neprihlásený Pondelok, 1. septembra 2025, dnes má meniny Drahoslava
ZSSK zásadne nezvláda prechod na elektronický predaj, na začiatku školského roka má rozsiahly výpadok

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 1.9.2025


Štátny železničný dopravca ZSSK, Železničná spoločnosť Slovensko, po zavedení tzv. poplatkov za servis nútiacich na elektronický nákup lístkov zásadne nedokáže zabezpečiť dlhodobú spoľahlivú funkčnosť elektronického predaja a opäť eviduje zase ďalší zrejme rozsiahly výpadok.

Deje sa tak v prvý pracovný deň po skončení prázdnin a prvý deň školského roka.

ZSSK avizuje výpadok online predajných systémov vrátane aplikácie IDeme vlakom a webového e-shopu. Cestujúci si môžu podľa oznámenia kúpiť lístok v pokladniciach a u vlakového personálu bez poplatku za servis.

Nie je jasné, kedy presne výpadok začal, podľa dostupných informácií trvá ale zrejme minimálne dve hodiny.

ZSSK zaviedla poplatky za servis od 15. marca. V prípade nákupu lístka v pokladniciach na staniciach sa pripočítava k cene lístka poplatok 1 euro. Pri kúpe spiatočného lístka účtuje ZSSK poplatok dvakrát, takže dosahuje 2 eurá. Poplatok za nákup lístka vo vlakoch je až 3 eurá a týka sa to aj nákupu cestujúcim zo stanice, kde nie je otvorená pokladnica.

Poplatky tak minimálne časť cestujúcich fakticky nútia na elektronický nákup, inak by tieto poplatky relatívne výrazne predražili cenu lístka.

Od zavedenia poplatkov mala ZSSK ale opakovane viacero neplánovaných čiastočných alebo úplných výpadkov elektronických predajných systémov a zároveň plánované dlhé odstávky predajných systémov. Takáto zlá spoľahlivosť elektronického predaja by bola neakceptovateľná, aj keby ZSSK novými poplatkami cestujúcich prakticky nenútila na využívanie elektronického predaja.

Navyše ako sme upozornili v tomto článku, ZSSK nútený prechod na elektronický predaj využíva na rušenie predaja lístkov v pokladniciach na menších staniciach. V oznámeniach úplného zrušenia predaja lístkov na staniciach pre samosprávy totiž evidentne argumentuje znížením počtu predávaných lístkov v pokladniciach a preferovaním nákupu lístkov elektronicky.



Najnovšie články:

Nové iPhony 17 možno v EÚ nebudú mať fyzickú SIM, iba eSIM
Veľká časť príjmov Nvidie je iba od dvoch zákazníkov, takmer všetky od šiestich
Lenovo predstaví notebook s displejom otočiteľným na výšku
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 30-krát
Antik uviedol set-top box miniatúrnej veľkosti
Štát zverejnil detailný postup ako bezpečne overovať doklady v eDoklady
Množstvo dodanej flash pamäte sa v druhom štvrťroku výrazne zvýšilo
Problémy s SSD po aktualizácii Windows 11 sa nakoniec minimálne širšie nepotvrdili
Veľký operátor v Česku ponúka symetrické 2 Gbps pripojenie
V dátových centrách výrazne rastie kvapalné chladenie


Diskusia:
                               
 

Vivat Slovakia
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A takto dopadne celá republika po konsolidácii.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

juhú
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetci zatazia ekonomiku zakupenim/presedlanim do aut
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pred siedmou som si kupoval lístok v pokladni, lebo od pol 6 rána sa mi to nepodarilo cez appku ani web. Keď som sa spýtal, či to budem mať za 6 eur (cena cez appku), tak pani mi povedala, že nie, že "kým to nevypnú", musí mi účtovať poplatok 😀 Majú to sofistikované, treba uznať...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a je potrebne dodat ze vzdy ked maju vypadok a oznamia ze si to mozte bez poplatku kupit na stanici tak v systeme ten povinny poplatok nevypnu vobec alebo az po hodinach od oznamia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sa to predsa robi. Niektore informacie putuju pomalsie, nez ine.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne to cez tú ich aplikáciu nikdy nešlo, ani keď žiadny výpadok nie je. IB zahlási, že platba prešla, ale peniaze neodídu a lístok nepríde. Cez web to nejak prejde, ale stránka je zúfalo rozbitá a treba tam vypĺňať kopu zbytočností (aj keď ako meno sa dá zadať aj Tvoja Mama a nikomu to neprekáža).
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked im ten system robili studenti alebo indovia za 5 korun nech sa necuduju :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Robili to cez AI
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžete sa spoľahnúť že sa nemôžete spoľahnúť
Odpovedať Hodnotiť:
 

najvacsia chyba je, ze zacali pouzivat neodskusany vypadavajuci system a zrusili predaj cez okienka. Normalne sa to robi tak, ze zavediem elektronicky system, zvyhodnim ho a ked to par rokov funguje bez problemu, tak potom zrusim okienka... Ale ked je vo vedeni niekto, co mal na ZS 5ky (zrejme, inak si to neviem vysvetlit), tak to dopadne takto...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebola to zuzka?ta s tymi patkami ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

inac ale asi to nebude lahke debugovat ked nemaju pod palcom cely retazec
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár