neprihlásený Štvrtok, 3. októbra 2024, dnes má meniny Stela
V Nemecku budú povinne na benzínkach rýchlonabíjačky na elektromobily

Značky: elektromobilyNemecko

DSL.sk, 30.5.2024


Nemecko ide zrealizovať skôr avizovaný plán a od benzínových čerpacích staníc bude zákonom vyžadovať aj poskytovanie rýchlonabíjačiek pre elektromobily.

Nemecko už zámer avizovalo v pláne na obnovu ekonomiky v roku 2020 a opätovne minulý rok, tento týždeň vláda už predložila do parlamentu návrh konkrétnej legislatívy.

Tá nebude vyžadovať rýchlonabíjačku od každej čerpacej stanice, povinnosť bude platiť iba pre siete s aspoň 200 stanicami. Tieto budú mať povinnosť mať na každej aspoň jednu rýchlonabíjačku s výkonom 150 kW. Rýchlonabíjačka musí byť pripojená minimálne na 30-kW sieťový zdroj, musí byť ale pomocou batérií schopná zabezpečiť nabíjanie výkonom 150 kW po dobu minimálne hodiny.

Legislatíva dovoľuje aj výnimky a na časti staníc sieť nemusí mať takúto nabíjačku, ak má za ňu inú 150-kW nabíjačku buď do vzdialenosti najviac kilometra od danej čerpacej stanice alebo má nabíjačku navyše na inej čerpacej stanici. Výnimky budú môcť byť použité u maximálne 50% staníc danej siete.

Povinnosť začne platiť od začiatku roku 2028, dokedy majú siete čas nabíjačky vybudovať.

Cieľom nemeckej vlády je samozrejme podporiť elektromobilitu zlepšením nabíjacej infraštruktúry, keď má vláda cieľ mať do roku 2030 na cestách aspoň 15 miliónov elektromobilov.

V Nemecku je približne 14-tisíc čerpacích staníc a niektoré už nabíjačky inštalujú aj bez vyžadovania legislatívou. Podľa vlády je ich budovanie ale nerovnomerné a v marci tohto roka boli nabíjačky s výkonom minimálne 150 kW na 7% čerpacích staníc. Vláda odhaduje, že legislatíva by mala viesť k vybudovaniu viac ako 8-tisíc nových rýchlonabíjačiek.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ďalšia generácia Intel CPU bude predstavená o týždeň, dostupná o ďalšie dva
Tesla zvýšila objem výroby elektromobilov, za svojimi rekordami stále zaostáva
Qualcomm chystá ešte nižší model Snapdragonu X, zrejme umožní lacnejšie PC
NASA vypla vedecký prístroj na sonde Voyager 2
Prvý veľký operátor ponúka pripojenie rýchlejšie ako 1 Gbps, s veľmi pomalým uploadom
Podiel Windows 11 dosiahol tretinu
Qualcomm už má testovať druhú generáciu Snapdragon X pre PC
Vydaná nová hlavná verzia Windows 11
SMS lístok na vlak sa dá kúpiť už aj zo zahraničného čísla
Po odklade sprístupnená beta Thunderbirdu pre Android


Diskusia:
                               
 

Nechcem byť za kazišuka, ale musia tie rýchlonabíjačky byť aj funkčné ?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ze by sa u nas inspirovali?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Preco u nas? Myslis si, ze oni podvody nerobia? Naivka? Pravda je ze oni to robia lepsie.Vedia si vzdy zdovodit preco ho robia. Napr. lavicku spravia za 20000 eur, lebo bude z dreva pochadzajuceho z udrzatelneho hospodarstva a ona sama si nabija baterky a FVE. Samozrejme ze vyrobna cena bude tak 10% ale to nevadi.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

U nás pre to, že u nás také nabíjačky sú

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktore konkretne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V den kolaudacie asi ano. Viem si ale predstavit, zeby sa to dalo vyuzit mobilnym generatorom, z pristaveneho kamionu, zaparkovaneho niekde blizko tych nabijaciek. Staci aby tam bol ten kamion jeden den.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne. V zahranici maju tiez povinnost mat napriklad pri nakupnych centrach nabijacky, ale su tak poruchove, ze sa im ich neoplati opravovat.

A tak na papieri su tisicky nabijacich miest, ale realne z nich funugje len cast.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, zatial kde som prisiel, tam to fungovalo - vynimka bola len Shell cerpacka, kde sice nabijacka fungovala, ale platit sa dalo len Shell kartou, ziadnu inu kartu to nebralo a v aplikacii Shell este ta nabijacka neexistovala :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako možno funkčné budú, ale elektrika na uhlie. Čiže ekológia ako sviňa. Výpalné hlavy na totálku. A to všeobecne som za elektromobili.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A kde ma elektricke auticko vyfuk ?
No predsa v uholnej elektrarni ..
(idealne v okolitych krajinach...) ze ? Dojcland...

Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

Alebo vo veternej elektrarni.. alebo v solarnych paneloch.. alebo v jadrovej elektrarni..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nemecko toho jadra ma, ze? :) podla internetov v nemecku ma vietor a voda 43% podiel, coz nevyzera az tak moc jazditelne
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Daj tomu cas. Onedlho budu povinne solary na vsetkych novych a zrekonsturovanych budovach.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale suhlasim, ze Nemecko nie je zrovna najlepsi priklad ako riesit energeticky mix. Su strasne ovplyvnovani a lobovani Rusmi. Zial.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ovela radsej by som bol za poriadne zelene strechy, nech sa ta teplota v mestach a vseobecne trosku ukludni.. ale videl som solarne okna/skla niekedy davnejsie, to by kludne mohli plesknut na tie niektore ohyzdy velike
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebudu povinne , nikto mi neprikaze neake dady z navratnostou 10rokov jedine ak by to cele zaplatil
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Stavias alebo rekonstruujes budovu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a potom konecne pridu ludia na to, ze sa to neda posielat do siete, pretoze ako ma kapacitu smerom sem taku istu ma kapacitu smerom tam :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri energeticky mix Slovenska a netrep
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To akože tvoja protiargumentácia spočíva v tom, že protistrana priekazne ešte musí urobiť niečo konkrétne? Takže ty si vlastne zelený, len si sa ešte priekazne nenatrel.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pozri si mix nemecka, pozri si mix polska, rakuska.
Ano, slovensko je paradoxne jedna z najeko krajin europy.
Samozrejme ked ratas atomku ako relativne cisty zdroj energie, co kopa krajin vratane nemecka nerata, a radsej namiest jadra spaluju uhlie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne atomky ratam ako eko zdroj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podiel uhlia na vyrobe elektriny v Nemecku vyznamne klesa. Bol narast 2021-22 po vypnuti jadrovych elektrarni, 2023 uz na hodnotach ako ked JE este mali (25%). 2024 este menej a klesa.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasne ked nakupuju od okolitych krajin.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromotory vedia premieňať 80 – 90 % dodanej elektrickej energie na mechanickú energiu, teda pohyb, kým spaľovacie motory len na úrovni 25 – 30 %. Tým je povedané všetko okrem dojazdu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ehm, naftové motory 70-82%?

V zime v mrazoch sa moderný nafťák za 10 km nezohreje na prevádzkovú teplotu bez prídavného vykurovania.

Benzínové motory 45-55%.
Vznetové benzínové motory (Mazda) 62+%.

Všetko teda povedané nebolo. Ale povedz nám o efektivite elektromotorov v zime, resp. problém s kapacitou batérií v zime.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale no.. buďme realisti s tou účinnosťou :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ok, nabitie lipol ma ucinnost ,9. Ak to teda 2x prezeniem cez baterky a cez motor, mam ucinnost ,65. A to nepocitam transformator hore, dolu a menic v aute. Napriek tomu v meste ako zdielane elektro moze byt...
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme nabijat baterky, ktore budu nabijat dalsie baterky je pomerne nezmysel ak nemame prebytky "cistej" elektriny - toto vobec nerozporujem. Rozporujem ucinnosti diskutera nado mnou, ktory dava naftovym motorom 80% ucinnost. Taktiez pripominam pomerne malo zaznievajuci argument - pri vyrobe benzinu/nafty sa nespotrebuje zrovna malo elektrickej energie. Sam mam naftu, kedze dojazdy a nabijanie ako clovek pracujuci v relativne normalnej pracovnej dobe a byvajuci na sidlisku nemam moznosti nabijat nejake elektroauto. Ale viem, ze za relativne par rokov (pokial nebudeme mat problemy ala vojna), budu tieto auta coraz viac dostupne a auto mojich deti benzinove asi nebude. A to aj vdaka pokroku, ktory sa da v sucastnosti nazvat nasilnym. Mat garaz, tak uz teraz je taka vec do mesta a na regionalne vozenie perfektna vec. Pluca ludi dakuju kazdemu ak nie odstraneniu, tak aspon presunutiu emisii mimo mesta.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

1. nemáme infraštruktúru ani dostatočnú produkciu elektriny pre konverziu spaľovákov na elektromobily, tvoje deti budú mať ako auto asi elektrický autobus

2. výrobu nafty a benzínu nechaj bokom, pri výrobe elektriny a batérií sa tiež nespotrebuje zrovna málo energie. výroba batérií je energetický humus

3. je dosť možné, že elektromobily budú zakázané v garážach, pretože je tam riziko samovzplanutia a je to riziko pre celý barák (budovu), viď čo za paseku urobila nedávno nejaká posratá kolobežka v byte

4. čo chceš na sídlisku nabíjať s 2 fázami? viac v garáži mať nebudeš. aká je šanca, že sa vôbec dostaneš k nabíjačke na tom sídlisku, kde je pre jeden činžiak 30 vozidiel a 2 nabíjačky a každý si chce večer nabiť auto? budeš mať nočnú?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

1. momentalne mame prebytok el.e. a buduci rok by sa mal spustit dalsi blok - ak sa buduci rok vymenia vsetky auta za elektricke tak na SR budes mat dost el.e. a na sieti sa robia upravy uz teraz, takze siet je tiez ok

2. tesla myslim ze odstranila to malo kobaltu co v baterii bolo, na lipo bateriach ti bezi dnes vsetko cez notebooky, telefony, vysavace, naradie (vrtacky, pily a pod.) mas roznu chemiu baterii v autach - lipo nabyjas 20%-80% - life nabyjas 0%-100%, Plus stale prichadzaju s novymi prototypmi baterii, takze v buducnosti budu lahsie s vacsou kapacitou. Ale uz dnes mas el. auta s dojazdom 700km+, Baterie maju neskutocnu zivotnost, v Tesle mas zaruku 8 rokov na bateriu, garantuju kapacitu. Plus baterie vedia relativne lahko vymenit, resp. vymontovat. Stare sa pouzivaju potom v solarnych elektrarnach a podobne.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

poprosím názov toho bloku, čo sa má budúci rok spúšťať. plus rok predpokladaného prifázovania. Ďakujem vopred!

sieť mimo miest sa možno upravuje, ale sieť v mestách je kapacitne obmedzená a vzhľadom na sídliská a cesty je jej rozširovanie výrazne obmedzené

už minule sa to tu riešilo, že VRAJ už teraz máme dostatok energie na to aby sa všetky spaľovacie osobáky zaraz vymenili za elektro. nemáme. ten týpek čo to tvrdil nebral do úvahy spotrebu ostatných vecí v štáte. dohľadaj si ten článok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mochovce 4 - 471 MWe - 92,9% - takmer dokončený (01. jún 2024) Sieťová synchronizácia: júl 2025
Komerčná prevádzka: október 2025

https://t.ly/1GyFZ

Elektriny mame viac nez dost. Auta nabijas v noci, ked atomky stale idu ale je minimalna spotreba.

Uz teraz sa stava ze ludia nabijaju auta a elektraren im za to dokonca plati... Nejdem to ani rozoberat - nastuduj si.

Odpovedať Hodnotiť:
 

3. v Nemecku zakazane niesu, u mna 4 rodinne domy maju jednu spolocnu podzemnu garaz cca 24 parkovacich miest, z toho 11 su el. auta., kazde potraviny maju v bajerne podzemne garaze a el. nabijacky.
4. vsetci susedia vratane mna nabijaju z obycajnej zastrcky cez noc, kedy je lacnejsia elektrina. tesla s 75kW bateriou a dojazdom 500km+ z obycajnej zastrcky nabyje za 3 hodiny 10%. Cize za 12 hodin od 19:00 do 7:00 rana nabijes 40%. Nabijam raz alebo 2x za tyzden. Maximalne nabijam na 80% a nejdem pod 20%. Cize maximalne miniem 60% baterie ak idem niekde do Alp 150km tam a 150km spat. Ale bezne ak chodis do prace, tak ti staci nabit v piatok po celom tyzdni aby si v sobotu mohol vyrazit niekde s detmi do Alp. A potom v Nedelu aby si mal znovu nabite na dalsi tyzden.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3. nemecko osrať, viď ako dopadol green deal

4. wow za 3 hod nabije 10% z 1 fázy. kamarát ale tu nie sme v nemecku, kde sa chodí do práce na ôsmu/deviatu. veľa ľudí dochádza za prácou denne aj 50km a chodí domov po ôsmej večer

neviem či si to uvedomuješ, ale takýmto kokotským dobíjaním si veľmi efektívne odjebávaš nabíjacie cykly akumulátorov. cyklus by si mal vždy dokončiť aspoň na tých 80%
Odpovedať Hodnotiť:
 

Názor AI na tvoj štýl dobíjania:

Partial or random charging of a lithium-ion battery does not necessarily lead to degradation, but it can affect the overall lifespan and performance of the battery over time. Here are some key points to consider:

Lithium-ion batteries have a limited number of charge-discharge cycles before their capacity begins to degrade. Charging a battery partially or randomly can increase the number of cycles, as each partial charge counts towards a full cycle. This can lead to faster degradation of the battery over time compared to consistently charging it from a lower threshold to full capacity.

Lithium-ion batteries prefer to be kept at a moderate state of charge, ideally between 20% and 80% of their capacity. Constantly charging the battery randomly to different levels (e.g., 30% one day, 70% the next) can cause stress on the battery and lead to reduced longevity.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Partial or random charging can also contribute to increased heat generation within the battery, especially if it is left at a high state of charge for extended periods. Heat is detrimental to lithium-ion battery health and can accelerate degradation.

Some lithium-ion batteries require periodic full charges to ensure that all cells in a multi-cell battery pack stay balanced. Partial charging may not allow for this balancing to occur, potentially leading to issues with cell voltage matching and overall battery performance.

Unlike older nickel-based batteries, lithium-ion batteries do not suffer from a "memory effect" where partial charging reduces the overall capacity. However, they do have their own set of degradation mechanisms that can be influenced by charging practices.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3. co ma grean deal spolocny s nejakou normou?

4. ak potrebujes nabit auto do hodiny tak si kupis nabijacku pripojis na 3 fazy tak isto ako mas v kuchyni pripojenu el. ruru (pec) a v aute nastavis aby ti zacalo nabijat auto o 2 rano ked elektrina stoji par centov

AI shit ma vobec nezaujima. Nabijas maximalne do 80% a nejdes pod 20%. Priklad z USA kde tipek ma rano nabite auto na 80% ide do prace viac ako 50km a cely den mu stoji auto na parkovisku so 60%. Pride domov z prace a necha ho na 40%. Hodinu pred tym ako ide do prace sa mu spusti nabijanie do 80% a ide sa dalej. Ma najazdenych cez 300.000km a stale viac ako 95% kapacity baterie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ak si reprezentacia slovakov, tak to vidim tak ze zvysok sveta bude elektrifikovany spolu s Kubou a Slovak bude stale pozerat na nejake konspiracie a dychat rakovinotvorne plyny z vyfukov lebo oh yeaaah. BTW v Cine sa za rok preda 30 milionov elektromobilov im to uz davno doslo. Cely sever EU jazdi na elektromobiloch a slovaci? Na konee... nemame... tak utekajme!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak chces vidiet ako sa nabija na sidlisku alebo na uliciach tak sa pozri na UK, kde mas plno firiem ktore prisli s kreativnymi rieseniami. Ale na bezne jazdenie ti uplne vystaci 1 faza. Ak chces mat auto nabite za jednu alebo 2 hodky tak si nainstalujes wallbox. A ano predstav si ze mas parkovisko ktore ma striesky zo solarnych panelov, bateriu, a mozes nabijat relativne rychlo. To uz robia dnes v Cechach ceske firmy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

5. kde tie nabíjačky na sídlisku dajú keď nevedia spraviť ani parkovné miesta?

6. kde vezmú na tie nabíjačky na sídlisku šťavu, keď tam potrebuješ fyzicky niekam natrepať trafačku/trafačky? asi si uvedomuješ, že bežná linka pre obytné budovy tam nepostačí

7. je potrebné si uvedomiť, že integrovať elektromobilitu do dnešných (socialistických) sídlisk v dostatočnej miere (nie symbolickej) je blízko nemožnému. proste sa budeš musieť presťahovať do moderného sídliska, kde sa s nabíjačkami rátalo od začiatku

8. máš nafťák do mesta na krátke trate?
Odpovedať Hodnotiť:
 

9. uznávam, s tou efektivitou som to prepískol. pre moderný diesel jazdiace dlhé trate ale nie je taký problém sa dostať niekam k 40+%, s rastúcou dĺžkou trasy rastie efektivita

10. v zime ide efektivita elektroáut výrazne dole kvôli spomaleniu reakcií v batériách, plus ak k tomu pridáš ohrev, svietenie, tak si na úrovni -25 až -35% dojazdu, niektoré autá aj viac: https://www.recurrentauto.com/research/ winter-ev-range-loss . zarátavajúc straty na efektivite samotného elektromotora a príslušnej elektroniky si v zime (alebo aj v horúcom lete) na úrovni 60% dojazdu
Odpovedať Hodnotiť:
 

1 - OK, aktualne je skutocne situacia taka
2 - casty argument proti elektru je prave neekologicka vyroba paliva - elektriny, preco by sme nemohli kritizovat rovnaku skutocnost pri benzine/nafte? Ja mam obcas pocit akoby ropa rastla na strome. Analogicky s tvojim bodom 9 - s rastucim mnostvom km na baterke sa ten energeticky humus moze oplatit, zavisi od sposobu vyroby palivovej elektriky. kdezto ropa bude mat vzdy v emisiach ten mix vyroba + x benzinu na kazdy km.
3 - aktualnu generaciu bateriek beriem ako vyvojovu vetvu, ktora moze skoncit tak ako tvrdis
4 - nik netvrdi, ze sa to bude nabijat na sidlisku - clanok je o budovani rychlonabijaciek na "cerpackach". teraz by to dala aj sidliskova siet s nizkym poctom aut
5 - vid 4
6 - vid 4
7 - vid 4
8 - nie, na kratke trasy je tu bus/bike. samozrejme auto sa k tomu vynimocne prida
9 - (y)
10 - toto je bohuzial problem podla mna vacsi ako samotna kapacita bateriek.
11 - skoda ze si zabudol nieco napisat k tomu zdravotnemu hladisku v mestach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

11. nezabudol, len osobne nevidím rozdiel medzi tým či sa škodliviny budú uvoľňovať v malýxh množstvách v mestách, alebo to sem prinesie vietor z vedľajšej uhoľky

ideálne by bolo mať solár, lenže čo v zime a v noci?

mne nepríde, že máme u nás na slovensku nejaký významný problém s výfukovými plynmi. miera znečistenia vzduchu je v porovnaní s inými veľkomestami nevýznamná. máme síce pokokot áut na hlavu človeka, skôr mi to ale príde že niekto umrie na infarkt počas čakania v kolóne ako na výfukové splodiny

čo tak konečne začať riešiť tie staré motory, čo idú doslova na motorový olej (modrofialový dym z výfuku). konečne zakázať staré nákladiaky, autá spred normy Euro 3. alebo vykurovanie drevom v obciach v zime, keď je celá obec v zahalená v oblaku dymu? nedokonalé spaľovanie dreva a spaľovanie odpadu spôsobuje emisie horšie ako autá, lebo v komíne žiaden filter častíc nemáš
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moje auto ma 5-6 mesiacov z roka vyfuk nikde - nabijam z domaceho solaru (pripadne domacej baterky, ak nie som cez den doma) a hotovo. Auto ma dojazd ~400km, cize ak ho nabijem na 80% (300+km), staci mi to v pohode na tyzden.
Vacsinou v sobotu/nedelu nabijem, cez tyzden v pohode jazdim, ak mam 1 den HO, tak dobijem zas.
Ostatne dni roka, ked solar nerobi dost energie, mam vyfuk vo vodnych precerpavackach a francuzskych atomkach.
A teraz to porovnaj s lubovolnym spalovakom.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

spalovak natankujem a ukazem ti stredny prst a prejdem okolo teba ked budes na kabli :-D
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

aký máš solár a akú nabíjačku používaš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este 50 rokov dozadu dokazali spocitat vsetko bez pc a dat svetu tie najpresnejsie stroje. Myslim si ze narod s takou historiou to ma spocitane a nespolieha sa na komentare skeptikou. Praudepodobne ked to tlacia stale proti masivnej antikampani budu mat viacej informacii ako nas lokalny mudrosrac Sulik apropo Turek/Matovic.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

to ale boli ini nemci..


Odpovedať Hodnotiť:
 

..bez benzínu.
Rýchlonabíjačka bez prúdu elektrónov.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

nanútený pokrok je pokrok?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ak chcu napravit demografiu mal by na kazdej benzinke byt aspon jeden rychlonabijac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takich rychlo- nabijacov je uz plna Zap.EUropa, a ovsem aj Afrika, Arabia, uz vyse 6 miliard! !!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nuz, pozri - mohli nechat cestu bez regulacie - asi ako ked sa ropne spolocnosti dohodli s automobilkami a robili olovnaty benzin - motory "nekolpali", benzin bol lacnejsi na vyrobu, vsetko super.
Akurat, ze sa ukazalo, ze olovo vo vyparoch sposobuje doslova znizovanie IQ populacie (blbnutie) a zaroven kopec inych chorob, specialne u deti.
Mohli to nechat tak a povedat si "sak co" - ale nenechali. A ja osobne som za to velmi vdacny - ze nanutili bezolovnaty benzin.
Este stale si pamatam, ako na to moj otec s jeho zigulakom nadaval - lebo to netahalo a bolo to drahsie a "na keru rit mi to bude?"...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

este dodaj keby sme nemali emisne euro normy ako by to vyzeralo v zime pri tom pocte aut ktore mame dnes, to by sa teda dychalo pri tych dieaslovych passatoch a octavkach
Odpovedať Hodnotiť:
 

To si vo svojich víziách skutočne nikto zo svetových lídrov neuvedomuje to obrovské riziko, že vzbĺkne čo len jedno nálezisko ropy? Kontrolované horenie v spaľovacích motoroch a masívna výroba plastov sú predsa najúčinnejšie známe metódy, ako aspoň čiastočne odvrátiť následné dopady globálnej kataklizmy a konštruktívnou proaktivitou priekazne zachrániť planétu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Demokraticky zvolený disižnmejkri sú stucknutý v rozhodovacej paralýze, z ktorého pleca si omiesť smietku cez stanovenie optimálneho harmonogramu nasadzovania euro noriem štyri až ďeveď a priekazne optimálnu trhovú penetráciu elektromobilov a pritom sa na nás rúti lavína!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A preto by mali užívatelia nosiť lavínový airbag pod tielkom, či už pri Balatone alebo na Zlatých pieskoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na Zlatych Pieskoch spadlo mensie (stredne) dopravne letadlo, v 1977!
letelo z Prahy - Ruzine na BA Gen.M.R.Stefanika @BA!
!
chudaci pasazieri, leteli, zrutili sa s letadlom, - a utopili sa v jazere!
Odpovedať Hodnotiť:
 

1starsia suseda, z vedlajsieho vchodu, tam mala manzela, co mal cestovat, vraj letel a spadol s tym spadnutym lietadlom, ale zevraj ho ani nenasli, ale aj tak sa s nim dala co najrychlejsie -hned jak to bolo mozne, rozviest, a aj ho vyhlasit za mrtveho, / nezvestneho, a ani moc dlho nedrzala za nim smutok, lebo bol pluhavy, a popijal v nocnych a dennych baroch a hodinach, s nocnymi divkami
ale potom sa jej viackrat stalo, ze sa jej zdali, ze ho obcas, z dialky, nekde zazrela, - tu na trhoch, tu na stanici, inokedy v kupeloch, abo z konca ulice vychadzat!
Raz, - 2x dokonca zevraj ho zbadala, jak zvonku, oknom, nakuka do bytu a na balkon! ( byva'li na zvysenom prizemi)
Odpovedať Hodnotiť:
 

On v tom lietadle nebol, on preletel cez sklene dvere v kaviarni Luxor na Sturovej. Ale jedna z letusiek bola z vchodu oproti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslis, ako tie, ktore vedome a zamerne podpalil Saddam?
Sak a co - uhasili ich, vyvrtali nanovo a sup - vozia ti ich tankermi :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

30kW pripoj, 150kW zalohovane na 1h bateriou. cize jednu hodinu nabija auta a dalsie 4 hodiny seba :-)

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Čiže hovadina, zhruba ako vždy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co je na tom zle?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Čo je na tom zlé? Vlastne nič. Akurát, že ak neprídeš ráno prvý, kým má stanica nabité baterky, tak na 150kW nabíjačke budeš nabíjať príkonom menším ako 30kW, keďže časť energie z 30kW prípojky ide na prevádzku nabíjačky a ďalšia časť na dobíjanie bateriek v nabíjačke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A? Takto funguju skoro vsetky nabijacky od Fastned.
Pre teba ako klienta je to transparentne - nic nevidis, len nabijas.
Ona ma 30kW pripoj, cize ked prides a nabijas, povedzme, 100kW (to je tak priemer, co robi auto od 10 po 80%), tak 30 ide zo siete, 70 doplna baterka. Cize ak ma baterka kapacitu 150kWh (co dnes stoji par supov), tak vydrzi bezat tu stanicu na plny vykon 2 hodiny. To je vacsinou viac, ako treba.
Plus, Fastned doplna este vsetky stojany o solar, ktory sice robi len par kW (menej ako 10), ale aj to sa pocita - baterka v nabijacke sa nabija zo solaru a doplna to energiou zo siete, ak je nabita a nikto nenabija, tak naopak - vracia cez to 30kW vedenie energiu do siete.
Rovnako funguje aj Gridserve, co ja viem.
Kde v tom vidis problem?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"povinnosť bude platiť iba pre siete s aspoň 200 stanicami"

- vznikne plno novych firiem pod ktore sa cerpacky presunu a ktore budu patrit pod nejaky holding a proste to obidu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco by to obchadzali?
To budu sami proti sebe, ci myslis, ze su tak jebnuti ako slovaci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

njn, tie pohony v takom roku napr.~2200, abo 2500

alejo, - dajte mi Elerium-115, abo proste supertazky prvok, z "ostrovov stability" - a celu tu novu generaciu priam "zazracnych (anti-grav) technologii, cely tech.pack, balik, - moze byyt priekazne realitou, do roka a do dna!

..ale *Nosatiiy, to gojimom nedovolia, proste nechcu nas pustit, k takym fest hi-tech moznostiam, aani ozaj do kozmu,
ne tak lahko..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cough...communists...cough.
Nemci nech si radsej riesia problem s privandrovalcami lebo sa toho roku 2028/30 ani nedoziju.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár