neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
3D renderovanie bežných hier od Nvidie detailnejšie predstavené

DSL.sk, 3.11.2008


Spoločnosť Nvidia poskytla hongkongskému HKEPC ďalšie informácie o pripravovanej technológii stereoskopického 3D renderovania, pri ktorom užívateľ vidí s pomocou špeciálnych okuliarov ľubovoľnú 3D aplikáciu renderovanú plasticky v priestore.

Nvidia technológiu oznámila v auguste, na trhu by sa mala objaviť od januára. Užívateľ pre dojem 3D priestorového obrazu musí používať LCD s minimálnou obnovovacou frekvenciou 100 Hz, okuliare a synchronizátor od Nvidie, grafickú kartu od Nvidie a ovládače podporujúce 3D renderovanie.

Ovládače prepnuté do 3D režimu renderujú 3D scénu v ľubovoľnej DirectX 7+ aplikácii dvakrát s mierne posunutou kamerou. Na monitor grafická karta striedavo posiela framy jedného a druhého renderovania. Ak je fps generovaného renderovania menšie ako obnovovacia frekvencia monitora, rovnako ako v súčasnosti sa podiela viacero rovnakých párnych a nepárnych framov po sebe.

Ovládač zároveň cez synchronizátor pripojený k PC cez USB posiela informácie o aktuálne zobrazovanom frame infračervenou komunikáciou okuliarom, ktoré striedavo s rovnakou frekvenciou ako je obnovovacia frekvencia monitora zakrývajú jedno oko užívateľa pomocou polarizačných filtrov čiernym nepriehľadným sklom.

Pravé oko tak vždy vidí framy jedného renderovania a ľavé oko vždy len framy druhého posunutého renderovania. Človek tak vníma obraz ako priestorový.



Okuliare a sychronizátor, fotografia monitora s dlhšou expozíciou ako 1 / 120 s zachytávajúca obe posunuté renderované scény (foto: HKEPC)



Minimálna obnovovacia frekvencia 100 Hz je vyžadovaná, aby oko neregistrovalo striedavé zakrývanie. Hoci 100 Hz je minimálna požiadavka, používať sa bude väčšinou 120 Hz, keď takúto obnovovaciu frekvenciu budú podporovať prvé LCD s vysokými obnovovacími frekvenciami použiteľné s technológiou.

Okuliare sa budú napájať cez miniUSB port, pätnásť minút nabíjania zabezpečí 30 hodín prevádzky.

Ako Nvidia potvrdila pre HKEPC renderovanie dvoch posunutých scén je možné realizovať výrazne efektívnejšie ako dve nezávislé renderovania, fps v hrách by sa podľa konfigurácie mali znížiť len o 5% až 20%.

Prvý 120 Hz monitor uvedie v januári Viewsonic, ešte v prvom štvrťroku ho bude nasledovať 120 Hz monitor od Samsungu. V čase uvedenia prvého vyhovujúceho monitora by mala byť k dispozícii aj technológia od Nvidie, ceny zatiaľ nie sú známe.

Viac fotografií technológie je možné nájsť na HKEPC.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

som zvedavý na cenu heh
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja som skor zvedavy na zdravotne nasledky, lebo to funguje na podobnom principe ako !MAX, kde film nemoze byt dlhsi ako hodinu, pretoze potom z toho niekoho boli hlava;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bude asi tou nizkou obnovovacou frekvenciou :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie. To je tým, že hoci efekt je veľmi podobný reálnemu vnímaniu, v skutočnosti oko funguje tak, že sa kamkoľvek sa pozrie, tam aj zaostrí. Zatiaľ čo v IMAX je kamera zaostrená vždy len na určitú vzdialenosť. Oko je tým pádom nútené pozerať sa na momentálne ostré miesto, inak nebude vidieť ostro a samo sa bude snažiť zaostriť, čo sa mu však nemôže podariť, keďže je mu podávaný už rozostrený obraz. Preto tá bolesť hlavy, podobný efekt, ako pri nesprávnych dioptrických okuliaroch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vseobecnejsie je to tzv. choroba z virtualnej reality, ked dochadza k nesuladu vnimania zmyslov.

Podobne nieco ako morska nemoc, kde vestibularny organ hlasi zmenu polohy pritom oci vnimaju stojacu kabinu.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a dokonca sa mozes povracat aj ked sedis na pevnej zemi a vsetko okolo sa hybe. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja sa pamatam na to, ze nvidia mala a tusim aj ma stereo driver (instaloval sa ako transparentna vrstva nad driver), ktory to co tu popisuju vedel davno, samozrejme bol to driver bez dodatocneho HW (synchronizator a okulirare) - dali sa vsak zapnut rozne rezimy (podpora rozneho 3D HW vratane page-fliping stereo co vyzadovalo prave taketo 3D okuliare). Jeden z rezimov, ktory nevyzadoval specialny HW iba "red-cyan" okuliare fungoval vela rokov dozadu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja mam staru nvidiu doma a ta ma v sebe stereodriver. velka chyba je,ze to teraz vela novych kariet nepodporuje ( a ATI uz vobec). nastastie existuje IZ3D driver, ktory mi urobi anaglyph obraz z kazdej hry a existuje driver do media playeru classic, co prerobi kazdy film. Okuliare som ziskal v jednom časopise a teraz si sem tam vychutnam celkom pekny efekt. Skoda,ze to zhorsuje kvalitu cervenej farby :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ako sa vola program co ti prerobi film na 3D film ale tak aby to islo z 3D okuliarmi modro cervenimy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna by len zaujímalo, koľko ludí má LCD ktoré bežne dávajú aspon 1280x1024 na 100 - 120Hz ;). Myslím že by sa mali skor sústrediť na nové rozhrania DirectX kde vylepšovať veci ohladom vykreslovania. Posun z DX9 na DX10 bol minimálny, tak to treba v DX11 rozbaliť. Miliony poligonov na každý objekt, textúry detailné ako keby ste pozerali treba na kameň z 10cm, veď máme aj 1GB graf. karty tak to máme kam schovať, rozšíriť priepustosť zbernice, nasadiť 32nm proces, zvýšiť počet shaderov, vytiahnuť takty a musí to byť grafika jak hrom =). A stále vyjde lacnejšie ako nový LCD a hentie 3D slnečné okuliare.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

nooo pekne si im nalozil :D
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

...tak tak a kedze vies toto vsetko a prisiel si na to uplne sam urcite sam sefujes minimalne takej uspesnej firme akou je Nvidia... a ak nie urychlene by si im mal poslat zivotopis
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Keby vsetky tieto novinky spravia hned, tak by nemohli dalsich 5 rokov vydavat nove a stale lepsie grafiky => stratili by na tom.

A tiez, ak by DX 11 bolo konecne pouzitelne a malo vsetko potrebne, tak by sme sa nikdy nedockali Windows 8 ;]
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no jo, ked budes mat konecne milion polygonov na objekt, tak pride dajaky pako do diskusie a bude chciet zase miliardu:)

ta technologia nvidiu podla mna takmer nic nestala (voci vyvoju dalsich generacii gpu), vsak ten princip je znamy uz hodne dlho, len sa zobrala particka sw developerov a upravila drivre a dalsia parta managerov sa isla nadbat s kamosmi produktakmi zo samsungu... a dohodli sa ze spravia k tomu aj dobre LCD:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nvidia by sa mala radsej starat o tu ich zavadu s 8x seriou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No veď sa starajú. Zober si aké ticho je okolo toho... Z niektorých webov správy o vadných GPU úplne zmizli... Takže sa o to postarali královsky neboj ty nič :)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

je to celkom dobre, fakt to vyzera ako 3D (uz som to skusal na invexe)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie skla su stale nazelenale aj ked maju byt priehladne? Pokial ano tak to asi trochu skresluje farby. >_<
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna je to skvela sprava. Kto uz len potrebuje miliony pixelov ( ako sa spomina hore v diskusii ) a novy DirectX? Rozdiel je minimalny. Ano ta hra bude o trosku krajsia ale v zapale hry to aj tak prehliadnete. Zato 3D je nieco co vam ( ak je to dobre prevedene ) vyrazi dych. A to je nieco co NVidia potrebuje. Znova predavat. Navyse vas to casom donuti vymenit aj display, kartu a kupit si okuliare. Navyse ak tuto moznost konkurencia neponukne, bude v nevyhode. Bol to jednoduchy, lacny a ucinny tah zo strany NVidie. Ked si uvedomite ze hrate na velkej televizii alebo aspon 24" displeji a vsetko je 3d tak je to fest rozdiel oproti 2D. Uvidime co bude dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

že "milióny pixelov" nik nepotrebuje - ja ich na svojom fHD monitore potrebujem stopercentne - aspoň si pozornejšie prečítaj diskusiu do ktorej sa zapájaš predtým ako také niečo trepneš.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

fakticky mas HD monitor?
obdivujem ta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ono uz aj dnes su to miliony=1650x1050=1 732 500 pixelov napr.,o fotkach nehovoriac,dx10 ziadna viditelna zmena,som zvedavy kedy aj Eizo pride s takym monitorom
Odpovedať Hodnotiť:
 

co bude dalej ?? potom uz vyrobia aj rukavice a budes mat v tej hre aj svoje ruky,,, nevidel som to v klipe od Aerosmith ?? nebojte nepride 4D ako napriklad net od tíkomu 4G :)))))) ze vraj 4 G :)))))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Take rukavice uz maju, videl som dokument o dizajneroch z automobilky ktori okrem tychto okuliarov maju aj rukavice ktore vedia motorcekmi nasimulovat pocit ze ten volant vo virtualnom interieri aj ostatne ovladace naozaj drzis v ruke, dokonca vedia priblizne nasimulovat aj povrch rozlicnych materialov.
Ak to pride do herneho priemyslu zacne nam uz vsetkym jebat ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

No na tej stranke HKEOC som sa toho velmi vela dozvedel a su tam super obrazky, pozrite ich je tam dost. :))))
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár