neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Výskumníci avizujú nabitie elektromobilu za 10 minút

Značky: elektromobilybatérie

DSL.sk, 31.10.2019


Tím výskumníkov z Penn State University oznámil vyvinutie batérie a technológie nabíjania, ktorá podľa nich umožní nabiť naplno batériu elektromobilu za desať minút.

Nabiť batériu za 10 minút má byť možné na dojazd 200 až 300 míľ, v prepočte cca 320 až 480 km, a to so zachovaním životnosti batérie 2 500 cyklov nabíjania.

Použitá batéria je štandardného Li-Ion typu, pri rýchlom nabíjaní Li-Ion batérií ale hrozí ich degradácia.

Tím degradáciu vyriešil zahriatím batérie na pomerne vysokú teplotu 60 stupňov Celzia. Batéria sa ohreje pomocou tenkej fólie z niklu.

Vystavenie batérie vysokým teplotám na dlhšiu dobu má tiež negatívne dopady na životnosť, batéria tak bude zohriata len po krátku dobu nabíjania a následne sa rýchlo ochladí. Ochladiť sa má s využitím klimatizácie automobilu.

Či je v pláne komercionalizácia technológie oznámenie neavizuje.

Významné zlepšenia technológií batérií ohlásilo v posledných rokoch množstvo tímov, od vyvinutia novej technológie k masovej výrobe je okrem iného kvôli požiadavkám na spoľahlivosť ale dlhá cesta a výraznejší skok parametrov batérií sa zatiaľ neuskutočnil.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami


Diskusia:
                               
 

mne sa moja 1.9 tdi zahreje tiez za 10 minut plynulej jazdy..... a natankujem plnu nadrz za minutku, a chladi tiez klimou....ja som sokojny
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

teraz si robis ocko u koho?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ťažko povedať z koho si robi srandu, lebo gumy ti vymenia aj za 2s. https://www.youtube.com/watch?v=3ZVf6Sc989E
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

do temnice s nimi
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pecka!
Ten mechanik mu šroboval koleso dole ešte za jazdy, skôr než zastavil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale ludia ktori musia dychat ten smrad z tvojho vyfuku uz taki spokojni niesu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nakoľko neexistuje jediný legislatívny dôvod prečo by museli, je navidomoči faktom, že v skutočnosti priekazne len chcú.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Vola sa to pravo na zivot a v striktnom vynuteni by zakazali aj fajciarov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A bez slobody pohybu, kedy je sucasne i kazde zastrelenie samovrazdou nadbehnutim si, ide o priekazne padny argument.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

mmm samovražda :) santaxeror samovražda :) syntaxeror
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Navidomoči je silnejšie alebo slabšie voči priekazne ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://youtu.be/0iayQ1xPsnc
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

On to nerozozná, slovenčinu pozná len z počutia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tentoraz nemáš pravdu, nechcú, priekazne nemajú možnosť výberu inej atmosféry.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podla dostupnych informacii predsa slovenska legislativa zakaz objavenia cestovania v case priekazne explicitne nestanovuje.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

ktorých informácií ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie len smrad, ale aj rakovinotvorne castice, ktore vytvaraju taky smog vo velkych asijskych mestach, ze tam ludia nosia ruska na tvari, co im aj tak nepomaha pretoze tie najmensie castice neodfiltruje nic.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

TDI ten dym si nevsimaj
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Chcel si povedať Ten Dym Ignoruj
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3 svetova chemicka v priamom prenose sa uspesne zacala
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stare diesle iste.
Zober novy a mozes riesit DPF, adblue vsetko okolo emisii. Zopar 1000€ ked sa to cele zacne drbat ta preberie.

https://www.youtube.com/watch?v=-bOlDFFhuPM
https://www.youtube.com/watch?v=RG70UZv23dE

TL;DW

DPF a vsetko s emisiami v diesloch co su teraz vynucovane vladou stoja obrovske peniaze pri vymene. Ale tucty problemov moze sposobit ze DPF nepracuje spravne a problem s DPF je casto symptom a nie problem. Ale malo kto to vie diagnostikovat v modernej dobe kde X je zle tak X sa vymeni. A nove DPF moze odide znova.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

DPF vobec nie je nova zalezitost. V osobnych autach sa pouziva cez 20 rokov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Su ludia, co stale kupuju 10-15 rocne automobily. Pre nich je to novinka.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

no za tie roky si si mohol vsimnut ze ti sedlaci DPF neriesia vobec , pokazi sa , vykuchame odstranime odrezeme a mvp. nam motorkarom este aj poriadne dupnu na krizovatke nech sa poriadne vydusime obcas okrem teda ostrekovacov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

motorkar...akože motorový kár či ako??? hehhihihihi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ľudia okolo teba, ktorý musia dýchať ten odporný, rakovinotvorný smrad spokojní nie sú.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

*ktorí
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

máme demokraciu, kto ich núti to svinstvo dýchať? Prečo nejdú do lesa kde nemusia také svinstvo dýchať alebo na dedinu kde je dokopy päť áut?
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. Človek predsa, kde má koho dobehnúť karma, za Boha rozhodovať priekazne legálne nemôže.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prvy raz v zivote si takto sprosty komentar neodpustim: Ty debil!
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

sa zobud ,na dedine je dokopy 5 aut ale nie na dedinu,ale na jeden rodinny dom o)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

75 kWh baterka v Tesle S ak by sa nabila za 10 min cize jednu sestinu hodiny, by scucla prikon 450kW. Napichnut taku nabijacku do 400V zasuvky by tahalo vacej ako 1 kA. Predt tymi konektormi a kablami klobuk dolu.

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

zabudas na 1f vs. 3f prud .)

bezne nabijacie stojany co tu na slovensku mame od 22 kW cez 40/44 kW do 55 kW tiez asi neficia na 1f prude
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ak by aj, 330 A je sakra veľký prúd. Mali by vyvinúť úplne iné batérie. Ktoré by sa nenabíjali elektrickým prúdom, ale povedzme chemicky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Veď vyvíjajú tie gravitačné :D
Čo je samozrejme dobrá hovadina...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale, natankujes mrtvych dinosaurov, pustis generator a vytesujes sa, ako jazdis na elektriku :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Takú už mám v aute, nabíja sa doplnením 50L zmesou uhlovodíkových zlúčenín.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Mas vodikove palivove clanky co by sme imho mali vyvijat namiesto tychto litiovych picovin. Vodik natankujes jak CNG a jeho hlavnym problemom je relativne vysoka cena vyroby... co by sa dalo poriesit, ak by namiesto EV. Hlavny argument voci vodiku je jeho produkcia elektrolizou, co stoji elektrinu, ale vodik namiesto elektriny mozes viest strukturou rur jak cez ropovod, len by to trebalo postavit. Elektrina na dlhe vzdialenosti je vzdy problem. Hlavne vyhody su okamzite plnenie vozidla a skladnost. Na elektrinu potrebujes baterie co degraduju a z dlhodobeho hladiska je to p... Na vodik sa navyse daju skonvertovat aj dnesne benzinove motory, takze by sa to dalo spatne instalovat. Nevyhoda je, ze vodik robim BUM... ale to robia aj LPG/CNG auta. Najvacsi problem je, ze ked s Autom s Vodikovou nadrzou narazis a zapali sa, tak letis jak keby si presiel po mine.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prud by bol okolo 650A. Pri pocitani s napatim medzi fazami 400V sa vykon nedeli 3 ale len odmocninou z 3. Jednoduchsie je to pocitat s napatim faze voci zemi 230V, kedy sa vykon deli 3 a pekne to vychadza (a da rozum ze ten prud v tych dratoch je len jeden).
Odpovedať Hodnotiť:
 

To počítame len s prúdom na primárnej strane. Zaujímavé by bolo vedieť, aký potečie prúd do samotnej batérie, alebo ako to tam má vyriešené, keď je z tisícov článkov zložená.
Odpovedať Hodnotiť:
 

šak je to jasné, je tam tisíc 7805-tiek paralelne a tie nabíjajú tie 18650 bloky :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

väčšinou rýchle nabíjanie je jednosmerným prúdom
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A dvojsmerny nemoze byt? Zeby sa nabijal sem aj tam.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo od buka do buka.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

LGBT feministka proti hetero feministke v klietke s blatom
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V cirkuse namiesto tigrov, medvědof a opičky J.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tesla aktuálne pri superchargroch v3 robí 1MW kabinety, ktoré sú rozdelené do cca 8 stojanov, pričom jeden vie dodať maximálne 250kW.
Samozrejme aktuálne batérie nie sú schopné nabíjať 250kW celý čas do plna, prúd sa postupne znižuje. Preto aj keď sú zapojení všetci ôsmi, väčšinou nie sú limitovaný dostupným výkonom, pretože niekomu nabíja už len 60kW, niekomu 120, niekomu 250. Jedine ak by všetci prišli naraz, s prázdnou baterkou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z pohladnu bežného človeka zvyknutého na 2A v telefóne a 16A zásuvku v baráku je to enormný prúd, ale z pohladu priemyslu to až tak horúce nie je. Taká električka 29T (najnovšia bratislavská) má 600kW a beží na 600V DC, takže ak to fíra pustí naplno, tak to scucne 1000A ako nič.

Lokomotíva 381 má 6400kW a to aj na 3000V DC sieti. To je 2133 A.

Bežné distribučné transformátory 22kV/400V na uliciach sú dimenzované na 1000A. Ofc. súčasná infraštruktúra by sa musela posilniť, ale technológie na to máme desiatky rokov.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Len otazka znie, keby mali teraz vsetci elektroauta, bolo by vobec dostatok elektriny na planete?

Neprejebalo by to siete? Ak by si zacalo 200milionov ludi nabijat svoje auta?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlas, ale ono teraz staci ak by si len cerpacie stanice urobili stojany a posilnili si rozvody na superchargre. A bolo by nateraz dost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano 450kW nabijanie uz demonstrovalo Porsche so svojim novym Taycanom. Ionity uz montuje 350kW nabijacky po celej EU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zle pocitas prud

v europe boli ohlasene 350 kW a 450 kW nabijacky, cinania chcu 480 kW a rekord je tusim funkcny prototyp 500 kW nabijacky

napr. v tej 500 kW je to riesene jednosmerne ako 1000V a 500A, sloty su CSS1 a CSS2 (juesej aj europa), ale kedze combo konektor ma ako maximum 200A (neviem ako chademo) a prud je 500A, je tam chladenie kvapalinou

za dalsie toto su prvotne pokusy a plany s nabijacimi stojanmi, okrem par modelov aut ziadne nepodporuje take nabijanie, standard je maximum do 40/44 ci 50 kW

aj tak ale taketo brutalne vykonne nabijanie nici bateriu a odporuca sa radsej do tych 50 kW, pripadne este menej, na baraku powerwall 7,2 kW - 11 kW ci maximum powerwallu 22 kW

Odpovedať Hodnotiť:
 

1000 A bude najviac problém v prípojke. Ako rýchlorozoberateľný(čítaj rozpojiteľný) spoj to bude veľký problém, už len kvôli zahrievaniu kontaktov.
Rozvod k samotným batériám je tiež veľký problém a batérie samotné tiež. Budú musieť byť použité úplné iné typy bateriek v batérií. A naviac, takto ju nenabijete nikdy ani na 80% nie to blízo 100%.
Rade bateriek NCR18650 teda asi odzvonilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

100 vybuchov tyzdenne...
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

ďeveť
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak niekto tvrdi ze bateria elektromobilu vydrzi 1 000 000 km tak klame, niet co dodat. je to presne ako so zivotnostou dvd medzii, ktore mali vydrzat 100 rokov.
som zvedavy ako v okoli Popradu najazdi nejaky elektromobil 1 000 000 km ak nie je parkovany v garazi.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

By som chcel vidiet ako si ho v okoli Popradu nabijes bez tej garaze.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

batéria na milión km nie je až taký problém, to by možno zvládli aj dnešné baterky. Problém je spojenie všetkých faktorov, ktoré ovplyvňujú životnosť baterky: počet cyklov, vek batérie, vyvíjanie do nuly, nabíjanie do 100%, nabíjanie studenej batérie, rýchle nabíjanie/vybíjanie atď.

Viem si predstaviť, že taxi jazdiaci nonstop by nemal veľký problém najazdiť milión km na jednu batériu, pretože batériu má stále teplú, milión km najazdí za pár rokov, čiže batéria nie je stará, neprechádza teplotným cyklami, nie je nabíjaná, kým je studená atď. Bežnému človeku, ktorý prejde 15 000km ročne samozrejme milión km nevydrží
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na druhej strane, nevidím dôvod, prečo by bežnému človeku nevydržala
300-400 tis. km/15 rokov, čo je v podstate životnosť auta
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pretoze po 15 rokoch bude mat bateria aj pri akokolvek krasne rukavickovom a ukazkovom zaobchadzani zlomkovu kapacitu (1/2 ci 1/3) a cloveka to zacne prave asi tak po tych 10 rokoch srat, ked kapacita klesne o 30%
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nielen nižšiu kapacitu ale nabíjateľným batériám rastie ich vnútorný odpor, takže zmení časom niektoré vlastnosti či možnosti auta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

beha po svete dost vela priusov 1st gen , ktore svoje baterie nemali este menene nikdy a stale su v dobrej kondicii...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nieje prius hybrid a teda baterie ma podstatne menej namahane a potrebne na dlhodobu jazdu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo prosím? Po svete možno pár jazdí. Ale len ja poznám vela priusov, ktoré roky jazdia už iba na benzín
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

2500 cyklov * ~350km = 875 000km

Celkom pekne ak to zvladne aj 500 000km pred potrebnou vymenou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Celkom pekne ak zvladne 200 000 pred vymenou...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

audi vraj nabija elektromobily este rychlejsou a efektivnejsou bezkablovou technologiou... Len vodic na to musi mat gule ked nabija a nevystupuje z auta.. https://row.sk/7ibSF
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla dava plus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktorá TESLA? Rožnov pod Radhoštem, či TESLA Stropkov? Piešťany?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nikola
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ktorá Nikola?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tato
https://www.youtube.com/watch?v=fsF-_7cqi9k
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale fuj...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Buducnost autobaterii je to co Tesla riesi uz nejaky piatok - clovek pride na "cerpacku" zaparkuje na specialnu poziciu a proste sa mu len kompletne vymeni cela bateria. Na to budu musiet vseci vyrobcovia kooperaovat a pouzivat rovnaky standard pre konstrukciu a tvar baterie a taktiez konektory. To otvori trh pre nove cerpacie stanice(mechanika vymeny) a vyrobcov baterii. Clovek si moze zvolit ci chce "natankovat" viac alebo menej(dojazd/kwh) a celkovo to bude otazka jednej minuty. Baterie sa budu nasledne nabijat priamo na "cerpacke" z elektircekj siete, takze "cakanie" prejde z vodica na prevadzkovatela "cerpacky". To je jeidne relane riesenie nakolko baterie degraduju a menit ich po 200k km je financny nonsens pre vodicov. Takze tak.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie. To je len dočasné a hlúpe riešenie. Treba ísť na to úplne inak. Ako bolo spomenuté, nenabíjať ich elektrickým prúdom.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

to už Tesla prestala riešiť, keďže ak dala na výber, drahšia výmena baterky, alebo lacnejšie nabitie, každý radšej počkal.
Čo sa týka výmeny baterky, mám už 150k km a nejak sa neblíži potreba výmeny. A aj keď bude treba vymeniť, či ju budú meniť pravidelne alebo raz, za tie vyradené články bude musieť aj tak zaplatiť rovnako vodič
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"to už Tesla prestala riešiť" - preto pisem ze vseci vyrobcovia musia pouzivat jeden standard. fixne zabudovane baterie budu len exotika pre nejake sportove auta kde vaha bude rozhodujuca, alebo nejake specialne vozidla kde je chranena cela spodna cast auta(policajne, vojenske...). momentalny sposob nabijania je iba docasne riesenie. tesla na to isla dobre no este je na to priskoro ale je to jeidne relane riesenie do buducna. elektircka siet realny napor(tzn. ked elektormobily budu majorita automobilov na cestach) elektormobilov neunesie.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nezmysel, pri Tesla M3 LR na DC získaš 200km dojazd za 8 minút. A to sme pritom iba v BEV počiatkoch. Vývoj ide veľmi rýchlo dopredu a kým príde čas aby si si kúpil svoje prvé EV už budeš žiť v dobe kedy sa zastavíš na celkom prirodzených 10 minút a máš za ten čas stovky km dojazd. Výmena batérie za plnú kapacitu je nezmysel a nápad vznikol v dobe kedy nabíjanie bolo fakt že pomalé ale ako sa ukázalo rýchle dobitie je tá jediná správna cesta z ekonomického ale aj logistického hľadiska. Prázdne batérie by bolo treba tiež nabíjať takže tú sieť, ktorá sa vytvára budovaním fast chargerov by si aj tak potreboval doplniť nabíjací stojan je už najmenej a určite lacnejšie ako roboši alebo nejaká predražená automatická výmenná linka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

60C sa bezne da dosiahnut niekde pod slnkom v tmavej farbe vozidla. To budu chladit baterie aj nonstop pocas leta klimou?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

chladenie/vyhrievanie batérie je štandardnou súčasťou každého elektromobilu
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

on to myslel tak ze rano zaparkuje pred robotou, cez den sa auto vyhreje na 60st tak v aute pobezi klima, vecer pojde z roboty a auto vybite
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja avizujem ze ho nabijem za minutu. A vidim v mojej technologii potencial to znizit na sekundu.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

potrebuješ už len start high-kick
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo round-house kick...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze prakticky o nejakej fyzike tunak nevie nigdo nic, heyze, kravina na mraki, richlo nabijes = richlo vibijes, zazracne materiali zatial nenasli, ta nic
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Stačí štandardizovať rozmery a uchytenie batérie.
Tak sa dá "dobiť" za 90 sekúnd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

buď by museli byť batérie rôznych kapacít, alebo štandardizované, napr po 10KWh. To by spôsobovalo na určitých staniciach prebytok batérií, na iných nedostatok, niekto by musel tie stavy vyrovnávať, čo by boli ďalšie náklady popri nabíjaní, skladovaní, výmene. A stále je dosť ľudí, ktorí chcú mať veci vo vlastníctve, o ktoré sa inak starajú, ako o spoločné
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem debilov, ktori stale uprednostnuju diesle. Vysvetlite mi jeden dovod, v com je lepsi od benzinu alebo elektriny. V cene paliva? spotrebe? to nie je vec dieslu ale paliva. Celkovo je to prekonany system, smrdi, znecistuje.
Natankujete 60l paliva, prejdete 600km a ta nafta je v prostredi. To teraz urobi milion aut. Cize 60 000 000 litrov je v prostredi. To iste len v trochu zelensom je benzin.
Si uvedomte, ze vsetko to svinstvo v podobe ropy zostane v prostredi a vo vzduchu. Preco to niekdo stale obhajuje?
Ani baterie nie su bohvieco, ale stale je to lepsie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vysvetlim bez problemov kedykolvek, ale treba teda ten jeden dovod najprv priekazne jasne specifikovat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

priekazne ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to ani trochu tej nafty nespália ? všetku ju po ceste vylejú ? O.o
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Vieš, ľudia sú jednoducho ignoranti.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Spotreba, dlhsia zivotnost, mensia poruchovost pri dlhsich jazdach, vykon aj v nizkych otackach.

Nie kazdy jazdi po meste a staci mu preplnovany 3valcovy vyprdok 1.2.


Diesle vypustaju menej sklenikovych plynov a Co2, cize su EKOLOGICKEJSIE. Na druhej strane, vypustaju viac sadzi, ktore su skodlivejsie pre zdravie.

Kazdy je debil, len ty si lietadlo.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Menšia poruchovosť a dlhšia životnosť platila pre diesle pred 20 rokmi alebo ak jazdíš najmenej 50km v kuse. Ak ho použiješ na dochádzanie 10km, tak ten motor trpí.

Výkon v nižších otáčkach platí len pri porovnaní diesel-benzin bez turba. A je to dvojsečná zbraň pretože ho kvôli tomu každý druhý človek podtáča na 1250 otáčok kedy si zase znižujú životnosť a ten motor produkuje hromadu sadzí a oxidov dusíka výmenou za nejaké trápne percento co2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Až na to, že na 60 l prejdem okolo 1300 km, a v prostredí nie je nafta, ale spaliny...

A teda môj diesel smrdí riadne, ale nedávno som jazdil na požičanom dieselovom Peugeote 2008, a ten nesmrdel ani nechrochtal, ani sa mi nechcelo veriť, že to žerie naftu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dobre a teraz co s tou naftou urobis? Je to produkt destilacie ropy rovnako ako benzin, petrolej, parafin a pod Nafty je v rope pomerne dost, v zavislosti ktoru destilujes, viac jak benzinu. Ak ju vylucime ako pohonnu hmotu mas obrovske mnozstvo paliva s ktorym musis nieco urobit... Budes ju kataliticky rozkladat na lahsie alkany? To je energeticky narocne. Budes ju vylievat? Budes ju palit ako odpadovy produkt?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kúpim naftové kachle.
Neverím že sa tá doba vráti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Riesenie je jednoduche, nahradte tie neprakticke baterie napriklad jadrovym generatorom a predavajte tie auta za 15-20t eur a moje dalsie auto nebude na kvapalne palivo.
Momentalne sa na to pozeram ako na experiment v plienkach, je to pre vacsinu mestskych ludi neprakticke a tie statisice ton baterii sa po rokoch tiez nebudu tak krasne recyklovat ako si vsetci myslia.
Som za zmenu, ale este stale to nieje ono.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár