neprihlásený Štvrtok, 14. novembra 2019, dnes má meniny Irma   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Štát sprístupnil nástroj na porovnanie výhodnosti elektromobilov

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 17.10.2019


Inštitút environmentálnej politiky patriaci pod ministerstvo životného prostredia aktuálne zverejnil správu, v ktorej porovnáva viacero aspektov elektromobilov a áut so spaľovacím motorom.

Porovnanie sa zameriava najmä na finančnú výhodnosť týchto dvoch alternatív a inštitút zverejnil aj kalkulačku v Exceli, ktorá umožňuje porovnať celkové náklady na vozidlá v slovenských podmienkach vrátane slovenských cien a poplatkov.

Kalkulačka má k dispozícii dáta o desiatkach modelov áut, konkrétne o 28 modeloch elektromobilov, 28 pluginov a 72 áut so spaľovacím motorom.

Následne umožňuje porovnanie nákladov zahŕňajúce nákupnú cenu a prevádzkové náklady pri zvolenom počte kilometrov ročne, cenách palív a elektrickej energie a prípadnej dotácii. V minulosti dotácie na elektromobil dosahovali 5 tisíc eur, v novej pripravovanej podpore to má byť maximálne 8 tisíc.

Kalkulačka okrem nákladov porovnáva aj emisie CO2 v slovenských podmienkach, zohľadňujúc podiely jednotlivých spôsobov výroby elektrickej energie na Slovensku. Do porovnania sú zahrnuté aj emisie vzniknuté pri výrobe automobilov.

Okrem kalkulačky inštitút zverejnil aj krátku správu, kde zhrnul súčasný stav za súčasných podmienok. Návratnosť elektromobilov v slovenských podmienkach bez dotácie je podľa neho približne 10 rokov, pričom štandardne zrejme počítal s 15 tisíc najazdených km ročne. Samozrejme to ale závisí na konkrétnych porovnávaných modeloch.

Čo sa týka emisií CO2, elektromobily majú na Slovensku podľa správy vo všeobecnosti celkové emisie pri 250 tisíc najazdených km približne polovičné oproti autám so spaľovacím motorom.

Kalkulačku a správu je možné nájsť na stránkach ministerstva.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple uviedla nový 16" MacBook Pro, s novou klávesnicou
Prehľadávanie zariadení na hraniciach USA je protiústavné, rozhodol súd
SSD pre PCI Express 4.0 uviedol významný výrobca
Vydaná nová hlavná verzia Windows 10
Tesla bude batérie aj autá vyrábať aj v Európe, pri Berlíne
Eset sprístupnil nástroj pre šifrovanie disku
Automaty na kolky na celom Slovensku nejdú
Zverejnená údajná špecifikácia Snapdragonu 865, má byť o 20% výkonnejší
Spustená streamovacia služba Disney+ aj s prvým Star Wars seriálom
Japonská sonda vyráža od asteroidu k Zemi


Diskusia:
                               
 

Kalkulacka ale nezohladnuje vyvoj cien energii ...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

ani palív...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Prave to riesi, ze je mozne pouzivat nastroj priekazne opakovane.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

hej? a volitelna cena za liter beninu, nafty a kWh je tam potom akoze naco?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie sa z devu do releasu evidentne dostali priekazne hrubým nedopatrením.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No nechce sa mi studovat ako to rataju, ale nevyzera, ze by to z tej ceny ratalo nejaky odhad cien do buducnosti. A to, ze nastavis jednu cenu na cele obdobie, nepovazujem za vyvoj ceny.
Ako "amerika", ak nastavis cenu za elektrinu nizsiu ako za benzin (na 100km) aj cenu na udrzbu na 100km mensiu, tak cudujsasvete vyjde po par rokoch lacnejsie drahsi elektromobil ako lacnejsi benzin. A este by ma zaujimala ako moze byt cena za udrzbu hybridu mensia ako spalovacieho auta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kupis za 16000 toyotu hybrid a po 7 rokoch, ked bude uz vyzadovat aj nejaku tu udrzbu, predas. Pocas 7 rokov ti pokryje vacsinu pripadnych vydavkov na servis samozrejme zaruka. Ako bonus este mozes mat bezplatne aj celoeuropsku garanciu toyota mobility, cize nahradne vozidlo, alebo ubytko, alebo odtah, atd...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Hlavne vydim tam ze zapocitavaju vyrobu elektriny, ale nepocitaju vyrobu nafty/benzinu, takze meh...
Odpovedať Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zaujimave, v tabulkach je zahrnuta aj tesla na ktoru v minulych dotaciach nebolo mozne ziskat podporu (tesla nema zastupenie na Slovensku). Znamena to, ze v novej podpore by mohla byt sanca ziskat dotaciu na teslu?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zatial to nikto nevylucuje, kedze by sa tym obmedzil volny trh v ramci EU. Musime si ale pockat na konkretne podmienky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamarat nedavno kupil jazdenu Tesla S 75D s cca 17 000 km rv. 2017. Udavany dojazd na plne nabitie je len 350 km a nabijat ho musi chodit do nakupnych centier, pokym mu nespravia v spolocnej garazi v bytovom dome extra pripojku. Je to lapac na zlatokopky, ale inak nevidim v tom ucelnost.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A ty musis chodit nabijat na cerpacie pumpy, a co ?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Spoločnosť Tesloop uvádza, že na údržbu svojej „640-tisícovej“ Tesly Model S vynaložila 18 900 $ (cca 16 000 €), čo znamená 0,03 € na 1 km. Z toho išlo 6 700 $ na generálne opravy a 12 200 $ na servisné prehliadky.

Tesloop odhaduje, že na porovnateľný spaľovací model Lincoln Town Car by minula pri rovnakej vyťaženosti 88 500 $. To by znamenalo, že Model S im ušetril takmer 70 000 $. Pred necelým rokom spoločnosť uviedla, že v prípade jedného zo svojich Modelov S s nájazdom 480 000 km ušetrila 60 000 $ na pohonných hmotách a servise.

www.teslamagazin.sk
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

táto výnimka tam mohla byť len kvôli tomu, že ich za to nik nežaloval. V skutočnosti je to proti EU zákonom, znevýhodňovať nákup z iných členských štátov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najvýhodnejší je koník, ale SJW ich zakážu a utratia ich.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

emerika ma ale 2x menej obyvatelov a 2x vacsie uzemie, teda ak v eu staci 4ookm tam by asi bodlo raz tolko ... nie v simpsonovcoch, ale u kuceravych, ti uz strielali kone aj v SND, spytaj sa polakovcoch
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lev Davidovič Trockij - McSiCo
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Lev_Davidovi%C4%8D_Trockij
Vladimir Iljič Lenin - Nadezda
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin



Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie je to sice k teme, ale mam rada tuto pesnicku.
https://dopice.sk/nzf
Odpovedať Hodnotiť:
 

maju to vacsinou vyratane ... este sa ti s tym aj v nejakej forme priznaju ... preto by zvlast v politike nemal byt ziaden pravnik ... spytaj sa VerNer-a, preco a komu odovzdavaju "informacny desiatok", to nie je z lasky k vlasti to je o moci a moc to su peniaze
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ak budes hladat prAVu alebo lAVu ..........
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ak chces vediet ako to maju zhruba na koho naplanovane staci citat medzi riadkami diskusie na sme.sk ... tie stare
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa tam fas cínuje tá zostatková hodnota po 10(!!!) rokoch!
Dali tam pätinovú cenu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

a jakú čakáš akože hodnotu 10 ročného črepu
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Tak asi že pri nulovej zostatkovej hodnote podľa oficiálnych údajov zhruba polovicu ceny tvoriacej batérie môžu byť pre nezasvätených priemerné ročné odpisy zvyšku priekazne pomerne prekvapujúce.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Priekazne ti to potiadne jebe na tu sprostu gebulu
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Asi desatinovú...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Od teba by som auto kupil, naposledy som predal 12 rocne za vyse 40% povodnej ceny
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

To bolo posledne auto na Zemi?
Ved daj aj blizsie info, pre zaujimavost..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozno to pan myslel, ze kupil 12 rocne auto napriklad za 1000 eur a predal ho onedlho za 400 eur, cize za 40% co za nho dal :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jedine tak. Mozno este keby sa jednalo o raritnejsie auto s malym najazdom.
Kupoval som dvojrocne auto za zhruba 60% ceny noveho. Predaval som ho ako 12 rocne so 140 tis. najazdom vo velmi dobrom stave za nieco okolo 15% povodnej ceny. Ak by som na nom jazdil ovela viacej, tak cena takeho auta by uz dost zalezala aku mam plnu nadrz a v akom stave su pneumatiky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som zvedavy, preco tam nie je zaratana napriklad 8000 podpora od statu. Hned by tie vysledky vyzerali inak
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Prave preto zaratana nie je. Ziadna ruzove oblaciky!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lebo su tam default cisla - mozes si vybrat ine z dropdownu a vysledky sa prepocitaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne vypocty s nepresnymi cislami?
Ved aj Edo uz pochopil, ze predpovedat je tazke, najma buducnost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pockaj, ked sa stane prezidentom!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prezidentom hlavy statu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podla toho ako sa im chlorom zase nepodari precistit trubky, alebo podari?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jak teda? Oplaci še kupic?
Mimochodom, včera večar mi na žem hhujovo ebla 1 Lion baterka 18650, našcesce bula calkom vibita. Ani sebe nechcem predstavit co by bolu keby bula nabita.. bo ostala v skrace.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A devastacia prirody pri tazbe a spracovani litia a dalsich veci, to zaratane maju tiez ?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Áno majú, ale to by si si musel prečítať tú publikáciu. Potom by si ale v krčme nemohol ako najmúdrejší nadávať, že elektromobily sú neekologické.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Zaujimavy je cerstvy pripad z australie, kde po 90t.km odisla bateria na nissane leaf. Auto ma 7 rokov. Nova bateria za vyse 30tis eur.
Kupujte, oplati sa, potom hladajte toho co robi tieto prepocty az zistite ze ste mali kupit benzin.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

zase picoviny?ved leaf je hybrid
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Leaf nieje hybrid.
Treba mysliet na zostatkovu cenu takeho auta ked sa moze velmi rychlo stat ze zrazu bude vhodne akurat na srotovisko.
Prichadza pomaly ten cas, ked baterie prvych elektromobilov naberaju na svojom veku. Leaf je lacnejsi na vyrobu, lebo nema chladenie baterii a tie v horucavach koncia svoju ekologicku put skor ako u konkurencii.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano, prve Leafy boli na pi*vanie dobre. Boli vyrobene len preto, aby sa mohli konzervativci drzat v pokoji myslienky, ze vsetky elektromobily su na figu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keby si radsej netrepal, bateria do leafa stoji od 5-8k eur podla kapacity (info od cloveka co ho ma a ano, stale je to vela). Za 30k si kupis novy.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

dajte si do googla "Phillip Carlson leaf"
Odpovedať Hodnotiť:
 

daj si do googla chemtrails, a najdes kopec clankov, ako je to 100% zarucene.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mám 150 tis. km, auto má 5 rokov a s batériou žiaden problém.
Čo robím zle?
Či kvôli tomu, že jednému človeku na svete sa pokazil elektromobil po 90. tisíc km, tak nekupujte nikto elektromobily? Vieš o tom, že na svete sa nájde aj spaľovacie auto, kde po 100k km odíde motor?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Držím úprimne palce, ja na to nemám financie takto to testovať. Keby to tak bolo firemné..
Zatiaľ pre bežné priemerné 14ročné slovenské auto.. nieje dosť testovacích vozidiel na cestách.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nemas Nissan Leaf prva generacia! A vobec, nekaz tu zle meno elektromobilov, pretoze budes za klamara! Ved vsetci vieme, ze elektromobily su zle, neekologicke, baterie sa nedaju recyklovat a presadzuju ich iba elektromobilove lobby! Prevalcovali dokonca aj ropne lobby!
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To ako nemobli spravit normalnu webstranku??? Ale musis si stahovat Excel? ČTJ!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na to by museli vysutazit externu IT firmu ktora by to naprogramovala, takto to nahadzali panie v kancelarii a nahrali do v minulosti uspesne vysutazeneho CMS od externej.. ech skoda riesit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi to dali spravit nejakemu studentovi :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mohli, Ano
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zohladnite prosim co sa stane po 8+ rokoch, ked skonci zaruka na bateriu a ked porom bateria vydrzi par minut. Staru nekupis a za novu das niekolko desiatok tisic eur ked auto bude mat minimalnu hodnotu?
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Tesloop informovala, že po 312 000 km bola strata kapacity baterie len 6 %.

Tesloop dodáva, že má vo svojej flotile aj Teslu Model X s nájazdom 480 000 km, pričom jej batéria degradovala o 10 %.

Pohodaaaa
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Presne tak. To len pre skutocnu zivotnost baterie je z bezpecnostneho hladiska popri strate kapacity ratat priekazne i s degradaciou obalu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako by Rytmus povrdla, jebe jebe na gebulu ti to jebe
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Škoda len že neudali vek. Verím tiež, že medzi automobilkami budú slušné výkyvy v životnosti. Tesla bude asi na tom lepšie, keď rieši vlastné továrne na batérie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

choď to rýchlo povedať majiteľom Tesla roadsterom, aby ich 10-11 ročné elektromobily radšej hneď zahodili, kým nebude zle.

OK, teraz vážne - na svete je okolo 200 tisíc elektromobilov starších ako 8 rokov a rýchlo pribúdajú. Máš nejaké zdroje, aké majú problémy s batériami a koľkí už museli meniť? Nemáš? Tak nešír bludy.

Mimochodom, 9 ročné Tesla roadstery sa predávajú na bazároch za ~50k €. Myslím si, že majitelia veľmi spokojne zhodnotili, čo sa stalo po 8+ rokoch
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vezmime do uvahy tento fakt ako sa pise v clanku:

"Návratnosť elektromobilov v slovenských podmienkach bez dotácie je podľa neho približne 10 rokov, pričom štandardne zrejme počítal s 15 tisíc najazdených km ročne."

Aj keby to bola pravda takze po 10 rokoch povedzme ze by sme zaplatili rovnako za nakup auta+palivo/elektrinu. Logicky 10r elektricke auto ma bateriu uz takmer nepouzitelnu takze bude na nic v porovnani s fosilnym, ktore stale zajazdi rovnaku vzdialenost na 1 nadrz.

A naco mi bude stare 10r auto??? Nevidim tma vyhody, tne grant je len pre bohatych lebo nizsia trieda si stredne auto nekupi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Za par rokov uvalia 60+ % dan na elektriku, ako je teraz spotrebna dan na palivo a vsetky prepocty pojdu hore kominom ... jediny dovod, ze to ako tak vychadza lepsie je, lebo elektrina nema rovnake zatazenie spotrebnymi danami ako benzin/nafta/zemny plyn ...

... a druha vec je, ci tomu niekto zabrani a ked nie, tak ako to bude realne aplikovane. Aby to neskoncilo, ze spotrebnu dan budeme plati aj napr za serverovnu :'(
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Inak aj toto je dovod, preco napriklad LPG vychadza este ako-tak vyhodne. Ked sa zrusi "docasna vynimka" u spotrebnej dane na LPG, ceny raketovo stupnu a na parkoviskach ostane kopec vrakov, lebo ludia si povedia, ze pre centove rozdiely sa im neoplati jazdit na LPG (kazdorocne STK, nemoznost parkovat vo vacsine podzemnych parkovisk, atd...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria bude mat sice po 8 rokoch 50%-70% kapacity, to vsak nie je 0-nič a da sa pouzit mimo auta, alebo na posuvanie do obchodu. Motor na rozdiel od spalovaceho auta bude vo vybornom stave. A to je tan rozdiel. Ked si kupi este jednu bateriu, ak jazdi dost, tak urcite sa mu elektromobil vyplati. Pravda, bude sa musiet rozlucit s pi*im nan.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusia ani dan uvalit. Dopyt bude tak prevysovat ponuku ze bude 10x drahsia elektrina lebo nebudu stihat vyrabat, nebudu vladat vedenia a kto na to doplati? Vsetci. A kto si bude pekne mydlit ruky? Elektrarne!!! A ked rakusaci budu chciet silou mocou vyrabat elektrinu len z vetra a zo slnka tak sa naozaj mame na co tesit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to by bol tak reálny scénar, ak by zajtra všetci prešli na elektromobily. Ak by sa čo i len zdvojnásobila cena elektriny, každý by pokupoval solárne panely, veterné elektrárne a batérie, ktorých návratnosť by sa znížila z 10-15 rokov na 5-7 rokov, čiže cca 15-20% ročný výnos
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat, ze sa operuje aj dodatocnym zdanenim takychto zariadeni. Aj dnes platis za vodu, ktora ti len stecie odkvapom. Proste ak si budes vyrabat energiu doma, zdania ti zariadenie, nemusia ani energiu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

znečistenie spaľovacími motormi priekazne spôsobuje dýchacie a cievne problémy, čo nás zase stojí na zdravotníctve, plus samozrejme na globálnom otepľovaní.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prvá vec, rátajú s nájazdom 15k ročne. Samozrejme, ak jazdíš 15k alebo menej, elektro sa ti finančne neoplatí. Pri 25k ročne vyzerá návratnosť inak.
Druhá vec, tvoje “logicky 10r elektrické auto má batériu už takmer nepoužiteľnú” nemá žiadnu logiku, 10r Tesla roadstery sú bez problémov. Dokonca nie je ani známa cena výmeny batérie, pretože ju nepotrebujú.
Tretia vec, ceny batérii stále klesajú. Čiže aj keď ti po 15 rokoch bude treba vymeniť niektoré moduly, pravdepodobne bude cena úplne inde, ako dnes
Štvrtá veď, prečo by ten grant mal byť len pre bohatých? Škodu citigo-e kúpiš za 13k s dph, návratnosť oproti normálnej citigo možno za 80k km, ďalej šetríš. Niektorí toľko prejazdia za 2-3 roky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mozno v laboratornych podmienkach. Nezabudaj ze musis baterku udziavat medzi 20-80% a nepouzivat rychlonabijacky. Precitaj si co vravia realni pouzivatelia kde za 6 rokov mas pod 50% kapacity. Staci pouzivat casto tie rychlonabijacky co aj rychlo degraduju baterky. A fyziku neodrbes, pokial viem Tesla nema nejaku novu technologiu a zivotnost bateriek je chemicky dana.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nezabudaj, ze si iba standardny trol bez informacii a siris tu informacie z pred 10 - 20 rokov. Vies o tom velmi malo a hovoris tu "fundovane" o chemii baterii. Tesla manazuje za teba 20-80% kapacity a ta velka degradacia - 6 rokov pod 50% plati pre Nissan Leafy prvej generacie. Chod si na buduce aspon na dva dni pocitat o tom, o com chces komentovat.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Pozri si tie baterky najskôr, potom upresňuj. NCR18650 a im podobné.
Napr si kukni tu niečo:
https://www.shoptronica.com/files/ Panasonic-NCR18650.pdf

Napríklad pri -20 stupňoch a ráchlonabíjané a rýchlovybíjaní idú baterky, no však vieš kam....
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ano, tych nasich obcasnych -20 o 4h v noci ma zaujima, ako to bude znasat.

"full charge 4.35V" :D

Ambient Temperature Charge +10~+45°C
Poriadne auta (nie prve Nissan Leaf) maju riesenu klimatizaciu baterie, ci nie?

Ta napatova krivka pri zapornych teplotach je nadmieru neprijemne zaujimava. O:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

V chlade batérií stúpa vnútorný odpor a samozrejme aj s počtom nabíjacích cyklov a rýchlonabíjaním. No a v TESLE sú zrejme tie batérie pozapájané nejak zvláštne, veď je ich tam údajne cez 7000. A paralelne batérie by som si moc nedovolil zapájať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na YT je jedne blazon, co si v sope urobil z 18650 doma domobanku a teraz pred par rokmi a obcas mu pisali, ci sa neboji, ze vyhori. Povedal, ze to sopa a aj keby zacala horiet, tak je oddelena od domu a ostal v Rambovom klude. Aj si meral teplotu termokamerou a obcas daku vyhodil, ci co. ale teraz place, ze sa mu samovybijanim medzi sebou tie 18650 dodrbali, ked ich mal asi tak 80 paralerne. Predpokladam, ze elektromobily maju medzi paralernymi vetvami vzdy ochranne obvody z MOSFET tranzistrov. Ved to je ubytok napatia len 0,3V.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Na vykonanie tejto úlohy LibreOffice vyžaduje 64-bit Java runtime environment (JRE). Prosím nainštalujte JRE a reštartujte LibreOffice." Mám si stiahnuť JRE, alebo žiadať štát, nech mi to urobí bez JRE? :(

No co, ked elektromobil potrebuje nabijacku, mohol by som sa zmierit s tym, ze ja potrebujem JRE...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Nakolko LibreOffice vyzaduje JRE len pre HSQLDB v Base, co ma byt alternativou k MS Access a kalkulačka je v Exceli, taka hlaska s nastrojom priekazne urcite nemoze suvisiet.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

rad by som ti veril, keby ...takmer som ti neveril, ale kedze mas aj iq, okrem svojej uchylky, uveril som ti a funguje to po zapnuti makra aj napriek tej atypickej hlasky. dik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hehe klasika. Tento drbnuty stat keď niečo spraví tak to vyžaduje samé prijebane dependencie. Vždy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je nezmysel.
vysokonapatovy komercny DC prud je na km aj x nasobne drahsi ako palivo do tepelnych motorov co sa slovenska tyka v niektorych pripadoch. tiez sa pouziva likvidacna cena alebo sa nepoplatnuje vobec lebo sa najprv vytvara zvyk ktory sa az po desiatke rokov spoplatni sposobmi po ktorych vas minimalne napne. a ze napne nas vsetky a to poriadne, je jasne nakolko benzin a nafa su nasobne lacnejsie po odratani dani ktore tvoria vacsinovu cenu paliva.

prosim vas, neoznacujte tepelne motory s vnutornym spalovanim ako fosilne. nie je nutne aby jazdili na produkty ropy a este aj po desiatkach rokov nie je dokazane iba pravdepodobne, ze ma ropa nieco spolocne s fosilnymi pozostatkami. niektore ropne jamy sa napriklad po opusteni opat od spodu doplnaju, co je v pripade ze by slo o povodny predpoklad nemozne. je to pravdepodobny odhad, nie dokazany fakt. rovnako ako napriklad tkzv. velky tresk.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár