neprihlásený Pondelok, 6. decembra 2021, dnes má meniny Mikuláš
Tesla sprístupní svoje rýchlonabíjacie stanice pre iné elektromobily

Značky: elektromobilyTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 21.7.2021


Spoločnosť Tesla sprístupní svoju sieť rýchlonabíjacích staníc aj pre elektromobily iných značiek.

Aktuálne to potvrdil Elon Musk, CEO a najväčší akcionár spoločnosti.

Musk avizuje sprístupnenie staníc neskôr v tomto roku, pričom sa tak podľa neho časom stane vo všetkých krajinách. Podľa skorších neoficiálnych informácií Tesla pripravuje sprístupnenie rýchlonabíjacích staníc pre iné značky okrem iného v Nemecku, Nórsku a Švédsku.

Ktoré štandardy nabíjania budú podporované a elektromobily ktorých značiek budú môcť stanice využívať nie je zatiaľ jasné.

Tesla má vo svete podľa svojho webu viac ako 2.5 tisíc rýchlonabíjacích staníc spolu s viac ako 25 tisíc nabíjačkami Supercharger. Na Slovensku sú štyri, v Bratislave, Košiciach, pri Zvolene a Liptovskom Mikuláši.

Nabíjačky Supercharger nabíjajú podľa verzie maximálnym výkonom 250 kW.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

UPC vo vianočnej akcii sprístupňuje viac ako dvadsať TV staníc
Predstavené výkonnejšie RISC-V jadro
Európa po dlhšom čase vypustila ďalšie Galileo satelity
Windows 11 má mať už podiel viac ako 8%
TSMC odštartovala pilotnú výrobu 3-nm čipov
Helikoptéra na Marse uskutoční ďalší let
Tvorcovia Raspberry Pi pripravujú 64-bitový OS, sprístupnili verziu postavenú na staršom Debiane
Seagate uviedol 20 TB disky, aj pre NAS-y
USA chcú zastaviť akvizíciu ARM-u Nvidiou
Telekom spustil 5G roaming


Diskusia:
                               
 

Tak statna dotacia na budovanie dalsich sa vzdy hodi :)
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

cize co konkretne je na tom zle?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Napr. to, ze ekonomicky nerentabilne = ekologicky nerentabilne.
Cena baterii = mnozstvo energie k tazbe, preprave a spracovaniu materialov, pri vyrobe.

Ak by sme sa bavili o Francuzsku, mozeme sa bavit o ekologii. Ked mam 95% el. energie bez splodin, je lepsie EV ako spalovat fosilne paliva.

Ak sa bavime o drbnutom Dansku a ich veternych turbinach na mori, ktore ani nevyprodukuju to, co stala ich vysyavba, tak to nema zmysel.
Ak sa bavime o Kalifornii, tak este mensi nakolko tam je cca 1/2 dovoz z okolitych statov, kde dominuju uholne elektrarne, a par malo prerobenych na biomasu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Vysavac doma mame? Kanalizaciu? Ked uz raz ten bordel musime generovat, nie je lepsie vvyrobit ho niekde za mestom ako si este navyse smradit autami pod nos v mestach? Ci ty nebodaj smeti vynasas do obyvacky? Alebo si s*ries na dvor?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takze palit 100km od mesta uhlie je lepsie ako srat na dvor.
Ty budes tych zelenacov, co v 90tych rokoch tvrdili, ze wolframovu ziarovku sa oplati vypnut aj na par sekund.

Niekto si serie na dvor, tebe evidentne do hlavy, a ty sam sebe nasledne do huby.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Áno, páliť uhlie 100 km od mesta je lepšie ako srať na dvor. Fakt nerozumiem, čo si chcel touto perlou ducha povedať.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

aj mna by zaujimalo, co tym chcel povedat. Tiez som nazoru, ze spalovat mimo mesta, hromadne a kontrolovane je z hladiska produkovanych emisii najlepsia cesta. Ak teda vobec spalovat musime.

Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Vzhľadom na trend 2-3 autá v rodine, 3-4 televízory v byte, 50+ GB PC hry, dotácie na leteckú dopravu, otáznu politickú situáciu v severnej Afrike (slnečné elektrárne), asi zatiaľ musíme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

2-3 autá, 3-4 televízory ...
........... to sa bude utečencom z Afriky hodiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem s autami v mestach nie su vyfukove plyny, ale prasnost. ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

U nás sú to najmä výfukové smrady, najmä u starých dízlov, ktoré "zázračne" furt prechádzajú STKčkami a emisnými kontrolami!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dal by som ti plus, ale jazdím na octavii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zázračne za 10-20 EUR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vrahovia
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja dal tento rok 50
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mám doma tiež problém s prašnosťou, lebo štát nedáva dotáciu na vysávač a handru.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám aj vysávač aj handru, ale nemám pre ňu operátorku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabor sa robil dakedy na zbierku motylov. Ako je to teraz je rozporuplne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sa vrat do svojich 90tich rokov. Doba fosilnych paliv je prec, ci sa ti to paci alebo nie.
Elektrina je buducnost a je momentalne na zaciatku cesty.
Takze tieto tvoje dristy si nechaj pre seba. Lebo elektrina a aj cele baterie niesu natom o nic horsie ako ropa a prusery ktore zo sebou prinasa.
Vsetko nieco stoji, zvykaj si alebo ostan vo svojej kopke zit pri svetle svojej wolframovej ziadovky a smradu prdiaceho kona.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ked tvrdis, ze doba fosilnych paliv je prec, tak skus prestat pouzivat vsetko, co je zavisle od fosilnych paliv. Tipujem, ze nemas doma elektricke auto, na MHD nepouzivas elektricky autobus (mozno tak trolejbus), je aspon sanca ze pouzivas vlak na elektricky pohon. Samozrejme pri tom asi kuris plynom a pouzivas elektrinu, ktora tak na 25% vyuziva tiez fosilne paliva.
Takze nie, doba fosilnych paliv zatial nie je prec. Mozno raz bude prec, ale zatial to tak zdaleka nie je.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Bohuzial, tvoj zoznam je zalostne kratky :( Od ropy sme zavisli viac, ako si chceme priznat - vsetko okolo je robene z plastov. Potraviny su balene do plastov. Este aj ta klavesnica, na ktorej pisem, je z absolutnej vacsiny plastova.
Lieky vyuzivaju produkty z ropy.
Asfalt na cestach je tiez z ropy.
Proste, rad by som skonstatoval, ze ropny priemysel je mrtvy, ale obavam sa, ze sme od toho este velmi daleko :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aspon vidno z tvojho komentu ako vies o ROPE VELKE TRT
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hele, píčo, keby to Zem hrala na ekologicku rentabilitu, tak zaškrtí evolúciu niekde okolo prvokov, aby pohybom priekazne nezvyšovali straty.
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

Ďalší múdry jak rádio. Zabúdaš na zopár drobností:
1. Elektrický motor je mnohonásobne efektívnejší, ako spalovák.
2. Je jednoduchšie vylepšiť zopár elektrární, prípadne ich úplne vymeniť za ekologické alternatívy, než milióny aút.
3. Je lepšie mať zdroj emisií za mestom, než pod oknami.

Tu máš niečo na zamyslenie. Tesla nabitá diesel generátorom je stále čistejšia ako porovnateľné dieslové auto.

https://dopice.sk/pTI

Skús sa nad tým zamyslieť a potom povedz, na čo si prišiel.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

A čo sa bude robiť so starými batériami? Už vidím ako ich niekto prácne recykluje...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

preco pracne? Bateria z clankov - tie clanky nikdy neodidu vsetky naraz. Bezne sa pouzivaju uz pouzite. Napr. u nas v KE to tak robi Antik (pouziva pouzivane clanky). A Tesla z toho robi powerwally. Btw presne 2 argumenty su proti ele: baterie (hmnotnost, cena) a rychlost dobitia. Myslim si ze na tomto poli treba pracovat. Ak bude mat EV dojazd 1000km a dobije sa v radoch minut, padnu aj argumenty o sidliskach krizovanych 220V predlzkami.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ako sa dobije EV z dojazdom 1000km v radoch minut? To si teda rad pozriem. To budeme do toho auta tlacit elektricku energiu s vykonom cez 1MW? A ked budeme mat tych aut 20 na takej stanici naraz, tak to bude potrebovat vlastne 22kV alebo aj 100kV vedenie k tomu?
A cerpacia stanica bude nakupovat elektricku energiu na trhu, alebo bude planovat nejaky odber, a ked to neodoberie, tak zaplati k tomu pokutu? Ako je to bezne u velkoodberatelov? Pretoze 10MW v sieti hore-dole uz je celkom citit. Alebo to bude fungovat bez tohto planovania, ako to robia domacnosti?

Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Fotovoltaické nabíjacie stanice. Nezávislé od el. siete.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tak toto bol vtip dňa, made my day :D
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Keď povieš...
Ten ftip je postaviť novú, napríklad atómovú elektráreň.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

teraz má tesla 250KW nabíjačky, je teda 1MW za pár rokov veľa?
Čo sa týka výkyvov, tak veľké nárazy budú vedieť vyrovnávať lokálnymi batériami alebo superkondenzátormi.
Benzínove pumpy tiež nenakupujú palivo na trhu, ale spadajú pod nejaký veľký konglomerát, ktorý to robí za nich.

Ešte niečo? všetko sa totiž dá, len treba chcieť :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tusim v Norsku taketo stanice uz aj existuju, s lokalnymi bateriami ktore funguju ako "buffer" + solarne panely na streche.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja ti neviem, niekedy tie benzinove auta sli pomalsie nez kone, cierny dym z toho siel taky ze si nic nevidel o smrade ani nehovorim. Kto by vtedy nahradzal kone, ktore nepotrebovali ani vystavbu ciest a cerpacie stanice. Kto by si vtedy predstavil ze za sto rokov budu vyzerat auta uplne inak a s konom ho uz ani nebudes porovnavat. To si fakt myslis, ze za par desiatok rokov neprideme nato ako efektivne ukladat energiu. Vsak sme do toho neinvestovali ani tolko casu a energie kolko do vyvoja benzinovych aut. Nehovoriac o tom, ze dnes vsetko bezi na elektrinu. Do pocitaca asi benzin tiez nelejes.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je taky problem prejst na elektricke auta? Baterie sa recykluju, lithia je viac nez dost (ver mi ze sme nevyvynuli ani len percento usilia pri hladani lithia ako pri rope). Slovensko (otvorenim dalsieho bloku v mochovciach) uz znovu vyvaza elektrinu do zahranicia. Ak sa vystavia nova jadrova elektraren v Jaslovských Bohuniciach. Kedze stara sa odstavuje. Tak mozes kludne nabijat vsetky elekticke auta ktore na SR budu kedy jazdit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyzera to ako riesenie ale v skutocnosti jadrova elektraren pokryva len cast fixneho odberu. Na elektro auta budeme pouzivat uholne elektrarne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize ked jadrova elektraren vyrobi ekektinu tak je zla pre auta. fuj fuj. ale ked ju vyrobi uholna elektraren tak hura podme ju pouzit. dufam ze sa nebavim s jozkom zo zakladnej skoly alebo niekym kto mentalne nikdy nedospel. dnes vieme ukldat vyrobenu elektrinu roznymi sposobmi, a to nemyslim baterie. v nemecku si nabijam auto zadarmo v obchode ked nakupujem, kadze aldi (nieco ako billa) ma solarne panely na celej streche a par nabijaciek v podzemnej garazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som ferko z hornej dolnej, ake je to skladovanie v nie baterii?
Co to vlastne znamena ten fixny odber? Kolko trva znizit vykon jadrovej elektrarne na polovicu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoj argument ma jednu chybu. Im vtedy nikto nepovedal, ze za 10 rokov nebudu moct kone kupit a ani pouzivat. Ze s nimi nebudu moct vstupit do mesta a podobne.

To by elektricke auta museli ist prirodzenou evoluciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bežne sa používajú už použité.
A to nemyslíš vážne? Kto by sa s tým sral a myslel si, že robí niečo užitočné? Navyše si myslím, že je to blbosť z autobatérií vyberať články...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Napriklad taka firma American Manganese sa s tym celkom chce srat... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak aj, aká bude výsledná cena?
Čo viem, tak vyhodené batérie už moc nikoho neserú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno na slovensku. Si myslis, ze cely svet funguje jak jeden doj**** postkomunisticky stat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to možné a niekde aj ešte horšie. Ale je možné že aj niečo naozaj chcú urobiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto nie je pravda
https://dopice.sk/pTP
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nedostatok transparentnosti? Jeden socik sme tu uz mali, ale asi sme odsudeni si ho zopakovat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

staci ked EU nakaze, ze nabijacie stanice maju byt univerzalne na viacero aut
v AT nove taketo stanice take byt musia
netrab cakat kym kazdy stat to bude riesit sam
od takychto blbosti EU a tym padom nebudem riesit znacku auta
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A najlepšie s konektorom USB
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Predstav si ze ta zla EU nakazala, aby boli nabijacky univerzalne pre vsetky EV, nie ako v USA, kde ma Tesla iny konektor ako VW.
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze na akomkolvek nabijacom mieste Tesly naprv v Bratislave nabijem aj Hyundai?

Odpovedať Hodnotiť:
 

ze pri nehode a poziari tychto elektro aut to proste nejde uhasit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale ide - ponoriť na niekoľko dní do bazéna s vodou :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

potom ho vyfenuju a vratia
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Debata je slaba, nazory protichodne.
Treba si uvedomit ze znizenie emisii je nevyhnutne. Je mozne to urobit vyznamnym poklesom emisii na kus auta. Toto elektro auta nesplnaju v cykle od zrodenia do rozpadu a bezpecnej recyklacie.
Je druha cesta a to pokles poctu aut. Za par desatroci bude pocet aut stotina alebo tisicina sucasneho poctu. Mozu existovat staty ktore sa na toto pripravia alebo nie.
Prva moznost je vyznamny pokles obyvatelstva napriklad slovensko. Druha su silne ivesticie do infrastruktury, napriklad norsko ktore su platene z ropy.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je pre znizenie emisii nevyhnutné netrieštiť sily na ich minoritné zdroje, ale sústrediť všetku energiu na uhasenie sopiek, lebo bez toho sme tak či tak priekazne stratený.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Toto tiez vyzera skor na ako slepe riesenie. Vybuch yelowstonu odstavi ekonomiku najvacsieho znecistovatela a nasledny niekolkorocny hladomor zdecimuje dlhodobo obyvatelstvo celosvetovo. Tymto sa sopka dostava v dlhodobom horizonte medzi popredne riesenia na ocistenie ovzdusia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sa tak pri nesledovaní najnovších odborných trendov síce javí, ale vedci zistili, že pohyb vzduchových hmôt vplyvom veterných elektrárni spomaľuje, čo spôsobuje pomerne lokalizované zrážky, takže stačí rozprášiť trochu jodidu strieborného a oblak popola namiesto spôsobenia niekolkorocneho hladomoru priekazne leda prihnojí okolie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie som uplne chemik, ale v databaze hoaxov som toto riesenie nasiel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo nie je v databaze hoaxov je priekazne čistá pravda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriek tomu baterky funguju dobre od -20 do +20. Takze baterky ake mame, nebudu v afrike a ich pouzitie v severskych mrazoch je silno neefektivne. Je uplne jedno ake budu politicke proklamacie ale stav bude taky.
Spalovaky budu mat len super prachaci.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No schválne, koľko % aút jazdí na sahare, savanách alebo po sibíri?

Už len samotný hybrid je oveľa úspornejší ako ekvivalentný "spaľovák". Batériové automobily majú síce neýhodu batérii, ktoré majú negatívny dopad na prírodu, no povedzme si aj druhú stranu mince: Spaľováky ju vari nemajú? Jedna ropná škvrna z jedného tankeru urobí viac environmentálnej škody ako 10 baní na lítium.

že elektrické autá nie sú ekologické to je len trápna ropná lobby na oddialenie nevyhnutného.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak elektrina tak troleje a elektrovlaky.
Sever je aj norsko, finsko svedsko, kanada a sever usa.
Juh je aj spanielsko, juh talianska a dokonca saudi. Tu je to uz mimo vhodneho pouzitia.
Skus si kupit jeden litiovy clanok a daj ho na tyzden do +50 alebo -30 a daj info ako sa nenavratne zmenili jeho parametriky.
Hovorime o co2 nie o ropnych skvrnach.
Mazanie aj najcistejsieho elektro auta budes robit vazelinov z ropy a nic s tym neurobis.
Nebude ropa, stroje sa zastavia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

no neviem, moj dron lieta na lithiovej baterii, bateria nieje nijako chranena. prepichnes ju a mas iny ohnostroj. vyrobca uvadza, nenabijat / nevybijat / neskladovat nad teplotou +60 stupnov celzia. Nenechavat dlhodobo v priestoroch kde teplota moze prekrocit 50 stupnov celzia. Nehovoriac o tom, ze dnesne auta si reguluju teplotu baterii. A to sme na zaciatku vyvoja. Predstav si ake budu mat parametre elekto auta za sto rokov. Benzinove auta su tu uz viac ako 130 rokov. Keby ti pred 130 rokmi povedali, ze toto je buducnost, tak by si tak isto frflal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No aké budú mať parametre? Elektromotor už dnes má dosť vysokú účinnosť a so spaľovacími motormi sme stále niekde na 40%...
Regulovať zvnútra teplotu batérie nejak asi nejde, lebo chémia, a zvonku? Chladiť - zohrievať?
Odpovedať Hodnotiť:
 

staci tak malo, nepozadovat aby sme si mohli kupit v bille brazilske kurcata a nedozrete ovocie z celeho sveta. je to maximalne plytvanie ropou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem ...

https://www.europarl.eur opa.eu/news/sk/headlines/society /20191129STO67756/emisie-z-leteckej-a-lodnej-dopr avy-fakty-a-cisla-infografika
Odpovedať Hodnotiť:
 

zakaznik kupuje cenu, tak ma cenu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár