neprihlásený Sobota, 25. novembra 2017, dnes má meniny Katarína   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Technologický gigant avizuje lepšiu batériu, za 6 minút sa elektromobil nabije na 320 km

Značky: elektromobilybatérienové technológieToshiba

DSL.sk, 16.10.2017


Informácie o nových výrazne lepších batériách sa objavujú pravidelne, väčšinou sú za nimi nové startupy majúce technológie v rannej fáze vývoja a avizované prísľuby sa reálne nenaplnia.

Aktuálne ale avizuje výrazné zlepšenie batérií technologický gigant Toshiba, ktorý dnes reálne batérie vyrába.

Toshiba vyrába pod označením SCiB Li-Ion batérie pre viacero segmentov, vrátane elektromobilov a priemyselného využitia. Ako anódu u týchto batérií používa oxid lítia a titánu.

Spoločnosť teraz avizuje výrazné zlepšenie technológie vďaka použitiu anódy z nového materiálu, oxidu titánu a nióbu.

Oproti klasickým uhlíkovým anódam má nová anóda podľa Toshiby vďaka pravidelnej kryštalickej štruktúre dvojnásobnú úložnú kapacitu iónov lítia, batérie majú celkovo vyššiu kapacitu a na anóde sa pri ultrarýchlom nabíjaní a nabíjaní v chladných podmienkach oveľa menej pravdepodobne objavujú defekty, je ju tak možné nabíjať výrazne rýchlejšie.

Toshiba konkrétne avizuje, že batériu kompaktného elektromobilu o kapacite 32 kWh bude možné nabiť za šesť minút na 320 km dojazdu. U súčasnej technológie SCiB je možné nabiť 20 kWh batériu podľa Toshiby za šesť minút na cca 180 km dojazdu. Práve pomalosť nabíjania je jedným z veľkých hendikepov elektromobilov, pre ktorý na niektoré použitia nie sú vhodné.

Konkrétne plánované hodnoty hustoty energie novej batérie spoločnosť neuvádza.

Toshiba zatiaľ testovala 50 Ah prototyp batérie, ktorý má pri veľkosti 11.1 cm x 19.4 cm x 1.45 cm dvojnásobnú objemovú hustotu uloženej energie oproti súčasnej SCiB a po 5000 nabíjacích cykloch má batéria stále viac ako 90% kapacity. Ultrarýchle nabíjanie je možné podľa spoločnosti uskutočňovať aj pri teplotách mínus desať stupňov, kedy avizuje rýchle nabitie za desať minút.

Toshiba plánuje novú generáciu SCiB komercializovať vo fiškálnom roku 2019, čo je u Toshiby od apríla 2019 do apríla 2020.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nové notebookové Intel štvorjadrá sú jasne univerzálne lepšie, potvrdil rozsiahly test
Rekordná 129 MWh batéria má články od Samsungu, iné ako v Note 7
Automaty na kolky nejdú, bola zbabraná aktualizácia
Navigačný systém Galileo dostáva štyri ďalšie satelity
Zoznam 46 dedín, kde zatiaľ nebude rýchly Internet
Snowden sa vysmial používateľom inteligentných asistentov v reproduktoroch, kritizoval iPhone X
Dokončili najväčšiu 129 MWh megabatériu, idú ju nabiť
Na Slovensku bude maximálne 46 dedín bez rýchleho Internetu, zaviazali sa operátori
Osvetlenie Zeme v noci rýchlo rastie
Intel po 24 rokoch stratil prvenstvo medzi výrobcami čipov


Diskusia:
                               
 

ešte by bolo dobré uviesť nabíjacie prúdy, to budú asi celkom dobré šupy pre elektrickú sieť, keď sa občasne bude nabíjať niekoľko takýchto batérii súčasne
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Zachvilu budeme musiet nabijat nie par kW ale par MegaWattow aby sme nabili za par minut ... To uz pri kazdom dome bude musiet byt vysokonapetovy transformator.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Vysokonapěťový transformátor u domu je k ničem. Vyšší výkon stejně nedostaneš protože P=U*I. Transformátor ti akorát mění v nepřímém poměru proud a napětí. Vlastně dokonca dostaneš menší výkon, protože transformátor nemá 100% účinnost.
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Cca 98%
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bože Ty si dal zasa tomu korunu!!!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nový BTC exchange...najlepší čas nakúpiť shares KCS ;-)

https://www.kucoin.com/#/signup?r=E2YuLX

Toto bude veľké....očakávaný nárast 800%
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

on nechce perpetuum mobile, ale po existujucej kabelazi preniest vyssi vykon s minimalizovanim strat, preto vn-nn trafo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rýchle nabíjanie potrebuješ na cestách, nie doma
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

32kWh za 6 minut je 320 kW. Zrejme to nechcu pripajat na 220V :) tam by to bolo 1450A. Mozno by stacil kabel hruby jak sloni penis...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Asi tam nechaju rovno 22kV vedenie kablom do auta. To bude srandy .. a sranda bude v transformatorovniach, az tam budu nabijat auticka naraz 10 aut. Olej bude striekat 30m daleko :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak som striekal ja, ked som si precital ten clanok! :P

Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Myslim, ze napr. porche E ma byt zalozene na 800V a teda nebolo by to az take zle. Kazdopadne chce to uplne nove nabijacky. A o tychto bateriach je tiez zname ze su asi 5x drahsie nez klasicke Li-Ion.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"tiez zname ze su asi 5x drahsie nez klasicke Li-Ion. "
Tak a uz tu mame dovod preco z tohoto zaidna masovka nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zatiaľ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tie batérie ešte nie sú na trhu, ťažko hovoriť o cene. Ale určite si ich nechajú zaplatiť, pokým nebudú zasa lepšie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jednoduche riesenie:
Nabijacie stanice budu mat svoje vlastne baterie, ktore sa dokazu rychlo vybijat, aby mohli nabit baterie elektromobilov. A zivotny priestor ostane neposkodeny :D.
Ale inak kedysi sa zahravalo s udrziavanim energie blesku v obrovskych kondikoch, cas obnovit tuto myslienku :).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Batéria je najmä o chémií.
Stačí ak niekto vymyslí roztok, ktorý sa do batérie vleje(viem stará myšlienka) a hneď bude mať energiu ako obdobný nabíjací typ.
Tak deti šup-šup, a už vymýšľajte SOČku...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Rychlo vybijatelne baterie? Myslis kondenzatori?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nie. Myslel kondenzatory.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mohli by elektromobilom vymieňať vybitu batériu za nabitú, mali by sa čas šetrne nabiť a výmena by bola kratšia ako natankovanie paliva
Odpovedať Hodnotiť:
 

To uz skusal BetterPlace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ma Tesla uz dávno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejako mi to nesedi, stale lepsie a lepsie baterie, nizsia a nizsia spotreba a vydrz nejako stale rovnaka. Napriklad na kazdej konderencii Apple ked si pozriete nezabudnu povedat ze vydrz noveho iPhonu je o 1 ci 2 hodiny dlhsia ako predchadzajuceho. Tak to by sme uz mali mat aspon tyzdnovu vydrz ale v skutocnosti je ta vydrz stale rovnaka ako pri uplne prvom, dokonca neviem ci nie este mensia.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ale dobre to znie a ludia to kupia to je hlavne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak zase telfony sa niekdey vyuzivali uplne inak ako teraz.
Prv iphone nebol nonstop zaveseny na nete. Nemal kazdy uzvatel pospustane maily, mesangery, navigaciu, atd..
Skus pouzivat iphone bez pripojnia na internet(iba obcas na wifi) a vydrz bude slusna(samozrejme dosiahnes vydrz dumbphonu, ale aj tak).
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak moment aj prvy iPhone bol pripojeny nonstop na net, vid push notifikacie. A na druhej strane ani najnovsi iOS nema povoleny uplny background multitasking, pretoze moze nieco vykonavat len par minut. A vezmi si ze za 10 rokov spotreba displayov, chipov, modemov isla rapidne dole. Takze ja sa pytam preco sme na tom istom cisle co sa tyka vydrze aj po 10. rokoch?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Našiel som takúto tabuľku. Pozri sa na kapacity batérii.
http://dopice.sk/knn

Ono tenší a ľahší ájfón si niekde daň musí vybrať a 2 najväčšie časti sú displej a baterka
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To s tou spotrebou displejov vies aj dokazat?
Lebo odvtedy narastli dvoj az trojnasobne, rozlisenie tiez. A ze dokazili este aj ich spotrebu znizit sa mi velmi verit nechce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v notebookoch mas mensiu bateriu ako predtym
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ona je dlhšia ale len do prvého bezpečnostného apdejtu OS.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale ved presne taka matrioska priekazne ma aj byt.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ale neklamú. Ani Dzurinda neklamal, keď sľuboval 2-násobné platy do 10 rokov. Ale nespomenul, že ceny stúpnu 4-násobne.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

uvedom si, že tie "nové" batérie nedávajú do "nových" áut. dostupné sú iba tie prinajmenej dva roky staré autá s desať rokov starými autami, "domáce" nabíjanie je limitované 230V/6A, batérie nemajú chladenie/ohrievanie kvapalinou, v česku je skupina ľudí, ktorá doviazla vyradené e-autá ešte s ni-cd batériami a roky mali dojazd iba o polovicu nižší. tie staré "psa" 106 dnes majú nové batérie (presnejšie repasované) s teplotným menežmentom, tesla palubnými nabíjačkami a s dojazdom päťsto kilometrov! akurát o tom nik písať nebude, lebo sa to nehodí. dnes je v rozumnom dojazde a slušnej výbave ionikelektrik - podesiatich rokoch bude možné vymeniť batériu za novú, pôvodná ešte zo desať rokov poslúži ako domáce úložisko, ... a cena po dotácii a fleet zľave + odpočítanie dph na 22k€
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz dlho som necital nieco o revolucnej technoligii bateriek ktora nikdy nepride do vyroby.
Dakujem
Samozrejme rad by som mylil.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ale tieto sa vyrabaju a daju sa aj kupit. Resp. ta stara verzia. Problemom bola cena a vychadzali zhruba 5x drahsie. Mozno im chyba masova vyroba. Neviem. Kedysi mali ist do mievu ale pre cenu sa tak nestalo.

Skor sa presadia klasicke liion solid state. Teoreticky este aj LiS. Uvidime. Do tych dvoch rokov sa ukaze, ktora technologia sa presadi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super takže baterky by už boli, teraz treba už len dosiahnuť, aby skorumpovaní politici presadili masové rozšírenie nabíjačiek.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Pretože to nevyzerá tak, že by firmy ako Shell, OMV, Slovnaft, Gazprom a podobne boli z vývoja elektroautomobilov nejak nadšené.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ale Henkel nadšený je :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

no takto.. ja zvycajne na shell platim okolo 50€ (40l nafty) Kolko z toho ma shell? 20-25? lebo ostatne dostane stat v dani za pohonne hmoty. Z toho kolko mozu byt naklady? Nech nezerem 50%? cize shellke ostane 10€. Keby mi tankovali 85kWh teslu, tak elektrina ich stoji 16c = 14€ (viac, lebo ucinnost nabijania nieje 100% ale zas velkoodberatel ma ine ceny...) a keby chceli tych svojich 10€, tak mna by to stalo 24€. Mno a bol by som zhruba na rovnakych 6€/100km ako dnes :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nepotesim Ta, bude to ovela drahsie. Lebo nebudes mat na vyber chces elektrinu, tak plat. A ked zistia kolko CO2 sa aj tak musi navyse vyprodukovat tak to zdania a budes len spominat na stare dobre tekute palivo :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jasne ze to zdania, snad si niekto nemysli, ze ked teraz rocne platim zhruba 300€ v daniach za naftu, ze ked si kupim eauto, tak mi to stat velkodusne odpusti a nevyberie si ich odomna za nieco ine. Pruser bude, ked yebnu dan na 1kWh elektriny a bude jedno, ci si to minul v aute alebo inde.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jebnu to si pis :)) mozno daju smartmetre a zistia ci nabijas auto alebo mobil a podla toho zdania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

shell uz teraz v anglicku stavia na pumpach elektro nabijacky... takze asi to pochopili aj oni
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som odbornik co sa tyka elektrarni. Ale poviem Vam jedno. Pametate si ako EU obmedzila wattage pre vysavace a kanvice lebo chce aby sme boli viac eko? Teraz vacsina statov uz vyhlasuje ze o par rokov prestanu vyrabat auta na fosilne paliva

A teraz otazka znie, ak teda budeme mat miliony aut cisto na elektrinu tak kde sa naberu tie stovky ci tisicky GigaWattov navyse, ktore budu nepodmienecne potrebne?

Ono sa niekomu povie ze rychlonabijanie je super ale ked sa zacne takto rychlonabijat niekolko sto alebo tisic aut napojenych na jedno vedenie tm uz fyzika nepusti, sucasne elektrarne a kable nebudu stacit.

A to este nehovorim o blaznovstve nabijat prudom v stovkach alebo tisicov Amperov ...

Budeme so smutkom spominat na stare a dobre auta :(
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Tak potom EU obmedzi nabijanie na 1500W max a budes nabijat cely vikend aby siet nevyhorela.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

cely vikend a cele noci. V podstate aj cez den ostane len na pre na udrzbu kabla priekazne nevyhnutne prestavky.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

vitajte v kapitalizme:
vysoký dopyt a nízka ponuka = vyššie ceny
vyššie ceny znamená väčšia motivácia staviať nové elektrárne a nové siete
nové elektrárne a nové siete = výššia ponuka = postupné dobiehanie dopytu = postupné klesanie cien na súčasnú úroveň (alebo ešte nižšie)

problém vyriešený. Aspoň pokiaľ nejaký politik populisticky nevyhlási, že ceny pre domácnosti hore nepôjdu a preto distribučky povedia, že nebudú pripájať odberné miesta na nabíjanie elektromobilov
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Máš pravdu. Vízie a predstavy ekoaktivistov by bolo fajné konfrontovať s realitou.
Ja osobne by som im vyčlenil pár stoviek km2 bez jadra a uhlia. Kúrili by drevom 4-5 zím, potom by sa im minuli lesy, pretože by vyklčovali polovicu na kúrenie a druhú pre pestovanie biopalív. Žrali by lúčnych koníkov, červy a sóju.
Po 5 rokoch by začala zima a spaľovali by svoje obydlia, pojedali jeden druhého a jadro začali uctievať ako starodávneho boha.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Presne ako vravis, taku masu elektriny nevytvoris solarnymi panelmi, vetrom alebo vodou kedze su tam limity. Dokonca si myslim ze pri masovom nasadeni eletrickych aut uz nam nebudu stacit nase suroviny ako ropa, plyn, drevo a uhlie. Ale stale mam pocit ze niekto je naivny a mysli si ze elektroauto nema ziadne emisie a bude tu raj na zemy bez produkcie CO2 a inych skoodlivin.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

solarnymi a veternymi elektrarnami vytvoris hocikolko elektriny, v tom problem nieje. Problem je ju dodavat stabilne + ju prenasat na velke vzialenosti, kedze vrtule a tabule nemozes stavat hocikde a vacsinou ich musis stavat mimo miesta spotreby. Atomku mozes postavit kludne v centre mesta. 700 hektarov panelov asi nie.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Definuj "hocikolko". Ale dam ti napovedu:
Solarnu energiu v noci nevyrobis, vietor tiez stale nemusi fukat a voda moze aj vyschnut
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hocikolko je samozrejme obmedzene velkostou osvietenej plochy Zeme. Da sa vypocitat, ze keby si celu Zem osadil panelmi, kolko by sa dalo vyrobit elektriny pri akej ucinnosti panelov.. tak to je to hocikolko :) Ale vazne.. pokryt energeticku potrebu ludstva by sa technicky dalo, len by nestala elektrina 16 centov, ze... https://goo.gl/zGW9j2 napr. tvrdia, ze 3 miliony km2 vrtul by stacilo.. to je tak tretina Europy
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ja iba nechapem preco si africke staty nechcu nabalit vrecka vystavbou obrovskych solar. elektrarni. Investorov by urcite zohnali. Tam to postavit je predsa najidealnejsie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo komu by to predavali a za kolko? tu v EU je elektrina okolo 30€ MWh, za tolko ju zo solaru nevyrobis a ak by si ju sem z afriky mal dopravit, tak to asi len v igelitke, lebo drotmi by sa ti polka na tej vzdialenosti stratila.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zas to nepekne slovo na 4 pismena. Cena. :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/knO

realita, nie cena
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved to sa deje. Cital som o jednom projekte nedavno. Ked pridem dom, tak mozem pohladat link. Kable maju do talianska a francuzska
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este sa tam ti barbari furt strielaju medzi sebou, takze keby sa aj vybudovalo vedenie, tak kazdy tyzden aspon raz by odpalili stply = nemal by si stabilnu dodavku a kazdy by sa na teba ako dodavatela vysral. Si myslis, ze este nikoho nenapadlo ze Sahara by bola na elektrarne ako stvorena?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V oblasti Sahary sa nestrielaju to je kusok na vychod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co takto trochu juzne v severnej Nigerii je ista skupina Boko Haram. Ti tam teraz trochu strielaju..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pustne burky nic? Kto by to tam v kuse cistil od piesku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rychlo sa nabijat doma nebude , lebo prikon jedneho odberneho miesta , napr. domu mas obmedzeny hlavnym isticom , a nezabudni pocitat aj s odberom zvysku spotrebicov v domacnosti aby Ti ten hlavny istic nevyhadzovalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co takto ozivit temu miniaturizovania atomovych elektrarniciek? Keby trosku na tom zapracovali, tak urcite by sa dala vyrobit nejaka o rozmeroch 4x24V akumulatorov, ktora by vydrzala zopar rokov, ako aj auto a potom sla spolu s autom na recyklaciu ;)

Ak si niekto pamata, tak jednorazove miniatomky pre domacnosti o velkosti mensej cisticky, resp. septiku, uz kedysi vyrobili... Len ta cena...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co tak odkupit nejaku jadrovu bombu a pouzivat je na domace ucely? Energie by tam malo byt dost na niekolko generacii ak sa nemylim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pritom co vsetko je dnes uz napajane o chvilu to nebude stacit ani na pol roka fungovania domacnosti :D :D

Odpovedať Hodnotiť:
 

..a to nemá ani cibulu, 1žena v domácnosti!

a už je 18teho, a nemá vbyte cibulu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A aby som nezabudol, tak prave Toshiba ho od roku 2008 planovala dodavat domacnostiam ;)
Cize len nech zlepsia to, co uz kedysi vymysleli a maju vystaraaano o zisky na dlhe roky :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nemá práve Toshiba dramatické finančné problémy kvôli ich energetickej divízii?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby to aj urobili a aj cena by bola ok, a aj nejako by odstranili riziko vybuchu, tak nie je sanca aby to preslo, zeleny by zosaleli, protesty vsade. Akcie firmy coby to chcela dodavat za den na nule.
Vezmi si ze sa to nepouziva ani do satelitov, radsej tam davaju baterky a fotoclanky. V tejto dobe by ani voyager sa nedostal do vesmiru kvoli protestom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

V satelitoch to je skor preto, ze ich zivot sa konci zhorenim v atmosfere. Ale marsove vozitko curiosity pohana plutoniovy clanok.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

to s akym pidiautockom pocitaju ak rataju 10kwh/100km?

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

myslíš, že na udržanie rýchlosti priemerného SUV potrebuješ viac? ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co sa stane pri havarii kde sa narusi izolocia? Kazdy vie ze poziar je neodvratitelny a skody budu niekolkonasobne vyssie ako teraz .... Potom zasadne bezpecnostna komisia a co navrhnu?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vratit sa k fosilnym palivam :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

budeme musieť počkať na ZPM.
ZPM čiže Zero Point Module je antický zrdroj energie, ktorý energiu čerpá priamo s suppriestoru. Ide o najcennejší známy zdroj energie v galaxií.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj sa pracujeme na tom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mobilne ekologicke nuklearne minireaktory
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vazena redakcia, co tak napisat clanok o prehliadaci Brave?
https://brave.com/

Je to projekt zalozeny co-founderom mozilly a tvorcom javascriptu ktory ide implementovat svoju kryptomenu do bezneho surfovania na webe.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

picovina! Brave je rospravka o malej risavej ... hmmm neviem ako sa povie samica od vikinga! vikingica?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tu rozpravku som videl. Ale Brave je aj browser s logom leva ktory ma v sebe nativny adblock a trackerblock. Funguje dost dobre, stranky sa mi nacitavaju rychlejsie ako v chrome. A ked tam zavedu ten kryptomenovy model rozsiri sa to ako ohen v suchom lese.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Brave aj ja používam v mobile, naj prehliadač. Žial keď som to nainštaloval na desktop, skoro som stratil nervy, aké obmedzené to tam je
Odpovedať Hodnotiť:
 

co bolo obmedzene? Co si potreboval zmenit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj tak ste všetci kokoti
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

stale ti isti kokoti
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Tento tvrdý úsmev nič už len tak neskriví.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dnes má meniny Vladimíra
tyo je ta mecarova sestra keru taji uz dost dlho ze.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ocividne neuspesne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár