neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Predaje elektromobilov prvýkrát poklesli

Značky: elektromobilyČína

DSL.sk, 5.9.2019


Počet predaných elektromobilov v júli globálne medziročne prvýkrát v modernej histórii poklesol.

Vo svojej analýze to uvádza spoločnosť Sanford C. Bernstein, upozornila na ňu agentúra Bloomberg.

V júli sa predalo celkom 128 tisíc elektromobilov, čo predstavuje medziročný pokles o 14%. Ktoré všetky kategórie sú započítané v tomto čísle a či napríklad aj plug-in hybridy nie je jasné.

Zo značiek patrilo prvenstvo Tesle s cca 20 tisíc predanými vozidlami pred čínskym BYD so 16 tisícmi a BMW s 9 tisícmi.

K poklesu prišlo najmä kvôli zníženiu podpory nákupu elektromobilov v Číne, ku ktorému prišlo na konci júna. Predaje klesli v Číne ale aj Severnej Amerike, naopak v Európe sa zvýšili.

Celkovo za prvých sedem mesiacov roka prišlo k nárastu predajov o 35% a na celý rok analytici očakávajú tiež rast, odhadujú ale pomerne široký interval 23% až 48%. To by znamenalo 2.4 až 2.9 miliónov predaných elektromobilov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

upcity.sk
v Bratislave sa da elektromobil pozicat
35e/den
25e/pol dna
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Reklama sa stava coraz vtieravejsia.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Sorry vole, nemám s nimi nič, len som hodil do placu to, čo ma pred pár dňami zaujalo natoľko, že si to idem vyskúšať.
Nežistne, s nádejou, že niekoho môžem potešiť.
Vyser si oko. Trhni si nohou. Si zlý, lebo si flustrovaný, že máš malý kokot.
Samozrejme v dobrom.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Mohol si to napisat uz v prvej sprave a nevyznelo by to ako vtierava reklama.

Vyzeralo by to ako drsna hanliva reklama.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ja som na tie sluzby narazila tiez, ked som pozerala, kto a za kolko poziciava v meste elektrokolobezky. (Ten UP vychadza v niektorych pripadoch vyhodnejsie.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

minuli sa hipsteri
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Som vegan a mam elektricke auto aj kolobezku..
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

leda tak elektrického robertka...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A co makbok, mas?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď budeš mať jedlé auto a kolobežku tak sa prihlás
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iba ak si bez deti si pravy vegan ... tak?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No lebo vyhodit 100.000 za Teslu a potom na dialnici idem 90km/h a vypinam kurenie/klimu, radio a co sa len da aby som presiel aspon realnych 300km a modlil sa aby dalsia nabijacia stanica fungovala nic moc
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

nie len ze aby fungovala, ale aby bola aj volna...inak si mozes ist na par hodin pospat :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Impressive: na verejnu diskusiu je tu prekvapive mnozstvo bullshitu. Takze poporade: Tesla stoji 48k, nie 100k. Ma dojazd 409 WLTP takze 350 na dialnici pri 130km/h. Superchargers su drvivou vacsinou volne, vzdy funkcne, a za hodinu si plne nabity. S ostatnymi nabijackami je problem, to je fakt - byva len jeden stojan a ked je pokazeny, tak je problem. Ale to sa bude zlepsovat. Za nabitie zaplatis 3 eura/100km miesto 10 eur/100km. Takze tak.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

ano je volna, lebo na slovensku sa predalo asi 10 tesiel...co ked ich budu desiatky-stovky tisic...
Ja riesim masivne rozsirenie elektro aut, o com sa vsade pise a co je podla mna nerealne este na veeelmi dlhu dobu..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ked ich budu stovky a tisice tak ver tomu ze porastu aj nabijacky, lebo to bude dobry buzines !

Uz teraz je ich je 100 len na Slovensku (!)
http://nabky.com/
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ked ich budu stovky a tisice pravdepodobne zavedu nejaku dan na ne, a cena elektriky/100km bude asi urcite pravdepodobne zrejme porovnatelna cenou benzinu/100km
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to ano, ale so spalovákom ťa nepustia ani do okresného mesta
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pri jazde veľkou Teslou X po dialnici 13O km/h a nabíjani na superchargeroch stojí prejdenie 100km ako 7 až 9 litrov benzínu.
Taká je realita, reálny test. Nechce sa mi ho hľadať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nechce sa ti to hladat, lebo je to bulsit.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Videl som to tiez. Robili na TA3 v moto magazine, skusaly 2 tesly a jedno audi/bmw.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Test so spravíš aký chces. Tesla X má spotrebu cpod 20kWh na 100km. Nabíjanie v noci pre tarifu dd4 je 9 centov za 1kWh, tj dá sa to pod 2 Eura. Na charger chodíš, iba keď ho máš zadarmo (sú takí, čo ho majú doživotné) alebo keď nemôžeš nabíjať doma. Iba blbec si kúpi elektromobil, keď ho nemá kde nabíjať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zakazat spalovaky mozu, az si ludia pod roznymi druhmi dotovanych natlakov kupia viac elektromobilov ako spalovakov.

Si predstav, ze si dotlacil vo velkom kancli a po hotovy papier si nemozes zájst svojim spalovakom. Ved slovensky ekonomicky EU dravec uz nebude ani stagnovat ale cuvat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

faaaakt su voľné? a čo keď nebudeš nabíjať len ty a nejaký 100 km vzdialený druhý majiteľ tesly, ale tisícky ekodementov, čo potom? a kto to bude zlepšovať, čumiči do mobilov? tí len vedia naťahovať ruky na fondy...
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

"Ma dojazd 409 WLTP takze 350 na dialnici pri 130km/h."
Pisem cisto zo zvedavosti. Vies nam povedat aj pri akych poveternostnych podmienkach? Nizke (minusove) teploty davaju bateriam zabrat. Bud ich aktualna kapacita vyrazne poklesne, alebo je zohrievana na istu teplotu, co samozrejme vybija zdroj - samotnu bateriu. Neviem, co z toho ma Tesla za 48 000e. Ako by klesol dojazd pri priemernej jazde 155 km/h (130 je na SVK cesty malo, da sa ist rychlejsie a zvycajne tak aj vodici jazdia)?


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ja by som este dodal ze musis urdrziavat bateriu nad 25% ak chces zaruku baterie, kdesi som to cital.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Tipujem, ze je to softwarovo uz poriesene, ze bateria ma udavane na displayi napr. 0% kapacity, ale v realite este ostava 25%.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Moze byt
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Jasne A pre vyriesenie pamatove efektu staci priekazne len pridat dalsi switch...
sudo mke2fs -m 0 -t charge -O ^has_journal /dev/battery
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Podmienky si mozes pomerne presne simulovat na stranke:
https://abetterrouteplanner.com
kde si vies vybrat auto, nastavit parametre (pocasie atd) a aj ti ukaze kde a ako dlho budes nabijat.
Upozornujem, ze napr. Tesla ma tachometer kalibrovane presny (znizeny o 1mph) takze tachometrovych 130 na tesle je inych ako tachometrovych 130 na inych autach. Bezne auta pri 155 na tachometri idu aj o 5-10% realne pomalsie. Ber to do uvahy pri planovani a porovnavani.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ja jazdim podla GPS - Waze, takze myslim realnych 155km/h.
Dakujem za link, pozriem si to, nech mozem mudrovat v nejakej osobnej diskusii. Kamarat chce strasne Teslu, ale iba na zabavu, nie na denne pouzivanie (to by asi ani neslo).
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Nejdem vás fanúšikov dinosaurožrútov presvedčiť na novú vieru, tie vaše rakovinomety vykapú evolučne samé. Ale prispejem do diskusie trochou faktov:

Koreláciu medzi rýchlosťou a teplotou pre modely roku 2012 a 2017 je možné vidieť tu: https://imgur.com/qb4NpOw - dnes sú tie čísla v nových Teslách (kódové označenie Raven) ešte lešie. Čiže napríklad už moja Tesla S má papierových 610km dojazd (WLTP), reálne sa spolieham na krásných 500km bez toho aby som čokoľvek vypínal.
Na väčšie vzialenosti už radšej chodím vrtuľníkom (Robinson R44) ale nie preto, že by to Tesla nedala, ale dobrodružné cesty na Fábii do Chorvátska sú už naštastie veľmi dávno za mnou.

Porovnania typu "kúpim dízel a za cenu Tesly mám k tomu doživotne naftu zadarmo" si nechajte pre seba. Elektro jazdím nie preto že je to ECO (nieje), ani preto že ušetrím (náklad na kúpu je vysoký), ale preto že je to úplne iný zážitok.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

no tak si svoje zážitky strč do prdele, každému sú beztak tam a nikde inde!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tymi recickami o cene dízláka a doživotnej nafte zadarmo máš pravdu.
Viac sa oplatí kupit si auto za 500e s platnou dvojrocnou znamkou technickej a emisnej kontroly.
Tiez je to úplne iný zážitok.


Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

ved totok do Brezna kazdy tyzden na vrtulniku tiez nieje sranda a tankovat to full na Shell vo Valas no neviem :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vrtulnik je ale elektricky dufam ? potom z letiska ako , caka tam tesla ?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ved pise, ze nie je eko, zaziva zazitky a uhlikovu stopu ma u prdele.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak nerozumie zazitkom lebo eauta su bezduse :D ... zazitok je lambo, porsche , ferrari , AMG .... "zazitkova" Tesla nedokaze spravit jedno merane kolo na Norschleife :D , kopa srotu v porovnani s nemeckym highendom :))
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Tesla Nürburgring kokotko....

https://bit.ly/2lG5Zym
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

155 km/h na Slovensku? Čo chodím po diaľniciach, tak rýchlo jazdí možno jeden zo sto, možno ešte menej.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nie každý má hneď vo vačku 800 E na pokutu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna moje auto za celu zivotnost 10 rokov aj s nakupnou cenou, naftou, poistkou pzp+kasko, opravami, gumami, stk, dialnicna, nosicom a vlastne vsetky naklady 22 euro/100km

Tankujem do 7minut nemusim cakat nikde hodinu.



Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

a ked ma niekto pre e-auto garaz so zastrckou, jazdi do 300 km za den, tak nemusi cakat ani tych 7 minut co ty ano. vecer zapoji, rano odpoji a hotovo. na trasu dlhsiu ako 200 km zoberiem diesel a vybavene.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

idealista... a čo keď o pár rokov nebudeš mať tu prípojku v garáži len ty, ale celá štvrť, kde sa pre vás ta elektrina asi tak vyrobí? v jadrovej elektrárni minimálne, lebo v noci slnko nesvieti a fukár sa točí pooomalyyy a gigabatériu od Muska nemáte?
Odpovedať Známka: -3.1 Hodnotiť:
 

tá zásuvka v garáži je istená DO 16A! takže ak celá európa bude nabíjať v každom dome/byte (z okna predlžovákom) vôbec to nepôohne spotrebou, záťažou, ani nezrušia nočný prúd. kapišto?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

čože??? prečítaj si čo si vypotil a daj si facku, kráľ dementov!
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Rozumná zásuvka na nabíjanie je trofázová 3x16A
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

dá sa ťahať aj 3x25, ak si práve nevaríš kávu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale na to už potrebuješ 3x32A zásuvku. 3x25A zásuvky umreli spolu so socializmom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

najrozumnejsia je 3x32A. ale stare leafy (resp. nove, ale este s 40kWH bateriou, aky mam aj ja) nevyuziju ani 3x16A, lebo nabijaju len na jednej faze. koli zvyseniu na 1x32A by som musel menit 3x25A hlavny istic, ktory mi staci aj na kurenie a varenie, min. na 3x40A. schvalene som to mal, ale som sa na to vykaslal, lebo som zistil, ze mi uplne staci nocne nabijanie z obycajnej 230V zasuvky. za 12h nabije cca 150km dojazd a viac cez den po meste aj tak nenajazdim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si kokot alebo retard?
Vieš aká je ročná produkcia elektriny na SK? Asi nie, ty kokot. Vieš aká je ročná spotreba elektriny na SK? Asi nie, ty kokot.
Ak by každý elektromobil mal 100kWh baterku, a bolo by ich na SK 100 000 a každý by nabíjal v priemere 100 krát do roka (čo mimochodom znamená dojazd cca 40 000 km ročne, ak uvažujeme dojazd na jedno plné nabitie 400 km) tak to je spotreba 1 TWh. Ak by bolo na SK trebárs aj 1 000 000 elektromobilov, tak to znamená spotrebu 10 TWh pri vyššie uvedených predpokladaných parametroch. Ešte uvediem, že žiadny priemerný Slovák neprejde ročne 40 000 km, takže tie čísla sú dostatočne nadsadené. A teraz ti blbečku ozrejmim ročnú spotrebu elektriny na Slovensku. Tá sa pohybuje nad hranicou 30 TWh (nemám aktuálne číslo, ale už v roku 2016 prekročila spotreba 30 TWh).
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

ak sa niekto nevyzná, za to nemusím byť hrubý
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

jaky elementar je tu, distribucne siete to nevydrzia urcite , a uz chcem vidiet jedno slovenske mesto kde sa za noc neukradnu vsetky kable na nabijanie auta na sidlisku a do hodiny nebudu v zbere na suroviny ? tiez jedno slovenske sidlisko co zaparkuje a nabije tisice e-aut za noc chcem vidiet :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pozrime sa na statistiku troska menej povrchne. Z tych 31TWh tovria domacnosti len cca 22%. To je uz len asi 6,8 TWh.
Ak ma auto spotrebu cca 20kWh/100km tak pri najazde cca 20000km to predstavuje spotrebu 4MWh. Bezna domacnost ma spotrebu tiez medzi 2-4MWh. (byt-dom). Pocet domacnosti je cca 2mil, z toho zhruba 2/3 vlastnia auto, cize cca 1,3 miliona vozidiel pre domacnosti. To je navysenie spotreby v domacnostiach o 5,2 TWh (z 6,8 na 12). Takze ak by sa vsetky domacnosti vybavili elektromobilmi namiesto spalovakmi, spotreba v obytnych zonach by stupla v premere zhruba o 75%. A pozor, treba zapocitat aj faktor subeznosti. Pochybujem ze siete su na takyto narast dimenzovane. Mimoto nabijanie nie je bezstratove.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takže pri 100k el. autách bude spotreba tých áut ročne predstavovať len asi 1/30 celkovej spotreby elektriny na Slovensku. Tak už choďte DOPIČE vy všetci hejteri elektromobility a prijebaný vlastníci začmudených dymostrojov. Aj tak Vás nikto nepočúva. Lebo spiatočníkov aj tak vždy prevalcovala doba, ktorá priniesla nové technológie a spiatočníci len reptali v krčme alebo inde pri pive, kde ich aj tak nikto nepočúval, max. tak piťovia s IQ do 90.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

chrumkacik, nechcem ta este viac vytocit, ale ak je spotreba slovenska 40TWh a spotreba na nabijanie aut by bola 10TWh, tak to tvori stvrtinovu cast spotreby a nie tridsatinovu ako si sa najskor preklepol...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

A ja ti prajem, nech sa objaví ešte strááášne veľa nálezísk lítia, wolfrámu, medi...
Ale ani ty sám tomu neveríš že sa to stane.
PS: inak povrchové bane sú riadne diery, pohľadaj si foto.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

V litiovej baterii je cca 3% litia. A po zivotnosti je z neho mozne 100% toho litia recyktovat. Takze nemaj strach litia je dost na cele generacie. Co sa o rope povedat neda.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ti este len odjebe dekel ked dojde medak s novymi dieselmotormi bez NOx emisii a mensimi CO emisiami ako vyroba jedneho eauta, potom to eauto na spiatocke bude obiehat na dialnici s dojazdom 1500km na jednu 65L nadrz :D :D, eauta boli muzeum uz ked zacali.... treba vysperkovat filtre castic na benziny a diesle , euata su minulost a cisla to ukazuju
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Haaaahahahaha kokotko....
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ochachdas... Diky za vysvetlenie, ale nie radsej knihu. Teraz mam nervy, ked sa musim po vyse 700 km drbat znova na 10 min. na pumpu (pei dialnicnej jazde tych km prejdem vyrazne viac).
A nie sa jebat kazdych 350 km na nabijacku na posratu hodinu. Strc si to do riti, momentalne cisty shit, mozno tak pre znudeny mlady par bez aktivit a deti, ktori su chcu kulkt este nejaku picovinu navyse popri macke a buldocekovi.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ochachdas... Diky za vysvetlenie, ale nie radsej knihu. Teraz mam nervy, ked sa musim po vyse 700 km drbat znova na 10 min. na pumpu (pei dialnicnej jazde tych km prejdem vyrazne viac).
A nie sa jebat kazdych 350 km na nabijacku na posratu hodinu. Strc si to do riti, momentalne cisty shit, mozno tak pre znudeny mlady par bez aktivit a deti, ktori su chcu kulkt este nejaku picovinu navyse popri macke a buldocekovi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jaaaaaj, to ma niekto komplexy. vychodniarov, co chodia na tyzdnovky do Bratislavy a otocia 400 km 2x tyzdenne, sa to aj tak netyka, lebo 100.000 nedaju ani za auto so spalovacim motorom. a ako ti napisal niekto nizsie, s dobijanim Tesly problem nemaju, lebo ich je tu malo a ich superchargre funguju. v tej cenovej kategorii si mozes zohnat uz aj kvalitnejsie e-auto - napriklad jaguar, audi, ktorych by sa problemy s nabijanim tykat uz mohli, ale zrovna tie vynechas ...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

píšeš sprostosti. rádio, tepelné čerpadlo, led svetlá, ... aj na pätnásťročnom BEV znižujú dojazd o jednotky kilometrov. úplne podstatný je odpor vzduchu, teplotný menežment batérie. tlak v pneu a hmotnosť v kabíne sú nepodstatné. nabíjacie stanice (jednosmerný prúd) sú vo vzdialenosti 80km od seba už desať rokov. zásuvky s (3*)230V/16A už kadejaký elektoromobilista dal na vonkajšiu stranu nplota a uviedol v mapách s nabíjacími BODMI (
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Minule som videl ako jeden typek nabijal Teslu na priamom slnku rychlonabijackou 15k0W a vonku bolo 40 stupnov ... Bal by som sa priblizit k tomu
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

ano, ini sa zase boja ockovania. kazdy ma svoje
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

a ďalší sa boja dementov dávajúcich do súvisu dve úplne odlišné veci s cieľom zosmiešniť oponenta...
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

a dalsi sa boja dementov, co sa boja dementov, co sa boja inych dementov. tolko strachu vsade naokolo, pritom sa staci dovzdelat. tesly sa predavaju aj v USA (asi hlavne tam), kde maju aj vacsie horucavy ako mame my. ak by s tym mal byt nejaky realny a nie postfaktualny hoaxovo hlavnospravovy problem, tak by sa tam uz asi prejavil ... a nie v kusoch v spojeni s inym problemom (buracka, neautorizovany zasah) ale v statisticky meratelnom mnozstve
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

a dementi ako ty sa oháňajú bla-bla-pseudoargumentami že keď doteraz nemali infarkt tak ho predsa nikdy nedostanú a tí čo ležia na srdcovocievnom sú dementi z hlavných správ, však dement?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ty si vážne kokotko so pseudoargumentami. Musíš byť obľúbený v kolektíve... Joooj ako bolo dobre keď kokoti ako ty nemali prístup na internet a svoje jeblé mini ego si mohli honiť akurát tak v miestnej krčme s podobnými postihmi ako ty sám.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kokotka vidíš každé ráno v zrkadle a vrchol tvojich myšlienkových pochodov v hajzli, viac k tebe niet čo dodať!
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Kokotko ťa každé ráno obúva...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

hej, každé ráno pribehne taký krpatý truľo, predstaví sa ako Tribald, obuje ma a ide do piče. ďakujem ti!
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Potom si sa zobudil a ruka v šerbli chápem... Ach že ťa mamka radšej neprehtla. spravila by svetu službu
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a čo, nestačí ti pekne poďakovať? zajtra ráno ti teda jebnem jednu cez hubu a obujem sa sám!
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

...nehovoriac o tom, že tvoje znalosti o sexe a felácii sú dosť pomýlené, trtkal si už vôbec?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Hej, Patrik Horník, ty si strašný buzerant, aj celé toto dsl.sk čítajú len samí buzeranti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a počul si ako bežali ventilátory? jeden v stĺpiku, druhý v klimatizácii auta - chladil, aby sa ti nič nestalo. bohužiaľ, mnohéautá chladenie batérie nemajú.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zdá sa, že to priame slnko pomohlo tebe, 15k0W (150KW)
Preklep sa môže stať, ale si myslíš, že tá nabíjačka plná "plošákov" nemá čidlo na prehriatie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja sa neviem dockat kedy budu nabijacie stanice viac rozsirene a auta tiez ze o tom budem moct aj uvazovat.

Zbohom prevodovka, spojka, radiator, a dalsich 1000 pohyblivych casti co sa opotrebuvaju a kazia a su neskutocne narocne na vymenu. zbohom 10€ za 100km a vitaj 2.5€



Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Radiator, akoze v preklade chladic?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

radiator je radiator :D .. aj aj ..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

rasista
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vecsinou sa mi nechce do tohto zapajat ale neda mi to...
Je absolutne nerealne aby sa to rozsirilo tak, ze si ho bude moct kupit kazdy - nie cenou, ale moznostou nabijania.
Vecsina ludi zije na sidliskach, vies si predstavit aby kazde auto malo moznost sa nabijat kedykolvek potrebuje?
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

taktiez auta na spalovacie motory nikdy nebudu mat dost cerpacich stanic. budu tam rady a chaos. tisice aut.

keby si napr mohli dotankovat na parkoviskach, ked idu do prace alebo do obchodu..

Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

ked bude cas dobijania +- rovnaky ako cas tankovania, idem to doho vsetkymi desiatimi a zajtra kupujem teslu :)

a to nehovorim o kapacite el. siete, samotnej energie (ked sa rozsiri pocet aut) atd...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

dementi ako ty porovnávajú rokmi overenú technológiu s ich fantáziami a nechápu, kde je zádrhel... energetická hustota paliva ti asi nehovorí nič, čo?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

dement nadáva iným do dementov. vtipné...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

a ďalší dement nevydržal!
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Rokmy overená technológia bola 100rokov dozadu kôň...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

áno, rokmy... ty si radšej namiesto lietania na Robinsone zober hodiny slovenčiny, trtko!
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

ja si to viem predstaviť: každé auto niekde parkuje aj teraz a nájsť plochu 70x30 cm ku každým dvom-trom autám nie je žiaden problém
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

okej povedzme ze to bude pribite k zemi a nebudu to kradnut :)

Kapacita el siete? co myslis ze nejaky milion aut ked zacne v noci nabijat, co to spravi so sietou?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

nepremýšľal, keď to stačí na nabíjanie mobilu a tabletu, bude to predsa stačiť aj na auto a basta!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sieť to zastabilizuje, pretože je v noci značne nevyužitá voči dňu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Co takto uvaha: kolko % aut bude mat baterku vymlatenu do prazdna, ze potrebuju plne nabitie? Predpokladam, ze vizia je taka, ze odchadzas vzdy s plnou - takze ak denne najazdis 30-50km, znovu auto das po navrate nabijat doplna. Cize potreba plneho nabitia bude potreba u jednotiek % aut a nie u vsetkych. Touto cestou vieme zadefinovat kolko energie budeme potrebovat povedzme v priebehu noci. Nabijacie stojany maju svoj manazment nabijania. To sa tiez da vyriesit tym, ze zadefinujes len cas kedy ma byt auto plne nabite => pozadujes rano. Tak realne sa auto zacne nabijat vtedy, ked to budu priaznivejsie podmienky v sieti, moze sa niekolkokrat tento cyklus prerusit. Vo vysledku sadnes aj tak do plne nabiteho auta. Neznamena to, ze sa bude nabijat 100% pripojenych aut naraz, ale v priebehu casu sa dobiju resp na vystupe budu nabite.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

áno, je to naozaj terno byť závislý od vzdialeného zdroja energie a voziť zo sebou zásobu na 200-300 km na rozdiel od toho hnusného benzínu/nafty s 700-1000 km a doplnením pomaly na každom kroku! auto bolo oproti konskému povozu neskutočný pokrok v rýchlosti aj dojazde, nehovoriac o náročnej údržbe a doplňovaní "paliva" u koňov, ale čo okrem ekoteroristov a Muska núti ľudí ísť do tejto úplne neperspektívnej technológie náročnej na výrobu a distribúciu energie? jediná vec ma napadá - majú sa až príliš dobre, stratili pud sebazáchovy a tým pádom sadnú na lep všetkému, čo vypadá na prvý pohľad zaujímavo, lebo strata z neúspechu ich nestojí životný zdroj. no uvidíme, ako dlho to dokážu sponzorovať úspešní a prachatí a aké obete v mene ekoterorizmu dokážu priniesť tí menej úspešní, aby "držali krok s dobou".
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty si riadny kokot. Len toľko k tebe.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Ak chces byt dosledny, tak EV nabijes na kazdom kroku skor ako najdes pumpu. Hoci aj predlzovackou z okna. Kazdopadne keby si nemal rit medzi usami tak sa skusis zamysliet, kde vecsina ludi jazdi. Ja robim do prace 20km tam a 20km nazad. 90% mojich jazd je do 100km, takze keby som to mal pred bytovkou kde nabijat uvazujem o EV aj ja(nie za aktualne ceny). Do roka spravim mozno 4 cesty kedy by mi dojazd 400km bol malo a jedna dovolenka rocne si mozem pozicat aj ine auto, alebo si tu trasu trochu naplanovat. Takto to ma ale vecsina ludi. Potom su tu ti, ktorym to nestaci lebo robia vecsi najazd, pre tych EV nebude este dlhsie davat zmysel. Kupoval som nedavno nove auto a je to ten "zly" spalovak lebo okolnosti vyssie. Neviem ako ty, ale ja sa zvyknem zamysliet nad tym co mi prinesie uzitok a ci to ma vyznam bezohladu co si o tom krcmovi a ini internetovi odbornici myslia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

toto je pre mna ten najposlednejsi problem rozsirenosti elektromobilov.

clovek by povedal, ze na svete neexistuje tolko litia, kolko by bolo treba co i len na pokrytie 10% sucasneho poctu aut. osobne si myslim, ze uz pri nahradeni 1% bude cinsky polokontinent minulostou, kedze na vyrobenie takej mensej baterie potreujes zrubat pol kopca horniny.

ale inak dobry point, ze kde sa budu nabijat na sidliskach :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vecsina ludi zije v rodinnych domoch. A aj v meste su nove domy s podzemnymi garazami.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

ano, v takej BA a vlastne vo vsetkych mestach urcite zije vecsina v domoch :D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj, ono sa ta elektrika aj tak zdani, ked bude na cestach dostatocny pocet platicov. Statny rozpocet sa musi plnit, aby bolo z coho plnit "prazdne" vrecka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tak ja som tiez sa vzdal toho sna ze viac sa to bude predavat tak to bude lacnejsie... To ano ale elektrika pojde hore a razom to dorovna. Hlavne ak ta elektrika bude musiet byt nutne z eko zdrojov (a medzi eko zdroje sa nebude ratat jadro)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

všetky zdroje sú viac-menej eko, ale zelené mozgy greténov si vybrali len zopár najneefektívnejších a tie budú presadzovať hlava-nehlava. až budú ich deti žrať korienky a biť sa o čistú vodu, oni budú pod fotočlánkami v tieni snívať o jadre, že prečo to inde vo svete ide a oni nemajú ani jeden reaktor, hoci ich dedovia...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

2,5€ je len tvoj vlhký sen. dementi tebe podobní zdania tzv. ekologickými daňami výrobu lacnej elektrickej energie v snahe pretlačiť fotovoltaiku a zabíjače vtákov a si na 20 éčkach na 100 km...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zabijacka vtakov je tvoja stara :D
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

bež si dobiť baterky do robertka, večer bude žhavý!
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Urcite na to drbnu nejaku dan, aby neprisli o prijmy z dane z pohonnych hmot.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

aj tak sa mi zdá diferák v eaute zbytočný. Ak môžu mať ebike v kolese 17KW motor bez prevodovky o váhe nejakých 10kg, prečo by auto nemohlo mať napr. 4x17 KW v kolesách
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ako ich budeš ovládať, na základe čoho?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Priekazne podľa krútenia pedálmi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tak ako sa ovládajú elektromotory v kolesách už teraz. Každý nezávisle od seba
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Obrovská výhoda štyroch motorov, riadi ich elektronika pre ideálny záber napr. na snehu, ideálne brzdenie, hlavne v zákrutách, vyrovnávanie šmykov, balansov-jedna strana môže zaberať, druhá rekuperovať so zmenami trebárs 1000 krát za sekundu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Síce neviem čo je na elektromobile také drahé, ale asi ani baterky to nebudú... Aj keď, ak by tam bolo cez 7000 ks batérií Panasonic radu 18650 a silnejšie, to aj čosi stojí. Ale furt sa mi javí 100 tisíc ojro aj celkom dosť.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Taký počet batérii je celkom reálny počet podľa mojich prepočtov. Cena takého počtu batérií dosahuje približne 12000 eur, ak beriem do úvahy cenu 1 ks kvalitnej 18650 batérie, čo je cca 1,8 eur pri väčšom odbere. Samozrejme nevylučujem, že pri odbere tisícok až 100viek tisíc batérií je možné cenu 1 ks stlačiť ešte nižšie. To znamená cena okolo 10000 eur za batériu kapacity okolo 70 - 80 kWh je celkom reálna a určite nie je vyššia (alebo ak je tak len marginálne). Z toho vyplýva, že celkom nerozumiem tomu, prečo je tá Tesla taká drahá, keď v nej nie je prevodovka, spojka, chladič, spaľovací motor, turbo, čerpadlá, a čo je viem čo všetko ešte. A okrem toho každý kto videl Teslu naživo tak hovorí, že interiér je veľmi strohý. Inými slovami, že tam nič v podstate nie je, len jeden displej, volant a dva pedále :p :D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To si zle vyratal, pretoze nikto v sucastnosti nedokaze stlacit cenu za 1kwh pod 100usd. Ta cena sa pohybuje pre Teslu mozno niekde okolo 130-150 a pre ostatne niekde okolo 200. Ak by sa cena dostala pod 100 tak bude take EV stat porovnatelne so spalovacim autom.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Prepáč, ale kde mám chybu?
Napísal som, že cena batérie s kapacitou od 70 do 80 kWh sa hýbe niekde okolo 10 000 eur. Ak si to jednoducho predelíš, tak zistíš, že cena za 1 kWh je podľa môjho výpočtu niekde od 125 po 143 eur. Čiže vôbec z môjho predošlého príspevku nevyplýva, že cena za 1 kWh sa dá v súčasnosti stlačiť pod 100 usd. Okrem toho som použil naozaj dosť hrubé odhady odvíjajúce sa od predošlého príspevku, kde bolo uvedené: "Aj keď, ak by tam bolo cez 7000 ks batérií Panasonic radu 18650 a silnejšie, to aj čosi stojí." Tých 7000 ks som si prerátal a vyšlo mi, že je to reálny počet batérií typu 18650, aby si dostal batériu o kapacite cez 80 kWh.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Realna cena TESLA3:

37 500.- EUR bez DPH.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a zamyslal si sa uz nad tym, preco luxusny tovar stoji viac ako bezny? a preco masova vyroba je lacnejsia ako kusova? niekde na polceste medzitym bude aj ta cena za Teslu S/X. a este aj pri takejto cene dokazu byt stratovy ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Dobra otazka, ale stale tu v diskusii nikto nevidi dalej od elektrickej zasuvky. A pritom staci sledovat, co sa za posledne roky deje vo svete. Je to skryta vojna ropnych investorov s nevygumovanymi investormi. Ospravedlnujem sa za politiku, ale suvisi to s tym.

- prve elektromobily boli uz pred rokom 1900 (https://dopice.sk/not) ktore zlikvidovali ropne skupiny
- v roku 1996 isiel do predaja elektromobil EV1 (https://dopice.sk/nou), vydrzal s viac vyraznymi vylepseniami do 2003. Odporucam pozriet film "Who Killed the Electric Car?" - vysoko pravdepodobne bola za tym ropa a jej bliziaci (na 10rocia) sa nedostatok v USA
- v roku 1998 zalozili v USA organizacie SOHR (na komunikaciu s verejnostou) a SAMS (realna humanitarna org https://www.sams-usa.net/), ktore v Syrii posobia doteraz (aktualnikonflikty.cz)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

- po padu dvojiciek jeden bushovsky poskok vyhlasil, ze v kratkom case napadnu 5 krajin: vsetky, co mali ropu, a vacsina z nich mala nejaky projekt pre ludi (Lybia, Irak, Iran, Syria, mala by tu patrit aj Venezuela)
- v 2005 Bush sa pravidelne a symbolicky vyhraza IS https://dopice.sk/now
- na pozadi sa zviditelni Tesla Motors. Firmu založili Martin Eberhard a Marc Tarpenning v San Carlose https://dopice.sk/nov
- turecke, izraelske, libanonske nastrcene firmy, neziskovky, a 3 pismenkove organizacie zabezpecili neustalu kradez ropy v Lybii, Iraku, Syrii. Iran bol na rade ako posledny. Vo Venezuele to mali vyhodne sprivatizovane "americke" korporaty
- vojensky do toho vstupuje Rusko. Totalne odstavuje vojensky pokrok v Syrii, pretoze amerika proti skorumpovanej amerike nemoze bojovat tak Rusko likviduje obrovske mnostvo tureckych kamionov prevazajucich kradnutu ropu zo Syrie (vid aktualnikonflikty.cz)
- na pozadi vznika EKO lobby - pritiahnuta za vlasy, ale totalne naburava strukturu ropneho priemyslu
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

- ako zamienka pre EKO a pouzivaju solarne, veterne elektrarne a baterie, triedenie odpadu zacalo skorej, ako existovalo spracovanie triedeneho odpadu (v takych mnozstvach). Vdaka tomu museli niektore staty do zakonov zaimplementovat bliziaci sa koniec nafty a benzinu pre beznu verejnost (firmy este dlho pobezia)
- automobilovy priemysel je nuteny vrazat enormne peniaze do elektromobilov na globalnej urovni (uz nie len General Motors v tajnosti)

Z historie vychadza, ze zacinaju vyhravat ostatni investori nad investormi do ropy a ich produktov. Ropny priemysel uz zacina upadat v produkovani (na vyrazny upadok ma asi 10 rokov), kde nasledne ceny na produkty nenahraditelne ropou budu vyrazne stupat, ostatne sa budu snazit najst alternativny material.

Cena je tak vysoka preto, aby sa automobilkam oplatilo investovat vo velmi kratkom case, pretoze navratnost investicie je pri tejto cene zaujimava. Inak by do toho nesli a ropa by pokracovala.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ked sa vytvori struktura pravidelnych kupujucich, tak ceny zacnu vyraznejsie klesat. Priestor tam je velky.

Cielom nie je nahradit palivo 1:1 za baterie. Podstatou je rozbit strukturu automobiliek podporujucich ropnych investorov a sucasne im dat nadej v investovani.
Nasledne sa zacne budovat lacna hromadna doprava zalozena na elektrine, pretoze pre vysoku cenu elektromobilov, si to vela ludi nebude moct dovolit. A skutocnost, ze rodina vlastni 2-3 auta postupne zanikne. Pretoze sa sucasne riesi dalsi problem: velku cast prirody sme znicili asfaltom, chemikaliami, takze sa blizime (v 10rociach) k nezvratnemu bodu, kedy priroda zacne chatrat a skoro nic nebude schopne prezit prirodzenym sposobom.

Vyhladajte si svetovu mapu poziarov, povodni a vyhladajte si, ze vo vacsine juznej casti EU vysychaju spodne vody. Nakoniec sa tu prestanete vadit o to, ci sa oplati nabijat milion Tesiel, alebo spalovat benzin pre milion aut. Ani jedno z toho nema zmysel pre prirodu v hromadnom meritku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked vymyslia rychlovarnu konvicu na baterky, ktora vydrzi 30 dni, potom kupujem elektromobil!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak ona vydrzi aj 2 roky, zalezi na tom, ako casto (a ci vobec) ju pouzivas
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tu mate realne data z tesla motor clubu:

https://bit.ly/2k48iLt

Iba priklad, dojazd pri 80km/h: 425km (spotreba 160 W/h)
pri 130 km/h je dojazd uz iba 250 km (spotreba 270 W/h)

Takze ak niekdto nechce nemiesto cestovanie vysedavat na nabijacich staniciach, musis ist s elektromobilom po dialnici ako pokakany.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Drbol si sem dáta z roku 2016 a nieje uvedená verzia a kapacita batérie (v elektro kde sa každý rok udeje mnoho zmien a inovácií je to dosť rozdel).

Dojazd ma dnes už neobmedzuje. Je to ako riešiť že prečo mi smartphone nevydrží týžden na batériu a preto je NOKIA 3310 lepší telefón...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Baterie sa nezmenili od minuleho storocia. Aj dnesny mobil ti vydrzi 10 dni ked sa idpojid od netu a ziadne aplikacie nebesia na pozadi
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

kokotina. Vidiet na NTB, vydrz je vyssia a rovnako je vyssi vykon a kludne mozes porovnavat 10rocne modely.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo je kurva W/h?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Najvacsi nepriatelia elektromobilu su:

1. rychlost
2. naklad (pocet ludi v aute, batozina)
3. kurenie
4. protivietor

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Zjavne elektromobil nemas a nejazdil si s nim.
Naklad sa prakticky neprejavuje ak nejazdis systemom plyn-brzda, kurenie/chladenie sa prejavuje znizenim dojazdu asi 10%. Ale kurit treba tak 2 mesiace v roku a v tme.
Rychlost a protivietor sa prejavuju markantne len u aut s horsou aerodynamikou.
Najhorsim nepriatelom dojazdu je jazda do kopca.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Plyn-brzda je nepriatel aut bez rekuperacie, cize viac-menej so spalovacim motorom. Rovnako jazda do kopca, ktora musi striedat jazdu z kopca, inak to nejde. Rychlost a protivietor sa prejavi u kazdeho auta, pretoze ziadne nema fantasticku aerodynamiku. Rozdiely v aerodynamike su da sa povedat zanedbatelne, kedze odporova sila je zavisla na koeficiente odporu a priemetu odporovej plochy iba aritmeticky, narozdiel od rychlosti, kde je tato zavislost geometricka. Inak by tie auta museli vyzerat nepouzitelne, najlepsie tak, ze by sa sedelo iba za sebou.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Problem rekuperacie je jej ucinnost. Vrati len 30-50% energie spotrebovanej na jazdu do kopca, alebo na zrychlovanie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a jej výhoda je, že vracia 30-50% energie a výrazne šetrí brzdy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Geometrická závislosť? Vysoká škola života alebo Sládkovičovo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najvacsi nepriatelia elektromobilu su:

1. Tommy Robinson
2. rychlost
3. naklad (pocet ludi v aute, batozina)
4. kurenie
5. protivietor
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám mobil a je na elektrinu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

každý telefón je na elektrinu
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Jedno mije či stúpa či klesá.za každú cenu sa snažia aby im ľudia dotovali ten ich vývoj.stuchaju do ľudí skrz STK.v hlave sa im otepľuje.az dobrovoľníci zaplatia vývoj,budú aj cenovo dostupné.bicykel to istí.mebojte sa.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ako su na tom ostatne auta ? tie sa predavaju stale rovnako ? nebude to tim ze sa blizi financna kriza ?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Niektori maju pokles, niektori maju stale rast. A ze je pokles oproti minulemu roku este neznamena, ze ide o stratu. Krizu sposobia len taketo idiotske spravy o krize.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tak ty budeš určite expert na krízu, Nemecka ekonomika upada do recesie cely svet , ale podľa teba je to preto že sa niekto riadi idiodskymi správami :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty si zacal s krizou ohladom predaja aut. Ako vysvetlis posledne roky rekordnych predajov rok co rok? A aj dnes su vyrobcovia, co oproti DE vyrobcom maju rast v jednotkach %. Ked niekto ocakava nekonecny rast, tak bude vidiet krizu v kazdej korekcii. Co ale krizu realne sposobi je spravanie spotrebitela a kto komu podsuva co sa k nam zenie?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

asi mas problem s chapanim casu porovnavat aktualny stav co bolo pred rokmi, to ze pred rokmi rastli predaje aut tak budu aj teraz ? vidis nerastu teraz klesaju vid clanok. Aktualny stav je kriza a recesia, niktore firmy v ba uz pojdu na 4 dnovy pracovny cas, zeleziarne prepustaju ludi tam to vidis, alebo to bude len konspiracna teoria, nikto nema rad zle spravy ale popierat realitu to este nikomu nepomohlo
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ocividne s chapanim textu ma problem niekto iny ako ja. Pisem ti, ze su vyrobcovia co aj teraz maju rast, ako to chces vysvetlit? Ze v BA konecne VW optimalizoval ten bordel a presli so 4smenky na 3 smenku nie je predpovedou krizy, ale ze konecne dali veci doporiadku (aj ked tam maju vecny bordel). A skus si objednat auto, ze kolko tyzdnov ci mesiacov nan budes cakat... Ze US Steel ma problemy nie je v dosledku bliziacej sa krizy, ale uplne ineho faktora, ktory si zatial nespomenul. Realitu nepopieram. Ano aj my citime pokles objednavok - uz neodmietame 60% ale len 30% a zakaznici zacinaju viac vahat - preco? Lebo media. Ak dojde k par % poklesu oproti minulemu roku, ktory bol x krat po sebe rekordny aj tak to niekto berie ako strmhlav dole, pricom to o zisku nehovori vobec nic a ide len o stabilizaciu trhu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne sa paci, ked ekonomovia prezentuju ako optimalny scenar nekonecny rast, idealne stale sa zrychlujuci. Taketo systemy sa daju generovat podla matematickych modelov, ale s realnymi vstupmi musia narazit, lebo nekonecne zdroje nemame. S obmedzenymi zdrojmi su rast, pokles a niekedy nevyhnutna transformacia uplne normalne procesy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked bude stat normalny prakticky elektromobil (kombi a pod.) do 20.000 EUR, tak nad tym zacnem uvazovat. Dovtedy si kupim jazdene benzinove kombi s palivom na niekolko rokov vopred...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A budes nicit planetu uhlikovou stopou?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Lebo vyrobenie baterie nezanechava uhlikovu stopu ze? ani nabijanie? tazenie a nicenie ekosystemov, zotrocovanie ludi v azii a afrike pri tazeni kovov ktore sluzia na vyrobu baterii. Ludia zomierajuci na ochorenia prave z toho ze tazia tieto tazke kovy. Nedorieseny system recyklacie baterii (z toho mozne riziko vzniku ciernych skladok). Hroziace blackouty elektrickyh sustav na ktore sa pripravuju zapadne staty a takisto aj Slovensko. A stale 100% obnovitelnej elektriny musi byt vzdy zalohovane 100% elekrickou energiou z fosilii pripadne z jadra koli vykyvom.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Redundancia je 60% instalovaneho vykonu OZE na konvecnych zdrojoch nie 100. Rovnako tie dristy s ciernymi skladkami baterii... Ked uz o tom nic nevies, aspon nerozpravaj sprostosti. EV ma svoje vyhody, ma svoje nevyhody a za aktualnej situacii dam prednost rovnako spalovaku. Len nerozumiem preco oba tabory musia na podporu svojej strany sirit klamstva.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A vyroba spalovacieho motora, prevodovky, chladica, vyfuku a nadrze nezanechava uhlikovu stopu? Netreba najprv upravit rudu, vytavit surove zelezo, potom ho znovu roztavit, prefukat kyslikom, pridat srot a vyrobit ocel. Potom ocel roztavit, legovat roznymi zriedkavymi kovmi. Potom zas roztavit, odliat, valcovat, kovat, mechanicky opracovat, popustat, zihat a podobne? A mnohe z toho bez uhlika nejde.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ešte sa nezbavili denno dennej spotreby plastov a už riesia veci čo sa menia raz za niekoľko rokov. A ešte tu budú na dsl tlačiť kaleráby do hlavy o Tom ako im nejdú najnovšie haraburdy na odbyt.namiesto toho aby si upratali vlastne popelnice.

Odpovedať Hodnotiť:
 

zato ja som ich obehol uz zo 30ks , logicka hadanka, preco ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:

Pridať komentár