neprihlásený Piatok, 24. novembra 2017, dnes má meniny Emília   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Reálne samojazdiace autá sú takmer tu, Google ich púšťa na verejné cesty bez vodiča

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 7.11.2017


Reálne plne autonómne samojazdiace autá sú nakoniec už takmer tu.

Google, respektíve technicky jeho sesterská spoločnosť Waymo, si totiž už trúfa púšťať na cestu svoje samojazdiace autá úplne bez osoby za volantom. Doteraz jej autá už jazdili autonómne, na mieste vodiča ale sedel zamestnanec v prípade problémov okamžite pripravený zasiahnuť.

Waymo jazdenie bez vodiča oznámila dnes, podľa informácií amerických médií evidentne nabrífovaných spoločnosťou Google tak robí od polovice októbra.

Test je realizovaný v predmestí Chandler mesta Phoenix v Arizone, kde v takomto režime jazdí časť flotily Waymo. Ako je už dlhšie známe, technológia Google potrebuje detailné 3D mapy územia a dovoľuje jazdiť len v tejto oblasti. Podľa dnes zverejneného videa ide väčšinou o typické pokludné americké predmestie s domovou zástavbou.

Vo vozidlách zatiaľ väčšinou sedí vzadu zamestnanec Waymo, ktorý má možnosť stlačiť tlačidlo spôsobiace autonómne odparkovanie vozidla ku kraju cesty.


Ukážka autonómne jazdiacich áut Waymo bez osoby na mieste vodiča (video: Waymo)



V nasledujúcich mesiacoch Waymo začne týmito autami prevážať pasažierov z verejnosti, zrejme stále so zamestnancom Waymo sediacim vzadu. Postupne to bude bez tohto zamestnanca a následne Waymo spustí v oblasti komerčnú taxislužbu.

Použitými autami sú minivany Chrysler Pacifica. Takýto test bol spustený približne v čase, kedy Google zverejnil detailnú správu o viacerých aspektoch jeho technológie. Jej obsah a detaily technológie sme podrobne popisovali v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Rekordná 129 MWh batéria má články od Samsungu, iné ako v Note 7
Automaty na kolky nejdú, bola zbabraná aktualizácia
Navigačný systém Galileo dostáva štyri ďalšie satelity
Zoznam 46 dedín, kde zatiaľ nebude rýchly Internet
Snowden sa vysmial používateľom inteligentných asistentov v reproduktoroch, kritizoval iPhone X
Dokončili najväčšiu 129 MWh megabatériu, idú ju nabiť
Na Slovensku bude maximálne 46 dedín bez rýchleho Internetu, zaviazali sa operátori
Osvetlenie Zeme v noci rýchlo rastie
Intel po 24 rokoch stratil prvenstvo medzi výrobcami čipov
Ruský miliardár chce ísť čoskoro hľadať život na Enceladus


Diskusia:
                               
 

Kto len tak lahko zveri svoj osud do rok softwaru????????
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

počkaj za 20 rokov budeš to ty
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Údržba ciest je zbytočne nákladná. O 20 rokov budeme cestovať hyperloopom. Samo jazdiace auta sú tak dobré na rozvoz pizze, alebo dopravu vrámci mesta.

Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Môj dedo už v roku 1929 jazdil do roboty s auto pilotom.
Ráno zapriahol voly, sadol si a buď fajčil, alebo si zdriemol, lebo voly vedeli kadiaľ sa ide na pole aj bez navigácie.
Odpovedať Známka: 9.8 Hodnotiť:
 

A ked isiel v nedelu na jarmok a nahodou zaspal, tak sa tiez zobudil v robote.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Stačilo otočiť povoz správnym smerom.
Kruhové križovatky neboli.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... co popri nespochybnitelnych vysledkoch archeologickeho vyskumu priekazne dokazuje i mnozstvo zachovanej projektovej dokumentacie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Moja babka jazdila do školy na samojazdiacich saniach. Zaviezli ju do školy a vrátili sa späť. Keď nastal čas, tak sa sane same pohli, prišli po babku pred školu a odviezli ju domov. Sane ťahal bernardín.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A nema babka odvtedy problem so sluchom? Muselo to strasne skripat vacsiu cast roka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tajge to neškrípe maximálne čvachtá.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď sa zveríš do rúk hardwaru, prečo nie aj softwaru?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

v mojom prípade zverím HW do svojich rúk
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Alebo len do jednej.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ked dospejes uvidis, ze niekedy je dobre zverit hardver aj do druhych ruk
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Možno to bude bezpečnejší pocit ako zveriť sa niektorým šoférom diaľkových slovenských medzimestských -
medzidedinských autobusov. Keď niekedy človek zvnútra vidí ako to rúbu po okreske 90-kou 10 cm od fakt blbého okraja cesty nie je mu do smiechu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v buse mas sediet ako 5 penazi, nie sa vyskierat na vodica :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No a hlavne nebrat jeho hardware do ruk ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ten, kto by napriklad bez kardiostimulatora zomrel? boze aky si ty obmedzeny..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pokial tam bude android, tak ja nie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Reálne samojazdiace autá si môžete predstaviť ako reálne autá no na mieste vodiča nemajú vodiča.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. V podstate je to nieco ako takmer tu. Akurat tam.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Realne samojazdiace auta su tu, tu a tu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

nič tam nie je...!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

no uz odisli
V dobrom, samozrejme.

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Isli po hotovy papier.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Plus, plus, plus, plus, plus a plus.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Supeeer! Nic nove! Od 4ky 😁
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Len to je nové, že za 1GB net už neplatíš 1€ ale 2€ ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

koľko zaplatíš za 1GB u konkurencie?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ja sa nesťažujem, len som podotkol, že to je tam nové :D
Nie je aktuálne lepšia ponuka na trhu.. (ak nepozerám pokrytie (ale v mojom bydlisku chytím všade 4G takže pohodka a úplná spokojnosť))
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak si sadnem za volant.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

-mohli by to ponuknut druztevnikom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Čo takto samojazdiace traktory? Traktor orie a ty sa zatiaľ ideš zdrúlať do dedinskej krčmy.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

aj to uz skusaju.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ale zatial ln tu cast s krcmou.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Už je to dávno odskúšané.
youtube.com/watch?v=C_fN1JNcZLQ
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto by potom furt cistil tie kamikaze srnky a zajace z pluhu?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

maju ich tam nechat na vystrahu!

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A vecer (rozumej nad ranom) po Teba kombajn pride a odvezie Ta priamo domov.
Vlastne do roboty.
Vlastne do krcmy.
Vlastne ta nemusi nikam vozit :D
A mozes ostat na dalsej sichte :P

Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Take traktory predsa uz davno existuju a bezne sa pouzivaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zas az tak davno nie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Po tak sirokych a prazdnych uliciach si to viem predstavit ale nie pri trochu hustejsej premavke, viacerych pruhoch, odobcovanie vlavo na krizovatkach(nebodaj este aj bez smaforov) a do toho kopec chodcov. Na to samojazdiace auta nemaju. Mozno raz budu mat, mozne len vtedy, ked budu vsetky samojazdiace auta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ale maju.
Reakcna doba auta je podstatne lepsia ako tvoja.
Auta budu vopred pripravene na situacie s ktorymi sa vacsina soferov nikdy nestretne.
Ano, cisto autonomne auto ktore ta dovezie uplne vsade a za vsetkych okolnosti je este daleko. Ale auto ktore zvladne cestu po dialnici a v kolonach uz tu je.
A ano, uz teraz by to bolo mozne keby vsetky auta boli autonomne. To je vlastne aj najvacsia brzda, ze musia ratat s nepredvidatelnym spravanim vodicov.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a to vsetko za poplatok.
poplatok za samojazdiaci kilometer.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Reakcna doba je lepsia, ale zatial vidim nedostatok pri hustom dazdi, snehu, namraze, alebo pri necistote na senzoroch resp. kamerach z ineho dovodu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ty snad vidis rozsiahlo pri tychto podmienkach.? ja niekedy nevidim ani hovno, preto radsej zastavim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano je lepsie zastavit. Mal som na mysli skor situacie ked vodic ma este dobru vidielnost, ale kamaru a senzori prikryje vrstva snehu, ladu, prachu ci vody. Mala vrstva moze skreslit vstupne udaje vacsia vrstva znemozni ich pouzitie uplne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Napr za takych podmienok ani nepouzivam tempomat. Vsetko pustit a drzat iba volant je niekedy ovela lepsia volba ako sa spolahnut na elektroniku, ze to stihne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze tempomat na taketo udalosti ani nebol navrhnuty a ked si nastudujes manual, tak ho dorazne odporucaju v takych situaciach vypnut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Adaptivny tempomat odporucaju vyrobcovia vypnut 5 sekund pre kazdou problemovou situaciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved ho aj poctivo vypinam. Pochybujem ale, ze to robi kazdy. Tak ako napr pouzitie spravneho osvetlenia za hmly. Denne svietenie naozaj nestaci.

O tom hovorim. Vodic si musi byt vedomi tychto veci a nespoliehat sa na nejaky senzor. Ktory moze a nemusi nieco vyhodnotit a na zaklade toho nieco spravit. Ak na to vodic nema tak nech vyuzije rozsiahle moznosti hromadnej dopravy. Ohrozuje seba a ostatnych!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a tak to aj vyzera. Vodici sa uz zacali plne spoliehat na asistentov a ani to minimum co vedeli uz nevedia. Uvolnit rychly pruh, sledovat spataky, nedonutit niekoho nudzovo brzdit ked su na dialnici 3 auta? Este nech mi niekto povie, ze nemci a spol vedia jazdit...po tomto vikende budem potrebovat viac ako len nove brzdy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď aj mladý Weiss má jedno...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Aj s niekoľkými prídavnými humanoidnými autopilotmi v zálohe. Pre istotu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a co taky kon, ved ten je tiez autopilot, s vlastnym vedomim, jazdi na seno, ale na zaparkovanie treba vyhriatu drevenicu alebo stajnu. dokaze to jazdit dobre po nespevnenej ceste a nepotrebujete vodicak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Potrebujes konicak. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Môže byť aj honičák.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na takomto aute dostane chiptunnig úplne nový rozmer :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude vediet zaparkovat smykom medzi dve auta
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

kebyze s tym napeeru do prvej borovice aj s tipkom od googlu drziacim tlacidlo STOP kto je na vine ? komu stiahnu pridel borovickeee ? Ci zavru guugel auto do basy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to sa uvidi. v arizone ale skor do kaktusu a google t-packovi budu vyberat pichliace zo zadku ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude sranda do prvej srmtelnej nehody. Auto si nevsimne nejaku drobnost a cestujci budu kricat. Zbytocne.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A co policajti,budu mat co jest???
Ci bude v kasliku aj kreditka,alebo budu posielat postou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude tam poplatok za umyselne prekrocenie rychlosti, tj. ponahlas sa, poplatok (pokuta).
poplatok za najazdene kilometre, z toho bude zit policia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale nad niečím podobným sa uvažuje - stojíš v kolóne - tak si zaplatíš a ostatné autá ťa pustia. Za paušál bude mať tvoje auto v križovatkách vždy prioritu...
Jednoducho "naši ľudia" už na seba myslia dopredu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sme predbehli dobu a uz to mame osetrene. Vola sa to "objektivna zodpovednost". Objektivne je zodpovedny majitel auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som fanúšikom technológie autonómnych áut, ale zároveň som toho názoru, že sme od toho 10, 15, možno aj 20 rokov vzdialení. Za ideálnych a jednoznačných podmienok nie je problém. Ani na diaľnici nie je problém. Ale u nás? Na cestách, kde nevidno čiary, kde chýbajú značky, kde treba kľučkovať medzi jamami? V nejednoznačných situáciach musí auto rozoznať či ho druhý vodič púšťa, alebo nie. Ak ho nikto nepustí, musí sa tlačiť, lebo inak sa nikam nedostane. Auto musí zároveň naučiť predvídať, lebo na našich cestách je sú značky maximálnej povolenej rýchlosti, zákazu predbiehania, stopky, zákazu parkovania viac-menej na okrasu.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A to je len špička ľadovca. Napríklad taká bezpečná vzdialenosť. Skúšal niekto dodržiavať vzdialenosť od auta pred sebou tak ako je to vo vyhláške? Koľko akrobatov sa pred neho vopchalo? A samozrejme, keď sa pred vozidlo zaradí iné auto, treba sa zase o trochu posunúť dozadu - lebo bezpečná vzdialenosť. Vie o tom to autonómne auto? Ak bude jazdiť striktne podľa predpisov, tak to bude v premávke kde sa predpisy štandartne porušujú utrpenie pre auto aj posádku. Ak bude porušovať predpisy, tak to je hádam ešte horšie.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Prave ten odstup moze autonomne auto dodrziavat bezpecny ovela mensi ako ty. Vo vyhlaske je totiz vzdialenost vypocitana reakcnym casom cloveka ktory je cca sekundu. Auto ma mozno 0,1.
Cize autonomne auta, cim viac ich bude tym bude moct byt viac zhustena premavka.
Ostatne veci suhlas, ake mas 3d mapping ktory budu robit auta neustale a neustale budu updatovat mspu atd.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

podla mna toto je magorina na entu.
ked ti tam skoci diviak, ci vysoka, tak tie samojazdiace ak zareaguju vcas, tak skolabuu celu dopravu.
sabotovat potom hlavny tah vo velkomeste bude extremne jednoduche, hodis tam macku, auto zareaguje, zablokuje krizovatku, a takto to pojde tsunami efektom, a to len a len vdaka vlacikovskemu 1cm odstupu.
teraz si vezmi defekt, vymol, atd...
prsote FYZICKY mame na svete limit, kde neprepravis 10 milionov ludi krizovatkou PRESNE v ROVNAKY cas, lebo kazdy musi otrocit od 9 do 5.
chujovina.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Čiže neskorá reakcia dopravu neskolabuje ani neohrozí, dokonca to bude aj lepšie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty rozmyslas ked pises, alebo napises prvu hlupost co ta napadne?
ked ti skoci zver na cestu, tak autonomne auto zacne brzdit skor ako ty, cize minimlaizuje nasledok zrazky.
Co to ma so skolabovanim dopravy? Akoze vodic ked mu tam skoci srna tak to do nej napali v plnej rychlosti, srnu odhodi mimo cestu a on pokracuje dalej, a tym nesposobi zapchu?
Defekt je velmi tazke naucit auto co ma vtedy robit ze?
A ludia ktori dostanu defekt raz za zivot tiez vedia perfektne zareagovat. Lepsie ako auto ktore bude na tuto situaciu na xy sposobov naprogramovane.
Vymol nie je problem, chytia ho mozno prve dve auta kym sa akutalizuje 3D mapa. A potom vsetci ostatni ho budu pekne obchadzat.
Jasne ze je limit na dopravu, ale autonomne auta(ak by boli vsetky) ho o dost zvacsia, eliminacia rozostupov, pri pripjani naopak idealne zipsovanie, na zelenu sa pohnu okamzite atd.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V podstate mam rovnaky nazor ale vsimni si na tom videu ze na ceste nie su ciary. Neviem podla coho ide v pruhu. Dalsi problem je snehova pokryvka, tam ma niekedy aj clovek velky problem rozoznat co este je cesta a co uz nie.

Co sa tyka okrasnych znaciek tak to bude problem, lebo na SK su vyvesane ako gule na vianocnom stromceku t.j. bez rozmyslania.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si celý "pokludný", ty hotentót
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Už sme to tu riešili a Patrik nás dojebal ako siroty. Dal nám všetkým ban. Sme v riti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale aj tak, slovo "pokludné" je strašné znetvorenie českého "poklidné", ktoré v každom prípade v slovenčine nemá čo hľadať, nakoľko ho autor ani neodvodil zo slovenského základu "kľud". Skôr by som použil "pokojné". Ako sa hovorí, aj master tesár sa občas utne ale to "pokludné" je proste päsť na oko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V takom pripade je ale neryskovanie eventualneho poranenia ruky proste priekazne v sulade s povinnostou obcana "aktívne sa starať o svoje zdravie"
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

riskuješ, keď neryskuješ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za predpokladu, ze v USA bude takato taxisluzba fungovat o 10 rokov, mohlo by to byt aj u nas o 50.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dufam ze tej AI v aute nezacne jebat na neurony a nezacne pouzivat hmlovky ako vela pripicov v poslednej dobe.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hmlovky v USA nemajú a kým to príde do EU sa ešte načakáme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

..ten _quix ma vždy tak.. %&"$#

zmrdi-menežér, z BA, sorošovec, slníečkár, (vítač)
1arogantné ..hovado, tzv. ZMRDI-mnžér

..když sedím v buse pri šoférovi, (poblíž neho, na predních sedadích), tak dávam pozor, sleduje cestu, jazdu, spolu s ním..

pri AI,/autonomních autách - počkám ešte 1 - 2 - 3 růočky, (na doladenie, zdokonalenie technologií) - ale potom budem kludne spat, v takom voze počas jazdy, - úplne jako vo vlaku..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

posielam balik podpory v nezamestnanosti, vyssie dane a odvody aby to bolo z coho platit, vela kecov o pracovnych miestach pre gumakov a 10000 autonomnych vozidiel. a, samozrejme, agenta stb na kazdeho, kto s tym nesuhlasi
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Slovami klasika: "A skláři nebudou mít co žrát..."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mno keď vidím, ako niekedy jazdia naši taxikári, možno bude toto aj bezpečnejšie :/

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

co znamena "nabrífovaných"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tomto kontexte "sprostredkovaných"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nechcem autonómne auto. Šoférujem rád, baví ma to.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ďakujeme za názor.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pocul som aj o ludoch, co ich bavi strikovat. Strikovali ale kedy chceli, neplietli sa im do toho ini ludia a nemuseli strikovat kazdy pracovny den pol hodinu rano a polhodinu poobede.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tiež sa mi nepáči svet, v ktorom šoférujú aj tí, ktorí ku tomu nemajú vzťah. Len sa nechcem dožiť toho, aby na verejných komunikáciách zakázali jazdiť aj tým, ktorým viesť vlastné motorové vozidlo vyhovuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja jazdim s autopilotom uplne bezne. obcas sice som dost prekvapeny, ked si uvedomim, ze idem uplne inou cestou, ako som povodne planoval, ale zatial som vzdy dosiel, kam som mal. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

takmer uz su tu

uz sa ich takmer skoro da aj dotknut

takmer skoro da aj

a bohumir neni bohumil!!!!!!!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár