neprihlásený Štvrtok, 18. decembra 2014, dnes má meniny Sláva   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
SOI upozorňuje, že tovar objednaný cez Internet je aj v prípade osobného odberu možné vrátiť

DSL.sk, 15.1.2010


Slovenská obchodná inšpekcia, SOI, vo štvrtok prostredníctvom svojej webovej stránky poskytla výklad platnej legislatívy v prípade niektorých nejasných situácií pri nákupe tovaru cez Internet.

Ako je známe, spotrebitelia na Slovensku majú právo pri nákupe cez Internet odstúpiť od zmluvy a teda vrátiť výrobok alebo zrušiť službu do 7 dní od prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.

Výnimkou sú niektoré typ tovarov a služieb, napríklad tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, noviny, časopisy, lotérie, služby, ktoré už spotrebiteľ začal využívať, audiovizuálne diela, ktoré už spotrebiteľ rozbalil.

SOI upozorňuje, že okrem týchto výnimiek je možné tovar vrátiť aj v prípade, že bol spotrebiteľom už rozbalený.

Zároveň upozorňuje, že ak bol tovar vybraný a objednaný cez Internet ale prevzatý a zaplatený osobne, rovnako sa na tento predaj vzťahuje zákon o zásielkovom predaji a tiež je ho možné vrátiť.

"Ak pri internetovom predaji predávajúci ponúka spotrebiteľovi spolu s inými možnosťami doručenia aj možnosť osobného odberu objednaného tovaru a spotrebiteľ túto možnosť využije, nestráca právo na odstúpenie od zmluvy v zákonnej lehote 7 pracovných dní v žiadnom prípade, t. j. ani vtedy, ak už platba za objednaný tovar prebehla, napr. platbou prostredníctvom kreditnej karty, príp. internet bankingom a pod. a ani vtedy, ak platba prebehne pri preberaní tovaru," uvádza v upozornení SOI.




Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Slovensko vstúpi do Európskej vesmírnej agentúry
Nové rifle blokujú NFC a RFID, bránia krádežiam kreditiek a identít
Správa ciest začne cez FM RDS vysielať dopravné informácie pre navigácie
Súkromnému IC vlaku RegioJet zlyhal softvér, vôbec nevyrazil
Swan tvrdí, že má mobilnú sieť vo viac ako 40 mestách a pokrýva 20%. Napadol operátorov


inzercia



Diskusia:
                               
 

keby radsej castejsie chodili na neohlasene kontroly ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

to im mozem vieščo, keby prišli na zavolanie do predajne keď je problem a nie najprv ist k nim na konzultaciu, potom zaplatit nezavysleho znalca, potom spisat protokol, potom vymahat od obchodnika... uplny vysmech
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je hriechom vyspať sa zo švagrinou? JE mladšia a krajšia, tak čo teraz?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

uzitocna informacia (ajked o nej viem, mozno kopec ludi nie)
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Ja som sa na to preventivne pytal priamo v obchode..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

No ja si viem predstavit obchod ktory ti pri osobnom prevzati da podpisat taku fakturu/zmluvu, kde bude uvedene ze sa jedna o nakup v obchode a nie na nete. A budu sa tvarit ze na nete ti akurat zobrazuju interface, aby si si tu fakturu pozrel.
Neviem ci to nejaky obchod tak robil, ale zjavne SOI mala nejaky dovod na toto pravo upozornit.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

hura do bezhlaveho objednavania
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Trochu starší, ale nevadí. :)

Zajko príde do zelovocu a hovorí:
- Máte hnilú mrkvu?
- Nemáme, nedržíme.
- To je škoda, - a zajko ide preč.
Na druhý deň príde zase a pýta sa na hnilú mrkvu.
- Nemáme, nedržíme, - znie znova odpoveď.
Predavač začne rozmýšľať a objedná pre zajaca dve bedne hnilej mrkvy. Na tretí deň zas príde zajac:
- Máte hnilú mrkvu?
- Áno, prajete si?
- Isteže. Slovenská obchodná inšpekcia.

:)))
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Ako je to ale v pripade, kedy si v internetovom obchode tovar zvoleny na osobny odber neobjednavam ale rezervujem. V takom pripade nejde o objednavku ale o rezervaciu. Plati aj potom narok na vratenie tovaru???
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ano, v zmysle spomenuteho zakona staci na dialku uzatvorit zmluvu pre to, aby neskorsi kupo-predaj prebehol. Uz takyto ukon sposobi, ze cela transakcia "spadne" do rezimu tohto pravneho predpisu i pod ochranu, ktora zahrna moznost vratit tovar alebo sluzbu. Je pravne irelevantne, ci si to obchodnik nazve rezervaciou alebo akokolvek inak, cim by sa snazil obist zakon.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

staci na dialku uzatvorit zmluvu - čo nemusí znamenať rezerváciu (3dni vám necháme tovar na predajni, ak si ho nevyzdvihnete, uvolníme ho k volnému predaju) - jedine v prípade ak sa zákazník zaviaže tovar odobrať, prevziať na predajni (uzatvorí zmluvu). Musí prebehnúť objednávka so všetkým čo k tomu patrí.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Predavam jeden specialny cistiaci prostriedok zelatinovej hmoty, obal je vakuovy ale otvoris ho jedine tak, ze odtrhnes vrchu cast a teda ak by bol tovar vrateny, nieje mozne ho dalej predavat. Objednavatel tak moze niekolko dni vyuzivat cistiaci prostriedok a vratit s dovodom, ze nevypada tak ako na internete hoci to nieje pravda.
Neviem preco sa tak sustredia na internet akoby sme boli pred 10 rokmi a internet sluzil len na podvody ci co.

Keby sa radsej sustredili na potraviny, kde clovek prichadza najcastejsie so zdraviu skodlivymi latkami a obzvlast v tych dedinskych potravinkach, kde hoci spotreba je ale skladovacie podmienky znicia potraviny este pred vyprsanim minimalnej spotreby. Co tam po nejakych 10 eurach vyhodenych za male tricko, ked skonzumujete pokazene jedlo a je vam z toho 2 dni zle a to nekomentujem dalsie nasledky.


Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Odstúpenie od zmluvy je možné do 7 pracovních dní BEZ UDANIA DOVODU!V ČR 14. Platí to podobne v celej EU.

Nik nenúti predávať cez net. Nik nenúti mať cez net najnižšie ceny. Môžeš cez net predávať o 10-20% drahšie ako na predajni práve pre prípad, že ho niekto vráti.
Mať na nete len katalóg s cenami ale neumožniť objednávku (prezentácia).

Lehota na vrátenie má svoje opodstatnenie. Zatiaľ čo na predajni si človek môže poobzerať daný výrobok (dokonca je povinnosť predávajúceho ho predviesť), cez internet to nie je možné. Veľké obchodné reťazce kde sa nedá vyskúšať výrobok, umožňujú ho vrátiť.
Tesco 7 dní od kúpy, Kaufland, Lidl do 30 dní. Vrátia peniaze, na nič sa nepýtajú.
Zatiaľ čo v iných obchodoch aj zjavnú vadu zľahčujú, robia všetko preto aby odhovorili od reklamácie. Vrátenie tovaru u nich sci-fi.

Treba nakupovať tam, kde si vážia zákazníka, dodržujú zákony i robia niečo viac pre samotnú spokojnosť zákazníka.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty si este nebol v Tescu coooo ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked som kupoval LCD v alze tak som sa pytal ako to funguje s vratenim tovaru bez udania dovodu.
1, tovar sa neda vratit ak je tovar kupeny na ICO/firmu(aj sukromnik - podnikatel). tovar sa da vratit iba ak je kupeny fyzickou osobou - nepodnikatelom.

2,predajca si moze zauctovat poplatok za opotrebovanie vo vyske 0% az 8%(alebo +-12, niesom si isty). v alze mi slubili ze ak by som nebol spokojny a LCD by som priniesol na dalsi den tak mi nebudu nic uctovat. v tomto bode asi ide o ferovost predajcu a v pripade nespokojnosti zakaznika bude treba asi znalecky posudok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.
Zákon 108/2000 Z.z.
Tento zákon upravuje ochranu spotrebite¾a pri po-
domovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb
a pri zásielkovom predaji tovaru alebo pri poskytovaní
služieb, ak tovar alebo vecné plnenia a výkony z po-
skytnutej služby kupuje fyzická osoba a tie jej neslúžia
na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania
(ďalej len spotrebiteľa).

2.
§ 12 Odstúpenie od zmluvy
(4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný b)vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar

Žiadna platná zmluva = žiaden poplatok za opotrebenie. Ak áno, volať SOI.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Takze inymi slovami, v kazdom zasielkovom obchode si mozem objednat televizor, pouzivat ho tyzden pri com ta nadherna klavirova cierna farba schyta par skrkancov v lepsom pripade na mieste kde to tak nebije do oci a po tom si poviem, SAK NACO BY MI BOL TELEVIZOR ZA 1890€, ja odstupujem od zmluvy, dajte mi peniaze nazad, ja si pojdem kupit iny ku konkurencii. (a tej spravis presne to iste)...

Ver mi ze aj tento pripad musi byt osetreny, inak to kazdy zasielkovy obchod "zabali" skor ako zacne podnikat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsetko vyriesi trh, konkurencia. Kupoval som si LCD monitor - chcel som investovat viac (nie shit za par eur).
Bol som v electroWorld - ved profici - pytal som sa ci by som mohol vratit ak nebudem spokojny (vraveli ze nie - ved ani nie su povinny, ok), tak som aspon poprosil, nech mi ho zapnu k nejakemu PC a vyskusam si ho pri realnych aplikaciach - napr pri scrolovani dlhych webstranok vidno co je LCD zac. Povedali mi, ze ved ho vidim zapnuty pred sebou - ano, ale pri tych reklamch co tam maju mna nezaujima a kvalitu nijako nezistim.

Takze som pekne odisiel do Nay a tam som si vytipoval 2 LCD, personal mi aj jeden aj druhy postpune pripojili k ich PC a nechali ma pouzivat PC na niekolko minut - takze o tom to je. Nakoniec som si vybral a som spokojny.

Takze aky prispup obchodnika, tak moj pristup - v zivote tam nepojdem (teda do electroworld)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No chcel by som vidieť toho pána, čo píše, aby chodili neohlásene na kontroly, ako by sa tváril, keby mu v robote za každú vyslovenú hovadinu povedali "Tak, za toto máš o 500 € nižšiu výplatu, za toto o 1000€, ". Lebo asi takto to robí tá organizácia, ktorá akože ochraňuje práva spotrebiteľov. V skutočnosti je to bezuzdné zdieranie majiteľov malých obchodíkov. Do veľkých sa pustiť boja. Viem, čo hovorím, zažil som to. Ide im len o to, aby nejako pred národom obhájili svoju existenciu. Presne ako policajti, ktorí sa s radarom postavia na koniec mesta a buzerujú vodičov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A že im ide len o peniaze a pokuty bez logiky, vidieť aj z tohoto: Keď si niekto objedná tovar a vyzdvihne v predajni, tak má možnosť si ho vyskúšať a nemusí ho zobrať. Presne tak, ako keby do predajne vošiel a ten istý tovar by si tam vybral. Internet mu akurát pomohol doma v pokoji si vybrať z ponuky, porovnať. A prečo má za takúto pomoc ešte obchodník doplácať? Pri tých ziskoch, čo teraz sú, príde aj o gate. Veď vrátený tovar je už použitý, čo s ním má robiť. Už ho nevie predať ako nový. A uvedenie do pôvodného stavu je nákladné. A toto má znášať obchodník len preto, že zákazník je s prepáčením sprostý? Alebo špekulant? A sú to nemalé čiastky. Je jasné, že SOI má takto viac možností na zarábanie si na pokutách.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Takže keď uzatvorím právoplatnú objednávku cez internet s prevziatím tovaru na predajni, môžem si ten tovar neprevziať beztrestne? = obchodníkovi na predajni zostane tovar ktorí nemusí nik iný chcieť.

Keď prídem na tú predajňu, obchodník ten tovar rozbalí, predvedie, nechá ma si ho vyskúšať?

Máme tak "dobrých" obchodníkov, že na samotnej predajni nie sú ochotní tovar predviesť, nechať vyskúšať. Prečo výrobci zatavujú mp3 prehrávače do plastu?
Prečo nie sú ochotní rozbaliť, ukázať funkčnosť LCD, notebookov, chladničiek, mrazničiek hocičoho? Len donesú škatuľu. Chcú len prachy a aby si čo najskôr vypadol.

V Rakúsku s tým problém nemajú. Výrobok rozbalia, zapoja, dajú čas na vyskúšanie. Ceny neraz nižšie ako tu. Nemajú problém vziať nepoškodený tovar späť, vrátiť peniaze, keď napr. doma človek zistí že mu TV nesedí s nábytkom. Ponúknu iný typ.

SK? Kúpil som žiarivkovú trubicu, doma zistil že dali s inou farbou svetla. Do hodiny som sa vrátil. Poslali ma preč, vraj nevymieňajú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tou ziarivkou mas pravdu to mali vymenit ich chyba to bola ale ak by mi niekto prisiel reklamovat tovar s udanim dovodu ze mu nesedi k nabytku vydrbem ho z dveri a nakopem doriti. Vacsiu blbost som este nepocul to neni dovod na vratenie tovaru. Farba sa da predsa zistit papierovu skatulu predsa neni problem otvorit a ukazat im vyrobok aku ma farbu a ako maka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ake su vysky pokut pre somarov co si objednaju tovar na dobierku a nepreberu ho??
Odpovedať Hodnotiť:
 

No bohuzial ziadne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V texte clanku hovorite o bludoch, sorry ze sa musim takto vyjadrit ... akych 7 dni??? ako spoterbitel mam na vratenie tovaru do 7 PRACOVNYCH dni a a to je rozdiel ... dva dni hore dole??? www.nakupujbezpecne.sk
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár