neprihlásený Štvrtok, 4. marca 2021, dnes má meniny Kazimír
Tesle sa podľa Google nepodarí vylepšiť jej samojazdiacu technológiu na plne autonómnu

Značky: Tesla Motors / TeslaGoogle

DSL.sk, 25.1.2021


Tesla zvolila chybný prístup pri vývoji plne autonómnych áut a jej samojazdiace technológie pri súčasnom prístupe nedosiahnu podľa šéfa spoločnosti Waymo zo skupiny Alphabet plne autonómnu jazdu.

CEO Waymo John Krafcik to uviedol pre nemecký Manager Magazin, upozornila agentúra Bloomberg.

Tesla síce nasadila ako prvá masovo pokročilejšie samojazdiace funkcie, za spôsob nasadenia a príliš pozitívneho prezentovania týchto funkčností bola ale kritizovaná a zároveň neboli naplnené termíny prísľubov šéfa Elona Muska o plnej autonómnosti.

Musk napríklad v minulosti avizoval plánované demonštrovanie autonómnej jazdy naprieč celými USA do konca roku 2017 a neskôr milión samojazdiacich Tesla taxíkov na cestách v roku 2020.

Jedným z hlavných technologických rozdielov medzi technológiou Tesly a ďalšími vyvíjanými technológiami pre autonómnu jazdu vrátane technológie Waymo je využívanie Lidaru, mapujúceho pomocou laseru okolie v 3D. Tesla vôbec nevyužíva Lidar a spolieha sa len na radar a kamery.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V linuxovom bootloaderi Grub viacero zraniteľností, umožňujú obísť Secure Boot
Starship pri treťom vyššom lete pristála ale aj tak explodovala
Samsung v Texase stále plne neobnovil výrobu čipov
Antik Sat bude pokračovať, láka zákazníkov Orange TV končiacej fiaskom
Známy termín dostupnosti nových Intel procesorov
SpaceX znovu trikrát odložila štart ďalších Starlink satelitov
AMD sprístupnila Threadripper Pro pre najvýkonnejšie PC pre koncových užívateľov
Intel ešte uviedol nový SSD
Ďalší iPhone má mať 120 Hz displej a väčšiu batériu
Zverejnené údajné parametre nových Intel procesorov


Diskusia:
                               
 

OK Musk je sikovny ale je to taky kecalek ze by sa hodil skor do politiky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

to radšej nie. Kecálkov tam máme dosť a ešte aj s vydieraním.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Hlavne že má každý svoj názor.

LIDAR nevidí v hustom daždi, hmle ani v snehu.
TESLA bude používať, pokročilí ultrazvukový radar(od Izraelčanov) s porovnateľnými schopnosťami ako LIDAR ale ultrazvuk prejde dažďom, hmlou aj snehom na rozdiel od laseru.

10000 pozitívnych na Covid nenájdeme tým, že budeme diskutovať a porovnávať si názory kávu popíjajúcich odborníkov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Odborníkov teba nahnať do roboty, aby robili. Robota sa neurobí tak že budeme o nej diskutovať.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Stredný manažment po korona-kríze bude úplne zdecimovaný.

Zistí sa, že ľudia makajú aj bez denodenných buzerácií a tak 80% stredných manažérisov môže ísť,

zvyšných 20% aby sme mali s kým chodiť piť.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A zamysli sa, ako ich a hlavne prečo ich niekto hľadá.
1. Ľudia nič nedodržujú.
2. Ľudia sa nestarajú o svoje zdravie, imunitu.
3. A treba sa zamyslieť, čím a ako sa niekto nakazí. Je predsa ešte stále chrípkové obdobie. Každý rok doteraz boli aj na školách chrípkové prázdniny a vždy ich stopli až jarné prázdniny v jednotlivých krajoch
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Potrebujem dáta!!! Nemám čo dať do kalkulačky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak si ich nazbierajte, vaše veličenstvo.
A kým si ich zozbierate tak bude covid2025.
Kalkulačku má dnes každý.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ľudia umierajú, lebo si dáky debil nedal na hubu poriadne handru.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Do psej materi takto sa to nerobí, pardon Kpt.Danko,
Vašu mamičku pekne pozdravujem.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

192 mŕtvych asi odborníci málo diskutujú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matovič to zase nezvládol v Šamoríne praskla bublina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to vedci nevedeli predvídať čo sa stane, keď dajú dokopy akvabelu, gymnastku a 15 plavcov z Dukly?
Teraz nech odborníci spočítajú kto bude otcom.
Ale aspoň budeme mať kvalitný materiál na olympiádu v roku 2035.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Keď sa hara akvabela nestačí bublina, potrebuješ poriadny plot, aby ho nočná návšteva nepreskočila. Čudujem sa že to vedci nepredpokladali. Ostáva iba modlit sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Určite neumierajú kvôli handre na huibe. A nepozeraj sa na každého že je automatický nakazený nejakou Ebolou!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Remišová mala COVID a dokázala nakaziť nikoho, dokonca ani Fica v rádiu nenakazila zdravím úsudkom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale ten izraelský ultrazvuk."radar" - má zas iné nevýhody,
resp.už z ich názvu (LIDAR, a RADAR) - ide o 2 DOST rozdielne fyzikálne princípy, z kt.každý má svoje výhody, nevýhody, a použitelnost..

(ultrazvuk.RADAR - ultravuk VLNY (v elmag.spektre, o určitých parametroch, - kmitočte, energii, hustote, amplitúde, atd.. )

LIDAR = využíva LASER. L U ú č, na princípe laser.koherentného, monochromatického "svetla" - koherent., monochrom.stimulovanej emisie elmag.žiarenia -radiácie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ultrazvuk v elektro-mag spektre? Aka skola ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja medzi nich nepatrím... asi som čierna ovca :Đ
Odpovedať Hodnotiť:
 

sikovny ALE len kecalek? to mi nevychadza.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Musk vyštudoval fyziku a biznis.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Musk je imigrant.
Otrokárstvo ma v génoch, keďže sa narodil v Afrike ktorú jeho predkovia kolonizovali.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Neúspech Tesli je len zbožným prianím nemeckého automobilového priemyslu smrti. Zatiaľ môžu ich CEO navzájom diskutovať a ukľudňovať, že to do ich dôchodku ešte vydrží a potom ...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Československú TESLU položila najmä americká MOTOROLA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preto je jediny na celom svete koho rakety lietaju do vesmiru a vedia sa aj vratit na zem
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Musk kecá a odborníci makajú.
Na Slovenskú odborníci rozprávajú a robota stojí.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Hej kecalek, ktory ako jedina sukromna firma lieta plnohodnotne do vesmiru aj s ludmi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Otazkou je, ci niekto bude mat odvahu ponukat plnu autonomiu a niest za nu zodpovednost. A za aku cenu :)
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Okrem Muskvica, ktory toho uz nasluboval si to nikto nedovoli.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Musk má už vlastnú poisťovňu v Californii.
Tesla má podrobný záznam z každej nehody, takže 0% podvodných plnení. Warren Buffett spoluinvestor v Tesle zarobil svoj majetok v poisťovníctve.
Nič zvláštne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako to sledujem tak taka poistovna je super biznis. V tesle sa predsa do teraz nikdy nic nepokazilo vseteko bolo nevhodnym pouzivanim :D :D alebo chybou servisu :D :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bosch zastavil výskum elektromobilov, lebo sa nedá zarobiť na predaji náhradných dielov pre elektromobily. Bosch je veľký dodávateľ náhradných dieloch, takže vie kde sa dajú ľudia podojiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja neviem ci si uz dakedy kupoval nahradne diely do auta ale bosch robi vsetko od stieracov po diely napravy, takze ja netusim co to meles. Jediny rozdiel medzi elektroautom a spalovakom su komponenty motora a prevodovka. V ostatnych dieloch nevidim rozdiel a ako sa kazia na spalovacom aute tak sa kazia aj na elektroaute. A to ze elektromotor sa nemoze pokazit je sprostost. Regulator elektromotora ked ti zhori treba vybrat cely elektromotor v tesle a rozobrat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rozdilne su marže.
To vie každý kto neberie mzdu v arašidách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vraj bateria nie je nahradny diel, a ani sa vobec nezvykne pokazit. A ked sa pokazi sa nebude opravovat, lebo nove auto bude skoro lacnejsie ako baterka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria je náhradný diel, ale nedá sa na nej zarobit, ked ju meníš po 1_000_000milach alebo 1_700_000km. Elektro motor vydrží 500_000km bez údržby. Kľučky nema každe auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kľučky možno nemá ale kľúčiky určite má
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teslu môžeš otvoriť kartou, alebo telefónom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Google ma plnu autonomiu. S tym nesenim zodpovednosti je to narocnejsie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Predsa pokiaľ je právna zodpovednosť jediným tromfom jej odporcov pri udržiavaní ilúzie vlastnej príslušnosti k ľudskému druhu, tak jej ju priekazne bez prehry priznať nemôžu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Cine uz coskoro ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Číne čokoľvek. Strana rozhodne, ľudia urobia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak logicky, že pre všetkých je priekazne základnou podmienkou autonómnosti robiť ju presne tak, ako ja poviem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Imho ak si to vyjadrenie Musk precita, tak len z trucu to vyriesi :D

PS: Chcelo by tom imho kusok zakulisia o tom panovi, co to vyjadrenie pustil. Je tiez kecalek?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ocividne sa boji tak utoci...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Su projekty autonomnej jazdy automobilov, ale podmienky mestskeho prostredia su definovane specificky: vsetky vozidla spolu bezdrotovo komunikuju v realnom case, na cestach sa nachadzaju znacenia elektronicky citatelne (nieco na obdobu RFID alebo aktivne vysielace), kompletna komunikacia s dopravnym znacenim, predikcia zelenej vlny, realtime zapchy a pod.
Jazda vo vidieckom ci prirodnom prostredi nie je taka vyzva, ako v meste. A bez tychto pomocnikov a bez riadnej AI sa asi cisto autonomna jazda v dohladnej dobe nezeralizuje.

Aj na Slovensku sme mali mat taky projekt s Kiou. Celkovo takychto vyskumnych projektov je vsade naokolo vela, o ich vysledkol ale asi vela nebudeme pocut, nakolko zvycajne kombinuju dostupne technologie do nejakych funkcnych celkov spochybnymi nakladmi na realizaciu vo verejnom metskom priestore.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo sa tak snažíme degradovať človeka a stroje povýšiť nad človeka? Ľudskosť nikdy stroje nenaučíme, ani sa množiť. Len človek vie byť totálne prefíkaný, prešibaný, vychcálek nad mraky, debil, ale i milý, úprimný či milujúci, tvoriaci básne, nielen z vášne, ale i z čistej lásky. Človek je tvor ctižiadostivý, zákerný, ale vie chodiť i po lane, vie sa smiať, vie tvoriť veľmi zvláštne veci a vie sa naučiť aj úplne neznáme. Ale nevie prežiť po narodení ani deň bez pomoci. Cíti telepatiu, sníva sny a v tých snoch sa zjavia na okamih i blízky ľudia, ktorí práve odchádzajú z tohoto sveta. To sa nejakej drbnutej "AI" ani nesníva...
A ešte to nejaký pako nazve "umelá inteligencia" Nie vždy len strojová, neprirodzená. Nič iné!
Prečo chce niekto čiste ľudskú vlastnosť - byť sám sebou(napríklad pri šoférovaní auta) nahradiť nejakým nedonoseným technickým pakrokom. Celé zle. prestaňme už s tým. Korona sa snaží dať nám rozum, ale akosi márne...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Nechcem ti protirečiť, ale po lane vie chodiť napríklad aj

lanovka.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ty si iný gynekológ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Umelá inteligencia, je dosť dehonestujúce označenie.
Ľudia sú oveľa intuitívnejší a preto si pod týmto označením predstavujú viac ako to v skutočnosti znamená.

Šoférovať auto nie je vôbec žiadne umenie, preto to ženy nechávali na chlapov. Až jedného dná osprosteli a musia šoférovať samé. Šoférovanie bola vždy podradná robota pre sluhu a pán sa viezol.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

..preto to ženy nechávali na chlapov. Až jedného dná osprosteli a musia šoférovať samé.. << toto, ty si pan :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

čumieť pred sebou na asfalt,
alebo
sledovať 360stupňov oblaky, stromy, ľudí, krajinu, čítať si...
Mať šoféra je luxus, preteky sú tiež zábava, ale nie na bežnej ceste alebo v zápche.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo zajedať oboma rukami a čítať pritom časopis na volante. To je také paštekárske.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ludia su napicu vodici. slabe rekacne casy, nepozorni, nie vsetci vedia predpisy, soferuju unaveni a opiti.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

To tu neriešime. Človeka len tak hneď niečo nenahradí...
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

hahaha!
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Vela ludi uz teraz je hlupejsich ako roboty
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hmmmm... a prečo potom tie múdre roboty museli učiť hlúpi ľudia? Ak sú roboty múdrejšie - kto ich to naučil? Len nepíš, že AI - tá ešte nesiaha ani po päty intelektu človeka - je len rýchlejšia, ale v kritických situáciách zlyhá, pretože ide podľa naprogramovaných algorytmov, ktoré dodali práve "hlúpi" ľudia - nevie sa prispôsobiť tak rýchlo, ako ten človek.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Napísal "Vela ludi" -> to znamená, že roboty "učia" tí zvyšní, múdrejší ľudia.

Čo sa týka algoritmov - pri umelej inteligencii ide práve o to, že sa nepíšu algoritmy na riešenie každej situácie, ktorá môže nastať, ale sa stroj sám učí na obrovskom množstve simulácií a následne aj v reálnej prevádzke. A keď sa stroj (v tomto príde automobil) naučí správne a bezpečne riešiť situáciu, "podelí" sa s touto vedomosťou naprieč celou flotilou aktuálne aj v budúcnosti jazdiacich automobilov.

Nástup samojazdiacich automobilov je zjavne o niečo pomalší ako boli optimistické predpoklady, ale je to pochopiteľné, keďže žiadna spoločnosť nechce pokaziť verejnú mienku voči technológií autonómneho riadenia v čase, keď sa tvorí legislatívny rámec. Bezpečnosť je v tomto prípade prvoradá a tak aj postup je o niečo pomalší (aj covid vakcína mohla byť už pred rokom, ale bolo potrebné dôkladne testovať). Keď sa ale kraken vypustí, bude to game changer pre dopravu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A v čom prosím? Pre seba majú rozumu až až.
Odpovedať Hodnotiť:
 

napriek tomu im autopiloti nesiahajú ani po členky
Odpovedať Hodnotiť:
 

zatial
Odpovedať Hodnotiť:
 

máš pravdu, ja už ani sa radšej nepozerám na cestu..

jednoducho najprv si nalejem na odvahu trochu
potom naštartujem a idem a privrem oči aby som sa na to už nemusel pozerať.

Otvorím až keď parkujem. Vlastne ani neparkujem, idem do roboty a tam otvorím oči. Vlastnne ani v robo ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pretoze vedomie prechadza do noveho stavu a tela.

Pride doba, ked tvoje vedomie nahras do noveho mozgu a tela s lepsim zdrojom energie.

Blizime sa k v vedomej nesmrtelnosti.

Ako povedal Jezis. Zivot je vecny.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

už toľko nepapaj tú modernú demagógiu. Doteraz nikto netuší, čo je to vedomie, a či vôbec existuje iba v mozgu. (v ktorom vlastne?, údajne máme ďalší mozog , ktorý riadi komplet zažívanie. A čo srdce, je to "iba sval"?, čo ak je sídlom pocitov)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takých nesmrteľných vedomí mám na niekoľkých SD kartách, ale pre istotu ich nepúšťam von, lebo tí prastarí rodičia sú neskutočne otravný. Nehovoriac o tom, že v minulosti mohli zálohovať len tí najbohatší.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co je lepsi zdroj energie? Jadrova?
Ci hovorime o nejakom astralnom tele?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Také otázky sú dehonestáciou demokracie! Keď je treba, parlament prečo väčšinou stanoví zákonom a inak je priekazne neefektívne to riešiť!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No a teraz si predstav zasnezenu cestu ktorej nevidis ani okraje a uz vobec nie jazdne pruhy. Ako by asi fungovalo to auto bez toho aby videlo cestu? Clovek ide intuitivne s tym, ze vie, ze riskuje zapadnutie na okraj cesty. Chcelo by to este oznacenie cesty alebo velmi velmi presnu a spolahlivu gps navigaciu s presnostou na 10cm (co uz existuje ale iba ako military grade).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemôže sa to spoliehať na nejakú navigáciu. Auto má zostať kolesami na zemi, zrovna tak ako človek nohami. Nejaké "značky na kúskoch krajníc je tiež blbosť, takže je to najbližších x rokov takmer neriešiteľné. A to je len sneh. LEN.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. To, čo vravíš, je správna cesta, a tak to v budúcnosti bude oveľa pravdepodobnejšie fungovať - teda nie nespoľahlivé vizuálne rozpoznávanie, ale elektronické riadenie.

2. Pri tomto spôsobe nie je vôbec potrebná AI, elektronika všetko porieši jasnými a transparentnými algoritmami.

3. Nie sú potrebné žiadne predikcie zelenej vlny ani zápch, nie sú potrebné semafory, pretože elektronika, algoritmy to poriešia, autá sa vedia medzi sebou "dohodnúť" - na to netreba žiadnu nespoľahlivú a nepredvídateľnú AI.

4. Jediné, na čo treba AI je vizuálne predchádzanie zrážkam s osobami, nepredvídateľnými prekážkami a podobne.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Taka perlicka. Vyvoj autonomnej jazdy v Tesle ma na starosti povodom Slovak Andrej Karpathy https://en.wikipedia.org/wiki/Andrej_Karpathy a je povazovany za jedneho z najvacsich expertov v AI a machine learning.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Už aby začal sadiť zemiaky či iné zeleninky vo svojej záhradke. To by lepšie urobil.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

autonomne
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Aj sestrin syn je občas karpatý, ale na to, aby som ho považoval za experta na AI alebo mu dal šoférovať autonómne auto to ešte priekazne™ nestačí.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nerad by som googlu protirecil, ale ja soferujem v principe bez radaru, lidaru a s dvojicou kamier 10cm od seba z coho vypocitavam 3d.
Sa to teda neda?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Lenže šoféruješ so zapojením mozgu, a mozog bude možno naplno simulovať až zhruba v dobe, keď bude najvýkonnejší superpočítač dosahovať rádovo desiatky exaflopov, čo bude možno už budúci rok, najneskôr však v roku 2023. Myslím si ja. A keď budeš chcieť vtesnať umelú inteligenciu, podobnú človeku do auta, budeš potrebovať rádovo ešte ďalšiu minimálne jednu desiatku rokov. Samozrejme, dá sa to aj inak, ale ak chceš úplne nahradiť človeka za volantom niečím podobným, tak si ešte musíš počkať okolo tých 10-15 rokov. Technológia je na veľmi vysokej úrovni, ale jej implementácia do autonómnej jazdy prišla príliš skoro. Hovorím to už 10 rokov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Si optimista, ked hovoris 10-15 rokov. Za taku dobu ludstvo nezvladne miniaturizovat ten superpocitac desiatkami exaflopov natoklo aby sa vosiel do auta.
Technologie mame na vysokej urovni, len su prilis velke :)

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V roku 2000 bol najrýchlejší superpočítač cca 5teraFLOPS, a teraz v roku 2020 má 12Teraflops už aj Xbox X, Playstation 5 má napríklad 10Teraflops..... Takže nie som až taký optimista, keď o 15 rokov čakám desiatky exaflops v prenosnom počítači, ale je to úplne reálne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslim si,ze o nahradenie cloveka nejde. Vytvorenie 3d modelu prostredia z dat z kamier pomocou nasobenia matic na grafickych procesoroch zrejme problem nie je uz davno. Analyza pohybu v case a urcenie drahy telesa vedel uz newton. "Pochopenie" co ten predmet je, je vypoctovo tazsie, ale uz je. Z toho vies povedat mozny potencial pohybu. Cestu z bodu a do b vie waze nasobne lepsie ako clovek. Jedine otazne je moralna dilema kolizii. Napalit to do auta, do 3 80-tnikov alebo 2 skolkarov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je tam xy ďalších problémov, desiatky, či možno aj stovky problémov, prečo 3d model často nemusí fungovať. Stačí jeden špinavý, alebo i zamrznutý senzor, a už je problém. Ľudská inteligencia dokáže fungovať aj so špinavým sklom, ale 3d modely ťažko.... Muselo by to byť zdvojené, či možno aj strojené(tak ako je to vo vojenskej či vesmírnej technike), ale to by už bolo príliš drahé na automobily.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ti zamrzne celne sklo ziadna inteligencia nepomoze. Tiez vystupis a oskriabes. Odmrazenie a vycistenie plochy 5x5 cm asi jednoduchsie ako celeho okna. Cena priemyselnej kamery vyrabanej v milionoch nebude zrejme drahsia ako 50 eur. A to predpokladam ze som prestrelil. Jedine ze si na linearnej algebre visel na socialnych sietach, vtedy su tisice problemov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skriabat okno wtf? To sa ti za jazdy stalo kedy? Inu "priemyselna" kamera, ktora nema sluzit na parkovanie, ale na bezpecnost nebude stat 50€ aj ked ju budes vyrabat v milionoch.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja mam len automaticke parkovanie a stacilo, ze bolo na jesen listie popri obrubnikoch a uz vyskocilo na chodnik...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poprosím doplniť zadanie, kto sedí v aute?
Odpovedať Hodnotiť:
 

napal to do skolkarov,
potom ti dodaju viac dat ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto by tam sedel? Predsa bezprístrešní občania. Prípadne tí viac opálení.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je lahke. V pondelok rano v dodavke 12 robotnikov, osobak v blave jeden clovek. SUV velke ako krava 25 rocna pipka, ktora si nan zarobila vlastnou hlavou. Stara felda 2 dochodci iduci do mesta na vysetrenie.
Toto vsetko z statistickych dat zapocitane vo vyhodnoteni kolizie.
Pripadne si to auto prezrie a spocita online.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď uvidíš niekde v lese medvedie lajno, stačí v ňom spočítať zvončeky aby si vedel koľko turistov tadiaľ išlo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..vlastnou ..hlavou - octopusyy
(..ibaže by tú hlavu mala jako calamar, krakatica, resp.OCTOPUSSA, priam v strede tela
Odpovedať Hodnotiť:
 

do auta samozrejme,

ale ak by tam boli 2 auta a len 1 skolkar tak potom ..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide o postup. V dnesnom vyvoji SW sa doda polohotovy produkt a ten sa potom aktualizuje. Ked to spadne, tak to tolko nevadi.

Teraz si Tesla uzmyslela, ze to urobi podobne u auta. Ale to tak nejde, chce to uplne iny mindset. Nemozeme nechat samostatne soferovat auto, ktore tu a tam niekoho zrazi. Aj ked to bude v priemere lepsie ako clovek, s tymto pristupom sa autonomne auta nikdy nepresadia a najskor ich zakazu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Staci sa pozriet na to, ako noviny reportuju spravy, ked to niekto napali do Google auta, hoci ho riadil vodic a nebol na vine - okamzite sa vyjadruju "experti", ako treba nove technologie schvalovat len opatrne a o aky risk ide.

Teda na dostatocnej urovni nedokazes soferovat ani ty. Nie je velmi tazke naucit auto ist po ceste. Tazke je ho naucit, ze vymol + chybajuca stredova ciara + mokra vozovka + nerozhodny cyklista + protiiduce auto + odlesk slnka mozu znamenat nehodu. A potom co robit, ked auto treba dobre nevidi, lebo uz na postupne vchadzanie do krizovatky a "uistovanie sa" sa ludia stazuju. Clovek by to treba riskol. Tych faktorov a kombinacii je ohromne vela a kvoli kombinaciam sa proste nedaju pokryt postupne a riskuju reputaciu celeho priemyslu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A ťažké bude naučiť ho ľudskému srpávaniu. Človek predvída, vytuší nedobrú situáciu, zavčasu alebo aj preventívne niečo inak rozhodne. Na to kašlať že tu niekto píše aký je človek pomalý. Ani nejak nie je, na to mu boli uspôsobené autá s ich ovládaním. Ale horšie je to s dodržiavaním akýchkoľvek predpisov. Od smeroviek, svetiel, nevhodného správania sa, predchádzanie a už vôbec hádam nikto nedodržuje rýchlosti, myslím tie maximálne, ľudia s apríliš za niečim ženú a za každú cenu. Ak je niekde 90-*ka, task mnohí to považujú za najnižšiu dovolenú rýchlosť a proste menej ani nedjú. Tak potom ako to má na tých cestách vyzerať? Človek moc riskuje. Ako je napríklad možné, že je 17-ročný fagan za volantom, alebo 80-ročný dedo, ktorý má problém doň nastúpiť?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Asi 10 rokov dozadu som na jednej sutazi videl 13 rocneho fagana jazdit na 300kw aute medzi kuzelmi s takym skillom aky si 90% vodicov nevypestuje za cely zivot. Tym chcem povedat ze to co je pre teba riskovanie je pre ineho rutina. MPR boli kedysi zavedene najma s ohladom na konstrukcne moznosti vozidiel. Dnes je to skor s ohladom na neschopnost vodicov. Naroky sa znizuju, "vsak elektronika ma zachrani" (citat znameho). Vseobecne znalosti fyziky iduceho vozidla 0 bodov. Potom pride kolizna situacia a vacsina len pasivne pozera a caka co sa stane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to je všeobecná degradácia ľudí v dobe PC ale najme debilných mobilov.
Keď sa slečna dcéra pýta mamky aj to, že ako dlho treba variť zemiaky, tá neodpovie konkrétne, tak volá babke, že mamka jej to nechce povedať, babka trochu starom´dne vysvetlí a dieta si aj na takúto blbosť otvori v kuchyni radšej notebook s Internetom a hľadá info tam, lebo ľudia sú blbí. A čo takíto mladí??!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

asi tak :) vela ludi soferuje uz teraz ovela horsie ako tesla. len z kazdej nehody cloveka sa nerobi taky clanok ako pri tesle
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na co to komu bude?
Odpovedať Hodnotiť:
 

typicke americke inzinierstvo. mame x ludi ktory sedia v zapchach v kalifornii pri dochadzani do prace. aby sa nenudili a mohli namiesto toho hrat pocas jazdy hry alebo pozerat holyudske filmy, vymyslime autopilota. na to potrebujeme y dalsich ludi ktory budu zas dochadzat do prace a sediet v este vacsich zapchach.

najlepsie dat vsetkych vyhadzov a vratit sa naspat do agrarnej spolocnosti, vsetko bio a freerange a nebuzeruje ziadny manazer so zakaznikom cez zoom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za to moze Sulik!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Používaj diakritiku na S...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár