neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Umelá inteligencia Google dokáže úspešne súťažiť s ľuďmi v programovaní

Značky: umelá inteligenciaGoogle

DSL.sk, 3.2.2022


Spoločnosť DeepMind zaoberajúca sa vývojom umelej inteligencie a patriaca do skupiny Google vyvinula softvér využívajúci metódy umelej inteligencie, ktorý dokáže úspešne súťažiť s ľuďmi v programátorských súťažiach.

Spoločnosť o tom informuje v tomto oznámení.

V programátorských súťažiach riešia súťažiaci typicky v časovom limite náročné programátorské úlohy väčšinou algoritmického typu, ktoré sú výrazne náročnejšie ako bežné programovanie softvéru. Takéto súťaže sa usporadúvajú okrem iného pre študentov stredných a vysokých škôl, viacero prestížnych súťaží je ale otvorených ľubovoľným súťažiacim bez obmedzenia veku.

DeepMind vytvorila systém AlphaCode, ktorý vytvára programy v C++ a Pythone. AlphaCode podľa popisu vytvára veľké množstvo potenciálnych riešení, ktoré potom filtruje, zoskupuje a vyberá z nich desať najlepších kandidátov.

Kvalitu AlphaCode spoločnosť testovala na desiatich nedávnych súťažiach uskutočňovaných Codeforces, pričom softvér sa radí medzi horných 54% súťažiacich. To je ešte veľmi ďaleko k najlepším súťažiacim, podľa oznámenia je ale ešte veľký priestor na zlepšenie a spoločnosť DeepMind bude pokračovať vo vývoji.

DeepMind v minulosti vyvinula softvér AlphaGo, ktorý pomocou neurónových sietí dokázal ako prvý program poraziť najlepších hráčov v hre Go. Následne jeho ďalšia verzia AlphaZero ešte pokročila, keď sa len na základe znalostí pravidiel hier šach, japonský šach a Go naučila sama hrať hraním so sebou všetky tieto tri hry lepšie ako najlepší ľudia a softvér a to dokonca len za niekoľko hodín.

Jej softvér AlphaStar v real-time stratégickej hre StarCraft II porazil dvoch z najlepších profesionálnych hráčov tejto hry a ďalší softvér úspešne predpovedá výkon veterných elektrární.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


inzercia



Diskusia:
                               
 

Sutaz v programovani ? Pche...
Radsej nech pride sutazit s nami s kolegami klubu priatelov DSL.sk v piti.
Sa stavim, ze neda ani dve kola.

Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Za chvíľu to môže byť jediná činnosť čo nám ostane.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ak bude Google rozširovať na Východnom Slovensku, sme pripravený prijať vojensko-technické opatrenia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Čo bude rozširovať? Informácie, vedomosti? A kde získate informácie o vojensko-technických opatreniach? Vygúglite?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vojensko technicke opatrenie je aj sanitarna podpora pre postupujuce vojska (hovnocucy, cisticky odpadovych vod, verejne domy tiez mozno pocitat medzi sanitu) a nezabudajme na duchovnu podporu, ktora je na vychode SVK na vyssej urovni, ako na zapade.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dufajme ze neuronovu siet netrenuju na indickom kode
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Indov je vela a indicky kod je tiez velky. Oboje ale uspesne stale funguje, tak v com vidis problem? ;) To, ze nepoznaju cyklus a opakuju nieco dookola ich predsa robi profikmi, ved aj teba neucili, ze stalym opakovanim sa zdokonalis? No tak oni opakuju a opakuju, ved sa nezacyklia zbytocne :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Indovia uz davno nie su len technical support alebo ludia, co si spolu s mangom kupuju Microsoft certifikacie. To bolo 15 rokov dozadu. Teraz sa rozbehli a ako to sledujem, europania by si mali oholit brady, zahodit macbooky a zacat sa ucit lebo dopadnu zle.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nemôžme hádzať všetkých do jedného vreca! I europanky by sa mali priekazne oholit!
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ja hovorim o flanelovych bradatych sojovych ch*och, ktori su pohromou pre kazdu jednu firmu. Na vonok posobia inteligentne, maju plnu hubu scrumu, agile ale ked maju robit viac ako 4 hodinny denne tak su z toho v haji. Aby obhajili svoju dolezitost a platy, kaslu sa do kazdeho projektu, ktori zasadne d*oj*ebu pretoze su totalne neschopni. V kazdej firme sa to vola inak, u nas to volaju transformacny team. Seru sa do vsetkeho, nicomu nechapu, ale dolezity su ako vychod slnka.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A si si úplne istý, že ozajstnej sústredenej práce sa dá dlhodobo robiť viac ako štyri hodiny denne? Mne sú už často aj tri dosť.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A nemáš v NDA-čke niečo o tom, že o filmovaní Childhood's End sa môžu vyjadrovať v médiách priekazne len producenti?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Quibitko,ja ťa chápem a rozumiem tvojej nespokojnosti,no akéto nezhody vo vašom tíme si máš predsa vyriešiť na retrospektíve alebo rovno počas niektorej zo scrumovych sessions,nie rozťahovať toxicitumedzi zvyšné tímy.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Niekto ti sliapol na otlak a zistil, ze sa zajebavas, ze ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Business bude musiet ale jasne pisat specifikaciu a poziadavky... vsetci dev. su uplne safe.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Možno tu už dávno je a ani si si nevšimol. Taky syntaxterror sa zdá byť priekazne zdatný kandidát.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V.A. JEFIMOV o alkohole:
https://dopice.sk/qvF

Omikron:
https://dopice.sk/qvG
Odpovedať Hodnotiť:
 

My sme tak tak leniví, že si radšej naprogramujeme našu náhradu, nech nemusíme ani existovať.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Každý sa už môže stať nepostrádateľným na pozícii s okrúhlou pečiatkou, preto politika rovných príležitostí priekazne nemôže selektívne ignorovať iné možnosti.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ale kde. O humanoidoch sa hovori roky a ta technologia je stale v plienkach. Teraz nieco splietal Elon Musk, ale to je tiez utopia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si myslíš, že to vzniklo kvôli lenivosti? Ty si fakt vôl.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sutaze moze vyhravat. este mame cas kym bude chapat poziadavky klienta/product ownera (-:
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Rišnie vašho zadania najdete v adresari zadania/externisti/projekt3/ vo vašom google drive.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ak to bude uz tak daleko, neboj uz ziadne zadania mat nebudes ;-)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No neviem veru...podľa mňa sa umiestnila veľmi šikovne kdesi okolo mediánu hodnotení, aby mohla na poctu spracovávať požiadavky klienta/product ownera priekazne zvysoka dlabať.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Lenze product owner bude tiez kod, takze sa dohodnu
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

veď toho možno nahradí tiež
Odpovedať Hodnotiť:
 

Raz možno tá umelá inteligencia, bude vedieť produkovať softvér priamo v assembleri, a potom sa jej už nikdo nevyrovná a pošle pod most dobre platených IT-čkárov.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

IT-ckari posielaju sami seba pod most. Kto myslis, ze tu "umelu inteligenciu" naprogramuje?
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

gastro tiez samu seba hadze pod most a vyhadzuju si zakaznikov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Matematici ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie sutaze vobec nie su o vykone, ktory sa da dosiahnut zmenou jazyka... Tie sutaze sa daju vyhrat aj "programom" v bash-i. Tam ide o algoritmus... Ako nikde john Carmack uviedol, asemblerom s ada ziskat nejake to percento. Algoritmom ale nasobky vykonu...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pred 20 rokmi som este veril, ze niekto dokaze pisat rychlejsi assembler ako kompilator. Odvtedy kompilatory tak pokrocili, ze tomu neverim.

Priklad optimalizacie z pred asi 10 rokov: x*80 napisal kompilator uplne logicky ((x << 6) + (x << 4)). Alebo skoky ako if (a) { b += a; } vyoptimalizuje prec, niekedy napise za seba aj viac rovnakych instrukcii aby lepsie vyuzil jednotlive jednotky v CPU a podobne. Uz pred 10 rokmi robili vektorizaciu aj u obycajnych cyklov a volania ako REP MOVSB robia len ked to dava vykonnostne zmysel.
Treba vyuzivat prepinace kompilatora -march a -mtune.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

alebo rovno profile guided optimization
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vravíte, že C++ a Python? Jabber the Hutt hutorí, ako to splašiť...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pretože keby ju naučili na Javu, do týždňa polovica ajťákov priekazne™ nemá čo žrať.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ak bude výhrou v súťaži vecný dar, bude zaujímavé sledovať ako s ním naloží umelá inteligencia. Mnohokrát je výhrou v tombole napríklad ošípaná alebo sliepka.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ty chodíš kam na žúrky?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

On chodi len na rodinne oslavy aj to ho tam rodicia ani nechcu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Však pod stolom sa môže hrať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pastovat kod zo Stack-overflow dokaze priemerny blbec, respektive pardon kazdy korporatny programator. Takze az taka inteligencia to zasa nie je.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mam rad diskusiu na dsl, na zaklade jednej vety hned vidis ake ma niekto komplexy a je frustorvany
Odpovedať Hodnotiť:
 

to by som chcel vidieť ako to rieši advent of code ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nebola tu pred par rokmi sprava, ze google postavil kvantovy pocitac?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a? Maju a co?
Odpovedať Hodnotiť:
 

maju? maju, ale akurat tak na piskorky, lebo nic lepsie ako na klasickom pocitaci na tom zatial nevedia robit
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pred prvym autom bezal bezec s zastavkou. Objav nie je jednoducha vec. Na slovensku niektorym veciam nerozumieme.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A tieto informacie cerpas zo suflika myslim si to, alebo na tom pocitaci pracujes, a iba mlzis, aby sme nevedeli ze s nim sledujes cely svet?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dneska si mysli, ze programovat vie kazdy, dokonca aj stroj .... kym nepride aj na fazu -DEBUGOVANIE a FIXOVANIE hovien v kode ... vtedy aj indi sa pokryju, aj umele inteligencie a musi prist na rad pravy programator ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aj proces fixovania bugov sa bude eventualne dat delegovat umelej inteligencii. Dnesne AI uz vedia hrat StarCraft2 lepsie ako najlepsi hraci na svete. Dokaze trenovat proti sebe samej. V podstate staci ked AI povies co potrebujes, a zacne upravovat a testovat kod rapidnou rychlostou kym sa nedostavi pozadovany vysledok. Bug fixed.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v podstate to skonci tak ze ludia budu pisat iba ocakavane vysledky - scenare. Mohla by to byt Gherkin syntrax ako pri testovani biznis logiky. AI bude pisat cely codebase az dokym passnu vsetky Gherkin testy. Buduci programatory teda budu pisat len ocakavania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

EXAMPLE

Feature: Guess the word

# The first example has two steps
Scenario: Maker starts a game
When the Maker starts a game
Then the Maker waits for a Breaker to join

# The second example has three steps
Scenario: Breaker joins a game
Given the Maker has started a game with the word "silky"
When the Breaker joins the Maker's game
Then the Breaker must guess a word with 5 characters
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aká umelá? Snáď počítačová.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Jou are sač a genius
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

chcel by som fakt vidiet ako by ai robila soft´, na ktorom teraz pracujem. riadim vysoke prudy v realnom zariadeni s meranim mnozstva velicin. ziadne debugovanie, pretoze sa to odladuje na realnom zariadeni. a pri chybe moze riadeny system kludne zhoriet a skoda za par sto tisic. cize sa 10x kontroluje kod, az potom sa realne naprogramuje procak. tam sa ai nenauci nic, jedine ze by dokazala sledovat este aj veliciny na osciloskope.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto sa jej nehovorí umelá ale počítačová. No hej, z analógových počítačov asi moc nebude mať, ale zdigitalizovať obraz na osciloskopickej karte sa predsa dá a dá a a tým aj čosi urobiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde urobiť kábel, ktorý bude mať maximálne prúdy, ktoré je schopné preniesť? A ak budú náhodou radikálne väčšie ako je schopnosť, je tu možnosť prevod cez baterku... V rôznej forme...

Teda ak sa nedá of course inak...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár