neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
Starlink bude pre pohybujúce sa autá od decembra

Značky: Starlink

DSL.sk, 26.10.2022


Satelitné pripojenie k Internetu Starlink od SpaceX sa bude dať používať v pohybujúcich sa autách od decembra.

Spoločnosť aktuálne oznámila spustenie objednávok tejto verzie Starlinku, pričom podľa stránok spoločnosti terminály začne zákazníkom doručovať v decembri.

Starlink je pod označením Starlink RV v súčasnosti ponúkaný aj pre autá a najmä karavany, v doterajšej verzii sa dá používať ale iba ak vozidlo stojí.

Nová verzia umožňujúca pripojenie počas jazdy bude vyžadovať novú výrazne väčšiu anténu s označením Flat High Performance. V USA terminál s takouto anténou stojí 2500 dolárov.

Mesačný poplatok za službu bude v USA rovnaký ako za doterajšiu službu Starlink RV. Na Slovensku tento poplatok v súčasnosti dosahuje 75 eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu


Diskusia:
                               
 

Dovolím si pripomenúť aby sa nezabudlo na užívateľov elektrických kolobežiek. Bolo by vhodné k novému terminálu s väčšou anténou ponúkať kolobežkárom aj starlink ruksak za priaznivú cenu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IMHO, Flat High Performance znižuje spotrebou o 100km aj dojazd Tesly, tak na elektrických kolobežkách by trebalo bárs rezko šlapať, aby vôbec priekazne necúvali.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

budme fer. tesla ma spotrebu ~20kWh/100km, tato sranda 110-150W. povedzme, ze tesla prejde 100km za hodinu (realne skor, najoptimalnejsia rychlost je 110-130kmh), tak za hodinu to spapa ~130Wh, ktore by inak posluzili na prejdenie zavratnych 0.65km.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nie je mi jasne preco tesla by mala mat optimalnu rychlost pri 120 tke. Lebo celny odpor je v^^2. Mi to skor dobre vyzera limitne k 0. Tam uz tie vypocty vychadzaju inak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo ked si vezmes do uvahy pomer spotreby a casu za ktory sa dostanes do ciela, nulova rychlost by mala tu spotrebu dost zlu. proste pri zaratani casu jazdy a nabijania je to najefektivnejsia rychlost. pomalsie mas sice lepsi dojazd, ale trva ti to strasne dlho. Zas opacne - rychlejsie sice zdalnlivo prides skor, ale castejsie stojis na nabijacke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked si vezmes do uvahy pomer spotreby a casu, neviem ci funkciu maximalizujes alebo minimalizujes. Pri pouziti matematiky limit, mi vychadza rychlost nekonecno alebo nula. Treba mi presnejsi vzorec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

da sa to povedat jasnejsie? minimalizujes cas prepravy z bodu A do bodu B ked trasa je dlhsia ako na jedno nabitie
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/reG
https://dopice.sk/reH
Daj vzdialenost spocitame rychlost....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pan inžinier Tesla pri nulovej rychlosti ma aj nulovu spotrebu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nik nespochybňuje, ale skús sa niekam dostať pri nulovej rýchlosti
Odpovedať Hodnotiť:
 

Šak v pohode klasickým warpom. Že k nemu scenáristi sci-fi seriálov prifabulávavajú i akúsi rýchlosť ešte neznamená, že tam v skutočnosti priekazne nejaká je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby len ^2, ale vykon potrebny na prekonanie odporu (a s tym suvisiaca energia) rastie s ^3
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžme to skúsiť, ale ak vezmem do úvahy, o koľko stúpne spotreba bežného vehiklu pridaním strešného boxu, tak pre aerodynamicky tvarovaný elktromobil si tých 0.65km vypočítajme aj s anténu zahrňujúcim súčiniteľom odporu vzduchu priekazne pri maximálnej rýchlosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm... ta antena by sa mozno dala u kolobezky pouzivat ako plachta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vážená Wikipédia, slobodná encyklopédia,
NIE, podpora slobodného prístupu k informáciám neznamená zmenu dizajnu tak, že pre zobrazenie inojazyčnej verzie stránky treba namiesto jedného kliknutia kliknúť, čakať na rozbalenie menu, scrolovať a zase kliknúť.
A že niekto s tučnými prstiskami na mobile neuhrá ani prd už možnosťou používania responsívneho dizajnu priekazne nezavdáva objektívny dôvod na diskrimináciu používateľov PC.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co branilo ludom to pouzivat v pohybujucom sa aute doteraz? napr. https://dopice.sk/rep
ci dlha kalibracia phased array anteny na krivolakych neamerickych highways?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto veci sa majú riešiť navíjacou kabelážou.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár