neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Ani Tesly Model S už nebudú mať nabíjanie zadarmo

Značky: Tesla Motors / Teslaelektromobilynabíjanie

DSL.sk, 8.11.2016


Automobilka Tesla Motors zásadne zmení ekonomiku jazdenia s jej vozmi na dlhé vzdialenosti, keď pre nové autá začne spoplatňovať nabíjanie v jej sieti rýchlonabíjacích staníc.

Automobilka to oznámila v pondelok.

Doterajšie drahšie modely Tesla Model S a X mali v cene doživotné nabíjanie v sieti rýchlonabíjacích staníc bez ďalších poplatkov. Sieť má v súčasnosti viac ako 4600 staníc, pričom umožňuje iba s dobíjaním v nich prejsť napríklad naprieč celými USA alebo veľkou časťou Európy. V januári bola spustená prvá rýchlonabíjacia stanica aj na Slovensku, pri Zvolene.

U pripravovaného lacnejšieho Modelu 3 sa bezplatné nabíjanie neočakávalo, čo Elon Musk nakoniec aj potvrdil na konci mája.

Teraz prichádza ale k zmene pre všetky modely. Vozidlá objednané po 1. januári 2017 alebo vozidlá dodané po 1. apríli 2017, vrátane Tesla Model S a X, už nebudú mať k dispozícii neobmedzené bezplatné nabíjanie. Ročne budú môcť zdarma v rýchlonabíjacích staniciach dobiť iba 400 kWh, ktoré stačia podľa Tesly na prejdenie cca 1600 km a pri cene 15 eurocentov za kWh stoja 60 eur.


Ilustračné foto, Tesla Model S, kliknite pre zväčšenie (foto: Tesla Motors)



Nabíjanie nad túto hranicu bude spoplatnené. Tesla zatiaľ nezverejnila cenu, avizuje "malý poplatok" a cenu nižšiu ako "natankovanie porovnateľného benzínového auta".

Zmena sa nedotkne nabíjania už kúpených áut a áut objednaných do 1. januára, ak budú dodané do 1. apríla.

Automobilka zmenu zdôvodňuje potrebou ďalších investícií do siete rýchlonabíjacích staníc. K zníženiu cien Model S a X zrejme tak kvôli tomuto kroku nepríde.

Dá sa tiež predpokladať, že minimálne načasovanie tohto oznámenia môže súvisieť s blížiacim sa budúcotýždňovým hlasovaním akcionárov SolarCity o ponuke Tesly na odkúpenie tejto spoločnosti a potenciálnym potvrdením tejto akvizície. Zmena bude totiž zrejme viesť predpokladane k zlepšeniu ekonomických výsledkov Tesly kvôli príjmom z nabíjacích staníc a zároveň môže spôsobiť väčšie množstvo predobjednávok do konca roka, čo môže viesť k lepšiemu hodnoteniu automobilky okrem iného finančnými trhmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia


Diskusia:
                               
 

heh, toto sa dalo cakat, Musk nieje charita. Tento rok bola Tesla prvy krat v zisku a musi/bude v tom pokracovat..
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

v zisku bola len za jeden stvrtrok, za cely rok bude stale v dost velkej strate
a aj ten zisk dosiahla len vdaka predaju emisnych povoleniek
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

ok, ale akonahle dostavia gigafactory a prestane stavat nabijacky, zisk bude staly
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to nieje take iste
ich do straty netaha stavba gigafactory, kedze to z vacsej casti financuje panasonic :)


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jasne, a VW je charita, ze az falsuje papier.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Preco sa v clanku uvazuje o cene 10 centov za kWh, ked kWh stoji nejakych 17 centov? Potom to totalne deformuje vypocet ekonomickej uzitkovosti tych elektrickych vozitok.

Lebo mne to vychadza, ze su iba o 25-30 % financne efektivnejsie jak dieselaky (co sa tyka spotreby paliva) a o 60% efektivnejsie jak benzinaky. Samozrejme pokial nelietam 140 km/h a staci mi stovecka + drobecek (t.j. na tachometri 105-110 :).

Proste ziadne nasobky financnej efektivity sa nekonaju !!!!!! Ponivac inteligent vie na dieselaku dosiahnut dlhobodbu (z hladiska niekolkych rokov a desattisicov km) spriemernenu spotrebu hlbokoooooo pod 5 a na beznizaku hlbokooooooo pod 6 pri 3/4 jazdenia po dialnici. Samozrejme pokial nelietam 140 km/h a staci mi stovecka + drobecek (t.j. na tachometri 105-110 :).
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Pietro s tvojimi drobeckami nelez na dialnicu! Len blokujes a brzdis ostatnych, ktori nelietaju, ale idu predpisovo 135 kmh na tachometri.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

130 km/h je maximálna povolená rýchlosť, nie minimálna.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, nie čímsi povoleniam.(§ 16)
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

v prvom rade ma dodrziavat platne zakony a predpisy a az potom prisposobit jazdu svojim schopnostiam

to neni myslene tak, ze ked si niekto trufa na 160 tak moze jazdit 160 lebo prisposobuje jazdu svojim schopnostiam :)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

V prvom rade sa treba prispôsobiť fyzikálnym zákonom, potom svojim možnostiam, technickému stavu vozidla, vozovky, premávke, celkovej prehľadnosti situácie... a na záver možno nejakej značke s rýchlostným obmedzením, ktorá je tam pre typy ľudí, ktorí nevedia predpokladať závery k vyššie uvedeným premeneným, a pre akreditovaných vyberačov pokút samozrejme.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

to je vsetko pekne a ano mas vseto to co pises dodrzovat, ale MPR je jasne dana a pri jej prekroceni ti nepomoze, ze sa budes vyhovarat na nejake fyzikalne zakony a tvoje schumacherovske schopnosti :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dana je az akceptaciou. Tak ako podanie ruky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zas trollujes?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

10 bozich prikazani tiez plati len pre dobrovolnych prijemcov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nejazdím ako Schumacher a jestvujúcu sadu dopravných pravidiel nepopieram, len zdôrazňujem nadradenosť fyzikálnych, univerzálnych zákonov (platných neobmedzene) nad právnymi predpismi. Život (môj i cudzí) je mi prednejší než obsah peňaženky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"v prvom rade ma dodrziavat platne zakony"... ale to je platny zakon :D
"to neni myslene tak"... Kym zakonodarcom, policajtom a dalsim oficialnnym utoritam myslienky necitam, mozem, a aj vykladam, si co napisu po svojom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predpisova je akurat tak tvoja hlava, panko asi vo vyhlaske (alebo vo vseobecnosti) nerozumie pojmu MAXIMALNA rychlost.

Za tych par rokov so skusenosti mozem povedat ze existuje asi 20% vodicov osobnych aut, co nelietaju na dialniciach ako blazni 140 km/h na tachometri, ale staci im ozajstna stovecka. Potom je velky stred a nakoniek Šumacheri, ktorych ani ta 140tka na tachmetri nestaci.

Okrem toho existuje male % vodicov co chodia este pomalsie, asi tak meszi 90 a 100. Tych predbiehaju vsetci (aj busy) okrem kamionov (tie choadia tak 90).
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

kua Zo (z koho z coho genitiv) skusenosti nie So (s kym s cim instrumental)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

za vacsinu nehod mozu vodici, ktori idu inak ako ostatni, teda priliz rychlo alebo priliz pomaly = teda najma ty. Lebo my normalni ideme 128-132 podla toho ako je hore/dole kopec a ako si to osefuje tempomat. Potom prides ty zavadzajuci a su z toho problemy. Chod normalne ako mas, 130!
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Z isteho uhla pohladu mas pravdu, ale nie uplnu. Vycnievat z radu (napr. z radu priemernej rychlosti) neni dobre. Problem nerobi ten kto ide 100-105 a uvedomuje si ze troska zavadza (na 3-prudovke to je ovela lepsie) ale problem robi ten kto zavadza a ani bohovi sa neuhyba a furt je na**bany v lavom (alebo na 3-prudovke v strednom) pruhu. A pritom uplne jasne porusuje predpisy, ktore o jazde v pruhoch nieco hovoria.

Ono extremy nie su dobre, neda sa to generalizovat, pretoze keby mal kazdy dodrziavat vyhlasku, tak by kazdy robil totalny slalom medzi pruhmi ako idiot.

Ludia su rozni, ludia nie su mravce/termity/vcely ze kazdy pojde presne 135 km/h (aj keby mali vsetci ludia UPLNE ROVNANE AUTA!). Kazdy ide tolko kolko chce/potrebuje/moze/trufa si, niekto 90 niekto 140. Ludia maju druhu signalnu sustavu a slobodnu volu. Mravce/termity/vcely ju nemaju, tam su vsetci jedno, jak borgovia. Ludia nejsu borgovia, zatial.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a preto by na dialnici nemali ist kolko chcu ale mali by mat mantinely. Vpravo 90, v strede 130 a vlavo predbiehaci. Bolo by menej nehod ako teraz, ked ja idem 135, 200m predomnou kamion, 50m za nim ty a zrazu sa ho rozhodnes predbiehat. Ved ja som daleko, a ty ten kamion 105kmh das, ved co. Lenze chyba! lebo ja potom musim brzdit, kedze 105-135 je celkom slusny rychlostny rozdiel. No a to este ja musim pozerat, ci nejaky sumacher nejde zamnou 160 ako zvyknu, ze.. Keby kazdy siel 130, nieje sanca ze sa zrazia lebo sa nikdy nedobehnu.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

hej, stava sa - osobne sa snazim predbiehat rozumne, ale su aj idioti

rozumene =

1) ked mas slabsi motor predbiehaj az ked je v lavom pruhu za tebou dost volneho miesta aby nemuseli sumacheri brzdit o 40 cisel a vyblikovat, proste nevtrepat sa sumacharovi pred predny kufor

2) ked uz priedbieham, tak sa snazim jednak maximalizovat rozdiel rychlosti mojej a priedbiehaneho vozidla a minimalizovat rozdiel rychlsoti mojej a sumacherov v lavom pruhu ...

t.j. autobus co ide 98 km/h nebudem predbiehat 102 km/h so sumacherom na zadku, ktoremu som sa vpichol pred kapotu v poslednej chvili

Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

len skoda, ze takto uvedomelych je strasne malo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rozdiel 30km/h pri 150m je kua vela casu na reakciu a aj na to predbiehanie
30km/8 je 8.3m/s pri 150m je medzi tebou a tym autom co ide 105km/h casovy rozostup 18s
mas stale velmi vela casu na reakciu
a ak pojde ten kamion 90km/h tak ho ten chlapik pred tebou stihne predbehnut skor ako sa ty nalepis na jeho zadok :)
a ak rozmyslas tak mierne uberies(nemusis brzdit len povolis plyn) a nic nebezpecne nenastane :) :)
samozrejme ak si magor tak namiesto ubratia plynu pridas a potom sa budes rozculovat, ze budes musiet dupat na brzdu a ked budes obiehat toho pomalsieho chlapika tak bude silno gestikulovat a vytrubovat :)
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Tam nejde o to, ze ci mas 18 sekund na reakciu, ale o to, ze kvoli k***tovi musis pribrzdit. Keby on chvilu pockal, tak ho normalne iduci obehnu a potom ked ma za sebou prazdnu cestu, moze si ten autobus obiehat aj pol hodinu.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

opat mas pravdu len zcasti - aj "divny clovek" co je zvyknuty chodit 100-105 chce predbehnut kamion co ide 90 a ked sa mu naskytne prilezitost, tak ho proste predbieha a bud to bude pri tej 100vke a ty s tym nic neurobis a vyblikovat mozes kolko chces aj tak nie si v prave, alebo zrychli na 115 aby to bolo skorej

to ako skoro a prudko a cakane/necakane sa ti vsunul pred kapotu - ano casto je to na hovno ale on chudak velmi casto na vyber nema, to ta nenapadlo? ma asi 5% realne plynuceho casu ked moze predbiehat, lebo zvysnych 95% casu predbehnut NEMOZE, ponivac v lavom pruhu sa vali auto za autom, sumacher za sumacherom co si to drbu minimalne 130 km/h pri 15 metrovych odstupoch, takze akonahle sa mu naskytne RELATIVNE uspokojive volne miesto, tak predbieha - bohuzial to miesto nie je natolko volne, aby sumacher nemusel pribrzdit

uz si to pochopil?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ten "divny clovek" nema co obmedzit alebo ohrozit. Vzdy si moze urobit taky odstup, aby sa rozbehol a zaradil sa. Ked sa nechce rozbehnut, lebo je zvyknutych na tych svojich 100-105 (hovorime o osobakoch!), tak nech si pocka - je od neho arogantne ziadat od ostatnych, aby pockali na neho, lebo on je zvyknuty.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

si totalne mimo
pokial ti nevleti tesne pred auto tak ta nijak neohrozil a s obmedzenim si mozes vytriet vies co. ta dialnica neni tvoja sukromna tak si zvykni ze na nej jazdia rozni soferi roznou rychlostou rozpatie je od 80 do 130

uvedom si ze vzdy sa prisposobuje ten co je vzadu a nie ten co je vpredu a kto to nevie ten by naozaj radsej nemal dostat vodicak a podla toho co pises tak ty k takym patris

ovela horsi su taki debili co sa je8bu do kazdej medzery
tak ako dnes ked som siel cez mesto, ja v lavom lebo som isiel odbacat, predo mnou(asi tak 8-10m) vpravom islo dalsie auto a v tom si to medzi nas odhadom tak v 80tke vpali nejaky kkt so schumacherovskym komplexom
navyse to bolo par desiatok metrov pred prechodom. ak by ten predomnou zbadal chodca pri priechode a rozhodol sa zabrzdit tak je z toho krasna buracka a to len preto ze kkot potrebuje usetrit par sekund kym sa dostane ku kruhacu ktory ho spomali
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Z popisu situacie mi nie je jasne preco usudzujes, ze na ten prechod nevidel. Iba ak to auto vpredu malo velmi tmave folie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

130 km/h je maximálne povolená rýchlosť. To nie je určená a už vôbec nie minimálna rýchlosť na diaľnici!!!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ak mienis ist na dialnici 100tacho, nemas na dialnicu vobec liezt, bez ohladu co je a co nie je povolene.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

povedal kto?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zdravy rozum? Je vysostne arogantne, ak robis brzdu premavky. Predpis/nepredpis. Ak ma niekto potrebu ist 100 tacho - co je realne cca 92GPS, nech si ide po okreske a nelezie do cesty inym. Rovnako ako ten, co jazdi mimo obce 65, lebo aby naaahodou nezozral o 2dcl paliva viac. Taky nech na cestu nejde vobec.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

akurat som prisiel z vyjazdu, 15km som siel v kolone lebo prvy panko sa rozhodol ist 70 mimo mesta, tak sme vsetci museli ist 70, lebo akurat ludia chodia domov z prace a neda sa predbiehat ani s formulou1. Kolona ze auta 5m za sebou cca 200m. Panova zavesit za gule do prievanu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Brzdíš???
To nemyslíš vážne???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ides 60-70 na okreske si brzda. Ak ides 100 po dialnici si brzda. Este nieco treba vysvetlit maniak?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ty si brzda aj s tvojou makovicou na krku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si kreten - keby tam ide kamion 60, tiez by si sa na neho lepil, ako na mensie auto iduce 60 ?
zrejme nie -
ja mam dost rychle auto, silnejsie ako ty, to mi ver.. ale ak uvidim niekoho, kto ide vyrazne pomalsie, nesiahnem do gati a nehonim si vtaka na nom za volantom. jednoducho pockam na prilezitost a obehnem. aj ked som z matiky mal 4- , viem , ze par sekund mi z priemerky neuberie..
ale som nasraty, ze nemozem ist 220, ak je slnko a nedela 12:00 na prazdnej dialnici...
v nemecku nie je problem predbehnut policajtov aj v 250 legalne.. zoapr taych momentov mam, aj na videu, paradny to svet, to nemecko.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ROOB a nehnevaj sa, najvhorie je, ked sa stretne tri a viac aut iduchich 128-132, lebo si vzdy zavadzaju, kazdy si vynucuje svojuch 128-132 a pruser je na svete.. bud sa obiehaju ako idioti, alebo sa lepia.. cize ja si skor myslim, ze ak idue 20% 100vkou, ti zavadzaju absolutne najmenej, pretoze obehnes ho rychlejsie ako v 128kmh toho 132, ci naopak..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

mas jazdit 70m za autom pred tebou, cize zhruba vtedy ho zacnes predbiehat. Takze ides 130 a ten pako sa ti supne do laveho pruhu. Za 9sec ho dobehnes, lenze on este nedobehol ten kamion pred nim, lebo maju rozdiel len 10kmh = 2,7ms. 70m tymto rozdielom na kamion ziska za 26 sekund. Porozmyslaj nad tym, neni ina sanca len brzdit alebo doneho naburat odzadu. A to je len idealny pripad, na dialnici sa bezne jazdi 20-30m od dalsieho auta. Dokonca aj menej.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tebe je 9s na reakciu malo? :)

bud budes rozmyslat a uberies hned z plynu, alebo sa spravis debilom a tomu pred tebou sa nalepis na zadny naraznik a potom budes nervacit, ze musis dupnut prudko na brzdu

kto jazdi na dialnici 20-30m od dalsieho auta tak nech sa necuduje, ze musi casto dupat prudko na brzdu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ved to je pointa, ze ked ides 130 s tempomatom - ano presne na to tempomat vymysleli - aby si nemusel zakazdym brzdit a nasledne zrychlovat lebo curak ide pomaly a nepozera do zrkadla. Takze ked si curak, tak chod 90 medzi tymi kamionmi a nezavadzaj!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a neber to osobne, rovnaki curaci su ti co idu 160, lebo ti zavadzaju zhruba rovnako, ked nemozes predbehnut pomale auto v pravom pruhu, lebo musis pustat curaka vlavo. Proset vsetci nech si jebnu tempomat na 135 a bude nam sveta zit!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ani ked budu mat vsetci tempomat na 135 tak to nebude tak ako si ty myslis
tie tempomaty niesu az tak dokonale a nie vsetky idu uplne rovnakou rychlostou
a nie vsetci maju auto s tempomatom, ale predpokladam, ze tym by si zakazal jazdu na dialnici, takze to nieje problem :)

jaj a zabudol som na kamiony a autobusy tym tiez das tempomat na 135? :)
treba sa naucit jazdit v realnej premavke kde su rozni soferi a nie snivat nad idealnou ktora tu bude az ked budu komplet vsetky auta autonomne a aj to len dovtedy kym jednemu nezamrzne system :)

pokial ti ten pomaly nevleti do laveho tesne pred tvojim autom, ze musis fakt dupnut prudko na brzdu tak sa musis zmierit s tym, ze neurobil nic protipravne a ani nebezpecne
ze jazdi pomalsie ako si ty predstavujes, nieje jeho problem ale len tvoj


Odpovedať Hodnotiť:
 

omyl - ak prejde do laveho uz predbieha auto v pravom. je povinny zvysit rychlost(a neprekrocit MPR) aby predbiehanie bolo co najkratsie - platia tam rovnake pravidla ako mimo dialnice, ziadne take, ze obieha v 110 kamion co ide 100. paragraf sa mi hladat nechce, dohladaj si sam. Druha vec je to ciste ignoranstvo a ja takych povazujem za piratov. Su nebezpecnejsi nez ti, co jazdia rychlo => vytvaraju zbytocne napetie na ceste.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ziadny taky paragraf v zakone nieje
nebudem hladat nieco co viem, ze neexistuje :)
ak si myslis, ze existuje tak ho najdi ty
Odpovedať Hodnotiť:
 

8/2009 Z.z. §4 ods.2 (j)
8/2009 Z.z. §10 ods.1
8/2009 Z.z. §15 ods.5 (i)
8/2009 Z.z. §36 ods.4

Teraz sa mozes ist hanbit do kuta - tolko tiez k tvojmu povedomiu o tom, co existuje a co nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

8/2009 Z.z. §4 ods.2 (j)
(2) Vodič nesmie j) poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň

co ma toto spolocne s rychlostou?

8/2009 Z.z. §10 ods.1
nic take sa tam nepise, ze musis zrychlit az na MPR ak chces predbiehat :)
pise sa tam, ze ak branis rychlejsie iducemu mas to co najskor uvolnit, ale to neplatí, ak vodič používa ľavý jazdný pruh na obchádzanie, odbočovanie, otáčanie alebo predchádzanie
takze kludne moze 105-110 predbiehat v lavom pruhu kamion a ty si nepomozes

8/2009 Z.z. §15 ods.5 (i)
toto jedine sa tam ako tak da pouzit, ale je to tak vseobecne napisane, ze zalezi na konkretnej situacii, ci ta obmedzil

8/2009 Z.z. §36 ods.4
to iste co paragraf predtym, zalezi na konkretnej situaci a neda sa to zovseobecnovat

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zrychlit nemusis ak nikoho neobmedzujes - to vyplyva z tych dalsich paragrafov. ale ano, krutit sa okolo neho mozes, ale plati to v oboch smeroch.

8/2009 Z.z. §4 ods.2 (j)
(2) Vodič nesmie j) poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň

co ma toto spolocne s rychlostou? bol preklep a ide o pism. k:
(2) Vodič nesmie
prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ked sa stretnu auta 128-132, tak spomalit zo 132 na 125 aby si doneho nenabural je podstatne jednoduchsie ako spomalit 130-100, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj v tom nemecku je ta neobmedzena rychlost len na niektorych usekoch dialnic a neviem ci uz vacsia cast dialnic nieje pod obmedzenim
Odpovedať Hodnotiť:
 

kedze moj najazd je vysoky, ja chodim tych 100kmh, a potvrdzujem tvoj prispevok. (idem 100, ale to je len 40% maxima daneho auta.. asi som blby)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Chlape, ty beries tazke drogy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vieš o tom že predpisových 130km je najvyšia dovolená rýchlosť, nie povinná rýchlosť ?
minimálna rýchlosť na dialnici je myslím 80km/h

predpokladám ale že ty aj v noci a za dažďa jazdíš 135, napriek tomu, že nevidíš dostatočne ďaleko aby si tak rýchlo mohol bezpečne ísť

pri 2 hodinovej ceste na dialnici stariš jazdou v rýchlosti 110km/h možno 15m oproti jazde 140km/h, čo je úplne zanedbateľné, lebo aj tak ideš najmenej 30m skôr lebo nevieš čo sa môže stať a spomaliť ťa
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ked ides este na kratsom useku dialnice (do cca 80 km), rozdiel medzi 105 km/h a 135 km/h je este mensi (v minutach jednocirerne cislo)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a ked ides takych 700km alebo viac tak uz je ta zbytocna strata dost dlha aby si ten cas vyuzil na zamyslenie, preco su vlastne tie limity nastavene tak nizko. A preco je to brane ako jediny faktor nebezpecnej jazdy. A preco sa uradnici tak moc snazia z toho vytrieskat prachy a politicke body. A preco ziadne opatrenie uradnikov nepresahuje ich volebne obdobie. A preco kvoli tomu nie je sanca aby sa tu naozaj nieco zmenilo okrem vysky pokut...ktora uz 110 rokov celkom ocividne nefunguje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tie limity su nastave tak nizko(tvoj pohlad) z viacerych dovodov
1.historicky, kedysi vacsina aut taku rychlost ani nedosiahla :)
2.dialnice su na tie rychlosti projektovane aj ked pri modernych autach tam je velka rezerva
3.je to preto aby to v tej rychlosti zvladla drviva vacsina vodicov. nie kazdy ma talent schumachera :)
4.spotreba, odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rychlosti a tym padom aj spotreba vyrazne rastie. a ked rastie spotreba tak rastu aj emisie a dnes je to nova modla takze zvysovanie rychlosti len tak neprejde :)

a dalo by sa najst aj par dalsich dovodov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1. myslis historicke ked ani v meste nebola v noci obmedzena rychlost? Aj to zrusili kvoli cene ropy.
2. ako si sam povedal, rezerva je velka. A este vacsia.
3. ak to nezvladaju nech idu HD. Nevidim dovod preco by mal mat kazdy kto otoci volantom a pri tom nezvlada jazdu VP. Ja tiez nerobim elektrikara alebo nezakladam stavby.
4. stale to platim ja. Btw. namiesto priblbeho start-stop sa mali uradnici zamerat na sprave sprevodovanie auta. Ked pri 130 toci na 6tke motor 4300ot tak to ziadny iny bazmek za zivotnost toho auta nevyrovna.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

chces vyssiu MPR alebo najlepsie neobmedzenu?
zaloz si stranu ktora s tym pojde do volieb, vyhraj volby a potom si mozes odhlasovat jej zvysenie/zrusenie

preco by nemali dostat vodicak ked splnili vsetko co zakon kaze pre ziskanie vodicaku? len preto, ze ty chces jazdit po dialnici 200? :)

aj v tom vysnivanom(schumacherovcami) nemecku je asi len polovica dialnic s neobmedzenou rychlostou a na inych je obmedzenie a casto aj na 100-110km/h

ty odporucas tym co nechcu jazdit 200 po dialnici a 100 v meste aby pouzivali HD(mozu aj fullHD :) ), no a oni by ti odporucili, ze ked sa chces hrat na schumachera tak si zaplat jazdy na pretekarskom okruhu :)

inak mozes aj spisat peticiu na referendum. o MPR je v referende mozne hlasovat :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

1) pokial nevies jazdit MPR, tak nie si schopny/kompetentny/whatever mat VP.

2) V Nemecku sice obmedzenia su, ale iba tam, kde to ma zmysel. Ked je tam 80, tak je to taka cesta, ze aj bez toho obmedzenia by som rychlejsie nesiel. Na rozdiel od usekov u nas, kde su obmedzenia len kvoli tomu, aby sa tam mohol postavit radar.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V 99% pripadoch na prehladnych, bezpecnych miestach, kde situacia, prehladnost daneho useku dovoluju ist viac nez predpisana MPR (50ka na rovinach s dohladom 0.5-1km+ a pod.). Paradoxom je napr. 80ka na konci dialnice smer RK, druha lavotociva zatacka je tak cca na 50-60km/h, 80 je hranica smyku, prevratenia vozidla v danom useku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z ktorej strany do RK? Otvorili nejaky novy usek alebo mi to "uslo" pred mesiacom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vrutky>Martin>Ruzomberok, na konci dialnice je mierna prava>prudka lava>mierna prava a pred tym usekom 80ka. Chodim tadial casto, aj dnes napr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bude tym. Idem vzdy na Donovaly :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pred ruzomberkom je super koniec dialnice od Mikulasa, som tam minule obiehal auta a zrazu koniec laveho prudu 100m predomnou. Tabula koniec dialnice je odtial 20 metrov a po konci laveho je 5m strk a potom nic. Keby je vacsia premavka, tak to tam natriem do niekoho vpravo :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja nemam problem jazdit MPR a aj rychlejsie

ale ako kazdy schumacher si mimo :)
o tom kto ma a kto nema schopnosti na VP rozhoduju ini ludia a nie ty :)
MPR znamena maximalna povolena rychlost a nie minimalna :)

s tym nemeckom si tiez mimo, nieje to len na tych usekoch kde by sa rychlejsie ist nedalo
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ty si mimo permanentne, s tými predikciami vycucanými z prsta. Každý kto nedodržuje predpísané rýchlosti podľa teba jazdí ako Schumacher a pod. Máš to snáď v každom príspevku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Podhadzovanie 200 je tak na urovni bulvarneho Noveho casu. V takejto diskusii mozes pokracovat tam.

A najma taka rychlost ma vobec nelaka. Preferujem rychlosti pod 90. Na tych spravnych cestach. Dialnice ma len proste nudia. Monotonnost a unavnost a to vdaka ludskemu mozgu, studie na to su lahko dohladatelne.

Kazdopadne by na zaciatok stacilo keby si nasi uradnickovia osvojili techniku 85 percentilu na stanovenie MPR pre dany usek. Ak sa nejake nariadenie porusuje v takom velkom mnozstve tak je problem v nariadeni a nie ludoch.

V Nemecku naozaj maju nejake tie obmedzene useky. A?
Nemecko nie je jediny stat ktory ma stale neobmedzenu rychlost legalne.
Odpovedať Hodnotiť:
 


Prave tam je ten problem. Ten zakon. To ze splnili co zakon kaze neznamena, ze vedia jazdit v premavke. Iba, ze vedia tocit volantom a nenaburat na 5km co sa idu na skuske. Uz som tolko vodicov tesne po autoskole doucoval na vlastnom aute aby vedeli aspon sledovat premavku okolo seba a nie len pozerat v pred. Pomaly rozmyslam nad otvorenim vlastnej autoskoly lebo to uz nie je normalne co produkuju autoskoly a policajti pustaju na cesty.

Prestanme sa tvarit, ze MPR je svaty gral. Nie je. Pri nasich zakonoch, dopravnom znaceni a stave ciest kazdy jeden vodic nieco porusuje. Otazka je iba ako moc medialne zavazne to je a teda ci z toho idu vytrieskat politicke body (ale iba pocas volebneho obdobia) a teda sa o to uradnici zaujimaju. Radsej ist 20+ s odstupom ako za dazda pomaly nalepeny 3-4m za niekym. Videl som a dokonca sa to aj par vodicov pokusilo aplikovat na mna. Pokuty a represia nefunguju uz 110 rokov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj to je diskutabilne, asi pred rokom o tom bola debata v radiu ci kde. Ze kolko je minimalka na dialnici. Kazdy si mysli ze 80 km/h. Ziadne take. Vyhlaska (ako vsetko vyprodukovane clovekom) je "uzasne" formulovana a je to tam nejako tak, ze treba ist tak rychlo, aby vodic neblokoval a neobmedzoval jazdu inych vodicov. Proste ziadne exaktne cislo 80 km/h ako minimalka NENI ! Opravte ma ak sa mylim.
Odpovedať Známka: -9.0 Hodnotiť:
 

Mýliš sa.
"Diaľnicu môžu používať len vodiči motorových vozidiel; iným účastníkom cestnej premávky je používanie diaľnice zakázané. Na diaľnici smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 80 km/h. V úseku diaľnice prechádzajúcom cez obec smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 65 km/h."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kamo, dufam, ze nemas vodicak. Precitaj si paragraf 35 vyhlasky - je tam pisane, ze minimlna rychlost je 80 km za hod. To o neblokovani je sice pravda, ale v ramci povolenych rychlosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Osobitosti premávky na diaľnici a rýchlostnej ceste § 35: ....smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 80 km/h. V úseku diaľnice prechádzajúcom cez obec smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 65 km/h....

len pouzi hlavu. Na dialnici mas jazdit vzdy vpravo. Tam jazdia kamiony a ine auta s max rychlostou 90. Ty ich musis predbiehat. Ked ides 100-105 tak ich predbiehas pol roka. Za tebou ide niekto 130 ako ma a ty mu potom zavadzias. Z toho su potom neprijemne situacie, ktorym sa da vyhnut keby si ty isiel 130 ako mas.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

>> V úseku diaľnice prechádzajúcom cez obec smie vodič motorového vozidla jazdiť rýchlosťou najmenej 65 km/h....
Ako pozeram, ziadne ine vynimky . . . tak ako mam dodrzat vyhlasku v piatok poobede smer senec napr ? na dialnicnom mozte v BA . . . tam je obvykle rychlost tak 15-30 km / h . . .
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

ty fakt nemáš vodičák? Kolóny, zápchy, prekážky na ceste a podobné situácie sú výnimka.
Či ty si z tých, že keby ťa zastavujú policajti na diaľnici, tak im z okienka zakričíš že nech sadajú do auta a idú povedľa teba 80? neblázni
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jedna z prvych veci vo vyhlaske je, ze mas jazdu prisposobit stavu a povahe vozovky a okolnostiam. To znamena, ze ked je na dialnici zapcha, tak je zapcha a mas sa tomu prisposobit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rovnake pravidlo ako ked mas semafor zo zelenym svetlom a pod nim znacku STOP...
Jednoducho pravidlo z nizsiou "pravnou silou" mas pre dany moment odignorovat (t.z. STOP si nevsimas a mas spomalit pod 65km/h)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked nieco predo mnou ide 90, a ja 100, alebo 92. tak obieham bud v 120 a spomalim spat, alebo neobieham, ak by som mal niekoho spomalit, to je jasne.. ale zial, v tomto mas pravdu, toto robi asi 2% soferov...
idealne je sa preradit do laveho 72metrov pred autom ktore ide legalne 130 - ved to je tresne, on obmedzuje ineho, a nie ze vyuziva svoje pravo ist >80
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

roob, nasetri peniazky, kup auto s lepsim tempomatom a problem mas vyrieseny. hlavne uz netrep
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok je to min 80 :) to sa ale prakticky nikoho netyka, pretoze by ho prevalcovali kamiony co idu 90
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepoznáš tých imbecilov, ktorí začnú pridávať práve v okamihu, keď ich začne predbiehať kamión (lebo "ježišmárja, snáď ma nepredbehne kamión")?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kamion ma zakazane predbiehat na dialnici, nie?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ale ukáž mi kamionistu, ktorý sa nechá dobrovoľne spomalovať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

možno 15m? To je taký problém si to vypočítať? Pri jazde 110 km/h budem musieť ísť o necelých 33 minút dlhšie, ako keď pôjdem 2 hodiny 140 km/h. Nie úplne zanedbateľný čas.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Žijeme tak rýchlo, že nestíhame prísť na čas. Aj keď ho ušetríme my, tak on nešetrí nás...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ta osemdesiatka je tam kvoli nakladakom a autobusom.

Ty, ako sofer osobneho auta, ked ides 80-90, tak to je bezdovodne pomala jazda.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ked mi auto viac neda je to tiez bezdovodne?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ktore osobne auto neda 130? A je na znackach?

Tie fabie, hyundaie, kie, fiaty, fordy, peugeoty... co maju tendenciu zavadzat, tych 130 hravo zvladnu. Tam je problem medzi sedadlom a volantom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

peugeot partner co mame ako firemne auto - 1,4ka benzin aleboco. Aj 100 da len dole kopcom :) Kamion predbehnem len vtedy, ak ide 70, uz 80 nie. Na dialnici som stym nastastie este nebol a ked bude treba odmietnem a pojdem radsej mojim.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Prosim Ta, keby si aspon netrepal... Ak ten vas partner da 100 ale len dole kopcom tak s nim treba ist do servisu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale prosím ťa taký sú v pohode. Horší sú takí čo sa vlečú 100 v lavom pruhu ale ani bohovi sa neuhnú do pravého. A je im úplne jedno že tým obmedzujú a ohrozujú ostatných okolo seba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V článku sa nepočíta žiadna efektívnosť elektromobilov, ide iba o orientačné vyčíslenie hodnoty 400 kWh zadarmo. Pôvodná cena bola rádovo odhadovaná cena nákladov Tesly na takého množstvo energie v domovských USA, zmenili sme to na cenu z pohľadu zákazníka.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ok, vdaka - je jasne ze clanok je o inom a nema za ulohu porovnavat financnu vyhodnost e-aut

len mi tych 10 centov udrelo do oci
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Napr. muj vzlastni sešit (excel šit) o tankovani benzinu mi vravi, ze za tych 43000 km co som natankoval, nam priemerku 5,4 litra! Jazdy asi tak 80% po dialnici a 20% po meste. Zvlastni excel sešit tiez prezradil priemernu cenu benzinu za mapovane obdobie (asi 1,33 €), co cini nieco vyse 7 € na 100 km.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

0 hodnote IQ ani zmienka...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

no navyše porovnávajme porovnateľné - rodinný veľký sedan so zrýchlením pod 3 sekundy asi nebude mať spotrebu 5,4l aj keby bol diesel.

Model 3 očakávam, že pôjde na nejakých 2,5€/100km, BMW i3 by malo ísť asi na 2€/100km.

S domácim nabíjaním na solárne panely to môže ísť ešte nižšie - aj keď montáž panelov v malom výrazne predražuje solárne panely, ušetrené náklady na distribúciu ďaleko prevýšia nevýhody (distribúcia je cca polovica ceny elektriny)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ale aspon nezhorime aj so spolujazdcom, ked narazime trochu do stromu :) Ok srandujem, velmi musela narazit, ale aj tak..
Odpovedať Hodnotiť:
 

možno si si už všimol, ale aj benzín je horľavý a dokonca uchováva viac energie, ako batéria :-) Akurát že horiacich benzínových áut je toľko, že to už nie je "novinka"
Odpovedať Hodnotiť:
 

400 kWh na 1600 km pri 15 centov za kWh = 3,75 € na 100 km !!! a ty tu snivas o 2 € na 100 km?

to budes mat kWh za 8 centov alebo co? alebo zazrakom 2x stupne efektivita e-aut a dojazd?
Odpovedať Hodnotiť:
 

občas je problém čítať s porozumením, tak skúsim inak:
Tesla Model S - podľa slov Tesly 3,75€ (čo je reálne v zime pri 140km/h), pri tom ako ty jazdíš (105km/h) je to v lete 2,6€ na 100km (zdroj: vlastný test)
BMW i3 podľa technických špecifikácii na webovej stránke BMW: 2€/100km
Odpovedať Hodnotiť:
 

nabijanie na solarne panely a vraj lacnejsie? :) :)

preco asi musi byt vykupna cena zo solarnych elektrani niekolkonasobne vacsia ako z jadrovych alebo uholnych? urcite to bude preto, ze vyroba zo slnka je lacnejsia :)

este vela vody pretecie kym bude vyhodnejsie nahodit fotovoltaiku ako odoberat zo siete
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ostrovne systemy (samota u lesa) a pretazene poddimenzovane siete (napriklad Bratislava - raca - vinohrady). Tam sa solar oplati - lebo cena za vytvorenie distribucnej siete by to dost predrazila.
Vsade inde je z cisto ekonomickeho hladiska v nasich podmienkach lepsia standardna distribucna siet.
Co sa ekologie tyka, tak uvidime buduci vyvoj - pokial pojdeme ako nemecko systemom zatvarania atomovich elektrarni a instalaciou uholnych, tak tie solarka su spasa pre ekologiu - hlavne ked sa davaju priamo vedla miesta odberu kde zaberaju inak "mrtvy" priestor ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

slovensko neni tak bohate aby mohlo zatvarat atomove elektrarne :)
takze u nas je vyroba elektriny pomerne ekologicka a dostavbou mochoviec sa ekologickost este zvysi
a pravdepodobne po dostavbe mochoviec budu novaky alebo vojany velmi skoro odstavene
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne samota u lesa je iny pripad, aj ked aj tam asi lepsie vychadza dieselgenerator. zalezat bude od mnohych faktorov :)

pri poddimenzovanej a nestabilnej sieti by asi stacilo mat len zalozny zdroj, bude ten dieselgenerator alebo akumulator
davat k tomu este aj drahe solarne clanky, no neviem neviem, zalezalo by asi od toho ako casto to vypadava
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dieselgenerator sa oplati pokial potrebujes elektrinu obcas (perfektne na napr. chaty). Solar sa oplati pokial na danom mieste denne byvas.
Spalovat naftu na elektrinu je predsalen dost draha zalezitost a casom sa ti ten solar a jeho vysoke obstaravacie naklady vrati spet - a koniec koncov to dolievanie nafty je aj nepohodlne (nutnost vlacit sa kazdu chvilu s kanistrom).

Ad vinohrady - pokial viem tak ta na siet na niektorych miestach kvoli pretazeniu ani nepripoja - musel by si vytvorit napojenie zo vzdialeneho miesta a tam uz to stoji uplne ine peniaze a problemi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetko sa da prepocitat co je vyhodnejsie
ak niekomu vyjde vyhodnejsi solar, lebo je mimo dostupnu siet nech si ho da a nech povie, ze pre neho to je vyhodnejsie ako napr. ten dieselgenerator
alebo ak sa niekto chce hrat na cool/in ekocloveka, tiez ziadny problem
ale nech mi tu nikto nezacne tvrdit, ze je v dnesnej dobe vyhodnejsie si spravit ostrovny system ako brat elektrinu zo siete, na taku kktinu ja neskocim, kedze mi nerobi problem si to za par minut prepocitat a viem, ze ten solar vyhodnejsie nevyjde lebo som si to uz parkrat zo srandy pocital :)

nieco ine je hodit na strechu solar a potom predavat do siete stedro dotovanu elektrinu ale to je uz ina tema :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Borisko moj zaspal si dobu....stedro dotovana el. je minulost, a fotovoltaika hodne zlacnela....
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano uz zlate casy skoncili(nastastie), lebo to bolo neudrzatelne
a tak ako skoncili stedre dotacie, tak skoncil aj boom fotovoltaiky

ale stale je obrovske kvantum dotovanych fotovoltaickych fariem na ktore doplacaju spotrebitelia

fotovoltaika je stale drahsia ako vyroba z jadra alebo uhlia a bez dotacii si ju da len ten ktoremu je jedno, ze prerobi ale ten co nema moznost sa pripojit na verejnu siet
Odpovedať Hodnotiť:
 

výkupná cena pre byty je aktuálne 0,00€/kW a predstav si, ľudia panely aj tak kupujú.

Samozrejme výkup je hlúposť, pretože zabíjaš jednu z hlavných výhod fotovoltaiky - možnosť generovať tam, kde sa spotrebuje a šetriť na distribúcii. Výroba elektriny je cca 0,08€/kW, distribúcia ďalších 0,08€kW. Inak povedané, na vlastnú spotrebu sa ti viac oplatí 0,14€/kW zo soláru, ako 0,08€/kW z uhoľnej elektrárne.

Uvediem príklad - solárny panel 255W stojí cca 160€ s DPH bez dotácie. Na Slovensku ročne vygeneruje zhruba 270kWh elektriny - záruka na 80% pôvodnej kapacity je na 30 rokov. Za 30 rokov tým pádom vygeneruje zhruba 7500kWh, čiže zhruba 2 centy za kWh. Ak by si tie panely dal rovno nad parkovacie miesto a rovno napájal elektromobil jednosmerným prúdom z panelov, jazdíš za 0,50€ na 100km (+ montáž a inštalácia, nech to bude 0,75€)


Odpovedať Hodnotiť:
 

este tam zarataj aj reziu okolo, lebo neda sa len ze chytim panel a je elektrina, ze? A kolko to potrebujem panelov, ked dam rocne 15k km? 15000/500=30x musis nabit 85kW teslu=2250kWh rocne, to je 10 tvojich panelov.. A kolko stoji 85kWh bateria k tym panelom?, lebo snad chces mat moznost 1x si dobit doplna auto? ci? Musk teraz uviedol 14kWh za smiesnych 5500$, 85:14=6 cize iba 33k len za bateriu k panelom. A inak dobiju ti to tie panely vobec kym minies baterku v aute?

Nieje to take jednoduche ako pises, prave naopak, je to turbo zlozite dobijat si auto vlastnymi panelmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

85kWh baterku máš v aute - načo kupovať ďalšiu? Najlepšie postaviť tie panely ku kancelárii v práci a rovno zapojiť rozvádzačom do auta, keď je pristavené a keď nie je tak do práce - dokonca potom ich kúpiš aj bez DPH. Žiadne batérie netreba. Treba však menič, kabeláž, rozvádzač, konštrukciu a montáž. Ak si však vynásobíš môj výpočet dvoma, si stále na tom veľmi dobre
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kam pojde ta elektrina v case, ked akurat nepotrebujes napajat auto resp. bude mimo lokality s panelmi? bateriu jednoznacne potrebujes. A co spravis, ked akurat prsi a ty surne potrebujes nabit auto, lebo ides prec? A co spravis, ked chces ist prec za 15 minut a stav baterie 7% :) z tych panelov to nefunguje ako supercharger :) Proste je to picovina ako doplnok pre dobry pocit, ze moja elektrina z mojich panelov, v realnom zivote to je picovina. Ako kurit uhlim/drevom - snad nebudem kurit drevom ked nastavim termostat na xy stupnov a kuri sa same. Krbom obcas prikurit je ale fajn, pokial to nestoji "vela penazi".
Odpovedať Hodnotiť:
 

solarne panely by sa mozno mozno oplatili len vtedy, keby ti ich elektrarne rovno odoberali do siete a na konci mesiaca sa spravi suma odobrata-dodana, rozdiel doplatis alebo oni doplatia. lenze to tak na Sk nefunguje. Ty im dodas 100kWh, odoberies 100kWh a na konci mesiaca ti daju tych odobratych 100 zaplatit za plnu cenu. Aj 8000000kWh im mozes dodat, aj tak si tych 100 zaplatis a oni tebe 0,00.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nemozes mysliet vazne :)

a to si len tak niekde postavis 3-4 250W FV panely aby ti dokazali za dobit tvoju teslu? :) a ako si to realne predstavujes? :) zhotovis si nejaky pristresok pre tvoju teslu a na ne nahodis tie panely? :)
a parkujes na vlastnom pozemku? :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

1. ja mam elektrinu za 0.12euro a v tom je uz aj dotacia na nezmyselnu podporu zelenej elektriny, bez nej to mohlo byt menej
2. velmi lahko si to predstavujes, ze si to prepocitas na zaklade ceny len samotneho FV panelu. kde mas elektroniku okolo, kde mas baterie, kde mas montaz(ja si to dokazaem zapojit aj sam, ale vacsina ludi si to sama zapojit nedokaze)
3. napajat priamo auto z panelov nepojde uz len z toho dovodu, ze cez den ked svieti najviac slnka tak su ludia v robote a teda nemaju auto doma na nabijacke :)
4. ak je to take vyhodne, aku velku FV elektraren uz mas doma naistalovanu a na akom e-aute chodis? :)
5. po 30 rokoch 80% vykonu? ha ha ha :) ty si pleties udavanu zivotnost(papierovu) a zaruku.
6.zabudas, ze ty tie panely musis predimenzovat aby tvoju spotrebu pokryli aj v zimnom obdobi a tym padom sa cenou dostavas zas uplne niekde inde

keby to vychadzalo podla tvojich prepoctov, tak sa to len tak hemzi na strachach FV panelmi
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja tankujem za 1,1eur (rakusko alebo cesko)
Odpovedať Hodnotiť:
 

pod mi ukazat pod 5 litrov spotrebu v meste :) mozno tak na nejakom posranom 1,2 thdcivtcdcstrckslptrock so start stop systemom a turbom vecsim ako cely motor a kompresorom miesto stvrteho valca... to by potom slo
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ty mas problem s citanim a porozumenim textu?

HRUBA SPRIEMERNENA SPROTREBA PO NAJAZDENI 43000 km: 80 % dialnica 20% mesto

a ja mam v meste 7-8-10 podla toho ci je zapcha, alebo ku**vky velka zapcha

z toho vyplyva, ze na dialnici pri tej stovecke to musi byt menej jak tych 5,4 a ozaj, tam je to okolo 5 (4,8-5,2 podla toho jak fuka veter, jak som nalozeny, a aj 2-3 desatinky atmosfery v gumach pomozu)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ked mas pri 100vke 4,8 na 1,2 fabii, tak si zjem papuce. Daj mi to auto na tyzden a ti potom poviem aku mas spotrebu. Lebo taku mam ja na 1,9TDI.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

4,8-5,2 podla situacie (hlavne vetra), ale hruby priemer 5

absolutny rekord mam 4,3 (co prekonalo aj papierovu hodnotu 4,4) pri 80tke na 15 km useku dialnice skoro rano, ked som nezavadzal kamionom ... no a na istych vhodnych 1 km usekoch pri vchadzani do obce viem, ze pri 60tke je to medzi 3,5-4, to ukazovala okamzta spotreba ale to sa uz neda monitorovat presne, 60tka na 5tke je absolutne minimum (motor zacina uz trocha dunet ale este zabera a da sa zrychlit), ked to klesa ku 55 uz treba hadzat 4rku ... no a potom sa ide o obci 50-55 na 4rke :) otacky musim mat aspon na 1300, lebo iba odvtedy zabera turbo a pod 1200 motor zacina duniet a drhnut sa :)

ano viem ze palubak moze o okamzitej aj priemernej spotrebe dristat kraviny, ale proste za 43000 km (80% dialnica a 20% mesto) mam cca 5,5 (tankovanie zapisovane v exceli)

uz si len vyber ktore papuce zjes
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

:) neuverim, kym si sam nevyskusam. Bratova 1,6 octavia mala 8,5 tam kde ja mam 5,5. Slabsi motor nemoze mat nizsiu spotrbu aj ked je fabia trochu lahsia. Kamarat mal kratku fabiu 1,2 r2008 a jazdil za 8-9l, teraz tu istu trasu na 2,0TDI pasate combi ma pod 6.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preboha ziveho !! 1,2 fabia a 8-9 litrov? to chodil 150 km/h, alebo ma 3jke 100vkou?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to tak ked niekto jazdi stylom brzda-plyn dokola, pridava ked vidi na semafore cervenu a potom flekuje, obieha ked sa len troska da...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

150 to nevedelo ist, zrychlenie to malo asi take, ze na 1ke ok, na 2ke dajme tomu, a ked si dal 3ku tak sa to hodinu splhalo na 90.
Odpovedať Hodnotiť:
 

HTP dalo 160... akurat to pri tom zralo este aj travu popri ceste.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A este je mozne zapnut ultra mega turbo boost vypnutim klimy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Slabsi motor nemoze mat nizsiu spotrbu" - Kde Ty chodíš na tieto múdrosti...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

si zober tu novu litrovu octaviu, naloz tam 5 ludi a batoziny a potom zbadas ci ma nizsiu spotrebu ako najsilnejsia 1,8ka za rovnakych podmienok.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

To je skvelé, že si použil jeden extrém. Ale Ty si to písal ako univerzálnu múdrosť a to je samozrejme nezmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

posledne 3 roky spotreba 3.2-3.5 po meste , teraz ked je chladnejsie 4 , mam sice o dve kolesa menej ale to neriesim , do mesta aj tak nic lepsie ako 2 kolesa nenajdes :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

posledne 3 roky spotreba 0.0-0.0 po meste , teraz ked je chladnejsie 0 , mam sice o dve kolesa menej ale to neriesim , do mesta aj tak nic lepsie ako 2 nohy nenajdes :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ti ten bicykel tolko zerie? ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3.2 rozka na hodinu, to sa da
Odpovedať Hodnotiť:
 

"beznizaku hlbokooooooo pod 6 pri 3/4 jazdenia po dialnici"

snivaj dalej tieto mokre sny
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pjetro nemas pravdu. Ja mam celkom usporne auto a nedelu som bol v trnave, 40% 130, 60% 100-110 a priemer 5,6/100. Dlhodoby priemer mam 6,2-6,4 leboo jazdim 2km trasy v meste. Pod 5 sa da ist iba vtedy, keby si jazdil len mimo mesta na rovnej ceste 90. Napr. na letisko do Budapesti mam 4,6, lebo madari nemaju normalne dialnice, vsade mozes ist 90 a kusok pred budapestou 110.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

sak to je ono ... a skusil si ist 100% iba 100-105 km/h? a hned je to pod 5,6

ja mam spotrebu 5 pri stovke a 4,5 pri 85 km/h (ale to bol iba jednorazovy experiment pred par rokmi lebo tak sa chodit neda, to uz aj kamionisti su nervozni)

no a nad tou 100vkou ta spotreba uz stupa samozrejme rychlejsie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ani 85 nemozes chodit lebo zavadzias. V normalnej premavke je idealne ist 100 na tachometri, co je tak 95 a za to nieje pokuta. V meste jemne pod 60, na dialnici jemne pod 140. Dobre je mat navigaciu, ta to ukazuje presnejsie. 140 tachometer je cca 132-135, za co tiez nieje pokuta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

to co je idealne su len tvoje teorie, pretoze na dialnici mozes ist od 90 po 135 beztrestne a dokonca absolutne bez dosledkov (pri 90 este nezavadzas kamiomom, co ti brani ist pekne za kamionom(?) a pri 135 este nedostanes pokutu), dokonca tam mozes ist 80 (podla vyhlasky), ale to sa striktne nedoporucuje ze ano ...

suhlasim jedine s rychlsotami, mne ukazuje tachometer PEMANENTNE presne o 5 km/h menej, t.j. napr. 58 na tacho je 53 real, 105 tacho je 100 real, navigacia potvrdila :) ... ale to nie je ziadne tajomstvo


Odpovedať Hodnotiť:
 

bmw e90 2008, 2l benzin, dlhodoba priemerka 8.0, posledny pol rok mozno 100km dialnice, do roboty 2km, ku frajerke 2km, do marketu 2km, do druheho marketu 5km. na rovine pri pjetrovej stovecke to zere 5, v meste podla stylu jazdy cca 10.

PS: ta tesla neni pre vas co sa tu handrkujete o 5l spotrebach na 1.2 fabiach.

PS2: na normalnom aute je 150km/h prijemna cestovna rychlost, pjetro prestan zavadzat na dialnici, nam usetris nervy a sebe aj za znamku.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

co je normalne auto? ferrari enzo? 5kovy bavorak? lebo na fabia, fiesta, hyundai i30, kia ceed 150 teda prijemne nieje, navyse to je o 20kmh viac ako na Sk mozes. Si pozri na ytb ako sa typek na audi r8 predbieha s dakou motorkou, verim, ze to bola pohodlna jazda v tom audi...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

------------- ------------- -------------
"na normalnom aute je 150km/h prijemna cestovna rychlost ..."

prezrat nam prosim pekne vojine kefaline vsetkym sockam s autami za 20 tisic a bezdomovcom s autami za 10-15 tisic, co si ti predstavuje pod pojmom "normalne auto" ???????????????????????????

PS: ano tiez som nahodou zavital na stranky BMW radu 3, radu 4, radu 5 ... ked su je na to tolko reklam a skoro ma j*blo z tych cien, nic pod 50-60 tisic tam neni, vsetko medzi 50 a 120 tisic
------------- ------------- -------------
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

FYI, 3er zacina na 30. Ano, je to bez vybavy, ale je ;).

A ked si kupis jazdenku, tak v slusnom stave ta dobre auto vyjde lepsie ako nova fabia. Iste, nebude to nove auto, ale vzdy ovela lepsie vozenie, ako ta nova fabia. No a o par rokov to budu obe jazdenky, akurat ze v tej jednej sa stale budes lepsie vozit ;).

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

za 30 mas v plke japonca, kedze oni nepoznaju auto bez vybavy, tam je len 1 na vyber - a to maximalna vybava...
Odpovedať Hodnotiť:
 

jop dakujem pekne, ked taku kokotinu ako PDC ma toyota len vo vybave executive. Nech sa strcia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja som tu nikomu do sociek nenadaval, blbe predsudky?
tiez som nekupoval auto nove, 6 rocne v aspon akej takej vybave a stalo ma menej ako nova fabia. zere o malo viac a komfort a pocit z jazdy je niekde uplne inde. ani magora co ide predo mnou kilo na dialnici nemusim predbiehat 2minuty.
kazdopadne, stale ked je tu clanok na temu tesla, ktoru si nemoze dovolit 99.9% obyvatelov slovenska, tak sa tu bavite o tom ako vam zeru fabie 1.2 pod 5l, vsadim krk na to ze este dusite tie ubohe 1.2tsi motory pod 1500 otacok a nikdy nad kilo za hodinu, len aby to nezralo. vyznieva to dost usmevne ked clovek cita diskusiu pod premiovym elektrickym autom v cene 100k ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ako bmw fan ti ale poviem, ze je to o prioritach a o prepoctoch. F11/F31/F34 co by vyhovovalo potrebam je stale drahe a zvysok uz prilis stare. E91 je jednoducho mala aj ked stoji menej ako rapid, ale ten je uz priestorovo lepsi. Vybava samozrejme je vec druha, avsak s novym autom je vecsia pravdepodobnost, ze budes mat menej problemov ako so starym a ak aj budu, mas aspon aku taku sancu to riesit na zaruku. Tolko k uvahe o cene noveho vs.stara hrca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to vobec nie je pravda, ze navigacia ukazuje 5 km viac pri kazdom aute, mne pri 130 ukazuje telefon (gps) o cca jeden km viac a pri 200 je to nejake 2-3 km
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je individualne, niekde je to natvrdo absolutne +5 km/h ci +2 km/h, niekde relativne +5% (teda aby som siel 135 km/h, musim mat na tachometri takmer 142 km/h a na 50 km/h mi staci na tacho 52,5)

jedno ale plati: tacho ukazuje viac
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ani nie.
Podľa toho aké máš kolesá.
Ja som kúpil jazdenku s fesi veľkými kolesami a tacho ukazoval kus menej,lebo obvod kolesá bol väčší ako pani inžinieri očakávali...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aspon niekto sa rozumie, inak kopa amaterov za volantom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pjetro, dlho ma zaujima porovnanie, kolko by stal 1km, ak by clovek do urciteho casu najazdil 200 pripadne 250 tisic KM. benzin, nafta, elektrina.
napr, ja mam benzin, priemer 9L, takze viem, ze tankujem za cca 10e/100km cize 10c/km
PLUS samozrejme pneu - ale to je v rozumnom rozmere vsade rovnake, avsak, olej ma stoji 100eur/vymena, cize dajme tomu 15000km a hned mi tonavysi cent/km o 0.67 myslim, priratajme pracu a som o 1c/km navyse, len vdaka oleju. lebo musim menit aj olejovy fitler(!).
no, a teraz olej do prevodovky, do brzd (v tesle sa tiez meni?). potom dalsich x veci, do ktorych sa zial ani nevyznam. ale da sa povedat, ze servis sam o sebe mi zvysi cenu za km az o 2centy, v priemere na tych 200-250 tiic KM.

lenze, co som pocul, tesla ma extremne drahy servis, resp poistenie.. ale to, o kolko je o financne lepsie je podla mna od KM mesacne...

Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko stoji na tesle 1km nieje problem vypocitat
elektrina je na slovensku asi tak za 11-13cent/kwh, spotreba tesly je asi 0.25kwh/km, 2.75-3.25cent/km
takze na 200tisic km minies na elektrine 5500-6500, na benzis das ty 20k euro
okolko je tvoje auto drahsie ako tesla? resp. o kolko kupis teslu drahsie ako porovnatelne spalovacie auto?

s tym servisom je to tak, ze teoreticky by malo byt eauto lacnejsie, lebo elektromotor je jednoduchsi ako spalovak ale pri tesle to neplati
tesla minie na zarucne opravy 2x viac penazi ako ine automobilky pri porovnatelnych benzinakoch/naftakoch

no a netreba zabudat na vymenu baterii :)
kedy to dnes nikto nevie presne povedat a ani jej cenu
tiez treba brat do uvahy,ze ojazdene e-auto bude mat prave pre bateriu nizsiu predajnu cenu

ak by som mal porovnavat podla mobilov a notebookov tak po 6-8 rokoch budu tie baterky prakticky nepouzitelne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nechapem co tu hejtujete ten elektromobil, ved to je na slovensko absolutne idealne auto, cele slovensko ma na dlzku co by kamenom dohodil, na jedno nabitie sa dostanes vsade kde chces a stale jazdis za mizive naklady, o pohodli, servise, vzhlade a funkciach nehovorim, tie su prvotriedne.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

s teslou nedojdes ani z levic na letisko do viedne a spet, nieze ba-ke a spet. Plus s autom co stoji 15% tesly dojdem na to letisko a spet 2x. Ako sa voebc mozes cudovat kritike tesly ohladom km????
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

takto, po upgrade ma ta tesla S dojazd 600km, takze KE-BA by si dal,ked nie, zastavil by si na pumpe vo zvolene na 30 minutovu pauzu (obed) a dobil by si sa za par centov. Letisko vo viedni je uz mimo SR, to nespada do toho co som napisal ;)

" Plus s autom co stoji 15% tesly dojdem na to letisko a spet 2x" tomuto nerozumiem, k tomu sa nevyjadrujem

kazdopadne, bavime sa tu o aute za 130tis €+ , to si bezny slovak (az na par vyvolenych) nemoze dovolit, uz tych 30k za tu novu teslu je vela. Preto odkladam peniazky na Yaris (auris) Hybrid.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby spravili vymenitelne baterie, ktore by boli navyse kompatibilne so vsetkymi autami = ekvivalent benzinu/nafty, malo by to sancu na uspech. Odhadni ako by vyzerala dnes automobilova doprava, keby kazda znacka mala vlastny druh paliva a nekompatibilnu pistol.. hm?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"malo by to sancu na uspech" - Ty máš pocit, že Tesla nie je úspešná?
Elektromobily majú rovnaký druh paliva - elektrinu. To čo Ty navrhuješ je, aby mali všetky autá rovnakú, vymeniteľnú nádrž. A naposledy, keď som sa pozeral do svojho benzínového auta, tak to veru nemalo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak ked definujes dlhodobu stratu ako uspech, tak ano, je "uspesna".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. tesla ma stratu lebo investuje, aktualne doinvestovala (alebo v blizkej buducnosti doinvestuje) do gigafactory, inak by bola v zisku
2. tesla sa prezentuje ako auto pre vsetkych a to je prave to, cim nieje. Tesla je snobske drahe sportove auto s nizkym dojazdom a nekonvencnym "doplnanim paliva" vhodne ako druhe auto do mesta.
3. Keby hned teraz zmizli vsetky fosilne auta, tak velka cast populacie nema auto, kedze tolko lithia nieje v celej slnecnej sustave :) Klamu resp. zavadzaju, neda sa prejst cisto na elektroauta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

gigafactory financuje z velkej casti panasonic :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

4. samozrejme da, ale nie auta na baterky. Treba to spravit ako dieslovu lokomotivu, dieslovu lokomotivu totiz pohana... a teraz pozor, elektromotor! ktoremu vyraba elektrinu ten dieslovy motor. Tak to treba spravit aj v autach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dieslovými elektromobilmi sa zbavíme závislosti na fosílnych palivách. Tlieskam Ti!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tym som chcel povedat, ze slovensko je mala krajina a tesla bude efektivna ak klesne jej cena. Staci aby cena tej novej lacnejsiej klesla o par % a spalovacie motory to budu mat nahnute
Odpovedať Hodnotiť:
 

U nas v Ba vydávam strasne vela tesiel. Ako keby sa s nimi roztrhlo vrece.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povedzme si na rovinu - model 3 sa este stale nevyraba a na model S vela ludi nema.
Nevravim ze od januara tu mame 50% zastupenie tesla aut, ale buduci rok o takomto case predpokladam uz nejaku tu prvu teslu aj stretnem ;)

No a treba pockat este mozno to jedno desatrocie nech sa splnia tie baterie s 2x kapacitou pri rovnakej velkosti + znizenie cien elektromobilou a mozno budeme skvor hladat rovne auta na cestach...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Az na to, ze s cenou klesne aj dojazd.
A nakoniec to aj tak dopadne ako v Norsku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Levice - Schwechat = 213 km, myslím, že s Teslou, by si prišiel.
Každopádne chápeme, že Tvoja Oktávka 1.9 TDI je najlepšie auto na svete, ale už s tým prestaň.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ty si este Teslou asi nesiel co? BA-KE dava na jedno nabitie bez problemov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

citaj cele vety, nie len to co si myslis, ze tam je pisane. A inka Ba-ke je severnou cestou 453km, S60 to neda na 1 nabitie :) s85D ltt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a mozno ani nie, hlavne po 5 rokoch ked bude mat bateria nizsiu kapacitu. Ta s60 mozno nepride ani do polky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by stala porovnatelne ako benzinak alebo naftak tak prerazi
uz cena o 10-20% vacsia ju moze spravit nekonkurencieschopnu pre vacsinu ludi, ktori si vedia spocitat 2+2

pri jej kupe treba pocitat s nakladmi na uroky ak ju nekupujes za nasetrene a aj v tom pripade treba pocitat so stratou na urokoch ktore by si za tie usetrene peniaze dostal
a tiez treba pocitat so zostatkovou cenou po X rokoch. kto kupi e-auto po 8-10 rokoch ked cena novej baterie bude 1/3 noveho auta?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teorie typu 90km/h, nad 100 km/h ... ktora je najvyhodnejsia co sa tyka spotreby. Tu by som v prvom rade zohladnil sprevodovanie auta, vo vseobecnosti plati vyssi rychlostny stupen, nizsie otazky lepsia spotreba a ta je naj v 1500-2000 rpm. Manualne auta maju zial len 6 rychlostne prevodovky max, ja mam teraz automat 8 a pri 160km/h mam otazky pod 2000 co je to iste ako niekto ide 90km/h na 5ke. Takze toklo este moj dodatok k tomuto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zovseobecnujes
zalezi od typu auta a motora, nie kazdy motor ma pri 2000 rpm rovnaku spotrebu takze napisat, ze ty pri 160km/h vdaka 8 stupnovej prevodovke mas rovnaku spotrebu ako ten co ide 90km/h s 5 stupnovou je totalne kravina

tvoj motor moze pri 2000 rpm zrat kludne 2x tolko ako iny vytoceny na 3-4000 rpm :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

sprevodovanie auta by si mal zohladnit v druhom rade.

V prvom je to odpor vzduchu - exponencialne rastie s rychlostou (rata sa od 80km/h) * celna plocha automobilu * odpor vzduchu.

A teda je fest rozdiel tlacit vzduch 80tkou a 160tkou. napriek prevodom!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je jasne, odpor vzduchu je pri tych rychlostiach uz velmi dolezita velicina
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto ma na opicu, ma aj na banany.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

horsie je ta anlfabecia, ze kto ma EV, moze jazdit v meste a parkovat zadarmo - uvidime co, ak budu mat vsetci EV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vid Norsko. Tam to mozes aktualne sledovat v priamom prenose.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kur*a 123 komentarov, nabijanie tesly sa zjavne ludi dotyka viac ako dvbt :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tesla je len modny vystrelok,bez ohladu ci sa plati za nabijanie alebo nie.
Pri nehode je tu dalsie nebezpecenstvo a to baterie ktore sa mozu vznietit.Pozri me sa co urobila jedna bateria v samsungu.Ked sa to vynasobi 200 krat,sanca ze posadka prezije je mala,ak sa to nimi chytne,tak to uz neni stranda.

Odpovedať Hodnotiť:
 

presne to sa stalo teraz tak tyzden dozadu, vyssie o tom pise. Sleduj trochu spravy ved... teta narazila do stromu na rovnej ceste kde mas ist 35mil/h, auto sa zapalilo a zhorela aj so spolujazdcom aj autom, lebo hasici to nevedeli uhasit.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár