neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Automatická ponuka balíčka Plus od UPC je zavádzajúcou reklamou, rozhodla RPR

Značky: UPCTVreklamaSlovensko

DSL.sk, 23.11.2015


Ponuka automatického dočasného bezplatného sledovania extra TV balíčka Plus od spoločnosti UPC, ktorá sa následne automaticky mení na platenú, je podľa posúdenia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu zavádzajúcou reklamou.

AK RPR o tom rozhodla na zasadnutí v prvej polovici mesiaca, informuje aktuálne v tlačovej správe.

UPC podobne ako minulý rok aj tento rok svojim zákazníkom automaticky aktivovala prémiový balíček televíznych programov Plus na mesiac zadarmo, pričom následne ho začína automaticky spoplatňovať sumou 1.9 eura mesačne. To všetko bez akejkoľvek súčinnosti užívateľa, ktorého o aktivácii informuje emailami.

Naopak ak zákazník nemá o balíček záujem, musí si ho odhlásiť.

Rovnaký postup UPC uplatnila aj minulý rok, detailne sme sa tomu venovali v tomto článku. Podľa minuloročného stanoviska spoločnosť balík aktivovala vybraným zákazníkom s nastaveným kontaktným emailom, na otázku na ich počet neodpovedala.

V minuloročnom stanovisku spoločnosť pre DSL.sk avizovala, že poplatok za zaúčtovaný balíček zákazníkom, ktorí si ho deaktivujú neskôr, stornuje. Na bližšie otázky už neodpovedala a nie je tak napríklad jasné za aké obdobie spätne ho zákazníkovi vráti.

Postup je v každom prípade problematický, zákazníci si ponuku doručenú emailom nemusia všimnúť a hlavne by nemali byť nútení aktívne konať na obranu proti svojvoľnej aktivácii balíčka telekomunikačným operátorom.

"Takéto konanie nepovažuje AK RPR za súladné s Kódexom a pri posudzovaní vychádzala okrem iného aj zo skutočnosti, že forma zasielania reklamy v podobe e-mailovej ponuky, ktorá nemusela byť užívateľovi doručená - zákazník mohol ponuku prehliadnuť, prípadne sa k nej ani nemusel v danom časovo období dostať (napr. z dôvodu, že ponuka bola presunutá do priečinka s nevyžiadanou poštou) mohla viesť k opomenutiu konania a následnému využívaniu služby, s ktorým zákazník vedome nesúhlasil (ktorú si neobjednal). AK RPR je toho názoru, že zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť komunikácii podmienok konečnej ceny a svojej bezplatnej ponuky a spotrebiteľ tak mohol byť uvedený do omylu, a preto vyhodnotila reklamu ako zavádzajúcu," uvádza vo svojom rozhodnutí AK RPR.

Rada pre reklamu je ale len samoregulačným orgánom a nemá právomoc trestať za porušenie kódexu reklamy, pričom UPC podľa zoznamu členov nie je ani jej členom. Z rozhodnutia tak pre UPC nevyplývajú žiadne sankcie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

A čo na to Klement?
Klement Zlín...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Klement?

Emil - Debil, Klement - Dement :-P
Odpovedať Hodnotiť:
 

klementinky :) mnam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla posledneho odstavca, by bolo mozne mat v telke vyrazne klamlivu reklamu napr.: ku kazdemu rozku a treske kilo zlata zdarma, a aj tak by z toho nebol ziaden postih ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aj Boh trestá iba kresťanov.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

lenže klamlivá reklama so zlatom k treske ti automaticky tú tresku nepredá a neúčtuje si poplatok. upc ti automaticky niečo dá a automaticky spoplatní. smutné je, že to nie je protizákonné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale o to mi ani neslo ci sa preda :) vyslovene ma zaujima, ze ked si pretlacim hoc i ultra klamlivu reklamu do TV, ziadny podobny organ nema pravomoc ma pokutovat alebo inak sankcionovat. jedinym mojim prehreskom bude porusenie kodexu reklamy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz by bolo na case, keby zacala slovac okrem reci v krcme a na forach po internetoch, riesit veci realne a napr. taketo konanie odsudila aj napr. hromadnou zalobou, aj ked to samozrejme zavisi na obchodnych odmienkach, ktore dani klienti podpisali pri aktivacii niektorej sluzby od vyssie spomenuteho poskytovatela. V tejto nasej bananovej republike sa kazdy spolieha na kazdeho, ze to zanho urobi a potom to dopadne takto, nic sa s tym nespravy. Nech sa s tym Husovec zapodieva a nech vyuzije taketo nesportove spravanie sa tohto poskytovatela k zviditelneniu svojmu a sucasne k pomoci ostatným v boji s tymto kapitalistickym molochom a aj ako prevencia voci ostatnym kapizrudam.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

obchodne podmienky nie su nadradene spotrebitelskemu zakonu ci obchodnemu / obcianskemu zakonniku. Ak sa nachadza klauzula v podmienkach ktora taketo konanie umoznuje tak su obchodne podmienky v rozpore so zakonom , cize neplatne aj napriek suhlasu s obchodnymi podmienkami pri podpise zmluvy.
Svojvolne aktivovanie balickov a nasledne spoplatnenie sluzby v pripade nedeaktivovania je trestny cin neodovodneneho obohatenia na zaklade uctovania sluzby ktoru si zakaznik nikdy neobjednal cize nevznikol zmluvny vztah k tejto sluzbe nakolko aktivacia sluzby bola iniciativou iba JEDNEJ zmluvnej strany a to poskytovatela sluzby.

Ja sa skor divim ze nekonal doteraz ziaden prokurator ci SOI a nechavaju UPC robit to iste stale dookola bez trestu. A vsetci vieme ze UPC bude skusat dovtedy a nepravom sa obohacovat az kym im niekto neklepne po prstoch takym sposobom ze sa im to na buduce neoplati. Lebo dat im pokutu par tisic eur pricom na zakaznikoch zarobia par desat tisic eur je stale vyhodny kseft.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No neviem ako je to s tym zakonom v pripade, ked zakon explicitne nezakazuje dohodnut si ostavajuce podmienky, pripadne ich spresnenie v obchodnych podmienkach a ak zakaznik taketo obchodne podmienky, ktore tvoria neodelitelnu sucast podpisu zmluvy pri nejakej viazanosti podpise, tak som si nie isty, ci sa s tym moze este daco robit, ale ako pisem, jedna sa o dodatocne podmienky obsiahnute v obchodnych podmienkach alebo v dodatkoch k zmluve, ktore nie su v rozpore so zakonom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved Telekom toto robi uz roky rokuce a nikomu to nevadi? :)
Takisto pri aktivacii Magio TV dostane zakaznik premiovy balicek na 3 mesiace zdarma a ak si ho neodhlasi, tak mu ho po 3 mesiacoch zacnu uctovat.. Sice neviem, ci sa nepolepsili, uz dlhsie som nerozpraval s nikym, kto by si dal Magio dobrovolne :)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

na telekona odkazany sice niesom, ale povedal si pri aktivacii magio TV. Aktivacia samotnej TV je asi trocho rozdiel ako ked mas povedzme uz rok, dva , desat magio TV a teraz ti pride ponuka, ze automaticky ti odomykaju nejaky balicek (bez tvojho pricinenia) a potom bez tvojho pricinenia ti ho zacnu uctovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie že by som sa zastával Telekomu, ale v Telekome ti to aspoň na predajni vysvetlia, navyše to máš v zmluve.

Ja mám bohužiaľ UPC, nie som s ním spokojný, ale inú možnosť som nemal. Maily mi v gmail chodia UPC automaticky do reklamy. Keby som ich nekontroloval, tiež by som platil navyše za nejaký zbytočný balíček.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale ty pri podpise vidis, ze budes mat 3 mesiace aktivovany premiovy balik, takze si ho rovno mozes dat k danému dnu deaktivovat.
Ale ak ti po x-mesiacoch nieco daju zadarmo a potom to spoplatnia, bez toho, aby si dal k tomu suhlas, tak je nieco zle.
Normalne je dat nieco na skusku zadara, a vyhodit hlasku, ak to chcete aj nadalej, tak si objednajte taky a taky premiovy balik.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked uz to spravili, mali to spravit poriadne. Odhlasenie mozne len osobne na pobocke v Kezmarku a min 6 mesiacov vopred :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pred pol rokom spravili rovnaku vec inak. Vsetkym aktivovali zadarmo HorizonGO do juna (abo augusta nepamatam) stym, ze ak to chces aj nadalej musis to prist na pobocku objednat. Presne tak mali spravit aj toto a nebol by ani nammensi problem.
Osobne som dany mail necital, lebo predmet bol ze nejake stanice zadarmo, co ma nezaujima, tak som ani email necital.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a len od 10:00 do 11:00 a potom od 13:00 do 14:00 v parne dni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale len v tyzdni, ktory nasleduje po splne mesiaca
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mam pocit, ze na Slovensku pojdu ludia do ulic iba ak zakazu alkohol alebo cigarety. Pripadne internet. #jesuisstropkov
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Sú to skvrwení špinaví hajzli, zlodeji a podvodníci, už som s nimi skončil. Pohár trpezlivosti pretiekol, naoyebávali sa ma už dosť. Nikdy viac.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ahojte, zháňam do partie ďalších 3 softvérových inžinierov ... budeme stavať zábradlie k schodisku pri budove UPC ... čochvíľa im pošlem mail so všetkými informáciami, už finišujem, má to zatiaľ 24 strán. Ak mi do 15 dní nedoručia písomné zamietavé stanovisko, na moju korešpondenčnú adresu, tak pred Vianocami majú krásne nové schodisko. Isto sa potešia.

Zatiaľ mi faktúrovaná suma pre 4 softvérových inžinierov (každý cca 3 človekohodiny) vychádza na 2470 € (nuž, sme odborníci). Nemusia nič robiť, všetko bude prichystané, stačí len nekonať. Ale chalani, nebude to nič jednoduchého. Na konci je medzi podmienkami zmluvy klauzula, že to schodisko je potrebné opravovať 2 krát ročne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten support na konci treba jednoznačne outsourcovať a poskytovať denne a Vianoce uviesť bez údaju o roku.
Pozn.:Táto konzultácia je zdarma.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poslat podvodnikov doriti. Dokazu na zmluve kde nikdy nebola viazanos automaticky aktivovat "super ponuku" kde si uviazu na 2 roky. Samoxrejme ze to poslu v beznom liste (ziadne doporucenie).

Nech idu dopice.sk
Hajzli a nic len hajzli. Rad im robim reklamu kde sa da. Zasluzia si
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posielam desať kariet SkyLink naveky zadarmo a bez poplatku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Balík Plus mi aktivovali od 30.10. do 2.12. a oznámili mi to písomne listom. Ostatné podmienky ako v článku. Službu som odhlásil cez web postupom uvedeným v liste. Zataiľ ju mám stále aktívnu.
Súhlasím že tá reklama je klamlivá, no aj ob(v)čan by sa mal naučiť že v tomto Slovakistane si má dávať pozor a čítať poriadne poštu.
PS: v auguste som v UPC obnovil zmluvu (na pobočke u ochotnej pani za okienkom - naozaj bola milá ako vždy keď s ňou komunikujem v rámci služieb UPC) a tak som mal celý september a október Exclusive balík v cene Basic balíka a teraz mám na mesiac balík Plus. Ja som spokojný.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nezabúdajte všetci že každá reklama "klame". Tak buďte v tomto posranom kapitalizme ostražití.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Netrep
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co trepes blbosti. Chces povedat keby teraz napr. ORANGE svojvolne aktivoval nejaku 10€/mes kazdemu kto ma pausal na Slovensku a nepride si to po mesiaci deaktivovat ma proste smolu? Tvojimi praktikami by mali podobne firmy aj 300% narast zisku kamos. Sa zamestnaj v niektorej. Vacsinou ak ti daju nieco na mesiac zadarmo je to za ucelom reklamy predsa. Po mesiaci ak neprides na pobocku, ze to chces (ci priamo cez STB) tak sa ti to zrusi. Treba spisat dodatok k zmluve nejake podpise predsa, ze si stym suhlasil. Ak je nejaky riadok v prvej zmluve co spomina nieco o danej situacii tak kto vie ci je to platne ak to zakon povoluje. Mi nevrav, ze zakon toto povoluje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Princíp právneho systému je v tom, čo zakazuje. Všetko ostatné je legálne povolené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Citujem svoju piatu vetu: "Súhlasím že tá reklama je klamlivá,...".
A ak by ma UPC nútilo chodiť na pobočku, tak to by som bol nespokojný maximálne. Našťastie sa tá služba dala pekne z pohodlia domova zrušiť v časovom rozmedzí jednej minúty.
Treba si uvedomiť ešte jednu vec - ak by si všetci na takéto praktiky dávali pozor, UPC, Telekom a im podobné firmy by to prestali robiť lebo by im nikto nenaletel. Tak si dávajte v tom vydrbanom kapitalizme pozor. Sú to vaše peniaze a v tomto systéme sa vždy nájde niekto, kto vás chce o nich pripraviť.

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár