neprihlásený Utorok, 2. septembra 2025, dnes má meniny Linda
V EÚ sa v súčasnosti predáva 15.6% elektromobilov, na Slovensku 4.4%

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 1.9.2025


Čisté batériové elektromobily v súčasnosti tvoria v Európskej únii 15.6% z nových predávaných respektíve registrovaných osobných vozidiel.

Vyplýva to z údajov zverejnených združením výrobcov ACEA.

Batériové elektromobily mali v EÚ z nových registrovaných vozidiel takýto podiel v júli aj za celých prvých sedem mesiacov tohto roka.

V júli mali ďalej plug-in hybridy 10% a ostatné hybridy 34.2%. Vozidlá iba so spaľovacím motorom na benzín mali 27.2% podiel a na naftu 10%.

V júli bola najväčším výrobcom skupina Volkswagen s 28.7% podielom pred Stellantis so 14.9%, Renaultom s 10.6%, Toyotou s 8.3% a Hyundai s 8%.

ACEA nezverejnila rebríček iba výrobcov elektromobilov. Zo všetkých registrovaných osobných áut mala Tesla 0.7% podiel a bol tak pred ňou aj čínsky výrobca elektromobilov BYD s 1.1%.

Na Slovensku sa podľa dát ACEA registrovalo v júli 369 čistých batériových elektromobilov, čo tvorilo 4.37%. Za prvých sedem mesiacov to bolo 2377 elektromobilov, čo tvorilo 4.44% registrovaných osobných vozidiel.



Najnovšie články:

Problémy s SSD po aktualizácii Windows 11 nepotvrdilo ani šetrenie Microsoftu
Telekom má oddnes už iba novú drahšiu Easy, zmigruje na ňu všetkých zákazníkov
Ponuka digitálneho rádia sa po dlhom čase rozšírila o novú stanicu
Apple prišla o pozíciu najväčšieho výrobcu smart hodiniek
Nové iPhony 17 možno v EÚ nebudú mať fyzickú SIM, iba eSIM
ZSSK zásadne nezvláda prechod na elektronický predaj, na začiatku školského roka má rozsiahly výpadok
Veľká časť príjmov Nvidie je iba od dvoch zákazníkov, takmer všetky od šiestich
Lenovo predstaví notebook s displejom otočiteľným na výšku
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 30-krát
Antik uviedol set-top box miniatúrnej veľkosti


Diskusia:
                               
 

Ak by sa vyrabali a predavali auta na pevne palivo, elektromobily by v okamihu sli do zabudnutia :)
Takto sa cez vsemozne dotacie len umelo zivi ich predaj ako starej smrdlavej ryby, ktoru nechce ani pes, pricom sa tvrdi ze je to neocenitelna delikatesa.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

je to uradnicka tlacenka ktora deformuje trh
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Presne tak. V tomto prípade ide o správnu deformáciu, ktorá ho vytrháva so stagnácie, nakoľko vďaka prístupu k výsledkom rôznych prieskumov disponujú úradníci priekazne oveľa viac informáciami o skutočných potrebách spoločnosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Všetko je to picovina. Totalne kontrolovany trh. Dávno tu su technologie na čistú energie a dokonca úplne zadarmo. Chamtivosť pár rodín nad šťastím celej planéty. To zlo treba raz a navždy vypravit s tejto planéty!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Uz to nie je o dotaciach.
Ale o penalizacii normalnych aut.
Davnejsie, ked u nas stalo uplne rozumne priblizobadlo VW Golf v zaklade 15-16,000, tak v Holandsku 35k, to si radsej uz zoberies Teslu za 40+.

Alebo skus previest firemne auto, dbnuty mild hybrid 2l diesel - cca 150 Eur.
300HP benzin - 1300.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Malé mzdy a zdravý rozum,žiadne elektrické autá.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Skvelé modely - autá na drevo alebo autá na uhlie. A fungovali by aj na komunálny odpad, to by bolo v mestách žúžo ovzdušie.

A delikatesu zo starej smradľavej ryby majú vo Švédsku, volajú to Surströmming.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ty budes nejaky internetovy objavitel co zaspal dobu, asi dial-up
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tito dial-up experti sa este asi dodnes boja olova z bezolovnateho benzinu.

Niektori zostali este hlavou v 90tych rokoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne, že ty s nebojíš svojej piecky v kuchyni. Prilož odpad z domu a zhlboka dýchaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povodne to malo byt o lacnom vozeni. Ak budu nizsie prijmy na spotrebnych daniach na palivach relevantne, zavedu sa aj na ele. energiu pre nabijanie elektromobilov.
Vzdy je jednoduchsie vymysliet novu dan, ako realne znizit vydavky statneho molocha (alebo menej skorumpovane minat na obstaravaniach).
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

no neviem pozri si tzv komerciu ala realitny trh
Odpovedať Hodnotiť:
 

Povodne to malo byt o znizeni emisii v mestach a celkovo znizenej spotrebe fosilnych paliv. Lacne vozenie bol slogan pre socky, uradnici to len nedomysleli lebo tie auta samotne su pre socky prilis drahe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pri zohľadnení pomeru počtu obyvateľov by ich v EÚ trebalo predávať priekazne aspoň 500% vyrobených len na priblíženie sa ku vízii Slovenskej ekologickosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Slovensko je vzdy vo vsetkom pozadu. Teda okrem korupcie.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Nahodou! V nakladoch na byvanie sme boli druhi, hned za Cesmi (relativizovane na priemerne mzdy podla miest). Nepozeraj sa na vsetko tak cierno. Okrem korupcie mame isto aj ine prednosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Česi majú ešte zopár prvenstiev. Napríklad najdrahšiu elektrinu, dokonca i najdrahšiu pitnú vodu (ktorú ani nevyrábajú reverznou osmózou ako sa to robí v niektorých kútoch sveta).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aspon nepiju mocky
Odpovedať Hodnotiť:
 

si kde zobral takú blbosť, že majú najdrahšiu ele. Najdrahšiu majú v Nemecko, Belgicko, Dánsko, Írsko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz to pochopte, to ze vas niektore mienkotvorne media stale tahaju za nos s tym nekonecnym dobiehanim ci az predbiehanim zapadu, uz len tym ze nie je dost ludi, nech uz s a pritom ukradne alebo neleje kolkochce prachov ... statisticky je to skoro blbost, rovnako ako vsetci v autach ci v rodinnych domoch ... my mozme rozvijat svoj standart a ten ponukat, nie za kazdu novu vladu do ktorej novinari nasypu nadej alebo naopak a potom cuduj sa svete zase sklamanie
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

aj tvoje IQ je pozadu, korupcia ti vymlela čiernu dieru medzi ušami
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nastastie bolo pozadu aj v ockovani. Tak mi to pripada, ze elektromobilita dopadne ako ockovanie, ti co si nekupia elektroauto to vyhraju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

AHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by sa to dalo nabit za cca hodinu v strede cesty do HR, tak to beriem. bolo vidno nejake elektricke nemecke toyoty v HR, ale Ti si asi davali dlhsie prestavky :-)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ked nechces, nekupuj si. To je ok.
Ale argumentovat dlzkou zastavky na ceste, ktoru clovek absolvuje 1x za rok, cesta trva 10+ hodin a zapcha sposobi zdrzanie daleko presahujuce nabijanie je blbost.
Ale ako som napisal - kazdy podla seba.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Zrovna vcera som absolvoval cestu do HR (700km) a stretol som dost EV s nemeckymi znackami. Najmä KIA a Tesla. Doma mam id4 ale kvoli priestoru sme isli 9 miestnym dieslom. Nabijacky vsade prazdne a stáli sme kazdych 3x na cik/fajč pauzu. Uplne v pohode by sme to dali aj tým IDčkom. Avšak v auguste by som sa bal, ci nebudem cakat v rade na nabijanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Skus ABRP - ukazuje realny stav obsadenosti.
Dobra je aj navigacia v Skode - specialne pre ionity nabijacky, kde tiez dobre informuje o vytazenosti a vies naplanovat, ci zastavis teraz, alebo o 60km dalej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kupovat nove auto, specialne EV, je poriadna blbost.
Jazdene, aj len rok stare, je vyrazne lacnejsie a nic mu nie je.
Ked o rok-dva budu lacne EV z Nemecka, ich pocet na Slovenskych cestach stupne.
Kto byva v dome alebo ma aspon moznost nabijat v praci - pre toho je kupa EV absolutne jasna. A ked ma clovek este aj solar, tak nie je o com.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si riadne vylízaný!
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

A kto ti predá rok používané?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ved taky, co pochopil do akeho lajna vkrocil a dokazal sa uz zmierit s myslienkou, ze prisiel o kopec penazi za malo radosti a bude aj mozno karmicky oslavovat podruhe (poprve oslavoval ked cerstvo kupil).
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Nestacil ti ten posledny debakel s vypoctami? Chces zase?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

My sme kupili 3 mesiace stare - niekto odstupil od leasingu a predajca nam to predal na cash.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sa cim tankuje diesel ci benzin?
Odpovedať Hodnotiť:
 

musis ist na to plasticky /umelecky/, ked si precitas komentare co su zda sa mimo temu, tak sa tu asi ako niektore clanky nebavia o tom co tam je napisane, ale ako sa veci javia, co tam po realite ... skus si precitat niektorych kviciacich trebars akoze novinarov kedysi a dnes a ked im to napises tak ako si ta potom podaju
Odpovedať Hodnotiť:
 

politika a novinarcina nie su dve, ale jedno a to iste a idea je ako v planete opic, lov na pospolitost
Odpovedať Hodnotiť:
 

30 nejprodávanějších modelů aut v Evropě v za červenec 2025 dle Data Force
(pořadí, model - počet prodaných aut, meziroční trend)

1. Dacia Sandero - 21 040 (-7,9)
2. VW T-Roc - 20 737 (+8,2)
3. Toyota Yaris Cross - 16 983 (-1,8)
4. VW Tiguan - 16 209 (+7,9)
5. VW Golf - 15 615 (+14,0)
6. Skoda Octavia - 15 361 (+19,4)
7. Škoda Sportage - 14 909 (-4,6)
8. Dacia Duster - 14 847 (-6,3)
9. Renault Clio - 14 341 (-4,5)
10. Opel Corsa - 14 035 (+4,9)
11. Hyundai Tucson - 13 798 (-2,2)
12. Peugeot 2008 - 13 737 (+7,3)
13. Toyota Yaris - 13 021 (-15,2)
14. Ford Puma - 12 482 (+22,3)
15. Peugeot 208 - 12 183 (-6,5)
...
Odpovedať Hodnotiť:
 

...
16. Toyota Corolla - 10 744 (+1,4)
17. Audi A3 - 10 443 (+25,7)
18. Citroen C3 - 10 392 (-8,1)
19. VW T-Cross - 10 221 (-0,9)
20. Škoda Kodiaq - 9 960 (+29,6)
21. Škoda Fabia - 9 880 (+13,1)
22. Nissan Qashqai - 9 762 (-1,0)
23. BMW X1 - 9 746 (-1,6)
24. Mercedes GLC - 9 710 (+7,3)
25. Škoda Kamiq - 9 514 (+7,2)
26. Dacia Bigster - 9 432 (+/-0,0)
27. Toyota C-HR - 9 156 (-7,7)
28. Hyundai Kona - 9 149 (-1,7)
29. MINI One/Cooper - 9 146 (+27,6)
30. MG ZS - 9 135 (+9,9)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár