neprihlásený Utorok, 12. augusta 2025, dnes má meniny Darina
Železnice najskôr donútili cestujúcich na elektronický nákup, teraz ním zdôvodňujú úplné ukončenie predaja lístkov

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 12.8.2025


Štátny železničný dopravca ZSSK, Železničná spoločnosť Slovensko, krátko po zavedení tzv. poplatkov za servis nútiacich na elektronický nákup lístkov zrejme používa zníženie počtu predávaných lístkov v pokladniciach ako argument pre úplné ukončenie predaja lístkov na menších staniciach.

Spoločnosť tak spravila na konci júla minimálne v prípade jednej menšej stanice v Trnavskom kraji nachádzajúcej sa na relatívne dôležitej regionálnej trati, kde takúto argumentáciu použila v oznámení pre miestnu samosprávu.

Spoločnosť obci oznámila úplné ukončenie predaja lístkov niekoľko dní pred ukončením na konci júla, pričom predaj bol ukončený od 1. augusta.

"Z dôvodu klesajúceho počtu lístkov predaných na predajných miestach ZSSK pristupuje k optimalizácii predaja na stanici," uvádza oznámenie. "Zákazníci ZSSK dnes preferujú nákup lístkov online pred nákupom na fyzickom predajnom mieste. Z pohľadu počtu vydaných lístkov ako aj tržieb z predaja jasne dominuje online nákup. Práve kvôli trendu digitalizácie ZSSK ako zodpovedne hospodáriaci dopravca musí pravidelne prehodnocovať efektivitu fyzických predajných miest," argumentuje opäť ZSSK v oznámení.

ZSSK zaviedla tzv. poplatky za servis od 15. marca. V prípade nákupu lístka v pokladniciach na staniciach sa pripočítava k cene lístka poplatok 1 euro. Pri kúpe spiatočného lístka účtuje ZSSK poplatok dvakrát, takže dosahuje 2 eurá. Poplatok za nákup lístka vo vlakoch je až 3 eurá a týka sa to aj nákupu cestujúcim zo stanice, kde nie je otvorená pokladnica.

Poplatky tak minimálne časť cestujúcich fakticky nútia na elektronický nákup, inak by tieto poplatky relatívne výrazne predražili cenu lístka. Pokles predaja lístkov v pokladniciach je tak samozrejme priamym dôsledkom kroku ZSSK respektíve bol evidentne aj cieľom tohto opatrenia.

ZSSK čelí za tento krok samozrejme ale kritike od časti najmä starších cestujúcich, keď elektronický nákup je komplikovanejší ako nákup v pokladniciach. Navyše ZSSK za niekoľko mesiacov od zavedenia poplatkov zaznamenala viacero výpadkov a odstávok celého elektronického predaja alebo niektorých spôsobov elektronického predaja lístkov.

Poplatky sa ale netýkajú najstarších cestujúcich, keď sa netýkajú zaobstarania bezplatného lístka pre cestujúcich od 62 rokov. Navyše od 1. augusta bola pre týchto cestujúcich v prípade iba regionálnych vlakov povinnosť zaobstarať si bezplatný lístok zrušená, postačuje im ich preukaz od ZSSK.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový lacný MacBook má stáť 700 dolárov
Výroba elektriny v SR výrazne klesla, spotreba sa zvýšila
Nova Sport 6 pribúda do Skylinku, kanály Canal+ Sport do Voyo
V USA ešte funguje dial-up, skončí v septembri
Súborový systém Btrfs mal ušetriť Facebooku miliardy dolárov
V Kalifornii spustili solárnu elektráreň s veľkým batériovým úložiskom
Vydaný Debian 13, podporuje RISC-V ale už nie je pre 32-bitové x86 CPU
Loď s posádkou z ISS úspešne pristála
Streamovacia služba HBO Max začne intenzívnejšie bojovať proti zdieľaniu účtov
Softvér eID klient pre elektronický občiansky v novej verzii 5.1


Diskusia:
                               
 

Keď sa nevieš prispôsobiť dobe tak sed doma.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

a ty si co za kkta zas?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tzv. pravdovravný? Či máme stále chovať kone lebo na tie netreba vodičák ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto sa vôbec nedalo čakať. Ale toto je naozaj pekné

"Zákazníci ZSSK dnes preferujú nákup lístkov online pred nákupom na fyzickom predajnom mieste."
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Az na to, ze ten ich elektronicky nakup obcas nefunguje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo budú pokladníčky z bochterne žrať ? A čo ich rodiny ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sranda je, že niektoré veci online nevyriešite. Napríklad bicykel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Typicke dark-web zmyslanie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poplatok nemal RegioJet, ale uz ho ma tiez, ako mi nahnevane zvestoval brat pri nedavnej navsteve, kedy mu ho zvlast nauctovali pri kupe listka pri ceste do DS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemal chodit do DS, mal ist pekne do PP, ako my vsetci roduverni Slovaci
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár