neprihlásený Pondelok, 16. júna 2025, dnes má meniny Bianka, Blanka
Elektrická formula takmer zdvojnásobí výkon

Značky: elektromobily

DSL.sk, 16.6.2025


V ďalšej štvrtej generácii elektromobilových formúl Formula E príde takmer k zdvojnásobeniu maximálneho výkonu motorov z 350 kW na 600 kW.

Medzinárodná automobilová federácia FIA podľa Racer potvrdila takýto výkon a celkovo špecifikáciu ďalšej generácie na stretnutí minulý týždeň.

V pretekoch Formule E platia prísne regulácie upravujúce parametre áut, pričom na rozdiel od Formuly 1 autá pre všetky tímy vyrába jeden výrobca. Od sezóny 2022 / 23 sa používa auto tretej generácie, ktoré má v bežnom závodnom režime maximálny výkon 300 kW a v špeciálnom dočasnom režime zvýšeného výkonu 350 kW. V aktuálnej verzii má pohon štyroch kolies, ten sa môže využívať ale iba v niektorých fázach pretekov.

Batéria má fyzickú kapacitu 47 kWh, využívať sa môže ale iba 38.5 kWh. V aktuálnej sezóne sa prvýkrát začalo využívať dobíjanie batérie počas pretekov, v predchádzajúcich sezónach sa celé preteky jazdili na jedno nabitie batérie a v prvých sezónach si pretekári v polovici pretekov vymieňali celé svoje autá.

Auto štvrtej generácie sa má začať používať od sezóny 2026 / 27, teda od konca budúceho roka. Racer avizuje niekoľko jeho parametrov. Maximálny výkon sa má zvýšiť z 350 kW na spomínaných až 600 kW, pričom pohon všetkých štyroch kolies sa bude používať už po celý čas. Zároveň sa zvýši maximálny výkon rekuperácie batérií pri brzdení zo 600 kW na 700 kW.

Auto tretej generácie má maximálnu udávanú rýchlosť 320 km/h. Racer neuvádza oficiálnu maximálnu rýchlosť novej generácie, pri testoch mala byť ale prekročená rýchlosť 210 míľ za hodinu, v prepočte cca 338 km/h.

O ďalších parametroch vozidla štvrtej generácie a napríklad kapacite batérie neinformuje.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Štát otvára diskusiu ako podporiť budovanie rýchleho prístupu na Internet
Nový LibreOffice ukončí podporu Windows 7, sprístupnená beta verzia
SSD pre PCI Express 6.0 pre PC majú prísť až v 2030
Službu s veľkou databázou ľudskej DNA nakoniec nezíska farmaceutická spoločnosť
Seriál Star Trek: Strange New Worlds bude mať aj piatu a zároveň poslednú sériu
PCI Express má už aj optickú verziu
Telekom oznámil ďalšie rozšírenie 5G siete
Súkromná misia na ISS sa posúva zrejme na dlhšie
Anker kvôli riziku požiaru vymieňa 1.1 milióna power bánk, zatiaľ v USA
Dánske mestá a ministerstvo odchádzajú od Microsoft softvéru na open source


Diskusia:
                               
 

No a potom zavedu limit 30km/h v meste a clovek si nemoze v takej pekne formule ani na SNPcku cajocky ohurit :(
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Elektrická formula údajne dostane i množstvo asistentov, ktoré ale bude možné pri každom štarte cez infotainment priekazne po jednom vypnúť, čo zberom telemetrie a spätnej väzby od jazdcov umožní výrobcom ďalšiu optimalizáciu za účelom zvýšenia benefitovania zákazníkov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ten isty vyrobca, ten isty sw. V com presne je ta sutaz?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V pilotoch.
Ale tiez mi pride divne ze len jeden vyrobca auta. U roznych vyrobcov by bola konkurencia vo vyvoji EV pohonu a baterii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj spaľovacie motory mali obmedzenie tuším do 1000 kW. Onedlho budeme všetci na baterky...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Závody F1 majú väčšinou dĺžku okolo 305 km
Typický závod Formula E prejde okolo 80 až 100 km
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presnejsie je to na 300km plus jedno kolo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ťažké na predstavu.
Vo futbalových ihriskách je to koľko?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa toho, či beží diagonálne, alebo dookola... Ale cca 3 až 7 olympijských bazénov, len s trávnikom.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár