neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Pozor na rušenie diaľkového zamykania áut pred Vianocami, upozorňuje úrad

Značky: bezdrôtovoSlovenskozaujímavosti

DSL.sk, 10.12.2015


Občania by mali v predvianočnom období venovať zvýšenú pozornosť diaľkovému zamykaniu svojich motorových vozidiel, ktoré môže byť najmä na parkoviskách obchodných domov rušené zlodejmi za účelom vykradnutia vozidla.

Na toto riziko aktuálne upozornil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, RÚ.

"Najmä v predvianočnom období sa objavujú prípady, keď kriminálne skupiny na parkoviskách obchodných domov úmyselne rušia tieto zariadenia. V dôsledku rušenia ostáva motorové vozidlo neuzamknuté. Kriminálnici následne z auta odcudzia nakúpené darčeky a iný tovar," uviedol Roman Vavro, hovorca RÚ.

V prípade rušenia komunikácie medzi diaľkovým ovládačom a vozidlom nepríde k zamknutiu vozidla a to je tak možné jednoducho vykradnúť. Úrad preto odporúča najmä v tomto období pri odchode od vozidla sa presvedčiť, či je skutočne zamknuté.

Tento rok bolo navyše vyvinuté praktické zariadenie RollJam schopné prekonať systémy diaľkového zamykania postavené na plávajúcom kóde, ktoré ruší kód vysielaný ovládačom, zároveň si ho uloží, vyšle starší kód a jeden kód má vždy uschovaný pre útočníka. Ako sme detailne vysvetľovali v tomto článku, kvôli tomuto princípu jedno zamknutie auta vodičovi nezafunguje, ďalšie už ale áno.

V prípade povšimnutia si len jedného nezafungovania ovládania je tak potrebná zvýšená opatrnosť. Navyše kvôli realizovateľnosti takéhoto útoku je samozrejme vhodné, aby sa vodič presviedčal o zamknutí vozidla iným spôsobom ako viacnásobným opakovaním zamknutia, napríklad vnímaním vizuálnej signalizácie úspešného zamknutia.


RollJam, kliknite pre zväčšenie (foto: Samy Kamkar / Wired)



Ovládače na diaľkové uzamykanie motorových vozidiel a garážových brán sú vysielacie zariadenia malého výkonu, ktoré typicky pracujú na frekvencii 433.92 MHz.

K rušeniu môže prichádzať aj nechcene najmä pri poruche iných zariadení. Na viaceré prípady, kedy sa tak na Slovensku dialo, upozornil úrad už minulý rok.

Napríklad v Bratislave na parkovisku pred bližšie nešpecifikovaným obchodným domom nebolo možné diaľkovo zakmnúť vozidlá kvôli rušeniu spôsobovanému zariadením na prenos dát umiestneným v obchodnom dome, ktoré malo poruchu. V ďalších prípadoch rušenie spôsobovali napríklad napájací zdroj, pokazený autoalarm odparkovaného vozidla, termostat bytového kotla alebo tlačiareň k osobnému počítaču.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

najlepšie upozornenie aké mohli dať. hlavne keď je verejne známy ten replay útok. pre istotu treba zamknúť dva krát a človek si ani nič nevšimne ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

> je verejne známy ten replay útok.

Link?

Článok hovorí o rušení signálu, nie o replay. Diaľkové zamykanie áut používa plávajúce kódy už roky. Takže blbý replay attack snáď už nefunguje.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Zarusis povodny signal z kluca a nahras si ho.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Preto je najúčinnejším spôsobom ochrany pred útokmi kyberkriminálnikov auto vôbec nezamykať. Prinajhoršom ho zamknú sami, ak trafia kľúč.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Dobry vtip, ale realne ked si nemaju co nahrat, tak ho ani nezamknu a najjednoduchsie je ho zamknut manualne.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ked budete parkovat pred velkym kanclom, dajte si pozor, aby wifi ani tlaciaren nerusili zamykanie vasho auta...
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

link neviem ale bolo to aj tu na dsl. v princípe odchytíš prvý kód, ale zároveň vysielaš rušenie tak aby ho auto nezdekódovalo. človek nevie čo sa deje, stlačí diaľkové znovu. odchytíš druhý kód, ale zároveň vysielaš rušenie tak aby ho auto nezdekódovalo. počkáš pár milisekúnd a pošleš autu prvý zachytený kód. auto sa spokojne zamkne. druhý kód máš k dispozícii na použitie podľa potrieb.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a teraz vysvetli, ako sa dá použiť nahratý kód uzamknutia vozidla na jeho odomknutie :) ... trochu si to poplietol ;) ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ten kod je rovnaky, novy sa generuje az pri dalsom zamykani...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Možno blbá otázka, ale tým pádom nemôžem mať dva diaľkové ovládače?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Dva dialkove ovladace s rovnakym id.

Tie dva kluce ktore mas, maju kazdy iny id a tym padom samostatny counter na vypocet kodu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie som si isty, ze nemozes mat dva dialkove ovladace. Standardne sa dodavaju k autu aspon dva kluce, ktore su aj dialkove ovladace. Aspon ja ich mam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj mna too napadlo :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tie plavajuce kody nie su az take premakane ako si myslis
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Treba radšej skúsiť dvere rukou či sa zamklo a nie všetko robiť automaticky, zamykať a nepozrieť sa ani na auto.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Praveze v pripade toho RollJam je auto zamknute. Problem je ze jeden kluc ma utocnik nahraty a auto otvori dodatocne. Takze skor zamykat auto len jednym zamknutim a presvedcit sa ci je zamknute.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dvojcestny dialkovy ovladac so signalizaciou zamknutia, otvorenia.
Ale aj tak moze byt pokazeny zamok
:-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ako sa kúl akcny hrdinovia nedivaju na vybuchy, tak isto sa kúl soferi nedivaju ci sa auto zamklo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lebo neska je in byt kúl

ale prorovnanie je to krasne: akcnÍÍÍÍÍÍ hrdinovia nedivaju na vybuchy, tak isto sa kúl soferi nedivaju ci sa auto zamklo
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

AkcnYYY ... Preroze vacsinou su to tvrdy chlapi.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

strčíš WiFi kľúč do zámku a v kancli si kukneš na WiFi tlačiarni jeho zamknutie a Janka ti to potvrdi ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Núúúúdááááá....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Osobná skúsenosť z tohto leta. Zamkli sme auto (2013 Yaris) skontrolovali sme kľučku potiahnutím a vzdialili sme sa od auta. Keď som prišiel späť k autu všetko bolo normálne až na to že mi z kufra zmizol notebook. Takže tvoj pokyn je piču platný a neochráni ťa.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

A preto Kefalin v aute notebooky co?

V aute notebooky nenechavame. Ani na minutku.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Nebolo to na Slovensku, nie je vždy možnosť všade brať svoje osobné veci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nemblbni...sa už kradne aj v zahraničí???? ja reku že len u nás, kua!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nasi chodia kradnut do zahranicia :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to mas ako keby ides za pracou do zahranicia :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mam renault ktory sa zamyka sam ked sa vzdialim s kartou od auta, vie niekto ako to funguje? karta vysle nejaky kod, alebo sa auto zavre ked nema signal z karty? je to odchytitelne?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bude to asi nejaký indukčný spôsob snímania. Vzdiališ sa preč a potom zamkne. Myslím si že to bude odchytiteľné, niekto sa postaví ku tebe a v taške bude mať riadnu cievku :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Indukčný, hej? To by som rád videl rozmery tohto riešenia (teda ak nemáš na mysli vzdialenosť od auta max 10cm)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kluc :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

označené ako teroristický útok. :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja by som tie dialkove kluce zakazala.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

pani pohlova vy mate na vsetko riesenie
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ja mám riešenie na pani Pohlovú.No skús, či uhádneš aké?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Minule som na parkovisku zamykal služobný skriňový opel a ako sa zamkol, tak sa asi o 3 miesta veľa odomkol nový baworák. Ešte som skúšal zamykať/odomykať môj opel ale už sa mi nepodarilo zamknuť to baworo. Už na to nereagoval.

Čiže podľa mňa je najbezpečnejšie vymontovať úplne diaľkové zamykanie a zamykať po starom :D
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Je ti jasné, že omnoho pravdepodobnejšie ako to, že si to otvorienie spôsobil ty bolo, že sa blížil jeho reálny majiteľ. že? :)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Keby sa blížil asi by som ho videl, ale chvíľu som tam stál a nikoho nikde :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kámo, ja som ostal za rohom a sledoval som, čo budeš robiť. Mal si šťastie, že si odišiel od môjho baworáku... :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale vazne staci zamknut klucom, a nepouzit dialkove... take jednoduche. A na druhej strane pre sikovneho zlodeja tri sekundy roboty navyse.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Problem je ze niektore auta nemaju jednoduchy sposob zamknut auto klucom (audi napr)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vidíš to? Dierku na kľúč to nemá, ale smerovky, ktoré audinári nepoužívajú tam sú. Čo je toto za logiku?!
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

blbe to maju tie auta ktore klasicky kluc uz ani nemaju....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Niektoré autá majú aj možnosť otvárania klasickým kľúčom, ale nie je to na 1. pohľad viditeľné.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dosiahnutie maximálnej spokojnosti zákazníkov i poskytovateľov mobilných a poštových služieb so stávajúcou trhovou situáciou na území SR, umožňuje Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb poskytovanie poradenských činností v omnoho podstatnejších oblastiach.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mne takto zblbol vonkajsi modul k meteostanici. Tusim sencor. Nedalo sa na dvore odomykat/zamykat auto, automaticka brana. Bezdrotovy termostat nemal spojenie.

Niekedy sa taky jammer moze zist, este je to mobilne na baterky a vydrzi aj rok :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

--------------- --------------- --------------- ---------------
Zamyslime sa.

Plavajuci (nazvime to premenlivy) kod, je pekna vec. Ked sa kod furt po vyslani klucom meni a uz pouzity kod vyslany z kluca a prijaty autom sa uz neda opakovane pouzit, je jasne ze autovy kluc a riadiaca jednotka v aute MUSIA byt synchronizovane co sa tyka plavajuceho kodu.

Existuju dve moznosti: existuje niekde ulozena tabulka kodov (samozrejme musi byt v kluci aj v riadiacej jednotke v aute - kvoli synchronizacii) a ide sa jednoducho po poradi. Kodov by muselo byt ulozenych mrte vela a museli by byt dostatocne zlozite (aby bola akceptovatelne nizka pravdepodobnost, ze dve z tej miliardy aut na planete budu mat rovnaky kod).
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ma to privatne kluce... Chyba je v tom, ze kody sa pravdepodobne neposielaju s casovou znackou/poradovym cislom... Takto by sa nedal ten replay spravit, lebo by mu to uz nesedelo...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Poradové číslo ti nepomôže. Keď ti prvé zamknutie zachytia a pri tvojom druhom pokuse pošlú to prvé.
A k časovej značke... Ako by si riešil časovú synchronizáciu diaľkového?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusi byt ziadna tabulka kodov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Verejne prezentovať vlastnú hlúposť je niečo ako tvoje hobby?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Moja stará astra sa zamyká veeeľmi hlasno. Musel by som byť hluchý, aby som si nevšimol, že sa nezamklo.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Napr. ak pozadujeme prevdepodobnost mensiu ako 1 ku 10^9 (a aut na planete je 10^9), museli by sme mat najmenej 10^18 kombinacii na otvorenie, co pri pouziti len cislic znaci vsetky cisla od 1 az do 10^18, ktorych ulozenie (bez prednych nul) vyzaduje cca 9x1 + 90x2 + 900x3 + 9000x4 + 90000x5 + 900000x6 + ..... + 900000000000000000x18 BAJTOV. Pri pouzite alfanumerickeho znaku mame na jeden znak 10+26+26 moznosti a celkovo to bude menej dat na tabulku kodov, ale aj tak je to od veci.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Do uvahy pripada druha moznost: plavajuce (premenlive kody) sa generuju podla isteho algoritmu a OPAT autovy kluc a riadiaca jednotka v aute musia byt identicky nakonfigurovane s identickym algoritmom a zosynchronizovane na identicke generovanie plavajuceho kodu.

Ak uz auto kod raz prijme, neda sa znova pouzit a algoritmus v kluci a v riadiacej jednotky v aute su rozsynchronizovane, kedze kluc generuje vzdy o jeden kod popredu. Z toho logicky plynie vlastnost systemu. ze riadiace jednotka auta musi byt nastavene tak, ze prijma niekolko klucov aj dopredu, ktore neprijala a ktore jej algoritmus (v riadiacej jednotke auta) este nevygeneroval. Da sa docitat, ze to je 256. Mozno. Stcenim kluca do zapalovania sa algoritmy "zarovnaju" tak, ze kluc aj riadiace jednotka uz generuju ten isty kod.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Synchronizacia generovania (t.j. rovnake servisne nastavenie riadiacej jednotky v aute a v kluci) je nutne preto, aby auto vedelo aky kod ma teraz ocakavat od kluca. Inak by medzi klucom a autom musela bezat sekundarna komunikacia ze jaky kod vlastne ideme pouzit.

Ked riadiaca jednotka v aute zisti ze kluc generuje napr. o tri kody popredu, mozno na zarovnenie algoritmu ani netreba strkat kluc do zapalovania, ale riadiaca jetnotka je nastavena tak, ze sa jednoducho posunie o generovanie troch kodov popredu a uz su zarovnani ...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Načo to komplikuješ? Čo ak je kod vygeerovaný proste iba podľa nejakého kľúča, nejakej "rovnice" a riadiaca jednotka v aute si vždy iba porovná výsledok. V aute bude zadefinovaný výsledok napríklad 100. A kľúč bude vysielať 1+99, 2+98, 3+97 ...a auto si iba uloží dp pamäte že už to bolo niekedy prijaté a nepríjme to znova.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak tomu som trocha neporozumel. Viem ze tvoj priklad je zjednoduseny, ale neviem ci by to v zlozitejsej podobe v praxi fungovalo.

Tie prve cisla 1,2,3... su akoze poradie kodu? A tie druhe 99, 98,97... su samotne kody s "rovnicou a(n) = 100-n"? kde je tvoj "zadefinovany vysledok"?

Potom mi povedz, ako by to fungovalo, ked su kody s poradovymi cislami napr.
1. SfFP9uDgdrBu5
2. AKzUrn5DbAqdS
3. LZuZZPCFfBEXG
4. D4ANjkEqKRukQ
5. 84XeVvxhFtd1a
6. YC3gpJUFf6fP4
7. wZKPZ2rRWPpz3
8. mApZWmmyHyD6i
9. dxXZPxxTBnY9r
10. QwP44X6gEy6se
..........
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

oprava

konstatovanie - kde cislo 100 je tvoj "zadefinovany vysledok"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naproti tomu existuju algoritmy, pre ktore plati ze ak vies prvy kod (inicializacnu hodnotu hodnotu), a vies ze auto spravi n krokov generovania kodu a kluc od auta spravi tiez n krokov generovania kodu, dostanes presne ten isty vysledok.

Teda ked auto vie ze kluc generuje o 3 kody popredu, staci autu ked vygeneruje kod 3 krat (lebo ten kod o 3 pozadu auto ma) a je zrejme ze su zosynchorizovani, ze v kluci od auta aj v aute je pripraveny ten isty kod. Dolezuite je jedine cislo: TRI. T.j. ze kluc od auta generuje kody o tri popredu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je tá pseudonáhodnosť?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kod := hash( statickykod||idkluca||counter||predchadzajucikod )

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TAKZE za skusku stoji experiment: pojdem dost daleko od auta aby bolo iste ze kod nezachyti (dajme tomu kilometer) a 257x stisnem otvorenie auta na kluci. Co sa stane potom? Nejaky dobrovolnik ?????????
--------------- --------------- --------------- ---------------
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dobrovolnikov mas mrte.
Pretoze 10-80% ludi pouziva tak, ze 1 kluc (s integrovanym dialkovym) ma v skrini - a druhy pouziva.
A povedzme po dvoch rokoch funguje aj ten druhy.
A to sa mohlo vystriedat tak 300 aj 3000 kombinacii za rok.

Taky kamos obchodak zamkne auto tak 50+x denne * 365 dni ...
Neviem, ci mam zaratavat este aj odomknutia.

A druhy kluc lezi kdesi vo firme - a ked sa auto po 3 rokoch predava, tak sa vyberie - a pokial ide bateria, tak ide.


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ale je pravda, ze asi v troch manualoch k autam som cital, ze ak nejde dialkove
1. odomknite manualne
2. zastrcte kluc a zapnite zapalovanie
...
takze to tak asi je, len je tam "rezerva" 1-10K - nie 256 ...

Otazka - co s autami, kt. nemaju standartne zamky.
tesla, MS, BMW7 a dalsie (prehlad uz nemam) - a ku ktorym "normalne" kluce ani nedostanes.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jo, ale to moze byt aj tak, ze druhy kluc je cela paralelna vetva, paralelny algoritmus a paralelne nastavenie. Kedze sa cela paralelna vetva este voobec nepouzila, su logicky uuuuplne zosynchronizovane a zarovnane ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je riesene inak - counter je pre kazdy kluc zvlast. Kazdy kluc ma vlastne id, preto ked ho stratis a kupis novy, tak ti ho musi servis sparovat s autom. A preto zvycajne mozes mat sparovane max 4 kluce.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Už nigdy neotvoriš auto bo bude čakať na kód ktorý si vytrieskal kilometer v prdeli
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Skor si myslim, ze volas vyrobcovi/predajcovi ze dajte do richtigu poondene dialkove ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Stalo sa mi to na starom Mégane, ktorý mal IR dialkové z doby, keď tieto systémy boli ešte len v plienkach. Stačilo 100 krát stlačiť dialkové mimo a auto sa dialkovým otvoriť nedalo. To ešte nebol problém, lebo auto sa dalo otvoriť klúčom. Problém bol v tom, že sa spolu so zamykaním/odomykaním zapínal a vypínal imobilizér a teda keď som nedokázal otvoriť auto dialkovým, imobilizér sa nevypol a nedokázal som naštartovať.

--pokračovanie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

----------------

Postup bol dosť komplikovaný a nejaký BFU by to bez servisu nezvládol. Musel som otvoriť klúč, vnútri bol napísaný kód, ktorý som zadal do DOSovej utilitky, ktorú som po dvoch hodinách hladania vyhrabal na internete. Tá mi vyplula štvormiestny pin, ktorý sa do auta zadal stláčaním tlačidla odomknutia dverí. Tým sa dal vypnúť imobilizér a naštartovať. Na synchronizáciu bolo treba zadať ten kód a do 10 sekúnd stlačiť 5 krát dialkové. Potom sa klúče synchronizovali a fungovalo to. Odvtedy som ten štvormiestny pin nosil na papieriku schovaný v aute pre prípad, že by sa mi vybila baterka v dialkovom.

Novšie autá to už majú riešené rozumnejšie. Minimálne sa dá naštartovať, ale staré IR dialkové boli v tomto prekliatie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

-----------------

Potom som raz známemu opravoval dialkové z nejakého Peugeot 306. Pokazil sa mikrospínač ale odomykať a štartovať išlo.

Po výmene spínača dialkové nefungoval. Na rôznych fórach som našiel asi tri postupy na synchronizáciu, ktoré zahŕňali zapínanie zapalovania a súčasné stláčanie dialkového na nejakú dobu. Ani jeden z nich nefungoval ale po asi 15 minút to nejakým zázrakom a náhodnou kombináciou týchto troch postupov fungovať začalo. :D
Presný postup doteraz neviem.

Ponaučenie: dávajte si bacha na dialkové.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*nefungovalo
*minútach

zniem jak maďar a to z maďarčiny viem len slová, ktoré zazneli v susedoch. Asi by som sa mal vyspať...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

2 - 3 - 4 hrube, ale FAKT HRUBE, SILNE OCELOVE RETAZE (lana),

2 silne, zurive agresivne dogy, /rotvajlery,

abo 1 - 2 hady, skorpiony,
( vcelary prip. mensiu letku robotnic, medonosnich.. )

abo najlepsie je tamboli nechat ako .."bezpecnostny system"
nejakeho, 1 abo dvoch, silnejsich, shotgunom, /abo mac10 rozbrojenich gruzincov, rusov, srbov a pod..

..toto nech skusia zlodeji prekonat, takito *bezpecnostny zamok" ! !!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

...a na okno dveri nalepku "Protected by scorpion".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

co je to za blby svet,v ktorom sa musia zamykat auta a domi ?? ujko lenin sa musi v mauzoleu obracat o)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

RollJam je len polofunkcnym strasiakom, nakolko ak ma dialkove ovladanie tlacitka pre otvorenie a zatvorenie zvlast, ako by mohol byt v tomto pripade funkcny? Odchytaval by len kod na zamknutie auta, nie jeho otvorenie. Podmienkou je, aby majitel auta za ziadnych okolnosti (napr. omylom) nestlacil otvorenie auta, ked ho chce zamknut...

P.S. Predpokladam, ze dnes uz drviva vacsina dialkovych ma prave separatne tlacidla pre otvorenie a zatvorenie auta, a tym padom by to mali byt dve nezavisle vetvy kodov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tipujes, alebo to vies niecim podlozit ? Lebo ma to celkom zaujima. Ja som bol v tom, ze napr. VW-koncern to ma rovnako ci uz ma 2 tlacitka alebo nie.

Tu, tu a tu:
http://dopice.sk/fJ8
http://dopice.sk/fJ9
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pane to je cip imobilizeru nie dialkoveho na zamykanie
Odpovedať Hodnotiť:
 

moje deti sa mi doma hrali s klucom (stlacili odomykanie hadam 20x) a ked som potom prisiel k autu, na prvu supu mi ho otvorilo - takze s novymi kodmi nie je problem - len stare (opakovane) su ignorovane !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no tak si zamkneme vnutornym tlacidlom, zbuchneme dvere a ziadny kod nebude.....
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár