V Nórsku viac ako polovica nových aút na elektrinu
Diskusia k článku: V Nórsku viac ako polovica nových aút na elektrinu
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: to mi pripomina..
Od: Detekovat, funkovat, reakovat
|
Pridané:
2018-01-06 11:49:20
Ti to nejako nevychadza. 4 generatory ti nedaju 2 kW, ale v pripade tych z Voyageru 0,64 kW, v pripade novsich (Mars rover Curiosity) iba 0,44 kW. A tepelny vykon by bol 9,6 kW (4x Voyager RTG), resp. tych 8 kW (4x Curiosity RTG). Vozit so sebou 200 kg generatory plutonia kvoli 400 wattom... No neviem.
A nezabudni odpocitat chladiaci system, aby si sa nejako rozumne zbavil tych 8-10 kW tepla v parkujucom vozidle. Pre ilustraciu, ventilator na chladici spalovacieho automobilu ma prikon cca 100 W a ten nechladi skoro nic (polovica tepelnych strat ide von vyfukom a pocas jazdy prebera funkciu ventilatora napor vzduchu, pri vyssich rychlostiach sa dokonca uzavrie privod ohriateho chladiva do radiatora - ten ventilator je tam v podstate len na dochladenie vopred rozohriateho motora pri stati a pomalej jazde, moderne auta uz ani nedokazu so zavretym chladicom zahriat motor volnobehom).
|