neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Uber smeruje do Bratislavy

Značky: dopravaBratislavaSlovensko

DSL.sk, 13.10.2014


Služba Uber poskytujúca službu prepravy ekvivalentnú taxi službe zrejme spustí poskytovanie služby v Bratislave.

Vyplýva to z inzerátov prevádzkovateľa hľadajúcich zamestnancov pre Bratislavu, na ktoré upozornil Trend.

Inzeráty boli zverejnené len na konci septembra, štart služby je tak pravdepodobne vzdialený ešte niekoľko mesiacov.

Služba Uber formálne nie je taxi službou, poskytuje iba mobilnú aplikáciu a službu prepojenia a platenia medzi zákazníkmi a vodičmi a zároveň sa formálne tvári ako služba pre zdieľanie jazdy medzi zákazníkom a vodičom.

Podobná služba v Bratislave už existuje, keď sa o podobnú službu ako Uber pokúša aj slovenská spoločnosť HopIn existujúca približne dva roky. Tá pôsobí tiež v Banskej Bystrici a Zvolene.

Služba Uber známa svojimi čiernymi autami má relatívne prísne požiadavky na vodičov a autá, patriace vodičom, a snaží sa poskytovať nadštandardné služby. Cenu za jazdu vypočítava aplikácia, platba sa automaticky realizuje z kreditnej karty zákazníka a služba si z ceny necháva 20%.

Proti Uberu vzniká ale silný odpor od klasických taxi služieb a to najmä v európskych krajinách. V niektorých krajinách je odpor založený čisto na formálnom porušení existujúcich pravidiel, v niektorých sa vodiči Uberu vyhýbajú splneniu niektorých vážnejších podmienok, napríklad otestovaniu znalosti mesta alebo v oblasti poistenia.

Služba bola v auguste spustená aj v Prahe, kde sa služba dočkala odporu magistrátu mesta. Vodiči služby nemajú taxametre a žltú lampu a sú tak podľa zákona klasifikovaní ako zmluvná preprava. Tá ale podľa českých zákonov vyžaduje, aby mal zákazník s vodičom pred jazdou uzatvorenú platnú písomnú zmluvu alebo elektronickú zmluvu podpísanú elektronickým podpisom.

Mesto pre porušenie tejto legislatívy na začiatku mesiaca dve vozidlá zablombovalo policajnou papučou a vedie proti vodičom správne konanie. Jedno z áut už opäť jazdí po zaplatení kaucie 50 tisíc Kč, druhé podľa minulotýždňových informácií Hospodářskych novin zatiaľ nie.

Poslanci ale priznávajú neflexibilnosť zákona a české ministerstvo dopravy analyzuje jeho prípadnú zmenu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom


Diskusia:
                               
 

Nechapem, aku motivaciu mozu mat vodici ktori sa do toho zapoja. Ak funguju cez klasicku "vysielacku", platia iba mesacny poplatok za dispecing. Nikto od nich neberie 20%. Navyse dostavaju od zakaznikov tringelt.
Ak to ma ist cez kreditnu kartu, ziadny tringelt nedostanu, a uber od nich zinkasuje 20%.
A ak by mala byt jazda drahsia ako cez klasicke taxisluzby, potom ani ja ako zakaznik nemam ziadnu motivaciu jazdit cez uberistov.

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

nikdy nezacnaj vetu so slovom "nechapem" . Ak nechapes, tak si dostuduj.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

.. alebo sa spýta, nie?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

nechapem
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

nechapem
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

moj pocit z toho je ze oni nie su klasicka taxisluzba, skorej nieco co pomoze spojit ludi s rovnakou trasou a zdielat jedno auto. v tom pripade by som aj chapal vyuzitelnost tejto sluzby
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Podla tvojich slov, si sa bud nikdy neviezol po Blave s "klasickym" Blavackym taxikarom, ktory ta povozi po celom meste a zaplatis aj zaprehliadku toho, co vobec nechces vidiet + strata casu + ako pises tringelt.
Alebo si prave jeden z tych "klasickych" = odrbavacskych taxikarov.

Som za akykolvek tlak na takych hajzlov.
Ci uz Uber, alebo hoci aj podpalovanie ich aut.
Je mi to jedno, ale tie svine musia zmiznut.
Slusnych taxikarov je v Blave mozno 20.
Nie, nechyba mi tam ziadna 0, je ich naozaj mozno 20.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ako clovek co byva v BA 31 rokov, principialne nechodim taxikom. Su to obycajne spiny, fuj.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ja som jednoznacne za tu sluzbu, je to super sluzba, mam s nou velmi dobre skusenosti v Prahe. A taxikari by sa mohli zamysliet a namiesto frflania by im mohli zacat konkurovat. To ako keby zakazali O2, lebo je lacnejsie nez skurv3ny Telekom...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak!
O tom, ci nejaka sluzba prezije, rozhoduju zakaznici, nie sasrati taxikari!
Ked sa im nepaci, tak nech konkuruju kvalitou, cenami, sluzbami.
Ked nie, urad prace, alebo nech idu robit nieco ine.
Chceli sme trhove hospodarstvo, ked ho mame, tak je problem.

Ozaj a ako to bude s vypalnym?
Aj vodici uberu ho budu platit, alebo len bezni taxikari...tak ako doteraz?
Viete niekto odpoved?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pisem, pretoze som tiez taxikar (HOPIN). Ake trhove hospodarstvo? No tak prezradim vam, pane, ze velka vacsina taxikarov si cenu neurcuje. Urcuje im ho taxisluzba, pod ktorou jazdia. A viete, pan najmudrejsi, ktori taxikari si urcuju cenu (to je to trhove hospodarstvo)? Cenu si urcuju taxikari pri Hlavnej stanici, pri AS Ml. Nivy, pri hoteli CARLTON, pri hoteli DANUBE (PARK INN), v Mlynskej doline,atd. Preco maju cenu aku maju. No lebo neexistuje ziadna regulacia, tak ako to povodne chcela vacsina taxikarov, a preto moze mat aj 50 Eur na kilometer.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze ked mu niekto na stanici sadne do voza, odvezie sa 5 km, no tak bude musiet zaplatit napriklad 250 Eur. Ked nebude chciet, riesi sa to standardne s policiou... A popritom, mozete si byt isty, pan najmudrejsi, ze v prave je taxikar. Prave ti, co stoja na Hlavnej stanici, maju potrebne nalezitosti v poriadku, kedze tam aj byva najviac kontrol. Ja sice ich cenovu politiku neschvalujem, ale v podstate vyuzivaju zakony tak isto ako UBER X.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze je velky omyl, ak tu niekto bude mudrovat o trhovom hospodarstve. Ked sa uz silou mocou potrebujete vozit lacnejsie, tak naco vsetci napriklad chodite do Chorvatska? Nestacil by vam Senec, Zlate piesky? Naco si vsetci kupujete NIKE, ADIDAS,...? Nestacia vam tenisky od Cinana? Naco si davate sushi? Dajte si baltickeho sleda, je to lacnejsie. Aj plastove okna si dajte menit od nejakeho brigadnika, co to robi 2 dni aj s cestou. Uvidite ten vysledok... Ale budete to mat lacnejsie a kvalitnejsie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A este si prosim vas zistite, za ake ceny sa jazdilo v 90-tych rokoch. To Vy ani netusite, no tak pre rychlost casu Vam to ulahcim. Bolo to priblizne na urovni 18 Sk za kilometer. Take ceny nemame ani teraz povacsinou, ak sa neveziete s Taxi TREND, OTTO Taxi, YELLOW Taxi, PROFI Taxi. Btw, ak ste aspon trosku bystry, tak viete priblizne, ako stupli odvody, dane, PHM, poistky, cena samotneho auta, ... A vonkoncom mi nie je jasne, preco mate problem s cenami taxikov a nemate problem s cenami dalsich x sluzieb. To zijete asi v raji, ked iba taxikari tu ponukaju (vraj) drahe sluzby.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedine s cim suhlasim je, ze zakaznik si ma pravo vyberat podla jeho kriterii. V tom sa zhodnem s hocikym. Ja narozdiel od Vas, mily pane, nehadzem ludi do jedneho vreca. Viete kolko ozratych sakacov (kravatakov, IT-ckarov, bankarov,...), ktori mi ovracali auto som viezol? Ako v Indii bohov, priblizne tolko... A tiez si barsco nemyslim o vsetkych. Je to o jednotlivcoch. Mimochodom, ja nepijem vobec. Lebo to pokladam za zbytocnost. Tym padom sa na rozdiel od vsetkych tych inzinierikov nemoze stat, ze niekedy niekomu ovraciam auto. To len na margo vselijakych reci, aki su taxikari gauneri. Aj zakaznici, panacik...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napríklad v Bánovciach po meste jazdí TAXI za 0.99 Eur.
Za koľko jazdia po BA či PRAHE? No vykašľať sa na 5 EURové taxíky. A z vysoka!!!
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Kks, ze v "BnB jazdi po meste"....Maniak, nehovor mi, ze si banovcan. Uz ta mame, si zisteny.......;-).....ja som trencan. Kadial kua v Banovciach po meste......po tej zaprdenej diere, po tej dedine, co ma 4 ulice? (Z toho jedno ciganske ghetto). Tam moze jazdit za euro.....ale od Maxu na Juh, to asi za 1 euro nespravis......
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

V Prievidzi sú ceny priemerne od 1.49 - 1.66 Eur po meste. Len asakra okrajové časti a cez víken majú do 2 Eur.
ič drahšie. A keď vidím zlaté reťaze a nové autá taxikárov, celé noci driemajúc v aute bez kšeftu... No asi sa im aj tak nejak docela darí. Nové auto tiež čosi stojí a to chcú z toho príjmu ešte normálne existovať. V TN sú ceny od 2.49 Eur a viac za Taxi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporucam precitat: jacobinmag.com/2014/09/against-sharing
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Cital som.
Cista socialisticka sracka.
Ak chces vela prace navrhujem timu A kopat jamu A a zasypavat jamu B.
Timu B kopat jamu B a nasledne zasypat jamu A.
A mas kopec prace ...

My nechceme viacej prace - pokial je ZBYTOCNA!!
Potom nahradme Excel kalkulackami, miesacky furkmi ...

Ano praci - kt. zatial nik iny ako clovek nevie vykonat.

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak mu poviem kade ma ist :D niekedy taxikar vie ze tam je zapcha tak ju obide. Nemam s nimi az taky problem. Skor mi vadi to ze do BA chodia robit vychodnari taxikarov a nepoznaju ulice.
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Dal som ti sice plus, lebo mas pravdu, ale mohol si miesto "vychodnari" napisat "ludia, ktori nepoznaju mesto" (kde mozno patria aj stredoslovaci a mozno aj zapadniary z ineho mesta)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

presne tak, ani moj pes niekedy nevie kde je jeho miesto.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Nazyvaj veci pravymi nazvami. Vychodniari zacinaju byt postrachom, uz dokonca prekonavaju aj Madarov. Lenze Madari sa vacsinou kazdy den vracaju naspat na juh, kdezto vychodniari tu (v Bratislave) ostavaju. Pracuju za polovicnu mzdu, chybaju im skusenosti, ...
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

a nakoniec je tvoja babka zo sniny. ty blavak...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

A nakoniec by ste sa divili kolko Blavakov rodakov sa trvalo stahuje na vychod :) napr V oblasti Tatier a blizkom okoli :D pretoze uz to nezvladali v tom rusnom velkomeste. Darmo menej je niekedy viac, samozrejme ze na druhej strane je zivot na dedine niekedy prilis nudny, no zato menej stresujuci
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Na Východ?? To sa dosť čudujem. len somár by chodil tak ďaleko do Bohom zabudnutej cigánskej časti Slovenska.
Skôr tak do 100 max do 150km od BA smerom na sever...
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

tak ja neviem napriklad v noci jazdia ako knight rider a za par minut som tam kde potrebujem.a cez den som nemal ten pocit ze by sme sli obklukou ajked je pravda ze som platil 20 eur tak uz sa mu asi nechcelo odrbavat navyse :-D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Som presvedceny, ze "poplatok za dispecing" nie je ani zdaleka jedina vec, ktoru platia. Tipol by som si na licenciu, cestnu dan, castejsie STK+EK, vyssia sadzba poistneho a bohvieco este.
Nechcem sa ich zastavat, ale klasicka taxi sluzba je oproti uberistom naozaj legislativne znevyhodnena a malo by sa s tym nieco urobit. Uber je len obycajne obchadzanie predpisov.
Nie som taxikar, a nezastavam sa ich, uber uvitam, ale podmienky by mali platit pre vsetkych rovnako.
A prial by som si, aby sa trochu zdvihla uroven taxikarov, pretoze to, co mi obcas pride je uplna bieda. Rovno mi to tyka, presviedca ma o tom, ze mnou navrhnuta trasa nie je dobra, pasmo prepina uz o par sto metrov skor, ako by mal, nema na vydavok...
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Myslim ze mas pravdu v tom, ze (skrytym) umyslom Uberu je obchadzanie predpisov. Prave preto mu fandim. Mnohe predpisy su nezmyselne, je ich velke mnozstvo, predstavuju zbytocnu byrokraticku zataz. Dnes ma clovek pocit, ze si nemoze ani prdnut bez predpisov. Boha jeho, kedy sa uz koncence ludia uvedomia, ved toto uz nie je zdrave!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nechápeš ?
No lebo ten poplatok za vysielačku je možno viac, ako 20%. Platí ho, aj keď nejazdí. Džob cez vysielačku dostane, ak je na stanovisku, inak len ak na stanovisku nikto nečaká.

Uber mu eliminuje prázdne km. Platí len za zákazníka.

A benefit pre zákazníka ?
Vie, kto ho vyzdvihne, vie, ako dlho to bude trvať.
Zaplatí fér cenu, žiadne turbo.

Takže milí taxikári, dovtedy sa chodí s turbom, kým sa to celé nerozbije...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem presne ako je to v BA, ale na vychode konkretne Presov/Kosice som zapnuty taxameter nevidel uz davno. Vsade je fixna tarifa cca 3eura po meste, 5eur blizke okolie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To si mozes dovolit v mensich mestach, v Bratislave su omnoho vacsie vzdialenosti. A ak by fixna tarifa bola povedzme 6 Euro, tak by ludia prestali pouzivat taxi na kratke vzdialenosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odporucam precitat: jacobinmag.com/2014/09/against-sharing
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Este to tu pastuj 100x.
Tak ti odpoviem o5

Cital som.
Cista socialisticka sracka.
Ak chces vela prace navrhujem timu A kopat jamu A a zasypavat jamu B.
Timu B kopat jamu B a nasledne zasypat jamu A.
A mas kopec prace ...

My nechceme viacej prace - pokial je ZBYTOCNA!!
Potom nahradme Excel kalkulackami, miesacky furkmi ...

Ano praci - kt. zatial nik iny ako clovek nevie vykonat.


Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Asi sa niekomu zdá, že je tu málo taxislužieb a taxíkov. veď už teraz sa sťažujú, že ledva vyžijú. A ja ako zákazník asi ťažko sadnem k niekomu do voza, kde nemám zaručenú žiadnu ochranu.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

tak si kup kondom
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Nepoznam taxikara, ktory by sa nestazoval!
A dodam, ze ten stav trva od doby, ked som prvy krat sadol do taxika, asi 40 rokov...sa chudacikovia len stazuju a stazuju!!!

Nesadol by si si k nemu?
A to ta niekto k tomu nuti?!
Urcite nie, tak o com trepes?

Ano, kup si kondom a natiahni so ho na hlavu.
Aspon da hodinu, nech mame istotu....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

bye bye hopin
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

preco?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hopin je veľmi kontroverzná služba. Mám za sebou cez 35 jázd cez hopin, za posledný mesiac, dvaja taxikári ma odrbali neskutočne [už sú nahlásení], zvyšok je viac ako fajn. Problém je "ad fontes". Šíria sa "d*by", že majitelia chcú hopinu skúpiť autá a mať len vlastných "400-450", od decembra/januára idú narvať 50c bez DPH za min. jazdné čisto pre hopin + mesačný poplatok, pôvodne malo byť 10-20c, tzn. že nástupné, ak bude chcieť taxikár prežiť si musí dať zo 0,7-1,50 na 1,7-2,1, aby to "utiahol", čo je úbohé zo strany sponzorov hopinu. Majú taxikárom pomáhať a nehádzať im klince pod kolesá. Je mi jasné že chcú zarobiť, ale dá sa to aj ináč. Pri 50c bez DPH sa im investícia môže vrátiť za pár mesiacov, pri 10-20c je to 2-3x dlhšie a potom by už len brali lofky. Proste slovenská nenažranosť je bezhraničná.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Uber vnímam ako vec, ktorá by mohla znížiť poplatok za jazdu na slušných 20-30c, kedy by hopin mohol byť opäť v hre P.S.: Jazdím denno denne taxíkmi už viac ako 13 rokov, to len bokom ku mojím os. skúsenostiam.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

no som dost zvedavy ako to dopadne, lebo na slovensku sa stihli prijat take zakony, ktore uz nepoznaju ziadnu inu formu osobnej prepravy nez iba TAXI ! silne predpokladam ze reda vsetko ostatne tu bude protizakonne :-( mne osobne sa tie nove zakony absolutne nepozdavau, lebo az prilis obmedzuju slobdu podnikania !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja su rad a dokonca uvazujem, ze by som pre Uber cez vikendy jazdil. Musim si ale zaobstarat o kusok lepsie auto :p
Odpovedať Hodnotiť:
 

no anooo - vsak aj ja a mojich dalsich 5000 kamaratov by pre UBER radi jazdili - akorat ze pri takom pocte to uplne vsetci asi velmi rychlo vzdaju, kedze pomer vodicov bude vecsi ako pocet cestujucich :-(((
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý vodič jazdiaci do prace sám v aute na väčšie vzdialenosti (50-100-200Km) má možnosť tuto dlhotrvajúcu cestu využiť na získanie sumy ktorá mu čiastočne alebo úplne pokryje náklady na palivo a pre UBER stopárov je výhodne cestovať len za cenu paliva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nechapem - lebo najnovsie slovenske zakony uz nepoznaju ziadnu inu formu osobnej prepravy ako len TAXI !

a vraj coskoro budu vsade potrebne aj registracne pokladne !
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár