadavky ako Xp nemalo by zmysel robit novy system a hlavne vyvijat silnejsi HW. Treba rozmyslat aj z toho smeru. Vysoka HW maju svoje vyhody a take PC nam ponukaju sirsie uplatnenie a viac moznosti prace na PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

miro* ma pravdu je to tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna su tie naroky celkom v pohode a takisto nemam problem to rozbehat na mojej masine a poznam ludi ktory teraz nepouzivaju XP ale napr. 98 a pod tak ani niektory uzyvatelia XP nemusia v buducnosti pouzivat Vistu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

idem si zahlasovat... za 4GB....

ved aj ja mam predsa DO 4GB pamate.. aj ked mam len 512MB ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi idem vytiahnúť starú mašinku zo skrine a idem inštalovať Win XP na Cyrix 233 Mhz, 64 MB, RAM a 10 GB HDD, no úvidíme či to pôjde :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ináč teraz mi beží win na 2400+ Athlon XP s 1 GB RAM a v poho, myslím, že by mi išla aj vista, keďže mám 256 mb graf. kartu, ktorá podporuje Aero Glass
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lidé, ja mam doma staru 700-vku, 384 RAM a GK GF FX5200, a s winxp som celkom spokojny... neviem ci si mam radsej kupit pocitac za 30000,- aby som si mohol nainstalovat vistu alebo radsej investujem do uzitocnejsich veci. Ja nemam rad ked sa tu niekto chvali, ze aky dobry komp ma... ak na sa na nom len hra. Sak pocitace nie su len na zabavu. Ine to je s ludmi co robia daco s grafikou, ti to potrebuju... a instalovat vistu koli dakemu sprostemu 3D prostrediu sa neoplati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim s Tebou, fatboy, mam rovnaku konfiguraciu ako ty a vsetko slape v pohode. Nove hry nestihaju ale starsie v pohode, Photoshop pustim, net slape... tak naco Vistu? Obycajny komercne nafuknuty microsoftacky OS...
Odpovedať Hodnotiť:
 

som zvedavy kolky z vas si vistu kupia legalne :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak na viste sa kladie dost doraz na legalnost som cital ze ked nebudes mat legalne ti nic nepojde.asi tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

to bude platit mozno maximalne polroka od vydania Visty dokial sa to nejakemu stastlivcovi nepodari cracknút, podobne ako DRM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

windows xp je posleny system od microsoftu co som si naistaloval. aspon to tak vidim. mozno za nejakych par rokov prejdem na vistu, ale to pochybujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi to este nevies, ale prejdes ;) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsetkym vam to tu poriadne jeeeeeebka na mozog..... cisty lamery ,,,jak sa tu divam na tie vase trapne hadky...sa celkom fasa bavim... z vas by tu boli celkom fasa IT technici,,,leda zeby na jamajke.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja sa vzdy pytam, ze co znamenaju tie hlasky: lamery, resp. lameri, rulezz, rules, sux a pod. Vsetci co su IN to velmi radi pouzivaju ale nikto nevie, co to znamena. Dockam sa tentoraz odpovede?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To su tu uz nedá čítať! Pri každom článku sa iba hádate, či je Microsoft alebo Linux alebo neviem čo väčší shit ako to druhé. Už ma to tu nebaví čítať. Poprosil by som redaktorov, aby tímto intelektom spravili nejakú diskusiu alebo chat, nech sa tam hádajú a nie v každom článku, klesá Vám tým úroveň.
Ešte napíšem aj k veci. Vo firme mám jeden výkoný server a ostatné stanice sú fakt staré PC, okolo 150MHz a 32/64MB RAM a v pohode ide na všetkých hociaký program, pretože to všetko robí server a stanice len ukazujú obraz. Teda podľa mna netreba kupovať nové počítače do firiem, stačí vytúniť server a šlape sa ďalej aj na Viste...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stare mašinky mate sa po chlebe (a ja tiež)
Nenormalne naroky, apsolutny humus
Odpovedať Hodnotiť:
 

je sice pekne, ze minimalna poziadavka 95tiek bola 4 MB pamate, a doporucenych 16, ale az na 32 MB zacali 95ky pracovat tak, ze sa dali nazvat sviznym operacnym systemom..a v dobe vydania 95tiek ale bolo 32 MB RAM nepredstavitelne mnozstvo penazi investovanych do PC...

rovnako aj XP ma doporucenych 128 MB, ale realne sa s nimi pod 256 MB neda normalne pracovat...

takze jedna vec je doporucenie, druha vec je realita
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to urcite pojde v pohode.Nemam dajaku staru sunku.Ale ako tam hlavne treba RAMku-pamet je dolezita, procesor netreba az neznam jaky !!!Ale sa cudujem ze 2001 vyslo XP a novy vychadza az 2007.Ta vtedy vychadzali windowsy za sebou 95,98,ME,XP sak to isli za sebou jak toto a teraz az po 6 rokoch.Ach boze jak keby zaspali dobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to urcite pojde v pohode.Nemam dajaku staru sunku.Ale ako tam hlavne treba RAMku-pamet je dolezita, procesor netreba az neznam jaky !!!Ale sa cudujem ze 2001 vyslo XP a novy vychadza az 2007.Ta vtedy vychadzali windowsy za sebou 95,98,ME,XP sak to isli za sebou jak toto a teraz az po 6 rokoch.Ach boze jak keby zaspali dobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V roku 2095 znovu vyjde Windows 95. Už sa teším na tie požiadavky:

procesor min. 66 Ghz,
pamäť min. 4TB
disk aspoň 40PB
V pivnici atómový reaktor aspoň 100MW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to urcite pojde v pohode.Nemam dajaku staru sunku.Ale ako tam hlavne treba RAMku-pamet je dolezita, procesor netreba az neznam jaky !!!Ale sa cudujem ze 2001 vyslo XP a novy vychadza az 2007.Ta vtedy vychadzali windowsy za sebou 95,98,ME,XP sak to isli za sebou jak toto a teraz az po 6 rokoch.Ach boze jak keby zaspali dobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim ze mne pojde vista dobre...opteronik na 2800mhz, 2GB ram...parada, za chvilu vynemim za dualcore :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

win30 boli pisane z velkej casti v assembleri (hlavne ovladace) - 16bit OS, bola to v podstate len hra :-) pod DOSom, windows95 tiez v asm, ale 24bit OS (ani 16, ani 32bitov :-) ) a pri windows98 sa preslo scasti na C (ale stale niektore ovladace v assembleri, 98 je vytuningovana 95 upravena na ciastocnu kompatibilitu s NT), windows NT bolo od zaciatku skoro cele v C a to iste aj 2k a XP, takze z toho vyplyvaju aj HW naroky. Do visty seru .NET vsade, takze to tak vyzera.
Pri 95/98 sa kladol velky doraz na pamatovu narocnost a vykon a ked chcel clovek, aby mu tam jeho aplikacia ako tak bezala, musel sa snazit. Pri NT systemoch sa kasle na to snad od zaciatku, pri viste sa nad tym neuvazuje :-).
(toto som usudil podla prikladov v DDK k jednotlivym OS, kod samotnych OS som samozrejme nikdy nevidel)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a to Bill Gates v 80-tych rokoch povedal ze do roku 2000 bude kazdému stacit 640 kB RAM-ky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad moorov zakon... Mam doma este stary comp kupovany na jesen 2001, 1.6 GHz... Podla Moorovho zakona, kto z vas ma doma procesor +- 9GHz?

Co sa tyka tahania sw a hw... Nech su programy, co aj nieco robia, a vyzaduju za to viac vykonu. Alebo bezia rychlejsie. Ale co prinesie noveho a uzasneho vista, ze len samotna bude chciet 0.5-1GB ram a 15GB miesta na disku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnešný problém vo výkonnosti už dávno nie je v počítačoch. Počítače máme výkonné len programy sú zlé. Spomeňte si, ako dlho vám štartoval voľakedy na nejakom 233mhz word/net/winamp/... a koľko štartuje dnes. Dnes sú počítače aj 10-20 x výkonnejšie a štartuje vám to približne rovnako (+-) ale nie preto, že by tam boli pridané nejaké super funkcie náročné na výkon, ale preto, lebo nie je zdrojový kód týchto programov dostatočne optimalizovaný. čo vám dnes pomôže ramka 2 gb oproti 1gb?nie až tak veľa ako voľakedy keď boli neajaké 286-486. Zoberte si taký doom 2, alebo nejaký fakt taký starý soft aký rozdiel bol napríklad len v 2x väčšej ramke alebo o polovicu rýchlejšom procesory. Vtedy
programy aby mohli vyjsť a boli úspešné museli byť čo najviac optimalizované aby si ich mohlo spustiť čo najviac ľudí. A dnes keď už máme tak výkonné počítače málokto optimalizuje program lebo je mu jedno či zaberie v pamäti 1 mb alebo 15 mb. Neoplatí sa mu to dolaďovať, lebo kým by to potom vydal už by bol lepší konkurenčný program aj keď s väčšími požiadavkami na hw. A preto mám rád keď si nejaký programátor nájde všetky možné cestičky a možnosti ako ušetriť každý bajt v pamäti/hdd/cpu cache/.. naozaj dlhodobou alebo premyslenou optimalizáciou sa môže skoro každý program dopracovať k oveľa oveľa nižším systémovým nárokom ako žiada. Napríklad GTA 3 má potrebuje lepší HW ako Vice City aj keď VC má (možno len zdanlivo) lepšiu grafiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnešný problém vo výkonnosti už dávno nie je v počítačoch. Počítače máme výkonné len programy sú zlé. Spomeňte si, ako dlho vám štartoval voľakedy na nejakom 233mhz word/net/winamp/... a koľko štartuje dnes. Dnes sú počítače aj 10-20 x výkonnejšie a štartuje vám to približne rovnako (+-) ale nie preto, že by tam boli pridané nejaké super funkcie náročné na výkon, ale preto, lebo nie je zdrojový kód týchto programov dostatočne optimalizovaný. čo vám dnes pomôže ramka 2 gb oproti 1gb?nie až tak veľa ako voľakedy keď boli neajaké 286-486. Zoberte si taký doom 2, alebo nejaký fakt taký starý soft aký rozdiel bol napríklad len v 2x väčšej ramke alebo o polovicu rýchlejšom procesory. Vtedy
programy aby mohli vyjsť a boli úspešné museli byť čo najviac optimalizované aby si ich mohlo spustiť čo najviac ľudí. A dnes keď už máme tak výkonné počítače málokto optimalizuje program lebo je mu jedno či zaberie v pamäti 1 mb alebo 15 mb. Neoplatí sa mu to dolaďovať, lebo kým by to potom vydal už by bol lepší konkurenčný program aj keď s väčšími požiadavkami na hw. A preto mám rád keď si nejaký programátor nájde všetky možné cestičky a možnosti ako ušetriť každý bajt v pamäti/hdd/cpu cache/.. naozaj dlhodobou alebo premyslenou optimalizáciou sa môže skoro každý program dopracovať k oveľa oveľa nižším systémovým nárokom ako žiada. Napríklad GTA 3 má potrebuje lepší HW ako Vice City aj keď VC má (možno len zdanlivo) lepšiu grafiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnešný problém vo výkonnosti už dávno nie je v počítačoch. Počítače máme výkonné len programy sú zlé. Spomeňte si, ako dlho vám štartoval voľakedy na nejakom 233mhz word/net/winamp/... a koľko štartuje dnes. Dnes sú počítače aj 10-20 x výkonnejšie a štartuje vám to približne rovnako (+-) ale nie preto, že by tam boli pridané nejaké super funkcie náročné na výkon, ale preto, lebo nie je zdrojový kód týchto programov dostatočne optimalizovaný. čo vám dnes pomôže ramka 2 gb oproti 1gb?nie až tak veľa ako voľakedy keď boli neajaké 286-486. Zoberte si taký doom 2, alebo nejaký fakt taký starý soft aký rozdiel bol napríklad len v 2x väčšej ramke alebo o polovicu rýchlejšom procesory. Vtedy
programy aby mohli vyjsť a boli úspešné museli byť čo najviac optimalizované aby si ich mohlo spustiť čo najviac ľudí. A dnes keď už máme tak výkonné počítače málokto optimalizuje program lebo je mu jedno či zaberie v pamäti 1 mb alebo 15 mb. Neoplatí sa mu to dolaďovať, lebo kým by to potom vydal už by bol lepší konkurenčný program aj keď s väčšími požiadavkami na hw. A preto mám rád keď si nejaký programátor nájde všetky možné cestičky a možnosti ako ušetriť každý bajt v pamäti/hdd/cpu cache/.. naozaj dlhodobou alebo premyslenou optimalizáciou sa môže skoro každý program dopracovať k oveľa oveľa nižším systémovým nárokom ako žiada. Napríklad GTA 3 má potrebuje lepší HW ako Vice City aj keď VC má (možno len zdanlivo) lepšiu grafiku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chvíľu som mal dojem, že si mimo, lebo si to poslal 3x, ale mas nakoniec FAKT pravdu. Tak co mam vlastne robit, ked 1GB RAM navyse neznamena ziaden citelny narast vykonu a viac mi do motherboard-u nevojde? Okrem toho, ze mi to vybieli penazenku? To akoze benzin za 20 a benzin za 40 da 1500% narast vykonu ci co? Co tak pustit stary soft na tomto ultramodernom kvazi superzeleze? Napr. FoxPro alebo inu dBase od Ashtontate? Sice ziadne grafika, ale ta rychlost :-) Ja uz tomu velmi nerozumiem. Cim vyssi vykon tym viac to zatazim pico...vinami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta anketa kolko mate vo vasom PC memory je zaujmava a teraz neviem ci mam dat do 4 giga alebo do 2giga alebo do 1 giga alebo do 768MB alebo 512MB? :/// hmmm lebo spadam do kazdej so spomynanych kategorii .... nevadi dam si do 4giga aby to bolo trosku zaujimavejsie :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

poznamka spravna, len slovo spominanych sa pise po m s makkym i. Ako vravievali neboha mila p. Kolnikova (nech je jej zem lahka), my sme taki tvrdi, az sme z toho na makko :-))
Odpovedať Hodnotiť:
 

fakt, dávajte tam jednoznačnejšie otázky. napríklad 513-1025 mb keď už chcete tak strašne myslieť na ľudí čo majú neštandardnú veľkosť ram. napríklad ja mám 1024 mb ale neviem či mám dať do 1GB-či je to aj vrátane. keďže to tam neni tak to asi bude DO tak som dal DO 2GB
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebud zlozity.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved podla hlasovania 70% ludi nebude mat ziaden problem z toho polovici to pojde super... a to sme na slovensku... BTW ked si vsetko vypnete tak vam bude stacit podla mna aj 256
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz ked sa prenesiete nad tymi HW poziadavkami tak som zvedavy na tu cenu pretoze microsoft s nimi ide az niekde do nebies. nieze by si to nezaslusili, lebo predsa si len daju nejaku pracu nad tymi windowsami a officami adt...ale aj ta namaha nieje podla mna dostacujuca, pretoze windows nieje dost stabilny a dost casto sa zruca a preto ma netrapi ake hw naroky bude mat vista pretoze pred mesiacom som presiel na linux a som s nim celkom spokojny. Len mi je smiesne jak vymysleli toten Guine validation tools ci jak sa to volalo pretoze to stacilo dat zablokovat v automatickych updatoch a potom im to nejak nepomohlo;) -to je moj nazor....ked tak vam radim ze vyskusajte aspon na chvilu linux(abo aspon live verziu) a budete spokojnejsi ako ja, ci s grafickym prostredim, hrami;))-su proste super!, ale i so stabilitou!!

Odpovedať Hodnotiť:
 

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and

http://isohunt.com/torrents.php?ihq=Windows+Vista&ext=&op=and


Odpovedať Hodnotiť:
 

pocuvajte chudaci co nemate na pc a dalsi upgrade. chvalite sa ako vam ide linux na 500mhz procesoroch je mi z vas na vracanie banda zobracka.ked nemas peniaze na pc tak aspon sem nepiste hluposti a chodte zarabat. ked si to budete moc dovolit tak sem budete pisat ake super je mat 2giga ram procesor 4000+ atd.je sila ked zobrak a flakac sem pise ze vista je shit ked na nu nema.banda zobracka
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ty si uplne mimo. Vacsina co tu pisu ma urcite nejaky dost vykonny komp ktory by vistu utiahol. Ide o princip. Je to !!OS!!, nie nejaka hra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco budem svoje financne zdroje investovat do PC ked pozadovany efekt (efektivna praca, trochu zabavy) sa da dosiahnut inym sposobom a sice bez pouzitia Visty. Moj notebook staci na vetsinu toho co potrebujem (programovanie, pisanie protokolov) akurat pri spusteni MATLAB mi to zahlti celu RAM a potom to rozmyslam ci nieje efektivnejsie ratat spamati... Mozno by to vyriesilo spustenie minimalistickeho windowmanager-a ale to WindowsXP nepodporuje a koli ovladacom na notebook si tam vela inych (win) nenavyberam. Skoda ze zohnat Matlab pre GNU/Linux nieje take jednoduche (ako pre win). Inak win skoro nepotrebujem. Ked chcem pekne prostredie staci KDE ktore je z mojho subjektivneho pohladu neporovnatelne krajsie ako XP. Je to iba o osobnych preferenciach a potrebach(rovnako ako mozno ja krutim hlavou nad tym ako si moze niekto kupit batoh z hypermarketu za 600Sk ked za 4000Sk je perfektny batoh z najmodernejsich materialov, ved sa mu to musi po prvom dni v extremnejsich podmienkach bezpodmienecne rozpadnut (lenze on asi nepojde do vysokohorskeho terenu na 2 tyzdne ale autom na vikend na chatu)).
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak toto je silaaaaa.haahhahahahah
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim cele - a ze banda zobracka ja umrem hahahahah
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemusí každý dať všetky peniaze do PC a každých polroka mať nový...niekto si radšej užíva alebo si kúpi niečo úplne iné..
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne nemusi si nikto kupovat nove pc ale moze doba ide dopredu a ked na to niekto ma tak si to kupi.Uz sa to neda citat o tom ako je windows nahovno. ja pouzivam aj windows aj linux a nebudem tu pisat hovadiny o tom ake je jedno albo druhe nahovno.Ja osobne si vistu kupim odskusam a potom budem pisat ci je to shit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ludia ale ved aj tak su tie naroky slabe ved prosim vas ked je optimalny CPu 1000Mhz--------Co to je ved taky procesor je totalne na ko ko t takze poziadavky su naozaj velmi jemne
Odpovedať Hodnotiť:
 

necital som to tu cele ale sa mi pacia niektori "znalci" do pc co napisu ze maju 2,8Ghz cpu..len myslim ze je rozdiel mat celesrot a opteron :D:D..len tolko som chcel..a k tym narokom myslim ze je to dost n pipik s tymi oknami ktoma ma vrazat tolko penazi do pc..
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár