neprihlásený Sobota, 13. júla 2024, dnes má meniny Margita
V EÚ sa predáva už 12.1% elektromobilov, na Slovensku okolo 2%

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 1.2.2023


V minulom roku tvorili čisté elektromobily v Európskej únii 12.1% nových registrovaných osobných vozidiel.

Dnes o tom informovalo združenie výrobcov ACEA.

V roku 2021 to bolo 9.1%.

Plug-in hybridy tvorili v uplynulom roku 9.4% registrovaných vozidiel a ďalšie typy hybridov 22.6%. Výrazne najvyšší podiel mali stále autá len s benzínovým motorom, 36.4%, vozidlá len s naftovým motorom tvorili 16.4%.

Zdrojom dát sú národné asociácie výrobcov, v prípade Slovenska teda ZAP, Zväz automobilového priemyslu. Podľa jeho informácií bolo na Slovensku v minulom roku registrovaných 1390 nových čistých elektromobilov, čo znamenalo podiel 1.76%.

Tieto dáta sú podľa dostupných informácií založené ale na informáciách oficiálnych zastúpení výrobcov a nezahŕňajú tak individuálne dovezené vozidlá z iných krajín. Nových vozidiel sa podľa ZAP individuálne doviezlo 1716. Individuálne malo byť dovezených údajne 299 vozidiel značky Tesla, ktorá sa na Slovensku oficiálne nepredáva, koľko z nich bolo nových nie je jasné.

Po započítaní týchto údajov a započítaní všetkých 299 Tesiel ako nových podiel nových registrovaných elektromobilov dosahoval 2.09%, pričom podiel mohol byť mierne iný ak bola len časť Tesiel nová a naopak individuálne boli dovezené aj nové elektromobily iných značiek.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Raketa SpaceX zlyhala prvýkrát po dlhých rokoch
Intel uvedie ešte nový CPU pre desktopy len s dvomi jadrami
Boeing zostane na ISS zrejme až do augusta, problémy spôsobilo prehriatie trysiek
V nových desktopových Intel CPU bude NPU, ale s pomerne nízkym výkonom
V Nemecku odstránia čínske komponenty z existujúcich mobilných 5G sietí
Po oficiálnom linuxovom jadre sa skráti podpora aj jadrám pre Android
Predaje PC opäť narástli
V desiatke najpredávanejších mobilov v Telekome iba dve značky
Samsung uviedol inteligentný prsteň Galaxy Ring, za viac ako 400 eur
V roku 2028 by 20 TB SSD mohol stáť okolo 300 dolárov


Diskusia:
                               
 

elektriny bude dosť, 3 blok Mochoviec beží, to pomôže napĺňať dohodu s vládou, v ktorej sa Slovenské elektrárne zaviazali dodávať lacnú elektrinu pre domácnosti za cenu 61,2077 eura za megawatthodinu, čo predstavuje bezprecedentne nízku cenu elektriny pre domácnosti v rámci EÚ
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Akurát si zabudol na takú "zanedbaeľnú" drobnosť, zatiaľ beží na 20% nominálneho výkonu.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

neboj, Jozko trochu prikuri a hned pojde na 120%
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

určite je dimenzované aj na viac
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja si e-auto dobíjam z fúzneho reaktora zadarmo.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ukazuje sa určité zápecníctvo. Nám trvá dlhšie kým si osvojíme novinky, ale potom to už ide rýchlo a neraz predčíme aj lídrov. Prielomom bude, keď si zaobstará obyvateľ vidieku elektromobil a sused ho uvidí cez plot, potom bude chcieť výzvu dorovnať a často si zaobstará aj dva.
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Blbost. Na zapade sa predavali viac, pretoze boli danovo zvyhodnene. U nas neboli, ved bedac nech plati plnu cenu, tak nebol dovod. To je vsetko.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Na Slovensku sa celkovo az tak nove auta nekupuju v porovnani so zapadom. Kto teda cakal, ze si slovaci budu nakupovat nove elektro auta, ktore su drahsie ako triedovo porovnatelne spalovacie a este bez zaujimavych dotacii? Uz len z ekonomickych dovodov si to bezny priemerne zarabajuci nekupi resp. ani nemoze dovolit. A k tomu este rada obmedzeni ako slabsi dojazd, nie kazdy ma kde nabijat atd. Na Slovensku elektromobilita je len mokry sen politikov, a s nastupom vacsieho tlaku na elektro v zapadnej EU sa postupne ich fajnove diesle budu vozit na vychod (PL, CZ, SK, HU atd.)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

čakám na dotáciu aspoň 8000€. To je cena o ktorú je elektromobil drahší od spaľovacieho auta rovnakých rozmerov.

o 8000 € menej môžem kúpiť spaľovák a jazdiť na ňom za 8000€ - 8 rokov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale len do roku xx, potom EU zakaze napr. predaj novych spalovakov, a neskor pritlacia aj na jazdenky neakymi salenymi danami/poplatkami a pod... Cele zle
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to je ta neviditelna ruka trhu... a ked sa trh rozhodne inak, ako sudruhovia chcu, tak sudruhovia zreguluju. Ved chcu len to najlepsie a dopadne to ako vzdy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

kedy konečne uznajú že autá na baterky sú slepá vetva vývoja.
1. malý dojazd
2. veľká hmotnosť (rýchle opotrebenie pneumatík)
3. drahý servis
4. nerentabilná výmena baterky (niekedy viac ako nové auto)
5. vysoká cena havarijnej poistky
6.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

1. k bohu má každý rovnako ďaleko
2. vyššia zotrvačnosť ( nižšia spotreba)
3. ale ten return!
4. sám si nerentabilný i tvoje deti budú nerentabilné
5. stačí dať namiesto poistky istič
6. priekazne došli argumenty?
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

1.áno? - ja mám do roboty 5km
2.nie - iba blbec derie pneu extrémnym brzdením a zrýchľovaním.
3.nie - iba blbec nabúra bez PZP, údržba je lacnejšia
4.nie - baterku netreba meniť lebo vydrží dlhšie ako DPF, turbo, výfuk, olej, žhaviče,......
5.áno? - luxusné auto má drahú poistku
6. nesmrdí,
7. pokrok nezastavíš,
8. tiché,
9. elektrika zo slnka doma,
10. bez špinavého oleja a filtra,
11. benzín je rakovinotvorný,
12. ropu na Slovensku neťažíme,
13. pod Slovnaftom je ropná škvrna na pitnej vode.
14. nízke ťažisko v prospech bezpečnosti.
15. Vodič v ťažšom aute prežije haváriu s ľahším zranením.
16. menej pohyblivých súčiastok.
17. baterky sú z roka na rok lepšie.
18. brzdenie rekuperáciou.
19. baterka auta môže zálohovať dom, chatu, karavan.
20. elektro motor je účinnejší ako spaľovací
21. predný aj zadný náhon bez hriadeľu.
22. kľudne aj 4x motor.
23. bez adblue
24. neotráviš sa v garáži plynom

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

0. Vari by sa nám najprv trebalo dohodnúť na tom, čo to ten argument priekazne vlastne je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. ano ale da sa zlepsit, problemom je skor nabijanie
2. ano ale tiez sa da na tom popracovat
3. skor naopak
4. toto je nieco ako generalka spalovacieho motora. Robi to len minimum ludi ktori s tym nakladom pocitaju. Ostatnym zostarne auto skor nez im stihne degradovat baterka.
5. ano, ale ti co na elektromobil maju to asi neriesia

Zaklad je si uvedomit ze ICE sa uz nema kam velmi pohnut, nejaka inovacia je uz nebadatelna, tie lepsie zastavili na 40% ucinnosti. Elektricke auticka maju vyvoj pred sebou.
A pre tych co chcu argumentovat vodikom - vodikove auto je elektromobil s palivovymi clankami namiesto baterii, takze z inovacii tazia navzajom.

Naco to tu pisem, kazdy ma uz davno svoj nazor.
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

ICE má 2 výhody.
1. cena auta je výrazne nižšia.
2. V "cene" paliva je aj kúrenie, keďže na pohon kolies sa spotrebuje iba 40% energie benzínu a 60% je odpadové teplo do okolia prípadne do kabíny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

iba dve výhody, aj to z krátkodobého hľadiska, pre človeka bez perspektívy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

iba dve výhody, aj to z krátkodobého hľadiska, pre človeka bez perspektívy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako šiesty bod by som doplnil, že je to široko ďaleko nejmenej ekologické riešenie z dlhodobého pohľadu. ale nevoľnícka bedač nevidí ďalej ako z chlieva na pole, lebo nič iné nepozná, tak len z jasotom prijme toto klamstvo... to chcete, aby vaši vnuci jedli otrávenú pšenicu z tých rozvojových krajín, v ktorých sa budú vaše baterky "recyklovať" (zakopávať)????
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

ktorý chuj by zakopával baterky keď sú plné presne tých surovín z ktorých sa vyrábajú nové baterky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Uznajú to presne v schválenom termíne, vzišlého s priekazne širokého konsenzu po jednohlasnom schválení.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1. Väčšina ludí jazdí pravidelne 50km od domova. Na to, že raz za rok ideš do chorvátska fakt nepotrebuješ elektromobil s dojazdom 1500km

2. Minimálny rozdiel

3. To je totálny nezmysel. Servis je lacnejší, pretože len meníš brzdy a servisuješ klimatizáciu.

4. To je reálny problém ale už baterky z poslednej dekády majú slušnú životnosť a pri súčasnom tempe vývoja sa predpokladá, že budú stúpať.

5. Economy of scale. Elektro autá sú novinka a poisťovne sú neisté. Keď sa rozšíria, tak poistky pôjdu dole.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

1. Vies, preco su popularne kombiky? Nie preto, ze tam vacsina ludi vozi vzduch, ale preto, ze ked z casu na cas nieco potrebuju odviezt, tak maju moznost. S dojazdom je to tak isto.

2. 25% je maly rozdiel? (z cca 1600 kg na 2000 kg pri rovnakej kategorii vozidla len taky fukot)

3. Nezmysel. Servisujes toho viac, suciastky su drahsie a to ta caka vymena baterky, ked to auto zahodis cele a kupis nove.

4. Nemiestny optimizmus. Podla podobnych optimistov v mojom detstve sme uz mali mat lietajuce auta, ako v Piatom Elemente.

5. Poistovne su si setsakra iste. Poistka sa o.i. odvija od obstaravacej ceny. Vysoka obstaravacia cena -> vysoka poistka.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

1. nie sú 90roky. Kombíky sú pre zlodejov a socky.
z času na čas si požičiam prívesný vozík, dodávku alebo kamión.
2. Mať ťažšie auto pri havárii je výhoda.
3. Použitú baterku ti nikto nepredá, lebo sa stále používajú. Maximálne sa vymení poškodený článok.
4. Pokrok nezastavíš dedo.
5. drahé auto nič pre chudobných.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

1. Priemerny slovak to tak chce. Chces povedat, ze priemerny slovak je zlodej a socka, len ty si vykvet naroda?

(Btw, nikdy som nevlastnil kombik, pretoze je mi to vrcholne nesympaticke. Ale dokazal som akceptovat, ze som v tomto ohlade v mensine).

2. Len pre toho s tazsim autom. To je ako povedat ze mat SUV je vyhoda, lebo ked sa zrazis s niecim ako fabia, tak mas lepsie sance. Inak je tazsie auto nevyhoda, potrebujes viac energie aby si nim hybal.

3. Zatial.

4. Tento dedo uz videl slubov.... Ako zvycajne, sluby sa slubuju, blazni sa raduju. Ale vzdy sa najde blbec, co naleti (there's a sucker born every minute). Gratulujem, tentokrat si to ty.

5. Nevadi ze je to drahe, hlavne ze je to nahovno. Tento pristup dost suvisi so 4).
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Prejdi sa po sídlisku a zistíš že priemerný Slovák nemá kombík.
Kombík má len zopár chudákov, ešte aj s nálepkou emisnej triedy z Nemecka.
Lebo keď nemáš na normále auto tak si kúpiš jazdený diesel, ktorý už v Nemecku nikto nechce TDI kombik.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked ich zacnes pocitat, tak zistis, ze ano. Aj cisla predajov potvrdzuju, ze combi je zlahka nad 50%, t.j. ako vsetkych ostatnych spolu.

Popularne su aj mpv a suv, z podobnych dovodov ;). Ano, ja dedo volim roadster, ale to si rodina s detmi nemoze dovolit, kocik, deti a psa tam nedaju.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ved taky VW prestal uplne vyrabat Passat sedan, Passat sa robi uz len kombi. Sedan nahradil Arteon ale ten zdaleka nema take predaje ako spominany Passat.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aké súčiastky? Daj mi nejaké, ktoré sú drahšie, opotrebovávajú sa a nie je to baterka.

Inak len trepeš.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si mal vobec niekedy auto? Tlmice, svetla, apod EV nemaju, ci ako? Blbe silentbloky tam netreba z casu nacas vymenit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, mám auto. Väčšinu servisu zvládnem sám. Preto sa pýtam, ktoré súčiastky sa na EV opotrebovávajú viac.

V čom sa svetlá na EV opotrebovávajú viac? Silentbloky sú špekulácia. EV má lepšie rozloženú váhu, takže sú namáhané rovnomernejšie ako na bežnej predokolke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. vyse 600km staci, ked kazdy den vyraza plne nabite
2. hmotnost je vyssia o cca. 10 %, zivotnost gum 70 tis. km
3. 30-80 Eur/rok
4. baterka vydrzi 1000 cyklov x 600km, cize nikdy sa nemeni
5. Havarijna poistka 500EUR/rok je nizsia, nez u spalovacieho
Zaver: netusis o com pises.

Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Wau. Drahy servis, dalej necitam... To pelovy filter s vymenou stoji 400€?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zavadzajuce lebo elektromobil nieje cisty :-D
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Pravda! Tiez mi tvrdili, ze je cisty a aj tak som musel ist na umyvarku. Je to podvod!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ani pica tvojej matky tiez nie ale predsa je cistejsia ako ciganka z osady
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak som rad, že vieme o tom, že 2% slovákov sú na hlavičku.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Slovenský národ je priekazne najmúdrejší na svete. Na západe je až 12 % ľudí na hlavičku. Alebo...?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Iba ofce nevidia, ze na vychode je lepsie, zdravsie a hlavne sa tam spravne dodrziavaju tradicie. Prehnity zapad upada!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vzhľadom na vysoké percento zaočkovanosti obyvateľov EU proti kovidu experimentálnym roztokom je ešte dostatok nesvojprávnych oviec, ktoré sa dá ľahko spracovať propagandistickými heslami, napríklad ako "Elektromobil je sloboda"!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Uz viem preco JOJ a Markiza maju sledovanost >46%
https://zive.aktuality.sk/clanok/tJ2HI6D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi uple totalne dezinformacny a demagogicky clanok !!!
Vycucany vycuc zo statistiky tak aby to vyhovovalo.

Predaje novych aut su najhorie od roku 2004 (14 nepatam presne)

Predaje elektrosrotov potiahlo nemecko za december lebo od 1.1.23 koncia dotacie.

Ale ludia na to letia ako slepice na flus...
Des a hroza toto
Kam sa podel rozum ???
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Elektromobily sa javia ako smart auta, ktore vyzarovanim senzorov programuju cloveka vonku aj vnutri! Nikto netvrdi, ze nove auta so spalovacim motorom to nerobia, ale v pripade lockdownu alebo politickej nekorektnosti urady mozu elektromobilom lahko obmedzit dojazd! Teda, kto je vlastnik takehoto auta? Odpoved je jasna: diabol! Je skutocne fascinujuce, ked v novom mercedese nemozete vypnut vnutorne senzory alebo na malom opli uz nejde vypnut bluetooth (alebo nejaky iny senzor), vo vnutri permanentne vyzaruje! Niektorym ludom je z toho zle, nove auta su zbrane a sucast depopulacnej agendy. Uistite sa, ze vase auto nic nevyzaruje (merak EMF aspon do 8GHz) a ak ano, vybavte si to s vyrobcom alebo to deaktivujte sami. Kupa noveho auta dnes = mind control vozitko + pokus o znizenie poctu ludi na Zemi.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Co ti jebe?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

No predsa každý, komu to rozkáže jeho vláda. Zakážu v Bratislave po centre chodiť na spaľovacích otoroch a uvidíš koľkým slovákom vlastne tvoje argumenty nevadia.. inak abudol si napísať, že na výrobu aj likvidáciu batérií je použité a znehodnotené neuveriteľné množstvo prírodných zdrojov, ale to určite mapičistom nevadí....
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Benzínové autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné kone. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u koní. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Tankovať sa dá len na niekoľkých miestach zatiaľ čo kôn sa nažere na každej lúke prakticky kdekoľvek. Len somár by si to kúpil.

No predsa každý, komu to rozkáže jeho vláda. Zakážu v Prešporku po centre chodiť na koňoch a uvidíš koľkým slovákom vlastne tvoje argumenty nevadia.. inak zabudol si napísať, že na výrobu aj likvidáciu benzínových áut je použité a znehodnotené neuveriteľné množstvo prírodných zdrojov, ale to určite mapičistom nevadí....
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Big +
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si teda iny slnieckar. Elektromobil je sloboda !!! Slava elektromobilom !!!
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

kon ma nezavisle kurenie aj vyhrievane sedadla v zakladnej vybave! v zime moze byt jeden kon este vacsi zazitok nez 1000. V zime ides az sa ti z kona pari, nacelnik Dymiaci kon :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

videl si ty koňa aspoň na obrázku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Berieši elektromobil ako nejakú statickú vec, ktorá vyzerá tak ako vyzerala pred 10 rokmi.

To ale nie je realita. Vyvíjajú sa velmi rýchlo.

To je ako keby si pred 120 rokmi povedal, že auto je blbosť, pretože musíš kupovať benzín v lekárni po litrových flaškách a je zložité sa naučiť ho ovládať.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ak máš nejaký dôkaz, že pred 120 rokmi si to nepovedal ty a len sa to odvtedy snažíš na niekoho hodiť, tak ho vytas, inak priekazne len zavádzaš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobil je staticka vec. Ucinnost motora je skoro na maxime, v principe len supravodice by cosi zvysili, baterie su na maxime, ucinnejsia technologia nie je, da sa hrat v principe len zo zivotnostou. Super kondenzator = super pruser. Poziar baterie je epicky, hasenie nocna mora poziarnika, teplota pri horeni enormna hori aj vo vakuu. Nevymenitelne baterie zanitovane v podvozku = opravitelnost 0. Vymena kruzkov na starej skodovke garazmajster 500eur. Zivotnost 20+ rokov, kupa elektrojazdenky je nezmysel.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

..nj, ale nepocitas s pokrokom
?
s mensim, - vacsim progresom u tych vymenovanych komponentov
(..alebo s inymi castami, na (celkom) inom fyz.principe..)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nepocitas, lebo kupujes auto dnes, dnesnu verziu, nie viziu buducnosti.

Propagatori EV su navyse neuveritelne optimisticki; co ked im ich predpovede nevyjdu? Podla povodneho harmonogramu sme dnes uz mali mat samojazdiace auta level 5. V realite skutek utek.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

pokrok je už zahrnutý v dnešnom marketingu, keď ti dnes niekto klame, že zrecykluje 92% batérie, pretože dúfa, že za 10 rokov to bude schopný splniť keď budeš meniť baterku.. nebude.. pokrok je iba na papieri, za posledných 10 rokov sa miera efektívnosti recyklácie bateriek nevýšila ani o 5%.. toľko k pokroku.. pokrok spred 10 rokov je zakopaný v nigérii na púšti a už teraz tam výrobca predpláca miesto dnešnému pokroku. ale keď si chceš za 80 litrov kúpiť kôpku sľubov a nevadí ti, že ničíš životné prostredie pre svoje deti, tak nech sa páči..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Recyklovana bateria vraj 6x drahsia ako nova, ktora tvori navacsiu cast auta. Slepa cesta bez prania dotacnych penazi. Su 3 normalne cesty. Troleje do mesta, mozno vodik na nakladnu dopravu a synteticke palivo s extremne ucinnyn spalovakom. Keramika a vysoke teploty, vysoka ucinnost. Palivo mozno 2x vyssia cena.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak pred 1989-90 by sa to stat nemohlo, take krimi pripady sa tu, v socialistickom Cesko- Slovensku, vobec nestavali..
vtedy nepreklzla cez hranicu ani mys, nejaka negro mys, - nieto este cele agresivne tlupy znasilnujucich negro-islaamov, v pocte cele vyssie, velke 10tky ~ 100vky miliony kusov, tych hrdloreznych, gang-rapovych cmoudo- ISLAaaMOV..
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Očividne si nežil pred 1989-90.
To cez hranice neprekĺzol ani žiaden tovar... dokonca ani žiadna myšlienka...
Keby si vtedy žil tak pičuješ na súdruhov a sníval o tom ako dobre by si si žil na západe.
Tak ako teraz pičuješ na všetko okolo len nie na seba.
No hlavne, že ťa ohrozujú 100vky miliónov kusov tých hrdlorezov.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

hlupák dobroser si robí srandu? realita na západe zaplavenom moslimákmi je aká? denne vraždy a znásilnenia, horiace kostoly, kedysi najbezpečnejšia krajina Európy na prvom mieste v hromadných znásilneniach, ale osprostenci zo sme-tiska a N-enávisti si budú bľabotať o úžasnom západe spred tridsiatich rokov!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Tvoj problem je, ze snivas o zapade, ktory uz neexistuje. Gretzkeho terminologiou, korculujes tam, kde puk bol, nie kde puk bude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedno z mojich aut ma dojazd mizernych 450km. Na benzin. S tym sa neda zit! Ked jazdim tymto malym autom po meste tak musim tankovat castokrat aj kazdych 6 tyzdnov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco je tebe vobec auto? Kup si kolobezku a zvysok penazi mozes minut na tekvicove latte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:o to máš jaké auto ? :o.O

ah, aha! - tak to si bol tz, čo za sebou necháva´l takú olejovo - benzinovú stopu, priam stružku, - ozaj jak slimák..

asi teče už nekde, spodem.. :o :/(
Odpovedať Hodnotiť:
 

hah celá situácia mi pripomína novinové titulky (aj v serioynzch, velkých - londýnske, newyorské, Timesy, Parížsky Le´Monde, apod.), a názory, aj vtedajších, dobových autorít, vážených vedcov, kapacít, a funkcionárov, že :

konský trus úplne zaplaví ulice, aj bulváry, nebude ho mít kdo, ani jak, odklízet, bude ludom padat oknami(!!) do bytov

nebude dost "jídla", zdrojov potravín, z fariem, z polnohospodárstva - pre ludí, A zároven aj pre kone,pre tú obrovskú priam armádu koní, A pre obyvatelstvo..
(takže nastane hlad, hladomor..)

kone spášu všetku trávu, všetky lúky, všetky polia, - lesy a polia takmer vymiznú, takže nastane (a to aj v G.B, v Anglicku a spol.) desertifikácia, vznik saván, a púští..

atd, apod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..a potom prišla, zhodou okolností cca v rovnakom období, 1 vačšia vlna priam prumyslové R-evoluce, taký balík "early 20.technology pack", a aj sa našlo, a zgrupilo, "zopár chytrých hláv" medzi inými - aj istý chlapík jménem Ford, Henry Ford..
("..a zase jsme o krok pred nimi!..")
Odpovedať Hodnotiť:
 

^^..seriozných..

"..early 20.Century technlgs.Pack
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár