neprihlásený Pondelok, 8. decembra 2025, dnes má meniny Marína
Slovensko a päť ďalších krajín vyzvalo EÚ na zmenu zákazu áut so spaľovacím motorom

Značky: elektromobily

DSL.sk, 6.12.2025


Slovensko a ďalších päť krajín EÚ vyzvalo v piatok listom Európsku komisiu na zmenu v súčasnosti platného zákazu predaja osobných áut so spaľovacím motorom od roku 2035.

Informuje o tom agentúra Reuters.

List podpísali premiéri Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska, Bulharska a Talianska.

Kompletný text listu zatiaľ zrejme nebol zverejnený. Podľa agentúry ale krajiny v liste okrem iného žiadajú, aby bol po roku 2035 naďalej povolený predaj hybridných vozidiel.

Tiež žiadajú dovoliť autá so spaľovacím motorom na palivá, ktoré majú nízku uhlíkovú stopu. Takýmito paliva môžu byť napríklad syntentické palivá. Pri spaľovaní syntentických palív sa síce rovnako ako u benzínu a nafty samozrejme vypúšťajú emisie do atmosféry, v prípade ich výroby z uhlíka zachyteného z atmosféry ale nezvyšujú množstvo uhlíka v atmosfére.

Podľa legislatívy navrhnutej v roku 2021 a schválenej Európskym parlamentom v roku 2023 má byť od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021. Od roku 2035 následne má byť vyžadované zníženie emisií o 100%, teda nulové emisie.

V poslednej dobe žiada tieto pravidlá prehodnotiť viacero krajín, členovia slovenskej vlády takýto zámer avizovali v októbri. Za prehodnotenie pravidiel je aj Friedrich Merz, premiér Nemecka, ktoré je výrazne najväčším výrobcom automobilov v Európe.

Podľa októbrových informácií naopak dve významné krajiny vo výrobe áut Španielsko a Francúzsko presadzujú ponechanie v súčasnosti platných pravidiel. Podľa dostupných informácií je Španielsko druhou krajinou v EÚ podľa počtu ročne vyrábaných vozidiel. Francúzsko bolo v predchádzajúcich rokoch tretím najväčším výrobcom automobilov v EÚ, počet vyrobených vozidiel tam ale rýchlo klesá a podľa dostupných informácií sa v minulom roku zosunulo už na piate miesto po treťom Česku a štvrtom Slovensku.



Najnovšie články:

V desiatke svetovo najpredávanejších smartfónov iba iPhony a Samsungy
USA pokračujú vo vyšetrovaní Tesly za vážne dopravné priestupky samojazdiacej funkčnosti
Kompresný formát videa AV1 získal cenu Emmy
AV1 sa používa už na 30% streamovania na Netflixe
Netflix kupuje veľkého konkurenta HBO


Diskusia:
                               
 

O 10 rokov budú také baterky, že benzínové auto nebude nikto chcieť.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

No ono sa to hovorilo už aj pred 10 rokmi.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Martinaaa je však v tejto oblasti nováčička, alebo sa vozí na líznutej tesle, mesačný nájazd 50km na nákupy do lídla, tak jej to stačí. Malo by to stačiť aj ostatným Martinááám
Odpovedať Známka: 2.1 Hodnotiť:
 

Ako fanúšik EV som jednoznačne proti zákazu spalovákov, ale tvrdiť, že EV stačí tak max na 50km nájazdy je vec, ktorá už 10 rokov neplatí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozu byt ake chcu baterky, kde si to auto nabijem? Buduju sa nabijacky a siete?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

doma
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

doma, za dva dni
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Dalsi, co najazdi 600km denne. Realita je do 50km, co je 6-8 kWh. Cize 30min. pri 3f a 4h pri 1f 10A.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Hodnoty platné v lete, na rovine, v bezvetrí.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

doma, akoze vyhodim predlzovacku von oknom a potiahnem ju 100m od cinzaku, ked stojim prave tam? Najblizsie ako sa podari stat je iba tak 30m. A budu z kazdeho okna trcat kable k autam? Lebo tu poslednych 50 rokov neprerobili ani asfalt na ceste, nieze nabijacky spravia. To je nerealne.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Šak normálne. Pripojí sa prvý a ďalej sa budú pripájať jeden od druhého, jak vozíky v lídli. A do rána majú nabité šeci.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Niekto vyrobi elektrinu a potiahne ju k tebe 200km a je nerealne potiahnut ju 100m. Takto presne vyzera vedecka cinnost dr.kotlara.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

mozes aj ruku vlozit ciernej bestii do papuli aby si ju zachranil pred branami pekelnymi a ona ta dohryzie aj tak
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ti co byvaju v dome, sa budu nabijat primarne doma.
Ti co byvaju v bytovkach sa budu primarne nabijat na rychlonabijackach, ergo na benzinkach, ktore sa postupne budu coraz viac transformovat na nabijacie huby, alebo na tisickach dalsich verejnych nabijacich bodov, pri supermarketoch, na ulici a tak podobne.

Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Hlavne nie je žiadny problém postaviť nabíjačky na sídliskových parkoviskách, a je to oveľa lepšie než nejaké centralizované huby.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"nie je žiadny problém" vo veľmi dlhom časovom horizonte, má priekazne niekoľko úrovní, z ktorých väčšina problém je v krátkodobom časovom horizonte.. nie je problém to povedať, nakresliť, navrhnúť.. je problém to zrealizovať, zaplatiť, presadiť, dorobiť potrebnú infraštruktúru.. za 50 rokov určite, za 10 rokov, určite nie.. a to tu dovtedy budeme do práce a na dovolenky behať? alebo budeme aj s deťmi jednoducho sedieť odma za obrazovkami a presviedčať sa, že je to ekologickejšie, pretože je to ideologicky prijateľnejšie ako žiť normálne kupovať ropu od zlého Ruska?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Cela eu sa odstrihla od ruskej ropy, len robo nie. Ak ma podporu, treba ist pozret kubu, nech vieme do coho ideme.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

po grýndýle treba pozrieť na Kubu, ako ďaleko budú pred eurohnojom!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dalsi co prepadol propagande strachu. Uz mas kupeneho vianocneho škrečka?
Odpovedať Hodnotiť:
 

OMG, chlape, Ty si sa vratil z Marsu? Co to trepes?
Na slovensku nie su mesta a obce garantovat dostojne parkovanie, nie to este nabijacky ku kazdemu miestu!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak keď bývam v paneláku v podnájme a chcem ísť do tatier ? alebo nebodaj do Bulharska ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

stavme sa, ponukam 1000EUR.
ak si stojis za nazorom, alebo ak mas gule, placnime si.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ide o efektivitu
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Akoze si placnete tymi gulami?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

také baterky sú už aspoň 100 rokov, hovorí sa im "plná nádrž", natankovanie trvá pár minút! ale bohužiaľ nie sú v autíčkach na baterky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V podstate sme v PICI.

ak neprijmeme viac regulacii (ktorymi si ciastocne chranime EU trh) , tak sa tu dostanu cinske lacne auta (lebo cina ma obrovsky prebtok aj benzinakov)

Ak regulacie prijmeme tak to predrazi auta a predaje ajtak klesnu...

Musime prejst na iny produkt ako su auta(na slovensku) , a to co najskor.
alebo sa dohodnut EU/US/Canada/UK/NZ/Australia/JAP/Korea a mozno Brazilia/Argentina/Mexiko ze budeme blokovat cinu - pretoze jednak podliezaju cenu otrockou pracou, a jednak zasieraju extremne zivotne prostredie...
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Je cas zastrcit si do rektalneho otvoru pravidelne green dealdo.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Aj to greendildo ma s najvecsou pravdepodobnostou na svedomi Cina. Cinan nehra ferovu sutaz a cinan potrebuje expandovat. Regulacie su nic pokial si ludia sami vyberu svoj upadok (aka vyber cinskeho produktu). Nebol by to problem, keby cinan prisiel do EU, postavil fabriku, zamestnal europana a vyuzival europskych subdodavatelov Tak ako to robia japonci ci korejci. Cinan si vsak dovezie okrem svojich ludi aj svoje suroviny vratane kucharov a jedla. Z lokalneho nepouzije nic, Cinan nie je nas kamos a jeho podporovanim si podkopavame svoju zivotnu uroven.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Ty si podstate taký istý komunista ako ten Číňan
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

a na to si prisiel presne ako?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Jednoduchou logikou ako ze korejci sa sem nenatahali sami, ale pozvali sme ich sem so vsetkymi vyhodami, ktore k tomu patria, vratane danovych prazdnin. Praca v automobilke je vzdy velmi oslobudzujuca a pomaha vytvarat tak tvrde neuronove spoje, ze clovek vykonava naucene pohyby aj v spanku.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Tvoja jednoducha "logika" trochu ignoruje fakt, ze ten korejec plati nasich ludi. Taktiez pouziva lokalnych subdodavatelov, kde pracuju nasi ludia. Cinan nechce platit nasich ludi, dovezie si ich. Nepouziva lokalnych subdodavatelov, dovezie si ich. Cinan, ktory tu bude dovezeny a pracovat tu nebude minat peniaze na chod lokalnej ekonomiky, podpori si tu svoju. Ak nevidis rozdiel a problem, tak ked ho uz vidiet budes, tak vtedy uz bude neskoro.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Problem ziadny nevidim, ak si nase cinske fabriky dovezu cinanov na montaz, pretoze im EU mozgy daju vysoke cla na dovoz aut, alebo autodielov, je to v pohode, pretoze cinania budu kupovat hromadne pivo v akciach v supermarketoch, vidim to pomerne casto. Aj korejcom chuti. Je len otazne, preco slovaci nechcu pracovat v automobilkach. Avsak, kto chce pracovat, stale moze a daju sa tahat aj 16ky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A co myslis, preco chcu tie fabriky dostat sem? Aby prave tie cla obisli. Ty problem nevidis, ale my uz ano - pretoze cinan je vo velkych zakazkach nas priamy konkurent. Prisli aj za nami, ze by si prenajali nasich ludi, ked dostali realnu cenu, tak sa zasmiali, ze si za rovnaku dovezu raz tolko svojich. Nejde o pracu v automobilke, ide o vzostup cinksych aut na EU trhoch. To nehovorime o slovensku ako takom, ale o EU ako celku. Ci sa ti to paci ci nie, ked nas automotive prestane fungovat, tak so zivotnou urovnou to pojde dole vo vsetkych sektoroch. Na SK o to viac, ze automotive je vyznamny pre HDP tejto krajiny. Ale vsak ako vravim - ked uz ten problem vidiet budes aj ty, bude neskoro.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Povedz mi, nie je to tak, ze to zacalo presuvanim vyroby do ciny? Presuvanim skoro vsetkoho, vratane cinskeho cesnaku v kauflande? Presuvaju uplne vsetci, mobily, kompjutre, oblecenie...? Velka vacsina s oblubou nakupuje za lacno ciny. Do ciny presunuli alebo outsorcovali vyroby mnohe firmy nielen celej europy. V telke som pocul, ze clovek stale moze studovat VŠ a uplatnit sa v zivote,je to len o mentalnom nastaveni vraj. Tak, kde je problem? Budeme mat armadu inzinierov, vsetci VŠ, Phdr, Judr, odbornici na dejiny a telocvik. Nevidim problem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A montovat sa to bude v plneautomatizovanych montovniach pomocou AI, suciastky, komponenty, ingrediencie budu vozit autonomne kamiony naskladnene v automatizovanych skladoch. A ludia konecne budu mat volno a cas riesit podstatnejsie veci, ako napriklad nekonecnost vesmiru, alebo ci palo habera je fakt dobry spevak, alebo len zacal spievat v dobe, ked u nas moc hudby nebolo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani cinskych pracantov nebude treba. Keby boli humanoidi od muska, tlieskal by som, ale kedze su z ciny, netlieskal by som.

https://www.osel.cz/14335-prichazeji- ubtech-vyslal-stovky- humanoidnich-robotu-do- prumyslovych-podniku.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cinania su tiez ludia a su u nich vyznamne osobnosti ako Jet Li alebo Jackie Chan a preto by som si kupil radsej auto od BYD-u. Za menej penazi viac kvality, pridanej hodnoty aj funky funkcnosti.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kup si co chces, kym este mozes.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Preco?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

premiéri Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska, Bulharska a Talianska nech si prosim nastartuju svoje veterany vo vlastnej zamknutej garazi.

Posledny spalovak predany v 2035 si moze veselo jazdit do 2055. Takze nase generacie, ktore chcu, si mozu po cestach veselo poprdkavat. Ale neberme dalsim generaciam silu pokroku, ktora vznika z nudze na poslednu chvilu. Poznate to, vacsina diplomovky sa napisala za posledny tyzden.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

ved si kup EV, kto ti brani, vole ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Presne tak a za svoje bez dotacii
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ved aj mám kúpené a bez dotácií podotýkam. Problem vsak je, že ked kracam po ulici, tak nedýcham svoje auto, ale vsetky ostatne. Nemam problém s EURO6 spalovakmi, ale to čo jazdí na nasich cestach je ciste zufalstvo. Ja som za spalovaky, ale nie takto. Namiesto jednoducheho malého spalováku potrebuje mať kazdy co ma dieru v zadku aspon dieslového superba alebo passata, ktorého uz ale nedokaze servisovat, lebo nie su korunky. A tak nam tu pomaly zasiera vzduch a dopomaha k rozvoju dychacích ochorení.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Diskusie k EV sú vždy šialene emočné a fatkov je v nich pramálo. Ako Windows vs. Linux :)
Sme v období ako pred 130 rokmi keď nastupovali prvé autá a ľudia sa nechceli vzdať konských povozov. EV sú drahé, lebo sú nové (vyrieši sa časom). Dojazd sa už vyrovnáva, to nie je problém. EV nesmrdí, netrasie, je pohodlnejšie, kúri okamžite,dá sa nabíjať doma (alebo kdekoľvek kde je zásuvka), má menej komponentov (žiadne dpf, vstreky, žhaviče, sviečky, spojka, prevodovka, netreba meniť olej a kopec ďalších blbostí). Jediné, čo je zatiaľ problém je počet nabíjacích staníc, ale ten rastie.
Väčšina ľudí čo na EV pindajú sa v žiadnom ani neviezlo. Chce to kúsok upraviť myslenie (to je najväčší problém), ale EV je podstatne lepšie ako spalovák.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Myslim ze dpf, vstreky, žhaviče, sviečky, spojka, prevodovka, olej a kopec ďalších blbostí sa v pohode zmestia do terminu "vymena akumulatoru", alebo "predaj e-jazdenky", alebo "predam to po 200'000km?".
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Predal som uz dva elektromobily, jeden po 6 rokoch, druhy po 7 rokoch. Bez problemov sluzia dalej. Baterka tie auta prezije. Netreba si zamienat zaruku so zivotnostou a poruchu clanku s degradaciou.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Nic si nepredal, netrep.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Baterka prežije to auto. Môže sa stať, že sa pokazí nejaký článok, ale ten sa dá vymeniť a ide sa ďalej. Tá cena nebude likvidačná.
DPF na spalováku sa Ti po nejakom počte km pokazí takmer 100%. Preto si to polka tejto republiky dáva prevŕtať ako je často cítiť/vidieť na cestách. Bežný naftový/benzínový motor je tak komplikovaná vec, že oproti EV ťa opravy budú stať kopec peňazí.
EV má oveľa jednoduchšiu konštrukciu = menej kazenia.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

atmosfera cista atmosfera tam sa nema co pokazit, ak nelejes do nadrze slnecnicovy olej
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Noze ukaz ake aspon priemerne auto, ktore ma dnes este atmosfericky motor. Daj 3 nech si je z coho aspon vybrat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A ako tuto teoriu rozvedies? Dokedy pocitas zivotnost baterky? Az do nula percent? Alebo 20 percent? Alebo ostatok 30 percent kapacity na jazdy? Cize ak ma z povodnej kapacity 100 percent po 5 rokoch ostatok uz len 30 percent a full dojazd 150km, stale tvrdis, ze to je uplne ok?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Vacsina vyrobcov dava 10r zaruku na pokles kapacity na 80% max. Takze ak ti klesne kapacita po 5 rokoch na 30% mas vadnu baterku a na zaruku ti ju vymenia aj keby uz auto nebolo v zaruke. Co tam mas dalej?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mam tam uz len kopu casu na potvrdenie papierovych teorii vyrobcu, ktore casto byvaju platne len na papieri a pri izbovej teplote v labaku. Dovtedy budem jazdit na spalovaku. Ale 10r a pokles na 80% znie lakavo, obzvlast ked niektore auta kvoli predlzeniu zivotnosti baterky nenabijaju na 109%, ale tusim obmedzia na 90%, ci 80%, nepamatam presne.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nie je to tak zlé. Sú už vonku testy na youtube kde testujú EV autá staršie ako 10 rokov a prekvapivo dopadajú dobre. Napríklad tu : https://dopice.sk/tO2 .
Tieto autá majú ešte väčšinou NMC chémiu. s Príchodom LFP (ktorá sa dnes bežne už používa) to bude ešte lepšie.
Výrobcovia dávajú dlhú záruku na baterky a naozaj by som sa nebál. To nie je baterka v mobile.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Takze, vedel by si mi dat nejaky konkretny priklad, s lizingom, modelom auta a kolko mi asi vydrzi baterka?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Napr. SUV KGM Torres EVX. Cena 36tis. EUR. Zaruka na bateriu 8 rokov, alebo 1mil. km.
Leasing si vypocitaj hocikde na strankach leasingovych spolocnosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Si asi jazdil len na dedovom žiguláku, čo?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

kúri okamžite

to aj moj benzin kuri okamzite, ale zas ja nemam 8deci quadturbo vysavac..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nekuri. Ani moje Camaro V 6.2l nekuri tak rychlo. Ale zato ovela drahsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Olej tam je, ved tam je pevny prevod elektromotora. Ja viem ze bude z tych zazracnych dozivotnych.. Este treba spomenut oblubenu temu, ze brzdy netreba menit :-)
Kurenie by som zrovna nevytahoval, ked tepelne cerpadla byvaju priplatkova vybava a ako sa poznam, aby som v zime udrzal dojazd, kuril by mi mozno volant a dymil by som z ust.
Predpokladam ze vacsina tych, co su za nasilne pretlacanie elektro, miesto volneho prechodu, maju rodinny dom so solarom na streche. Nam v panelakoch poradis zhadzovat predzovacky z balkonov, ked bude cena rychlonabijania po rozsireni rychlo stupat..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze nabitie baterie EV na rychlonabijacke stoji asi rovnako, ako natankovanie do diesloveho ci maleho benzinoveho auta. Ak budu EV ako-tak uspesne, potom pridu dodatocne dane za znecistovanie ziv. prostredia, lebo sa zisti, ze EV su tazke a emisie nesposobuje len spalovanie fosilnych paliv, ale aj pneumatiky a brzdny system. Dalej pripocitame vyssiu hmotnost k niceniu ciest a ak to bude stale malo, zavedu sa aj dalsie dane - za vjazd do mesta, myto pre osobne automobily atd atd. Jednoducho automobil nemoze vlastnit kazdy a jediny ferovy sposob, ako to obmedzit, su naklady (bohatsi obcania su dolezitejsi ako chudobni, aj ked prava maju "akoze" rovnake :)).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiež som zvedavý ako toto dopadne. Dane náš určite čakajú. Som zvedavý na implementáciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale nemusi. Ak mas doma fotovoltiku, mozes si cast energie z virtualnej baterie poslat do siete rychlonabijaciek. Cize aj na rychlonabijacke vies nabijat zadarmo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Olej - Je tam olej v reduktore, rovnako ako v bežnej prevodovku v aute. Samozrejme by som ho zmenil, ale nie po 15tisíc km, ale tak možno po 200 tisíc. Nie je tam vysoký tlak, je ho tam cca 1liter. Porovnaj si to s bežnou prevodovkou...
Brzdy treba meniť samozrejme. Tak možno po 200 tisic a aj to len možno. Vďaka rekuperácii sa skoro nepoužívajú. A neboj, ani nehrdzavejú, lebo pod cca 5 km/h sa rekuperácia vypína a aj tú trošku hrdze Ti to zoškrabe.
Tepelné čerpadlo bolo v minulosti často príplatková výbava, dnes už to prestáva platiť, lepší sa to. Odporové kúrenie Ti zoberie tak dojazd možno 2%.
Nikto tu násilne nič nepretláča (minimálne ja nie). Pozdravujem majiteľov nafťákov, nech si ten bordel dýchajú.
Problém s nabíjaním sa postupne rieši, rovnako ako kedysi bolo málo čerpacích staníc a ľudia bežne vozili so sebou kanistre (dnes to už asi nikto nerobí, lebo čerpačiek je dosť). Jednoducho bude rásť konkurencia a deje sa to už dnes. Sú nabíjačky drahšie aj lacnejšie.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

"Odporové kúrenie Ti zoberie tak dojazd možno"

Nejaké čísla, príklady by neboli? Napríklad mne raz na starom aute "odišlo kúrenie". Zrovna boli už zemné mesiace, tak som rýchlo utekal kúpiý 100W odporové kúrenie na oalubovku, kvôli oknu, aj s vypínateľným vetráčikom a konštatujem, že to bolo skoro na nič a je to vhodné tak ako kúrenie pod zimnú bundu. Preto ma zaujímajú nejaké čísla.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kazdy elektromobil ma odporove kurenie, ktore sa zapina po spusteni kurenia. Ma prikon okolo 3-4kW. Ak mas aj tepelne cerpadlo, to nabieha pomalsie a ked nabehne, preberie vykurovanie a spirala sa vypne. Preto mnozstvo kratkych ciest zozerie viac, nez jedna dlha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hore pises ze:

"Realita je do 50km, co je 6-8 kWh.

Takze beha priemerne 7kWh bez kurenia. Cize v zimnych mesiacoch s kurenim je spotreba kWh na 50km kolko?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To zalezi od rychlosti, lebo spotreba kurenia zavisi od casu. A aj od poctu zastavok. Pri suvislej jazde na 50km bez zastavok moze byt aj 0kWh, lebo je mozne pouzit predohrev a teda za jazdy nekurit. Vseobecne, ak sa kuri, spotreba kurenia sa pohybuje okolo 2kWh za hodinu. Na zaciatku ide spirala alebo keramicky vyhrev naplno, potom potrebny prikon klesa. Kurit je potrebne asi 3 mesiace v roku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tri mesiace v roku? Jazdím asi 20 rokov, ale tri mesiace sú mi málo. Tak isto sa dá povedať, že doma vôbec nemusíš kúriť, je to predsa zbytočný luxus a v jaskyniach tiež neboli radiátory. Stačí sa moderne naobliekať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ si myslím, že to bude s autami rovnaké ako zo všetkým iným. Aj výrobcov počítačov a mobilov (alcatel, siemens, Nokia, ericcson) bolo v Európe, ale už ich tu nikto nevyrába. Vďaka green-deal sa tu zatvárajú oceliarne, bane, takže ani nebudú suroviny na výrobu áut. Proste EÚ plán je všetko pochovať. Automobilový priemysel tu skončí, pokiaľ sa niečo zásadne neudeje. Čína vyrába lacno, má lacné suroviny, celý výrobný reťazec. A lacné energie. My máme idiotov v EÚ, alebo možno nie idiotov ale podplatenych (Čínou?) čo robia v náš neprospech.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj cina narazi tam kde zapad ... rozdiel je v dlzke demokracie ... uz totiz aj cina outsourcuje ... ekonomiku az zas tak odrbat nemozu
Odpovedať Hodnotiť:
 

+ to ze sa niekto nauci nieco robit este neznamena, ze tomu rozumie ... takze ak niekto vyskakuje je snad otazkou samolubosti, pychy ani nie tak schopnosti a porozumeniu komplexnosti ... nieco ako to co nam predvadza lavicovo liberalna blava, ktora ak si vsimnes zmenila komunistami budovany charakter, ktory sa takemuto malomestiactvu vysmieval, na povysovanie sa nad inych ... teraz je to akosi bezne ... a podakujme sa samozrejme palicakom, co tak nadavali na krestanov, ze ich presadzovanie ich symbolov uz problem nieje a to ze vtedy argumentovali o nestrannosti a ze preto su veriaci spiatocnici ... sluzilo to len na ubitie slobody matovicovym sposobom davno pred matovicom
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár