neprihlásený Sobota, 21. apríla 2018, dnes má meniny Ervín   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Prvý vodič Uberu dostal na Slovensku pokutu za nespĺňanie pravidiel pre taxislužby

Značky: UberSlovenskodopravaBratislava

DSL.sk, 13.12.2017


Prvý vodič, ktorý jazdil v Bratislave pre Uber, dostal od príslušných úradov v súčasnosti právoplatnú pokutu za nedodržiavanie legislatívy o taxislužbách.

Upozornilo na to Občianske združenie koncesovaných taxikárov, ktoré zverejnilo aj rozhodnutie Okresného úradu Bratislava o udelenej pokute.

Vodič na vozidle Škoda Fábia ešte 2. apríla tohto roku bol po nahlásení oznamovateľom, cestujúcim, skontrolovaný hliadkou mestskej polície, ktorá zistila nespĺňanie viacerých podmienok legislatívy pre poskytovanie služby prepravy osôb. Cestujúci uskutočnil vozidlom štvorminútovú jazdu za 2.29 eur.

11. augusta následne mesto Bratislava uložilo vodičovi pokutu vo výške sto eur. "Vozidlo počas vykonávania taxislužby nebolo označené strešným svietidlom žltej farby s nápisom TAXI, na predných pravých a ľavých dverách nebolo uvedené obchodné meno prevádzkovateľa taxislužby ani telefónne číslo dispečingu objednávkovej služby alebo vodiča alebo dopravcu, na pravých predných dverách ani vo vnútri vozidla nebola vystavená základná sadzba cestovného, vo vozidle nebol pevne zabudovaný taxameter spĺňajúci podmienky pre určené meradlá, ktorý vydáva potvrdenku o zaplatenom cestovnom, vodič vozidla taxislužby nemal preukaz vodiča vozidla taxislužby a prevádzkoval taxislužbu bez koncesie alebo povolenia oprávňujúceho dopravcu ponúkať dopravné služby," mal znieť dôvod udelenia pokuty mestom.

Vodič sa ale odvolal a o pokute rozhodoval nadriadený orgán, Okresný úrad Bratislava. Ten sa ešte v októbri stotožnil s rozhodnutím mesta Bratislava a pokutu zvýšil na dvesto eur.

Bratislavskí taxikári namietajú proti spoločnosti Uber od jej vstupu na slovenský trh v lete 2015, keď prepravu cez Uber evidentne poskytujú aj vodiči plne nespĺňajúci podmienky legislatívy.

Samozrejme je otázne, ako by mali byť nastavené tieto pravidlá, a zrejme by mohli byť viac posunuté k možnosti poskytovať flexibilné služby ako Uber. Na druhej strane je zrejme objektívne potrebné, aby pre všetkých vodičov platili rovnaké pravidlá a skupiny dodržiavajúce plne legislatívu neboli znevýhodňované.

Uber ako prvý masovo rozbehol službu sprostredkovania prepravných služieb medzi vodičmi a zákazníkmi cez mobilnú aplikáciu, ako pre zákazníkov tak pre vodičov. Jeho služba sa výrazne neodlišuje od množstva iných podobných, časový náskok ale firme umožnil rýchlo rásť a získať globálnu prítomnosť.

Spoločnosť Uber má ale problémy vo viacerých krajinách. Okrem otázok nastavenia legislatívy má v poslednom čase na konte hlavne množstvo škandálov a iných problémov týkajúcich sa konania firmy aj jej predstaviteľov a už dlhšie čelí intenzívnej kritike.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Optika od Orange v ďalšom meste, štandardne už s IPv6
Po dva a pol rokoch nová verzia MySQL 8.0
V Európe sa začína predávať 8K TV, za cenu auta
Krajina, kde vznikli elektrárne a priemyselná revolúcia, dva dni bez uhoľnej elektrárne
Druhá generácia AMD Ryzenov zaujímavo zvýšila výkon
Slovensko.sk má opäť problémy. Už to ani vtipné nie je
Nová satelitná flotila ponúkne komukoľvek živé video akejkoľvek lokality
Uvedený 14 TB disk s klasickým záznamom aj tretím výrobcom
Teleskop, ktorý má objaviť desaťtisíce planét, bol úspešne vypustený
Európe sa minul posledný /8 blok IPv4 adries, zostávajúce zásoby sú na 2 roky


Diskusia:
                               
 

ale hopin
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hopin sú licencovaní taxikári. Do hopinu už nesadnem, rovnako ako do klasického taxíka. Bojkot.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

udavac bol taxikar. a povedal si, ze viac ako 2.50 za taxik nedam, tak sa zviezol len 4 minuty.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A teraz si predstav, ze vezies svoju babku, alebo suseda a on ti za odmenu da nedohodnutych 20e. To bude pomaly na dozivotie... a druhy sud ho zvysi na 2 dozivotia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nedajboze si podnikatel, este ti poslu domou aj kontrolorou
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ako vzorovemu prikladu, mali mu naparit aspon 20 rokov, nasit na neho ze je heker, fetak, dphckar a vrah a zobrat mu cely majetok. a kebyze nie je ani jedno, tak ze je pedak a v noci obtazuje v taxiku slecny
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

kedze nebol ani jedno z toho (3 roky sme ho uz pred tym sledovali), tak sme z neho nakoniec spravili cvoka. a ze mu pod silnym natlakom klaklo podnikanie a vztahy, to si v podstate sposobil sam :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a preco ste z toho nervozny?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

tak si kár a károm zostaneš!
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

zaplatíš o 10€ menej a dáš ho na súd... 350g humanity prosím a zdraví rozum pre pána
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

*zdravý
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ten cestujuci bol predsa nastrceny agent klasickej Taxi sluzby v prestrojeni ;-)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Mal vytahane teplaky, tetovanie, cerstvu priepustku z basy a smrdel?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ty ho poznáš?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

poznas aj tu byvalu prostitutku?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nie, ja premiera osobne nepoznam
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ten je prostitutom este stale :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

udal ho nasadeny taxikar

Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

nove heslo uberakov: "aj ja idem tadial, zveziem ta za tolko?"
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Uber sa zaviazal ze tieto pokuty preplati... snad sa to nestane pravidlom , a ti klauni z MP nech sa racej venuju papuckovaniu na to su dobri
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

pánovi v diskusii v článku č.717, kde sa pýta, aké budú displeje o 5-15 rokov? Vďaka

http://www.dsl.sk/article.php?article=717
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

nemôžem, ale dobrý nápad nahliadnuť do histórie :) http://www.dsl.sk/article.php?article=8
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

toto mi pride lepsie :

http://www.dsl.sk/article.php?article=7
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

co tak prispiet do diskusie http://www.dsl.sk/article.php?article=1
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To tu bude nova zabavka? Behat po 10rocnych clankoch a pridavat nove prispevky? Neviem sa dockat... :D :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prvý DSL.sk príspevok je pre každého DSLkára posvätný a mal by poriadne uvážiť čo tam napíše!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

schvalne, ci ich vsetky najdes..
Odpovedať Hodnotiť:
 

chcelo by to pouzit aspon css3...od 2004 ma tento web fakt stary design..
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

To musí ostať klasika! To je ako keby si si kúpil 30 ročné ferrari a išiel s ním do nejakej dielne nech ti ho preklepú
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Dizajn je v poho. Len merania návštevnosti z januára 2007 by sa mohli o 10 rokov už aktualizovať :D
(úúúplne dole)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Jeden z posledných webov s dobrým designom. Žiadne vyskakovacie sračky, žiadna single-page idiotina. Len tak ďalej.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

design by som nechal tak jak je, jedine by som odstranil tu zltu kolonku update.dsl.sk ktora je outdated. Bud ju updatnut alebo ju odstranit :D
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A co ta "satelitna mapa SR" ? Ved to nefunguje!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehaňte dizajn môj!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Privítal by som zvýšenie počtu znakov na 1 príspevok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie. Mimochodpom tento web používa CSS3. Keďže CSS2 je súčasťou CSS3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

taxikari su individua sami o sebe. Prisla im konkurencia tak vyplakavaju v kute, lebo nechcu konkurovat cenami. Ale oj*bavat vedia spickovo...
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

presne tam je pes zakopany
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je len buzeracia a korupcia. Načo by bol uberu taxameter? Ved taxameter je nahradený uber aplikáciou. To je ako dostať pokutu vo vlaku lebo máš lístok na displeji a nie na papiery.
Uber nieje taxík ani taxislužba. Uber je dohoda šoféra vozidla s pasažierom ze budu zdieľať náklady za spoločnú jazdu niekam.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Blablacar je dohoda. Uber je taxi služba. Príde pre teba a odvezieta kam ty chceš.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ale mozno prave tam potrebuje ist aj Uberak...
A vobec to "odovodnenie"; to kto sa vratil do stredoveku???
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Naco je lekarovi atestacia? Spravim si appku a budem liecit len objednanych cez appku. A som lekar. Huraa!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No chapem, ze rozpoznat choroby chce nejake studium, ale prosim vysvetli mi, co konkretne vie viac taxikar, oproti soferovi od Ubera? Ked nasadam do Ubera, je o tom oficialny zaznam, cena sa neda oklamat, viem si skontrolovat ci ma nepovozil po celom meste, dokazem jednoducho jazdu reklamovat. Cena je nizsia, kratit dane sa nedaju, kedze vsetko je v uctovnictve. Ma to len same pozitiva, a pravda je taka, ze vadi jedine taxikarom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoro kazda cinnost v sluzbach je buzerovana statom cez nejake predpisy. Zijeme v EU, a preto sa NIC neda robit jednoducho, ako niekde v Afrike, Azii, Rusku. Skus si napriklad otvorit restauraciu, ci len nejaky stanok, alebo nejaky mini penzion. Vsade ta yebu pravidlami a pokutami. Taxi je to iste, inak by to mohol robit kazdy. Inak by kazdy mohol robit vsetko. Bud byrokracia a buzeracia plati pre vsetkych, alebo pre nikoho.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hahaha taxikari.
Pouzivam len uber a taxify.
Doba vysielaciek a kesu skoncila, zmierte sa s tym.

Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/kIi
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vyhlásil Yasse MUFTI
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Bratislave po mne taxikar chcel 20 ecok za 500 metrov jazdy...kedze prsalo a nechcel som zmoknut cestou do baru....uz nikdy viac nepouzijem taxik v BA...len uber....keby zobral 3-5 ecok, este to predycham, ale toto je trochu privela.... vraj licencovany...a vzdy vsetko bez blocku. Nedostanem blocek, nezaplatim.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

treba takeho taxiKARa udat ze ti nedal blocek rovnako ako oni udavaju Uberistov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bude to tak, ze jeden pakokoko udal uberistu. ten im to teraz vrati a uda 10-tich dalsich pakokokov, kamaratov toho prveho pakokoko
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Myslím si, že potom ako si to odskákal ten uberista, tak taxikárom teraz pôjdu ostatní po krku... a dôvody na pokutu ani netreba pracne hľadať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked ma zivnost nevidim problem. to ze nema nalepku a majak na streche je predsta uplne irelevantne.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Dnes novátori a podnikatelia prichádzajú do preregulovaného sveta, kde je už každučká jedna oblasť ľudského konania nejako úradne regulovaná alebo v zákone upravená. Potom sa nemôžeme čudovať, že nové spôsoby robenia starých vecí narážajú na nepochopenie zo strany verejných regulátorov.


http://dopice.sk/kIo
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

keby taxiKARI neokradali ludi, tak by ludia nepouzivali na tolko hopin a uber, kde si clovek vie lahsie ocheckovat kolko ma realne platit. obycajne taxi su len automaty na okradanie ludi...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ako v kazdej oblasti (od sportu az po politiku), aj tu su slusni taxikari a taki, ktorym by mali hned zobrat licenciu.
Niekolko taxikarov poznam (bohuzial z oboch taborov) a hadzat ich do jedneho vreca nie je spravne. Klasicky taxikar bude vzdy drahsi ako "uberista", lebo musi platit veci co uberista nemusi. Poplatok za vysielacku, poplatok cechu, ktory z toho plati napriklad rezervovane stanovistia, ktore vobec nie su lacne, v BA specialne. Ide o to aby si ludia mohli slobodne vybrat co im vyhovuje. V Estonsku to dokazali, pozri prispevok nizsie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co tomu taxikárovi bráni byt uberistom? Dokonca moze byt aj taxikár aj uberista a všetky náležitosti spĺňa.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tiez si myslim ze Uber nie je uplne koser a rovnake pravidla by mali platit pre kazdeho, ale ked vidim tych c*rakov pred stanicou vyckavajuchich koho by odrbali tak mi ich vobec nie je luto ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ked sa chce vsetko sa da.
V Lotyssku mali presne ten isty problem - TAXIkari vs. UBER.

Ale tam si sadli, dali hlavy dokopy a zistili, ze drzat sa stareho systemu, ked samojazdiace auta klopu na dvere a taxikar bude o chvilu nahradeny "pocitacom" nema zmysel. A spravili jednoduche pravidla:
Taxikarom moze byt kazdy. Ziadost o licenciu si vybavis elektronicky cez "ich eID". Pocitac na urade si elektronicky skontroluje ci nemas zaznam v registre trestov + elektronicky skontroluje, ci si za 4 posledne mesiace nedostal pokutu. Ak si OK, pride ti obratom vyzva zaplatit poplatok 10 EUR za preukaz a peciatku uradnika.
Ot toho momentu si taxikar. Ci budes klasicky alebo "zdielany" je na tebe. Mozes byt v danom case ale iba jedno z toho. Rezim mozes menit aj niekolkokrat za den.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ked chces byt aj klasicky taxikar, vstupis do zdruzenia v danom mieste, dostanes taxameter a vysielacku/aplikaciu. Mozes jazdit v BUS pruhoch, pouzivat stanoviska pre TAXIky, stat pred letiskom a stanicou a podobne.
Ked chces byt "zdielany", prides do (napr.) Uberu, dostanes aplikaciu, zvolis rezim zdanovania a si taxikar. Nemozes ale jazdit v BUS pruhoch a parkovat na stanoviskach. Tymto rozdielom je aj zdovodneny cenovy rozdiel pre jednotlive rezimy.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

P.S.: Nie v Lotyssku ale v Estonsku samozrejme :-)

Ohladom rezimu zdanovania, pretoze danove priznania maju v Estonsku tiez elektronicke, sa moze automaticky prijem v Uberi ukladat do danoveho priznania. Podat danove priznanie v Estonsku je tak lahke, ze stat MUSI TAJIT presny cas spustenia podavania danovych priznani, lebo ked bol dopredu znamy cas a datum spristupnenia DP, system hned kolaboval od navalu poziadaviek v dany den ako vela ludi to chcelo mat hned podane.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

som zvedavy ako budu taxikary protestovat ked ich nahradie pocitace :D
budu jak kokoti trubit a blokovat cestu autonomnym vozidlam lol
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tak isto ako ty, ked sa to stane tebe. Alebo ked ta nahradi pracovnik z nejakej rite, lebo jemu staci polovica tvojho platu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To je tvoj problém, že ťa dokáže nahradiť poloretardovaný asfalt z Rumunska.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Cintoriny su plne nenahraditelnych...

To, ze ta nemoze nahradit asfalt z Rumunska je iba preto, ze to ma dokladat alebo za pokladnu do tvojho Tesca trocha od ruky. Otazkou je, ci to Tesco tam zostane, ked mu klesne obrat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslim ze si to presne trafil. plus bude stacit tie auta oblozit kartonom a maju po jazde :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ako mu dokazali ze prevadzkoval taxisluzbu?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

asi pasazier s uberakom nedrzal jednu nazorovu liniu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jednoducho oslovili svojho človeka, sudcu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neoplatí sa používať klasické taxyslužby, kým nepoznám dopredu cenu, za ktorú ma odvezie.
Takxikár si svojvoľne zaokrúhli cenu a oddôvodní to, že tak bežne vozí za túto taxu. Pritom podľa cenníka by to malo byť menej.
Samozrejme o zapnutom taxametre v BA nemôže byť ani reč.
Uber bol super výhradne v tom, že prišlo auto, ktoré bolo najbližšie a dopredu som poznal cenu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neda blok,nedostane peniaze.easy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viete si predstaviť, ako by to bolo na normálnej planéte? Nikto sa nikam neponáhľa, autá už od r. 1960 jazdia na tabličku uránu a neprodukujú žiadny smrad a takmer každý vám zastaví, keď sa potrebujete niekam odviezť, lebo prečo by mal v tom aute sedieť sám? Trápne by bolo mať SUVčko a sedieť v ňom sám, ale je to trápne aj teraz. A tie zápchy, skoro v každom aute sedí jeden človek ktorý sa vezie domov z práce. Musí chodiť do práce, aby mal na benzín, a potrebuje benzín, aby mohol ísť do práce. Vlastne keby ste ten bordel nepovažovali za normálny a pozreli by ste sa na to ako v telke, bol by z toho komediálny seriál alebo dráma.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jasne ze sa vezu sami, ked vy zenske furt len p*cujete na zlu hudbu :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

O tom,že prečo ľudia cestujú sami,by sa dalo diskutovať celé hodiny!Keď napríklad počúva šofér hudobný odpad komerčných rádií,alebo jazdí jak dement!Alebo stále mešká,alebo si vybavuje svoje sprostosti počas cesty domov.Atď...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gratulujem si komunista.A zobuď sa.Nech každý má to,čo mu patrí!
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

podla mna by mal mat iba tlaciaren blokov... ved je jedno aky taxameter alebo akou formou si urcuje cenu... co sa tyka napisov a telefonnych cisel tak je to hlupost... sme v 21storoci a oni neriadia drozky!

to skorej by som im dal bud specialne osvetlit automobilove znacky alebo dalsiu davat pozdlzne aspon magneticky na strechu... maly by mat nieco ako dialnicnu znamku alebo nejaky rfid tag....

lepiace napisy telefonne cisla? blbost!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár